Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(85)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Książki
(84)
E-booki
(7)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(90)
tylko na miejscu
(14)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(41)
Dla pracowników AWF
(20)
Czytelnia
(14)
Czytelnia - po rezerwacji
(31)
Autor
Żukowska Zofia (1932-2012)
(7)
Sieniek Czesław
(5)
Sulisz Seweryn
(5)
Jaworski Zygmunt (1925- )
(4)
Maszczak Tadeusz
(4)
Demel Maciej (1923-2017)
(3)
Mańkowska Maria
(3)
Skibniewski Stanisław
(3)
Trześniowski Roman (1909-2004)
(3)
Żegnałek Kazimierz (1943- )
(3)
Cieśliński Ryszard
(2)
Gutkowska-Wyrzykowska Ewelina
(2)
Janowski Andrzej
(2)
Kosiba Grażyna
(2)
Lisicki Tomasz
(2)
Madejski Eligiusz
(2)
Nowocień Jerzy (1948- )
(2)
Piłat Krzysztof
(2)
Zaczyński Władysław
(2)
Zarychta Alicja
(2)
Bielski Janusz
(1)
Birgfellner Lech (1923-1970)
(1)
Bochenek Anna (pedagog)
(1)
Brodniewicz Aleksander (1904-1986)
(1)
Churska Wanda (1930-1992)
(1)
Cieśliński Ryszard (1940-2017)
(1)
Czerwiński Kazimierz (1955- )
(1)
Demel Maciej
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Dąbrowska Anna (kultura fizyczna)
(1)
Frołowicz Tomasz
(1)
Frołowicz Tomasz (kultura fizyczna)
(1)
Gnatiuk Wanda
(1)
Gniewkowski Wacław (1911-1990)
(1)
Grabowski Henryk (1935- )
(1)
Guzik Agnieszka (1971- )
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Góralczyk Ewa
(1)
Gębora Małgorzata
(1)
Heilmann Karl
(1)
Hądzelek Kajetan (1930- )
(1)
Janus Agata
(1)
Kapica Rafał (kultura fizyczna)
(1)
Kierczak Urszula
(1)
Kirschner-Liss Kornelia
(1)
Klimaszewska-Klim Anna
(1)
Kocięcka Danuta
(1)
Korczyński Stanisław
(1)
Korzeniowski Eligiusz
(1)
Kowalska Jolanta (nauki kultury fizycznej)
(1)
Kowalska Jolanta Elżbieta
(1)
Kretschmann Rudolf
(1)
Kudlorz Paweł
(1)
Kultys Krzysztof
(1)
Kuśnierz Cezary
(1)
Lapéniené Dalia
(1)
Laurentowicz F
(1)
Lewicka Maria
(1)
Lis Barbara (pedagogika)
(1)
Maciaszek Maksymilian
(1)
Mika Janusz (pedagogika)
(1)
Mink Joanna
(1)
Muszkieta Radosław
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Pałęcka Irena
(1)
Pec Katarzyna
(1)
Piasecki Eugeniusz
(1)
Pielachowski Józef
(1)
Poplucz Jan
(1)
Przewęda Ryszard
(1)
Przybysz-Piwko Maria
(1)
Romanowska Alicja
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Rusiecki Józef (1947-2000)
(1)
Rutkowska Elżbieta
(1)
Rygas Andrzej (kultura fizyczna)
(1)
Saddeg S. Khebuli
(1)
Sadowska Maria
(1)
Skrzydlewski Dariusz
(1)
Soltyk Aleksandr Aleksandrovič
(1)
Soszyński Piotr
(1)
Strykowska Justyna
(1)
Strykowski Wacław
(1)
Szpinda Zofia
(1)
Talaga-Michalska Monika
(1)
Uździcki Roman
(1)
Wiesner Wojciech
(1)
Wojtasik Bożena (1954- )
(1)
Wroczyński Ryszard (1909-1987)
(1)
Zacharuk Tamara
(1)
Zalewska Małgorzata
(1)
Zalewska Małgorzata (nauki o kulturze fizycznej)
(1)
Zuchora Krzysztof
(1)
Złotkiewicz Anna
(1)
Żukowski Ryszard (1932-2017)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(13)
1970 - 1979
(7)
1960 - 1969
(5)
1920 - 1929
(1)
1900 - 1909
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(83)
nieznany (0ol)
(6)
Niemcy
(1)
Litwa
(1)
Ukraina
(1)
Język
polski
(52)
nieznany (xxx)
(29)
angielski
(3)
niemiecki
(1)
rosyjski
(1)
Temat
Wychowanie fizyczne
(40)
Pedagogika
(29)
Nauczyciel wychowania fizycznego
(27)
Nauczyciele
(26)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(13)
Physical education
(11)
Edukacja
(10)
Sport
(8)
Nauczyciele wf
(7)
Praca nauczyciela
(6)
Psychologia
(6)
Education
(5)
Physical education teacher
(5)
Podstawa programowa
(5)
Edukacja wczesnoszkolna
(4)
Kultura fizyczna
(4)
Szkolnictwo
(4)
Teacher
(4)
Higiena
(3)
Metodyka wychowania fizycznego
(3)
Praca doktorska
(3)
School sport
(3)
Socjologia
(3)
Sport szkolny
(3)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(3)
Edukacja
(2)
Nauczyciele
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Europejski Fundusz Społeczny
(2)
Kształcenie
(2)
Nauczyciel
(2)
Pedagogy and teacher education
(2)
Podręczniki
(2)
Poradniki
(2)
Praca zawodowa
(2)
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Relacje nauczyciel-uczeń
(2)
Studenci
(2)
Teachers
(2)
Uczniowie
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Zdrowie
(2)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Organizacja pracy klasy
(1)
Pedagogika
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Reforma szkolnictwa
(1)
Relacje nauczyciel-uczeń
(1)
Singapur
(1)
Środowisko szkolne
(1)
Absolwenci
(1)
Academic teachers of higher physical education schools
(1)
Badania pedeutologiczne
(1)
Children
(1)
College of Physical Education
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dysertacja
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci i dorośli
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Ekonomia
(1)
Eksperyment pedagogiczny
(1)
Etos pracy nauczyciela wychowania fizycznego
(1)
Gimnastyka
(1)
Gry zespołowe
(1)
Głos
(1)
Health education
(1)
Historia
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interakcja w edukacji
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja w edukacji
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Lekkoatletyka
(1)
Metoda Montessori
(1)
Mobilność zawodowa
(1)
Mówienie
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie programowane
(1)
Nauczyciele -- praca -- Polska -- od 1989 r.
(1)
Nauczyciele Wychowania fizycznego
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Occupational burnout
(1)
Organizacja nauczania
(1)
Organizacja pracy klasy
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pedagogy
(1)
Pedagogy in higher schools of physical education in the years 1975-1981
(1)
Pedeutological research teachers from Warsaw
(1)
Physical culture
(1)
Physical culture and the lifestyle of teachers
(1)
Physical education for women
(1)
Physical education in the USA
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Singapur
(1)
Warszawa
(1)
Łódź
(1)
Gatunek
Praca doktorska
(29)
Poradnik metodyczny
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Poradniki
(2)
Przewodniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
92 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.41236, A.41237 (2 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.419 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.578 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.679 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.59621 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.156 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.438 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.341 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Dydaktyczne / Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie)
Edukacja fizyczna i zdrowotna w pedagogicznej perspektywie. Warsztat pracy nauczyciela wychowania fizycznego (projektowanie w procesie wychowania fizycznego, realizacja procesu wychowania fizycznego, ocenianie w wychowaniu fizycznym).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.48381, A.48380, A.47754, A.48382, A.49104, A.47753, A.47756, A.47751, A.49103, A.47752, A.47755 (11 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.47496, A.55216, A.47304 (3 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.524 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.41648, A.50990, A.41660, A.41644, A.41658, A.41647, A.41651, A.41659, A.48634, A.41646, A.41643, A.41652, A.41657, A.41655, A.41656, A.48195, A.41662, A.41661, A.49127, A.48193, A.48196, A.41650, A.41649, A.41642, A.48194, A.41653, A.48635, A.42676, A.41654 (29 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.48924 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.41639, A.41640 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podjęta tematyka rozważań sytuuje się na styku dwóch dużych obszarów dociekań pedagogicznych. Z jednej strony obejmuje problem pedeutologiczny, dociekając, w jakie kompetencje powinien być wyposażony współczesny nauczyciel, z drugiej zaś – aktualne problemy teorii wychowania estetycznego przez zawężenie podmiotu badań do nauczycieli muzyki. W pierwszej rozdziale skoncentrowano się na roli technologii informacyjno-komunikacyjnej we współczesnej pedagogice, ze specjalnym uwzględnieniem edukacji estetycznej, co każe również zastanowić się nad obecnością nowych mediów w sztuce. Przedstawione są tu stanowiska zarówno pedagogów, jak i teoretyków sztuki (tu głównie Ryszarda W. Kluszczyńskiego) na temat udziału nowych mediów w obydwu rozpatrywanych obszarach. Drugi rozdział dotyczy pojęcia kompetencji informatycznych nauczyciela muzyki. Opisano w nim kompetencje oraz poddano analizie dokumenty określające postulowany stan kompetencji informatycznych nauczycieli muzyki, a także ich naturalne rozwinięcie, jakim są programy kształcenia kandydatów na nauczycieli muzyki w uczelniach regionu łódzkiego. W kolejnym rozdziale zawarto metodologię badań, zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Oprócz przedmiotu badań, celów, metod, technik, narzędzi, omówiono również samą organizację badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Numer specjalny Mobbing (bullying) z perspektywy teoretycznej i empirycznej [Special issue: Mobbing (bullying) from the theoretical and empirical perspective] Redaktor numeru [Issue editor]: Małgorzata Gamian-Wilk W numerze [Contents] Małgorzata Gamian-Wilk: Wstęp do numeru tematycznego Psychologii Społecznej Mobbing (bullying) z perspektywy teoretycznej i empirycznej [Preface to the special issue „Mobbing (bullying) from the theoretical and empirical perspective”], s. 242–243; Małgorzata Gamian-Wilk, Lidia Grzesiuk: Mobbing w miejscu pracy. Przegląd wyników badań związanych z przejawami mobbingu, genezą i konsekwencjami [Mobbing in the workplace: Review of studies on mobbing manifestations, origin and consequences], doi 10.7366/1896180020163801, s. 244–254; Maciej Macko: Epidemiologia zjawisk typu mobbing/bullying. Podstawowe problemy pomiaru i komunikowania wyników [Prevalence of rates of mobbing/bullying in Poland. Fundamental issues in measurement and dissemination of findings], 10.7366/1896180020163802, s. 255–266; Brita Bjørkel: Whistleblowing: Antecedents and consequences, 10.7366/1896180020163803, s. 267–283; Elżbieta Turska, Irena Pilch: Makiawelizm i kultura organizacji jako predyktory mobbingu w miejscu pracy [Machiavellianism and organizational culture predict workplace mobbing], 10.7366/1896180020163804, s. 284–296; Elżbieta Strutyńska: Nauczyciel w roli ofiary? O uwarunkowaniach mobbingu w środowisku szkolnym [Teacher as a victim? On the determinants of mobbing in school settings], 10.7366/1896180020163805, s. 297–309. Inne artykuły [Other articles] Dorota Kanafa-Chmielewska: Zaangażowanie społeczne z perspektywy psychologicznej [Psychological perspective on social involvement], 10.7366/1896180020163806, s. 310–320; Marcin Moroń: Rozumienie emocji a agresywność i wrogość. Mediacyjna rola empatii, aleksytymii i makiawelizmu [Emotion understanding, aggressiveness and hostility. Mediatory role of empathy, alexithymia and Machiavellianism], 10.7366/1896180020163807, s. 321–338. Metody [Methods] Małgorzata Chrupała-Pniak, Damian Grabowski: Skala motywacji zewnętrznej i wewnętrznej do pracy (WEIMS-PL). Wstępna charakterystyka psychometryczna polskiej wersji kwestionariusza Work Extrinsic and Inrinsic Motivation Scale [Work Extrinsic and Intrinsic Motivation Scale (WEIMS-PL). Psychometric description of the Polish version], 10.7366/1896180020163808, s. 339–355; Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Jarosław Piotrowski, Tomasz Baran: Roszczeniowość psychologiczna i metoda jej pomiaru – polska adaptacja [Polish adaptation of Psychological Entitlement Scale (PES)], 10.7366/1896180020163809, s. 356–367. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów, pisanych w języku polskim lub angielskim, są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej