Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(52)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(50)
Czasopisma
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(57)
tylko na miejscu
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(20)
Dla pracowników AWF
(19)
Czytelnia
(7)
Czytelnia - po rezerwacji
(18)
Autor
Obodyński Kazimierz
(4)
Barabasz Zbigniew
(3)
Hanusz Halina
(3)
Żukowska Zofia (1932-2012)
(3)
Grabowski Henryk (1935- )
(2)
Korpak Bartłomiej
(2)
Trześniowski Roman (1909-2004)
(2)
Wlazło Edward
(2)
Wojtyczek Beata
(2)
Zadarko Emilian
(2)
Arcimowicz Andrzej
(1)
Buchta Krystyna
(1)
Cieśliński Ryszard (1940-2017)
(1)
Czerwiński Janusz
(1)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(1)
Dąbrowska Anna (kultura fizyczna)
(1)
Dąbrowski Andrzej (wychowanie fizyczne)
(1)
Fijewski Adam
(1)
Gorski Bogusław (1935-2023)
(1)
Jaczynowski Lech (1946- )
(1)
Jaworowicz Jerzy
(1)
Jaworski Zygmunt (1925- )
(1)
Jaślikowska-Sadowska Teresa
(1)
Klukowski Krzysztof (1945- )
(1)
Kostorz Jerzy (1968- )
(1)
Królicki Jerzy (kultura fizyczna)
(1)
Kuk Anna
(1)
Kuk Anna (psychologia)
(1)
Kuligowski Bogdan
(1)
Kuraś Zygmunt ( -2010)
(1)
Kłyszejko Walenty (1909-1987)
(1)
Laskiewicz Henryk
(1)
Lisicki Tomasz
(1)
Matusewicz Czesław (1931- )
(1)
Matuszek Leokadia
(1)
Matuszewski Aleksander
(1)
Mazur Andrzej (1926-2014)
(1)
Mikołajczyk Maria
(1)
Milicerowa Halina (1907-1995)
(1)
Muszkieta Radosław
(1)
Nowakowski Andrzej
(1)
Ottowicz Jerzy (kultura fizyczna)
(1)
Pac-Pomarnacki Andrzej
(1)
Pawłowski Rafał
(1)
Perkal Julian (1913-1965)
(1)
Połomski Szczęsny
(1)
Pączka Maria
(1)
Radiuk-Strzeżek Joanna
(1)
Rakowski Andrzej (sport)
(1)
Rogowska Aleksandra
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Rutkowska Elżbieta
(1)
Skład Maciej ( -2010)
(1)
Strzyżowska Katarzyna
(1)
Szczepański Stanisław
(1)
Szwarc Halina (1923-2002)
(1)
Timo÷enkov Vladimir Viktorovič
(1)
Timo÷enkova Anastasija Nikolaevna
(1)
Umiastowska Danuta (1952- )
(1)
Wasiluk Agnieszka
(1)
Wołoszyn Stefan (1911-2004)
(1)
Wryk Ryszard (1951- )
(1)
Włostowska Kunegunda
(1)
Zaborniak Stanisław
(1)
Zajkowska-Magier Mariola
(1)
Zbylicki Artur
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(9)
1960 - 1969
(3)
1920 - 1929
(1)
Kraj wydania
Polska
(52)
Rosja
(1)
Język
polski
(33)
nieznany (xxx)
(19)
rosyjski
(1)
Temat
Wychowanie fizyczne
(42)
Studenci
(32)
Kultura fizyczna
(14)
Physical education
(9)
Psychologia
(9)
Sport
(9)
Students
(6)
Akademia Wychowania Fizycznego
(5)
Akademicki Związek Sportowy
(5)
Sprawność fizyczna
(5)
Pedagogika
(4)
Socjologia
(4)
Studenci AWF
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Higiena
(2)
Nauczyciel wychowania fizycznego
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Wydolność fizyczna
(2)
Zdrowie
(2)
Academic teachers of higher physical education schools
(1)
Akademia Wychowania Fizycznego (Poznań)
(1)
Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego(Poznań)
(1)
Aktywność społeczna
(1)
Alkohol
(1)
Anthropology
(1)
Antropologia
(1)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
College of Physical Education
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Deontologia lekarska
(1)
Dydaktyka sportu
(1)
Education
(1)
Edukacja
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Family life students
(1)
Gimnastyka
(1)
Handball
(1)
Health
(1)
Higiena ogólna
(1)
Historia sportu
(1)
Information
(1)
Informatory
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Klasyfikowanie i ocenianie uczniów i studentów
(1)
Kluby sportowe
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja w sporcie
(1)
Konferencja krajowa
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Lekarze
(1)
Marriage students of a university of physical education
(1)
Małżeństwo
(1)
Medical students
(1)
Medycyna
(1)
Medycyna sportowa
(1)
Motor fitness test
(1)
Movement recreation
(1)
Muzyka
(1)
Narkotyki
(1)
Nauczanie
(1)
Odpoczynek
(1)
Osobowość
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Papierosy
(1)
Pedagogy in higher schools of physical education in the years 1975-1981
(1)
Physical activity
(1)
Physical development
(1)
Physical education of a student
(1)
Physical education students from physical education academies
(1)
Physical fitness examination
(1)
Piłka ręczna
(1)
Politechnika Opolska
(1)
Praca doktorska
(1)
Program nauczania
(1)
Psychology
(1)
Psychology of marriage
(1)
Rekreacja ruchowa
(1)
Rozwój fizyczny
(1)
Sejmik Akademickiej Kultury Fizycznej
(1)
Sociology
(1)
Socjologia pracy
(1)
Sport didactics
(1)
Sport wyczynowy
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Studenci medycyny
(1)
Studenci zawodów medycznych
(1)
Student physical fitness
(1)
Students of physical education schools
(1)
Students of the University of Physical Education
(1)
Students organization
(1)
Studia zaoczne
(1)
Styl życia
(1)
Sądecki, Edward (1949-2003)
(1)
Tarasiewicz, Mikołaj (1931-2001)
(1)
Time off from work
(1)
Trener sportowy
(1)
Uczelnie wychowania fizycznego
(1)
University of Warsaw
(1)
Temat: czas
1901-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Praca doktorska
(17)
Zjazdy [Typ publikacji]
(1)
53 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, ISSN 0239-6009 ; z. 25)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.24791, A.54964 (2 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.44489 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.52858 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ćwiczenia cielesne dla młodzieży szkolnej wraz z oceną względną / oprac. Szczęsny Połomski. - Łódź : nakład autora, 1928 (Łódź : Druk. Państwowa). - 156, III, [2] s., [2] k. tabl. : il. ; 24 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. H.944, INKF II.2644 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.47968 (1 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.50034 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.239 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.780 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.57277 (1 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I.34544, I.34545 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.23762, A.23761, A.23759, A.22031, A.23760 (5 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.43863, II.42411 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.50860 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.533 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.705 (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.51137 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II.51040 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.323 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.55231 (1 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.46931 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.51847 (1 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.50487, II.50871 (2 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.643 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.48649 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II.50144 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Monografia ma charakter studium właściwości psychicznych istotnych w zawodzie nauczyciela wychowania fizycznego. Za takie uznano kompetencje społeczne, inteligencję emocjonalną oraz kondycję psychiczną. Celem badania było: 1. określenie poziomu kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej oraz kondycji psychicznej studentów Wydziału Wychowania Fizycznego Akademii Wy-chowania Józefa Piłsudskiego w Warszawie, 2. ustalenie ich zróżnicowania ze względu na płeć oraz kierunek studiów, 3. poznanie osobowościowych uwarunkowań tych właściwości psychicznych i relacji między nimi. Przedmiotem zainteresowania były też zmiany zachodzące w kompetencjach społecznych, inteligencji emocjonalnej oraz zdrowiu psychicznym studentów po roku studiowania, a także zmiany pod wpływem celowych oddziaływań psychologicznych w postaci warsztatów psychologicznych. W pracy podjęto próbę stworzenia modelu zawodowego współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego w percepcji studentów. Badaniami objęto trzy grupy studentów. Pierwszą grupę stanowili studenci wychowania fizycznego (wf) badani jednokrotnie w latach 2011-2014. Zostali oni porównani pod względem kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej ze studentami innych kierunków studiów. Drugą grupę stanowili studenci wf, którzy rozpoczęli studia w roku akademickim 2015/16. W tej grupie badanie kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej powtórzono po roku. Trzecią grupę stanowili studenci wf uczestniczący w warsztatach psy-chologicznych badani w 2016-2017 roku. W pierwszej grupie zbadano ogółem 987 osób, studentów pierwszego roku i pierwszego stopnia: wydziału wychowania fizycznego, studentów turystyki i rekreacji, dziennikarstwa i transportu, w tym 537 mężczyzn i 450 kobiet w wieku 18-26 lat. Drugą grupę stanowiła młodzież akademicka studiująca na pierwszym roku studiów licencjackich wychowania fizycznego w czerwcu 2016 roku, a następnie powtórzono badania po roku, czyli w czerwcu 2017. W badaniach w pierwszej turze wzięły udział 184 osoby, w tym 122 mężczyzn i 62 kobiety w wieku 17-25 lat. W powtórzonych po roku badaniach uczestniczyły 132 osoby, w tym 49 stu-dentek i 83 studentów. Grupę uczestników warsztatów tworzyły 33 osoby, w tym 18 kobiet oraz 15 mężczyzn w wieku 19-35 lat. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w dwóch grupach różniących się pod względem wieku i poziomu studiów. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w latach 2016-2017. W badaniach zastosowano następujące standardowe kwestionariusze psychologiczne: Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS A. Matczak, Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE N.S. Schutte, J.M. Malouffa, L.E. Hall, D.J. Haggerty`ego, J.T. Cooper, C.J. Goldena, L. Dornheim w polskiej adaptacji A.Ciechanowicz, A. Jaworowskiej, A. Matczak oraz Kwestionariusz Ogólnego Stanu Zdrowia GHQ-28 Goldberga w polskiej adaptacji Z. Makowskiej i D. Merecz, a także Inwentarz osobowości NEO-FFI P.T. Costy, R.R. McCrae polskiej adaptacji B. Zawadzkiego, J. Strelau, P. Szczepaniaka, M. Śliwińskiej, Wielowymiarowy Kwestionariusz Samooceny MSEI E. J. O'Briena i S. Epsteina w adaptacji D. Fecenec. Posłużono się także autorską ankietą zawierającą pytania dotyczące przyszłych planów zawodowych, doświadczenia w pracy z klientem oraz modelu zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego. Pierwszy blok analiz empirycznych odsłania profile kompetencji studentów i studentek. Kandydaci na nauczycieli wychowania fizycznego podejmujący studia w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie są zróżnicowani pod względem badanych właściwości. Jednak w grupie mężczyzn przeważają osoby o wynikach wysokich w za-kresie kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Wśród studentek obserwujemy w przewadze wyniki niskie i przeciętne. Obie płcie odznaczają się dobrą kondycją psychiczną. Wyniki badań potwierdzają, że kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna stanowią czynniki naturalnej selekcji do podejmowanych studiów. Pra-ca nauczyciela wychowania fizycznego i specjalisty w zakresie turystki i rekreacji wymaga rozwiniętych kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Aktywność fizyczna nie różnicowała nasilenia kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego. Płeć różnicowała kompetencje psychiczne i inteligencję emocjonalną, wyższe wyniki zanotowano u mężczyzn. Studentki znamiennie częściej niż studenci uskarżały się na dolegliwości związane z psychicznym funkcjonowaniem. Młodsi, pierwszoroczni studenci odznaczali się wyższą inteligencją emocjonalną niż młodzież akademicka podejmująca studia na początku XXI wieku (2016 versus 2011; 2013 versus 2011). Ustalono predyktory kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Większych kompetencji społecznych w sytuacji ekspozycji możemy oczekiwać u studentów mniej neurotycznych i bardziej otwartych na nowe doświadczenia. Natomiast dużej inteligencji emocjonalnej możemy oczekiwać u studentów otwartych na nowe doświadczenia, o dużych kompetencjach w sytuacji ekspozycji i o wysokiej samoocenie. Ustalono także związki pomiędzy zdrowiem psychicznym, kompetencjami społecznymi i inteligencją emocjonalną. Dotyczą one jednak tylko niektórych ba-danych wymiarów, a ich siła nie jest duża. Im mniejsze kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna tym większe nasilenie zaburzeń funkcjonowania. Badania longitudinalne (porównanie wyników pomiaru na pierwszym i drugim roku studiów) pozwoliły dostrzec wagę naturalnego treningu społecznego w kształtowaniu kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i troski o zdrowie psychiczne młodzieży. Częściowo poprawie uległa kondycja psychiczna badanych osób. Jeśli zaś chodzi o inteligencję emocjonalną to wyniki badań sugerują raczej konieczność celowego oddziaływania w zakresie oczekiwanych zmian. Warsztaty psychologiczne stanowiły narzędzie interwencji w kierunku polepszania zarówno kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej jak i pod-noszenia kondycji psychicznej. Kompetencje społeczne zmieniły się na korzyść u badanych osób, jednak nie wszystkie ich wymiary. Inteligencja emocjonalna mierzona przy użyciu narzędzia INTE nie uległa zmianie. W wyniku uczestnictwa w warsztatach psychologicznych „Komunikacja w świetle przeżywanych uczuć i emocji, Przebaczenie, O potrzebie miłości” zaobserwowano także pewne korzystne zmiany w zdrowiu psychicznym młodzieży. Doświadczenie pracy z klientem różnicowało niektóre badane zmienne tj. kompetencje społeczne w sytuacji ekspozycji społecznej oraz w wymiarze codziennego funkcjonowania. Korzystniej wypadały osoby posiadające doświadczenie w pracy z klientem. Nie dostrzeżono natomiast różnic w zakresie kompetencji społecznych między tymi studentami, którzy planują pracę w zawodzie nauczyciela lub trenera, a tymi, którzy nie są w tej kwestii zdecydowani lub mają inne plany zawodowe. Studenci deklarujący chęć pracy w zawodzie trenera cechowali się większą inteligencją emocjonalną od swoich rówieśników. Zdrowie psychiczne chętnych do bycia nauczycielami było zdecydowanie lepsze od studentów, którzy nie widzieli swojej przyszłości jako nauczyciele wychowania fizycznego. Ostatni wątek pracy dotyczy modelu nauczyciela wychowania fizycznego. W percepcji badanych studentów nauczyciele wychowania fizycznego powinni ce-chować się takimi właściwościami jak: odpowiedzialność, przyjaźń, pomaganie, cierpliwość, współpraca, pewność siebie, wytrwałość, trzeźwe myślenie, sumienność. Model zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego to model społeczny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej