Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(71)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Książki
(69)
E-booki
(7)
Czasopisma
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(60)
tylko na miejscu
(27)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(46)
Dla pracowników AWF
(9)
Czytelnia
(27)
Czytelnia - po rezerwacji
(6)
Autor
Bronikowski Michał
(3)
Nowocień Jerzy (1948- )
(3)
Bałachowicz Józefa
(2)
Gutkowska-Wyrzykowska Ewelina
(2)
Kamińska Aleksandra
(2)
Muszkieta Radosław (1964- )
(2)
Oleśniewicz Piotr
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Żegnałek Kazimierz (1943- )
(2)
Abramowska Barbara Ewa
(1)
Adamek Irena
(1)
Banaszek Magdalena
(1)
Barth Grzegorz (1975- )
(1)
Bartosiak Grażyna
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Barwińska-Szczutkowska Gabriela
(1)
Blythe Sally Goddard
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bodasińska Anna
(1)
Cendrowski Zbigniew
(1)
Chełmecki Jerzy (1947- )
(1)
Chromiński Zdzisław ( -2005)
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Colvin A. Vonnie (1951- )
(1)
Cybula Piotr (1977- )
(1)
Cynarski Wojciech Jan (1965- )
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Demel Maciej (1923-2017)
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Dziedzic Jan
(1)
Dłużewska Wiesława
(1)
Elżbieta Czacka (błogosławiona ; 1876-1961)
(1)
Elżbieta Czacka (błogosławiona ; 1876-1961). Pisma
(1)
Fenczyn Jan ( -2012)
(1)
Firek Wiesław
(1)
Gawlicz Katarzyna
(1)
Gellert Aleksandra
(1)
Grabowski Tadeusz
(1)
Guzik Agnieszka (1971- )
(1)
Gładys J
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Huciński Tadeusz (1946-2021)
(1)
Huzarski Maciej
(1)
Iskra Janusz
(1)
Iwański Tomasz
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Jaślikowska-Sadowska Teresa
(1)
Jąder Mariola
(1)
Kamrowska Joanna Angelika
(1)
Kantanista Adam
(1)
Kirejczyk Kazimierz (1910-1986)
(1)
Klag Piotr (1974- )
(1)
Konieczny-Pizoń Kinga
(1)
Korcz Agata
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942). Dom sierot (pol.)
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942). Internat (pol.)
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942). Kolonie letnie (pol.)
(1)
Korendo Marta
(1)
Korzon Aniela (1932- )
(1)
Kosakowski Czesław (1940- )
(1)
Kostencka Alicja
(1)
Kowalczyk Grażyna
(1)
Kowalska Anna (1936- )
(1)
Kozubal Adam
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Krzysztoszek Stefan ( -2008)
(1)
Krzysztoszek Zofia (1925-2018)
(1)
Kunysz-Rozborska Magdalena
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Lew-Starowicz Rafał
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Lipowski Mariusz
(1)
Lisinskienė Aušra
(1)
Louv Richard (1949- )
(1)
Macińska Magdalena
(1)
Majcher Karolina
(1)
Marcinów Ryszard
(1)
Markos Nancy J. Egner (1949- )
(1)
Mikicin Mirosław
(1)
Molik Bartosz
(1)
Nadachewicz Katarzyna
(1)
Nowak Paweł (kultura fizyczna)
(1)
Nowocień Jerzy
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Ostrowski Paweł (kultura fizyczna)
(1)
Palej Franciszek
(1)
Papp Luca
(1)
Piech Krzysztof
(1)
Pierzchalska Agnieszka
(1)
Plichta Piotr
(1)
Podhajska Krystyna
(1)
Polechoński Jacek
(1)
Pomykało Wojciech (1931- )
(1)
Prussak Maria (1949- )
(1)
Przednowek Krzysztof
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(44)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(1)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(72)
nieznany (0ol)
(4)
Litwa
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(66)
nieznany (xxx)
(5)
angielski
(3)
Temat
Pedagogika
(28)
Edukacja
(22)
Wychowanie fizyczne
(14)
Niepełnosprawni
(12)
Dzieci
(11)
Psychologia
(11)
Dzieci i młodzież
(8)
Edukacja sportowa
(8)
Nauczanie
(8)
Sport
(7)
Dziecko
(6)
Kultura fizyczna
(6)
Wychowanie dzieci
(6)
Aktywność fizyczna
(5)
Nauczyciele
(5)
Prawa dziecka
(5)
Sport szkolny
(5)
Wychowanie
(5)
Edukacja wczesnoszkolna
(4)
Niepełnosprawni umysłowo
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Rehabilitacja
(4)
Socjologia
(4)
Dzieci niepełnosprawne
(3)
Fizjoterapia
(3)
Nauczyciel wychowania fizycznego
(3)
Prawo
(3)
Wychowanie dziecka
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Aktywność ruchowa
(2)
Autyzm
(2)
Cyfryzacja
(2)
Dzieci głuche
(2)
Dzieci mające trudności w uczeniu się
(2)
Dzieci z niepełnosprawnością
(2)
Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Education
(2)
Edukacja fizyczna
(2)
Edukacja medialna
(2)
Edukacja psychomotoryczna
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Głuchoniewidomi
(2)
Integracja szkolna
(2)
Medycyna
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauka
(2)
Nauki społeczne
(2)
Niewidomi
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Physical education
(2)
Prostytucja młodocianych
(2)
Relacje nauczyciel-uczeń
(2)
Ruch olimpijski
(2)
Szkoła
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zaburzenia psychomotoryczne u dzieci
(2)
Zdrowie
(2)
Zespół Downa
(2)
Dziecko
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Pedagogika
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Sport
(1)
Afazja
(1)
Agresja
(1)
Agresywność u dzieci
(1)
Antydoping
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Biologia
(1)
Children
(1)
Choroby dziedziczne
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Dydaktyka
(1)
Dzieci głuchoniewidome
(1)
Dzieci i dorośli
(1)
Dzieci niesłyszące
(1)
Dzieci przewlekle chore
(1)
Dzieci uzdolnione
(1)
Dzieci w pornografii
(1)
Dzieci z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Dzieci z niepełnosprawnością wzroku
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko upośledzone umysłowo
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko zdolne
(1)
E-learning
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Edukacja dorosłych
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja humanistyczna
(1)
Edukacja językowa
(1)
Temat: dzieło
Optional Protocol to the Convention on the Rights of the Child on a Communications Procedure
(1)
Optional Protocol to the Convention on the Rights of the Child on the Sale of Children, Child Prostitution and Child Pornography
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Poradniki dla młodzieży
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Praca doktorska
(2)
Biografie [Typ publikacji]
(1)
Dysertacja - streszczenie
(1)
Informator
(1)
Informatory
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Prace doktorskie
(1)
Prasa pedagogiczna
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Zjazdy [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Psychologia
(1)
78 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.54351 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II.48695 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.211 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.57991 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.52701 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.52375 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.859 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.530 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja polecana nauczycielom, pedagogom specjalnym, rodzicom, studentom kierunków pedagogicznych, a także wszystkim zainteresowanym problematyką diagnozy, funkcjonowania, rewalidacji/rehabilitacji, edukacji i społecznego wsparcia dzieci, młodzieży i dorosłych z wielozakresową niepełnosprawnością. Jej celem jest pomoc w dotarciu do istoty poszczególnych typów niepełnosprawności wielozakresowej, pokazanie złożoności problematyki, ale też zaprezentowanie konkretnych metod rewalidacji/rehabilitacji, możliwości edukacji i wsparcia osób nimi dotkniętych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.51167, A.51166 (2 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.50431 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.57265 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Sport nie generuje w sposób automatyczny edukacyjnych korzyści dla zawodników. Są one uzależnione od pod-miotów, które powinny świadomie budować wysokiej jakości interakcje w środowisku sportowym. W literaturze pedagogicznej dotyczącej sportu dzieci i młodzieży dokonano już wieloaspektowej analizy roli trenera i rodziców. Nie dostrzega się jednak faktu, że na boisku sportowym obecny jest również sędzia, którego rzadko nazywa się wychowawcą. Można zadać pytanie: gdzie zagubił się sędzia w myśleniu o edukacji sportowej? Warto zaangażować go w ten proces, a przynajmniej uświadomić, że prezentowane przez niego postawy i zachowania na boisku nie pozostają bez znaczenia dla intelektualnego, moralnego, emocjonalnego i społecznego rozwoju młodych zawodników. Celem badań o charakterze eksploracyjnym była ocena jakości interakcji sędziego z zawodnikami podczas rozgrywek piłki ręcznej i piłki nożnej dzieci w wieku 9–12 lat. Przyjęto następujące założenia: wszystkie podmioty zaangażowane w organizację sportu dzieci i młodzieży powinny świadomie wykorzystywać jego edukacyjny potencjał; sędzia jest ważnym ogniwem w edukacji sportowej; interakcje sędzia–zawodnik stanowią podstawowy mechanizm oddziaływań edukacyjnych sędziego. W badaniach wyróżniono trzy domeny interakcji: (1) wsparcie emocjonalne; (2) organizacja gry; (3) wsparcie instruktażowe. Celem badań było również porównanie jakości interakcji sędzia–zawodnik w piłce noż-nej i piłce ręcznej oraz sprawdzenie, czy poziom jakości tych interakcji różnicowały doświadczenie sędziowskie i wynik. Badaniami objęto łącznie 50 osób: 25 sędziów piłki nożnej i 25 sędziów piłki ręcznej. Sędziowie piłki nożnej po-siadali licencje Mazowieckiego Związku Piłki Nożnej, a sędziowie piłki ręcznej Warszawsko-Mazowieckiego Związku Piłki Ręcznej. Wśród badanych było 43 mężczyzn i 7 kobiet. Do oceny jakości interakcji sędzia–zawodnik wykorzystano autorskie narzędzie bezpośredniej obserwacji Referee-Players’ Interaction Assessment Scoring System (R-PIASS). Interakcje sędzia–zawodnik obserwowano w trzech wyżej wymienionych domenach, na które składa się sześć wymiarów: pozytywny klimat, wrażliwość, kierowanie zachowaniem, biegłość, instruowanie, komunikowanie decyzji. Do opisu danych posłużono się podstawowymi metodami statystycznymi, takimi jak: średnia arytmetyczna, mediana, odchylenie standardowe, wartości procentowe itp. Normalność rozkładu zmiennych sprawdzono testem Shapiro-Wilka. W celu zbadania różnic w ocenach grup sędziów wyróżnionych ze względu na staż sędziowski i wynik meczu posłużono się nieparametrycznym testem U Manna-Whitneya oraz testem Chi-kwadrat Pearsona. Istotność po-między ocenianymi trzema domenami badano testem ANOVA Friedmana i w konsekwencji również testem Wil-coxona dla par obserwacji. Wewnętrzną spójność narzędzia zbadano przy pomocy współczynnika alpha Cronbacha. Strukturę związków między zmiennymi badano przy pomocy eksploracyjnej analizy czynnikowej (EFA). Czynniki główne wyodrębniono metodą składowych głównych (PCA) z rotacją Oblimin. Porównanie ocen jakości interakcji sędzia–zawodnik pomiędzy grupami sędziów wyróżnionymi ze względu na doświadczenie zawodowe nie wykazało istotnych statystycznie różnic zarówno wśród sędziów piłki nożnej, sędziów piłki ręcznej, jak i ogółu badanych w żadnym z sześciu wymiarów. Wyniki analiz wykazały również, że wynik meczu nie wpłynął istotnie na oceny sędziów piłki nożnej w żadnym wymiarze. Natomiast różnice te były istotne wśród sędziów piłki ręcznej w następujących wymiarach: kierowanie za-chowaniem (Z = -2,653; p < 0,05); biegłość (Z = -2,854; p < 0,05) oraz instruowanie (Z = -3,102; p < 0,05). Różnice te polegały na tym, że sędziowie sędziujący mecze z wyraźną przewagą jednej z drużyn zostali istotnie wyżej ocenieni w zakresie wyżej wymienionych wymiarów, niż sędziowie prowadzący mecze „na styku”. Z kolei, biorąc pod uwagę ogół badanych sędziów, wyniki przeprowadzonych analiz wykazały brak istotnych różnic we wszystkich wymiarach. Uzyskane w poszczególnych wymiarach oceny jakości interakcji sędzia–zawodnik przełożyły się na oceny wyszczególnionych domen. W siedmiostopniowej skali, niezależnie od badanej grupy, najwyżej została oceniona organizacja gry (piłka nożna 5,6±1,1; Mdn = 5,5; piłka ręczna 4,9±1,5; Mdn = 5,0). W grupie sędziów piłkarskich obserwowano natomiast istotnie wyższe wartości w zakresie wsparcia emocjonalnego (4,6±1,5; Me = 4,5 vs. 3,1±0,9; Me = 3,0) oraz wsparcia instruktażowego (5,2±1,8; Me = 6,0 vs. 4,2±1,4; Me = 4,0). Jeśli przyjmiemy, że sędzia powinien wspierać trenerów i rodziców w realizacji edukacyjnej funkcji sportu dzieci i młodzieży, to wyniki badań wskazują obszary jego działań, które można poprawić. Przeprowadzone badania do-starczyły empirycznych dowodów, mogących stać się pod-stawą do modyfikacji dotychczasowych programów szkoleniowych dla sędziów, prowadzonych przez lokalne i krajowe związki sportowe. Sędziów należy przeszkolić w budowaniu pozytywnego klimatu, polegającego na tworzeniu emocjonalnych więzi z zawodnikami (bliskość fizyczna, rozmowa towarzyska), wyrażających się entuzjastyczną postawą i radością z kontaktów (uśmiech, zaangażowanie, pozytywne reakcje, pozytywne komentarze, pełen szacunku i włączający język, używanie imion graczy, słuchanie graczy). Ponad-to, należy nauczyć ich aktywnego monitorowania emocjonalnych, poznawczych, społecznych i zdrowotnych potrzeb zawodników, a także reagowania na potrzeby graczy oraz rozwiązywania powstałych w związku z tym problemów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.47201, A.43673, A.47200, A.43676, A.43668, A.47104, A.43680, A.44575, A.43663, A.43677, A.43672, A.46684, A.47106, A.43674, A.43675, A.43679, A.43669, A.43662, A.43660, A.43678, A.47199, A.43665, A.47105, A.46686, A.43671, A.43664, A.43666, A.47581, A.46685, A.43659, A.43661, A.43667 (32 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.49340 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.43682 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Po 10 latach od ukazania się podręcznika „Edukacja zdrowotna” Barbary Woynarowskiej, oddajemy w Państwa ręce nową publikację – tym razem przygotowaną przez zespół specjalistów pracujących pod kierunkiem Autorki pierwszego wydania. „Edukacja zdrowotna. Podstawy teoretyczne, metodyka, praktyka” to kompendium wiedzy dotyczące kształtowania kompetencji umożliwiających ludziom dbanie o zdrowie własne i społeczności, w której żyją. W pierwszej części podręcznika omówiono teoretyczne podstawy edukacji zdrowotnej, nakreślono jej etyczne aspekty, opisano role i kompetencje osób prowadzących edukację zdrowotną oraz przedstawiono metodykę jej prowadzenia. Druga – praktyczna część – dotyczy wybranych obszarów tematycznych w edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży. W tej sekcji, wzbogaconej o gotowe scenariusze zajęć, poruszono zagadnienia związane z edukacją w zakresie: -dbałości o ciało -zdrowia psychicznego - żywienia - aktywności fizycznej - bezpieczeństwa - zdrowia seksualnego - zapobiegania zachowaniom ryzykownym - bycia aktywnym pacjentem. Osobne rozdziały poświęcono edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży z chorobami przewlekłymi oraz niepełnosprawnością intelektualną. Barbara Woynarowska, prof. dr. hab. med., lekarz pediatra, specjalista medycyny szkolnej. Profesor w Katedrze Biomedycznych Podstaw Rozwoju i Seksuologii, Wydziale Pedagogicznym UW. Współtwórczyni polskiej koncepcji szkoły promującej zdrowie, kierownik międzynarodowych badań HBSC w Polsce (1990-2004), członek Komitetu Zdrowia Publicznego PAN (od 1999), współautorka edukacji zdrowotnej w podstawie programowej kształcenia ogólnego (2008). Autorka/wspólautorka ponad 600 publikacji z zakresu medycyny szkolnej, auksologii, medycyny sportowej, edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedmiotem rozważań w monografii uczyniłam obraz szkoły, reprezentowany w narracjach dzieci z układu ryzyka (10–14 lat), zamieszkujących jedno z miast Górnego Śląska. „Kulturowa optyka” postrzegania szkoły przez dzieci z układu ryzyka, które są niejako ambasadorami jej potencjałów i ograniczeń, pozwala na eksplorowanie nowych perspektyw badawczych, w tym podjęcie pracy w kierunku poszukiwania/odkrywania założeń oraz norm współtworzenia pozytywnej kultury szkoły z uwzględnieniem „kompromisu” pomiędzy jakością pracy dydaktycznej szkoły a poczuciem dobrostanu uczniów, nauczycieli, rodziców. Inspirację do rozważań teoretycznych stanowi koncepcja psychokulturowego podejścia do edukacji Jerome’a S. Brunera.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Prezentowany zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony różnym interpretacjom polskiej odmiany kapitalizmu. W szczególności interesuje nas zależność między gospodarką kapitalistyczną a przemianami ustrojowymi po 1989 roku. Jerzy Stachowiak analizuje oryginalną propozycję teoretyczną pod hasłem „nowego ducha kapitalizmu” autorstwa Luca Boltanskiego i Ève Chiapello. Krzysztof Jasiecki omawia różne praktyki współczesnego kapitalizmu jako tło transformacji. Z kolei Adam Mrozowicki pokazuje perspektywę krytyki rynku oraz społeczne nań reakcje. Autor zwraca uwagę na powszechność strategii indywidualistycznych i nowe przejawy reakcji zbiorowej w postaci związkowej lub narodowej. Natomiast Piotr Michoń analizuje ukierunkowanie polityki społecznej wobec dzieci na przygotowanie ich do dorosłego życia w warunkach konkurencji, czemu towarzyszy niedocenianie dzieciństwa jako samodzielnego etapu życia. Jednym z ważnych aspektów polskiego kapitalizmu jest tzw. szara strefa, tzn. funkcjonowanie przedsiębiorstw i zatrudnienia poza legalnymi formami. Przedstawione przez Annę Baczko-Dombi i Annę Gizę wyniki badań wskazują na społeczne ramy i skutki szarej strefy oraz na jej wewnętrzną strukturę i miejsce w porządku społecznym. W artykułach ukazujemy cechy charakterystyczne kapitalizmu nie tyle jako systemu gospodarczego, ile raczej jako skomplikowanego systemu społeczno- -kulturowego. Socjologiczne interpretacje są tu oczywiście cząstkowe, a debata nad nimi jest otwarta. W dziale „Wokół książek” publikujemy dwa zestawy tekstów: polemikę Bartosza Miki i Marty Bucholc, dotyczącą w dużej mierze koncepcji Maksa Webera i jej zastosowania w książce Marty Bucholc Konserwatywna utopia kapitalizmu, oraz eseje Aleksandra Manterysa i Juliusza Gardawskiego na temat pracy zbiorowej pod redakcją Marii Jarosz pt. Polska europejska czy narodowa? Tom dopełnia recenzja książki pod redakcją Kazimiery Wódz pt. Zapomniane miejsca, zapomniani ludzie, poświęconej przemianom kulturowym na Śląsku w związku ze znaczną dezindustralizacją i restrukturyzacją gospodarki tego regionu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej