Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(17)
IBUK Libra
(6)
Forma i typ
Książki
(17)
E-booki
(6)
Dostępność
dostępne
(14)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(10)
Dla pracowników AWF
(6)
Czytelnia
(3)
Czytelnia - po rezerwacji
(1)
Autor
Przybyla Olga
(3)
Bartoszewski Jakub
(2)
Delaney Tara
(2)
Pisula Ewa (1964- )
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Szot Zbigniew
(2)
Aquilla Paula (1963- )
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Brauner Alfred
(1)
Brauner Françoise
(1)
Błeszyński Jacek
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Emich-Widera Ewa
(1)
Gałkowski Tadeusz
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(1)
Grodzka Magdalena
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Jaklewicz Hanna ( -2016)
(1)
Kazek Beata
(1)
Kosakowski Czesław (1940- )
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Masłowski Janusz
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Paprocka Justyna
(1)
Plichta Piotr
(1)
Przewłoka Karolina
(1)
Przewłoka Karolina (nauki o kulturze fizycznej)
(1)
Sutton Shirley (1953- )
(1)
Szczupał Bernadeta
(1)
Winter Matt
(1)
Yack Ellen (1956- )
(1)
Zbróg Anna
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Śliwerski Wojciech
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(3)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(15)
nieznany (xxx)
(8)
Temat
Autyzm
(15)
Dziecko autystyczne
(6)
Medycyna
(4)
Niepełnosprawni
(4)
Psychologia
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Autism
(2)
Autyzm wczesnodziecięcy
(2)
Dzieci autystyczne
(2)
Dziecko
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Terapia zabawą
(2)
Zespół Aspergera u dzieci
(2)
Ćwiczenia usprawniające
(2)
Afazja
(1)
Choroby dziedziczne
(1)
Dzieci
(1)
Dzieci głuche
(1)
Dzieci niepełnosprawne
(1)
Dzieci przewlekle chore
(1)
Dzieci z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Dzieci z niepełnosprawnością wzroku
(1)
Dziecko autystyczne rozwój psychofizyczny korekcja
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Edukacja
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Głuchoniewidomi
(1)
Hipoterapia
(1)
Hippotherapy
(1)
Integracja sensoryczno-motoryczna
(1)
Kinezyterapia
(1)
Nauczanie ustawiczne
(1)
Niepelnosprawni
(1)
Osoby autystyczne
(1)
Pedagogika
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Przemoc u dzieci
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Psychiatria dziecięca
(1)
Rak (med.)
(1)
Rehabilitacja
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rehabilitation
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Zaburzenia autystyczne
(1)
Zaburzenia rozwoju
(1)
Zespół Downa
(1)
psychopatologia
(1)
Gatunek
Praca doktorska
(2)
Poradnik
(1)
23 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej