Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(213)
IBUK Libra
(19)
Forma i typ
Książki
(211)
E-booki
(19)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
dostępne
(248)
tylko na miejscu
(50)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(161)
Dla pracowników AWF
(86)
Czytelnia
(50)
Czytelnia - po rezerwacji
(4)
Autor
Ehrlich Andrzej
(7)
Zieleniewski Jan
(7)
Jaczynowski Lech
(5)
Kieżun Witold
(5)
Ryba Bogusław (1932- )
(5)
Chrostowski Aleksander
(4)
Kozioł Leszek
(4)
Czupiał Jerzy
(3)
Koźmiński Andrzej K
(3)
Kurnal Jerzy
(3)
Mikos von Rohrscheidt Armin (1966- )
(3)
Perechuda Kazimierz
(3)
Ryba Bogusław
(3)
Stoner James A. F
(3)
Wankel Charles
(3)
Bakalarz Dariusz
(2)
Bombol Małgorzata
(2)
Gilbert Daniel R
(2)
Grzeganek-Więcek Brygida
(2)
Humble John W
(2)
Jaczynowski Lech (1946- )
(2)
Jaworski Zygmunt (1925- )
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Johann Maria
(2)
Kasprzak Rafał
(2)
Kostera Monika (1963- )
(2)
Kowalewski Stanisław (1901-1984)
(2)
Kozak Czesław
(2)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(2)
Obłój Krzysztof (1954- )
(2)
Pasieczny Leszek
(2)
Piotrowski Włodzimierz (zarządzanie)
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Smoleń Andrzej
(2)
Stoner James A. F
(2)
Łasiński Gabriel
(2)
Żyśko Jolanta
(2)
Ackoff Russell L
(1)
Adair John Eric (1934- )
(1)
Adair John Eric (1934- ). Anatomia biznesu
(1)
Adamczuk Franciszek
(1)
Adamczyk Józef
(1)
Adfeldt N. W
(1)
Aganbegjan Abel' Gezevič
(1)
Aluchna Maria
(1)
Aniszewska Grażyna
(1)
Aranowski A
(1)
Aranowski Andrzej
(1)
Auerbach Carol
(1)
Bagrinovskij Kirill Andreevič
(1)
Balcerak Alicja
(1)
Basiuk T
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Bernat Małgorzata
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Biech Elaine
(1)
Biliński Witold
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Bolesta-Kukułka K
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Borowski Jerzy
(1)
Borzyszkowski Jacek
(1)
Botwina Grzegorz
(1)
Brown Leland
(1)
Bukowska-Piestrzyńska Agnieszka
(1)
Butowski Leszek (1965- )
(1)
Celuch Krzysztof
(1)
Chełmecki Bartłomiej
(1)
Chomicz Aleksy
(1)
Chudoba Tadeusz (1932-2010)
(1)
Chądzyński Jacek
(1)
Cichosz Marzenna
(1)
Cooper Robert K
(1)
Croucher Stephen Michael (1978- )
(1)
Crozier Michel
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Cynarski Wojciech J
(1)
Czajkowski Zbigniew
(1)
Czapliński Kazimierz
(1)
Czechowska-Świtaj Teresa
(1)
Czermiński Alfred
(1)
Dejtrowski Tomasz
(1)
Dominik Piotr (technologia żywności)
(1)
Drogoń Witold
(1)
Drucker Peter F
(1)
Dąbrowski Wiktor Junosza
(1)
Evans Nigel (1955- )
(1)
Ferrier Jacques
(1)
Filipek Andrzej
(1)
Firla Andrzej P
(1)
Freeman R. Edward
(1)
Freeman R. Edward
(1)
Freeman R. Edward (1951- )
(1)
Frątczak Ewa
(1)
Gabara Wacław
(1)
Gacek Przemysław
(1)
Gaussens Jacques
(1)
Gilbert Daniel R. (1952- )
(1)
Gocłowska Sylwia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(64)
2000 - 2009
(55)
1990 - 1999
(35)
1980 - 1989
(13)
1970 - 1979
(38)
1960 - 1969
(8)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(223)
Stany Zjednoczone
(5)
Wielka Brytania
(3)
nieznany (0ol)
(1)
nieznany (gwr)
(1)
Język
nieznany (xxx)
(110)
polski
(88)
angielski
(31)
czeski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Ekonomiści
(1)
Geriatrzy
(1)
Menedżerowie
(1)
Opiekunowie medyczni
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Ratownicy medyczni
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Studenci
(1)
Temat
Organizacja i zarządzanie
(94)
Zarządzanie
(78)
Organizacja
(44)
Ekonomia
(29)
Sport
(28)
Turystyka
(26)
Marketing
(17)
Przedsiębiorstwo
(13)
Kultura fizyczna
(9)
Biznes
(8)
Organizacje sportowe
(7)
Socjologia
(6)
Nauka
(5)
Cybernetyka
(4)
Finanse
(4)
Hotelarstwo
(4)
Kultura
(4)
Psychologia
(4)
Edukacja
(3)
Globalizacja
(3)
Gospodarka rynkowa
(3)
Logistyka
(3)
Organizacje
(3)
Personel
(3)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(3)
Benchmarking
(2)
Czas wolny
(2)
Decyzje
(2)
Dostępność opieki zdrowotnej
(2)
Fitness
(2)
Handel
(2)
Imprezy sportowe
(2)
Kadry
(2)
Kluby sportowe
(2)
Komunikacja
(2)
Konferencja krajowa
(2)
Konsumenci
(2)
Management
(2)
Marketing sportowy
(2)
Marketing turystyczny
(2)
Marketing usług
(2)
Medycyna
(2)
Medycyna ratunkowa
(2)
Negocjacje
(2)
Odpoczynek
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Polityka sportowa
(2)
Praca
(2)
Prakseologia
(2)
Prawo
(2)
Ratownictwo medyczne
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Statystyka
(2)
Strategie
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Turystyka kulturowa
(2)
Unia Europejska
(2)
Uniwersytety i uczelnie
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Zarządzanie czasem
(2)
Zarządzanie i organizacja
(2)
Zarządzanie personelem
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Zarządzanie sportem
(2)
Zarządzanie turystyką
(2)
konferencja krajowa
(2)
organizacja i zarządzanie
(2)
organizacja nauki i pracy
(2)
Alpinizm
(1)
Analiza kohortowa
(1)
Badania kohortowe
(1)
Dostępność opieki zdrowotnej
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Geriatria
(1)
Komunikacja w organizacjach
(1)
Logistyka (organizacja)
(1)
Medycyna
(1)
Medycyna ratunkowa
(1)
Młodzież
(1)
Opieka długoterminowa
(1)
Opieka pielęgniarska
(1)
Opieka społeczna wobec seniorów
(1)
Opieka zdrowotna domowa
(1)
Opieka zdrowotna podstawowa
(1)
Osoby w wieku podeszłym
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Prawo medyczne
(1)
Programy zdrowych społeczeństw
(1)
Ratownicy medyczni
(1)
Starzenie się
(1)
Stosunki pielęgniarka-pacjent
(1)
Teoria systemów
(1)
Turystyka
(1)
Turystyka górska
(1)
Unia Europejska
(1)
Wspinaczka
(1)
Zachowania zdrowotne
(1)
Zarządzanie projektami
(1)
Zdrowie
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(5)
Praca zbiorowa
(3)
Czasopisma polskie
(1)
Podręczniki
(1)
Praca doktorska
(1)
Prasa specjalistyczna
(1)
Wykłady [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
232 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.55885 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podejście procesowe jest jedną z ważniejszych obecnie orientacji systemu zarządzania organizacją (przedsiębiorstwem, instytucją). Jest to swoista filozofia zarządzania, idea, która wręcz nakazuje widzenie organizacji przez pryzmat powiązanych ze sobą procesów. Stawia procesy i klienta (zewnętrznego i wewnętrznego) w centrum zainteresowania zarządzających i pracowników. Zmienia spojrzenie na organizację z jedynej dotychczas perspektywy funkcji na dodatkową perspektywę procesów, wprowadzając obok statycznego również dynamiczne traktowanie organizacji. Zakładając ciągłe doskonalenie nie tylko pojedynczych procesów, ale całej ich architektury, preferuje myślenie całościowe (systemowe), a nie fragmentaryczne (lokalne). Zapewnia rozwój pracowników, tworząc warunki do interdyscyplinarnej pracy zespołowej, zwiększania zakresu ich samodzielności decyzyjnej i do przenoszenia na nich odpowiedzialności za wyniki organizacji, a w konsekwencji – do ciągłego uczenia się. Sprzyja angażowaniu różnych koncepcji i metod zarządzania organizacją, w tym zintegrowanych (informatycznie) systemów zarządzania, do rozwiązywania coraz trudniejszych problemów współczesnych organizacji, funkcjonujących w biznesie i w sektorze publicznym. Wszystko to zapewnia pożądany wzrost elastyczności organizacji i jej podatności na zmiany. Publikacja składa się z artykułów opracowanych przez pracowników różnych ośrodków naukowych, a także przedstawicieli praktyki, którzy podzielili się swoimi wynikami badań oraz doświadczeniami w zakresie zarządzania procesami. Z szerokiej problematyki zostały wyodrębnione cztery części: 1. Podejście procesowe w różnych koncepcjach zarządzania organizacją. 2. Doskonalenie procesów. 3. Zarządzanie procesami. 4. Organizacja procesowa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podmiot gospodarczy w turbulentnych warunkach otoczenia potrzebuje efektywnie funkcjonującego systemu nadzoru. Rady nadzorcze są istotnym elementem takiego systemu we współczesnej korporacji. Zainteresowanie, jakie budzą, systematycznie rośnie. Jednocześnie panuje stosunkowo silne przekonanie, o potrzebie zasadniczych zmian w ich funkcjonowaniu. W literaturze i wśród praktyków zarządzania formułowane są liczne zalecenia, mające uczynić z rady nadzorczej efektywnie działający organ, który nie zarzucając swoich podstawowych funkcji – nadzorczych i stanowiących – dostrzeże i inne sposoby pełnienia swojej misji. Niniejsza praca wpisuje się w ten nurt badawczy, zwracając przy tym szczególną uwagę na działania rad nadzorczych w specyficznych warunkach kryzysu spółki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rola wiedzy w zarządzaniu współczesnymi organizacjami − funkcjonującymi w dynamicznej, złożonej, nieprzewidywalnej rzeczywistości globalnych rynków − jest bezdyskusyjna. Dzisiaj zdobycie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej w coraz większym stopniu zależy nie od tradycyjnych zasobów – jak praca, ziemia czy kapitał – ale właśnie od zasobów wiedzy. Zarówno w teorii, jak i w praktyce zarządzania rozwijane są koncepcje i metody zorientowane na identyfikację zasobów wiedzy w organizacji, intensyfikację procesów weryfikacji wiedzy organizacyjnej i jej rozwoju oraz na wykorzystanie wiedzy do zwiększania konkurencyjności organizacji. W prezentowanym tomie zawarto szesnaście opracowań, których autorzy – badacze z ośrodków naukowych z całego kraju oraz praktycy zarządzania − analizują znaczenie czynnika wiedzy dla współczesnych organizacji: ich funkcjonowania, rozwoju, osiągania przewagi konkurencyjnej i szeroko rozumianego sukcesu. Przedmiotem większości tekstów są takie koncepcje, metody i systemy zorientowane na wiedzę, jak: • metody zarządzania wiedzą, • systemy zarządzania wiedzą, • organizacja ucząca się i inteligentna, • zdolność uczenia się przedsiębiorstwa, • organizacja zwinna, • organizacja odporna na kryzys. Dominują teksty o charakterze empirycznym; w artykułach przytoczono badania zrealizowane w Polsce w organizacjach różniących się typem działalności, wielkością i formą własności, a także w klastrach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W książce Władysława Januszki "Systemy informacji gospodarczej" podjęto próbę systematyzacji pojęć z zakresu informacji gospodarczej. Pokazano czym jest informacja gospodarcza oraz wprowadzono alokacyjny model rozległego systemu informacji gospodarczej. Omówiono także zagadnienia dotyczące użytkowników informacji gospodarczej, w tym występujące między nimi relacje. W celu obrazowania procesów alokacyjnych zaproponowano metodę tworzenia "pejzażu" informacji gospodarczej. Rozważania szczegółowe poprzedzono opisem kontekstu historycznego, który ukazuje zjawisko wykształcenia się społeczeństwa informacyjnego/konekcjonistycznego ze zwróceniem uwagi na specyficzne cechy tworzenia się takiego społeczeństwa, w tym także na występujące zagrożenia. Publikacja darmowa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Samorząd terytorialny w Polsce znajduje się w fazie modernizacji i dostosowania do wyzwań globalnych i integracji europejskiej. Ponadto ograniczone możliwości finansowe, organizacyjne, techniczne i ludzkie samorządów terytorialnych, w stosunku do skali potrzeb i konieczności rozwiązywania coraz bardziej złożonych problemów lokalnych, powodują, że muszą one (powinny) poszukiwać rozwiązań integrujących różnych uczestników życia społeczno-gospodarczego. Problematyka publikacji koncentruje się wokół zagadnień współpracy i konkurencji międzysamorządowej i międzysektorowej w polskich gminach. Rozważania i wnioski oparto na szerokich studiach empirycznych i literaturowych oraz wynikach obszernych badań ankietowych zrealizowanych w polskich gminach. Tym samym monografia wzbogaca, nadal skromną mimo wagi zagadnienia, wiedzę na temat współpracy gmin z przedstawicielami innych sektorów. Książkę w szczególności poleca się osobom zainteresowanym problematyką samorządu terytorialnego oraz współpracy i konkurencji międzysektorowej. To kompendium wiedzy adresowane jest do szerokiego grona odbiorców: studentów, pracowników naukowych, pracowników administracji publicznej, a także przedstawicieli wszystkich sektorów współpracujących (konkurujących) z polskimi gminami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jakość jest atrybutem otaczającego nas świata, stanowi kryterium wyboru w podejmowaniu różnorodnych decyzji, co wpływa na funkcjonowanie rynku. Zmieniające się rynkowe warunki gospodarowania wymuszają proces ciągłego dostosowywania wewnętrznych działań w firmie. Tematem monografii jest zarządzanie jakością w organizacji (nazywane również zarządzaniem projakościowym), w szczególności czynniki wewnętrzne, ich ważność i oddziaływanie na rezultaty zarządzania jakością, które parametryzują sukces podejmowanych działań organizacyjnych w tym obszarze zarządzania. Analizę literatury przedmiotu i teoretyczne rozważania uzupełniono wynikami badań empirycznych przeprowadzonych w autoryzowanych salonach sprzedaży i serwisu samochodów osobowych w Polsce. Wewnętrzne czynniki projakościowego zarządzania w organizacji wzbogacono o aspekty ryzyka, które w znacznej mierze wpływa na sukces funkcjonowania każdej organizacji na rynku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka została wydana z okazji Jubileuszu 70-lecia prof. zw. dra hab. Tadeusza Listwana, a przygotowali ją Jego uczniowie, wychowankowie, współpracownicy, koleżanki i koledzy „po fachu”, ludzie bliscy i przyjaciele. Obejmuje życie, dokonania i dorobek naukowy Profesora, z pełną bibliografią publikowanych prac oraz listą wypromowanych doktorów. Poza wątkiem biograficznym, uzupełnionym bogatą ikonografią, podjęto w niej także próbę naszkicowania dokonań Jubilata. Szczególną uwagę poświęcono Jego roli lidera i twórcy wrocławskiej szkoły zarządzania kadrami. Publikacja została szeroko zakrojona – mieści rozważania i z dziedziny uprawianej przez Jubilata, i z historii nauki, a nawet z literatury czy historiozofii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zasoby niematerialne organizacji od czasu publikacji Barneya znajdują się w centrum zainteresowania badaczy zajmujących się zarządzaniem, a zwłaszcza zarządzaniem strategicznym. Zasobowa teoria firmy ewoluuje wraz z licznymi badaniami odwołującymi się do jej założeń. Początkowo zainteresowania poznawcze ukierunkowane były głównie na zasób wiedzy i organizacyjne uczenie się, a aktualnie eksplorowane są intensywniej pozostałe zasoby, szczególnie kapitał relacyjny. Ukierunkowanie badań na wnętrze organizacji i endogeniczne uwarunkowania jej funkcjonowania, strategii i zmian tworzy fundamenty pozwalające na lepsze zrozumienie istoty organizacji i mechanizmów, które w niej tkwią, wspomagając bądź ograniczając potencjał rozwoju. Niniejsza publikacja jest wyrazem nieustającego wysiłku badaczy, skierowanego na wyjaśnianie rzeczywistości organizacyjnej z perspektywy zasobów. Artykuły zostały pogrupowane pod kątem merytorycznym, tworząc jednorodne problemowo części: 1. Wiedza i organizacyjne uczenie się oraz kultura organizacyjna, 2. Reputacja, marki, relacje, 3. Ludzie w organizacji: postawy, przywództwo, 4. Zachowania organizacji i w organizacji. Autorzy postawili wiele ważnych poznawczo pytań. Podjęli także wątki metodyczno-metodologiczne. Ale myślą przewodnią opracowania są paradoksy oraz paradygmaty odnoszone do poszczególnych obszarów problemowych. Liczymy, że lektura tego zbioru będzie inspiracją do stawiania kolejnych pytań badawczych, do rozwijania istniejących teorii, do konstruowania zaleceń aplikacyjnych, do prowadzenia badań empirycznych i w końcu stanie się inspiracją do rozwijania nauki o zarządzaniu w sposób satysfakcjonujący zarówno akademików, jak i praktyków. Życząc owocnej lektury, dziękujemy Autorom za wysiłek włożony w przygotowanie publikacji, a Recenzentom za zaangażowanie na rzecz ich jakości. Ewa Stańczyk-Hugiet, Joanna Kacała
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Dlaczego audyt wewnętrzny nie zawsze osiąga swoje cele? Czy jedynym powodem może być niechęć audytowanych? A może skuteczność audytu wewnętrznego zależy także od wiedzy oraz umiejętności audytowanych i zarządzających organizacją? Jak audytowani reagują na audyt wewnętrzny? Jakie oczekiwania mają audytorzy wewnętrzni? Na te i inne pytania odpowiedzi można znaleźć w monografii. Przyjmując za motto frazę „audyt wewnętrzny tworzą ludzie”, Autorka analizuje kwestię skuteczności audytu wewnętrznego i uwzględnia jego społeczny kontekst. Podstawą analizy są jakościowe badania empiryczne wykorzystujące różne techniki gromadzenia danych, przede wszystkim wywiady z65 audytorami wewnętrznymi, audytowanymi oraz zarządzającymi organizacjami z sektorów publicznego i prywatnego. W prezentowanej monografii Autorka charakteryzuje wiedzę, umiejętności, postawy oraz oczekiwania audytorów wewnętrznych, audytowanych i zarządzających organizacjami z punktu widzenia skuteczności audytu wewnętrznego. Przedstawia wyniki badań, z których wynika, że ważnymi czynnikami skuteczności audytu wewnętrznego są: wsparcie zarządzających (materialne i niematerialne) dla audytu wewnętrznego, rozumienie audytu wewnętrznego, a także relacje między grupami uczestniczącymi w audycie wewnętrznym. Podsumowaniem publikacji może być wypowiedź jednego z badanych audytorów wewnętrznych: „skuteczny audyt wewnętrzny to są ludzie [...]. To stwierdzenie tak oczywiste, że często [...] zapominane przez większość zainteresowanych”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja poświęcona jest podnoszeniu sprawności organizacji przez komunikowanie wewnętrzne. Autorka uznaje bowiem niewłaściwą komunikację wewnątrzorganizacyjną za główną przyczynę nieprawidłowego funkcjonowania organizacji. Zaprezentowany w monografii autorski model organizacji jako systemu sieci zintegrowanych relacji komunikowania stanowi propozycję opisu i analizy organizacji przez pryzmat komunikowania. Komunikacja odgrywa w nim rolę służebną wobec koordynacji, im lepsze jest narzędzie - komunikacja, tym lepszy efekt koordynacyjny. Model koordynacji organizacyjnej wraz z grupami wskaźników pozwala natomiast określić poziom sprawności organizacji oraz wskazuje obszary, w których wymaga ona poprawy. Oba modele zastosowane łącznie pozwalają na oznaczenie dynamiki zmian sprawności organizacji w czasie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podstawę metodologiczną prezentowanych analiz stanowi podejście funkcjonalne, które w swej istocie polega na badaniu systemów wytwórczych czy systemów zarządzania z punktu widzenia spełnianych przez nie funkcji. W podejściu tym nadrzędne znaczenie mają zasady i normy użytkowe oraz miary sprawnego działania systemu. W większości zamieszczonych prac odnosi się je w szczególności do funkcji spełnianych w procesie zarządzania aktywami organizacji (J. Ząbek), nowych form organizacji pracy biurowej (A. Taczalska), do czynności składających się na specyficzny rodzaj usług przeładunkowych, jakim jest przeładunek kontenerów (A. Lewiński, R. Sterniński), jak również do modelu systemu finansów oświatowych w Polsce (I. Kowalska). W pozostałych opracowaniach dominują aspekty ergonomiczne. Przedstawiono interesującą refleksję nad funkcjonalnością współczesnej architektury, wskazując przy tym na nieprawidłowości obiektów użyteczności publicznej w oświacie, kulturze czy handlu (K. Krause-Brykalska), dokonano także oceny funkcjonalności aspektu estetycznego w odniesieniu do budownictwa biurowego (M. Złowodzki). Jasne jest przy tym, że podejście funkcjonalne można zastosować do obiektów statycznych, ale też do obiektów dynamicznych, a więc do procesów, procedur, metod i technik, przyjętych sposobów postępowania, działań. W nurcie tym mieszczą się opracowania zawierające wyniki badań nad monitorowaniem transportu drogowego towarów niebezpiecznych (S. Bęczkowska, I. Grabarek), funkcjonalnością warunków pracy personelu pielęgniarskiego w stacjonarnych zakładach opieki długoterminowej (E. Kułagowska, M. Kosińska, I. Karolak), oceną funkcjonalności użytkowania rękawic ochronnych i jej wpływu na sposób wykonywania pracy przy rozbiorze mięsa (T. Tokarski, E. Irzmańska), jak również oceną funkcjonalności warunków pracy w przemyśle motoryzacyjnym (K. Wegner, A. Błaszczyk, M. Zygmańska, M.B. Ogurkowska). Na szczególną uwagę zasługują badania nad oceną funkcjonalności edukacji z zakresu bezpiecznych warunków pracy w kształtowaniu dobrostanu pracowniczego (J.S. Marcinkowski). Rezultaty tych badań pokazują, jak nieprzestrzeganie zasad ergonomii zwiększa ryzyko wypadków i chorób zawodowych, przyczynia się do zmniejszenia dobrostanu pracowniczego, a w ostatecznym rachunku prowadzi do marnotrawienia siły roboczej. W konkluzji wspomnianych prac wskazano kierunki i sposoby niwelowania badanych dysfunkcji.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia stanowi studium wprowadzania koncepcji organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego. Wykazane w niej działania są z punktu widzenia interesariuszy pożądane a nie konieczne, co w znaczącym stopniu wpływa na elastyczność i wykonywalność koncepcji. Z tego powodu monografia jest ważna w dyskursie naukowym, ale przede wszystkim ma ważny i istotny wymiar praktyczny. Założenia organizacji uczącej się wprowadziły w życie liczne przedsiębiorstwa. Istnieją instrumenty wspomagające ten proces oraz ułatwiające zarządzanie wiedzą w organizacjach, jednak wszystko to odnosi się przede wszystkim do biznesu i organizacji działających na rynku. Publikacja ma celu ukazanie procesu wdrażania zasad organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego, będącej bardzo ważnym elementem otoczenia biznesu. Jest również próbą opisu procesów, które wciąż zachodzą. Nie daje jednoznacznych recept, ale Autorzy mają nadzieję, że okaże się pomocna przy reformowaniu organizacji sektora publicznego. Sektora, który tych reform niewątpliwie wymaga. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). Praca autorstwa Jacka Pasiecznego i Tomasza Rosiaka wypełnia pusta przestrzeń na polskim rynku publikacji książkowych. Trudno bowiem znaleźć pozycję książkową, która z jednej strony łączy tematykę organizacji uczącej się ze sferą administracji publicznej, z drugiej zaś prezentuje szczegółowo proces badawczy i osiągnięte rezultaty. Opracowanie to może stanowić punkt odniesienia dla opracowań powstających w tym obszarze w przyszłości. (Prof. Adam Samborski, Kierownik Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach) Książka ta ma ważny dla praktyki walor, gdyż jest swoistym studium wykonalności koncepcji organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego. Te, jak wiemy z dotychczasowej praktyki, cechują się bardzo niskim poziomem elastyczności, a z uwagi na pozycję „monopolistyczną” ich ewolucja jest często ograniczona i sprowadza się wyłącznie do implementacji koniecznych, a nie pożądanych przez interesariuszy, zmian. Z tego właśnie powodu uważam jednoznacznie i z całą pewnością, iż monografia stanowi ważny głos w dyskursie nie tylko naukowym, ale przede wszystkim ma ważny i istotny wymiar praktyczny. (Prof. Paweł Antonowicz, Prodziekan ds. Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego) ********* Towards a Learning Organisation. Organisational Transformation as Exemplified by a Public Administration Unit The monograph is a study of introducing the concept of a learning organisation in a public sector organisation. The actions presented are desirable rather than necessary from the stakeholders' point of view, which significantly affects the flexibility and feasibility of the concept. For this reason, the monograph is important in academic discourse, but above all it has a significant practical dimension. The assumptions of a learning organisation have been implemented by numerous enterprises. There are instruments supporting this process and facilitating knowledge management in organisations; however, all this refers primarily to business and organisations operating on the market. The publication aims to show the process of implementing the principles of a learning organisation in a public sector organisation, which is a very important element of the business environment. It also attempts to describe processes that are still on. It does not give unequivocal recipes, but the authors hope that it will prove helpful in reforming public sector organisations. A sector undoubtedly requiring such reforms. ********* Dr hab. prof. UW Jacek Pasieczny (ORCID 0000-0002-9405-3861) – kieruje Zakładem Innowacji Organizacyjnych i Przedsiębiorczości na Wydziale Zarządzania UW. Autor kilkudziesięciu publikacji z obszaru zarządzania. Interesuje się problematyką planowania biznesowego, zarządzania zmianą oraz patologii i dysfunkcji organizacyjnych. Obok pracy naukowej prowadzi również działalność konsultingową – autor i współautor kilkudziesięciu prac doradczych dla biznesu i administracji. Były członek i przewodniczący rad nadzorczych spółek z sektora prywatnego i publicznego. Dr Tomasz Rosiak – adiunkt w Zakładzie Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych na Wydziale Zarządzania UW. W swoich badaniach nad usprawnianiem funkcjonowania organizacji opiera się na dorobku teorii z obszaru organizacji uczących się, podejścia systemowego oraz zarządzania zmianą. Równolegle do kariery akademickiej zajmuje się doradztwem biznesowym. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym, reorganizacji procesów biznesowych oraz struktur. Jego doświadczenie konsultingowe obejmuje zarówno projekty doradcze, wdrożeniowe, jak i szkoleniowe dla firm z sektora prywatnego i państwowego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Koncepcja dynamicznych zdolności odzwierciedla charakterystyczne dla gospodarki opartej na wiedzy przechodzenie od podejścia klasycznego do działań przedsiębiorczych, zapewniających względną trwałość przewagi konkurencyjnej. Koncepcja ta odpowiada najwyższym wymaganiom stawianym nowym paradygmatom zarządzania strategicznego. Prezentowana książka uzupełnia i porządkuje wiedzę dotyczącą poszczególnych aspektów tej koncepcji (dynamiczne zdolności jako obiekt badań w naukach o zarządzaniu, atrybuty i przejawy dynamicznych zdolności w procesach zarządzania przedsiębiorstwami, dynamiczne zdolności jako podstawa generowania wartości, procesy i mechanizmy kształtowania dynamicznych zdolności) oraz przynosi interesujące wyniki badań empirycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wprawdzie problematyka artykułów w oddawanym do rąk Czytelników zeszycie jest dość zróżnicowana, niemniej jednak w większości z nich przyjęto założenie, że to właśnie nowoczesna technologia, dobra organizacja zarządzania i organizacja pracy przedsiębiorstwa czy instytucji w wymiarze operacyjnym warunkują wzrost produktywności i innowacyjności organizacji, a w ostatecznym rozrachunku osiągnięcie nakreślonych celów ekonomicznych i społecznych. W przedłożonych pracach dominowało podejście diagnostyczne i decyzyjne, ograniczone w swym zakresie do wybranych obszarów działalności przedsiębiorstwa lub instytucji. W treści publikacji można wyróżnić kilka nurtów i wątków badawczych, a mianowicie: wpływ cyfryzacji i Przemysłu 4.0 na robotyzację i usprawnienie procesów produkcyjnych oraz wykorzystanie technologii noszonych w przedsiębiorstwie i społeczeństwie; analiza i ocena: projektów innowacyjnych, konkurencyjności marki w przemyśle motoryzacyjnym, efektywności form opodatkowania w sektorze MSP, czy predykcji modeli analizy dyskryminacyjnej; oraz promowanie aktywności fizycznej osób starszych, jak również kultury bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwie. Artykuły są efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, zawierają wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W artykułach Czytelnik może znaleźć kilka oryginalnych ujęć teoretycznych oraz spostrzeżeń natury praktycznej. Z tych względów „Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie” mogą stanowić interesującą i pożyteczną pozycję zarówno dla teoretyków ekonomii i finansów, ergonomii, organizacji i zarządzania, jak i studentów oraz praktyków. (...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace obejmujące różne dziedziny społecznych i humanistycznych nauk o wychowaniu fizycznym, sporcie, rekreacji, turystyce, zdrowiu i rehabilitacji. Czasopismo w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2013 roku otrzymało 5 punktów. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus, CEJSH (the Central European Journal of Social Sciences and Humanities) oraz EBSCO. Do druku przyjmowane są artykuły zarówno w języku polskim, jak i w językach kongresowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W dniach 8-10 września 2014 roku w Hotelu Aurora w Międzyzdrojach odbyła się XXIII Konferencja Naukowa Sekcji Klasyfikacji i Analizy Danych PTS (XXVIII Konferencja Taksonomiczna) nt. Klasyfikacja i analiza danych – teoria i zastosowania, zorganizowana przez Sekcję Klasyfikacji i Analizy Danych Polskiego Towarzystwa Statystycznego oraz Instytut Ekonometrii i Statystyki i Katedrę Ubezpieczeń i Rynków Kapitałowych Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego. W trakcie dwóch sesji plenarnych oraz piętnastu sesji równoległych wygłoszono 63 referaty poświęcone aspektom teoretycznym i aplikacyjnym zagadnień klasyfikacji i analizy danych. Odbyła się również sesja plakatowa, na której zaprezentowano 21 plakatów. Teksty 35 recenzowanych artykułów naukowych stanowią zawartość prezentowanej publikacji z serii Taksonomia nr 25. Artykuł historyczny pt. „25 lat SKAD” oraz teksty 33 recenzowanych artykułów naukowych znajdują się w Taksonomii nr 24. Krzysztof Jajuga, Marek Walesiak
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The efficiency of IT systems and the development of post-industrial economy bring significant changes to almost every dimension of management and organization of work. The use of modern information technologies, expert applications and automation in enterprises and institutions is becoming widespread. This requires application of new management principles and methods, as well as application of technical analysis, management through innovation, project management, co-creation of values with external organizations in the field of logistics, knowledge, and common services. Knowledge of these topics is contained in almost each of the presented articles, making up the fortieth issue of „The Małopolska School of Economics in Tarnów Research Papers Collection”. This time we are focused on the modern topic of IT technology application in the enterprise, as well as the analysis and reconstruction of organization systems in business entities and institutions. Papers that are the result of scientific work carried out as part of basic and implementation research, present a lot of cognitively and practically interesting information. To a large extent, they are devoted to the issue of using e-learning and other IT tools in the process of employee training and organizational improvement, financial management of the company, organization, provision of public services in offices and local government units, estimating energy expenditure of employees in improving work organization, and also automation and digitization of production in the aspect of the Industry 4.0 concept. The second thematic group is the research on the organization and humanization of work, i.e. evaluation of the programme to support students with disabilities in entering labour market, shaping working conditions in the enterprise, as well as evaluating historical hotel management.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej