Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(834)
IBUK Libra
(30)
Forma i typ
Książki
(792)
Czasopisma
(40)
E-booki
(30)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Dostępność
dostępne
(861)
tylko na miejscu
(155)
wypożyczone
(21)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(484)
Dla pracowników AWF
(294)
Czytelnia
(156)
Czytelnia - po rezerwacji
(105)
Autor
Śliwerski Bogusław
(16)
Żukowska Zofia (1932-2012)
(16)
Suchodolski Bogdan
(15)
Nowocień Jerzy (1948- )
(13)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(12)
Rein W
(10)
Wołoszyn Stefan
(10)
Okoń Wincenty
(9)
Muszyński Heliodor
(8)
Wroczyński Ryszard
(8)
Kwieciński Zbigniew
(7)
Godlewski Michał
(6)
Lipkowski Otton
(6)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(6)
Bauman Teresa ( -2017)
(5)
Han-Ilgiewicz Natalia
(5)
Krause Amadeusz
(5)
Możdżeń Stefan
(5)
Pilch Tadeusz
(5)
Radźko Andrzej
(5)
Sieniek Czesław
(5)
Łobocki Mieczysław
(5)
Blackwell A. M
(4)
Brzeziński Włodzimierz
(4)
Chmielnicka-Plaskota Aleksandra
(4)
Denek Kazimierz
(4)
Hamre Bridget K
(4)
Jaworski Zygmunt (1925- )
(4)
Kairov I. A
(4)
Kurdybacha Łukasz
(4)
Mintz Susan L
(4)
Pawłucki Andrzej (1948- )
(4)
Pianta Robert C
(4)
Roloff Ernst
(4)
Smarzyński Henryk (1906-1989)
(4)
Smołalski Antoni
(4)
Willmann Otto
(4)
Łempicki Stanisław
(4)
Łoza Bartosz
(4)
Bartoszewski Jakub
(3)
Biniakiewicz Bożena
(3)
Chałasiński Józef
(3)
Cieśliński Ryszard (1940-2017)
(3)
Czajkowska Irena
(3)
Fijałkowski Adam
(3)
Gajdzica Zenon
(3)
Grabowski Henryk (1935- )
(3)
Gurycka Antonina
(3)
Herda Kazimierz
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Iniewski Ferdynand
(3)
Kamińska Janina
(3)
Kamiński Aleksander
(3)
Karolak Wiesław (1949- )
(3)
Klimczak Jarosław (nauki o kulturze fizycznej)
(3)
Kosakowski Czesław
(3)
Lepalczyk Irena
(3)
Nowacki Tadeusz
(3)
Pomykało Wojciech (1931- )
(3)
Przanowska Małgorzata
(3)
Przewęda Ryszard (1926-2022)
(3)
Płoszaj Katarzyna
(3)
Roge-Wiśniewska Małgorzata (1974- )
(3)
Rottermund Jerzy
(3)
Siwiński Wiesław
(3)
Skibska Joanna
(3)
Smulska Katarzyna
(3)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(3)
Sulisz Seweryn
(3)
Szymański Mirosław J. (1942- )
(3)
Woynarowska Barbara
(3)
Żegnałek Kazimierz (1943- )
(3)
Attwood Tony (1952- )
(2)
Bałachowicz Józefa
(2)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(2)
Bochenek Marcin
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Bublewicz Beata (1975- )
(2)
Błajet Piotr
(2)
Czechowski Marcin
(2)
Czyżewska Barbara
(2)
Demel Maciej
(2)
Dooley Jenny
(2)
Dykcik Władysław
(2)
Dąbrowski Andrzej (wychowanie fizyczne)
(2)
Evans Virginia (1945- )
(2)
Foerster Friedrich Wilhelm
(2)
Frycie Stanisław
(2)
Gałkowski Tadeusz
(2)
Gordon Thomas
(2)
Goriszowski Włodzimierz (1928-2010)
(2)
Grzegorzewska Maria (1887-1967)
(2)
Gutkowska-Wyrzykowska Ewelina
(2)
Górniewicz Ewa
(2)
Hartley Susanne
(2)
Hejnicka-Bezwińska Teresa
(2)
Hercman Karol
(2)
Hessen Sergiusz
(2)
Jakubowski Witold (1963- )
(2)
Kaczor Stanisław
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(46)
2010 - 2019
(216)
2000 - 2009
(135)
1990 - 1999
(126)
1980 - 1989
(79)
1970 - 1979
(86)
1960 - 1969
(75)
1950 - 1959
(20)
1940 - 1949
(7)
1930 - 1939
(11)
1920 - 1929
(10)
1910 - 1919
(14)
1900 - 1909
(32)
1890 - 1899
(2)
1880 - 1889
(2)
1850 - 1859
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(773)
Niemcy
(39)
nieznany (0ol)
(15)
Stany Zjednoczone
(13)
Wielka Brytania
(8)
Szwajcaria
(4)
nieznany (1ol)
(3)
Słowacja
(2)
nieznany (xrr)
(2)
nieznany (xxr)
(2)
Austria
(1)
Włochy
(1)
Litwa
(1)
nieznany (plr)
(1)
nieznany (unr)
(1)
nieznany (xor)
(1)
Język
polski
(371)
nieznany (xxx)
(363)
niemiecki
(51)
angielski
(42)
francuski
(6)
rosyjski
(6)
słowacki
(2)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 8.
(1)
Temat
Pedagogika
(650)
Psychologia
(89)
Wychowanie fizyczne
(88)
Edukacja
(80)
Pedagogika specjalna
(70)
Nauczanie
(52)
Socjologia
(52)
Sport
(52)
Wychowanie
(51)
Education
(48)
Kultura fizyczna
(41)
Niepełnosprawni
(36)
Pedagogika społeczna
(30)
Physical education
(25)
Nauczyciele
(24)
Dziecko
(22)
Dzieci
(21)
Pedagogika resocjalizacyjna
(21)
Dydaktyka
(18)
Nauczyciel wychowania fizycznego
(17)
Medycyna
(16)
Pedagogika rodzinna
(16)
Nauka
(15)
Filozofia
(14)
Psychologia wychowawcza
(14)
Rehabilitacja
(14)
Szkolnictwo
(14)
Turystyka
(14)
Młodzież
(13)
Psychoterapia
(12)
Wychowanie w rodzinie
(12)
Encyklopedia
(11)
Physical culture
(11)
Studenci
(11)
Arteterapia
(10)
Bibliografia
(10)
Kształcenie
(10)
Nauczanie początkowe
(10)
Nauczyciel
(10)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(10)
Niepełnosprawni umysłowo
(10)
Pedagogika sportu
(10)
Szkolnictwo wyższe
(10)
Historia wychowania
(9)
Czas wolny
(8)
Kultura
(8)
Materiały konferencyjne
(8)
Oświata
(8)
Podręczniki akademickie
(8)
Prawo
(8)
Wychowanie dzieci
(8)
Pedagogika
(7)
Psychology
(7)
Rekreacja
(7)
Agresja
(6)
Aktywność fizyczna
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(6)
Edukacja wczesnoszkolna
(6)
Filozofia sportu
(6)
Historia
(6)
Historia sportu
(6)
Motoryka
(6)
Nauki społeczne
(6)
Podstawa programowa
(6)
Prawa dziecka
(6)
Psychologia sportu
(6)
Sociology
(6)
Uczniowie
(6)
Agresywność
(5)
Dzieci z niepełnosprawnością
(5)
Edukacja zdrowotna
(5)
Etyka
(5)
Fizjoterapia
(5)
Gry i zabawy
(5)
Metody nauczania
(5)
Pedagogika kultury
(5)
Pedagogy
(5)
Podręczniki
(5)
Podstawy wychowania i nauczania
(5)
Socjologia sportu
(5)
Teoria sportu
(5)
Uniwersytety i uczelnie
(5)
Disabled
(4)
Europejski Fundusz Społeczny
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Igrzyska olimpijskie
(4)
Integracja społeczna
(4)
Muzykoterapia
(4)
Osoby z niepełnosprawnością
(4)
Pedagogika porównawcza
(4)
Pedagogika wczesnoszkolna
(4)
Physical education teacher
(4)
Physical fitness
(4)
Promocja zdrowia
(4)
Psychologia rozwojowa
(4)
Rehabilitacja (med.)
(4)
Resocjalizacja
(4)
Rodzina
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Sprawność fizyczna
(4)
Temat: dzieło
Optional Protocol to the Convention on the Rights of the Child on a Communications Procedure
(1)
Optional Protocol to the Convention on the Rights of the Child on the Sale of Children, Child Prostitution and Child Pornography
(1)
Temat: czas
1901-
(8)
2001-
(4)
1801-
(3)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Piotrków Trybunalski
(1)
Gatunek
Praca doktorska
(44)
Prasa pedagogiczna
(9)
Praca zbiorowa
(6)
Poradnik metodyczny
(5)
Podręczniki [Typ publikacji]
(4)
Poradniki
(4)
Monografia
(3)
Podręczniki
(3)
Przewodniki
(3)
Czasopisma polskie
(2)
Podręcznik akademicki
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradniki dla młodzieży
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Słownik
(2)
Biografie [Typ publikacji]
(1)
Informator
(1)
Informatory
(1)
Konferencje
(1)
Monografie i Opracowania
(1)
Podręcznik
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Programy nauczania dla szkół wyższych
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wyrażenia
(1)
Zjazdy [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
Kultura fizyczna i sport
(4)
Nauka i badania
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
864 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem tej książki jest przybliżenie relacji między sportem i pedagogiką, a dokładniej ukazanie związków nauk o sporcie z naukami o wychowaniu. Przedstawia ona panoramę pojęć, problemy występujące w teorii i praktyce, a także perspektywy badań pedagogicznych w sporcie. Została napisana z myślą o potrzebach środowisk akademickich, które w swych zadaniach ustawowych mają kształcenie studentów w zakresie organizacji i funkcjonowania sportu we współczesnej cywilizacji i kulturze. Uczelnie obowiązek kształcenia studentów łączą z badaniami naukowymi prowadzonymi na rzecz sportu jako zjawiska społecznego i kulturowego. Sport nowożytny mający ponad stupięćdziesięcioletnią tradycję jest współcześnie dynamiczną formą życia społecznego. Wymaga przez to ciągłej uwagi środowiska naukowego oraz permanentnego doskonalenia własnych instytucji. (…) W książce zaprezentowano genezę i historyczny rozwój nauk o kulturze fizycznej. Przeprowadzono opis i przegląd zdarzeń, faktów budujących wiedzę na temat wychowania fizycznego. To ono było inspiracją i dało początek rozwoju pedagogiki sportu. Ukazano rozwój nauk o kulturze fizycznej na tle dynamicznie rozwijającego się sportu na przełomie XX i XXI wieku. Przedstawiono rozwój nauki o sporcie oraz sposoby utrwalania jej pozycji w systemie nauk. Książka jest próbą ukazania nowych przestrzeni badań pedagogicznych w sporcie. Wskazuje nowe kierunki myślenia pedagogicznego w sporcie i o sporcie, ukazuje rolę sportu jako środka wychowania dla przyszłości. W rzeczywistości współczesnej sport zdecydowanie zdominował aktywność fizyczną na tyle, że nauka o nim wyodrębniła się jako subdyscyplina w naukach o kulturze fizycznej. Wszelkie wytwory badawcze i praktyczne działania, w tym technologia treningu sportowego mieszczą się w empirycznej pedagogice sportu. Jest ona uszczegółowieniem ogólnej teorii pedagogicznej, jej założeń, prawidłowości i globalnych praw wraz z mechanizmami usytuowanymi w sporcie. Trening sportowca jest procesem pedagogicznym, obejmuje sferę dydaktyczną i wychowawczą. Dlatego istnieje potrzeba utrwalania dorobku pedagogiki sportu w zakresie nauk o kulturze fizycznej i praktyce sportowej. Obejmuje ona genezę i rozwój pedagogiki sportu w Polsce. Ukazuje przeobrażenia współczesnego sportu i rolę współzawodnictwa we współczesnej kulturze. Prezentuje zasady i metody edukacyjne w treningu sportowym oraz sylwetkę trenera jako jego organizatora. Kładzie akcent na takie kształtowanie postaw wobec sportu, aby służył on celom ogólnowychowawczym. W procesie tym istotną rolę odgrywa olimpizm jako źródło wartości uniwersalnych. Myślenie pedagogiczne w sporcie powinno być ukierunkowane na kształtowanie zdolności rozumienia i refleksyjnego traktowania sensu sportu jako fenomenu cywilizacyjnego wpływającego na obraz współczesnego świata.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest interdyscyplinarnym studium teoretycznych podstaw działania wychowawczego, osadzonym we współczesnym dyskursie paradygmatycznym, stanowi efekt hermeneutycznej interpretacji wybranych teorii pedagogicznych. Znajdujemy w niej odpowiedź na pytanie, jak odwołanie się do kategorii intencjonalności zmienia strukturę teorii pedagogicznej i sens nadany działaniu wychowawczemu jako podstawowemu elementowi praktyki pedagogicznej. Najważniejsze ustalenia teoretyczne zawarte w pracy są związane z(ze): – intencjonalnością jako kategorią badawczą i jej miejscem na mapach myśli współczesnych nauk humanistyczno-społecznych (filozofii, psychologii i socjologii); – analizą działania wychowawczego i jego właściwości w perspektywie wybranych formacji paradygmatycznych (strukturalizm, funkcjonalizm, interpretatywizm, radykalny humanizm); – sformułowaniem dwóch koncepcji działania wychowawczego w kontekście pedagogii współdziałania oraz pedagogii skuteczności; – wskazaniem pedagogicznych implikacji intencjonalnej instrumentalności wychowania. Publikacja z pewnością dostarczy takich impulsów, które pozwolą łączyć myślenie z działaniem, wzmacniać refleksyjny namysł nad realizowaną praktyką pedagogiczną i rekonstruować przesłanki tego działania. Rozumienie sensu własnego działania wynika przecież z myślenia i jest podstawą nadawania znaczeń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Badanie nastoletnich chłopców w miejscu zamieszkania, przeprowadzane przez badacza-sąsiada towarzyszącego im w codzienności, było pogłębiającym się wglądem w kolejne wymiary ich rzeczywistości. Było to badanie, które wykorzystując oryginalność mojego usytuowania w świecie Badanych – wewnątrz opisywanych zdarzeń – jak i zaangażowaną, społeczno-pedagogiczną postawę badawczą, dotarło do odpodmiotowej rekonstrukcji sposobu teoretyzowania podmiotów na temat współtworzonych przez nich zjawisk, które we wstępnej fazie badania były jedynie delikatnie, intuicyjnie przeze mnie odczuwalne. Przedkładana praca nie jest więc efektem badania faktów, ale faktów w kontekście, które uchwycone zostały przez uczestniczącego badacza, rozumiejącego naukową wiarygodność, jako odwoływanie się do sposobów doświadczania świata przez Badanych. Dzięki takiej perspektywie udało mi się, mam wrażenie, wyrazić stanowiska moich Badanych w sprawach, w odniesieniu do których zwyczajowo wypowiadali się inni – zewnętrzni eksperci. z Wprowadzenia
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Inspiracją do powstania książki była potrzeba podzielenia się z Czytelnikiem obserwacjami oraz naukową refleksją nad współczesną wielokulturową rzeczywistością społeczną i współtworzącym ją człowiekiem. Autorka łączy prezentowaną problematykę z postulatem naprawy relacji międzyludzkich i międzykulturowych poprzez zgodę na powszechną realizację idei zrównoważonego rozwoju, którą postrzega jako niezbędny dziś cel aktywności społeczności globalnej. Sugeruje wykorzystanie edukacji międzykulturowej, dostrzegając w niej najbardziej uzasadnione narzędzie wychowawcze, aby wielokulturowa społeczność globu dokonała zmiany swoich postaw i wybrała odbudowę podstawowych środowisk życia ludzi (przyrodniczego, kulturowego, społecznego i gospodarczego) na zasadach harmonii i współbycia, z odrzuceniem narracji zysku, rabunkowej gospodarki, przymusu rywalizacji oraz niechęci wobec drugiego człowieka. Znaczącym i nowatorskim spojrzeniem na wyzwania zrównoważonego rozwoju jest odwołanie się do obszaru kultury, który jest jednym z głównych, a zarazem najczęściej pomijanych filarów koncepcji zrównoważenia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Po 10 latach od ukazania się podręcznika „Edukacja zdrowotna” Barbary Woynarowskiej, oddajemy w Państwa ręce nową publikację – tym razem przygotowaną przez zespół specjalistów pracujących pod kierunkiem Autorki pierwszego wydania. „Edukacja zdrowotna. Podstawy teoretyczne, metodyka, praktyka” to kompendium wiedzy dotyczące kształtowania kompetencji umożliwiających ludziom dbanie o zdrowie własne i społeczności, w której żyją. W pierwszej części podręcznika omówiono teoretyczne podstawy edukacji zdrowotnej, nakreślono jej etyczne aspekty, opisano role i kompetencje osób prowadzących edukację zdrowotną oraz przedstawiono metodykę jej prowadzenia. Druga – praktyczna część – dotyczy wybranych obszarów tematycznych w edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży. W tej sekcji, wzbogaconej o gotowe scenariusze zajęć, poruszono zagadnienia związane z edukacją w zakresie: -dbałości o ciało -zdrowia psychicznego - żywienia - aktywności fizycznej - bezpieczeństwa - zdrowia seksualnego - zapobiegania zachowaniom ryzykownym - bycia aktywnym pacjentem. Osobne rozdziały poświęcono edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży z chorobami przewlekłymi oraz niepełnosprawnością intelektualną. Barbara Woynarowska, prof. dr. hab. med., lekarz pediatra, specjalista medycyny szkolnej. Profesor w Katedrze Biomedycznych Podstaw Rozwoju i Seksuologii, Wydziale Pedagogicznym UW. Współtwórczyni polskiej koncepcji szkoły promującej zdrowie, kierownik międzynarodowych badań HBSC w Polsce (1990-2004), członek Komitetu Zdrowia Publicznego PAN (od 1999), współautorka edukacji zdrowotnej w podstawie programowej kształcenia ogólnego (2008). Autorka/wspólautorka ponad 600 publikacji z zakresu medycyny szkolnej, auksologii, medycyny sportowej, edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autorzy podejmują niezwykle ważne i aktualne problemy związane z pedagogiką i edukacją w obliczu coraz silniej zaznaczającego się kryzysu zaufania, wspólnotowości i autonomii w różnych sferach życia. Na podstawie badań, kierując się troską o polskie społeczeństwo, a zwłaszcza o młode pokolenie, które doświadcza życia w warunkach podziałów i destrukcji wspólnoty obywatelskiej, postulują podejmowanie działań na rzecz poprawy jej kondycji i jakości oraz rewitalizacji życia społeczno-edukacyjnego z wykorzystaniem kanonu wartości edukacyjnych, społecznych i kulturowych, a także regeneracji i wzmocnienia więzi społecznych. Książka jest adresowana do odbiorców ze środowiska akademickiego i oświatowego, szczególnie do naukowców zajmujących się pedagogiką i naukami pokrewnymi, nauczycieli, dyrektorów szkół, studentów studiów pedagogicznych i nauczycielskich, oraz do przedstawicieli administracji rządowej i samorządowej. Inicjatywa wydania tomu wiąże się bezpośrednio z jubileuszowym X Ogólnopolskim Zjazdem Pedagogicznym „Pedagogika i edukacja wobec kryzysu zaufania, wspólnotowości i autonomii”, który odbył się w dniach 18–20 września 2019 roku w Warszawie. Prezentowane na Zjeździe referaty skłoniły do namysłu nad kondycją polskiej pedagogiki i edukacji. Odsłoniły „janusowe oblicze” zjawiska kryzysu, złożoność uwarunkowań kryzysu zaufania, wspólnotowości i autonomii, w tym w instytucjach edukacyjnych, oraz sposoby jego przezwyciężania. The authors call for taking measures to improve the state and the quality of civic community and to revitalize socio-educational life, using the canon of educational, social and cultural values, as well as to regenerate and strengthen social bonds. The book is addressed to scholars, especially those whose main fields of study are pedagogy and related sciences, to teachers, school headmasters, students of pedagogy and education and to local and government administration members.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka stanowi oryginalny wkład w refleksję nad polską pedagogiką filozoficzną, ze szczególnym uwzględnieniem dzieła Tadeusza Kotarbińskiego. Autorzy badają zagadnienia dotyczące kształtującego wpływu przeszłości, ale przede wszystkim koncentrują się wokół wciąż aktualnych problemów współczesnej edukacji, pytając o etyczność jednostki ludzkiej w świecie, który próbuje nas zwolnić z myślenia, w którym – cytując Herberta – „wybuchła epidemia instynktu samozachowawczego”. W ich rozważaniach powraca również kwestia roli, jaką może odegrać nauczyciel – spolegliwy opiekun – w tej edukacyjnej rzeczywistości, stawiającej nowe wyzwania i – pilniej niż kiedykolwiek – wymagającej od nas odpowiedzi na pytanie o kształt świata i nasze w nim miejsce. The book discusses Polish philosophical pedagogy against the European background. It examines the work of Tadeusz Kotarbiński and the figure of a docile tutor. The publication concentrates not only on examining the past, but also on diagnosing the present state of Polish philosophical pedagogy and its formative influence on contemporary education. It also looks into the future in order to make possible prognoses.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.51359, A.51358 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.55813 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.53875 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.58419 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorzy opublikowanych w numerze artykułów piszą m.in. o niemieckiej pedagogice kultury, próbie (re)konstrukcji pojęcia „ogłada”, ubóstwie dzieci, edukacji włączającej uczniów dotkniętych niepełnosprawnościami, a także o przyczynach, dla których nieletni stają się sprawcami czynów zabronionych. W dziale Materiały i sprawozdania z badań znajdują się teksty poświęcone selekcji uczniów u progu szkoły ponadpodstawowej, polsko-niemieckim badaniom kompetencji społecznych studentów, którzy przygotowują się do sprawowania opieki nad osobami starszymi czy autorskim badaniom dotyczącym wiedzy dzieci na temat pieniędzy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W numerze znajdują się artykuły poświęcone filozofii pedagogiki, opisujące dylematy edukacyjne doby rozwiniętej technologii, skomplikowane relacje „Ja – Inni”, problemy relacji międzyludzkich w szkole, na uczelni. Autorzy poruszają też kwestię stereotypu płci obowiązującego w nauczaniu matematyki oraz roli młodzieżowego slangu w budowaniu szkolnej wspólnoty.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo poświęcone rocznicy 50-lecia Zakładu Teorii Wychowania Estetycznego na Uniwersytecie Warszawskim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści. ******** Kwartalnik Pedagogiczny (The Pedagogical Quarterly) is a national quarterly published since 1956. The journal contains theoretical articles on broadly defined pedagogy and discusses the results of research on functioning of an individual in the society. The materials published in the quarterly relate to various sub-disciplines of pedagogy, among others pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactics, psychology of education, philosophy of education, as well as aesthetic education. The authors of texts written in Polish or English are outstanding Polish and foreign specialists.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej