Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(336)
IBUK Libra
(9)
Forma i typ
Książki
(332)
E-booki
(9)
Publikacje naukowe
(2)
Rękopisy
(2)
Czasopisma
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(384)
tylko na miejscu
(95)
wypożyczone
(12)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(209)
Dla pracowników AWF
(147)
Czytelnia
(95)
Czytelnia - po rezerwacji
(40)
Autor
Przewęda Ryszard (1926-2022)
(8)
Saczuk Jerzy
(8)
Górniak Krystyna
(7)
Ignasiak Zofia (1947- )
(5)
Skład Maciej
(5)
Wilczewski Adam
(5)
Śniadecki Jędrzej (1768-1838)
(5)
Bartkowiak Zbigniew
(4)
Charzewska Jadwiga
(4)
Drohomirecka Alicja
(4)
Kotarska Katarzyna
(4)
Matyja Małgorzata (medycyna)
(4)
Momola Irena
(4)
Owczarek Sławomir
(4)
Popławska Helena
(4)
Szmalec Jacek
(4)
Szmigiel Czesław
(4)
Wilczewski Adam (1954- )
(4)
Zwierzchowska Anna
(4)
Bondarowicz Marian
(3)
Bronikowski Michał
(3)
Burdukiewicz Anna
(3)
Chrzanowska Maria
(3)
Czajkowska Irena
(3)
Czubak Marzena
(3)
Herda Kazimierz
(3)
Jaczewski Andrzej
(3)
Koszczyc Tadeusz
(3)
Kołodziej Jerzy
(3)
Makris Maria
(3)
Maszczak Tadeusz
(3)
Nowacka-Dobosz Sylwia
(3)
Nowicki Grzegorz (1935-2009)
(3)
Przewęda Ryszard
(3)
Przybyla Olga
(3)
Resiak Małgorzata
(3)
Skład Maciej ( -2010)
(3)
Trzcińska Dorota
(3)
Ames Louise Bates
(2)
Antoni Janusz
(2)
Babiuch Małgorzata
(2)
Baker Sidney M
(2)
Banaszek Grażyna
(2)
Binet Alfred
(2)
Borkowska Maria (medycyna)
(2)
Brzuzy Grzegorz
(2)
Buśko Krzysztof
(2)
Charzewski Janusz
(2)
Cytowska Beata
(2)
Demel Maciej (1923-2017)
(2)
Domagalska Małgorzata
(2)
Eisenberg Arlene
(2)
Franczyk Anna
(2)
Fugiel Jarosław
(2)
Gawlik Krystyna
(2)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(2)
Gołąb Stanisław
(2)
Gołąb Stanisław (1936-2019)
(2)
Grabowski Henryk
(2)
Greigg Linda
(2)
Huciński Tadeusz (1946-2021)
(2)
Ilg Frances L
(2)
Janusz Antoni
(2)
Jaskólski Ewaryst
(2)
Jaworski Janusz
(2)
Jopkiewicz Andrzej
(2)
Jopkiewicz Andrzej (wychowanie fizyczne)
(2)
Kiebzak Wojciech
(2)
Kowalski Ireneusz M
(2)
Kołodziej Krzysztof
(2)
Krajewska Katarzyna
(2)
Krawczyński Marian
(2)
Kutzner-Kozińska Maria
(2)
Lichota Małgorzata
(2)
Mrozkowiak Mirosław
(2)
Mrozkowiak Mirosław (1954- )
(2)
Muszkieta Radosław (1964- )
(2)
Nieleszczuk Katarzyna
(2)
Nowicki Waldemar Dariusz
(2)
Olszewska Elżbieta
(2)
Popiel Maciej
(2)
Prętkiewicz-Abacjew Elżbieta
(2)
Raczek Joachim
(2)
Sadowska Ludwika
(2)
Sawczyn Stanisław
(2)
Silberg Jackie
(2)
Spionek Halina
(2)
Staniszewski Tadeusz
(2)
Stawarski Andrzej
(2)
Stupnicki Romuald
(2)
Szymanowska M
(2)
Słobodzian Zofia
(2)
Trześniowski Roman
(2)
Trześniowski Roman (1909-2004)
(2)
Umiastowska Danuta (1952- )
(2)
Urbanik Czesław
(2)
Wasiluk Agnieszka
(2)
Wieczór Elżbieta
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Wlaźnik Kazimiera
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(87)
2000 - 2009
(112)
1990 - 1999
(66)
1980 - 1989
(33)
1970 - 1979
(15)
1960 - 1969
(9)
1950 - 1959
(3)
1920 - 1929
(2)
1910 - 1919
(2)
1900 - 1909
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(336)
nieznany (0ol)
(3)
nieznany (1ol)
(2)
Francja
(1)
Niemcy
(1)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
nieznany (xxx)
(202)
polski
(131)
angielski
(6)
niemiecki
(1)
Temat
Dziecko
(185)
Młodzież
(58)
Dzieci
(51)
Rozwój fizyczny
(31)
Sport
(31)
Psychologia
(27)
Medycyna
(24)
Sprawność fizyczna
(23)
Niepełnosprawni
(22)
Postawa ciała
(22)
Wady rozwojowe
(21)
Pedagogika
(19)
Dziecko wiejskie
(18)
Motoryka
(18)
Gimnastyka lecznicza
(17)
Wychowanie fizyczne
(17)
Sprawność motoryczna
(15)
Antropometria
(13)
Kultura fizyczna
(13)
Rehabilitacja
(12)
Wydolność fizyczna
(12)
Młodzież szkolna
(11)
Rozwój dziecka
(11)
Rozwój biologiczny
(10)
Ruchy
(10)
Socjologia
(10)
Młodzież wiejska
(9)
Dzieci z niepełnosprawnością
(8)
Kinezyterapia
(8)
Motoryka u dzieci
(8)
Rozwój fizyczny dzieci i młodzieży
(8)
Antropologia
(7)
Gimnastyka korekcyjna
(7)
Gry i zabawy ruchowe
(7)
Physical development
(7)
Rozwój psychofizyczny
(7)
Aktywność fizyczna
(6)
Biologia
(6)
Dzieci i młodzież
(6)
Fizjologia
(6)
Gry i zabawy
(6)
Pedagogika specjalna
(6)
Wychowanie
(6)
Zaburzenia rozwoju
(6)
Children
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Dziecko upośledzone
(5)
Eurofit
(5)
Fizjoterapia
(5)
Gimnastyka
(5)
Przedszkola
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Rozwój somatyczny
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Dzieci
(4)
Czytanie
(4)
Dzieci niepełnosprawne
(4)
Dzieci z zaburzeniami rozwoju
(4)
Integracja sensoryczno-motoryczna
(4)
Kondycja fizyczna
(4)
Kraków (woj. małopolskie)
(4)
Narząd ruchu
(4)
Niemowlęta
(4)
Ontogeneza
(4)
Pediatria
(4)
Pisanie
(4)
Promocja zdrowia
(4)
Rehabilitacja (med.)
(4)
Rozwój fizyczny dzieci
(4)
Testy
(4)
Uczniowie
(4)
Układ nerwowy
(4)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(4)
Wysiłek fizyczny
(4)
Badania naukowe
(3)
Dzieci w wieku przedszkolnym
(3)
Dziecko głuche
(3)
Dziecko upośledzone umysłowo
(3)
Higiena
(3)
Higiena szkolna
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Kondycja fizyczna dzieci
(3)
Kręgosłup
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Lubin (woj. dolnośląskie ; okręg)
(3)
Metoda Bobathów
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Niemowlę
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Niewidomi
(3)
Physical education
(3)
Physical fitness of children
(3)
Physiology
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Psychologia sportu
(3)
Psychomotoryka
(3)
Pływanie
(3)
Rodzina wiejska
(3)
Temat: czas
1901-
(5)
2001-
(4)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Bydgoszcz (Polska ; region)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Legnicko-Głogowski Okręg Miedziowy (Polska)
(1)
Warmińsko-Mazurskie, Województwo (Polska ; 1999- )
(1)
Gatunek
Praca doktorska
(23)
Podręczniki
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Monografie i Opracowania
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Prace doktorskie
(1)
Zjazdy [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
345 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.32241, A.32248, A.32244, A.34164, A.32247, A.32246, A.32252, A.32250, A.32251, A.32249, A.32245, A.32254 (12 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.46929 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.32253 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie, ISSN 2082-7202 ; nr 10)
Głównym celem pracy jest ocena wpływu modyfikatorów środowiskowych oraz uwarunkowań rodzinnych na poziom rozwoju wybranych koordynacyjnych zdolności motorycznych w analizowanym okresie ontogenezy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.49805 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.57898 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.49658 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.45742, A.44794, A.57920 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.35695, A.35687, A.35685, A.35693, A.35690, A.35689, A.35684, A.35683, A.35688, A.35696, A.35686, A.35680, A.39289, A.35697, A.52339, A.39288, A.35691, A.39287 (18 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.47629 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.35681, A.35682 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie / Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie, ISSN 2082-7202 ; nr 8)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.49789 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.350 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, ISSN 0239-6009 ; nr 105)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.49744 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; t. (DCCCXVI) 742)
Praca stanowi prezentacje wyników badań dotyczących uwarunkowań rozwoju fizycznego dzieci przedszkolnych ze Szczecina i Stargardu Szczecińskiego prowadzonych w latch 1996 i 2006.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.44517 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.47201, A.43673, A.47200, A.43676, A.43668, A.47104, A.43680, A.44575, A.43663, A.43677, A.43672, A.46684, A.47106, A.43674, A.43675, A.43679, A.43669, A.43662, A.43660, A.43678, A.47199, A.43665, A.47105, A.46686, A.43671, A.43664, A.43666, A.47581, A.46685, A.43659, A.43661, A.43667 (32 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.49340 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.43682 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W ostatnich latach dokonała się znacząca zmiana w podejściu do osób niepełnosprawnych doprowadzając do weryfikacji dotychczasowych sposobów usprawniania. Obecnie nikt już nie podważa konieczności wieloprofilowego usprawniania dzieci bez odrywania ich od domu rodzinnego i środowiska, w którym się wychowują. W tym poradniku rodzice i opiekunowie dzieci niepełnosprawnych znajdą wyczerpujące informacje na temat rehabilitacji, najczęściej stosowanych metod usprawniania ruchowego, a także postępowanie leczniczo-usprawniające w codziennych czynnościach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia jest wynikiem międzynarodowej współpracy naukowców i praktyków, którzy postawili sobie wspólny cel, jakim jest opracowanie zorientowanego na wsparcie podejścia do bardzo wrażliwych dzieci w ich najbliższym otoczeniu. Wysoka wrażliwość to cecha temperamentu, która charakteryzuje około 20% populacji. Badania potwierdzają, że osoby bardzo wrażliwe przetwarzają informacje i bodźce pochodzące z otoczenia silniej (intensywniej) i głębiej niż inni. Osoby te są bardziej wrażliwe, zarówno na pozytywne, jak i negatywne doświadczenia. Cecha ta nabiera szczególnego znaczenia, gdy mówimy o dzieciach. Dla dzieci bardzo wrażliwych nieodpowiednie warunki rozwoju mogą stać się szczególnie uciążliwe i w konsekwencji wpłynąć na ich przyszłość. Książka adresowana jest przede wszystkim do specjalistów, którzy na co dzień pracują z dziećmi w wieku 3–10 lat (nauczyciele, wychowawcy, psycholodzy, pedagodzy), także dla studentów psychologii i pedagogiki oraz do tych, którzy ze względu na swoje zainteresowania lub obowiązki zawodowe angażują się we wspieranie dzieci, jak również do rodziców. Wiedza i wskazówki zawarte w publikacji ułatwiają zarówno pełniejsze zrozumienie natury wrażliwości, jak i skuteczniejsze wsparcie dzieci. Książka przybliża problematykę wrażliwości (jej fachowej nazwy, znaczenia i definicji), a także specyfiki zachowań osób wysoce wrażliwych. Charakteryzuje funkcjonowanie wrażliwego dziecka w sferze fizycznej, emocjonalnej, poznawczej i interpersonalnej. Kompetencja w rozpoznaniu cechy (diagnoza pozytywna) powinna być początkiem procesu wspierania dzieci wysokowrażliwych, ich rodzin i najbliższego otoczenia. Książka zawiera również treści zorientowane na edukację i wsparcie wysoce wrażliwych dzieci. W badaniach nad rozwojem dziecka zwraca się szczególną uwagę na rolę warunków rozwoju, znaczenie odpowiedniej stymulacji. Źródłem stymulacji dla małego dziecka jest jego najbliższe otoczenie, zwłaszcza dom rodzinny, a następnie przedszkole i szkoła. Im młodsze dziecko, tym większe, ważniejsze dla rozwoju jest znaczenie stymulacji środowiskowej, a tym samym jakości środowiska. Publikacja przedstawia także perspektywę rodzicielską. Opisuje informacje, które wyjaśniają cechy dziecka, w tym aspekty funkcjonowania dziecka, które mogą być trudne dla rodzica. Szczególną uwagę zwraca się na sferę emocjonalną funkcjonowania dziecka, wyzwania rodzicielskie, a także specyficzne metody pracy z dzieckiem, w tym sugestie do działań zalecanych w pracy z bardzo wrażliwym dzieckiem. W monografii przedstawione zostały również ramy i praktyczne strategie, oparte na badaniach psychologicznych i neuronaukowych, mające na celu zrozumienie, w jaki sposób ucieleśniona edukacja ułatwia regulację i zintegrowane poczucie siebie oraz w ten sposób przyczynia się do zdrowia i dobrego samopoczucia bardzo wrażliwych dzieci. Treść obszaru wrażliwości temperamentalnej dziecka i umiejętności wspierające go mogą wzmocnić działania profilaktyczne szkoły, zwłaszcza w profilaktyce uniwersalnej. W związku z tym projektowanie wsparcia dla bardzo wrażliwych dzieci nie polega na modyfikowaniu ich cech. Świadoma praca nie oznacza ingerowania w tę cechę, akceptowania jej jako trudności lub problemu, z którym trzeba się uporać, ale polega na zapewnieniu warunków, w których bardzo wrażliwe dzieci będą miały równe szanse rozwoju swojego potencjału.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Głównym problemem podjętym w pracy była identyfikacja deficytów w rozwoju somatycznym i motorycznym osób z dysfunkcją wzroku (DW), na podstawie oceny zmian podstawowych cech budowy ciała, a także kondycyjnych i koordynacyjnych zdolności motorycznych za pomocą norm wyznaczonych dla pełnosprawnych rówieśników w badaniach długofalowych i przesiewowych. Dokonano też oceny rzetelności narzędzi do funkcjonalnej oceny równowagi oraz bilateralnej koordynacji. W badaniach długofalowych dzieci i młodzieży niewidomej, niezwykle rzadko spotykanych w piśmiennictwie, w trakcie 4-5 letnich obserwacji powtarzanych co pół roku, uczestniczyły 54 osoby w wieku 7-16 lat z Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Laskach. Oceny równowagi 175 osób w wieku 6-16 lat z DW, dokonano w pięciu Ośrodkach Szkolno-Wychowawczych w Polsce. W badaniach koordynacji bilateralnej, wzięło udział 75 osób niewidomych w wieku 7-17 lat z Ośrodka w Laskach. Do oceny podstawowych cech somatycznych oraz wyników w próbach sprawności fizycznej z baterii Physical Fitness Testing of the Disabled Project UNIQUE [Winnick i Short 1985], wykorzystano siatki centylowe oraz tabele punktowe opracowane dla populacji ogólnopolskiej [Dobosz 2012a, 2012b]. W badaniach równowagi oraz koordynacji bilateralnej osób niewidomych zastosowano testy funkcjonalne z baterii Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, Second Edition (BOT-2) [Bruininks i Bruininks 2005a, 2005b]. Działaniami terapeutycznymi w zakresie poprawy zdolności utrzymania równowagi, powinny być objęte zwłaszcza osoby, u których stwierdzono największe deficyty, tzn. niewidome dzieci (kategoria 4 i 5, wg WHO) w wieku 6-11 lat.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Poszukujesz efektywnych ćwiczeń z komunikacji międzyludzkiej do aktywizacji grupy? Nasz e-book "Mini Trening Komunikacji Interpersonalnej" to właściwa odpowiedź. Zaprojektowany dla tych, którzy pragną, by ich komunikat docierał skutecznie do innych, niezależnie od tego, czy są szkoleniowcem, nauczycielem czy pracują w biznesie. Zawiera 15 sprawdzonych zadań grupowych w trzech kluczowych obszarach: komunikacji werbalnej, aktywnym słuchaniu oraz mowy ciała. Łatwe do wdrożenia w domu, w szkole, w biurze i na szkoleniu; doskonałe do samorozwoju i edukacji. Rekomendowany dla specjalistów z zakresu edukacji i biznesu, ale również dla każdego pragnącego doskonalić swoje umiejętności komunikacyjne. E-book ten jest dedykowany szkoleniowcom, trenerom (TUS), wykładowcom, psychologom, pedagogom, nauczycielom, doradcom zawodowym oraz mediatorom, ale także wszystkim, którzy pragną rozwijać swoje umiejętności komunikacyjne w praktyce.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Tom poświęcony jest problematyce podziałów społecznych, ich przeobrażeń, uwarunkowań i konsekwencji. Główne wątki analiz prezentowane w tomie odnoszą się do przemian, jakim podlegają struktury współczesnych społeczeństw w pierwszej dekadzie XXI wieku, poddane oddziaływaniu procesów globalizacyjnych i transformacyjnych. Większość artykułów zamieszczonych w tomie charakteryzuje klasyczne podejście do analiz struktury społecznej oparte na próbach dobranych metodą losową. Analizy te dokumentują, iż współczesne społeczeństwa nadal mają strukturę warstwową, a teorie klasowe wciąż pozwalają nam wyjaśnić sposób, w jaki nierówności związane z produkcją i rynkiem, dostępem do edukacji i zasobów organizacyjnych, utrwalają stare i nowe nierówności w czasie. Procesy klasowe nie są jednak jedynymi czynnikami przyczyniającymi się do utrzymania i reprodukcji nierówności. Stąd badanie strukturalnych nierówności społecznych pozostaje wyzwaniem i jednym z głównych celów socjologicznych eksploracji. Teksty zamieszczone w tomie ilustrują różne podejścia stosowane przez badaczy dla wyjaśniania strukturalnych nierówności społecznych wraz z towarzyszącymi im wzorami przekonań i działań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej