Form of Work
E-booki
(474)
IBUK Libra
(474)
Książki
(7)
Czasopisma
(1)
Status
available
(4)
only on-site
(3)
unavailable
(1)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia Ogólna
(5)
Dla pracowników AWF
(1)
Czytelnia
(3)
Author
Kamiński Tomasz
(6)
Niedbalski Jakub
(6)
Wiktorowicz Justyna
(6)
Wójcik Marcin
(6)
Kobyłecka-Piwońska Ewa
(5)
Kuna-Marszałek Anetta
(5)
Stawikowska-Marcinkowska Agnieszka
(5)
Warwas Izabela
(5)
Żakowski Karol
(5)
Bekrycht Tomasz
(4)
Bieńkowska Jolanta
(4)
Courtney Krystyna Kujawińska
(4)
Dorożyński Tomasz
(4)
Gryglewski Krzysztof
(4)
Kaczmarek Tomasz
(4)
Krzewińska Aneta
(4)
Kłosińska-Nachin Agnieszka
(4)
Marcinkowska Monika
(4)
Suliborski Andrzej
(4)
Wieloch Justyna
(4)
Woch Agnieszka
(4)
Baran Marek
(3)
Bednarczyk Anna
(3)
Buczkowski Bogdan
(3)
Czajkowska Maria
(3)
Dubicki Andrzej
(3)
Głodek Paweł
(3)
Jażdżewska Iwona
(3)
Kaźmierczak Arkadiusz
(3)
Kisztelińska-Węgrzyńska Agnieszka
(3)
Krasiński Tadeusz
(3)
Kuchciak Iwa
(3)
Kusideł Ewa
(3)
Kłysik-Uryszek Agnieszka
(3)
Makowska-Iskierka Marzena
(3)
Marszał Tadeusz
(3)
Michalska Iwonna
(3)
Michalski Grzegorz
(3)
Mierzejewski Dominik
(3)
Nowakowska Aleksandra
(3)
Przygodzki Zbigniew
(3)
Przywojska Justyna
(3)
Płuciennik Jarosław
(3)
Rekść Magdalena
(3)
Rosińska-Bukowska Magdalena
(3)
Rzeńca Agnieszka
(3)
Skupień Dagmara
(3)
Spodzieja Stanisław
(3)
Stankiewicz Aleksandra
(3)
Waingertner Przemysław
(3)
Wojciechowska Jolanta
(3)
Wojciechowski Bartosz
(3)
Woszczyk Patrycja
(3)
Zajda Katarzyna
(3)
Załęczna Magdalena
(3)
Zielińska-Lont Klaudia
(3)
Żelazowski Konrad
(3)
Badio Janusz
(2)
Barańska-Szmitko Anna
(2)
Bartosiak Mariusz
(2)
Bednarska-Wnuk Izabela
(2)
Brzezińska Joanna
(2)
Budzyński Piotr
(2)
Buras-Marciniak Anetta
(2)
Burchard-Dziubińska Małgorzata
(2)
Bywalec Grzegorz
(2)
Cavallo Stefano
(2)
Całek Grzegorz
(2)
Chądzyński Jacek
(2)
Ciesielska-Klikowska Joanna
(2)
Czechowska Dorota Iwona
(2)
Czechowska Iwona Dorota
(2)
Czernecka Julita
(2)
Dawczyk Maciej
(2)
Dańska-Borsiak Barbara
(2)
Doroba Sylwia
(2)
Dzimińska Małgorzata
(2)
Dziuba Radosław
(2)
Dzwonkowska-Godula Krystyna
(2)
Dąbrowska Agata
(2)
Florczak Waldemar
(2)
Garncarek Emilia
(2)
Gałkowski Artur
(2)
González Antonio María López
(2)
Grabarczyk Tadeusz
(2)
Grotowska-Leder Jolanta
(2)
Grzelak-Krzymianowska Adriana
(2)
Grzeszczakowska-Pawlikowska Beata
(2)
Głowacz Arkadiusz
(2)
Hajn Zbigniew
(2)
Jachimowska Katarzyna
(2)
Jarno Witold
(2)
Jerzyk-Wojtecka Justyna
(2)
Kaczmarek Dorota
(2)
Kalisiak-Mędelska Magdalena
(2)
Katarzyna Grzeszkiewicz-Radulska
(2)
Kawachi Yoshiko
(2)
Kita Jarosław
(2)
Klimczak Kinga
(2)
Korzeniowski Piotr
(2)
Year
2020 - 2022
(92)
2010 - 2019
(365)
2000 - 2009
(20)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Country
Poland
(475)
unknown (0ol)
(3)
unknown (plr)
(1)
Language
Polish
(414)
English
(54)
German
(7)
Subject
Arteterapia
(1)
Turystyka
(1)
Subject: time
99-0 p.n.e.
(1)
482 results Filter
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Ogólna
There are copies available to loan: sygn. A.54436 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Ogólna
All copies are currently on loan: sygn. A.53393 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Ogólna
There are copies available to loan: sygn. A.52889, A.50238 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. A.42716 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Ogólna
No availability information: sygn. A.57319
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Ogólna
There are copies available to loan: sygn. A.55819 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Dla pracowników AWF
There are copies available to loan: sygn. II.50428 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. A.51146 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. A.52506 (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
E-book
In basket
Książka porusza problematykę migracji, koncentrując się na czynnikach mających wpływ na proces adaptacji imigrantów do społeczeństwa przyjmującego oraz na kształtowanie się określonego nastawienia do przybyszów wśród jego członków. Przedstawiono w niej szeroki historyczny, teoretyczny i polityczny kontekst współczesnej mobilności międzynarodowej w Europie. Zaprezentowane wyniki analiz obejmują porównania w czasie i przestrzeni, pokazując: co wpływa na poziom zaadaptowania imigrantów i nastawienie do nich członków społeczeństw przyjmujących, jak oba te elementy są ze sobą powiązane oraz jaką rolę mogą odgrywać w ich kształtowaniu się wydarzenia i charakterystyki poziomu makro. Na podkreślenie zasługuje również zastosowanie stosunkowo nowego podejścia analitycznego polegającego na stworzeniu syntetycznego wskaźnika do pomiaru adaptacji imigrantów. Całość tworzy złożony i wielowymiarowy obraz doświadczenia migracji w Europie na początku XXI wieku, wyłaniający się z analiz ilościowych. Książka ta powinna zainteresować przedstawicieli nauk społecznych, w szczególności zaś socjologów i specjalistów z obszaru studiów nad współczesnymi migracjami, jak również pracowników administracji, którzy w swojej pracy zawodowej mierzą się z kwestiami związanymi z migracją.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Temat: Poradniki
W monografii zostały zaprezentowane badania dotyczące działań z zakresu marketingu wewnętrznego w bibliotekach województwa łódzkiego. Obszerna część teoretyczna zawiera informacje na temat roli bibliotek we współczesnym społeczeństwie informacyjnym oraz analizę koncepcji marketingu wewnętrznego. Autorki, wykorzystując do realizacji wyznaczonych celów badawczych wszechstronne studia literaturowe, odnoszą się do obowiązujących przepisów prawnych, wskazują na współczesne funkcje, zadania i misje bibliotek, a następnie podejmują próbę wyjaśnienia istoty i znaczenia marketingu wewnętrznego we współczesnej bibliotece. W części badawczej omawiają wyniki badania empirycznego dotyczącego takich zagadnień, jak: stosowane w praktyce elementy marketingu wewnętrznego (np. komunikacja wewnętrzna, system motywacyjny, kultura organizacyjna), ocena funkcjonowania marketingu wewnętrznego przez pracowników, konfrontacja oczekiwań pracowników ze stanem faktycznym. Ważnym dodatkiem do książki jest wyczerpująca bibliografia publikacji na temat marketingu bibliotecznego, począwszy od najwcześniejszej, datowanej na rok 1991. Zaletą monografii jest jej interdyscyplinarny charakter - Czytelnik otrzymuje rzetelne studia naukowe przeprowadzone z punktu widzenia informatologa i bibliologa oraz specjalisty w zakresie marketingu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
W monografii poruszono problematykę nasilających się nowych zjawisk i procesów, zmian zarówno w odniesieniu do uwarunkowań społeczno-gospodarczych, jak i środowiskowych, warunkujących mechanizmy rynku mieszkaniowego. Praca nie dotyczy wyłącznie specyfiki polskiego rynku mieszkaniowego, ale jest przeglądem o charakterze komparatywnym w kontekście międzynarodowym. Monografia rozpoczyna się szeroką analizą współczesnych i innowacyjnych przemian przestrzeni miejskiej w Holandii, wskazuje praktyczne rozwiązania dotyczące podaży mieszkań dostępnych według koncepcji Inclusionary Housing, analizuje potencjał spółdzielni mieszkaniowych jako uczestników rynków mieszkaniowych we współczesnych uwarunkowaniach. Ponadto w publikacji przedstawiono problem opuszczonych i negatywnie oddziałujących na otoczenie, a nawet stanowiących potencjalne zagrożenie zombi developments oraz niebezpieczeństwa wynikające z cykliczności rynku kredytowego.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
This book is about the Stockholm court’s policy on France during the reign of Gustav III. It is a work on the history of diplomacy based on an extensive source material. The author concentrates especially on the crisis of the French monarchy in the years 1787-1792. He also pays a lot of attention to Gustav III’s unsuccessful attempts to build an anti-French and anti-revolutionary coalition of European monarchs. The chronological range of work covers Gustav III’s reign, thus the death of that ruler on March 29, 1792 marks the end of the book.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Technologie informacyjne i komunikacyjne (TIK) odgrywają kluczową rolę w budowaniu gospodarki opartej na wiedzy, innowacyjności, a także dobrobytu. Wraz z rozwojem i rosnącym wykorzystaniem tych technologii coraz bardziej istotnym zagadnieniem staje się to, na ile wspierają one wzrost gospodarczy i poprawiają efektywność gospodarowania. Ta problematyka była przedmiotem badań w projekcie „Wpływ technologii informacyjnych i telekomunikacyjnych na produktywność - analiza makro i mikroekonomiczna”, który został zrealizowany w Katedrze Polityki Ekonomicznej Uniwersytetu łódzkiego w latach 2014-2015 ze środków Narodowego Centrum Nauki. Monografia przedstawia wyniki przeprowadzonych analiz. Opisuje zależności pomiędzy technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi a produktywnością w kontekście paradoksu Solowa. Identyfikuje czynniki komplementarne wobec TIK, które warunkują produktywne wdrożenie i wykorzystanie tych technologii - w skali makroekonomicznej dla krajów Europy Środkowo­Wschodniej oraz w skali mikroekonomicznej dla Polski. W ramach badań dowiedziono, że technologie informacyjne i komunikacyjne podnoszą wydajność pracy pod warunkiem powiązania ich z czynnikami komplementarnymi - kapitałem ludzkim, zmianą organizacyjną, innowacyjnością. W rezultacie położenie większego nacisku na wdrażanie czynników komplementarnych wobec TIK w Polsce i krajach Europy środkowo-Wschodniej powinno skutkować poprawą wydajności pracy, nawet jeśli wzrost nakładów na inwestycje w te technologie w najbliższych latach nie będzie tak dynamiczny jak w przeszłości.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
The papers in this volume concern different linguistic categories from a variety of perspectives. The first and second papers by Janusz Badio deal with evaluation in EFL written stories and the linguistic coding of events in agreement with their variable salience in conceptualisation. The chapter by Alan Cienki analyses gesture units to draw conclusions about language in general. Kamila Ciepiela looks at the category of identity as a product and process. Craig Callender presents a chapter on the perception and the nature of the phoneme followed by a chapter by Henryk Kardela, who discusses how meanings and forms are fused into single morphological units. Krzysztof Kosecki turns the readers’ attention on the prototype of narrative and emotion in E. Hemingway’s story Cat in the Rain and on the analysis of Thomas Mann’s The Magic Mountain. Przemysław Krakowian's interesting article explains the role of Multi Facet Rash Analysis in tests of oral production. Ourania Papadima expertly overviews the very important categories of second language pedagogy, ESP and EAP. Jana Richterova provides an analysis of resource books for advanced learners of English. Nezrin Samedova-Hajiyeva’s chapter centres on the grammatical category of aspect. Last, Jacek Waliński describes the categorization of directional verbs in English.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
The papers in this volume concern events and narratives from a variety of theoretical and practical perspectives. The first and second papers by Janusz Badio deal with fictional dialogue and the use of stereotypical gender roles in the construal of a story. The chapter by Tomasz Dobrogoszcz analyses the story by A.S. Byatt’s “The Djinn in the Nightingale’s Eye”; Hans Giessen looks at the first European Games held in Baku in 2015. Aleksandr N. Kornev and lngrida Balčiūnienė’s present an experimental study into the verbalisations of causal relations. Krzysztof Kosecki expertly discusses the coding of event structure in the language of the deaf; James Moir analyses career choice narratives. Bartosz Stopel’s interesting article explains the role of Turner’s double-scope blending theory for cognition and emotional response to narratives. Jacek Waliński focuses on fictive motion, whereas Paul Wilson’s deals with human affectivity in conflict scenarios. The article by Magdalena Zabielska is a must to read, too. lt provides an analysis of medical records found in medical journals and treats them as a kind of narratives.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Metody badania komunikacji i mediów to pierwsza w Polsce publikacja naukowa, w której nie tylko wyczerpująco scharakteryzowano wybrane metody nauk o komunikacji i mediach, lecz także precyzyjnie i przystępnie pokazano ich zastosowanie w praktyce badawczej. W opisie każdej metody w rozdziale teoretycznym przedstawiono założenia i postulaty metodologiczne, a w rozdziale praktycznym zilustrowano je poprzez analizy materiałów z prasy, radia, telewizji, Internetu lub szeroko rozumianego dyskursu publicznego. Na polskim rynku wydawniczym brakuje monografii metodologicznych, poświęconych analizie mediów i zapośredniczonej technologicznie komunikacji, które miałyby charakter praktyczny oraz ukazywałyby sposoby badania na materiale empirycznym. Prezentowana książka tę lukę satysfakcjonująco wypełnia. Istotne i wartościowe jest również podjęcie przez Autorki i Autorów próby używania metod wypracowanych w innych naukach społecznych i humanistyce oraz dopasowania ich do celów poznawczych nauk o komunikowaniu, czym z sukcesem wpisują się w tendencje metodologicznego rozwoju tych nauk. Publikacja może zainteresować medioznawców i komunikologów, a także badaczy analizujących media z wnętrza innych paradygmatów badawczych (takich jak językoznawstwo, kognitywistyka, antropologia, socjologia). Atrakcyjna będzie również dla studentów i doktorantów kierunków medioznawczych i okołomedialnych, stanowi bowiem przewodnik użyteczny, napisany zrozumiale i przystępnie. Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Lisowskiej-Magdziarz
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Czy znajomość nazwiska determinuje image przypisywany autorowi wypowiedzi na podstawie jego tekstu? Czy i jak zdjęcie autora obok tekstu wpływa na jego wizerunek? Jaka jest różnica między wizerunkiem „z tekstu” a wizerunkiem „ze zdjęcia”? Na jakich zasadach funkcjonuje image, który tworzymy i zapamiętujemy po jakimś czasie? Te pytania stały się podstawą prezentowanej publikacji. Autorka dąży do określenia, jaki wizerunek jest możliwy do komunikowania za pomocą słowa, a jaki za pomocą obrazu, a także jak pozatekstowa wiedza o autorze wypowiedzi wpływa na jego image werbalny. Wyniki omówionych badań dotyczą wizerunków Krzysztofa Vargi, Piotra Zaremby, Magdaleny Środy i Szymona Hołowni. Ponad pół tysiąca osób czytało ich felietony, spoglądało na zdjęcia lub przywoływało skojarzenia z tymi nazwiskami, by określić tzw. image werbalny, wizualny i publiczny. Celowo zweryfikowano wizerunki osób publicznych, piszących na różne tematy i reprezentujących różne postawy światopoglądowe. Autorka bada image wieloaspektowo, więc książka może być cennym źródłem informacji dla osób pracujących nad wizerunkiem i projektujących komunikację, w tym dla publicystów, przedstawicieli public relations i reklamy, a także dla medioznawców, językoznawców czy badaczy komunikacji. Studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kierunków lingwistycznych wprowadza w tematykę zależności image’u od słów i obrazu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Dążenie do integracji zewnętrznej i wewnętrznej prawoznawstwa jest zjawiskiem ciągle aktualnym i powracającym w refleksji naukowej nad prawem. Jednakże w ślad za rozwojem nauki zmienia się zarówno obszar integracji, jak i jej zakres, a zatem zmienia się pole integracji. Można to zauważyć w piśmiennictwie, a także w niniejszym tomie. Prawoznawstwo stale poszukuje nowych punktów odniesienia i nowych metod badawczych, by lepiej poznać i zrozumieć zjawisko prawne, przyjmując za punkt wyjścia wielowymiarowość prawa. Pole integracji staje się obszarem coraz gęstszych, a jednocześnie zmiennych, relacji interdyscyplinarnych i transdyscyplinarnych, pozwalających korzystać z dorobku naukowego rozmaitych dyscyplin badawczych z pożytkiem dla integrujących się dyscyplin, w tym szeroko rozumianego prawoznawstwa. Wskazać można wiele odmiennych pól integracji wyznaczanych w różnym czasie przez poszczególnych badaczy. Prawo ma ścisły związek z wieloma zjawiskami społecznymi, psychicznymi, etycznymi i językowymi, bo samo też jest takim zjawiskiem w wielu odsłonach. W opracowaniu poruszono bardzo wiele niezwykle interesujących oraz inspirujących badawczo i metodologicznie zagadnień z tego zakresu. Książka może stanowić źródło inspiracji naukowej, wzbudzić żywą dyskusję i rozwinąć dalsze zainteresowanie zjawiskiem prawnym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Cechy charakterystyczne energii elektrycznej jako towaru, takie jak brak praktycznych możliwości jej magazynowania na poważniejszą skalę, konieczność nieustannego równoważenia wytwarzania i odbioru energii, powodują, że niepewność popytowa stanowi jeden z ważnych czynników wpływających na powstawanie ryzyka działania przedsiębiorstwa energetycznego. Dążenie do redukcji tej niepewności jest jednym z głównych powodów usilnego poszukiwania jak najdokładniejszych metod krótkoterminowego prognozowania zapotrzebowania na energię elektryczną. Najlepsza nawet prognoza stanowi jednak jedynie oszacowanie, obarczone niepewnością. Kwestia modelowania tej niepewności, określenia rozkładu prawdopodobieństwa prognozy dla konkretnego przypadku, jest często zaniedbywana, a przecież stanowi ona podstawowy element oszacowania ryzyka działań i decyzji opierających się na sporządzonej prognozie. W prezentowanej pracy Autor analizuje metody szacowania niepewności dla licznych modeli neuronowych i neuronowo-rozmytych, badając ich przydatność w wielu zadaniach krótkoterminowej prognozy zapotrzebowania na energię. Przedyskutowana została również problematyka wykorzystania uzyskanych oszacowań rozkładów prawdopodobieństwa prognozy w odniesieniu do podstawowych typów problemów decyzyjnych występujących w handlu energią elektryczną.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
Jumping spiders (Salticidae) are known for their unique eyes with exceptionally high spatial acuities, unparalleled among any terrestrial invertebrates. These unusual eyes enable salticids to recognize their prey based purely on vision. The cues used by the spiders to discriminate between their diverse prey are, however, almost completely unknown. It is a mystery, how they cope with the overwhelming diversity of information they can potentially receive. We know very little about the cues a salticid uses to decide whether an object that has entered its visual field is a prey, a mate, an enemy or an inedible object. It is unknown how the salticids that use different predatory techniques against different prey groups classify and target the prey. The purpose of this study is to check if prey cues, such as: body length, motion type, the position of head spot, legs, wings and antennae and the number of these details are used by inexperienced salticids to identify their prey. To accomplish this purpose a euryphagous salticid, Yllenus arenarius, was confronted with selected types of its natural prey as well as with computer-generated animations based on the natural prey, called virtual prey. The findings from the study reveal some general rules used by the spiders to classify their prey in their early predatory interactions. They bring us closer to understanding how neurally constrained animals use information from their environment and how they respond to it.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again