Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(254)
IBUK Libra
(21)
Forma i typ
Książki
(244)
E-booki
(21)
Czasopisma
(8)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(245)
tylko na miejscu
(60)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(149)
Dla pracowników AWF
(62)
Czytelnia
(60)
Czytelnia - po rezerwacji
(38)
Autor
Żukowska Zofia (1932-2012)
(9)
Kierczak Urszula
(5)
Sieniek Czesław
(5)
Sulisz Seweryn
(5)
Demel Maciej (1923-2017)
(4)
Jaworski Zygmunt (1925- )
(4)
Kosiba Grażyna
(4)
Maszczak Tadeusz
(4)
Nowocień Jerzy (1948- )
(4)
Trześniowski Roman (1909-2004)
(4)
Żegnałek Kazimierz (1943- )
(4)
Denek Kazimierz
(3)
Kozłowski Waldemar Antoni
(3)
Lisicki Tomasz
(3)
Mańkowska Maria
(3)
Muszkieta Radosław
(3)
Pawlak Mirosław
(3)
Skibniewski Stanisław
(3)
Białas Marcin
(2)
Bielski Janusz
(2)
Cieśliński Ryszard
(2)
Frołowicz Tomasz
(2)
Grabowski Henryk
(2)
Gutkowska-Wyrzykowska Ewelina
(2)
Gębora Małgorzata
(2)
Janowski Andrzej
(2)
Kapica Rafał (kultura fizyczna)
(2)
Kmiecik-Baran Krystyna
(2)
Kulmatycki Lesław (1951- )
(2)
Kuśnierz Cezary
(2)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(2)
Mackiewicz Michał
(2)
Madalińska-Michalak Joanna
(2)
Madejski Eligiusz
(2)
Myczko Kazimiera
(2)
Nowosad Inetta
(2)
Ogrodnik Joanna
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Piątkowska Monika (1980- )
(2)
Piłat Krzysztof
(2)
Przybyła Ewa
(2)
Rusiecki Józef (1947-2000)
(2)
Rzepa Tadeusz
(2)
Skalski Dariusz (1960- )
(2)
Smarzyński Henryk (1906-1989)
(2)
Szczepański Stanisław
(2)
Waniek-Klimczak Ewa
(2)
Zaczyński Władysław
(2)
Zarychta Alicja
(2)
Zuchora Krzysztof (1940- )
(2)
Łukasik Joanna Małgorzata
(2)
Świerszcz Jan
(2)
Żukowski Ryszard (1932-2017)
(2)
Adamek Irena
(1)
Antoszczuk Gabriela
(1)
Arasamowicz Stanisław
(1)
Arct-Golczewska Maria (1872-1913)
(1)
Babiński Eugeniusz (1838-1901)
(1)
Bartosik Jolata
(1)
Bartusiak Irena
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Beggs Walter K
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Bergier Józef
(1)
Beyer Otto Wilhelm
(1)
Birgfellner Lech (1923-1970)
(1)
Bochenek Anna (pedagog)
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Boonen Aniek
(1)
Brodniewicz Aleksander (1904-1986)
(1)
Bugajski Jan
(1)
Byczkiewicz Katarzyna
(1)
Błędowski Piotr
(1)
Cepil Monika
(1)
Churska Wanda (1930-1992)
(1)
Cieśliński Ryszard (1940-2017)
(1)
Czerwiński Kazimierz (1955- )
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Dawid Jan Władysław (1859-1914)
(1)
Demel Maciej
(1)
Dobrowolska Barbara (1964- )
(1)
Dryll Elżbieta
(1)
Dąbrowska Anna (kultura fizyczna)
(1)
Fischer Britta (1974- )
(1)
Frołowicz Tomasz (kultura fizyczna)
(1)
Fuks Agata
(1)
Gajek Elżbieta
(1)
Gaudreault Karen Lux
(1)
Gnatiuk Wanda
(1)
Gniewkowski Wacław
(1)
Gniewkowski Wacław (1911-1990)
(1)
Gocłowska Sylwia
(1)
Goltz-Wasiucionek Dominika
(1)
Goosey-Tolfrey Vicky (1971- )
(1)
Goriszowski Włodzimierz (1928-2010)
(1)
Grabowski Henryk (1935- )
(1)
Grochal Jadwiga
(1)
Grzegorzewska Maria
(1)
Guzik Agnieszka (1971- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(101)
2000 - 2009
(58)
1990 - 1999
(27)
1980 - 1989
(20)
1970 - 1979
(18)
1960 - 1969
(14)
1950 - 1959
(4)
1920 - 1929
(3)
1900 - 1909
(3)
1880 - 1889
(1)
1820 - 1829
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(253)
nieznany (0ol)
(7)
Niemcy
(6)
Litwa
(4)
Stany Zjednoczone
(4)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(135)
nieznany (xxx)
(112)
angielski
(12)
niemiecki
(6)
czeski
(1)
litewski
(1)
rosyjski
(1)
Temat
Nauczyciele
(90)
Wychowanie fizyczne
(84)
Pedagogika
(78)
Nauczyciel wychowania fizycznego
(41)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(39)
Edukacja
(31)
Sport
(24)
Psychologia
(18)
Kultura fizyczna
(17)
Physical education
(16)
Europejski Fundusz Społeczny
(14)
Nauczyciele akademiccy
(14)
Nauczyciel
(13)
Szkolnictwo
(12)
Education
(11)
Nauczyciele wf
(10)
Nauczyciele zawodu
(10)
Poradniki dla nauczycieli
(9)
Turystyka
(9)
Socjologia
(8)
Sport szkolny
(8)
Nauczanie
(7)
Physical education teacher
(7)
Studenci
(7)
Gastronomia
(6)
Hotelarstwo
(6)
Kształcenie
(6)
Młodzież szkolna
(6)
Praca nauczyciela
(6)
Uczniowie
(6)
Edukacja zdrowotna
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Podstawa programowa
(5)
Relacje nauczyciel-uczeń
(5)
Biografie
(4)
Dziecko
(4)
Edukacja wczesnoszkolna
(4)
Metodyka wychowania fizycznego
(4)
Nauka
(4)
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
(4)
School sport
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Teacher
(4)
Aktywność fizyczna
(3)
Edukacja fizyczna
(3)
Higiena
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Młodzież
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Osobowość
(3)
Oświata
(3)
Physical culture
(3)
Podręczniki
(3)
Praca doktorska
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Szkoła
(3)
Szkoły
(3)
Teachers
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(3)
Wycieczki szkolne
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Zdrowie
(3)
Edukacja
(2)
Nauczyciele
(2)
Relacje nauczyciel-uczeń
(2)
Absolwenci
(2)
Agresywność
(2)
Agresywność u dzieci
(2)
Alkoholizm
(2)
Chełm (woj. lubelskie)
(2)
Doskonalenie zawodowe
(2)
Dysertacja
(2)
Dyskryminacja ze względu na orientację seksualną
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dzieci
(2)
Dzieci i młodzież
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry sportowe
(2)
Higiena wypoczynku
(2)
Historia
(2)
Homoseksualizm
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Interakcja w edukacji
(2)
Janczykowski, Kazimierz Paweł (1888-1972)
(2)
Komunikacja w edukacji
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Kwalifikacje zawodowe
(2)
Lekkoatletyka
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Młodzież trudna
(2)
Narkomania
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele sportu
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Pedagogy and teacher education
(2)
Poradniki
(2)
Praca zawodowa
(2)
Temat: czas
1901-
(3)
1945-
(2)
1801-
(1)
1918-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Piotrków Trybunalski
(1)
Polska
(1)
Singapur
(1)
Warszawa
(1)
Łódź
(1)
Gatunek
Praca doktorska
(29)
Poradnik metodyczny
(5)
Poradniki
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Czasopisma [Typ publikacji]
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Prasa pedagogiczna
(2)
Czasopisma niemieckie
(1)
Dysertacja - streszczenie
(1)
Informatory [Typ publikacji]
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poradnik
(1)
Przewodniki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Psychologia
(1)
275 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
W monografii poruszono ważną z punktu widzenia funkcjonowania szkoły wyższej kwestię okresowych ocen pracowniczych. Podjęto próbę zidentyfikowania czynników związanych z prezentowanymi przez nauczycieli akademickich postawami wobec oceniania, dokonano analizy problemów występujących w systemach oceniania, a także przedstawiono rekomendacje w zakresie budowania, wdrażania i wykorzystania systemów oceniania okresowego na uczelniach. W dobie zmian, jakim obecnie podlega szkolnictwo wyższe, publikacja może być szczególnie interesująca dla pracowników uczelni, a zwłaszcza osób odpowiedzialnych za wprowadzenie systemów oceniania okresowego nauczycieli akademickich.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podjęta tematyka rozważań sytuuje się na styku dwóch dużych obszarów dociekań pedagogicznych. Z jednej strony obejmuje problem pedeutologiczny, dociekając, w jakie kompetencje powinien być wyposażony współczesny nauczyciel, z drugiej zaś – aktualne problemy teorii wychowania estetycznego przez zawężenie podmiotu badań do nauczycieli muzyki. W pierwszej rozdziale skoncentrowano się na roli technologii informacyjno-komunikacyjnej we współczesnej pedagogice, ze specjalnym uwzględnieniem edukacji estetycznej, co każe również zastanowić się nad obecnością nowych mediów w sztuce. Przedstawione są tu stanowiska zarówno pedagogów, jak i teoretyków sztuki (tu głównie Ryszarda W. Kluszczyńskiego) na temat udziału nowych mediów w obydwu rozpatrywanych obszarach. Drugi rozdział dotyczy pojęcia kompetencji informatycznych nauczyciela muzyki. Opisano w nim kompetencje oraz poddano analizie dokumenty określające postulowany stan kompetencji informatycznych nauczycieli muzyki, a także ich naturalne rozwinięcie, jakim są programy kształcenia kandydatów na nauczycieli muzyki w uczelniach regionu łódzkiego. W kolejnym rozdziale zawarto metodologię badań, zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Oprócz przedmiotu badań, celów, metod, technik, narzędzi, omówiono również samą organizację badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W opracowaniu celowo wymieniono dużą liczbę osób, w tym takich, których aktywność w ramach ZPNG była niekiedy tylko incydentalna, objawiała się sprawowaniem jakiejś funkcji w lokalnym Kole ZPNG, wygłoszeniem referatu, poprowadzeniem lekcji pokazowej albo wycieczki, a nawet jedynie zabraniem głosu w dyskusji. Przez struktury ZPNG przewinęło się zapewne znacznie ponad tysiąc nauczycieli geografii, większość z nich nie zostawiła utrwalonego drukiem śladu swojej działalności, ale wszystkich tych, o których możemy się dowiedzieć z dokumentów, chcieliśmy przypomnieć. W ten sposób pragniemy oddać hołd polskim nauczycielom geografii, którzy w okresie odbudowy państwa po zaborach, podjęli trud edukacji geograficznej, podnoszenia jej poziomu i metodyki nauczania, szkolenia kadry nauczycielskiej i patriotycznego wychowania młodzieży, a gdy we wrześniu 1939 r. stanęli w obliczu najazdu wrogich sąsiadów, niejednokrotnie za swój trud zapłacili życiem.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem niniejszej monografii jest zaprezentowanie problematyki budowania, a następnie utrzymywania w systemie dobrowolnych opodatkowań sanatoriów, domów zdrowia i domów wypoczynkowych nauczycieli i kolejarzy II Rzeczpospolitej. W niniejszym opracowaniu podjęto prace zmierzające do ustalenia: 1. Czynników determinujących tworzenie modelów organizacyjno-funkcjonalnych sanatoriów, do-mów zdrowia i domów wypoczynkowych budowanych i utrzymywanych przez nauczycieli i kolejarzy w systemie dobrowolnych opodatkowań. 2. Zakresu, rodzajów, form, intensywności i efektywności działalności rozpatrywanych ośrodków zdrowotno-wypoczynkowych oraz zarysowanie ich znaczenia w życiu różnych grup zawodowych i członków ich rodzin. 3. Określenia czynników determinujących tworzenie modelów organizacyjno-funkcjonalnych sanatoriów, domów zdrowia i domów wypoczynkowych budowanych i utrzymywanych w systemie dobrowolnych opodatkowań. 4. Korelacji zachodzących między rodzajami ośrodków zdrowotno-wypoczynkowych, ich rozwiązaniami organizacyjno-funkcjonalnymi, a możliwościami realizacji różnych rodzajów i form działalności prozdrowotnej i turystyczno-rekreacyjnej. 5. Roli jaką pełniły sanatoria, domy zdrowia i domy wypoczynkowe budowane i utrzymywane w systemie dobrowolnych opodatkowań w realizacji polityki państwa polskiego w dziedzinie ochrony zdrowia oraz rozwoju turystyki i rekreacji. 6. Stosowanych systemów finansowania realizowanych inwestycji, a następnie funkcjonowania „środowiskowych” sanatoriów, domów zdrowia i domów wypoczynkowych w okresie II RP. 7. Powojennych losów wznoszonych w latach II RP sanatoriów, domów zdrowia i domów wypoczynkowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Monografia ma charakter studium właściwości psychicznych istotnych w zawodzie nauczyciela wychowania fizycznego. Za takie uznano kompetencje społeczne, inteligencję emocjonalną oraz kondycję psychiczną. Celem badania było: 1. określenie poziomu kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej oraz kondycji psychicznej studentów Wydziału Wychowania Fizycznego Akademii Wy-chowania Józefa Piłsudskiego w Warszawie, 2. ustalenie ich zróżnicowania ze względu na płeć oraz kierunek studiów, 3. poznanie osobowościowych uwarunkowań tych właściwości psychicznych i relacji między nimi. Przedmiotem zainteresowania były też zmiany zachodzące w kompetencjach społecznych, inteligencji emocjonalnej oraz zdrowiu psychicznym studentów po roku studiowania, a także zmiany pod wpływem celowych oddziaływań psychologicznych w postaci warsztatów psychologicznych. W pracy podjęto próbę stworzenia modelu zawodowego współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego w percepcji studentów. Badaniami objęto trzy grupy studentów. Pierwszą grupę stanowili studenci wychowania fizycznego (wf) badani jednokrotnie w latach 2011-2014. Zostali oni porównani pod względem kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej ze studentami innych kierunków studiów. Drugą grupę stanowili studenci wf, którzy rozpoczęli studia w roku akademickim 2015/16. W tej grupie badanie kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej powtórzono po roku. Trzecią grupę stanowili studenci wf uczestniczący w warsztatach psy-chologicznych badani w 2016-2017 roku. W pierwszej grupie zbadano ogółem 987 osób, studentów pierwszego roku i pierwszego stopnia: wydziału wychowania fizycznego, studentów turystyki i rekreacji, dziennikarstwa i transportu, w tym 537 mężczyzn i 450 kobiet w wieku 18-26 lat. Drugą grupę stanowiła młodzież akademicka studiująca na pierwszym roku studiów licencjackich wychowania fizycznego w czerwcu 2016 roku, a następnie powtórzono badania po roku, czyli w czerwcu 2017. W badaniach w pierwszej turze wzięły udział 184 osoby, w tym 122 mężczyzn i 62 kobiety w wieku 17-25 lat. W powtórzonych po roku badaniach uczestniczyły 132 osoby, w tym 49 stu-dentek i 83 studentów. Grupę uczestników warsztatów tworzyły 33 osoby, w tym 18 kobiet oraz 15 mężczyzn w wieku 19-35 lat. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w dwóch grupach różniących się pod względem wieku i poziomu studiów. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w latach 2016-2017. W badaniach zastosowano następujące standardowe kwestionariusze psychologiczne: Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS A. Matczak, Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE N.S. Schutte, J.M. Malouffa, L.E. Hall, D.J. Haggerty`ego, J.T. Cooper, C.J. Goldena, L. Dornheim w polskiej adaptacji A.Ciechanowicz, A. Jaworowskiej, A. Matczak oraz Kwestionariusz Ogólnego Stanu Zdrowia GHQ-28 Goldberga w polskiej adaptacji Z. Makowskiej i D. Merecz, a także Inwentarz osobowości NEO-FFI P.T. Costy, R.R. McCrae polskiej adaptacji B. Zawadzkiego, J. Strelau, P. Szczepaniaka, M. Śliwińskiej, Wielowymiarowy Kwestionariusz Samooceny MSEI E. J. O'Briena i S. Epsteina w adaptacji D. Fecenec. Posłużono się także autorską ankietą zawierającą pytania dotyczące przyszłych planów zawodowych, doświadczenia w pracy z klientem oraz modelu zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego. Pierwszy blok analiz empirycznych odsłania profile kompetencji studentów i studentek. Kandydaci na nauczycieli wychowania fizycznego podejmujący studia w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie są zróżnicowani pod względem badanych właściwości. Jednak w grupie mężczyzn przeważają osoby o wynikach wysokich w za-kresie kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Wśród studentek obserwujemy w przewadze wyniki niskie i przeciętne. Obie płcie odznaczają się dobrą kondycją psychiczną. Wyniki badań potwierdzają, że kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna stanowią czynniki naturalnej selekcji do podejmowanych studiów. Pra-ca nauczyciela wychowania fizycznego i specjalisty w zakresie turystki i rekreacji wymaga rozwiniętych kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Aktywność fizyczna nie różnicowała nasilenia kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego. Płeć różnicowała kompetencje psychiczne i inteligencję emocjonalną, wyższe wyniki zanotowano u mężczyzn. Studentki znamiennie częściej niż studenci uskarżały się na dolegliwości związane z psychicznym funkcjonowaniem. Młodsi, pierwszoroczni studenci odznaczali się wyższą inteligencją emocjonalną niż młodzież akademicka podejmująca studia na początku XXI wieku (2016 versus 2011; 2013 versus 2011). Ustalono predyktory kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Większych kompetencji społecznych w sytuacji ekspozycji możemy oczekiwać u studentów mniej neurotycznych i bardziej otwartych na nowe doświadczenia. Natomiast dużej inteligencji emocjonalnej możemy oczekiwać u studentów otwartych na nowe doświadczenia, o dużych kompetencjach w sytuacji ekspozycji i o wysokiej samoocenie. Ustalono także związki pomiędzy zdrowiem psychicznym, kompetencjami społecznymi i inteligencją emocjonalną. Dotyczą one jednak tylko niektórych ba-danych wymiarów, a ich siła nie jest duża. Im mniejsze kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna tym większe nasilenie zaburzeń funkcjonowania. Badania longitudinalne (porównanie wyników pomiaru na pierwszym i drugim roku studiów) pozwoliły dostrzec wagę naturalnego treningu społecznego w kształtowaniu kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i troski o zdrowie psychiczne młodzieży. Częściowo poprawie uległa kondycja psychiczna badanych osób. Jeśli zaś chodzi o inteligencję emocjonalną to wyniki badań sugerują raczej konieczność celowego oddziaływania w zakresie oczekiwanych zmian. Warsztaty psychologiczne stanowiły narzędzie interwencji w kierunku polepszania zarówno kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej jak i pod-noszenia kondycji psychicznej. Kompetencje społeczne zmieniły się na korzyść u badanych osób, jednak nie wszystkie ich wymiary. Inteligencja emocjonalna mierzona przy użyciu narzędzia INTE nie uległa zmianie. W wyniku uczestnictwa w warsztatach psychologicznych „Komunikacja w świetle przeżywanych uczuć i emocji, Przebaczenie, O potrzebie miłości” zaobserwowano także pewne korzystne zmiany w zdrowiu psychicznym młodzieży. Doświadczenie pracy z klientem różnicowało niektóre badane zmienne tj. kompetencje społeczne w sytuacji ekspozycji społecznej oraz w wymiarze codziennego funkcjonowania. Korzystniej wypadały osoby posiadające doświadczenie w pracy z klientem. Nie dostrzeżono natomiast różnic w zakresie kompetencji społecznych między tymi studentami, którzy planują pracę w zawodzie nauczyciela lub trenera, a tymi, którzy nie są w tej kwestii zdecydowani lub mają inne plany zawodowe. Studenci deklarujący chęć pracy w zawodzie trenera cechowali się większą inteligencją emocjonalną od swoich rówieśników. Zdrowie psychiczne chętnych do bycia nauczycielami było zdecydowanie lepsze od studentów, którzy nie widzieli swojej przyszłości jako nauczyciele wychowania fizycznego. Ostatni wątek pracy dotyczy modelu nauczyciela wychowania fizycznego. W percepcji badanych studentów nauczyciele wychowania fizycznego powinni ce-chować się takimi właściwościami jak: odpowiedzialność, przyjaźń, pomaganie, cierpliwość, współpraca, pewność siebie, wytrwałość, trzeźwe myślenie, sumienność. Model zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego to model społeczny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czwarty już tom pt. Przestrzeń i odmienność – pasje i zaangażowanie młodych pedagogów specjalnych prezentuje głownie (choć nie tylko) osiągnięcia studentów kierunku oligofrenopedagogika, rozwijających się pod opieką pracowników prowadzących działalność naukową i praktyczną w obrębie pedagogiki specjalnej oraz inkluzji społecznej i edukacyjnej. Pod kierunkiem prof. zw. dr. hab. Zenona Gajdzicy zespół ten od lat prowadzi w kraju i poza jego granicami badania naukowe na temat społecznych i kulturowych uwarunkowań edukacji i socjalizacji uczniów z upośledzeniem umysłowym3. Koncentruje się głownie na: postawach społecznych wobec osób niepełnosprawnych (w tym upośledzonych umysłowo); instytucjach wspierających edukację i socjalizację osób niepełnosprawnych; kształceniu, wychowaniu, terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; socjalizacji osób niepełnosprawnych; modelach i koncepcjach edukacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych w wybranych krajach europejskich. W czwartym tomie „Cieszyńskiego Naukowego Forum Studenckiego” poza tekstami studentów znalazły się też wypowiedzi pracowników naukowych, doktorantów, członków Koła Naukowego Pedagogów UŚ. Redaktorem tomu jest mgr Anna Wojtas‐Rduch pełniąca także funkcję kierownika Choru „Niemego” działającego na Wydziale Sztuki i Nauk o Edukacji. (fragment przedmowy)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest próbą włączenia się w dyskusję dotyczącą nauczycieli wczesnej edukacji oraz, wciąż zbyt wolno zmieniającego się, modelu ich kształcenia. Jest próbą przełamania, ciągle dominującego zdaniem Doroty Klus-Stańskiej, postrzegania nauczyciela jako rzemieślnika – wykonawcę zewnętrznych modeli, pytającego jedynie „ Jak to robić?”, zamiast „Po co?”, „Dlaczego?”, „Jaki to ma sens?” i zachętą do spojrzenia na nauczycieli jako twórczych autonomicznych profesjonalistów. Warto pamiętać, że z wizerunkiem tym walczył już Ryszard Więckowski, dla którego wprowadzenie terminu pedagogika wczesnoszkolna w miejsce obowiązującego wcześniej nauczania początkowego było zobowiązaniem do odejścia od formułowania zaleceń o charakterze instrumentalnym w miejsce, których powinny pojawić się teorie czy systemy teoretyczne, określające na podstawach naukowych racjonalne zasady działań pedagogicznych. Postulowana zmiana w myśleniu o nauczycielu pociąga za sobą konieczność stworzenia nowego modelu kształcenia zrywającego z tradycyjnym i krytykowanym sposobem polegającym głównie na wyposażaniu w instrukcje do nauczania. Książka jest efektem pracy kilkunastu autorów, reprezentujących różne środowiska naukowe, którzy przedstawiają w niej aktualne przemyślenia oraz wnioski z prowadzonych przez siebie badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Praca w swoim przedmiocie badań obejmuje rozważania ukazujące nowatorskie prowadzenie zintegrowanych zajęć muzycznych na pierwszym etapie kształcenia ogólnego. W projekcie szczególny nacisk został położony na rozwijanie postawy twórczej i kreatywnej aktywności uczniów metodami aktywizującymi, realizowanymi podczas szkolnych zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. Zaprezentowany w pracy materiał może zainspirować czytelników do refleksji nad efektami pracy w zawodzie nauczyciela nauczania początkowego. Jest również wartościowym źródłem innowacyjnych rozwiązań w obszarze rozwijania kreatywnej aktywności twórczej, a także stymulowania uczniów do wielorakiej działalności muzycznej. Zabiegi te w procesie zintegrowanych zajęć muzycznych pozwolą na wywołanie korzystnych zmian w zachowaniu dziecka oraz wyposażą uczniów w kompetencje niezbędne w dalszej edukacji i życiu społecznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem niniejszej publikacji jest udzielenie pomocy studentom w przygotowaniu się do egzaminu z prawa sportowego. W podręczniku przedstawiono zagadnienia dotyczące prawnych aspektów zawodu trenera i nauczyciela wychowania fizycznego. Opracowanie stanowi syntetyczne źródło wiedzy naukowej z zakresu odpowiedzialności cywilnoprawnej dla studenta studiów wyższych o profilu sportowym na kierunku wychowanie fizyczne i sport, a także dla wszystkich tych, którzy pracują bądź chcą pracować na rynku sportowym w roli trenera lub zawodnika. W opracowaniu nie skupiono się na przedstawieniu przepisów prawnych wprost, ale oparto się o dogmatyczne podejście do zagadnienia odpowiedzialności cywilnoprawnej, zastosowanie specyficznej wiedzy i znajomości przepisów prawnych z wielu obszarów w prak-tyce. Autorzy postarali się, aby na przykładzie konkretnych przypadków pomóc Czytelnikom interpretować przepisy współczesnego prawa. Podręcznik składa się z trzech rozdziałów. W pierwszej części autorzy scharakteryzowali obecny status prawny zawody trenera. Udzielono odpowiedzi na pytanie – kto może zostać trenerem w myśl przepisów ustawy deregulacyjnej. Dokona-no także charakterystyki statusu prawnego nauczyciela wychowania fizycznego. Na podstawie przepisów prawnych pokazano jakie wymagania musi spełnić przyszły nauczyciel. W drugim rozdziale autorzy skupili się na bardzo istotnym zagadnieniu w pracy trenera i nauczyciela wychowania fizycznego, jakim jest odpowiedzialność cywilnoprawna i jej reżimy. Autorzy wyjaśnili także pojęcie szkody. Z uwagi na specyfikę pracy kadr sportowych wnikliwie przedstawiono podstawy odpowiedzialności cywilnoprawnej szkoły, trenera i nauczyciela wychowania fizycznego wynikające z Kodeksu pracy i Kodeksu cywilnego, a także te przewidziane w regulaminach obiektów sportowych. W ostatniej części scharakteryzowano różne formy zatrudnienia trenerów, nauczycieli wychowania fizycznego i zawodników oraz omówiono wynikającą z nich odpowiedzialność cywilnoprawną. Każdy rozdział wieńczą pytania sprawdzające wiedzę i zrozumienie przedstawionego materiału. Podręcznik może być przeznaczony zarówno do samodzielnej lektury studenta, jak i wykorzystany w trakcie zajęć akademickich. Autorzy mają nadzieję, że treści zawarte w podręczniku będą także punktem wyjścia do dalszych lektur i studiów w tej dziedzinie. Stan prawny treści publikacji na dzień 23 marca 2020 r.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
This publication is a result of intensive work of experts in a two year project: “Laboratory of personal competences —improving qualifications of teachers and trainers (LA.PE.CO)”done within Lifelong Learning Programme — Leonardo da Vinci Partnership that was realized by institutions from Spain, Belgium and Poland between 2009 and 2011. The world around us undergoes constant changes. Pupils and students leave schools, the unemployed and employees who take part in different training courses get to constantly evolving organizations, where they need solid and up-to date knowledge and where, probably most of all, they use soft skills. Soft competences, such as cooperation, communication, negotiation, coping with stress, management of emotions and conflicts, assertiveness, creativity, the ability to build a team, increase the efficiency and effectiveness of the management process. We offer you a publication prepared by trainers for trainers. It contains review of selected European solutions related to system of adult education, bank of exercises on improving social competences and examples of good and bad practices in teaching social competences. Bank of exercises which is the most important part of this publication is a result of extremely useful sharing of knowledge and experience. Besides the part on good and bad practice it is a contribution of the international team of trainers into the improvement of teachers‘ qualifications and creation of unique know-how transfer. All the materials elaborated in this project and the whole bank of exercisers can be found on the project website: www.lapeco.eu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Numer specjalny Mobbing (bullying) z perspektywy teoretycznej i empirycznej [Special issue: Mobbing (bullying) from the theoretical and empirical perspective] Redaktor numeru [Issue editor]: Małgorzata Gamian-Wilk W numerze [Contents] Małgorzata Gamian-Wilk: Wstęp do numeru tematycznego Psychologii Społecznej Mobbing (bullying) z perspektywy teoretycznej i empirycznej [Preface to the special issue „Mobbing (bullying) from the theoretical and empirical perspective”], s. 242–243; Małgorzata Gamian-Wilk, Lidia Grzesiuk: Mobbing w miejscu pracy. Przegląd wyników badań związanych z przejawami mobbingu, genezą i konsekwencjami [Mobbing in the workplace: Review of studies on mobbing manifestations, origin and consequences], doi 10.7366/1896180020163801, s. 244–254; Maciej Macko: Epidemiologia zjawisk typu mobbing/bullying. Podstawowe problemy pomiaru i komunikowania wyników [Prevalence of rates of mobbing/bullying in Poland. Fundamental issues in measurement and dissemination of findings], 10.7366/1896180020163802, s. 255–266; Brita Bjørkel: Whistleblowing: Antecedents and consequences, 10.7366/1896180020163803, s. 267–283; Elżbieta Turska, Irena Pilch: Makiawelizm i kultura organizacji jako predyktory mobbingu w miejscu pracy [Machiavellianism and organizational culture predict workplace mobbing], 10.7366/1896180020163804, s. 284–296; Elżbieta Strutyńska: Nauczyciel w roli ofiary? O uwarunkowaniach mobbingu w środowisku szkolnym [Teacher as a victim? On the determinants of mobbing in school settings], 10.7366/1896180020163805, s. 297–309. Inne artykuły [Other articles] Dorota Kanafa-Chmielewska: Zaangażowanie społeczne z perspektywy psychologicznej [Psychological perspective on social involvement], 10.7366/1896180020163806, s. 310–320; Marcin Moroń: Rozumienie emocji a agresywność i wrogość. Mediacyjna rola empatii, aleksytymii i makiawelizmu [Emotion understanding, aggressiveness and hostility. Mediatory role of empathy, alexithymia and Machiavellianism], 10.7366/1896180020163807, s. 321–338. Metody [Methods] Małgorzata Chrupała-Pniak, Damian Grabowski: Skala motywacji zewnętrznej i wewnętrznej do pracy (WEIMS-PL). Wstępna charakterystyka psychometryczna polskiej wersji kwestionariusza Work Extrinsic and Inrinsic Motivation Scale [Work Extrinsic and Intrinsic Motivation Scale (WEIMS-PL). Psychometric description of the Polish version], 10.7366/1896180020163808, s. 339–355; Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Jarosław Piotrowski, Tomasz Baran: Roszczeniowość psychologiczna i metoda jej pomiaru – polska adaptacja [Polish adaptation of Psychological Entitlement Scale (PES)], 10.7366/1896180020163809, s. 356–367. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów, pisanych w języku polskim lub angielskim, są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej