Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(716)
IBUK Libra
(22)
Forma i typ
Książki
(704)
E-booki
(22)
Rękopisy
(7)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(5)
Czasopisma
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(851)
tylko na miejscu
(162)
wypożyczone
(20)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(439)
Dla pracowników AWF
(346)
Czytelnia
(162)
Czytelnia - po rezerwacji
(88)
Autor
Charzewska Jadwiga
(16)
Przewęda Ryszard (1926-2022)
(11)
Pilicz Stefan
(8)
Saczuk Jerzy
(8)
Przewęda Ryszard
(7)
Żukowska Zofia (1932-2012)
(6)
Babska Zofia
(5)
Bergier Józef
(5)
Demel Maciej (1923-2017)
(5)
Dobosz Janusz
(5)
Dąbrowski Andrzej (wychowanie fizyczne)
(5)
Górniak Krystyna
(5)
Ignasiak Zofia (1947- )
(5)
Maszczak Tadeusz
(5)
Popławska Helena
(5)
Raczek Joachim
(5)
Skład Maciej
(5)
Stupnicki Romuald
(5)
Trześniowski Roman
(5)
Trześniowski Roman (1909-2004)
(5)
Woynarowska Barbara
(5)
Żebrowska Maria
(5)
Chromiński Zdzisław
(4)
Gabryś Tomasz
(4)
Nawara Henryk
(4)
Nowocień Jerzy (1948- )
(4)
Sozański Henryk
(4)
Sozański Henryk (1939- )
(4)
Szmigiel Czesław
(4)
Wilczewski Adam
(4)
Wilczewski Adam (1954- )
(4)
Zuchora Krzysztof (1940- )
(4)
Zwierzchowska Anna
(4)
Bilska Maria
(3)
Bodasińska Anna
(3)
Brzeziński Włodzimierz
(3)
Burdukiewicz Anna
(3)
Cendrowski Zbigniew
(3)
Charzewski Janusz
(3)
Chrzanowska Maria
(3)
Drabik Józef
(3)
Guszkowska Monika
(3)
Huciński Tadeusz (1946-2021)
(3)
Huk-Wieliczuk Elżbieta
(3)
Jaczewski Andrzej
(3)
Jankowski Krzysztof W
(3)
Jopkiewicz Andrzej (wychowanie fizyczne)
(3)
Klukowski Krzysztof (1945- )
(3)
Krawczyk Zbigniew (1930- )
(3)
Maciąg-Tymecka Iwona
(3)
Milicerowa Halina (1907-1995)
(3)
Mynarski Władysław
(3)
Nowacka-Dobosz Sylwia
(3)
Nowicki Grzegorz (1935-2009)
(3)
Obuchowska Irena
(3)
Olszewska Elżbieta
(3)
Pasławska Małgorzata
(3)
Spieszny Michał
(3)
Szpinda Zofia
(3)
Talaga Jerzy
(3)
Tuzinek Stanisław
(3)
Łaciak Jerzy
(3)
Śledziewski Dariusz
(3)
Adamski Władysław
(2)
Alejziak Bożena
(2)
Banaszek Grażyna
(2)
Barth Berndt
(2)
Basaj Agnieszka
(2)
Bielczyk Zygmunt
(2)
Bublewicz Beata (1975- )
(2)
Błoda Justyna
(2)
Czaplicki Zdzisław
(2)
Czarnocka-Karpińska Wanda (1894-1971)
(2)
Denisiuk Ludwik
(2)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(2)
Golanko Renata
(2)
Gołąb Stanisław
(2)
Hillebrandt Bogdan
(2)
Jagiełło Władysław
(2)
Janas-Kozik Małgorzata
(2)
Jaskólski Ewaryst
(2)
Jasny Michał (1986- )
(2)
Jastrzębski Zbigniew (kultura fizyczna)
(2)
Jaworski Zygmunt (1925- )
(2)
Jonath Ulrich
(2)
Kamińska Aleksandra
(2)
Kapica Rafał (kultura fizyczna)
(2)
Karwacki Adam
(2)
Kiebzak Wojciech
(2)
Kmiecik-Baran Krystyna
(2)
Kotwicki Tomasz
(2)
Kowalska Jolanta E
(2)
Kowalski Ireneusz M
(2)
Kozubal Adam
(2)
Kuch Stanisław
(2)
Kulmatycki Lesław
(2)
Lewandowski Roman (1968- )
(2)
Lichota Małgorzata
(2)
Mazur Andrzej (1926-2014)
(2)
Mazur Joanna
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(155)
2000 - 2009
(211)
1990 - 1999
(108)
1980 - 1989
(90)
1970 - 1979
(68)
1960 - 1969
(42)
1950 - 1959
(15)
1940 - 1949
(7)
1930 - 1939
(8)
1920 - 1929
(8)
1910 - 1919
(1)
1900 - 1909
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(681)
Niemcy
(18)
Wielka Brytania
(11)
nieznany (0ol)
(9)
nieznany (cs)
(6)
nieznany (xxr)
(4)
Stany Zjednoczone
(4)
Litwa
(3)
Austria
(2)
Australia
(1)
Łotwa
(1)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
nieznany (xxx)
(383)
polski
(263)
angielski
(35)
niemiecki
(32)
czeski
(7)
rosyjski
(6)
francuski
(2)
litewski
(1)
Odbiorca
Neurolodzy
(2)
Pediatrzy
(2)
Psychiatrzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Fizjoterapeuci
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Temat
Młodzież
(233)
Sport
(129)
Dziecko
(102)
Wychowanie fizyczne
(66)
Młodzież szkolna
(65)
Kultura fizyczna
(50)
Dzieci
(47)
Psychologia
(42)
Sprawność fizyczna
(36)
Turystyka
(31)
Pedagogika
(29)
Rozwój fizyczny
(28)
Sport dzieci i młodzieży
(28)
Dzieci i młodzież
(27)
Niepełnosprawni
(26)
Piłka nożna
(24)
Socjologia
(23)
Czas wolny
(22)
Medycyna
(21)
Wydolność fizyczna
(20)
Aktywność fizyczna
(18)
Lekkoatletyka
(18)
Postawa ciała
(16)
Sport młodzieży
(16)
Rehabilitacja
(15)
Trening sportowy
(15)
Fizjologia
(13)
Rekreacja
(13)
Dziecko wiejskie
(12)
Motoryka
(12)
Sprawność motoryczna
(12)
Młodzież wiejska
(11)
Promocja zdrowia
(11)
Psychologia dzieci i młodzieży
(11)
Alkoholizm
(10)
Antropometria
(10)
Gimnastyka
(10)
Higiena
(10)
Motoryka u dzieci
(10)
Młodzież niepełnosprawna
(10)
Narciarstwo
(10)
Odpoczynek
(10)
Praca doktorska
(10)
Zdrowie
(10)
Gimnastyka lecznicza
(9)
Narkomania
(9)
Physical culture
(9)
Physical education
(9)
Wady rozwojowe
(9)
Koszykówka
(8)
Nauczyciele
(8)
Rozwój fizyczny dzieci i młodzieży
(8)
Uczniowie
(8)
Wysiłek fizyczny
(8)
Youth
(8)
Edukacja sportowa
(7)
Gry i zabawy
(7)
Kondycja fizyczna
(7)
Pływanie
(7)
Ruchy
(7)
Sport szkolny
(7)
Wychowanie
(7)
Agresja
(6)
Aktywność ruchowa
(6)
Edukacja
(6)
Materiały konferencyjne
(6)
Odżywianie
(6)
Physical development
(6)
Physical fitness
(6)
Psychologia sportu
(6)
Rozwój biologiczny
(6)
Wczasy młodzieżowe
(6)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(6)
Młodzież
(5)
Antropologia
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Edukacja zdrowotna
(5)
Katolicyzm
(5)
Kinezyterapia
(5)
Konferencja krajowa
(5)
Krajoznawstwo
(5)
Młodzież trudna
(5)
Nadwaga
(5)
Olimpizm
(5)
Pedagogika resocjalizacyjna
(5)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(5)
Socjologia sportu
(5)
Sport dla dzieci
(5)
Sport dzieci
(5)
Sporty zimowe
(5)
Sprawność fizyczna młodzieży
(5)
Wycieczki szkolne
(5)
Środowisko społeczne
(5)
Alkoholizm a młodzież
(4)
Children
(4)
Dzieci z niepełnosprawnością
(4)
Eurofit
(4)
Golf
(4)
Gry sportowe
(4)
Historia sportu
(4)
Temat: dzieło
Optional Protocol to the Convention on the Rights of the Child on a Communications Procedure
(1)
Optional Protocol to the Convention on the Rights of the Child on the Sale of Children, Child Prostitution and Child Pornography
(1)
Temat: czas
1901-
(13)
2001-
(8)
1901-2000
(2)
1989-
(2)
1989-2000
(2)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Bydgoszcz (Polska ; region)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Legnicko-Głogowski Okręg Miedziowy (Polska)
(1)
Lubelskie (województwo)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Unia Europejska
(1)
Warmińsko-Mazurskie, Województwo (Polska ; 1999- )
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Praca doktorska
(61)
Praca zbiorowa
(11)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradniki
(2)
Poradniki dla młodzieży
(2)
Bibliografia
(1)
Czasopisma niemieckie
(1)
Informator
(1)
Informatory
(1)
Literatura polska dla młodzieży
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Nowele polskie
(1)
Zjazdy [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura fizyczna i sport
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Biologia
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
738 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Sport nie generuje w sposób automatyczny edukacyjnych korzyści dla zawodników. Są one uzależnione od pod-miotów, które powinny świadomie budować wysokiej jakości interakcje w środowisku sportowym. W literaturze pedagogicznej dotyczącej sportu dzieci i młodzieży dokonano już wieloaspektowej analizy roli trenera i rodziców. Nie dostrzega się jednak faktu, że na boisku sportowym obecny jest również sędzia, którego rzadko nazywa się wychowawcą. Można zadać pytanie: gdzie zagubił się sędzia w myśleniu o edukacji sportowej? Warto zaangażować go w ten proces, a przynajmniej uświadomić, że prezentowane przez niego postawy i zachowania na boisku nie pozostają bez znaczenia dla intelektualnego, moralnego, emocjonalnego i społecznego rozwoju młodych zawodników. Celem badań o charakterze eksploracyjnym była ocena jakości interakcji sędziego z zawodnikami podczas rozgrywek piłki ręcznej i piłki nożnej dzieci w wieku 9–12 lat. Przyjęto następujące założenia: wszystkie podmioty zaangażowane w organizację sportu dzieci i młodzieży powinny świadomie wykorzystywać jego edukacyjny potencjał; sędzia jest ważnym ogniwem w edukacji sportowej; interakcje sędzia–zawodnik stanowią podstawowy mechanizm oddziaływań edukacyjnych sędziego. W badaniach wyróżniono trzy domeny interakcji: (1) wsparcie emocjonalne; (2) organizacja gry; (3) wsparcie instruktażowe. Celem badań było również porównanie jakości interakcji sędzia–zawodnik w piłce noż-nej i piłce ręcznej oraz sprawdzenie, czy poziom jakości tych interakcji różnicowały doświadczenie sędziowskie i wynik. Badaniami objęto łącznie 50 osób: 25 sędziów piłki nożnej i 25 sędziów piłki ręcznej. Sędziowie piłki nożnej po-siadali licencje Mazowieckiego Związku Piłki Nożnej, a sędziowie piłki ręcznej Warszawsko-Mazowieckiego Związku Piłki Ręcznej. Wśród badanych było 43 mężczyzn i 7 kobiet. Do oceny jakości interakcji sędzia–zawodnik wykorzystano autorskie narzędzie bezpośredniej obserwacji Referee-Players’ Interaction Assessment Scoring System (R-PIASS). Interakcje sędzia–zawodnik obserwowano w trzech wyżej wymienionych domenach, na które składa się sześć wymiarów: pozytywny klimat, wrażliwość, kierowanie zachowaniem, biegłość, instruowanie, komunikowanie decyzji. Do opisu danych posłużono się podstawowymi metodami statystycznymi, takimi jak: średnia arytmetyczna, mediana, odchylenie standardowe, wartości procentowe itp. Normalność rozkładu zmiennych sprawdzono testem Shapiro-Wilka. W celu zbadania różnic w ocenach grup sędziów wyróżnionych ze względu na staż sędziowski i wynik meczu posłużono się nieparametrycznym testem U Manna-Whitneya oraz testem Chi-kwadrat Pearsona. Istotność po-między ocenianymi trzema domenami badano testem ANOVA Friedmana i w konsekwencji również testem Wil-coxona dla par obserwacji. Wewnętrzną spójność narzędzia zbadano przy pomocy współczynnika alpha Cronbacha. Strukturę związków między zmiennymi badano przy pomocy eksploracyjnej analizy czynnikowej (EFA). Czynniki główne wyodrębniono metodą składowych głównych (PCA) z rotacją Oblimin. Porównanie ocen jakości interakcji sędzia–zawodnik pomiędzy grupami sędziów wyróżnionymi ze względu na doświadczenie zawodowe nie wykazało istotnych statystycznie różnic zarówno wśród sędziów piłki nożnej, sędziów piłki ręcznej, jak i ogółu badanych w żadnym z sześciu wymiarów. Wyniki analiz wykazały również, że wynik meczu nie wpłynął istotnie na oceny sędziów piłki nożnej w żadnym wymiarze. Natomiast różnice te były istotne wśród sędziów piłki ręcznej w następujących wymiarach: kierowanie za-chowaniem (Z = -2,653; p < 0,05); biegłość (Z = -2,854; p < 0,05) oraz instruowanie (Z = -3,102; p < 0,05). Różnice te polegały na tym, że sędziowie sędziujący mecze z wyraźną przewagą jednej z drużyn zostali istotnie wyżej ocenieni w zakresie wyżej wymienionych wymiarów, niż sędziowie prowadzący mecze „na styku”. Z kolei, biorąc pod uwagę ogół badanych sędziów, wyniki przeprowadzonych analiz wykazały brak istotnych różnic we wszystkich wymiarach. Uzyskane w poszczególnych wymiarach oceny jakości interakcji sędzia–zawodnik przełożyły się na oceny wyszczególnionych domen. W siedmiostopniowej skali, niezależnie od badanej grupy, najwyżej została oceniona organizacja gry (piłka nożna 5,6±1,1; Mdn = 5,5; piłka ręczna 4,9±1,5; Mdn = 5,0). W grupie sędziów piłkarskich obserwowano natomiast istotnie wyższe wartości w zakresie wsparcia emocjonalnego (4,6±1,5; Me = 4,5 vs. 3,1±0,9; Me = 3,0) oraz wsparcia instruktażowego (5,2±1,8; Me = 6,0 vs. 4,2±1,4; Me = 4,0). Jeśli przyjmiemy, że sędzia powinien wspierać trenerów i rodziców w realizacji edukacyjnej funkcji sportu dzieci i młodzieży, to wyniki badań wskazują obszary jego działań, które można poprawić. Przeprowadzone badania do-starczyły empirycznych dowodów, mogących stać się pod-stawą do modyfikacji dotychczasowych programów szkoleniowych dla sędziów, prowadzonych przez lokalne i krajowe związki sportowe. Sędziów należy przeszkolić w budowaniu pozytywnego klimatu, polegającego na tworzeniu emocjonalnych więzi z zawodnikami (bliskość fizyczna, rozmowa towarzyska), wyrażających się entuzjastyczną postawą i radością z kontaktów (uśmiech, zaangażowanie, pozytywne reakcje, pozytywne komentarze, pełen szacunku i włączający język, używanie imion graczy, słuchanie graczy). Ponad-to, należy nauczyć ich aktywnego monitorowania emocjonalnych, poznawczych, społecznych i zdrowotnych potrzeb zawodników, a także reagowania na potrzeby graczy oraz rozwiązywania powstałych w związku z tym problemów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zasadniczymi celami tej pracy jest poznanie charakteru zmian jakie zaszły w budowie ciała oraz sprawności motorycznej osób z niepełnosprawnością intelektualną badanych w 1993 roku i w 2004 roku. Dotychczas nie było rzetelnych i zweryfikowanych opracowań naukowych tych zagadnień. Fediuk (1988) w swoich pracach podkreśla głównie różnice między populacjami osób pełnosprawnych i niepełnosprawnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.58061, A.57904 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II.48719 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Numer poświęcony różnym zagadnieniom z zakresu szeroko pojętej pedagogiki. Zawiera również omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Autorami artykułów są zarówno uznani naukowcy, jak i młodzi badacze stawiający pierwsze kroki w tej dziedzinie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Literatura dziecięca i młodzieżowa ostatnich kilkunastu lat rozwija się w ogniu ścierających się tendencji: z jednej strony zasadniczym punktem jej odniesienia są tradycyjne wzorce wypracowane przez zaliczane do kanonu dzieła wysokoartystyczne, z drugiej jednak podlega ogromnym wpływom kultury masowej. Dla „zwabienia” czytelnika w sidła lektury wykorzystuje nawet kicz, niekiedy fałszuje obraz rzeczywistości, by zyskać uznanie w oczach hipotetycznego nastoletniego czytelnika. Otwarte pozostaje pytanie, czy literatura współczesna jest kuszącą, łagodną Pięknością, czy też złowrogą Bestią, niszczącą podstawy wrażliwości estetycznej młodego pokolenia. Książka zawiera 17 artykułów najwybitniejszych polskich znawców literatury dziecięcej. Jest to pozycja dla bibliotekarzy, polonistów, pedagogów, studentów oraz wszystkich zainteresowanych tą problematyką.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Numer poświęcony różnym zagadnieniom z zakresu pedagogiki. Artykuły dotyczą m.in. filozofii wychowania inspirowanej tekstami Leszka Kołakowskiego, roli miejsca i przestrzeni w procesie resocjalizacji młodzieży, coatchingu jako wsparcia wychowawczego. Autorzy przedstawiają też najnowsze badania rozwoju dzieci uczęszczających do żłobków i przedszkoli, wypalenia uczniów gimnazjów oraz motywacji wolontariuszy wspierających osoby z niepełnosprawnością ruchową.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Niniejszy tom zawiera teksty dotyczące szerokiego spectrum zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem systemu edukacji w nowym typie społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy. Większość artykułów dotyczy szkolnictwa wyższego, które zarówno w Strategii Lizbońskiej, jak i w Procesie Bolońskim, zostało uznane za główny motor rozwoju społeczno-ekonomicznego. W nurcie tych rozważań mieszczą się teksty następujących Autorów: M. Wójcickiej, J. Kochanowskiego, K. Karczmarczuka, A. Boczkowskiego. Z kolei K. Musiał i A. Dziedziczak-Foltyn opisują próby wprowadzenia zmian w różnych systemach szkolnictwa wyższego. Tym niemniej jakość szkolnictwa wyższego i jego rola w modernizacji społecznej zależy od wcześniejszych etapów kształcenia, stąd też reformy dotyczą także innych elementów systemu edukacji. Dobitnie pokazuje to artykuł M. Zahorskiej omawiający przebieg i rezultaty reformy oświatowej w Polsce. W tym kontekście interesujący wydaje się tekst E. Wejbert-Wąsiewicz i E. Pęczkowskiej opisujący wydawałoby się uboczny problem (z punktu widzenia modernizacji społecznej), ale faktycznie dość kluczowy, gdyż pokazujący społeczno-kulturowe bariery wprowadzania zmian w systemie edukacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI Kolejny, podwójny LX/2–3 tom „Przeglądu Socjologicznego” poświęcony jest problematyce miejskiej. Przedstawiciele różnych ośrodków akademickich prezentują teksty, dla których wspólnym mianownikiem jest idea kulturowego pejzażu współczesnego środowiska miejskiego. Jedną z przewodnich myśli zawartych w niniejszym zbiorze stanowi teza, że współczesne miasto, powiązane z gospodarką globalną, jest konceptualizowane w kategoriach dynamicznej,płynnej i zmiennej struktury, dla której wymiar kulturowy staje się równie istotny jak wymiar ekonomiczny. Jednakże zawarte w tomie analizy znacznie wykraczają poza wąsko ujmowany kulturowy paradygmat socjologii miasta. Są próbą określenia sposobu, w jaki dzisiejsze miasta odpowiadają na najpilniejsze potrzeby współczesnego świata, będąc głównymi przestrzeniami tworzenia globalnych przepływów, materializujących się w konkretnych lokalizacjach. Zmiana w postrzeganiu roli czasu i przestrzeni polega na ich oddzieleniu i kompresji, co prowadzi do kolejnego pytania o rolę miejsca w budowaniu tożsamości jednostkowej i grupowej. Niezależnie bowiem od „mechanizmów wykorzeniających” ludzie wciąż poszukują podstaw identyfikacji i przynależności, usiłując odnaleźć je w miejscach, wokół których ogniskuje się życie społeczne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W numerze znajdują się artykuły poświęcone filozofii pedagogiki, opisujące dylematy edukacyjne doby rozwiniętej technologii, skomplikowane relacje „Ja – Inni”, problemy relacji międzyludzkich w szkole, na uczelni. Autorzy poruszają też kwestię stereotypu płci obowiązującego w nauczaniu matematyki oraz roli młodzieżowego slangu w budowaniu szkolnej wspólnoty.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo poświęcone rocznicy 50-lecia Zakładu Teorii Wychowania Estetycznego na Uniwersytecie Warszawskim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści. ******** Kwartalnik Pedagogiczny (The Pedagogical Quarterly) is a national quarterly published since 1956. The journal contains theoretical articles on broadly defined pedagogy and discusses the results of research on functioning of an individual in the society. The materials published in the quarterly relate to various sub-disciplines of pedagogy, among others pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactics, psychology of education, philosophy of education, as well as aesthetic education. The authors of texts written in Polish or English are outstanding Polish and foreign specialists.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
The articles presented in this volume have been based on the projec:Euroidentities – The Evolution of European Identity: Using biographical methods to study the development of European Identity (started March 2008 through February 2011 under the first Framework 7 SSH-2007-5.2.1). The project team consisted of scholars coming from seven academic centers: Queens University, Belfast – UK, University of Magdeburg – Germany, Bulgarian Academy of Sciences – Bulgaria, Tallinn University of Technology – Estonia, Federico II’ University, Naples – Italy, University of Łódź – Poland, Bangor University – Wales. The findings come from biographical narrative interviews collected and analyzed by each team during numerous workshops. The main aim of the project was to gain insights into the lives of European citizens and the significance of ‘Europe’ in their narratives.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej