Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(41)
IBUK Libra
(37)
Forma i typ
Książki
(41)
E-booki
(37)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(40)
tylko na miejscu
(10)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(35)
Dla pracowników AWF
(5)
Czytelnia
(10)
Autor
Praca zbiorowa
(6)
Bakalarz Dariusz
(2)
Celuch Krzysztof
(2)
Pomykało Wojciech (1931- )
(2)
Adair John Eric (1934- )
(1)
Adair John Eric (1934- ). Anatomia biznesu
(1)
Al-Noorachi Muzahim
(1)
Aluchna Maria
(1)
Arib Fatima
(1)
Bajak Maria
(1)
Balcerak Alicja
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Berezowski Jakub
(1)
Bianchi Anna Maria
(1)
Bieńkowska Jolanta
(1)
Brdulak Jacek
(1)
Broniecka Justyna
(1)
Buczkowski Bogdan
(1)
Cook Roy A
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czajkowska Maria
(1)
Czapiewski Leszek
(1)
Czerwiński Janusz (1936- ; teoria sportu)
(1)
Dahl Martin
(1)
Davidson Rob
(1)
Dietl Jerzy
(1)
Dorożyński Tomasz
(1)
Dymarczyk Waldemar
(1)
Dziak-Czekan Szymon (1984- )
(1)
Dąbrowska Barbara (ekonomia)
(1)
Fal Artur
(1)
Fazlagić Amir Jan (1971- )
(1)
Ferguson Alex
(1)
Florczak Ewelina
(1)
Gacek Przemysław
(1)
Gardziński Tomasz
(1)
Glinka Beata
(1)
Glinkowska-Krauze Beata
(1)
Gola Jan
(1)
Gorman Tom
(1)
Grabowski Henryk (1935- )
(1)
Guzek Marian
(1)
Góralczyk Andrzej
(1)
Górska Anna
(1)
Hensel Przemysław
(1)
Hsu Cathy H. C
(1)
Hęćka-Sadowska Aleksandra
(1)
Jaworski Zygmunt (1925- )
(1)
Jedel Joanna
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Johann Maria
(1)
Jones Richard (1964- )
(1)
Jurczuk Anna
(1)
Kaczmarski Marek
(1)
Karbowski Marcin
(1)
Karpińska-Krakowiak Małgorzata
(1)
Karsznicki Krzysztof
(1)
Kaźmierczak Magdalena
(1)
Kinelski Grzegorz
(1)
Kocowski Tadeusz
(1)
Kolasińska-Morawska Katarzyna
(1)
Korczyn Aleksander
(1)
Koszel Maciej
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Kowalski Arkadiusz Michał
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Kołodziejczak Anna
(1)
Kretek Henryk
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Krześniak Zuzanna
(1)
Kuberska Ewelina
(1)
Kubiak Jarosław
(1)
Kubisiak Paweł
(1)
Kulińska-Sadłocha Ewa
(1)
Kuna-Marszałek Anetta
(1)
Kur Jerzy
(1)
Kurczewska Agnieszka
(1)
Kłossowska Anna
(1)
Latusek-Jurczak Dominika
(1)
Libicka Magdalena
(1)
Lipiec Jacek
(1)
Mazurczak Anna
(1)
Michalski Eugeniusz
(1)
Michałek Janusz
(1)
Mikołajczyk Bożena
(1)
Mitręga Maciej
(1)
Mizerka Jacek
(1)
Moritz Michael
(1)
Mosiejko Leszek
(1)
Mruk Henryk
(1)
Nowak Alojzy Z
(1)
Oleksiejuk Jacek
(1)
Polets Iryna
(1)
Popczyk Wojciech
(1)
Poznańska Krystyna
(1)
Prystupa Kaja
(1)
Pyfel Łukasz
(1)
Pysz Piotr
(1)
Płachciak Adam
(1)
Płuciennik Jarosław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(51)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(74)
Wielka Brytania
(2)
nieznany (0ng)
(1)
nieznany (0ol)
(1)
Język
polski
(65)
angielski
(9)
nieznany (xxx)
(2)
Odbiorca
Handlowcy
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Temat
Biznes
(29)
Ekonomia
(21)
Zarządzanie
(17)
Marketing
(9)
Turystyka
(7)
Finanse
(4)
Organizacja
(4)
Sport
(4)
Etyka biznesu
(3)
Hotelarstwo
(3)
Nauka
(3)
Planowanie strategiczne
(3)
Przedsiębiorstwa
(3)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(3)
Biznesplan
(2)
Globalizacja
(2)
Inwestycje
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Konsumenci
(2)
Nauki ekonomiczne
(2)
Przedsiębiorstwa międzynarodowe
(2)
Relacje firma-klient
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Handel detaliczny
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Informatyzacja
(1)
Negocjacje
(1)
Przedsiębiorstwa międzynarodowe
(1)
Start-up (biznes)
(1)
Alianse strategiczne (biznes)
(1)
Beacon (urządzenie)
(1)
Biznes międzynarodowy
(1)
Biznes-plan
(1)
Biznesmeni
(1)
Budżet czasu
(1)
COVID-19
(1)
CSR (społeczna odpowiedzialność biznesu)
(1)
Charakter narodowy
(1)
Doping w sporcie
(1)
Dydaktyka
(1)
Edukacja
(1)
Ekologia
(1)
Ekonomia sportu
(1)
Ekonomia turystyki
(1)
Etyka sportu
(1)
Fair play
(1)
Gospodarka globalna
(1)
Gospodarka rynkowa
(1)
Gospodarka turystyczna
(1)
Gry symulacyjne
(1)
Handel detaliczny
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
Hotele
(1)
Informatyzacja
(1)
Innowacje
(1)
Internet rzeczy
(1)
Jakość produktów
(1)
Kibole
(1)
Klastry
(1)
Kluby sportowe
(1)
Kreatywność
(1)
Kreatywność (biznes)
(1)
Kreatywność (nauka)
(1)
Kreatywność w pracy
(1)
Kultura prawna
(1)
Marketing sportowy
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Motywacja
(1)
Negocjacje handlowe
(1)
Niepewność (ekonomia)
(1)
Obsługa klientów
(1)
Omnichannel
(1)
Organizacja sprzedażowa
(1)
Organizacje sportowe
(1)
Patologia
(1)
Podróże
(1)
Podróże motywacyjne
(1)
Podróże służbowe
(1)
Prawo
(1)
Produkcja
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
Przędsiębiorczość
(1)
Relacje z klientami
(1)
Religia i prawo
(1)
Rewolucja przemysłowa
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Savoir-vivre w biznesie
(1)
Socjologia
(1)
Spotkania biznesowe
(1)
Sprzedaż
(1)
Start-up
(1)
Start-up (biznes)
(1)
Statystyka
(1)
Stosunki międzyludzkie
(1)
Strategie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
78 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.52685 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Biznes i środowisko są ze sobą powiązane. Firmy starają się minimalizować negatywny wpływ na środowisko naturalne w każdym obszarze swojej działalności. Trwa nieustanny proces poszukiwania rozwiązań najbardziej przyjaznych środowisku, tj. metod zarządzania, technologii, procesów biznesowych itd. Przedsiębiorstwa wdrażają wysokie wewnętrzne standardy proekologiczne, zgodne z najsurowszymi przepisami i międzynarodowymi normami, aby wykazać, że podejmowane działania konsekwentnie prowadzą do redukcji ich ujemnego wpływu na środowisko naturalne w każdym obszarze działalności. Katedra Zarządzania Jakością i Środowiskiem organizuje dla młodych naukowców cykliczną konferencję pn. „Współczesne uwarunkowania zarządzania środowiskiem”. Trzecia jej edycja odbyła się 3-4 listopada 2016 r. w Karpaczu. Tematem przewodnim było zarządzanie środowiskiem. Termin ten rozumie się jako wykonywanie funkcji zarządzania w stosunku do środowiska, jako systemu zarządzanego i jego poszczególnych komponentów (powietrza, wody, gleby itp.). Innymi słowy, jest to zarządzanie, którego przedmiotem jest środowisko bądź też zarządzanie jego użytkowaniem, ochroną i kształtowaniem. Tak interpretowane zarządzanie środowiskiem jest pojęciem interdyscyplinarnym, integrującym wiele zagadnień, wśród których do najważniejszych można zaliczyć aspekty: przyrodnicze, prawne, ekonomiczne, prakseologiczne, techniczne, etyczne, a także związane z odpowiedzialnym zarządzaniem. Celem konferencji była integracja młodych naukowców i praktyków zajmujących się zagadnieniami rozwoju zrównoważonego, a także zachęcenie osób z różnych środowisk do współpracy i tworzenia interdyscyplinarnych zespołów, prowadzących badania związane z nowym paradygmatem rozwoju. Zakres merytoryczny konferencji obejmował sześć modułów tematycznych: przyrodniczy wymiar zrównoważonego rozwoju, prawny wymiar zrównoważonego rozwoju, ekonomiczny wymiar zrównoważonego rozwoju, techniczny wymiar zrównoważonego rozwoju, filozoficzny wymiar zrównoważonego rozwoju oraz społeczny wymiar zrównoważonego rozwoju (w tym odpowiedzialne zarządzanie). W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele różnych środowisk zajmujących się problematyką zarządzania środowiskiem, tj. studenci studiów licencjackich, magisterskich i doktoranckich, a także pracownicy wyższych uczelni. Reprezentowali oni 19 krajowych ośrodków naukowych. Łącznie w konferencji uczestniczyło blisko 100 osób; wygłoszono na niej blisko 80 referatów. Niniejszy zeszyt zawiera dziewięć artykułów o zróżnicowanej tematyce, których wspólnym wyróżnikiem jest to, że koncentrują się na zagadnieniach dotyczących biznesu i środowiska. Ze względu na rozległy i zróżnicowany zakres tematyczny opracowań zaniechano ich grupowania i zaprezentowano je w kolejności alfabetycznej według nazwisk autorów. Redaktorzy książki, w imieniu autorów i swoim własnym, wyrażają wdzięczność recenzentom artykułów – za cenne uwagi, które pozwoliły na nadanie publikacji doskonalszego kształtu. Bartosz Bartniczak, Adam Płachciak, Piotr Rogala
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konfrontacja wyników przeprowadzonych obserwacji z publikacjami dotyczącymi biznesu końskiego stała się podstawą do podjęcia badań, których głównym celem jest przedstawienie konfiguracji sieci podmiotów gospodarczych uczestniczących w systemie biznesu końskiego, z jednoczesnym zdefiniowaniem biznesu końskiego oraz zaproponowaniem uniwersalnego modelu gospodarstwa końskiego, a także uwzględnieniem zmienności pod wpływem różnych typów użytkowania koni. Stworzono również modele przepływów dóbr i usług biznesu końskiego oraz modele przepływów koni między obszarami „rdzenia” biznesu końskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Każda zmiana jaką wprowadzasz do swojej firmy wiąże się pośrednio z umiejętnością zarządzania tymczasowym procesem, który tą zmianę wprowadza. Formalnie każdy projekt wprowadza zmianę. A więc prawdopodobnie nieświadomie wykorzystujesz elementy zarządzania projektami w swojej pracy. DLA KOGO: Poradnik przeznaczony dla właścicieli oraz menadżerów małych i średnich firm, którzy poszukują narzędzi, które pomogą im w wprowadzaniu zmian w swojej firmie/zespole. CZEGO SIĘ DOWIESZ: - nauczysz się łączyć pracę operacyjną z pracą związaną z wprowadzaniem zmian - dowiesz się, w jaki sposób zaplanować procesy - nauczysz się technik i metod tworzenia skutecznych i realistycznych harmonogramów - dowiesz się, w jaki sposób podejść do ewentualnego ryzyka w Twoim przedsięwzięciu - dowiesz się, jak poszczególne elementy klasycznego zarządzania projektami mogą pomóc Ci w codziennych wyzwaniach - poznasz narzędzia, które wspierają planowanie oraz poznasz narzędzia, które będą „ostrzegały Cię” przed ewentualnym niepowodzeniem
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Innovation is a complex, multi-aspect, global, regional and industry process. It is a consequence of the interaction of creativity, entrepreneurship, competitiveness, knowledge, management and economic growth. A competitive position of countries and companies is the outcome of their capacity and predisposition for innovations, shaped by their sizes, resources at their disposal (including human), system of management and relations with the environment. This volume, painting a diverse and versatile picture of innovation, co-existing together with creativity and entrepreneurship, is an effect of authors common interest in this subject matter.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Niejednokrotnie spotykamy się z sytuacją, w której kontestatorzy otaczającej nas rzeczywistości z lubością i nie bez satysfakcji próbują deprecjonować sens i zasadność idei zrównoważonego rozwoju. Tym niemniej nietrudno dostrzec, iż systematycznie rośnie grono osób, dla których utylitarność przedmiotowej koncepcji jest niepodważalna. Pierwotnie zrównoważony rozwój rozpatrywano w ujęciu makroekonomicznym, odnosząc go do rozwoju społeczno-gospodarczego świata. Obecnie równorzędną płaszczyzną analizy jest perspektywa mikroekonomiczna, w ramach której analizowane są przesłanki, przejawy i następstwa implementacji zrównoważonego rozwoju w różnych typach organizacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czasopismo „Społeczeństwo i Ekonomia” stanowi forum wymiany wiedzy i upowszechniania wyników badań z zakresu nauk społecznych. Walorem czasopisma jest jego interdyscyplinarny charakter, umożliwiający rozpatrywanie zjawisk społecznych z różnych perspektyw badawczych. Publikujemy przede wszystkim artykuły dotyczące zagadnień stanowiących przedmiot zainteresowania demografii, ekonomii, filozofii, historii, komunikacji społecznej, polityki społecznej i socjologii. Historia czasopisma „Społeczeństwo i Ekonomia” sięga 1995 roku. Stanowi ono kontynuację wydawanych wcześniej: • w latach 2012-2013 „Nauki Społeczne” • w latach 2009-2011 „Nauki społeczne. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” • w latach 1995-2008 „Nauki Humanistyczne” (w serii Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
XXI wiek w dziedzinie ekonomii i zarządzania niesie ze sobą zmiany paradygmatu neoliberalnego nastawionego wyłącznie na maksymalizację zysków w działalności gospodarczej. Kryzysy ekonomiczne i zmiany w stylu funkcjonowania społeczeństw pokazały, że nastąpiła potrzeba przewartościowania celów w życiu społeczno-gospodarczym, a także zmiany priorytetów w szeroko ujętym kapitaliźmie. Zmiany te dotyczą wprowadzenia aspektu prospołeczności i uspołecznienia kapitalizmu w procesach gospodarowania i są traktowane wielowymiarowo. Można się do nich odnieść w aspekcie makroekonomicznym (uspołecznienia polityki gospodarczej, społecznej gospodarki rynkowej i tworzenia prospołecznych systemów na poziomie makro w celu przeciwdziałania nierówności ekonomicznej i wykluczeniu społecznemu).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
27 lat, jeden klub. Manchester United pod moimi rządami. Inspirujący przewodnik jednego z najlepszych piłkarskich menedżerów w historii! Jak prowadzić zespół do wielkich sukcesów i utrzymać go na szczycie przez lata? Sir Alex Ferguson jest jednym z niewielu liderów, którzy naprawdę wiedzą, jak tego dokonać. W ciągu 38 lat kariery menedżerskiej sięgnął po zdumiewającą liczbę 49 trofeów i pomógł Manchesterowi United stać się jedną z największych światowych marek. W tej inspirującej książce zdradza sekrety swojego warsztatu i opowiada o umiejętnościach, które cenił i ceni najwyżej: jako piłkarz, trener, człowiek, LIDER. Skupia się na wartościach nieodłącznie kojarzonych z jego stylem zarządzania: dyscyplinie, kontroli, pracy zespołowej i motywacji. Porusza także tematy mniej oczywiste, choć równie istotne w drodze do sukcesu: wyznaczanie zadań, analizę informacji i radzenie sobie z porażką. Być liderem powstała we współpracy z inwestorem sir Michaelem Moritzem, długoletnim przyjacielem sir Alexa. To książka napisana szczerze, mądrze i z humorem, pełna ciekawych spostrzeżeń poczynionych dzięki pracy z najlepszymi piłkarzami: Cristiano Ronaldo, Davidem Beckhamem czy Erikiem Cantoną. Przedstawiane w niej osobiste historie koncentrują się wprawdzie na futbolu, ale adresatem publikacji może być każdy – niezależnie od tego, czy rozwijasz własny biznes, jesteś nauczycielem, czy pracujesz w małym zespole. To pozycja, która pomoże ci STAĆ SIĘ LEPSZYM LIDEREM. *** Ferguson na niemal 400 stronach przedstawia niesamowite historie i obserwacje. Fani futbolu mogą jedynie narzekać, że książka kończy się zbyt szybko. „Daily Express” Podwaliny sukcesu Manchesteru United położył Ferguson. Jego niemal patologiczna obsesja futbolu i wygrywania stała się studium przypadku w zakresie przywództwa. Lionel Barber, „Financial Times” Być liderem jest o przywództwie, zarządzaniu i dążeniu do sukcesu. To fantastyczna książka, jedna z najlepszych pozycji tego rodzaju. Marcus Berkmann, „Daily Mail” BIOGRAM Sir Michael Moritz urodził się w Cardiff, studiował na Oxfordzie i pod koniec lat 70. został dziennikarzem „Time’a”. Poznał wówczas młodego Steve’a Jobsa i napisał pierwszą książkę o Apple, jaka powstała: Małe królestwo. Prywatna historia komputera Apple (The Little Kingdom: The Private Story of Apple Computer). Był także współautorem książki biznesowej W drodze do upadku. Historia Chryslera (Going for Broke: The Chrysler Story), a w 1986 roku dołączył do firmy Sequoia Capital z Doliny Krzemowej. Bliskie związki Seqoui z młodymi założycielami firm technologicznych zaowocowały udziałami w spółkach wartymi niemal 1,5 biliona dolarów – najwięcej ze wszystkich prywatnych firm inwestycyjnych na świecie. Zawarte są w tym inicjacyjne inwestycje w przedsiębiorstwa takie jak Apple i Cisco, a także w ostatnich latach w YouTube’a, Airbnb, Dropboxa i WhatsApp. Michael Moritz był członkiem zarządu Google’a, Yahoo!, PayPala i LinkedIn. W 2012 roku został prezesem Sequoia Capital, a rok później doczekał się tytułu szlacheckiego. Filantropijna działalność jego rodziny obejmuje największy w Europie program stypendiów dla studentów z rodzin z małym dochodem. Jest synem uchodźców z nazistowskich Niemiec, mieszka w San Francisco z żoną Harriet Heyman. — Sir Alex Ferguson urodził się w 1941 roku w Govan w Szkocji. Jako bramkostrzelny środkowy napastnik pobił krajowy rekord transferowy, gdy przechodził do Glasgow Rangers. W 1974 roku rozpoczął karierę menedżerską w East Stirlingshire i St. Mirren, następnie zaś trafił do Aberdeen, z którym regularnie odnosił sukcesy na krajowym podwórku, przypieczętowując je zwycięstwem w finale Pucharu Zdobywców Pucharów nad Realem Madryt w 1983 roku, co przykuło uwagę szerszej publiczności. W 1986 roku rozpoczął pracę w Manchesterze United. Z Czerwonymi Diabłami sięgnął po 38 trofeów, w tym pięć Pucharów Anglii, 13 tytułów mistrza Anglii i dwa zwycięstwa w Lidze Mistrzów. W 1999 roku sięgnął z Manchesterem po potrójną koronę i otrzymał tytuł szlachecki. Łącznie zdobył 49 trofeów, co czyni go najbardziej utytułowanym brytyjskim menedżerem w historii. W 2013 roku sir Alex ogłosił przejście na emeryturę, ale nadal pełni w United rolę dyrektora, wykłada także na Harvard Business School na kursach dla kadr zarządzających.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Prezentowana praca jest poświęcona ekonomiczno-finansowym aspektom funkcjonowania przedsiębiorstw w obszarze sportu, turystyki i rekreacji. Opracowanie zawiera elementy analizy z szeroko rozumianego biznesu sportowo-turystycznego w Polsce. Należy zaznaczyć, że aktualnie nie jest dostępnych wiele opracowań na ten temat, a jeśli nawet są to raczej dotyczą poszczególnych zagadnień niż całościowego, kompleksowego potraktowania. Na tym tle niniejsze opracowanie uzupełnia lukę sprowadzającą się do nikłej wiedzy dotyczącej ekonomiczno-finansowej strony sektora sportu, turystyki i rekreacji. Przy czym coraz aktualniejsze staje się to, że obszar sportu, turystyki i rekreacji musi być traktowany jak każdy inny sektor gospodarki z uwzględnieniem jego specyfiki polegającej na tym, że trzeba realizować równanie: duże środki finansowe – bardzo dobre wyniki gospodarcze – jeszcze większe przychody. Zasadniczym celem opracowania jest prezentacja, analiza i ocena problemów ekonomiczno-finansowego funkcjonowania przedsiębiorstw w sferze sportu i rekreacji. Podstawowa hipoteza badawcza zmierza do tego:W jaki sposób przedsiębiorstwa i firmy sektora sportu, turystyki i rekreacji realizują na rynku wolno-konkurencyjnym, w warunkach konkurencyjności międzynarodowej zadania i cele przeznaczone dla podmiotów typowych dla gospodarki rynkowej. Jakie warunki powinny być spełnione, aby spełnić wymagania stawiane przez wymogi rynkowe dla przedsiębiorstw z obszaru sportu, turystyki i rekreacji? Jakie powinny być zasady i możliwości finansowania przedsiębiorstw z tego obszaru w Polsce? W pracy zostały wykorzystane podstawowe metody badawcze takie jak: analiza, dedukcja czy wnioskowanie logiczne. Stały się one niezbędne do oceny ta-kich zjawisk jak: konkurencyjność, rentowność, czy analiza finansowa w przedsiębiorstwie. Praca ma charakter przeglądu ułatwiającego studiowanie i szybkie odnajdowanie kluczowych pojęć, formułowanie sytuacji problemowych oraz poszukiwanie odpowiedzi na nurtujące pytania. Jej struktura została ułożona w sposób zapewniający jasność i logiczność przyjętych analiz. W rozdziale pierwszym zostały omówione podstawowe pojęcia z zakresu podejmowania działalności przedsiębiorczej. Omówiono klasyfikacje i podstawowe problemy związane z wyborem formy prawnej działalności gospodarczej. Rozdział drugi poświęcono analizie przedsiębiorstwa w warunkach konkurencji. Zostały w nim omówione podstawy przewagi konkurencyjnej oraz czynniki wpływające na konkurencyjność. W rozdziale trzecim została scharakteryzowana problematyka analizy ekonomicznej. Zostały tam omówione w pierwszej kolejności pojęcie, istota, zakres oraz obszary analizy ekonomicznej. W rozdziale czwartym została podjęta problematyka sposobów finansowania działalności przedsiębiorstw z różnych źródeł. Rozdział piąty obejmuje problematykę i obszary analizy przedsiębiorstwa w otoczeniu fiskalnym. Zostały w nim wyeksponowane podstawowe elementy istoty podatku, ich rodzaje oraz formy opodatkowania podmiotów gospodarczych. W rozdziale szóstym został przedstawiony problem znaczenia biznes planu w działalności przedsiębiorstwa. Zostały scharakteryzowane elementy istotne biznes planu oraz znaczenie ryzyka w jego tworzeniu. Rozdział siódmy został poświęcony roli i zadania analizy ekonomicznej w ocenie przedsiębiorstwa. W ten sposób został uzupełniony i pogłębiony rozdział III. Rozdział VIII ocenia działalność gospodarczą przedsiębiorstw w obszarze STiR. Poddane analizie problemy nie tworzą kompendium wiedzy podstawowej z zakresu ekonomii i analizy ekonomiczno-finansowej. Są to tylko wybrane, zasadnicze kwestie stanowiące istotę omawianych zagadnień i jak każdy wybór wynikający z celów i ograniczeń, mogą tworzyć potrzebę szerszego ich poznawania przez czytelnika. Jego adresatami są głównie studenci kierunków wychowanie fizyczne i sport, którzy sygnalizując potrzebę zaistnienia tego rodzaju opracowania spowodowali, że powstała dla lepszej współpracy uczących i studiujących. Podręcznik jest pracą pracowników Katedry Organizacji, ekonomii i zarządzania Wydziału Wychowania |Fizycznego AWF Józefa Piłsudskiego w Warszawie, którzy tworząc poszczególne fragmenty książki, wnieśli zarówno własne pomysły i przemyślenia, jak i ujęcia problemów które można odnaleźć w istniejących podręcznikach z tej dziedziny wiedzy. Autorzy opracowania mają nadzieję, że taka prezentacja materiału i zagadnień ułatwi poznawanie i zrozumienie podstawowych kwestii dotyczących ekonomii sportu i podejmowania działalności gospodarczej w sporcie, turystyce i rekreacji oraz stanie się podstawą szerokiej wymiany poglądów na temat profesjonalnego podejścia do przedsiębiorstw funkcjonujących w obszarze sportu, turystyki i rekreacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia dotyczy ważnego z perspektywy naukowej i aplikacyjnej problemu zachowań przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych. Problem jest poznawczo ważny, gdyż dominujące przekonanie o lokalnej skali działania rzadko jest konfrontowane z rozpoznaniem rzeczywistych strategii przedsiębiorstw rodzinnych . Jest to widoczne zwłaszcza na gruncie polskim. Autor analizuje tendencje w rozwoju współczesnego otoczenia biznesu i konfrontuje je z zachowaniami strategicznymi przedsiębiorstw rodzinnych. Z punktu widzenia aplikacyjnego praca jest formą wspierania przedsiębiorstw rodzinnych w ich wysiłkach funkcjonowania na rynkach zagranicznych - poznanie uwarunkowań tych zachowań pozwoli na zastosowanie skutecznych instrumentów przez właścicieli, instytucje wspierania biznesu, ośrodki akademickie i działania rządu. Tradycyjne spojrzenie na zachowania przedsiębiorstw rodzinnych przez inwestorów i instytucje finansowe stawia je w pozycji „upośledzonej” w stosunku do konkurentów nierodzinnych . Jak wynika z badań zamieszczonych w pracy, są to skojarzenia nie tylko niesprawiedliwe, lecz nieprawdziwe.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka, napisana przez pracowników Katedry Wymiany Międzynarodowej Uniwersytetu Łódzkiego, jest źródłem wiedzy na temat społecznej odpowiedzialności biznesu. Odnosi się do najważniejszych jej filarów: miejsca pracy, środowiska przyrodniczego, społeczności lokalnej i rynku. Zaprezentowane zagadnienia mają charakter wielowymiarowy i aplikacyjny, dlatego może ona służyć upowszechnianiu dobrych praktyk wśród zainteresowanych tą problematyką podmiotów gospodarczych, jak i studentów, menedżerów, pracowników instytucji otoczenia biznesu oraz jednostek administracji publicznej. Opracowanie porządkuje kluczowe i aktualne zagadnienia teoretyczne, które zostały zilustrowane licznymi przykładami, odnoszącymi się do realnej działalności gospodarczej firm międzynarodowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Drodzy Czytelnicy, składamy na Wasze ręce kolejne już opracowanie z serii „Informatyka Ekonomiczna”. Niniejszy zeszyt, jak każdy z wcześniej opublikowanych, ma unikatowy charakter. Niepowtarzalną oraz godną polecenia wartością opracowania jest fakt, iż składa się ono z rozważań zawartych w artykułach Autorów, których domeną jest spoglądanie na Informatykę z wielu perspektyw. Przedłożone artykuły prezentują zatem wszechstronne spojrzenie na różnorakie aspekty wykorzystania rozwiązań z obszaru nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych za-równo w ujęciu naukowym, jak i z perspektywy rozwiązań gospodarczych. Jako Komitet Wydawniczy, cieszymy się, że trafiają do nas artykuły z różnych ośrodków naukowo-badawczych w Polsce, a chęć publikowania zgłaszają doświadczeni praktycy. Nie wszystkie nadesłane publikacje spełniają jednak wymogi formalnomerytoryczne, co jeszcze bardziej podnosi znaczenie i wartość publikacji, które otrzymały podwójne pozytywne recenzje i zostały wybrane do opublikowania w aktualnym numerze „Informatyki Ekonomicznej”. Redaktorzy niniejszego wydania pragną wyrazić podziękowania wszystkim Autorom, którzy zechcieli podzielić się swoimi doświadczeniami oraz poglądami. Ponadto składają podziękowanie Recenzentom za wnikliwe i rzeczowe oceny przedkładanych prac. Iwona Chomiak-Orsa, Tomasz Turek
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Nowe wydanie cieszącego się od lat niesłabnącym zainteresowaniem podręcznika do nauczania podstaw i specjalizacyjnych zagadnień marketingu. Publikacja ukazuje związki marketingu z zarządzaniem, mikro- i makroekonomią, psychologią, socjologią, przemysłem i handlem. Jest bogato ilustrowana rysunkami i przykładami doświadczeń polskich przedsiębiorstw. Zawiera indeks rzeczowy i bibliografię, a po każdym rozdziale pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne i studium przypadku. Ogromną zaletą książki jest przystępny język i przejrzysta struktura wykładu. Szerzej niż w innych podręcznikach nawiązuje do podstawowych funkcji zarzadzania (planowania, organizowania, przewodzenia i kontrolowania) omawia politykę i kalkulacje cen, rolę logistyki w dystrybucji, zarządzanie produktami przemysłowymi i usługami oraz marketing międzynarodowy. Podręcznik został napisany z myślą o studentach kierunków: ekonomia, finanse i rachunkowość, międzynarodowe stosunki gospodarcze, turystyka, zarządzanie, zarządzanie i inżyniera produkcji, zarządzanie publiczne oraz studiów podyplomowych i doktoranckich. Istotną cechą podręcznika jest połączenie elementów klasycznego marketingu z nowymi trendami. Treść książki obejmuje (…) aspekty funkcjonalne, menedżerskie i strategiczne marketingu. W części aplikacyjnej uwzględniono główne specyficzne obszary zastosowań marketingu: sfera usług, rynki przemysłowe, organizacje non-profit oraz rynki międzynarodowe. Marketing jest rozpatrywany z jego szerokim kontekstem społecznym i środowiskowym. (…) Publikacja reprezentuje ogromne walory dydaktyczne jako podręcznik. Poza przejrzystością na uwagę zasługują wprowadzone na końcu rozdziałów: pytania, case study i zadania do wykonania przez Czytelnika. prof. zw. dr hab. Marek Prymon Prof. zw. dr hab. Eugeniusz Michalski jest kierownikiem Katedry Zarządzania na Wydziale Nauk Ekonomicznych Politechniki Koszalińskiej. Był również dyrektorem Instytutu Ekonomii i Zarządzania oraz kierownikiem Katedry Marketingu Międzynarodowego PK. Wykłady prowadził w Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Politechnice Gdańskiej i Uniwersytecie Gdańskim. Jest autorem lub współautorem 21 książek i 118 artykułów naukowych z zakresu ekonomiki i organizacji przedsiębiorstwa, marketingu i zarządzania – opublikowanych w kraju i za granicą. Za podręcznik „Marketing” wraz z towarzyszącym mu aneksem internetowym (pierwszym tego rodzaju w Polsce) został uhonorowany Nagrodą Indywidualną Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w 2004 roku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.54227 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia wpisuje się w nurt badań nad zrównoważonym rozwojem, odpowiedzialnością społeczną i środowiskową biznesu. Reprezentuje pole naukowe rachunkowości i sprawozdawczości w zakresie zużycia dóbr nierynkowych, takich jak powietrze, środowisko przyrodnicze, cisza czy krajobraz. Odpowiada na rosnącą wśród interesariuszy potrzebę raportowania informacji niefinansowych. Książka poświęcona jest kosztom społecznym w teorii i sprawozdawczości jednostki gospodarczej na przykładzie przedsiębiorstwa wydobywczego KGHM S.A. Autorka próbuje odpowiedzieć na pytanie, czy w nauce rachunkowości występują metody wyceny mogące służyć do wyceny kosztów społecznych powstających w wyniku negatywnego oddziaływania przedsiębiorstw na otoczenie. W odpowiedzi przedstawia propozycję wyceny i prezentacji w sprawozdawczości niefinansowej kosztów społecznych jednostki gospodarczej na przykładzie KGHM S.A.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka Współczesne trendy bezpieczeństwa biznesu. Problemy i wyzwania gospodarek wschodnich jest opracowaniem naukowym, które zostało poparte badaniami empirycznymi i studiami przypadków. Monografia ta jest rezultatem wspólnych i indywidualnych międzynarodowych prac badających trendy, problemy i wyzwania stojące przed gospodarkami wschodnimi, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa biznesu. Cykliczność publikowania wyników badań zapewnia ciągłość i aktualność uczestniczenia w problematyce funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw w międzynarodowym, turbulentnym otoczeniu. Poprzednie publikacje, które powstały w ramach współpracy studentów, doktorantów, pracowników naukowo­badawczych, przedstawicieli samorządów i biznesu, były koordynowane przez Centrum Współpracy Naukowo­Badawczej: Polska–Ukraina, istniejące na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego i w Ługańskim Narodowym Uniwersytecie im. T. Szewczenki na Ukrainie. W aktualną koordynację bardzo aktywnie włączyło się Studenckie Koło Naukowe ManageTeam oraz Katedra Grup Dyspozycyjnych z Uniwersytetu Wrocławskiego. W realizacji kompleksowych badań pomógł międzynarodowy projekt NAWA, dotyczący mobilności naukowej Polska–Ukraina na lata 2020/2021. Monografia zawiera tylko część rezultatów badań w postaci popularnonaukowych artykułów. Pozostała część zaprezentowana została na III Międzynarodowej Konferencji Naukowo­Badawczej w obszarze Zarządzania, Ekonomii, Marketingu i Socjologii w perspektywie wielokulturowości w dniu 27 kwietnia 2021 roku oraz na VI Międzynarodowym Seminarium Naukowym „Współczesne trendy bezpieczeństwa biznesu międzynarodowego” w dniu 1 czerwca 2021 roku w Kijowie. Dołożono starań, aby książka miała kompleksowy charakter i stanowiła istotny wkład teorii i praktyki w kształtowanie bezpieczeństwa biznesu w gospodarkach wschodnich.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka jest zbiorem studiów przypadków i refleksji. Powstała w wyniku inspiracji wykładami prowadzonymi dla studentów Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego w ramach cyklu „Bliżej praktyki”. Te z kolei były następstwem bardzo dużego zainteresowania studentów wykładami organizowanymi przez członków funkcjonującej na wydziale Rady Biznesu. Tematy trzech cykli wykładów obejmowały aktualne zagadnienia z zakresu funkcjonowania gospodarki, ekonomii, inwestycji, finansów, zarządzania, a także zagadnienia społeczne. Dużą zaletą spotkań był bezpośredni kontakt z praktykami oraz zetknięcie się z prawdziwymi problemami biznesowymi. Rosnąca popularność wykładów przyczyniła się do rozwinięcia współpracy i spisania najciekawszych doświadczeń. Książka doskonale wpisuje się w potrzeby i zainteresowania wszystkich zaangażowanych stron: uczelni (studentów, kadry akademickiej, władz), jak i pracodawców. Przynosi wymierne korzyści społeczności akademickiej i zacieśnia więzi między środowiskami. Współpraca daje dużą szansę wzmocnienia kontaktów i wymiany pomysłów. Stanowi dopełnienie nawiązanych relacji między uczelnią a praktyką gospodarczą.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W książce zostały zamieszczone rezultaty jakościowych badań zjawisk i zachowań ekonomicznych. Autorzy reprezentujący różne dziedziny nauki – socjologię, ekonomię, psychologię –zwracają szczególną uwagę na metodologiczne aspekty analiz. W poszczególnych rozdziałach podejmują zróżnicowaną problematykę, dotyczącą m.in. zakorzenienia działań ekonomicznych w obszarze sektora turystycznego, budżetowania gospodarstw domowych, stylów wydawania pieniędzy, wzajemnych zależności między tożsamością a inwestowaniem, ekonomicznego i etycznego wymiaru relacji prostytutka–klient oraz kreowania wizerunku biznesmena w komercyjnych serwisach fotograficznych. Publikacja jest adresowana zarówno do psychologów, socjologów i ekonomistów wykorzystujących w swej pracy metody jakościowe, jak i praktyków gospodarczych zainteresowanych poruszanymi w niej tematami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej