Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(14)
Księgozbiór
(11)
Forma i typ
E-booki
(14)
Książki
(10)
Czasopisma
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(5)
Dla pracowników AWF
(2)
Czytelnia
(4)
Autor
Kozioł Leszek
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Banasik Włodzimierz
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Bianchi Anna Maria
(1)
Bień Magdalena (gospodarka przestrzenna)
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Depa Jakub
(1)
Domiter Małgorzata
(1)
Fazlagić Amir Jan (1971- )
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Jarczewski Woyciech
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Kotyński Juliusz
(1)
Kruczek Zygmunt
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Marciszewska Anna (ekonomia)
(1)
Masłyk-Musiał Ewa (1945- )
(1)
Michałek Janusz
(1)
Miklewski Antoni
(1)
Ner Katarzyna
(1)
Piziak Bartosz
(1)
Pizło Wojciech
(1)
Pomykalski Andrzej (1941- )
(1)
Poznańska Krystyna
(1)
Rudnicki Michał (ekonomia)
(1)
Salik Jan
(1)
Stigliano Giuseppe
(1)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(1)
Wieteska-Rostek Małgorzata
(1)
Wiśniewska Jolanta
(1)
Zabłocka-Kluczka Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(21)
angielski
(2)
nieznany (xxx)
(2)
Odbiorca
Handlowcy
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Temat
Zarządzanie
(9)
Innowacje
(7)
Marketing
(2)
Handel detaliczny
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Informatyzacja
(1)
Przedsiębiorstwa międzynarodowe
(1)
Start-up (biznes)
(1)
Covid-19
(1)
Economic situation
(1)
Ekonomia
(1)
Finanse
(1)
Fundusze europejskie
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Handel detaliczny
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Informatyzacja
(1)
Innowacje organizacyjne
(1)
Innowacyjne Zarządzanie Systemem B + R w jednostkach naukowych
(1)
Inteligentne miasta i wsie
(1)
Konsumenci
(1)
Laboratorium Innowacji Miejskich - URBAN LAB
(1)
Management
(1)
Marketing i zarządzanie
(1)
Miasta inteligentne
(1)
Organizaacja
(1)
Organizacja
(1)
Planowanie przestrzenne
(1)
Podróże służbowe
(1)
Polityka miejska
(1)
Przedsiębiorstwa
(1)
Przedsiębiorstwa międzynarodowe
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Rewolucja przemysłowa
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Socjologia miasta
(1)
Spotkania biznesowe
(1)
Sprzedaż
(1)
Start-up
(1)
Start-up (biznes)
(1)
Sytuacja gospodarcza
(1)
Transfer technologii
(1)
Turystyka
(1)
UrbanLab Gdynia
(1)
Urbanistyka
(1)
Zakupy
(1)
Zarządzanie przedsiębiorstwem
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gdynia (woj. pomorskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Prasa ekonomiczna
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.54212 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.52358, A.52360 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.52359 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.50007 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.54095 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.58229 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.50869 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Kwartalnik
2012, nr 1 (stycz./marz)-2019, nr 4 (paźdz./grudz.) = 31-62.
Zawartość zasobu Czasopisma B.s.
2016, nr 3
2017, nr 1-3
2018, nr 1, 4
2019, nr 2, 3
Brak okładki
Książka
W koszyku
Współczesne obszary zarządzania / redakcja naukowa Wojciech Pizło. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo SGGW, 2021. - 193, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.58212 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.59670 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Szczególnym obszarem zmian w organizacji jest zarządzanie. Jego podstawowym zadaniem jest zapewnienie osiągania celów instytucji z poszanowaniem zasady racjonalnego gospodarowania. Zarządzanie jest sztuką i równocześnie grą ekonomiczną, w której uczestniczy społeczna strona organizacji, a jej tłem są warunki występujące w otoczeniu instytucji. Zarządzanie jest również procesem rozwiązywania problemów, których geneza i treść są odmienne od tych wyzwań, jakie w przeszłości stawiano organizacjom. Zmieniło się przede wszystkim ich otoczenie, które jest coraz bardziej dynamiczne i mniej przewidywalne. Nacisk na prowadzenie działalności w skali globalnej, pojawienie się nowych technologii, systematyczne skracanie cyklu życia produktów, wzrost agresywności konkurencji – to najważniejsze zjawiska radykalnie zmieniające środowisko funkcjonowania współczesnych organizacji. Rosnąca presja czasu, konieczność większej elastyczności działania oraz odmienność charakteru problemów stojących przed zarządzającymi stymulują konieczność wprowadzania innowacji w zarządzaniu oraz odmiennego postrzegania organizacji – jako sztucznego bytu przeznaczonego do zaspokojenia indywidualnych i zbiorowych potrzeb. Przykłady tych innowacji przedstawiono w prezentowanej książce. Składa się na nią piętnaście artykułów. Ich treść jest dość różnorodna, a równocześnie odzwierciedlająca najbardziej aktualne zmiany w sposobie postrzegania współczesnych organizacji i aplikacji nowych rozwiązań dotyczących metod zarządzania, struktur organizacyjnych oraz architektury procesów zarządczych. Na szczególną uwagę zasługują rozważania poświęcone procesowemu podejściu do innowacji w przedsiębiorstwie oraz społecznym i etycznym aspektom wdrażania nowych koncepcji, metodom i praktykom zarządzania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Innovation is a complex, multi-aspect, global, regional and industry process. It is a consequence of the interaction of creativity, entrepreneurship, competitiveness, knowledge, management and economic growth. A competitive position of countries and companies is the outcome of their capacity and predisposition for innovations, shaped by their sizes, resources at their disposal (including human), system of management and relations with the environment. This volume, painting a diverse and versatile picture of innovation, co-existing together with creativity and entrepreneurship, is an effect of authors common interest in this subject matter.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedsiębiorczość to jedno z najstarszych pojęć nauk o zarządzaniu. Nierozerwalnie łączy się ze sprawnym i skutecznym działaniem przedsiębiorców i ich zachowania¬mi. Współcześnie – w dobie realiów społecznej odpowiedzialności biznesu – przed-siębiorczość nabiera swoistych cech. Autorzy niniejszego opracowania postanowili powrócić do korzeni przedsiębior¬czości, spojrzeć na nią z perspektywy współczesnych paradygmatów, odnaleźć w niej szczególny paradoks racjonalności menedżera i przedsiębiorczości menedżera¬-właściciela. Dodatkowo, w wielu artykułach, poruszono wątek zachowań menedżera i przedsiębiorcy we wspomnianych realiach społecznej odpowiedzialności biznesu. Badania omówione w zamieszczonych w tym zeszycie opracowaniach wskazują na to, że u podstaw współczesnej przedsiębiorczości leży chęć pokonywania konku¬rencji oraz coraz lepszego zaspokajania potrzeb klientów dzięki: • rozwojowi aktywności innowacyjnej, • skłonności do podejmowania ryzyka i wykorzystywania okazji, • umiejętności szybkiego dostosowywania się do zmiennych warunków otoczenia, ale i kreowaniu w otoczeniu zmian, które będą korzystne dla przedsiębiorstwa. Nowoczesna przedsiębiorczość to różne aspekty działań przedsiębiorczych. Au¬torzy zwrócili szczególną uwagę na takie jej wymiary, jak: • integracja przedsiębiorczości i zarządzana strategicznego, • przedsiębiorczość w aspekcie krajowym i międzynarodowym, • przedsiębiorczość organizacji niekomercyjnych, • przedsiębiorczość technologiczna, • przedsiębiorczość intelektualna, • przedsiębiorczość a społeczna odpowiedzialność biznesu, • strategie przedsiębiorczego CSR Artykuły zebrane w niniejszym zbiorze są efektem nie tylko analiz empirycznych, ale też badań o charakterze dedukcji, bazujących na solidnej kwerendzie literatury przedmiotu. Zachęcamy do ich lektury. Jerzy Niemczyk, Katarzyna Olejczyk-Kita
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Klasyczna, Schumpeterowska „twórcza destrukcja” również współcześnie jest wy-znacznikiem tych aktywności podmiotów rynkowych, w które wpisane są działania innowacyjne. Skutkiem tej działalności są szeroko rozumiane zmiany organizacyjne, znajdujące się w centrum zainteresowania nauk o zarządzaniu. Nie jest jednak możliwe stworzenie pełnej listy czynników generujących przeobrażenia w organizacjach, tak jak nie jest realne określenie skończonego wykazu paradoksów, które im towarzyszą. Warto jednak podejmować próby usystematyzowania tych działań, gdyż są one niekwestionowanym sposobem rozwoju nauki i zbliżania jej do „doskonałości” – niezależnie od sposobu rozumienia tej kategorii. Celem niniejszej publikacji jest przedstawienie poglądów polskich badaczy na innowacyjność, zmiany organizacyjne, związane z nimi procesy uczenia się oraz próba usystematyzowania tych poglądów, a także określenie ich wpływu na wybrane kategorie, takie jak rozwój, adaptacja czy uelastycznienie organizacji. Poznawanie źródeł, barier i procesów związanych z innowacjami i zmianami prowadzi do systematycznej identyfikacji paradoksów i pozornego ich rozstrzygania. To fenomen nauk, w tym nauk społecznych, które wciąż jeszcze pozostawiają wiele miejsca na dywagacje, wątpliwości i wyjaśnienia o charakterze probabilistycznym i intencjonalnym. Mamy nadzieję, iż niniejsza publikacja będzie inspirować czytelników zarówno do eksploracji przedstawianych zagadnień, jak i do poszukiwania kolejnych luk badawczych. Ostatecznie celem nauki jest coraz lepsze wyjaśnianie zjawisk, a „poszukiwanie dobrych wyjaśnień prowadzi nas do idei stopniowego poprawienia wyjaśnień poprzez podnoszenie stopnia ich sprawdzalności, to znaczy poprzez przechodzenie do lepiej sprawdzalnych teorii, do teorii o większej treści, wyższym stopniu uniwersalności i wyższym stopniu dokładności” (K. Popper, Wiedza obiektywna. Ewolucyjna teoria epistemologiczna, Warszawa 1992, PWN, s. 252). Katarzyna Piórkowska, Aleksandra Sus
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer czasopisma „Man-agement Forum”. Proponujemy – zgodnie z przyjętą koncepcją – zróżnicowaną tematykę, tak aby stworzyć forum wymiany poglądów na temat różnych koncepcji i aspektów zarządzania W pierwszym artykule zapoznacie się Państwo z japońskim systemem zarządzania przedsiębiorstwami i łańcuchami do¬staw w warunkach spowolnienia gospodarczego oraz innych okolicznościach drastycznie zmieniających warunki ich funkcjonowania. Rozważania przedstawione w publikacji podzielone zostały na dwie zasadnicze części. W pierwszej przedstawiono makroekonomiczne i społeczne uwarunkowania, które w istotnym stopniu wpływają na zmiany w japońskim systemie zarządzania po 1989 roku, czyli od zakończenia okresu spektakularnego wzrostu, tzw. ekonomii bańki mydlanej (bubble economy). W drugiej części z kolei scharakteryzowano najistotniejsze zmiany w japońskim systemie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem zmian w zarządzaniu zasobami ludzkimi i ryzykiem w łańcuchach dostaw. Kolejne opracowanie poświęcone jest funkcjonowaniu struktur piramidowych stosowanych przez spółki giełdowe kontrolowane lub cechujące się znacznym udziałem rodziny, bądź w szczególnym przypadku założyciela, we własności. Struktury piramidowe wykorzystywane są w tego typu spółkach w celu zwiększenia kontroli przy jednoczesnym obniżeniu zaangażowania kapitałowego. Przedmiotem zainteresowania prowadzonej dyskusji są zatem spółki obecne na rynku kapitałowym, których akcje pozostają w obrocie giełdowym. Artykuł ma charakter teoretyczny i oparty jest na przeglądzie literatury światowej. Ważnym tematem z punktu widzenia gospodarki jest problem identyfikacji sposobu budowania potencjału innowacyjnego systemu zarządzania przez spojrzenie na elementy systemu w powiązaniu z cechami relacji sieci organizacyjnych. Przed-stawiony artykuł wskazuje na fazy i czynniki innowacji w tworzeniu potencjału innowacyjnego organizacji. Bierze pod uwagę wiedzę jawną i ukrytą oraz uwarunkowania ich wymiany pomiędzy pracownikami w zakresie wzajemnego rozumienia się, angażowania i zaufania. Innym spojrzeniem na problem innowacji jest identyfikacja i analiza modeli zarządzania innowacjami. W artykule wykorzystano krytyczną analizę piśmiennictwa dotyczącą biznesowych modeli innowacji (business model innovation, innovation governance models) i ich klasyfikacji, zawierającą syntezę ba¬dań nad tymi modelami pochodzących z ostatnich kilku lat. Ciekawe ujęcie dążenia do doskonałości organizacyjnej zaprezentowano w artykule opisującym model doskonałości EFQM i systemy zarządzania jakością zgodne z ISO 9001. Pytanie kluczowe, jakie jest postawione, to określenie, czy porównanie tych dwóch narzędzi jest zasadne i na jakie elementy należy zwrócić uwagę, prowadząc takie analizy. Na koniec przedstawiono wyniki badań dotyczące realizacji celów projektów i organizacji przez kierowników projektu. Holistyczne spojrzenie na organizację pozwala na podnoszenie sprawności i skuteczności działań. Nie skupiamy się wtedy na maksymalizowaniu korzyści płynących z pojedynczych projektów, ale najważniejszy jest dla nas jak najlepszy wynik portfela projektów, a w konsekwencji całej organizacji. Mamy nadzieję, że przedstawiona tematyka okaże się dla Państwa interesującą i wartościową lekturą.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematykę innowacji w jej poszczególnych obszarach tematycznych z uwzględnieniem uwarunkowań i determinant zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Celem jest prezentacja poglądów i badań specjalistów zajmujących się teorią i praktyką szeroko rozumianych innowacji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, instytucje i doświadczenie zawodowe, jak też inspirowanie dalszych analiz i działań. W treści publikacji wyróżniono kilka nurtów, w których pomieszczono artykuły omawiające wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozważania na temat innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem otoczenia instytucjonalnego. Wątki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotyczą szerokiego spektrum innowacji w procesie zarządzania, a mianowicie kontekstu nadzoru właścicielskiego, strategii zarządzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania działalności innowacyjnej czy przedsiębiorczości. W ramach tego nurtu przedstawiono również genezę polityki innowacyjnej krajów rozwijających się na przykładzie Indii. Nurt drugi został zawężony do problematyki innowacji w zarządzaniu organizacjami należącymi do sektora usług turystycznych. Innowacyjność organizacji działających w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy, jak i praktyków gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przez firmy specjalizujące się w turystyce, ale też ze wzrostu oczekiwań klientów. Kolejny nurt oscyluje wokół problematyki zarządzania wiedzą w kontekście metodologii zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa ukierunkowanego na generowanie postępu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on także kwestie zarządzania wiedzą w obszarach zarządzania jakością, polityki informacyjnej czy analizy instrumentów wspomagających zarządzanie wiedzą w urzędach administracji samorządowej. Interesującym ujęciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest wątek badawczy dotyczący dydaktyki kognitywnej w kontekście nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna być inspiracją do dalszych badań i rozważań na temat potencjału innowacyjnego, zdolności innowacyjnej, działalności innowacyjnej czy innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedsiębiorczość to jedno z najstarszych pojęć nauk o zarządzaniu. Nierozerwalnie łączy się ze sprawnym i skutecznym działaniem przedsiębiorców i ich zachowania¬mi. Współcześnie – w dobie realiów społecznej odpowiedzialności biznesu – przedsiębiorczość nabiera swoistych cech. Autorzy niniejszego opracowania postanowili powrócić do korzeni przedsiębiorczości, spojrzeć na nią z perspektywy współczesnych paradygmatów, odnaleźć w niej szczególny paradoks racjonalności menedżera i przedsiębiorczości menedżera właściciela. Dodatkowo, w wielu artykułach, poruszono wątek zachowań menedżera i przedsiębiorcy we wspomnianych realiach społecznej odpowiedzialności biznesu. Badania omówione w zamieszczonych w tym zeszycie opracowaniach wskazują na to, że u podstaw współczesnej przedsiębiorczości leży chęć pokonywania konkurencji oraz coraz lepszego zaspokajania potrzeb klientów dzięki: • rozwojowi aktywności innowacyjnej, • skłonności do podejmowania ryzyka i wykorzystywania okazji, • umiejętności szybkiego dostosowywania się do zmiennych warunków otoczenia, ale i kreowaniu w otoczeniu zmian, które będą korzystne dla przedsiębiorstwa. Nowoczesna przedsiębiorczość to różne aspekty działań przedsiębiorczych. Autorzy zwrócili szczególną uwagę na takie jej wymiary, jak: • integracja przedsiębiorczości i zarządzana strategicznego, • przedsiębiorczość w aspekcie krajowym i międzynarodowym, • przedsiębiorczość organizacji niekomercyjnych, • przedsiębiorczość technologiczna, • przedsiębiorczość intelektualna, • przedsiębiorczość a społeczna odpowiedzialność biznesu, • strategie przedsiębiorczego CSR Artykuły zebrane w niniejszym zbiorze są efektem nie tylko analiz empirycznych, ale też badań o charakterze dedukcji, bazujących na solidnej kwerendzie literatury przedmiotu. Zachęcamy do ich lektury. Jerzy Niemczyk, Katarzyna Olejczyk-Kita
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Doskonalenie zarządzania projektami, metodyka myślenia sieciowego, czynniki sukcesu w zarządzaniu inicjatywą klastrową oraz uwarunkowania i wdrożenie innowacyjności w organizacji są tematem kolejnego numeru czasopisma „Management Forum”. Proponowane artykuły prezentują nie tylko aspekty teoretyczne i rozważania modelowe, ale również badania empiryczne – ilościowe i jakościowe. W niniejszym numerze omówiono m.in. koncepcję wykorzystania metody oceny stopnia dojrzałości w zarządzaniu projektami w celu ich doskonalenia w takich obszarach, jak metody i narzędzia, zasoby ludzkie, środowisko projektowe oraz obszar zarządzania wiedzą w projekcie. Badania zostały przeprowadzone w 256 przedsiębiorstwach krajowych i zagranicznych. Celem kolejnego opracowania jest ukazanie możliwości modelowania sytuacji problemowej za pomocą metodyki myślenia sieciowego. Przedstawiona metoda, na podstawie przykładów, umożliwia zrozumienie, jak funkcjonują systemy kompleksowe. Pokazano także korzyści wynikające z modelowania sieciowego dla pobudzania innowacyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The collection of the articles constituting the fourth issue of the quarterly includes some information interesting from the cognitive and application point of view. It concerns the problems of managing work relationships and conditions, with special attention paid to the proces and instrumental aspect of managing absenteeism in a firm; improving the occupational health and safety management system as a result of the development of internal communication in this respect, or the questions of designing and managing the content of websites of local government units, with special regard to their clarity, the network of relationships, human capital, social and environmental responsibility—the issues emphasized in intellectual capital theories and knowledge management theories. In this thematic groups there are papers devoted to teaching professional ethics in schools of higher education in Portugal, which is a response to frequently occurring events arising from improper conduct of various decision-makers. The Reader may also be interested in the findings of the research into financing and organizing a large-scale project of the European Union EU-Great!, concerning socio-economic development and innovations. The articles concerning tourism discuss the principles and methods of strategic and marketing management of the tourism destination of Karlovac municipality (Croatia) and tourism cluster management, illustrated with an example of the Bieszczady Cross-Border Tourism Cluster. This view of the strategic aspects of cluster and tourism destination management shows clearly that we deal with complex organizations the recognition of which requires to consider various points of view. In addition to the diagnosis of the studied organizations, the papers also contain fragments devoted to forecasts for the development of the local labour market and the scenarios of the sustainable development of agricultural farms and rural areas located at the mentioned areas of tourism development.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej