Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(2474)
IBUK Libra
(36)
Forma i typ
Książki
(2419)
Czasopisma
(53)
E-booki
(36)
Publikacje naukowe
(16)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Rękopisy
(2)
Dostępność
dostępne
(2634)
tylko na miejscu
(333)
wypożyczone
(81)
nieokreślona
(13)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(1168)
Dla pracowników AWF
(1426)
Czytelnia
(333)
Czytelnia - po rezerwacji
(134)
Autor
Tomaszewski Tadeusz
(29)
Włodarski Ziemowit
(25)
Strelau Jan
(21)
Guszkowska Monika
(20)
Pieter Józef
(19)
Radzicki Józef
(16)
Gracz Jacek (1947- )
(15)
Szewczuk Włodzimierz
(15)
Gerstmann Stanisław
(14)
Sankowski Tadeusz
(14)
Wołoszynowa Lidia
(14)
Przetacznik-Gierowska Maria
(13)
Żebrowska Maria
(12)
Kozielecki Józef
(11)
Przetacznikowa Maria
(10)
Reykowski Janusz
(10)
Brzeziński Jerzy
(9)
Pietrasiński Zbigniew
(9)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(8)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(8)
Harwas-Napierała Barbara
(8)
Mika Stanisław
(8)
Rychta Tadeusz Jan
(8)
Skorny Zbigniew
(8)
Tyszkowa Maria
(8)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(8)
Abramowska Barbara Ewa
(7)
Babska Zofia
(7)
Fraisse Paul
(7)
Kurcz Ida
(7)
McCann Vivian
(7)
Piaget Jean
(7)
Rudik Petr Antonovič
(7)
Trempała Janusz
(7)
Baley Stefan
(6)
Cratty Bryant J
(6)
Guilford Joy Paul
(6)
Gurycka Antonina
(6)
Jurkowski Andrzej
(6)
Katz David
(6)
Materska Maria (1942- )
(6)
Obuchowski Kazimierz
(6)
Papaioannou Athanasios
(6)
Putkiewicz Zygmunt
(6)
Rychta Tadeusz
(6)
Schlosberg Harold
(6)
Theodorakis Yannis
(6)
Woodworth Robert S
(6)
Wundt Wilhelm
(6)
Aronson Elliot
(5)
Blecharz Jan
(5)
Carmichael Leonard
(5)
Dorsch Friedrich
(5)
Ebbinghaus Hermann
(5)
Geblewicz Eugeniusz (1904-1974)
(5)
Goudas Marios
(5)
Hellpach Willy
(5)
Hilgard Ernest R
(5)
Hošek Václav
(5)
Huciński Tadeusz (1946-2021)
(5)
Jung Carl Gustav
(5)
Kosiewicz Jerzy (1949- )
(5)
Kowalik Stanisław
(5)
Krawczyński Marcin
(5)
Kreutz Mieczysław
(5)
Matczak Anna (1938- )
(5)
Okóń Jan
(5)
Olszewska Gertruda
(5)
Pieron Henri
(5)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(5)
Spionek Halina
(5)
Sęk Helena
(5)
Wasilewski Erazm ( -2012)
(5)
Witwicki Władysław
(5)
Wojciszke Bogdan
(5)
Basiaga-Pasternak Joanna
(4)
Brzezińska Anna Izabela
(4)
Butcher James N
(4)
Carson Robert C
(4)
Chmielnicka-Plaskota Aleksandra
(4)
Cleary Denis
(4)
Czajkowski Zbigniew
(4)
Czerniawska Ewa (1955- )
(4)
Dietrich Włodzimierz
(4)
Doliński Dariusz
(4)
Dubowik Ewa
(4)
English Horace B
(4)
Ferguson George A
(4)
Garczyński Stefan
(4)
Geblewicz Maria
(4)
Giese Fritz
(4)
Han-Ilgiewicz Natalia
(4)
Hornowski B
(4)
James William
(4)
Janus Edyta
(4)
Jarosz Marek
(4)
Karolak Wiesław (1949- )
(4)
Karolczak-Biernacka Barbara
(4)
Makiełło-Jarża Grażyna
(4)
Materska Maria
(4)
Rok wydania
2020 - 2024
(111)
2010 - 2019
(358)
2000 - 2009
(325)
1990 - 1999
(309)
1980 - 1989
(275)
1970 - 1979
(347)
1960 - 1969
(435)
1950 - 1959
(100)
1940 - 1949
(87)
1930 - 1939
(48)
1920 - 1929
(51)
1910 - 1919
(21)
1900 - 1909
(30)
1890 - 1899
(3)
1880 - 1889
(4)
1870 - 1879
(1)
1860 - 1869
(1)
1820 - 1829
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
1901-2000
(5)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(2014)
Niemcy
(173)
Stany Zjednoczone
(107)
nieznany (xxr)
(52)
Wielka Brytania
(48)
nieznany (xxx)
(33)
nieznany (0ol)
(17)
nieznany (cs)
(13)
Litwa
(12)
Kanada
(9)
Grecja
(7)
nieznany (1ol)
(5)
Włochy
(4)
Rumunia
(3)
Austria
(2)
nieznany (il)
(2)
nieznany (l)
(2)
nieznany (0dp)
(1)
Australia
(1)
Bułgaria
(1)
Chiny
(1)
Dania
(1)
nieznany (esp)
(1)
nieznany (l a)
(1)
Holandia
(1)
nieznany (nzr)
(1)
nieznany (plr)
(1)
nieznany (spr)
(1)
Szwecja
(1)
nieznany (t a)
(1)
Czechy
(1)
Język
nieznany (xxx)
(1025)
polski
(667)
angielski
(360)
niemiecki
(270)
francuski
(63)
rosyjski
(62)
czeski
(17)
litewski
(5)
nieznany (ol)
(3)
rumuński
(3)
nieznany (ng)
(2)
bułgarski
(1)
węgierski
(1)
włoski
(1)
wiele języków
(1)
hiszpański
(1)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Psycholodzy
(3)
Nauczyciele
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Katecheci
(1)
Pedagodzy
(1)
Psychiatrzy
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Psychologia
(1647)
Sport
(335)
Psychologia sportu
(317)
Socjologia
(123)
Medycyna
(87)
Pedagogika
(87)
Psychologia społeczna
(78)
Psychologia wychowawcza
(72)
Dziecko
(71)
Osobowość
(65)
Niepełnosprawni
(58)
Stres
(49)
Psychologia dziecka
(46)
Wychowanie fizyczne
(42)
Psychologia
(41)
Filozofia
(41)
Fizjologia
(40)
Psychologia rozwojowa
(40)
Psychoterapia
(39)
Psychology
(38)
Psychologia eksperymentalna
(35)
Praca
(34)
Sportowcy
(32)
Kultura fizyczna
(31)
Zdrowie
(31)
Dzieci
(29)
Młodzież
(29)
Rehabilitacja
(29)
Podręczniki akademickie
(28)
Piłka nożna
(26)
Psychologia kliniczna
(23)
Aktywność fizyczna
(21)
Nauczanie
(20)
Wychowanie
(20)
Trening sportowy
(19)
Psychiatria
(18)
Turystyka
(18)
Edukacja
(17)
Nauczyciele
(17)
Promocja zdrowia
(17)
Rodzina
(17)
Agresja
(16)
Alkoholizm
(16)
Psychologia pracy
(16)
Stosunki interpersonalne
(16)
Uczenie się
(16)
Kobieta
(15)
Medycyna sportowa
(15)
Pedagogika specjalna
(15)
Praca doktorska
(15)
Biologia
(14)
Fizjoterapia
(14)
Nauka
(14)
Wychowanie w rodzinie
(14)
Niepełnosprawni umysłowo
(13)
Sociology
(13)
Starzenie się
(13)
Uzależnienia
(13)
Komunikacja interpersonalna
(12)
Kultura
(12)
Mózg
(12)
Młodzież szkolna
(12)
Psychopatologia
(12)
Socjologia sportu
(12)
Sport psychology
(12)
Studenci
(12)
Agresywność
(11)
Education
(11)
Nauki społeczne
(11)
Psychologia dzieci i młodzieży
(11)
Zarządzanie
(11)
Etyka
(10)
Gry i zabawy
(10)
Lęk
(10)
Motoryka
(10)
Physiology
(10)
Pielęgniarstwo
(10)
Rehabilitacja (med.)
(10)
Seksuologia
(10)
Seniorzy
(10)
Arteterapia
(9)
Filozofia sportu
(9)
Historia sportu
(9)
Komunikacja społeczna
(9)
Materiały konferencyjne
(9)
Osoby z niepełnosprawnością
(9)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Samopoznanie
(9)
Statystyka
(9)
Tenis
(9)
Terapia zajęciowa
(9)
Uczniowie
(9)
Zaburzenia psychiczne
(9)
Zachowanie
(9)
Antropologia
(8)
Człowiek
(8)
Dysertacja
(8)
Gimnastyka
(8)
Ludzie starzy
(8)
Motywacja
(8)
Temat: czas
1901-
(4)
1801-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Stany Zjednoczone
(1)
Szwajcaria
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Praca doktorska
(68)
Materiały konferencyjne
(10)
Poradnik
(8)
Podręczniki
(7)
Podręczniki [Typ publikacji]
(7)
Podręczniki akademickie
(7)
Poradniki
(5)
Prace popularne [Typ publikacji]
(5)
Czasopisma naukowe
(3)
Podręcznik akademicki
(3)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(3)
Prasa pedagogiczna
(3)
Czasopisma [Typ publikacji]
(2)
Czasopisma medyczne
(2)
Czasopisma polskie
(2)
Dysertacja - streszczenie
(2)
Monografia
(2)
Poradniki [Typ publikacji]
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Czasopisma amerykańskie
(1)
Dysertacje i rozprawy akademickie [Typ publikacji]
(1)
Literatura polska dla młodzieży
(1)
Monografie [Typ publikacji]
(1)
Nowele polskie
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki [typ publikacji]
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Słownik
(1)
Zjazdy [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
2510 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
W dniach 25-26 kwietnia we Wrocławiu odbyła się Ogólnopolska Konferencja Naukowa QOL 2017 pt. „Paradygmaty badawcze jakości życia w ekonomii, zarządzaniu i psychologii”. Konferencja o zasięgu międzynarodowym jest organizowana cyklicznie od 1999 r. przez Katedrę Statystyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Jej pomysłodawcą jest wieloletni kierownik Katedry Statystyki prof. Walenty Ostasiewicz. Ze względu na bardzo duże zainteresowanie krajowych środowisk akademickich w tym roku po raz pierwszy konferencja miała zasięg ogólnopolski. Głównym jej celem było stworzenie ogólnopolskiego forum przedstawicieli możliwie wszystkich ośrodków zajmujących się problematyką jakości życia. W wielu krajach Europy, a także w Kanadzie i Australii, badania w zakresie jakości życia organizowane są instytucjonalnie. Poza instytucjami rządowymi funkcjonują organizacje pozarządowe, zwykle powiązane w sieci, dzięki którym możliwe jest przeprowadzanie konsultacji narodowych i debat okrągłych stołów. W Polsce takiego zorganizowania nie ma, choć publikowane są niezwykle wartościowe prace, które zazwyczaj są artykułami pojedynczych autorów. Celem wrocławskiego spotkania było nie tylko wzajemne poznanie się, prezentacja prac, wymiana poglądów, ale i wspólna dyskusja nad kierunkami i perspektywami przyszłych badań w Polsce. Podczas konferencji wygłoszono 63 referaty, których tematyka obejmowała nie tylko tytułową problematykę jakości życia w ekonomii, zarządzaniu i psychologii, ale również zagadnienia dotyczące metodologii badań jakości życia, nierówności oraz zdrowia i jakości życia. Na konferencji, oprócz referatów zawierających oryginalne wyniki, były również prezentowane referaty przeglądowe, informacje o realizowanych projektach i o zastosowaniach metod statystycznych w praktyce. W wyniku integracji środowiska naukowego powstały dwie monografie na temat jakości życia. Jedna dotyczy zarządzania jakością życia oraz jej pomiaru (red. E. Frątczak, T. Panek, T. Słaby), druga jest związana z problemami nierówności ekonomicznych (red. S.M. Kot). Ponadto rozszerzone wersje niektórych prezentowanych referatów Autorzy przygotowali w postaci artykułów naukowych. Te, które uzyskały pozytywne recenzje, zostały zamieszczone w niniejszym opracowaniu. Pragnę podziękować Autorom za ich prace, a Recenzentom za cenne uwagi i sugestie, które przyczyniły się do utrzymania odpowiedniego poziomu naukowego naszej publikacji. Słowa podziękowania kieruję również do pracowników Wydawnictwa za ich współpracę, okazywaną pomoc i uprzejmość. Edyta Mazurek
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W historii, tradycji i funkcjonowaniu warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego rok 2019 jest szczególnie ważny. Jest to bowiem rok Jubileuszu 90-lecia uczelni. Stanowi okazję do wspomnień i refleksji z przeszłości, ale także do planów, dnia dzisiejszego i perspektywy jutra. Inspiruje wyobraźnię i kreatywność, skłania do podsumowań i ocen. W przypadku rozwoju i funkcjonowania instytucji przypominane są osoby i wydarzenia, które odegrały szczególnie znaczące role. Jubileusz jest okazją do pokazania rozwoju warszawskiej myśli humanistycznej o wychowaniu fizycznym i sporcie w dziejach uczelni, której wyznaczono społeczną rolę w kształceniu kadr wychowania fizycznego. Jaki udział mają pedagodzy i psycholodzy w jej rozwoju w perspektywie 90-lecia? Celem tej monografii jest przedstawienie dorobku naukowego pedagogów i psychologów wniesionego w rozwój nauk o kulturze fizycznej i rozwój warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego. Ta uczelnia była pierwszym i przez wiele lat jedynym ośrodkiem kształcącym i badawczym w zakresie wychowania fizycznego. O konieczności i zasadności powołania centralnego ośrodka kształcenia na potrzeby wychowania fizycznego wypowiedział się Sejm Nauczycielski w 1919 r. Powstały w 1929 r. Centralny Instytut Wychowania Fizycznego stał się zaczynem rozwoju nauk o kulturze fizycznej. Jako instytucja centralna stanowił wzór dla kolejnych inicjatyw powstających w naszym kraju. W monografii podkreślamy warszawską myśl pedagogiczną i psychologiczną o wychowaniu fizycznym i sporcie, lecz w istocie rzeczy jest to myśl ogólnopolska, ponieważ promieniowała na cały kraj. Warszawska uczelnia otrzymała jako pierwsza uprawnienia do nadawania stopni naukowych doktora i doktora habilitowanego oraz tytułu naukowego profesora. To w niej zdobywali stopnie i tytuł naukowy pracownicy naukowo-dydaktyczni powstałych po II wojnie światowej szkół wychowania fizycznego. Warszawska AWF przez dziesiątki lat stanowiła źródło wiedzy, inicjatyw naukowo-badawczych i programowych. Warszawska uczelnia zapoczątkowała tworzenie zakładów, katedr i pracowni, w których realizowano projekty naukowo-badawcze. Wyznaczała także kierunki badań naukowych. To środowisko warszawskiej AWF rozpoczęło badania wychowawczych wartości sportu, fair play jako źródło wartości moralnych, humanistycznych przesłanek olimpizmu i ruchu olimpijskiego. To tu została powołana pierwsza pracowania olimpizmu (1978r.). Do realizacji projektów resortowych, węzłowych i innych warszawska uczelnia zapraszała nauczycieli akademickich innych uczelni wychowania fizycznego i ośrodków naukowo-badawczych. W ten sposób warszawska myśl naukowa stawała się powszechną. Oczywiście rozwijała się we współpracy z innymi ośrodkami uniwersyteckimi, w których kształcono studentów na potrzeby wychowania fizycznego. Warszawską myśl o wychowaniu fizycznym i sporcie szczególnie wzmocniły uczelnie Poznania i Krakowa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.29617 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Badania jakości życia mają długą historię zapoczątkowaną przez rozważania nad tą kategorią przez greckich filozofów. Jednakże o powszechnym zainteresowaniu analizami jakości życia można mówić dopiero od lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku, gdy pojęcie jakości życia pojawiło się jako alternatywa dla dominującego celu rozwoju społecznego, jakim był wzrost dobrobytu ekonomicznego. Znaczenie prac badawczych dotyczących jakości życia wzrosło szczególnie w ostatnich trzydziestu latach, czego wyrazem są priorytety badawcze instytucji Unii Europejskiej (zwłaszcza Biura Statystycznego UE – Eurostatu) oraz organizacji międzynarodowych (przede wszystkim Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju – OECD, Banku Światowego oraz Organizacji Narodów Zjednoczonych). Poprawa jakości życia Polaków, poprzez zapewnienie stabilnego i wysokiego wzrostu gospodarczego, jest także głównym celem polskiej Długookresowej strategii rozwoju kraju do 2030 r. oraz Średniookresowej strategii rozwoju kraju 2020. W Polsce problematyka jakości życia była przedmiotem wielu prac zarówno teoretycznych, jak i aplikacyjnych od kilkudziesięciu lat. Do dzisiaj brak jest jednak działań zmierzających do integracji środowiska polskich naukowców zajmujących się problematyką jakości życia. Lukę tę wypełnia ogólnopolska konferencja naukowa Paradygmaty badawcze jakości życia w ekonomii, zarządzaniu i psychologii, zorganizowana przez Katedrę Statystyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Urząd Statystyczny we Wrocławiu w dniach 25-26 kwietnia 2017 r. Celem konferencji była nie tylko prezentacja wyników badań w obszarze jakości życia, ale także wymiana poglądów i dyskusja nad kierunkami i perspektywami przyszłych badań jakości życia w Polsce. Na konferencji wygłoszono kilkadziesiąt referatów naukowych, których tematyka obejmowała szerokie spektrum zagadnień związanych z jakością życia. Referaty te zostały zakwalifikowane do druku w postaci trzech monografii oraz artykułów w Pracach Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Pojęcie jakości życia stosowane jest w różnych dyscyplinach badawczych, takich jak ekonomia, psychologia, filozofia czy też nauki medyczne, z których każda ma swoje tradycje. Chociaż do dzisiaj nie wypracowano jednej, uniwersalnej definicji tej kategorii, w każdej z dyscyplin badawczych stajemy przed problemem, jak mierzyć jakość życia. Jakość życia może być wynikiem zarządzania, rozumianym jako świadome kształtowanie, poszukiwanie, aranżacja innego sposobu życia. W niniejszej monografii znalazły się artykuły, powstałe na podstawie referatów wygłoszonych w trakcie konferencji, związane tematycznie z pomiarem jakości życia i zarządzaniem nią. Ewa Frątczak, Tomasz Panek, Teresa Słaby
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja darmowa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Nieuczciwość akademicka jest zjawiskiem, którego wysoką częstość wśród studentów potwierdzają badania prowadzone w Polsce, Europie i poza jej granicami. Stanowi ona problem z uwagi na prowadzenie do obniżenia prezentowanej przez studentów wiedzy oraz przenoszenie nagradzających doświadczeń związanych z oszustwami na kolejne obszary życia. Celem niniejszej publikacji jest zaprezentowanie obecnej wiedzy na temat psychologicznych wyznaczników, przewidywania oraz przeciwdziałania nieuczciwości akademickiej wśród studentów, przybliżenie wyników przeprowadzonych w powyższych obszarach badań oraz sformułowanie na ich podstawie wniosków o możliwościach aplikacyjnych w środowisku akademickim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.51804 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Starość to naturalny i nieuchronny etap ludzkiej egzystencji, związanej ze zmianami fizycznymi organizmu, wychodzeniem z niektórych ról społecznych – zwłaszcza związanych z życiem zawodowym i koniecznością wchodzenia w nowe role. Forma i treść tych nowych ról jest konsekwencją kulturowych pojęć starości i wpisane są w procesy starzenia, a dotyczą specyficznych zasobów konkretnych ludzi w wieku senioralnym, ich psychicznych i fizycznych możliwości wpływania na własne, zmieniające się życie. Oblicza starości mogą być zatem bardzo różne, stwarzając pewne podsumowanie nie tylko wcześniejszych etapów życia, ale również adaptacji do wejścia w okres senioralny. W tym czasie mogą też wystąpić nieprzewidziane okoliczności, związane z sytuacją rodzinną lub stanem zdrowia. Wiedza i płynące z praktyki społecznej doświadczenia pokazują, że potencjał człowieka zależy nie tylko od jego własnych zasobów kulturowych, edukacyjnych czy ekonomicznych. Realizacja podmiotowości seniora w znacznym stopniu uzależniona jest od właściwej dla danego społeczeństwa kultury starości, która będąc nieuniknionym faktem funkcjonowania społeczeństwa determinuje sposób postrzegania oraz oceniania własnej i cudzej starości w aspekcie fizycznym, psychicznym oraz intelektualnym. W obliczu wzrastającej liczby osób starszych w poszczególnych państwach, w tym także w Polsce, tematyka senioralna staje się coraz częstszym przedmiotem badań i analiz naukowych. Przedmiotem monografii jest problematyka teoretyczno-badawcza związana z funkcjonowaniem osób starszych, a szczególnie postawy społeczeństwa wobec osób starszych. Doświadczenie i mądrość życiowa to największe atuty starości. Warunkują one zasadnicze funkcje oraz oczekiwania społeczne, formułowane pod adresem osób starszych. Postrzeganie starości, jej znaczenie i rola w społeczeństwie zależą między innymi od ogólnie przyjętej hierarchii wartości. Liczne badania wskazują, że tam, gdzie wysoko ceni się rozum i doświadczenie, starość jest także ceniona i szanowana. Natomiast tam, gdzie dominuje kult ciała i wartości witalne, największe znaczenie przypisuje się młodości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Współczesne zainteresowania problematyką starości wiążą się z faktem postępującego dość dynamicznie starzenia się społeczeństwa i zwiększającego się udziału osób starszych w ogólnej strukturze społecznej. Brak jest jednak jednoznacznego stanowiska w zakresie kryteriów określających początki starości. Wydłużająca się średnia długość życia człowieka, która jest spowodowana jego indywidualnym tempem starzenia, a także różnymi objawami starości zarówno w wymiarze biologicznym, jak i psychospołecznym nie sprzyja jednoznacznemu określeniu początku starości. Wchodzenie człowieka w okres starości nie oznacza stabilizacji rozwojowej, daje zrozumienie poczucia sensu własnego życia, poczucie spełnienia, satysfakcji i zadowolenia, ale stawia także kolejne zadanie związane z tym okresem życia, w tym również problemy związane z ograniczeniami i trudnościami. Do sytuacji dość trudnych tego okresu zalicza się obniżenie sprawności fizycznej i psychicznej, utratę osób bliskich, utratę dotychczasowego statusu zawodowego, społecznego i ekonomicznego, zmniejszenie poczucia znaczenia i przydatności w grupie, zwłaszcza zmianę perspektywy czasowej, w tym zbliżająca się perspektywę śmierci, a także zależność od innych ludzi czy też instytucji świadczących usługi dla osób starszych. Proces psychospołecznego funkcjonowania osób w podeszłym wieku, jak również adaptacji do starości jest w znaczącym stopniu zróżnicowany. Wydaje się, że zasadniczym czynnikiem wpływającym na jakość procesów starzenia i przystosowania się do starości jest pozytywna lub też negatywna ocena bilansu własnego życia. Efektywna adaptacja do starości polega między innymi na radzeniu sobie z problemami codziennymi, zdolności sprawowania kontroli nad procesem starzenia się, jak również dbałości o jakość życia w warunkach doświadczania utraty wielu wartości. Pozytywna postawa, optymistyczne patrzenie na ten okres życia, dotyczące zarówno własnej starości, jak i innych ludzi w znacznym stopniu może przyczynić się do czerpania satysfakcji z życia. Ważnym elementem tego okresu są też więzi międzypokoleniowe. Wydaję się, że dzisiejsze czasy charakteryzujące się szybkim rozwojem techniki oraz dużym tempem naszego życia, nie zawsze sprzyjają docenianiu doświadczeń zdobywanych z wiekiem. W aktualnej rzeczywistości, gdzie głównie stawia się na młodość można mieć wrażenie, że ludzie w starszym wieku są zbędni, a czasami dość kłopotliwi i w wielu przypadkach odsuwa się ich od życia zawodowego i społecznego. A przecież oni mogą być wartościowymi przekaźnikami kultury, tradycji, wiedzy, obyczajów i mądrości życiowej. Należy więc często stawiać sobie pytanie – co należy robić, aby tym osobom chciało się dalej żyć i mieć satysfakcję z tego życia? Problematyka starzenia powinna zmuszać nas do prowadzenia wszechstronnych badań nad tym nieodłącznym dla każdego człowieka etapem życia. Monografia poświęcona jest opisowi życia ludzi starszych i analizie form wsparcia i pomocy osobom w wieku senioralnym. Autorami poszczególnych rozdziałów są przedstawiciele ośrodków naukowych Polski, Białorusi, Rosji i Turcji. Celem jaki przyświecał autorom poszczególnych tekstów i opracowań była nie tylko próba przybliżenia problematyki starzenia się społeczeństwa, ale także pobudzenia czytelnika do refleksji nad własnym życiem i sposobem przygotowania się do tego etapu, który przypisany jest każdemu – obecnie albo w przyszłości, i stanowi jeden z okresów, w którym realizowane zadania i czerpanie satysfakcji zależą w znacznym stopniu od dojrzałości i mądrości życiowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Problem starości i funkcjonowania ludzi starszych jest w dzisiejszych czasach przedmiotem licznych dyskusji społecznych, bowiem dane demograficzne wskazują, że w wielu krajach wzrasta procent ludzi w wieku senioralnym. Dlatego przygotowanie i edukacja społeczeństwa do starości stanowić powinny nowe wyzwanie społeczne. Tym bardziej, że codzienna praktyka wskazuje, iż stosunek społeczeństwa do ludzi starszych jest bardzo różny, a ponadto uwarunkowany jest wieloma czynnikami. Zaliczyć do nich można najbliższe otoczenie, w którym senior funkcjonuje, sytuacje społeczne, w których się znajduje, sytuacje ekonomiczne, rodzinne i zdrowotne oraz sposób, w jaki nawiązuje kontakty społeczne, a także witalność życiowa, jaką przejawiają starsi ludzie. Kluczowym celem publikacji jest próba oceny postaw w stosunku do ludzi starszych oraz analiza jakości ich życia. Poznanie postaw wobec seniorów jest bardzo ważne, gdyż stereotypowe poglądy są często istotną przyczyną niewłaściwego traktowania ludzi starszych. W konsekwencji mogą negatywnie przekładać się na sposób ich funkcjonowania, powodując spadek samooceny i poczucia kontroli nad własnym życiem, co w rezultacie może prowadzić do obniżenia się poczucia jakości życia seniorów. Zamieszczone w monografii rozważania teoretyczne i badania naukowe zostały opracowane przez przedstawicieli różnych dyscyplin naukowych. Przekłada się to na interdyscyplinarny charakter publikacji, przez co może ona stanowić ciekawą i wartościową pozycję dla wszystkich osób zajmujących się różnorodnymi aspektami starości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.28677, A.28664, A.28660, A.28670, A.28671, A.28662, A.28667, A.28668, A.28669, A.28666, A.28678, A.28673, A.28663, A.55114, A.28675, A.28665, A.34353, A.28674 (18 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III.39299 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.28661 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pismo recenzowane o profilu interdyscyplinarnym, istniejące od 1957 roku. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną. Publikuje artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin humanistycznych: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii i językoznawstwa. Zamieszcza również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Archiwalne zeszyty "Przeglądu Humanistycznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej stronie Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Przeglądu Humanistycznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Pismo recenzowane o profilu interdyscyplinarnym, istniejące od 1957 roku. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną. Publikuje artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin humanistycznych: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii i językoznawstwa. Zamieszcza również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Archiwalne zeszyty "Przeglądu Humanistycznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej stronie Central and Eastern European Online Library
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Wielość podmiotów zarejestrowanych w księdze ewidencji partii politycznych jest w świetle przepisów zawartych w Konstytucji RP sygnałem zachowania pluralizmu politycznego. Jest to przejaw wąskiego, ściśle prawnego definiowania zjawiska. W szerokim, społecznym znaczeniu zasada pluralizmu politycznego oznacza wielość dopuszczalnych w danym społeczeństwie stylów życia i preferowanych przez jednostki systemów wartości. W systemie pluralizmu politycznego grupy społeczne, które przejawiają określone systemy wartości, powinny mieć swoje reprezentacje w parlamencie. [...] Na podstawie obowiązującego w Polsce systemu prawnego nie można ustalić, jakie systemy ideologiczne są reprezentowane na polskiej scenie politycznej. W efekcie nie można stwierdzić, czy faktycznie funkcjonuje ich wiele, a ta wielość jest przecież cechą dystynktywną pluralizmu politycznego. Dopiero przeprowadzenie jakościowej analizy pozwala zweryfikować, jaki jest stan faktyczny. Parlament jest tym miejscem, gdzie do głosu mogą i powinni dochodzić reprezentanci różnych orientacji ideologicznych, gdzie powinno mieć miejsce ścieranie się różnych poglądów, a w wyniku tego procesu powinno następować podejmowanie najpoważniejszych decyzji na temat kształtu instytucji społecznych i przyszłości państwa. Debata parlamentarna to zatem ten rodzaj dyskursu, w którym powinien się przejawiać pluralizm polityczny. Przedstawione w tej książce badanie ukazuje, jaki jest stan faktyczny polskiej sceny politycznej z uwagi na kryterium zachowania pluralizmu politycznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Na sukces sportowca składa się wiele czynników: godziny treningów, sprawność fizyczna, wysokiej jakości sprzęt, nieco szczęścia. Na tym jednak nie kończy się lista. Aby zawodnik mógł w pełni zaprezentować swe sportowe możliwości, potrzebuje także rozwijać cechy o charakterze psychologicznym, takie jak pewność siebie, pozytywne przekonania, umiejętność radzenia sobie z czynnikami zakłócającymi, poczucie własnej skuteczności. Zespoły z kolei pracują m.in. nad efektywnym stawianiem celów drużynowych i skuteczną komunikacją. Współpraca ze sportowcem wymaga od psychologa nie tylko umiejętności profesjonalnych, lecz także znajomości konkretnej dyscypliny sportu i jej specyfiki oraz stałej refleksji nad poziomem własnej pracy. „Psychologia sportu” to książka przedstawiająca praktyczne aspekty pracy psychologa sportu. Jej zaletą jest podejście wykorzystujące analizę przypadku. Znajdą w niej Państwo autentyczne historie wspierania sportowców przez psychologów wraz z analizą skuteczności interwencji i opisem jej przebiegu. Zaprezentowane historie dotyczą wspierania indywidualnych sportowców i całych drużyn, a także problematyki związanej z miejscem psychologa w sztabie szkoleniowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pismo recenzowane o profilu interdyscyplinarnym, istniejące od 1957 roku. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną. Publikuje artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin humanistycznych: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii, językoznawstwa. Zamieszcza również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Archiwalne zeszyty "Przeglądu Humanistycznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej stronie Central and Eastern European Online Library
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pismo recenzowane o profilu interdyscyplinarnym, istniejące od 1957 roku. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną. Publikuje artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin humanistycznych: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii, językoznawstwa. Zamieszcza również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Archiwalne zeszyty "Przeglądu Humanistycznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej stronie Central and Eastern European Online Library
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pismo recenzowane o profilu interdyscyplinarnym, istniejące od 1957 roku. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną. Publikuje artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin humanistycznych: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii i językoznawstwa. Zamieszcza również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Archiwalne zeszyty "Przeglądu Humanistycznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej stronie Central and Eastern European Online Library
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pismo recenzowane o profilu interdyscyplinarnym, istniejące od 1957 roku. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną. Publikuje artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin humanistycznych: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii i językoznawstwa. Zamieszcza również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Archiwalne zeszyty "Przeglądu Humanistycznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej stronie Central and Eastern European Online Library
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej