Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(62)
IBUK Libra
(6)
Forma i typ
Książki
(61)
E-booki
(6)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(60)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(1)
Czytelnia - po rezerwacji
(60)
Autor
Przewęda Ryszard (1926-2022)
(11)
Trześniowski Roman (1909-2004)
(6)
Ronikier Aleksander (1942-2023)
(3)
Demel Maciej (1923-2017)
(2)
Geblewicz Eugeniusz (1904-1974)
(2)
Gniewkowski Wacław (1911-1990)
(2)
Grossman Jerzy (1936-2012)
(2)
Jasicki Bronisław (1907-1992)
(2)
Kosmol Andrzej (1935- )
(2)
Mieczkowski Tadeusz (1928-2015)
(2)
Molak Adolf (1914-1975)
(2)
Skład Maciej ( -2010)
(2)
Wołoszyn Stefan (1911-2004)
(2)
Anyżewski Jerzy
(1)
Barlak Marianna
(1)
Baryła-Matejczuk Monika
(1)
Bielski Janusz
(1)
Brzeziński Włodzimierz (1929-2004)
(1)
Bunio-Mroczek Paulina
(1)
Błoda Justyna
(1)
Cabak Anna
(1)
Charzewska Jadwiga
(1)
Charzewski Janusz (1938-2003)
(1)
Chojnacki Tadeusz (sport)
(1)
Cieśla Tomasz
(1)
Cieśliński Igor
(1)
Cyganiuk Jadwiga Mirosława
(1)
Cytowicz-Karpiłowska Wirginia
(1)
Czarnocka-Karpińska Wanda (1894-1971)
(1)
Dzierżykray-Rogalski Tadeusz (1918-1998)
(1)
Dąbrowski Andrzej (wychowanie fizyczne)
(1)
Długosielska Maria
(1)
Eider Jerzy
(1)
Fabiani Maria
(1)
Ferrer-Cascales Rosario
(1)
Filipiak Teresa
(1)
Filipowicz Zygmunt (1907-2003)
(1)
Gniewkowska Halina
(1)
Gołąb Stanisław (1936-2019)
(1)
Grotowska-Leder Jolanta
(1)
Hajri Hachmi
(1)
Iwańska Dagmara
(1)
Iwański Tomasz
(1)
Jarosińska Aniela
(1)
Jopkiewicz Andrzej (wychowanie fizyczne)
(1)
Jędruch Edward
(1)
Kais Naji Abdoul Jabbar
(1)
Kalinowski Zbigniew
(1)
Kluba Lesław
(1)
Kotwicki Tomasz
(1)
Kuraś Zygmunt ( -2010)
(1)
Kurpeta Wiesław Lech
(1)
Lewandowska Joanna (kultura fizyczna)
(1)
Magiera Andrzej (wychowanie fizyczne)
(1)
Markowska Małgorzata (wychowanie fizyczne)
(1)
Miernik Zbigniew
(1)
Molik Bartosz
(1)
Niewiadomski Michał (1905-1987)
(1)
Niżankowski Czesław (1912-1984)
(1)
Nowacka-Dobosz Sylwia
(1)
Nowakowska-Małusecka Joanna
(1)
Nowicki Waldemar Dariusz
(1)
Olszewska-Pawłucka Irena
(1)
Orlik Teresa
(1)
Ostasiewicz Katarzyna
(1)
Palej Franciszek
(1)
Pastuszak Anna (wychowanie fizyczne)
(1)
Pawłucki Andrzej (1948- )
(1)
Perkowski Krzysztof
(1)
Pietrzak Monika (nauki kultury fizycznej)
(1)
Poliŝuk Dimitri A
(1)
Przysiężna Bogumiła
(1)
Raczek Joachim
(1)
Romanowski Wiesław Seweryn (1913-1973)
(1)
Rusek Wojciech
(1)
Rutkowska Izabela (nauki kultury fizycznej)
(1)
Ryba Bogusław (1932- )
(1)
Sadowska Maria (kultura fizyczna)
(1)
Seiwa Hiroko
(1)
Seyfried Andrzej (1922-2009)
(1)
Siwek Wiesław
(1)
Skrudlik Czesława
(1)
Snela Sławomir
(1)
Staniszewski Tadeusz
(1)
Stelmach Marian
(1)
Sulisz Seweryn
(1)
Szpinda Zofia
(1)
Tomaszewski Paweł Krzysztof (1982- )
(1)
Urbanik Czesław
(1)
Wald Ignacy (1923-1991)
(1)
Wasilewski Erazm ( -2012)
(1)
Wieczorek Wojciech
(1)
Witkowski Mieczysław ( -2003)
(1)
Wolnik Beata
(1)
Wybraniec-Lewicka Barbara
(1)
Wysoczański Ryszard
(1)
Zapłatka Paweł
(1)
Ziemilska Anna
(1)
Zounhia Ekaterini
(1)
Ćwirko-Godycki Michał (1901-1980)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(11)
1970 - 1979
(11)
1960 - 1969
(11)
1940 - 1949
(1)
Kraj wydania
Polska
(66)
nieznany (0ol)
(2)
Język
polski
(62)
angielski
(4)
Temat
Wychowanie fizyczne
(19)
Dzieci
(18)
Children
(14)
Physical education
(11)
Sprawność fizyczna
(11)
Kultura fizyczna
(7)
Rehabilitacja
(7)
Rozwój fizyczny
(7)
Physical development
(6)
Sport
(6)
Dzieci i młodzież
(5)
Pedagogika
(5)
Antropologia
(4)
Dziecko
(4)
Physical fitness
(4)
Rehabilitacja ruchowa
(4)
Socjologia
(4)
Motoryka
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Physical culture
(3)
Physical fitness of children
(3)
Aktywność ruchowa
(2)
Biologia
(2)
Czynniki środowiskowe
(2)
Disabled
(2)
Fizjoterapia
(2)
Higiena
(2)
Movement rehabilitation of children
(2)
Niewidomi
(2)
Onkologia pediatryczna
(2)
Physical development of children
(2)
Physical education for children and adolescents
(2)
Praca doktorska
(2)
Psychologia
(2)
Pływanie
(2)
Rehabilitation
(2)
Rekreacja ruchowa
(2)
Sociology
(2)
Sport dzieci i młodzieży
(2)
Sport of children and youth
(2)
Tourism of children and youth
(2)
Turystyka
(2)
Youth
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Anthropology
(1)
Anthropology and physical development of children from Greece
(1)
Anthropology of body height in children
(1)
Anthropology of children and youth
(1)
Anthropometry
(1)
Antropometria
(1)
Athletic
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Biology of human heterosis
(1)
Biomechanika
(1)
Blind
(1)
Body posture of children and adolescents research
(1)
Cerebral palsy
(1)
Children and youth
(1)
Children's hygiene and puberty
(1)
Children's psychology
(1)
Children's rehabilitation
(1)
Children's sport and swimming
(1)
Children's sports score
(1)
Chłopcy
(1)
Czas wolny
(1)
Development and history physical culture of children and adolescents
(1)
Diplegia
(1)
Disabled children treatment
(1)
Dzieci w pornografii
(1)
Dzieci wrocławskie
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziewczynki
(1)
Education
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja językowa
(1)
Edukacja sportowa
(1)
Faulty posture
(1)
Fizjologia
(1)
Fizjoprofilaktyka
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Handel dziećmi
(1)
Hearing
(1)
Heterozja człowieka
(1)
Hygiene
(1)
Idiopathic scoliosis
(1)
Jordanian Gardens in Poland
(1)
Kindergarten
(1)
Kluby sportowe
(1)
Kwadriplegia spastyczna
(1)
Lekkoatletyka
(1)
Medycyna
(1)
Metoda Orffa
(1)
Mobility
(1)
Motion games and activities
(1)
Motor development of the blind
(1)
Motorics
(1)
Motority of a child
(1)
Motoryczność
(1)
Movement improvement of children in cancer
(1)
Mukowiscydoza
(1)
Temat: dzieło
Optional Protocol to the Convention on the Rights of the Child on the Sale of Children, Child Prostitution and Child Pornography
(1)
Temat: miejsce
Lubelskie (województwo)
(1)
Gatunek
Praca doktorska
(40)
Praca zbiorowa
(2)
Prace doktorskie
(2)
Informator
(1)
Poradniki dla młodzieży
(1)
Prasa pedagogiczna
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
68 wyników Filtruj
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.404 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.516 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.85 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.520 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.175 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.508 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.428 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.530 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.350 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.177 (1 egz.)
E-book
W koszyku
The book contains inspiring work on multiple innovative solutions focused on improving well-being of children and youth in the children­focused perspective with reflection in academic theory, research and publications, and social policy documents and tools. lt presents papers prepared by authors representing international academic institutions (i.e. Department of Applied Sociology and Social Work, University of Łódź), public policy entities (i.e. the European Commission, the Ministry of Family, Labour and Social Policy of the Republic of Poland) and non-governmental organizations (i.e. Eurochild, European Social Network). The book presents the discussion of such problems like: children’s rights, child poverty and social exclusion, early years care and education, children in alternative care, children’s health and family, parental and children support.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia jest wynikiem międzynarodowej współpracy naukowców i praktyków, którzy postawili sobie wspólny cel, jakim jest opracowanie zorientowanego na wsparcie podejścia do bardzo wrażliwych dzieci w ich najbliższym otoczeniu. Wysoka wrażliwość to cecha temperamentu, która charakteryzuje około 20% populacji. Badania potwierdzają, że osoby bardzo wrażliwe przetwarzają informacje i bodźce pochodzące z otoczenia silniej (intensywniej) i głębiej niż inni. Osoby te są bardziej wrażliwe, zarówno na pozytywne, jak i negatywne doświadczenia. Cecha ta nabiera szczególnego znaczenia, gdy mówimy o dzieciach. Dla dzieci bardzo wrażliwych nieodpowiednie warunki rozwoju mogą stać się szczególnie uciążliwe i w konsekwencji wpłynąć na ich przyszłość. Książka adresowana jest przede wszystkim do specjalistów, którzy na co dzień pracują z dziećmi w wieku 3–10 lat (nauczyciele, wychowawcy, psycholodzy, pedagodzy), także dla studentów psychologii i pedagogiki oraz do tych, którzy ze względu na swoje zainteresowania lub obowiązki zawodowe angażują się we wspieranie dzieci, jak również do rodziców. Wiedza i wskazówki zawarte w publikacji ułatwiają zarówno pełniejsze zrozumienie natury wrażliwości, jak i skuteczniejsze wsparcie dzieci. Książka przybliża problematykę wrażliwości (jej fachowej nazwy, znaczenia i definicji), a także specyfiki zachowań osób wysoce wrażliwych. Charakteryzuje funkcjonowanie wrażliwego dziecka w sferze fizycznej, emocjonalnej, poznawczej i interpersonalnej. Kompetencja w rozpoznaniu cechy (diagnoza pozytywna) powinna być początkiem procesu wspierania dzieci wysokowrażliwych, ich rodzin i najbliższego otoczenia. Książka zawiera również treści zorientowane na edukację i wsparcie wysoce wrażliwych dzieci. W badaniach nad rozwojem dziecka zwraca się szczególną uwagę na rolę warunków rozwoju, znaczenie odpowiedniej stymulacji. Źródłem stymulacji dla małego dziecka jest jego najbliższe otoczenie, zwłaszcza dom rodzinny, a następnie przedszkole i szkoła. Im młodsze dziecko, tym większe, ważniejsze dla rozwoju jest znaczenie stymulacji środowiskowej, a tym samym jakości środowiska. Publikacja przedstawia także perspektywę rodzicielską. Opisuje informacje, które wyjaśniają cechy dziecka, w tym aspekty funkcjonowania dziecka, które mogą być trudne dla rodzica. Szczególną uwagę zwraca się na sferę emocjonalną funkcjonowania dziecka, wyzwania rodzicielskie, a także specyficzne metody pracy z dzieckiem, w tym sugestie do działań zalecanych w pracy z bardzo wrażliwym dzieckiem. W monografii przedstawione zostały również ramy i praktyczne strategie, oparte na badaniach psychologicznych i neuronaukowych, mające na celu zrozumienie, w jaki sposób ucieleśniona edukacja ułatwia regulację i zintegrowane poczucie siebie oraz w ten sposób przyczynia się do zdrowia i dobrego samopoczucia bardzo wrażliwych dzieci. Treść obszaru wrażliwości temperamentalnej dziecka i umiejętności wspierające go mogą wzmocnić działania profilaktyczne szkoły, zwłaszcza w profilaktyce uniwersalnej. W związku z tym projektowanie wsparcia dla bardzo wrażliwych dzieci nie polega na modyfikowaniu ich cech. Świadoma praca nie oznacza ingerowania w tę cechę, akceptowania jej jako trudności lub problemu, z którym trzeba się uporać, ale polega na zapewnieniu warunków, w których bardzo wrażliwe dzieci będą miały równe szanse rozwoju swojego potencjału.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
On September 21-22, 2015, 6th International Scientific Conference “Quality of Life 2015. Human and Ecosystems Well-being” was held in Wrocław. The conference was a part of the cycle of the conferences on the topic of quality of life that have been organized by the Department of Statistics (Wrocław University of Economics) since 1999. The aim of the cycle is to participate in the still rising all over the word wave of scientific studies on quality of life: ethical background and definitions of quality of life, investigating (how to measure it), presenting the results of differences of quality of life over time and space, its interdependences with natural environment, mathematical methods useful for the methodology of measuring quality of life and finally – possible methods of improving it. The conferences are meant to integrate the Polish scientific community doing research on these topics as well as to make contacts with foreign scientists. This year our honorary guest was Professor Filomena Maggino, past President of International Society for Quality-of-Life Studies (ISQOLS), who presented a plenary lecture. We hosted about 30 participants, among them scientists from Spain, Romania, Italy and Japan. We had 24 lectures on such a variety of topics as carbon footprint and mathematical properties of some estimators. The common background of all of them was to better comprehend, measure and possibly to improve the quality of humans’ life. The present volume contains the extended versions of some selected lectures presented during the conference. We wish to thank all of the participants of the conference for co-creating very inspiring character of this meeting, stimulating productive discussions and resulting in some potentially fruitful cooperation over new research problems. We wish also to thank the authors for their prolonged cooperation in preparing this volume, the reviewers for their hard work and for many valuable, although anonymous, suggestions that helped some of us to improve their works. Finally, we wish to thank the members of the Editorial Office of Wrocław University of Economics for their hard work while preparing the edition of this volume, continuous kindness and helpfulness exceeding their duties of the job. Katarzyna Ostasiewicz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.349 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.268 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.608 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Kolejny numer czasopisma Silesian Journal of Legal Studies stanowi kontynuację dyskursu prawniczego prowadzonego przez Autorów z całego świata. Numer 10 periodyku będąc doskonałą platformą wymiany myśli, poglądów oraz opinii środowisk akademickich, poświęcony jest rozważaniom z zakresu prawa międzynarodowego publicznego, praw człowieka, prawa pracy oraz prawa Unii Europejskiej. Wśród artykułów znalazły się w głównej mierze opracowania poświęcone szeroko pojętym zagadnieniom ochrony praw człowieka, dla których punktem wyjścia są refleksje podkreślające znaczenie Europejskiej Konwencji Praw Człowieka oraz roli Trybunału Sprawiedliwości w wyznaczaniu powszechnie obowiązujących standardów ochrony praw człowieka. W dalszej części, przedmiot rozważań stanowią wybrane zagadnienia dotyczące dyskryminacji rasowej oraz etnicznej Romów w sektorze zatrudnienia, a także międzynarodowej ochrony praw dzieci, w tym udzielanej im pomocy humanitarnej, w sytuacji zagrożenia konfliktami zbrojnymi. Należy także zwrócić uwagę na artykuł dotyczący analizy ukraińskiego prawa pracy z punktu widzenia obowiązujących norm międzynarodowych. W każdym kolejnym numerze zamieszczane są także sprawozdania z konferencji naukowych, krajowych i zagranicznych, w których uczestniczyli pracownicy i doktoranci Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego, a także wykaz monografii autorstwa pracowników Wydziału i konferencji organizowanych przez Wydział oraz jego Fundację Facultas Iuridica, która współfinansuje wydanie periodyku. Materiały publikowane w czasopiśmie kierowane są do szerokiego grona prawników, zarówno teoretyków, jak i praktyków, a także do studentów i doktorantów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Tom poświęcony jest problematyce podziałów społecznych, ich przeobrażeń, uwarunkowań i konsekwencji. Główne wątki analiz prezentowane w tomie odnoszą się do przemian, jakim podlegają struktury współczesnych społeczeństw w pierwszej dekadzie XXI wieku, poddane oddziaływaniu procesów globalizacyjnych i transformacyjnych. Większość artykułów zamieszczonych w tomie charakteryzuje klasyczne podejście do analiz struktury społecznej oparte na próbach dobranych metodą losową. Analizy te dokumentują, iż współczesne społeczeństwa nadal mają strukturę warstwową, a teorie klasowe wciąż pozwalają nam wyjaśnić sposób, w jaki nierówności związane z produkcją i rynkiem, dostępem do edukacji i zasobów organizacyjnych, utrwalają stare i nowe nierówności w czasie. Procesy klasowe nie są jednak jedynymi czynnikami przyczyniającymi się do utrzymania i reprodukcji nierówności. Stąd badanie strukturalnych nierówności społecznych pozostaje wyzwaniem i jednym z głównych celów socjologicznych eksploracji. Teksty zamieszczone w tomie ilustrują różne podejścia stosowane przez badaczy dla wyjaśniania strukturalnych nierówności społecznych wraz z towarzyszącymi im wzorami przekonań i działań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej