Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(7)
Księgozbiór
(5)
Forma i typ
E-booki
(7)
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(5)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(1)
Dla pracowników AWF
(4)
Czytelnia
(3)
Autor
Kolarczyk Ewa
(4)
Cichalewska Alicja
(3)
Arlet Anna
(1)
Całka-Lizis Teresa
(1)
Dybińska Ewa
(1)
Dziesięć
(1)
Mleczko Edward
(1)
Ostrowski Andrzej
(1)
Siekańska Małgorzata
(1)
Tchórzewski Dariusz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(7)
nieznany (xxx)
(5)
Temat
Aerobik
(3)
Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha (Kraków). Wydział Turystyki i Rekreacji
(1)
Kraków (woj.małopolskie)
(1)
Turystyka
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
12 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwo Skryptowe AWF w Krakowie, ISSN 0239-8125 ; nr 82)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.47847 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.36506 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II.43291 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwo Skryptowe AWF w Krakowie, ISSN 0239-8125 ; nr 82)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.30941, A.30940 (2 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.46559 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.31553 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwo Monograficzne w Krakowie, ISSN 0860-0643 ; nr 27)
Autor
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.43191 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwo Monograficzne w Krakowie, ISSN 0860-0643 ; nr 34)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.44863 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Brak na rynku opracowania stanowiącego kompendium wiedzy teoretycznej z adekwatnymi działaniami praktycznymi – z jednej strony – oraz trudności obserwowane w realizacji procesu dydaktycznego, jakie napotykają studenci – z drugiej – skłoniły mnie do przygotowania niniejszego podręcznika, który – mam nadzieję – ułatwi zainteresowanym dobór ćwiczeń adekwatnych zarówno do treści wynikającej z toku, jak i specyfiki wady. Pomoże zwiększyć efektywność działań korekcyjnych przez dobór odpowiednich pozycji korekcyjnych już od pierwszych minut zajęć w części organizacyjnej, poprawi spójność pomiędzy zadaniami lekcji i zawartymi w niej ćwiczeniami. Przyjęto pewien przemyślany schemat, według którego przedstawiono istotę wady, charakterystykę anatomopatologiczną, testy funkcjonalne i pomiary przydatne w diagnozowaniu danej wady, najważniejsze zadania postępowania korekcyjnego wynikające konsekwentnie z istoty wady wraz z uwagami merytorycznymi zawartymi w hasłach „Pamiętaj”, „Uwaga” „Poleca się”, jak również wskazania i przeciwwskazania. Czytelnik w jednym miejscu znajdzie więc informacje przydatne w komponowaniu konspektów. Każda wada została również przez autorkę w ten sam sposób zaprezentowana wraz z przykładowymi konspektami, w których wykorzystano jako pomoce taśmę thera-band i piłkę terapeutyczną. Pod każdym konspektem zamieszczono zadania dla czytelnika, których rozwiązanie pomoże mu wyrobić sobie pewien styl analizy interpretacyjnej, co w konsekwencji rozwinie i ubogaci działania korekcyjne. Wszystkie konspekty zostały opracowane na podstawie jednego – tego samego – toku podstawowego zajęć z gimnastyki kompensacyjno-korekcyjnej, który jest tokiem uniwersalnym, łatwym do zapamiętania ze względu na konstrukcję i możliwym do zastosowania w każdej wadzie, jak i w każdych warunkach. Autorka planuje przygotować drugą część opracowania, zawierającą konspekty z uwzględnieniem pozostałych toków, które zamieszczono w tym opracowaniu. Tak więc może ono stanowić materiał dydaktyczny, nie tylko dla studentów kierunku wychowania fizycznego, fizjoterapii ale również dla nauczycieli wychowania fizycznego, terapeutów i wszystkich prowadzących zajęcia ruchowe. Ruch jest środkiem oddziaływania w wielu sferach życia – najważniejsze jednak jest, aby umiejętnie go dobierać w zależności od potrzeb, stanu, możliwości i realizowanego zadania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy podręcznik przeznaczony jest dla konkretnego, wybranego kręgu odbiorców, do którego zaliczyć można: studentów i absolwentów wyższych szkół i akademii wychowania fizycznego,nauczycieli wychowania fizycznego, instruktorów i trenerów sportu pływackiego, instruktorów pływania rekreacyjnego i rehabilitacji ruchowej oraz wszystkie osoby zainteresowane uczeniem się i nauczaniem pływania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zadaniem pracy absolwentów akademii wychowania fizycznego kierunku fizjoterapia jest przywracanie zdrowia i zdolności do samodzielnego życia ludziom cierpiącym na różne dolegliwości, za pomocą środków fizycznych. Jednym z nich jest ruch, który według biologów i teoretyków kultury fizycznej jest niezastąpionym środkiem podtrzymywania lub przywracania sił witalnych. Fizjoterapeuci w swej pracy napotykają różnorodne problemy, wynikające z rozmaitego charakteru pracy. Poszczególne rodzaje chorób wymagają innych form ćwiczeń. Również ogólny stan zdrowia oraz wiek pacjentów warunkuje dobór i intensywność zajęć ruchowych. Zasób ćwiczeń zależy też od miejsca pracy – inne ćwiczenia zastosować można na łóżku szpitalnym, inne w przyszpitalnej sali gimnastycznej, a jeszcze inne w sanatorium. Podstawową formą ćwiczeń, mającą zastosowanie w kinezyterapii, jest gimnastyka. Bogactwo form, jakimi dysponuje ta dyscyplina ruchu, oraz możliwości takiego komponowania ćwiczeń, aby precyzyjnie oddziaływać na określone części ciała i określone mięśnie, stwarza optymalne warunki do skutecznego działania fizjoterapeuty. Przedmiot gimnastyka, który studenci AWF kierunku fizjoterapia realizują w ciągu 3 semestrów, ma za zadanie udostępnie im niezbędnej do pracy zawodowej wiedzy z tego zakresu. Niniejsze opracowanie zawiera informacje istotne dla słuchaczy tego kierunku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W podręczniku zwrócono uwagę na trzy aspekty lekkoatletyki, jako przedmiotu nauczania akademickiego: dzieje, technikę i metodykę konkurencji lekkoatletycznych. W większości przypadków jest to już wiedza normatywna. Można ją podać czytelnikowi tylko dobrze lub źle. Bardziej dyskusyjny jest problem rozwiązań metodycznych nauczania ruchu. W tym przypadku mówi się o propozycjach bardziej lub mniej racjonalnego i skutecznego postępowania. W podręczniku podano najczęściej własne autorskie rozwiązania zasygnalizowanego zagadnienia. Jeżeli zdarzyło się autorom wykorzystywać doświadczenia innych, to mieli obowiązek udokumentować to we właściwych odnośnikach bibliograficznych, zamieszczonych, po każdym rozdziale. Podręcznik nie zawiera wiedzy na temat treningu sportowego. Jest ona zbyt specjalistyczna i zmienna w czasie. Powinna być (i tak jest w rzeczywistości) własnością tylko jej twórcy. Do tego nadaje się opracowania monograficzne. Czy zaproponowany sposób prezentowania zagadnień w „Lekkoatletyce” jest słuszny – ocenić mogą tylko osoby, które zadadzą sobie trud przestudiowania jej treści i wykorzystania w praktyce zawartych w niej wskazówek metodycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Uczenie się pływania różni się istotnie od uczenia się innych dyscyplin sportowych.Spowodowane jest to miejscem uczenia się, czyli środowiskiem wodnym. Wynika to z właściwości fi zycznych wody, a przede wszystkim jej gęstości, w wyniku której zgodnie z prawem Archimedesa „Na ciało zanurzone w płynie (cieczy,gazie lub plazmie) działa pionowa, skierowana ku górze siła wyporu. Wartość siły jest równa ciężarowi wypartego płynu. Siła ta jest wypadkową wszystkich sił parcia płynu na ciało (Holliday i wsp. 2009). Oddziaływanie wyporu wody na ciało człowieka ułatwia wykonanie wielu ruchów,niemożliwych do wykonania na lądzie. W związku z tym pływać mogą się uczyć niemowlęta, dzieci, młodzież i dorośli. W wielu przypadkach tylko środowisko wodne zwiększa możliwości poruszania się osobom z graniczeniami ruchowymi powstałymi w wyniku kontuzji, niedorozwoju, chorób itp.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W prezentowanych badaniach skoncentrowano się na poszukiwaniu pewnych ogólnych prawidłowości dotyczących psychologicznych i środowiskowych uwarunkowań rozwoju uzdolnionych zawodników. Analizowano wybrane czynniki i okoliczności, mające wpływ na przebieg rozwoju oraz poziom kompetencji. Badania mają zatem charakter podstawowy. Dostarczają wiedzy, która pozwala lepiej zrozumieć badane zagadnienia, które nie są nastawione na rozwiązanie problemów o charakterze praktycznym. Jednak prowadzone były z myślą, iż zgromadzona w ich wyniku wiedza będzie mogła stanowić podstawę rozwiązywania aktualnie występujących lub mogący pojawić się w przyszłości problemów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zagadnienia związane ze zdolnością zachowania równowagi są przedmiotem badań wielu dziedzin nauki – tak medycznych, tj. otorynolaryngologii, okulistyki, ortopedii, neurologii, rehabilitacji, fizjologii, jak i nauk o zdrowiu oraz kulturze fizycznej. Znaczna liczba publikacji poświęconych tej problematyce wskazuje, jak istotną rolę odgrywa ona nie tylko w naszym codziennym życiu, ale także w sporcie. Większość badaczy koncentruje się na analizie procesów sterowania i regulacji równowagą zarówno z punktu widzenia neurofizjologii, jak i biomechaniki. Rzadziej w swoich pracach postrzegają oni równowagę jako właściwość osobniczą, która jest tymi procesami warunkowana. Tym zagadnieniom najwięcej uwagi poświęcają nauki o kulturze fizycznej, a w szczególności antropomotoryka, która klasyfikuje równowagę jako specyficzną koordynacyjną zdolność motoryczną o fundamentalnym znaczeniu dla skutecznego zachowania motorycznego człowieka
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej