Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(269)
IBUK Libra
(8)
Forma i typ
Książki
(265)
E-booki
(8)
Czasopisma
(3)
Rękopisy
(1)
Dostępność
dostępne
(350)
tylko na miejscu
(69)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(181)
Dla pracowników AWF
(164)
Czytelnia
(69)
Czytelnia - po rezerwacji
(11)
Autor
Sieniek Czesław
(8)
Kalinowski Adam
(5)
Maszczak Tadeusz
(5)
Bondarowicz Marian
(4)
Glos Tadeusz
(4)
Kierczak Urszula
(4)
Lachowicz Lesław
(4)
Pieter Józef
(4)
Pietrasiński Zbigniew
(4)
Rybicka Anna
(4)
Strzyżewski Stanisław
(4)
Barański Kazimierz
(3)
Dybińska Ewa
(3)
Janikowska-Siatka Maria
(3)
Jezierski Ryszard
(3)
Kosiba Grażyna
(3)
Kozdroń Ewa
(3)
Madejski Eligiusz
(3)
Rudniański Jarosław
(3)
Staniszewski Tadeusz
(3)
Warchoł Krzysztof (kultura fizyczna)
(3)
Wlaźnik Kazimiera
(3)
Woluch Jan
(3)
Wójcicki Andrzej
(3)
Węglarz Józef
(3)
Barański Kazimierz (1923-1994)
(2)
Beveridge William Ian Beardmore
(2)
Bompa Tudor O
(2)
Bronikowski Michał
(2)
Bukowiec Marian
(2)
Christ Rainer
(2)
Demel Maciej (1923-2017)
(2)
Denisiuk Ludwik
(2)
Frołowicz Tomasz
(2)
Grochmal Stanisław
(2)
Jaczynowski Lech (1946- )
(2)
Kałużny Krzysztof
(2)
Kuśmierczyk Piotr
(2)
Litkowycz Ryszard
(2)
Mazur Andrzej
(2)
Meller Wolfgang
(2)
Mellerowicz Harald
(2)
Mendel Tadeusz
(2)
Meyer L
(2)
Naglak Zbigniew
(2)
Olex-Zarychta Dorota
(2)
Papageorgiou Athanasios
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Skrobański Henryk
(2)
Spitzley Willy
(2)
Ulatowski Tadeusz
(2)
Urbanik Czesław
(2)
Wieczorek Andrzej
(2)
Zieleniewski Sławomir
(2)
Śledziewski Dariusz
(2)
Żebrowski Leon
(2)
Żukowska Zofia
(2)
Adamczyk Stanisław
(1)
Adamson G. T
(1)
Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
(1)
Alończyk Jan
(1)
Ambroży Tadeusz
(1)
Ambroży Tadeusz. wszechstronny trening sprawności
(1)
Ambroży Tadeusz. zasady, metody, formy i środki treningu siły, wytrzymałości i gibkości oraz utylitarne elementy wybranych dyscyplin sportowych)
(1)
Andrysiak Renata
(1)
Bartkowiak Edmund
(1)
Beasley Ian
(1)
Bertante Nicoletta
(1)
Białachowski Jakub T
(1)
Białecki Robert Zbigniew
(1)
Biernacki Leszek
(1)
Biggs John
(1)
Bogdanowicz Zofia
(1)
Bosiacki Stefan
(1)
Brandenberger H. von
(1)
Bronk Andrzej (1938- )
(1)
Brückner Heinrich
(1)
Bukowiec Marian (1943- )
(1)
Bulyčev Anatolij Ivanovič
(1)
Bunn John William
(1)
Bączyk Stefan
(1)
Cenar Edmund
(1)
Cepurska Maria
(1)
Chmielecka Ewa
(1)
Ciereszko Jerzy
(1)
Cieszkowski Stanisław
(1)
Cieślak Tadeusz
(1)
Cięszczyk Paweł
(1)
Clarke Jimmy
(1)
Colwin Cecil M
(1)
Czarnocka-Karpińska Wanda (1894-1971)
(1)
Dancewicz Tomasz
(1)
Dembowska Maria
(1)
Demel Maciej
(1)
Djačkov V
(1)
Dohnal Vladimir
(1)
Drozdowski Zbigniew
(1)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(1)
Edwards Sally
(1)
Eider Jerzy
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(64)
1990 - 1999
(51)
1980 - 1989
(25)
1970 - 1979
(30)
1960 - 1969
(37)
1950 - 1959
(11)
1940 - 1949
(3)
1930 - 1939
(3)
1920 - 1929
(1)
1910 - 1919
(3)
1900 - 1909
(6)
Kraj wydania
Polska
(240)
Niemcy
(15)
nieznany (0ol)
(8)
nieznany (xxr)
(3)
nieznany (xxx)
(3)
nieznany (cs)
(2)
Stany Zjednoczone
(2)
Austria
(1)
Litwa
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
nieznany (xxx)
(159)
polski
(63)
niemiecki
(21)
angielski
(12)
rosyjski
(9)
francuski
(3)
czeski
(2)
Temat
Wychowanie fizyczne
(62)
Sport
(38)
Teoria i metodyka sportu
(24)
Teoria i metodyka treningu
(21)
Metodyka pracy umysłowej
(20)
Metodyka
(19)
Metodyka wychowania fizycznego
(18)
Gimnastyka
(17)
Siatkówka (sport)
(17)
Pedagogika
(12)
Trening sportowy
(11)
Koszykówka
(10)
Kultura fizyczna
(9)
Gry i zabawy
(8)
Pływanie
(8)
Lekkoatletyka
(7)
Nauczanie
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Piłka ręczna
(7)
konferencja krajowa
(7)
Boks
(6)
Edukacja
(6)
Gimnastyka sportowa
(6)
Gry i zabawy ruchowe
(6)
Metodyka nauczania
(6)
Nauczyciel wychowania fizycznego
(6)
Podręczniki
(6)
Podręczniki akademickie
(6)
Praca umysłowa
(6)
Metodyka sportu
(5)
Narciarstwo
(5)
Podstawa programowa
(5)
Rekreacja
(5)
Teoria sportu
(5)
Łyżwiarstwo
(5)
Fizjologia
(4)
Medycyna
(4)
Psychologia
(4)
Trening (sport)
(4)
Uczenie się
(4)
Czas wolny
(3)
Fitness
(3)
Higiena
(3)
Medycyna sportowa
(3)
Metodyka badań
(3)
Narciarstwo klasyczne
(3)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(3)
Piłka nożna
(3)
Prace dyplomowe
(3)
Rekreacja ruchowa
(3)
Samokształcenie
(3)
Sporty zespołowe
(3)
Sprawność fizyczna
(3)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(3)
Bibliografia
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Diagnostyka obrazowa
(2)
Education
(2)
Fizjoterapia
(2)
Gimnastyka na przyrządach
(2)
Gry
(2)
Gry z użyciem piłki
(2)
Gry zespołowe
(2)
Higiena wypoczynku
(2)
Joga
(2)
Kierownictwo
(2)
Methodology
(2)
Mięśnie
(2)
Nauka
(2)
Odpoczynek
(2)
Organizacja zawodów sportowych
(2)
Piłka wodna
(2)
Praca zawodowa
(2)
Psychologia sportu
(2)
Radiologia
(2)
Rekreacja fizyczna
(2)
Siatkówka(sport)
(2)
Skok o tyczce
(2)
Sport szkolny
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Wychowanie fizyczne dzieci
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Ćwiczenia gimnastyczne
(2)
Baseball
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Anatomia
(1)
Animator
(1)
Aqua fitness
(1)
Athletic gymnastics
(1)
Autonomia uniwersytetów i uczelni
(1)
Baseball
(1)
Bieg narciarski
(1)
Biegi
(1)
Biegi krótkie
(1)
Biegi narciarskie
(1)
Biologia
(1)
Biomechanika
(1)
Chód sportowy
(1)
Clinical medicine
(1)
Combat sports and boxing
(1)
Gatunek
Poradnik metodyczny
(5)
Praca doktorska
(5)
Podręczniki akademickie
(2)
Podręczniki
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Prasa sportowa
(1)
277 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A.43079, A.58402, A.42972 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.36365, A.36069, A.36068, A.36067 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.38963, A.38961, A.38968, A.38793, A.38792, A.38959, A.38962, A.38967, A.38960, A.38790, A.38791, A.38966, A.38794, A.38965, A.38964 (15 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.45698 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.38957, A.38958 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.49196 (1 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.45129 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.36384, A.36603, A.36604 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.29093, A.29092, A.54164 (3 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.45993 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Skrypt / Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie)
(Wydawnictwa Akademii Wychowania Fizycznego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.50054, A.54055, A.56289, A.50052, A.50050, A.54056, A.50049, A.56290, A.50051, A.50055, A.52936, A.52325, A.52586, A.50056, A.50053 (15 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.50047, A.50048 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.57917 (1 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.48774 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.611 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.52589, A.52590, A.52588, A.51989 (4 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.57846 (1 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.48214 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.37921 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Czy można kogoś nauczyć czegokolwiek bez jego zgody? Chyba nie. Dlatego w pełni zgadzam się z Henrykiem Grabowskim, który pisze, że cyt. „.. sztuka nauczania nie polega na przekazaniu informacji (to nie wymaga żadnej sztuki), lecz na motywowaniu do jej przyjmowania” (Grabowski 2007, s.,18). Parafrazując tę myśl można powiedzieć, że należy zrobić wszystko by studentom, którzy pragną być animatorami, instruktorami czy trenerami, „chciało się chcieć” zdobywać wiedzę i umiejętności, a osiągając odpowiednie kompetencje mieli świadomość potrzeby uczenia się przez całe życia. Ponieważ miarą ogólnie pojętej mądrości jest świadomość tego, czego się nie wie, a nie tylko to, co się wie. Monografia stanowi jednolite tematycznie opracowanie naukowe, obejmujące swoim zasięgiem rekomendacje dotyczące postępowania w podejmowaniu aktywności rekreacyjnej (aktywności fizycznej), we wszystkich okresach ontogenezy, działalności ukierunkowanej przede wszystkim na zdrowie, a co za tym idzie, poprawę jakości życia współczesnego człowieka. Podjęte w książce „Metodyka rekreacji – warsztat pracy specjalisty” wątki tematycznie dotyczą rekreacji ruchowej jako składnika zdrowego stylu życia, stymulatorów uczestnictwa (a w nim uwarunkowań, motywów, barier uczestnictwa w rekreacji ruchowej) oraz roli środowisk wychowujących do rekreacji ruchowej i znaczenia animacji w tym działaniu. Omówiono także zdolności motoryczne człowieka w ontogenezie. W kolejnych rozdziałach uwzględniona została wiedza z zakresu programowania realizacji i oceny skuteczności aktywności rekreacyjnej, czyli ogniwa procesu rekreacji ruchowej, będące podstawą wszelkiej działalności rekreacyjnej, a następnie uszczegółowienie tej wiedzy w treningu zdrowotnym (rekreacyjnym) oraz wskazówkach metodycznych dotyczących prowadzenia zajęć z grupami celowymi i specjalistycznymi. Kolejne rozdziały dotyczą opisu sylwetki zawodowej anima-tora/instruktora/trenera, stylów kierowania grupą oraz zasad zachowania bezpieczeństwa na zajęciach rekreacji ruchowej i działalności zgodnej z wybranymi przepisami prawnymi. Całość zamykają słownik pojęć i piśmiennictwo. Takie kompendium wiedzy, naszym zdaniem, stanowi podstawę budowania dobrego warsztatu specjalisty rekreacji ruchowej (animatora/ instruktora/ trenera/ organizatora/ menagera), zawiera również treści, będące ważnym elementem w efektach kształcenia absolwentów Akademii Wychowania Fizycznego. Animator kultury fizycznej, w swojej pracy, to człowiek wzorcotwórczy, prowadzący sportowy i higieniczny tryb życia, aktywnie spędzający swój czas wolny. Bardzo trafna w tym przypadku wydaje się być myśl Seneki, który mówił że: „Najmniej działa się tym co się mówi, więcej tym co się robi, ale najwięcej tym kim się jest”. Powinien on niezależnie od zadań i sytuacji, jakie spotkać może w swojej pracy, być profesjonalistą, prezentować wysoki poziom kultury osobistej i umiejętności współdziałania z ludźmi. Profesjonalizm przejawia się przede wszystkim, w posiadaniu i wykorzystaniu wiedzy podstawowej i umiejętności warsztatowych. Łączy się to ze znajomością zarówno ogólnych zasad postępowania (zasad dydaktyczno-wychowawczych), form, metod, i środków nauczania, sposobów programowania i realizacji oraz technik badania skuteczności tego działania, jak też sposobów komunikowania się z grupą. Ważną umiejętnością animatora/ instruktora rekreacji jest również wprowadzenie i utrzymanie właściwej atmosfery zajęć, umożliwiającej ćwiczącym wypoczynek i rozrywkę. Dobra prezencja, czyli poprawna sylwetka, estetyczny wygląd oraz odpowiednia sprawność ogólna i specjalistyczna to podstawowe zewnętrzne atrybuty instruktora podnoszące jego prestiż w oczach uczestników zajęć. Chcąc osiągać jak najlepsze efekty pracy – tworząc swój warsztat pracy – instruktor nie może zapomnieć o: •ustawicznej pracy nad sobą. Dotyczy to zarówno wiedzy, jak i umiejętności technicznych i podtrzymywania własnego potencjału wydolności i sprawności fizycznej, •podmiotowym traktowaniu uczestnika, •zachowaniu odpowiedniej proporcji pomiędzy dyscypliną a tolerancją, •preferowaniu w pracy i w życiu zasady „fair play”, •tworzeniu właściwej atmosfery na zajęciach. Poczucie humoru sprzyja klimatowi współpracy i współdziałania, a uśmiech jest nierozerwalnie związany z dobrą zabawą i rozrywką, co gwarantuje właściwy wypoczynek, •prospektywnej-przyszłościowej wizji swoich działań. Najważniejsze w tym procesie jest kim człowiek się staje, a nie kim jest. To także twórczy charakter postawy instruktora czyli gotowość do innowacyjnych zachowań – działań, •prozdrowotnej roli aktywności ruchowej w życiu człowieka, •zachowaniu bezpieczeństwa i higieny pracy. Treści znajdujące się w tej książce nie są gotową receptą na osiągnięcie sukcesu. Każde działania, dotyczące nawet tej samej grupy wiekowej, są inne. Zróżnicowany jest odbiorca, warunki, cele czy motywy podejmowania aktywności. Mamy jednak nadzieję, że umiejętne wykorzystanie wiedzy zawartej w tej pozycji pomoże w budowaniu dobrego warsztatu specjalisty rekreacji ruchowej. Należy jednak zawsze pamiętać, że sukces zależy nie tylko od merytorycznego przygotowania, ale od inwencji, charyzmy, kreatywności i trafności dokonywanych wyborów. Zatem życzę, potencjalnym animatorom i instruktorom aktywności rekreacyjnej, powodzenia i sukcesów w budowaniu własnego warsztatu pracy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.55758, A.54349 (2 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.48699 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.45995 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Można śmiało powiedzieć, że powstawanie i rozwój poszczególnych systemów walki wręcz funkcjonuje jako ewolucyjny proces odbywający się wraz z rozwojem cywilizacji, określonymi jej wymogami i przenikaniem się różnorodnych wzorców kulturowych. Nie jest to odkrycie jednego genialnego człowieka, który z niczego stworzył sztukę walki, lecz jest to efekt pracy i doświadczeń wielu mistrzów, którzy potrafi li skorzystać z ugruntowanej wiedzy swoich poprzedników i uformować ją na miarę potrzeb swojej epoki. Nieprzeciętne jednostki, Jigoro Kano, Morihei Ueshiba, Masutatsu Oyama i inni, potrafi ły dostrzec podstawowe zasady warunkujące skuteczność używanych przez siebie elementów techniki walki. Wykorzystując prawidłowości funkcjonujące w posiadanym obszarze nagromadzonych umiejętności i wiedzy, zbudowali logiczną strukturę określającą odrębność i wyjątkowość swoich, dalekowschodnich systemów walki wręcz. Jigoro Kano jako pierwszy rozpoczął prace nad metodycznym ujęciem swojego systemu walki wręcz, a wielu innych poszło jego śladem. Uczniom, adekwatnie do posiadanych umiejętności nadawał on stopnie, a elementy techniki judo podzielił na grupy i sukcesywnie odkrywał wspólne mechanizmy determinujące skuteczność wykonania rzutów. Jak na owe czasy były to posunięcia wyjątkowo nowatorskie. Łatwość wymiany doświadczeń kulturowych między Japonią i Zachodem jaka wystąpiła w XX wieku, poskutkowała zbliżeniem stanowisk związanych z aktywnością fizyczną, co w efekcie przyczyniło się do usportowienia judo. Zgodnie z zasadą konwergencji, w procesie szkolenia sportowego Europejczyków, zaczęły pojawiać się cenne wartości wnoszone przez ambasadora kultury Kraju Kwitnącej Wiśni, jakim z dnia na dzień stawało się Kodokan Judo, spadkobierca dumnych samurajów. Wypracowane i utrwalone wzorce metodyczne będące standardem nauczania w obszarze kultury fizycznej i sportu europejskiego, pozwalają dostosować wartościową egzotykę Dalekiego Wschodu do naszych obszarów oczekiwań i percepcji. Obecnie powszechna jest świadomość znaczenia metodyki nauczania techniki judo, która stanowi jedno z podstawowych ogniw w procesie szkolenia przyszłych adeptów i rozwoju tej wspaniałej dyscypliny sportu i sztuki walki. Dlatego znacząca część tej pracy zawiera propozycje metodyki nauczania techniki judo i jest skierowana do studentów wychowania fizycznego, słuchaczy kursów instruktorskich i trenerskich oraz nauczycieli i trenerów prowadzących szkolenie początkowe jak również bardziej zaawansowane w tej dyscyplinie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Opracowanie zawiera około 200 zabaw i gier ruchowych, które mogą być stosowane w różnych częściach zajęć snowboardowych. Ćwiczenia dotyczą głównie technik jazdy i najprostszych elementów free style’u. Mają m.in. zachęcić instruktorów snowboardu do twórczej pracy i dodać im odwagi w poszukiwaniu nowych, własnych ćwiczeń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rachunkowość jednostek gospodarczych i instytucji jest zorientowana na dostarczanie informacji zarówno wewnętrznym, jak i zewnętrznym użytkownikom. Informacje te dotyczą procesów gospodarczych i rezultatów działalności wykorzystywanych w dokonywaniu ocen i podejmowaniu decyzji. To czyni rachunkowość najważniejszym elementem systemu informacyjnego jednostek gospodarczych i instytucji. Rachunkowość stanowi również podstawową bazę informacyjną dla controllingu. Rachunkowość ukierunkowana na controlling ma za zadanie informacyjne wspomaganie procesu podejmowania decyzji i oceny działalności poszczególnych jednostek organizacyjnych na poziomie całego przedsiębiorstwa czy instytucji. Ra-chunkowość ukierunkowana na controlling zapewnia obsługę informacyjną wszystkich funkcji zarządzania: planowania, organizowania, motywowania i kontrolowania. Miejsce rachunkowości w systemie informacyjnym controllingu wynika z jej zadania, którym jest pomiar rezultatów działalności organizacji oraz jej ośrodków odpowiedzialności. Rezultaty tego pomiaru są prezentowane nie tylko w sprawo-zdaniach finansowych, ale także w wewnętrznych raportach sporządzanych okre-sowo oraz na bieżąco według potrzeb. Jakość informacji dostarczanych przez rachunkowość w dużym stopniu przesądza o skuteczności działań podejmowanych w ramach controllingu. Problemom rachunkowości traktowanej jako system informacyjny controllingu jest poświęcony niniejszy zeszyt Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Zawiera on artykuły naukowe dotyczące różnych etapów procesu informacyjnego rachunkowości. W części artykułów poruszono zagadnienia teoretyczne dotyczące koncepcji, zasad i procedur przetwarzania informacji w systemie rachunkowości, w części zaś zaprezentowano problemy i przykłady praktycznego prowadzenia rachunkowości ukierunkowanej na controlling w określonych jednostkach gospodarczych oraz instytucjach. Pragniemy wyrazić nadzieję, że niniejszy tom będzie stanowić pewien przyczynek do doskonalenia sposobu przetwarzania informacji w systemie rachunkowości, która jest podstawową bazą informacyjną dla controllingu w różnych organizacjach. Edward Nowak, Marcin Kowalewski, Maria Nieplowicz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Doskonalenie zarządzania projektami, metodyka myślenia sieciowego, czynniki sukcesu w zarządzaniu inicjatywą klastrową oraz uwarunkowania i wdrożenie innowacyjności w organizacji są tematem kolejnego numeru czasopisma „Management Forum”. Proponowane artykuły prezentują nie tylko aspekty teoretyczne i rozważania modelowe, ale również badania empiryczne – ilościowe i jakościowe. W niniejszym numerze omówiono m.in. koncepcję wykorzystania metody oceny stopnia dojrzałości w zarządzaniu projektami w celu ich doskonalenia w takich obszarach, jak metody i narzędzia, zasoby ludzkie, środowisko projektowe oraz obszar zarządzania wiedzą w projekcie. Badania zostały przeprowadzone w 256 przedsiębiorstwach krajowych i zagranicznych. Celem kolejnego opracowania jest ukazanie możliwości modelowania sytuacji problemowej za pomocą metodyki myślenia sieciowego. Przedstawiona metoda, na podstawie przykładów, umożliwia zrozumienie, jak funkcjonują systemy kompleksowe. Pokazano także korzyści wynikające z modelowania sieciowego dla pobudzania innowacyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W podręczniku zwrócono uwagę na trzy aspekty lekkoatletyki, jako przedmiotu nauczania akademickiego: dzieje, technikę i metodykę konkurencji lekkoatletycznych. W większości przypadków jest to już wiedza normatywna. Można ją podać czytelnikowi tylko dobrze lub źle. Bardziej dyskusyjny jest problem rozwiązań metodycznych nauczania ruchu. W tym przypadku mówi się o propozycjach bardziej lub mniej racjonalnego i skutecznego postępowania. W podręczniku podano najczęściej własne autorskie rozwiązania zasygnalizowanego zagadnienia. Jeżeli zdarzyło się autorom wykorzystywać doświadczenia innych, to mieli obowiązek udokumentować to we właściwych odnośnikach bibliograficznych, zamieszczonych, po każdym rozdziale. Podręcznik nie zawiera wiedzy na temat treningu sportowego. Jest ona zbyt specjalistyczna i zmienna w czasie. Powinna być (i tak jest w rzeczywistości) własnością tylko jej twórcy. Do tego nadaje się opracowania monograficzne. Czy zaproponowany sposób prezentowania zagadnień w „Lekkoatletyce” jest słuszny – ocenić mogą tylko osoby, które zadadzą sobie trud przestudiowania jej treści i wykorzystania w praktyce zawartych w niej wskazówek metodycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Oddajemy w ręce Czytelników kolejny numer czasopisma „Informatyka Ekonomiczna”. Zawarte w nim artykuły naukowe prezentują szerokie spektrum poglądów oraz przemyśleń autorów wynikających z doświadczeń zdobytych w trakcie wieloletniej praktyki związanej z tworzeniem, doskonaleniem oraz stosowaniem nowoczesnych technologii w organizacjach. Przedstawiają one także kierunki naukowe oraz tendencje w zakresie współpracy między podmiotami gospodarczymi a ośrodkami naukowymi z całej Polski. Należy podkreślić unikatowy charakter niniejszego numeru czasopisma oraz jego niezmierną wartość naukową – powstał on w wyniku wymiany naukowej między ośrodkami akademickimi, zainicjowanej w ramach kolejnej już XI konferencji naukowo-dydaktycznej Naukowego Towarzystwa Informatyki Ekonomicznej. Jej zorganizowanie w bieżącym roku przypadło Instytutowi Informatyki Ekonomicznej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, który w tym roku obchodzi 40-lecie swojego istnienia. Przesłankami dla wyboru prezentowanej tematyki były z jednej strony odnotowane w literaturze trendy rozwoju nowych technologii informacyjnych wykorzystywanych w zarządzaniu, z drugiej zaś – problematyka zarządzania i realizacji projektów informatycznych jako przedsięwzięć inwestycyjnych z uwypukleniem aspektów związanych z aktualnymi kierunkami implementacji innowacyjnych rozwiązań informatycznych wspomagających funkcjonowanie współczesnych organizacji. Wybrane do opublikowania w aktualnym 31 numerze „Informatyki Ekonomicznej” prace podzielone zostały na trzy główne bloki tematyczne. Pierwszy blok tematyczny związany jest z prezentacją kierunków i współczesnych koncepcji rozwoju informatyzacji. W obszarze tym znalazły się artykuły: E. Ziemby, M. Bratnickiego, C. Olszak, J. Kisielnickiego, T. Lipczyńskiego, I. Pawełoszek, M. Mach-Król, J. Korczaka, M. Hernesa, M. Baca, J. Zawiły-Niedźwieckiego, I. Chomiak-Orsy, A. Nowickiego, E. Abramek, A. Sołtysik-Piorunkiewicz, H. Sroki, M. Sobińskiej, M. Tabakow oraz B. Franczyka. Druga grupa artykułów to prace poświęcone problematyce zarządzania projektami informatycznymi, wśród których można wymienić prace takich autorów, jak: M. Lasek, A. Adamus, V. Tasic, L. Drelichowski, M. Niedźwiedziński, W. Chmielarz, M. Zborowski, B. Wachnik, M. Twardochleb, S. Łacheciński oraz M. Kieruzel. Trzecia grupa, stanowiąca swoistą kontynuację tematyki projektów informatycznych, obejmuje artykuły poświęcone zagadnieniom związanym z trendami informatyzacji organizacji, a w szczególności prezentacji projektów innowacyjnych rozwiązań informatycznych. W tym obszarze znalazły się opracowania: A. Szewczyk, J. Korczaka, H. Dudycz, M. Dyczkowskiego, M. Lasek, D. Kosieradzkiego, D. Jelonek, Ł. Łysika, R. Kutery, P. Machury, B. Butryn, M. Laski, J. Sobieskiej-Karpińskiej, M. Hernesa, B. Śmiałkowskiej, T. Dudka, A. Bytniewskiego oraz L. Rozenberga.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Szanowni Czytelnicy, składamy na Wasze ręce kolejne opracowanie z serii „Informatyka Ekonomiczna”. Każde z wcześniejszych wydań, podobnie jak to, ma unikatowy charakter. Nie-powtarzalną i bezcenną cechą prezentowanego numeru jest to, że autorzy złożonych w nim artykułów zajmują się różnymi aspektami wykorzystania rozwiązań z obszaru nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w nauce i praktyce gospodarczej. Jako Komitet Wydawniczy cieszymy się, że spływają do nas opracowania z różnych ośrodków naukowo-badawczych w Polsce, że chęć publikowania w naszym czasopiśmie zgłaszają doświadczeni praktycy. Nie wszystkie nadesłane artykuły spełniły jednak wymogi formalne i merytoryczne, co zwiększa wartość prac, które otrzymały podwójne pozytywne recenzje i zostały wybrane do opublikowania w numerze „Informatyki Ekonomicznej”. Redaktor niniejszego wydania pragnie wyrazić podziękowania wszystkim autorom, którzy zechcieli podzielić się swoimi doświadczeniami i poglądami. Ponadto składa podziękowania Recenzentom za wnikliwe i rzeczowe oceny przedkładanych tekstów. Iwona Chomiak-Orsa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej