Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(272)
IBUK Libra
(29)
Forma i typ
Książki
(264)
E-booki
(30)
Publikacje naukowe
(12)
Czasopisma
(7)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(260)
tylko na miejscu
(95)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(217)
Dla pracowników AWF
(47)
Czytelnia
(95)
Czytelnia - po rezerwacji
(4)
Autor
Mruk Henryk
(13)
Kotler Philip
(8)
Altkorn Jerzy
(6)
Kotler Philip (1931- )
(6)
Walas Bartłomiej
(6)
Bosiacki Stefan
(5)
Kornak Aleksander Stefan
(5)
Matecki Piotr
(5)
Sznajder Andrzej
(5)
Godlewski Piotr
(4)
Keller Kevin Lane (1956- )
(4)
Kruczek Zygmunt
(4)
Marcinkiewicz Cezary
(4)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(4)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(4)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(4)
Zawiślak Marek
(4)
Środa Jacek
(4)
Baker Michael J
(3)
Chudoba Tadeusz (1932-2010)
(3)
Garbarski Lechosław
(3)
Januszewska Małgorzata
(3)
Johann Maria
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Mazurkiewicz-Pizło Anna
(3)
Nalazek Mirosław
(3)
Panasiuk Aleksander
(3)
Pawlicz Adam
(3)
Pizło Wojciech
(3)
Sidorkiewicz Marta
(3)
Sobocińska Magdalena
(3)
Belka Marek
(2)
Bombol Małgorzata
(2)
Buczak Teresa
(2)
Dobiegała-Korona Barbara
(2)
Dudkiewicz Danuta
(2)
Ehrlich Andrzej
(2)
Gardzińska Anna
(2)
Gocłowska Sylwia
(2)
Gołembski Grzegorz (1947- )
(2)
Hagemejer Krzysztof
(2)
Holloway J. Christopher (1934- )
(2)
Izydorczyk Adam
(2)
Januszewska Małgorzata (ekonomia)
(2)
Kasprzak Rafał
(2)
Lenartowicz Michał (wychowanie fizyczne)
(2)
Marciszewska Barbara
(2)
Mazurkiewicz Ludwik
(2)
Merski Janusz
(2)
Mrozowicz Kazimierz
(2)
Mulak M
(2)
Nordhaus William D
(2)
Piątkowska Monika (1980- )
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Rutkowski Ireneusz
(2)
Samuelson Paul A
(2)
Sawińska Agnieszka
(2)
Siedlecka Agnieszka
(2)
Tokarz-Kocik Anna
(2)
Turkowski Marek
(2)
Wrzosek Wojciech
(2)
Włodarczyk Bogdan
(2)
Zmyślony Piotr
(2)
Adamczuk Franciszek
(1)
Adamczyk Józef
(1)
Adamus Lucyna
(1)
Al-Noorachi Muzahim
(1)
Alejziak Wiesław
(1)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(1)
Ankiel Magdalena
(1)
Antczak Mariola
(1)
Armstrong Gary
(1)
Bachnik Katarzyna
(1)
Baczko Tadeusz
(1)
Bagozzi Richard P
(1)
Bajak Maria
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Bartołd Robert
(1)
Bednarska Marlena
(1)
Berndt Ralph
(1)
Bianchi Anna Maria
(1)
Białecki Klemens Paweł (1929-2021)
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Bień Magdalena (gospodarka przestrzenna)
(1)
Bitz Michael
(1)
Blankenship Albert B
(1)
Blokus Wiesława
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Boruc Mirosław A. (1947- )
(1)
Boruszczak Mirosław
(1)
Botwina Grzegorz
(1)
Brdulak Halina
(1)
Brdulak Jacek (1953- )
(1)
Breen George E
(1)
Briggs Susan
(1)
Bryła Paweł
(1)
Bucholz Michał
(1)
Buczkowska-Gołąbek Karolina
(1)
Bukowska-Piestrzyńska Agnieszka
(1)
Burska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(28)
2010 - 2019
(101)
2000 - 2009
(105)
1990 - 1999
(63)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(283)
Wielka Brytania
(8)
nieznany (0ol)
(5)
Stany Zjednoczone
(4)
Niemcy
(1)
nieznany (l a)
(1)
Rosja
(1)
Język
polski
(163)
nieznany (xxx)
(104)
angielski
(26)
niemiecki
(1)
nieznany (ol)
(1)
Odbiorca
Specjaliści ds. marketingu
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Menedżerowie
(2)
Dziennikarze sportowi
(1)
Ekonomiści
(1)
Handlowcy
(1)
Menedżerowie sportu
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Studenci
(1)
Urzędnicy
(1)
Temat
Marketing
(161)
Turystyka
(104)
Ekonomia
(51)
Zarządzanie
(48)
Sport
(38)
Marketing turystyczny
(36)
Marketing sportowy
(19)
Reklama
(17)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(12)
Sponsoring
(12)
Agroturystyka
(11)
Public relations
(11)
Organizacja
(8)
Rekreacja
(8)
Hotelarstwo
(7)
Podręczniki akademickie
(7)
Polityka turystyczna
(7)
Usługi
(7)
Biura podróży
(6)
Komunikacja marketingowa
(6)
Konsumenci
(6)
Rynek turystyczny
(6)
Socjologia
(6)
Gospodarka turystyczna
(5)
Kultura fizyczna
(5)
Marketing terytorialny
(5)
Promocja handlowa
(5)
Przedsiębiorstwa
(5)
Ekonomia sportu
(4)
Ekonomia turystyki
(4)
Ekoturystyka
(4)
Marketing usług
(4)
Organizacja i zarządzanie
(4)
Relacje firma-klient
(4)
Relacje z klientami
(4)
Rynek
(4)
Usługi turystyczne
(4)
Uzdrowiska
(4)
Zarządzanie przedsiębiorstwem
(4)
Reklama
(3)
Biznes
(3)
Czas wolny
(3)
Gospodarka regionalna
(3)
Handel
(3)
Innowacje
(3)
Jakość usług
(3)
Kluby sportowe
(3)
Kultura
(3)
Marketing i zarządzanie
(3)
Marketing regionalny
(3)
Odpoczynek
(3)
Organizacje sportowe
(3)
Planowanie strategiczne
(3)
Promocja
(3)
Promocja sportu
(3)
Unia Europejska
(3)
Znaki towarowe
(3)
Marketing
(2)
Marketing turystyczny
(2)
Psychologia
(2)
Turystyka
(2)
Advertisement
(2)
Badania marketingowe
(2)
Biznesplan
(2)
Finanse
(2)
Fitness
(2)
Gastronomia
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Hotele
(2)
Imprezy turystyczne
(2)
Informacja turystyczna
(2)
Informacja w turystyce
(2)
Informatyzacja
(2)
Jakość produktów
(2)
Komunikacja
(2)
Komunikowanie marketingowe
(2)
Konsumenci (ekon.)
(2)
Marketing elektroniczny
(2)
Marketing internetowy
(2)
Marketing kulturalny
(2)
Marketing relacyjny
(2)
Marketing sportu
(2)
Marketing strategiczny
(2)
Mass media i sport
(2)
Media i sport
(2)
Miasta
(2)
Organizacja imprez sportowych
(2)
Polska Organizacja Turystyczna
(2)
Postawy konsumentów
(2)
Produkt regionalny
(2)
Produkty regionalne
(2)
Promocja turystyki
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Rolnictwo
(2)
Sponsoring sportowy
(2)
Turystyka wiejska
(2)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Temat: czas
2001-
(4)
2001-0
(3)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Barycz (rzeka)
(1)
Europa
(1)
Gdynia (woj. pomorskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(5)
Podręczniki akademickie
(4)
Monografia
(3)
Czasopisma polskie
(2)
Opracowanie
(2)
Podręczniki
(2)
Praca doktorska
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
E-book
(1)
Monografie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Prasa specjalistyczna
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
301 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
The presented journal of Management Sciences is devoted to the problems of marketing management in organizations, including the role of information systems and the marketing tools used in creating consumer behavior in various markets. The energy market, the tourism market and the specific culture market are discussed by researchers. In addition, the issue of the possibility of using the audit in business practice of intangible assets management is analyzed. The articles are based both on theoretical and empirical research. The first article titled Information sources affecting consumer behaviour in the electricity market by M. Czarnecka discusses the problem of the consumer position in the transactions in the electricity market in Poland. Based on the research carried out by the author, it can be argued that the consumers knowledge and skills concerning an evaluation of the electricity market, the institutions operating therein and their market offer are very low. The author of the article Museum’s marketing communication tools – results of empirical research by J. Macalik identifies the key conditions for museums to implement effective marketing communications activities. She presents the results of a quantitative survey of marketing managers in Polish museums on the marketing communication and recognizes conditions for effective communication activities of marketing and non- -marketing nature. The next article named Model of a City Destination Card as a marketing tool of selected European cities by M. Drozdowska, M. Duda-Seifert, A. Faron concerns the issue of the city tourism, which belongs to the strongest trends in the international tourism market − especially in Europe. The comparative study of offered tourist cards, developed on the secondary analysis of data, has been conducted. The value of the destination card as a marketing tool for a city has also been proven based on the appraisal of customers opinion. The fourth article is titled Branding as an essential element of the of destination management process using the example of selected states and was written by M. Marczak. The author proves that the development of branded products based on the most important natural and anthropogenic values undoubtedly contributes to the improvement of the image of a given region or country, and thereby to the increased competitiveness of its tourism. The last article named Communication audit and knowledge management audit as kinds of internal audits in the management of intangible assets of an organization by R. Winkler presents the possibility of using audit in business practice of intangible assets management with regard to communication system and knowledge management system. The author underlines that effective organization management requires a skilful use of information reflecting the functioning of all subsystems of a given institution.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogromna dynamika zmian w otoczeniu współczesnych przedsiębiorstw turystycznych, a także samorządu terytorialnego, konkurujących o ograniczone zasoby, stawia wiele wyzwań w wymiarze społecznym, ekonomicznym i technologicznym przed menedżerami podmiotów gospodarczych oraz administracją samorządową. Wyzwania te dotyczą przede wszystkim konieczności poszukiwania skutecznych sposobów dotarcia do coraz bardziej wymagających klientów (turystów), utrzymywania i wzbogacania relacji z nimi, tworzenia ofert odpowiadających ich oczekiwaniom. Stanowi to cel marketingowego zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi i jednostkami samorządu terytorialnego (gminami i regionami będącymi rynkami docelowymi określonych grup turystów). W budowaniu dobrych relacji z turystami oraz z innymi grupami interesariuszy (w przypadku gmin i regionów turystycznych) wykorzystywane są coraz bardziej nowoczesne technologie informacyjne, kreatywne i nowatorskie narzędzia oddziaływania na rynki docelowe w turystyce, elementy koncepcji społecznej odpowiedzialności organizacji i prospołecznych oraz proekologicznych zachowań podmiotów rynku turystycznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia stanowi kompleksowe ujęcie zagadnień z zakresu innowacji opakowaniowych. Zawiera charakterystykę przesłanek, kategorii i kierunków rozwoju innowacji na rynku opakowań produktów konsumpcyjnych wraz z rozwiązaniami praktycznymi. W rozdziale pierwszym scharakteryzowano rynek opakowań w Polsce na tle światowym oraz przedstawiono pojęcie, klasyfikację i determinanty rozwoju innowacji na omawianym rynku. Ponadto omówiono teoretyczne ujęcie procesu rozwoju i komercjalizacji innowacji opakowaniowych. W rozdziale drugim szczegółowo zaprezentowano innowacje materiałowe w segmencie opakowań ze szczególnym naciskiem na rozwiązania, które są zgodne z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym, filozofią zrównoważonego rozwoju oraz zasadami ekoprojektowania opakowań. Rozdział trzeci zawiera szeroką charakterystykę innowacji konstrukcyjnych i technologicznych. Kolejny poświęcono najbardziej powszechnej kategorii innowacji opakowaniowych, tj. innowacjom marketingowym. Omówiono w nim aktualne rozwiązania w zakresie formy konstrukcyjnej opakowań, grafiki, kolorystyki oraz logotypu marki. Ponadto zaprezentowano przesłanki wdrażania tych rozwiązań, kierunki ich rozwoju, a także podano przykłady skutecznych działań z zakresu wdrażania innowacji marketingowych w segmencie dóbr konsumpcyjnych, głównie na rynku polskim. W rozdziale piątym przybliżono zagadnienia związane z projektowaniem innowacyjnych opakowań w odniesieniu do rynkowych, prawnych, technologicznych, ekonomicznych i ekologicznych aspektów tego procesu. Rozdział szósty monografii powstał we współpracy z firmami z branży opakowaniowej, naukowcami oraz projektantami. Zawarto w nim opis czterech unikatowych projektów, ukazujący proces projektowania z różnych perspektyw, a także poruszono aspekty związane z fazą poszukiwania rozwiązań, testowania i prototypowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Zmiany zachodzące w badaniach marketingowych wyrażają się w rozwoju złożonych metod i technik modelowania oraz wizualizacji danych, a także w rosnącym zakresie wykorzystywania nowych technologii w procesach zarządzania informacją. Celem monografii jest zaprezentowanie osiągnięć w metodologii badań marketingowych wyrażonych przez rozwój baz danych, modelowania, a także metod i form wizualizacji danych. Monografia stanowi odpowiedź na rosnące potrzeby decydentów, którzy oczekują dzisiaj coraz bardziej pogłębionych analiz z wykorzystaniem coraz większej liczby danych i występujących między nimi współzależności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Innovation and sustainable development have become buzzwords in the 21st century with the idea of creative destruction launched by Joseph Alois Schumpeter being the base for evolutionary economics. However, new institutional economics helps to understand the necessity of support provided to entrepreneurs and innovators by science and administration to reduce the risk of launching the said innovations. This e-book is devoted to selected types of innovation. Every type of innovation is described with the use of theoretical background and is enriched by adequate case study. Traditional division into four types of innovation, proposed by J.A. Schumpeter (1934), containing product, process, organizational and marketing innovations, was widely accepted, including European Union institutions (OECD/Eurostat, 2008). The concept of innovation has long been dominated by a technical approach to the innovation process, despite the economic arguments exposed by one of the precursors of the theory of innovation and, at the same time, the school of evolutionary economics—Joseph Alois Schumpeter. Frequently, in the context of innovation, it is indicated that organizational and marketing aspects play a part in the successful introduction of innovation onto the market. The structure of the book is based on the typology proposed by Keeley, Walters, Pikkel and Quinn (2013), which focuses on the economic character of innovations. Ten types of innovation are directly related to Schumpeter’s and Oslo Manual classification. A new set of innovations emphasize the economic side of innovation process. The technical novelties are to support new configuration, offering or customers’ experience. This new approach is based on presumptions coming from design thinking idea, leading to user—driven innovation and on cooperation with institutions and entities supporting innovation process. The chapters are devoted to every type of innovation, grouped into three major parts: innovations based on configuration, offering and experience. In the book, configuration includes types of innovations focused on innermost workings of an enterprise and its business system. Offering part contains the types of innovations, that are focused on an enterprise’s core product (good or service), or a collection of its products. The last part, dedicated to innovations based on experience, is focused on more customer-facing elements of an enterprise and its business system.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
In the modern world, where information and knowledge are key resources, the process of computerization is the basis for the development of societies within modern forms of management. This is related to the dynamic development of technologies that enable rapid information transfer and data analysis. Computerization also influences the economic dimension of sustainable development – on a macro scale, it increases the rate of economic growth by improving the efficiency of the economy; on the level of enterprises, it facilitates the management of customer relations and shortens the time of information flow, supports decision-making and provides the opportunity to increase the range of activities. Moreover, enterprises can control their information processes, which significantly improves their functioning, becoming an element of broadly understood competitiveness. In this issue of Business Informatics very interesting works were presented by both young researchers and experienced academics. They familiarize the reader with the processes of computerization occurring in the business and their environment in a comprehensive way. The topics presented cover the scope of management engineering and include the development, modification, implementation and maintenance of effective technical and organizational solutions using interdisciplinary knowledge, including information and communication technologies. The authors analyse both original and current problems. The observation and conclusion from all the presented articles is that the use of modern information and communication solutions is possible by correlating the computerization strategy with the development strategies of the organization as a whole.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W pięćdziesiątym ósmym numerze czasopisma „Ekonometria” opublikowano 6 arty¬kułów. Małgorzata Rószkiewicz podjęła się oceny wpływu tematyki badania oraz or¬ganizacji procesu badawczego na poziom wskaźnika braku odpowiedzi. W kolejnym artykule Łukasz Skowron zaprezentował wyniki badań nad wpływem cech socjode¬mograficznych na wyniki modelowania ścieżkowego zjawisk satysfakcji i lojalności klientów. Fryderyk Mirota i Natalia Nehrebecka przedstawili możliwości wykorzystania dynamicznych modeli panelowych w badaniach z zakresu finansów przedsiębiorstw na przykładzie modelowania transakcyjnej rezerwy płynności. Następny artykuł, autorstwa Ewy Genge, dotyczy zastosowania modeli IRT oraz LC-IRT dla zmiennych politomicz¬nych (o kategoriach uporządkowanych). Radosław Mącik dokonał oceny form i zakresu informacji o metodyce badawczej w polskich czasopismach naukowych dotyczących marketingu i konsumpcji. W ostatnim artykule Bogna Kaźmierska-Jóźwiak zaprezen¬towała zmiany w zakresie dywidend wobec zmian rentowności spółek notowanych na GPW w Warszawie. W niniejszym numerze zamieszczono również wspomnienie Antoniego Smoluka o profesor Ilonie Kopocińskiej. Agnieszka Stanimir
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja dotyczy aktualnego nurtu rozważań nad problematyką komunikacji w przestrzeni hipermedialnej. Łączy w sobie wszechstronne studia teoretyczne i wyniki badań naukowych, stanowiące zasadniczą część książki. To rzetelne i merytoryczne opracowanie, w którym ciekawie i syntetycznie zaprezentowano blog jako atrakcyjny instrument interakcji z odbiorcą w wymiarze społecznym i komercyjnym. Autorzy zwrócili szczególną uwagę na dynamikę jego rozwoju, obserwowany proces ustawicznej ewolucji i potencjalne kierunki zmian. Dzięki temu publikacja staje się inspirującym źródłem wiedzy, umożliwiając Czytelnikom postrzeganie blogosfery jako przestrzeni wielowymiarowej, wielowątkowej, wymagającej przemyślanych strategii działania. Książka ma walory zarówno poznawcze, metodyczne, jak i praktyczne, co pozwala kierować ją do szerokiego grona odbiorców. Jest adresowana do pracowników naukowych zajmujących się problematyką komunikacji marketingowej, studentów kierunków biznesowych, w tym przede wszystkim z zakresu zarządzania oraz przedstawicieli biznesu zainteresowanych marketingiem w mediach społecznościowych. Praca jest poświęcona problematyce komunikacji marketingowej w hipermedialnym środowisku komputerowym. Głównym obszarem zainteresowania Autorów są blogi jako stosunkowo nowy i specyficzny instrument komunikacji społecznej i marketingowej w tym środowisku. Z jednej strony instrument wyraźnie spersonalizowany, z drugiej - w pełni interaktywny, dynamiczny i wielowymiarowy. [...] Praca jest dobrze osadzona we właściwej perspektywie - środowiska przestrzeni wirtualnej - w tej perspektywie, jaką stwarza hipermedialne środowisko komputerowe oraz płaszczyzna komunikacji marketingowej. [...] Książka ma charakter monografii będącej udanym połączeniem dwóch nurtów: teoretycznej refleksji nad zagadnieniami blogów, ich funkcji, przesłanek powstania i rozwoju oraz miejsca w systemie komunikacji online, a także własnych, szerokich i pogłębionych badań empirycznych. Studia teoretyczne opierają się na wykorzystaniu bardzo obszernej literatury przedmiotu, zaś badania zaprezentowane w pracy trafnie wpisują się w triadę funkcji badań naukowych: poznanie określonego fragmentu rzeczywistości, jego wyjaśnienie oraz sformułowanie możliwych i prawdopodobnych kierunków rozwoju. Jest to ujęcie, które sytuuje pracę Autorów jako nowatorską, oryginalną, w sposób udany wpisującą się w badania nad systemem komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem w środowisku hipermedialnym i interaktywnym. Z recenzji prof. zw. dr. hab. Jana W. Wiktora
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W publikacji podjęto problematykę wykorzystywania informacji związanych ze zdrowiem w marketingu produktów żywnościowych, skupiając się przede wszystkim na oświadczeniach zdrowotnych i żywieniowych umieszczanych na etykietach. Wybór tematu wynikał z jednej strony z rosnącego znaczenia pozacenowych atrybutów produktów żywnościowych, do których zaliczają się dane o właściwościach odżywczych i zdrowotnych, a z drugiej – z luki badawczej w tym obszarze w polskiej literaturze przedmiotu. Monografia może być użyteczna zarówno dla uczonych zajmujących się marketingiem produktów żywnościowych lub naukami o żywności i żywieniu oraz studentów pokrewnych kierunków, jak i dla praktyków zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwach przetwórstwa i dystrybucji produktów z segmentu tzw. „zdrowej żywności”. ZE WSTĘPU Książka bardzo interesująca, oryginalna, warta rozpowszechnienia. Brak na polskim rynku wydawniczym tak kompleksowego opracowania. Podjęty przez Autora problem badawczy jest ważny i nietypowy. Zaletami monografii są zarówno wnikliwe studia literaturowe, jak i wyniki badań własnych Autora. Zgromadzony materiał jest bardzo bogaty i wartościowy. Publikacja ma znaczące walory aplikacyjne. Z RECENZJI DR HAB. RENATY NESTOROWICZ, PROF. UEP '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Tom jest kontynuacją rozważań podjętych w poprzednich książkach z cyklu poświęconego oryginalności słownej. Autorzy zebranych prac wychodzą z założenia, że internet to swoiste hipermedium - kompilacja tradycyjnych i zupełnie nowych sposobów komunikowania. W publikacji przyjrzano się cechom językowym komunikatów internetowych w aspekcie genologicznym (blogi, wideoblogi, memy, fora internetowe), komunikacyjnym właściwościom portali społecznościowych (Facebook), a także marketingowi w internecie (marki na stronach internetowych i w komunikatach reklamowych).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Media społecznościowe są wykorzystywane w komunikacji marketingowej firm już od kilkunastu lat. Nadal jednak brakuje naukowych opracowań na temat zależności pomiędzy działalnością marek w środowisku cyfrowym a zachowaniem konsumentów. Dlatego głównym celem badań przedstawionych w tej publikacji była ocena możliwości budowania kapitału marek w mediach społecznościowych oraz określenie roli różnych czynników psychologicznych w tym procesie. W ramach poszczególnych działań badawczych autorka przeanalizowała współczesne kampanie komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i na tej podstawie zaproponowała nową kategoryzację przekazów. Następnie zbadała eksperymentalnie, jaki przekaz i jakie predyspozycje konsumenckie sprzyjają tworzeniu kapitału marki, a także przetestowała, jak sam kapitał może wpływać na responsywność użytkowników Internetu. Wyniki opisanych tu badań ułatwiają prognozowanie skuteczności komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i mogą być użyteczne zarówno dla naukowców, jak i przedsiębiorców, pracowników agencji reklamowych czy domów mediowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Kraj pochodzenia produktu należy obok jakości i ceny do najważniejszych kryteriów wyboru przy podejmowaniu przez konsumenta decyzji zakupowych artykułów spożywczych, a w kontekście negatywnych skutków pandemii COVID-19 kupowanie żywności made in Poland zyskuje na znaczeniu, stając się praktycznym działaniem na rzecz wspierania rodzimych producentów. W monografii usystematyzowano stan wiedzy na temat zjawiska patriotyzmu konsumenckiego oraz zidentyfikowano postawy i czynniki determinujące nabywanie przez konsumentów polskich produktów żywnościowych. Ponadto na podstawie wyników badań empirycznych dokonano typologii konsumentów z trzech generacji wiekowych – X, Y i Z – w kontekście postaw wobec tych produktów, a zwłaszcza triady ich cech, tj. pochodzenia, ceny i jakości. W konsekwencji stwierdzono występowanie znaczących różnic międzypokoleniowych i odmienne, nie zawsze pozytywne podejście do zakupu polskiej żywności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The aim of this book is to present the most important issues related to sustainable development (SD) and corporate social responsibility (CSR). They are discussed from a macro and micro perspective, both in the form of theoretical foundations of these concepts and practical examples of companies operating in Central and Eastern European countries that have implemented these ideas in their daily operations and translated them into corporate and functional strategies. The book consists of four parts. The first one is theoretical in its assumptions and is devoted to explaining the key concepts of sustainable development (SD) and corporate social responsibility (CSR). The authors describe the determinants of sustainable development in the contemporary world, including the most important ones, such as globalization, climate change, poverty, unlimited consumption, as well as limited access to natural resources - all in relation to the goals of sustainable development. The chapter also discusses the concept of corporate social responsibility (CSR), which is now recognized as the process by which business contributes to the implementation of sustainable development. How sustainable development (SD) and corporate social responsibility (CSR) are incorporated into the organization's strategies and influence the corporate strategy on the corporate and functional areas of the organization is presented in the last chapter of the first part of the e-book. The next part of the e-book helps readers understand the concepts of SD and CSR in the field of organizational strategy - in strategic management, and at the level of functional strategies—marketing, human resources, marketing research, accounting and operational management. The authors explain the reasons why companies need to consider the local and global perspective when setting SDGs, and the existence of potential conflicts within them. Taking into account the area of ​​marketing, the authors point to the increase in environmental and social awareness of all stakeholders, which translates into changes in the criteria for decision-making by managers and risk assessment. The issue of sustainability is also the subject of market research. Companies producing products and services, institutions dealing with environmental or consumer protection, scientists and students conduct many research projects related to, inter alia, much more. How to use secondary data for analysis and how to prepare, conduct, analyze and interpret the results of primary research in that area are discussed in detail in the next chapter of this section. The concept of SD also refers to the basic functions of human resource management (HRM)—recruitment, motivation, evaluation and control. They should take into account SD not only for the efficiency of the organization and long-term economic benefits, but also for ethical reasons. Thanks to the SHRM, the awareness and behavior of the entire organization can strongly express sustainable goals in the planning and implementation of the overall corporate strategy. The growing importance of the idea of ​​SD and the concept of CSR also resulted in the need for accounting and finance to develop solutions enabling the provision of information on the methods and results of implementing these concepts in entities operating on the market. This part of the book also examines manufacturing activities in the context of sustainability. As a result, many problems arise: waste of resources, mismanagement, excessive energy consumption, environmental pollution, use of human potential, etc. The chapter presents such concepts as: zero-waste, lean-manufacturing, six-sigma, circular production, design and recycling products in the life cycle as well as ecological and environmentally friendly production. The next two parts of the e-book contain examples of companies from Central and Eastern Europe that used SD goals in their strategies, questions and tasks for readers.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem przygotowanego podręcznika jest zaprezentowanie najważniejszych zasad oraz technik marketingowych służących zwiększaniu skuteczności działania przedsiębiorstwa na rynku. Przesądziło to o treści podręcznika, w którym definiowane koncepcje, strategie oraz trendy zostały zilustrowane wieloma przykładami praktycznymi. Ich zadaniem jest ułatwienie rozumienia zasad marketingu, a zarazem pobudzenie do kreowania własnych rozwiązań. W naszym przekonaniu zawarte w podręczniku treści mogą być użyteczne zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, także technicznych, humanistycznych i artystycznych, jak i dla osób działających w praktyce, czyli pracowników przedsiębiorstw oraz instytucji. Rozdział pierwszy prezentuje istotę oraz genezę marketingu, a także marketing jako koncepcję zarządzania przedsiębiorstwem, wskazując również na kierunki rozwoju. W rozdziale drugim przedstawiono odrębności marketingu w odniesieniu do podstawowych rynków, a mianowicie rynku dóbr konsumpcyjnych, rynku instytucjonalnego, sektora usług i organizacji non profit. Rozdział trzeci zawiera rozważania na temat procesu tworzenia i wdrażania strategii marketingowych, jest wzbogacony klasyfikacją i oceną różnych typów strategii. Kontynuacja tej problematyki, odniesiona do strategii konkurowania oraz budowania przewagi konkurencyjnej z uwzględnieniem modelu M. Portera, stanowi treść rozdziału czwartego. Istotą marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem jest wiedza na temat zachowań konsumentów oraz segmentów rynkowych. W rozdziale piątym scharakteryzowano zachowania konsumentów, omówiono proces decyzyjny na różnych rynkach, krytycznie opisano trendy zachowań konsumentów, a także odwołano się do ekonomii behawioralnej i wyników badań neuromarketingowych. W rozdziale szóstym przedstawiono istotę oraz kryteria segmentacji, a także ich znaczenie w pozycjonowaniu produktów i marek. Rozdział siódmy poświęcono omówieniu metod badania potrzeb oraz zachowań konsumentów. Wiedząc, że konsumenci są w centrum zainteresowania marketingowego przedsiębiorstwa, przybliżono sposoby pozyskiwania informacji oraz metody badań ilościowych i jakościowych. W rozdziale ósmym zaprezentowano zagadnienia związane z produktem, cyklem jego życia, zarządzaniem portfelem produktów, zadaniami menedżera produktu, strategią wprowadzania nowego produktu na rynek oraz strategią opakowania. Rozdział dziewiąty skupia uwagę Czytelnika na sposobach budowania pozycji marki oraz zarządzania wizerunkiem przedsiębiorstwa. W rozdziale dziesiątym opisano strategie cenowe, wskazując na znaczenie wartości w procesie budowania oferty przedsiębiorstwa. Kolejny, jedenasty rozdział zawiera rozważania na temat zarządzania dystrybucją. Obok treści związanych ze strategią dystrybucji pokazano trendy, które są obserwowane w tym obszarze. Rozdziały dwunasty i trzynasty przedstawiają sposoby i formy komunikacji. W pierwszym z nich skoncentrowano się na wyjaśnieniu form i narzędzi komunikacji masowej, a w drugim przedstawiono sposoby komunikacji bezpośredniej. Podstawą działań operacyjnych przedsiębiorstwa jest z reguły plan marketingowy. Rozdział czternasty zawiera omówienie procedury, etapów oraz struktury planu marketingowego w przedsiębiorstwie. W rozdziale końcowym, piętnastym, wskazano na istotę i znaczenie kontroli działalności marketingowej ze szczególnym uwzględnieniem pomiaru wyników i audytu marketingowego oraz organizacyjnych aspektów kontroli marketingu. Wychodząc z założenia, że przygotowany podręcznik ma służyć zdobywaniu wiedzy z zakresu marketingu oraz umiejętności jej praktycznego wykorzystania, na końcu każdego z rozdziałów zawarto pytania oraz zadania do samodzielnego rozwiązania. Duża część proponowanych zadań może być wykonywana w zespołach, co ma służyć zdobywaniu kwalifikacji w zakresie pracy grupowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
The next issue of the magazine “Business Informatics” will be published. Thanks to the texts submitted by the Authors, which are scientifically valuable, as well as the growing number of readers, our periodical not only continues, but also develops and is positively evaluated during accreditation and evaluation. An extremely valuable feature of the “Business Informatics” series is the fact that the studies contained in it are presentations of various views and points of view on the application of modern ICT solutions. Perspectives and views presented by the Authors often allow the Readers to broaden their own reflections related to the created view on the possibilities and directions of application of information and communication technologies in economic practice. It is also important that not all publications sent for publication meet the formal and substantive requirements. This further increases the significance and value of publications which received double positive reviews and were selected for publication in this issue of “Business Informatics”. Currently, as a result of a multistage and strict formal and substantive verification of our journal, approximately 25% of the submitted texts are accepted for publication. The editor of this issue would like to express his gratitude to all the authors who wanted to share their experiences and opinions. In addition, he would like to thank the reviewers for their insightful and factual assessments of the submitted works.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zeszyt ten jest próbą przedstawienia Czytelnikowi stanowiska autorów w odniesieniu do współczesnej wiedzy o finansach i zarządzaniu organizacjami złożonymi. Celem autorów artykułów jest poszukiwanie odpowiedzi na pytania: jak te organizacje mogą być skonstruowane, zorganizowane oraz jak mogą funkcjonować w sytuacji, gdy tempo zmian powoduje powstanie nieznanych dotąd zjawisk i procesów, nasuwa nowe problemy, których nie da się rozwiązać bez odpowiednich badań i nowej wiedzy. Każdy z prezentowanych artykułów składających się na niniejszy numer „Zeszytów Naukowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie” jest ukierunkowany na dostosowywanie analizy świata organizacji i finansów do tempa wspomnianych zmian. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują problematykę pomiaru rentowności przedsiębiorstwa, prognozowania stanu aktywności gospodarczej krajów przed-wschodzących, badania finansowej skuteczności działań B+R w przedsiębiorstwie; jak również analizy czynników rozwoju banków spółdzielczych, oceny skuteczności systemu motywowania kadry kierowniczej, działań marketingowych i mediów społecznościowych w kontekście innowacyjności przedsiębiorstwa. (...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Skala i szybkie tempo zmian zachodzących w sferze społeczno-gospodarczej powodują powstawanie niespotykanych dotąd zjawisk i procesów, rodzą nowe problemy, których rozwiązywać nie da się bez odpowiednich badań i nowej wiedzy. Badania jakichkolwiek zdarzeń wymagają trudu. Trud taki podejmujemy zwykle z dwóch powodów. Jednym jest bezinteresowna ciekawość badacza, częściej jednak przeprowadzamy analizę teoretyczną wtedy, kiedy natrafimy na trudności – gdy nie skutkują wyuczone sposoby dawania sobie rady z rzeczywistością lub też gdy chcemy osiągnąć coś nowego. W tych właśnie dwóch przypadkach źródłem pomocy jest teoria, nowa wiedza. Zawiera ją każdy z prezentowanych artykułów składających się na niniejszy numer „Zeszytów Naukowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie”, trzydziesty z kolei, tym razem ukierunkowany na współczesną tematykę funkcjonowania organizacji gospodarczych. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W dużej mierze są one poświęcone problematyce zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym, zarządzania personelem, ze zwróceniem uwagi szczególnie na kształtowanie pożądanych kompetencji pracowników, jak również problematyce nadzoru właścicielskiego w sektorze przedsiębiorstw komunalnych, marketingu bezpośredniego dóbr luksusowych oraz prezentacji modeli sprawozdawczości małych podmiotów gospodarczych.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zeszyt jest dziełem pracowników naukowo-dydaktycznych naszej Uczelni oraz pracowników z innych szkół wyższych i ośrodków naukowych w kraju, tj. Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych oraz Centralnego Instytutu Ochrony Pracy – Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. Problematyka tekstów składających się na niniejszy Zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień zarządzania zasobami pracy, kultury bezpieczeństwa pracy, efektywności procesu nauczania studentów w szkolnictwie wyższym, skuteczności mechanizmów zarządzania aktywami organizacji i nadzoru właścicielskiego oraz postrzegania marki jako czynnika procesu nabywczego na rynku dóbr konsumpcyjnych, wykorzystania e-learningu w procesie zarządzania wiedzą i innowacjami w przedsiębiorstwach nowoczesnej gospodarki.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The book contains a series of eight long case studies on various business issues in emerging markets (for instance Polish, Chinese, Nigerian). The authors focus on a variety of topics from marketing, through business operations, finance, leadership, innovation, business development, internationalization and decisions to human resources management. Also, the perspective of the analyzed issues is varied, in the initial case studies, the microeconomic approach dominates, then the mezoeconomic and macroeconomic approach. The team of authors included both academics, with extensive teaching experience in English-speaking studies, and business practitioners whose practical knowledge allows them to explore contemporary business challenges in emerging markets. We are putting this book in the hands of lecturers and students of economics, finance, and management, believing that it will be a source of inspiration, discussion and will allow to better explore contemporary business. At the same time, we hope that by offering this book, we are filling a gap in the publication market, which has been dominated by case studies dedicated to well-known companies, well-known brands, and mature markets.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej