Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(64)
IBUK Libra
(19)
Forma i typ
Książki
(50)
E-booki
(19)
Czasopisma
(14)
Dostępność
dostępne
(50)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(2)
Czytelnia - po rezerwacji
(48)
Autor
Wohl Andrzej (1911-1998)
(5)
Hądzelek Kajetan (1930- )
(4)
Trześniowski Roman (1909-2004)
(4)
Wroczyński Ryszard (1909-1987)
(4)
Laskiewicz Henryk (1929-2013)
(3)
Młodzikowski Grzegorz (1920-2006)
(3)
Barański Kazimierz (1923-1994)
(2)
Cicirko Zofia
(2)
Filipowicz Zygmunt (1907-2003)
(2)
Gniewkowski Wacław (1911-1990)
(2)
Hanusz Halina
(2)
Nowacki Roman
(2)
Abdulla Ibrahim Abdulla
(1)
Baraniewski Waldemar
(1)
Bartoszak Bernard
(1)
Bańczyk Mikołaj
(1)
Behr Valentin
(1)
Blaise Marie
(1)
Bogucka Maria (1929-2020)
(1)
Bogusz Andrzej (1932- )
(1)
Borejsza Czesław (1911-1985)
(1)
Boukef Mohamed Tahar
(1)
Bratek Wiesława
(1)
Buczek Gertruda
(1)
Bugajski Jan
(1)
Chorążykiewicz Waldemar
(1)
Czajkowski Zbigniew (1921- )
(1)
Dembowski Marek
(1)
Dobrzeniecki St
(1)
Dowgird Zofia
(1)
Durko Janusz
(1)
Falski Maciej
(1)
Filipowicz Zygmunt (1931-2013)
(1)
Findak Vladimir (1937- )
(1)
Forycki Remigiusz
(1)
Gajek Józef (1907-1987)
(1)
Gawkowski Robert (1962- )
(1)
Gawlak-Kica Gabriela (1938- )
(1)
Geblewicz Maria
(1)
Goetel Walery (1889-1972)
(1)
Golonka Marek
(1)
Grabarczyk Tadeusz
(1)
Graczyk Marek
(1)
Grot Zdzisław Henryk (1903-1984)
(1)
Gutowski Aleksander (kultura fizyczna)
(1)
Gąsiorowski Andrzej (1935- )
(1)
Głasek Barbara
(1)
Hussain Fatma N
(1)
Jackiewicz Danuta
(1)
Jaczynowski Lech (1946- )
(1)
Jarosiński Tadeusz (1917-2003)
(1)
Karuga Tadeusz
(1)
Kobylińska Anna
(1)
Konert-Panek Monika
(1)
Konopnicki Jan (1905-1980)
(1)
Kosman Edmund (1911-1990)
(1)
Kulgawczuk Roman
(1)
Lachowski Marcin
(1)
Lorentz Stanisław (1899-1991)
(1)
Matusiak Janusz
(1)
Mierzwiński Henryk (1935-2011)
(1)
Morawińska-Brzezicka Maria (1917-2011)
(1)
Nowocień Jerzy (1948- )
(1)
Odrowąż-Szukiewicz Hanna (1916-2003)
(1)
Pawlak Grażyna (1945- )
(1)
Perkowski Krzysztof
(1)
Piskorski Czesław (1915-1987)
(1)
Pogońska-Pol Magdalena
(1)
Poznański Karol (1931-2022)
(1)
Pędraszewska-Sołtys Barbara
(1)
Sarnecka Zuzanna
(1)
Siemiradzki Kamil
(1)
Skawiński Marek
(1)
Smarzyński Henryk (1906-1989)
(1)
Smolaga Teresa
(1)
Socha Stanisław (1932- )
(1)
Sokołowicz Małgorzata
(1)
Staniszewski Tadeusz
(1)
Szczeciński Ryszard
(1)
Szczepkowski Marek (kultura fizyczna)
(1)
Szulc Zygmunt (1925-2002)
(1)
Szwejcerowa Aniela
(1)
Szymański Wojciech
(1)
Słoniewski Michał
(1)
Telwak Wiktoria
(1)
Telwak Witalij
(1)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(1)
Tkaczyk Janusz
(1)
Toporowicz Kazimierz (1931-2020)
(1)
Triaire Sylvie
(1)
Tygielski Wojciech
(1)
Valdes Ynilo Figueroa
(1)
Ważny Zenon (1929- )
(1)
Weinert Marian (1908-1971)
(1)
Werner Wiktor
(1)
Wieczorek Ryszard (kultura fizyczna)
(1)
Wilk Sławomir
(1)
Wolańska Teresa (1927-2000)
(1)
Wołoszyn Stefan (1911-2004)
(1)
Wróblewski Andrzej Kajetan
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(20)
1970 - 1979
(11)
1960 - 1969
(13)
1950 - 1959
(1)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(1)
1830 - 1839
(1)
Okres powstania dzieła
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(74)
nieznany (0ol)
(3)
Wielka Brytania
(2)
Język
polski
(67)
angielski
(7)
ukraiński
(1)
nieznany (xxx)
(1)
Temat
Sport
(22)
Kultura fizyczna
(16)
Historia sportu
(13)
Wychowanie fizyczne
(9)
History of sport
(8)
Physical culture
(8)
Physical education
(8)
History
(7)
Historia kultury fizycznej
(6)
History of physical culture
(6)
Turystyka
(6)
Historia
(4)
Gimnastyka
(3)
Kluby sportowe
(3)
Muzealnictwo
(3)
Socjologia
(3)
Tourism
(3)
Absolwenci
(2)
Architektura
(2)
Art history
(2)
Boks
(2)
Boxing history
(2)
Fencing
(2)
Graduates
(2)
Historia AWF Warszawa
(2)
Historia sztuki
(2)
Historia turystyki
(2)
Historycy
(2)
Lublin (Polska)
(2)
Museology
(2)
Organizacje sportowe
(2)
Physical Culture
(2)
Psychologia
(2)
Rekreacja
(2)
Sport history
(2)
Sports clubs
(2)
Szermierka
(2)
Sztuka
(2)
The history of sport
(2)
Wspomnienia
(2)
Zabytki
(2)
Academic Sports Association
(1)
Akademicki Związek Sportowy
(1)
Arabic woman
(1)
Architecture
(1)
Artistic gymnastics
(1)
Athletics training women
(1)
Austryjacka gimnasstyka szkolna
(1)
Biomechanics
(1)
Biomechanika
(1)
Broń biała
(1)
Chałubiński, Tytus (1820-1889)
(1)
Ciężka atletyka
(1)
Czas wolny
(1)
Czeladź
(1)
Development and history physical culture of children and adolescents
(1)
Durski, Antoni (1854-1908)
(1)
Dąbkowski, Przemysław (1877-1950)
(1)
Education
(1)
Edukacja muzyczno-ruchowa
(1)
Gastronomia
(1)
Gimnastyka artystyczna
(1)
Golf
(1)
Gruševsĺkij Mihajlo (1866-1934)
(1)
Gruševsĺkij, Mihajlo (1866-1934)
(1)
Guide
(1)
Gymnastics
(1)
Gymnastics teaching
(1)
Główny Komitet Kultury Fizycznej
(1)
Health education
(1)
Heavy athletics
(1)
Historia Kultury Fizycznej
(1)
Historia Sportu
(1)
History of Tunisia
(1)
History of organization of physical recreation
(1)
History of tourism
(1)
International Olympic Museum
(1)
Kobieta
(1)
Lausanne Olympic Museum
(1)
Lecznictwo
(1)
Lekkoatletyka
(1)
Marketing sportu
(1)
Medycyna
(1)
Metody i techniki badawcze
(1)
Międzynarodowe Muzeum Olimpijskie
(1)
Muzea
(1)
Muzea sportowe
(1)
Muzeum Olimpijskie
(1)
Muzyka
(1)
Natural sciences
(1)
Nauczyciel
(1)
Nauki przyrodnicze
(1)
Odznaka sportowa
(1)
Organizacja kultury fizycznej
(1)
Organizacje
(1)
Organizacje młodzieżowe
(1)
Organization of sport marketing
(1)
Organization physical culture
(1)
Osiągnięcia sportowe
(1)
Outdoor games and activities
(1)
Temat: czas
1901-
(6)
1918-
(2)
1801-
(1)
Temat: miejsce
Lublin (Polska)
(2)
Irak
(1)
Warmińsko - Mazurskie (województwo)
(1)
Województwo Białopodlaskie
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Praca doktorska
(42)
Praca zbiorowa
(6)
Czasopisma polskie
(1)
Czasopisma popularnonaukowe
(1)
Prasa sportowa
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
83 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Dwujęzyczna (polsko-angielska) bogato ilustrowana publikacja stanowi próbę ukazania związków między dziejami Uniwersytetu Warszawskiego a rozwojem fotografii – wynalazku o fundamentalnym znaczeniu dla powstania nowej cywilizacji wizualnej. Przyjęty zakres chronologiczny obejmuje okres między rokiem 1839, kiedy w Paryżu ogłoszono wynalezienie dagerotypii i kiedy pierwsze dagerotypy wykonano również w Polsce, a rokiem 1921, gdy sytuacja Uniwersytetu, reaktywowanego podczas I wojny światowej, została ostatecznie ustabilizowana po zakończeniu wojny polsko-bolszewickiej. Publikacja z jednej strony prezentuje wygląd gmachów na terenie uniwersyteckim oraz najstarsze fotograficzne wizerunki osób tworzących historię uczelni w omawianym czasie, z drugiej – zawiera refleksję nad genezą wprowadzenia fotografii w Warszawie i udziału w tym procesie środowiska uniwersyteckiego. Warto zaznaczyć, że już na początku lat pięćdziesiątych XIX stulecia naukowcy wywodzący się z Uniwersytetu Warszawskiego uznawali fotografię za przydatny instrument badawczy. Tom jest podzielony na dwie części. Obszerny esej, ilustrowany kilkudziesięcioma rycinami, poświęcono początkom fotografii oraz związkom nowego medium z Uniwersytetem Warszawskim. W części albumowej znalazło się ponad 100 fotografii (wraz z obszernymi opisami) ukazujących portrety profesorów i studentów, budynki służące Uniwersytetowi Warszawskiemu oraz ważne wydarzenia historyczne związane z uczelnią. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* The bilingual (Polish-English) and richly illustrated book is an attempt to show the references between the history of University of Warsaw and the development of photography – a crucial invention for the new visual civilization. The book covers the period from 1839, when the invention of daguerreotype was announced in France and when the first daguerreotypes were made in Poland, to 1921, when the situation of the University, reactivated during the World War I, was finally stabilized after the Polish-Soviet War. On the one hand the book presents the buildings of the University and the oldest photos of the people who created the history of the institution, on the other hand – it contains the reflection on the origins of photography in Warsaw and on the participation of the scientific milieu in its development. Which is worth noticing, at the beginning of the 1850s the scientists of the University of Warsaw already regarded photography as a useful research tool. The book is divided into two parts. The comprehensive essay illustrated with several dozens of figures is devoted to the origins of the photography and to its connection with the University of Warsaw. In the album more than 100 photographs (with the extensive commentaries) present the portraits of the professors and the students, the buildings and the important events related to the University. The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Tom poświęcony problematyce sztuki XX wieku, a także aktualnym zjawiskom artystycznym. Opublikowane artykuły opisują głębokie przemiany formalne i technologiczne oraz twórczość podejmującą ważne tematy społeczne i polityczne. Od portretów fotograficznych Witkacego i Cameron oraz autoportretów kapistów, poprzez refleksję nad kanonem prezentowania polskiej sztuki współczesnej za granicą w okresie zimnej wojny czy ekokrytyczną analizę twórczości Hasiora, aż po spojrzenie na sztukę izraelską po tzw. intifadzie Al-Aksa – teksty tworzą bogatą mozaikę tematów. Ich autorzy, przedstawiciele różnych środowisk naukowych, wykorzystują odmienne narzędzia metodologiczne, ukazując zaawansowany warsztat badawczy współczesnej historii sztuki. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Michael Kunze, librecista m.in. "Elisabeth" i "Tańca Wampirów", to twórca niezwykle popularny w Europie i Azji. Jego biograficzne musicale są nie tylko imponującymi widowiskami, lecz także fascynującą próbą opowiadania o historii Austrii, a zarazem o mechanizmach przedstawiania przeszłości za pomocą środków współczesnego teatru muzycznego. "Musical jako maszyna pamięci" ukazuje drogę powstania dwóch słynnych musicali Kunzego, "Elisabeth" i "Mozarta!", w kontekście badań nad pamięcią zbiorową i skomplikowanej, europejsko-amerykańskiej historii rozrywkowego teatru muzycznego. Książka pokazuje, że musical od dawna był mocno związany z pamięcią społeczeństw, w których jest wystawiany, a jego przeszłość jako gatunku jest nierozerwalnie związana z Wiedniem. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Musical as Memory Machine. Performing Austria’s Past in Selected Musicals by Michael Kunze Michael Kunze, librettist whose works include "Elisabeth" and "Dance of the Vampires", enjoys immense popularity throughout Europe and Asia. His biographical musicals are not only impressive shows but also fascinating attempts at introducing the audience both to Austrian history and to mechanisms of presenting the past by means of modern music theatre. "Musical as Memory Machine" discusses the creation process of Kunze’s two famous musicals, "Elisabeth" and "Mozart!", in the context of studies on collective memory and of the Euro-American history of music theatre as a form of entertainment. The book demonstrates that the musical has long been tightly intertwined with the memories of the societies where it is staged, and that the history of the musical as a genre is inextricably linked with Vienna. The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Mgr Marek Golonka (ORCID 0000-0001-8146-1316) – dziekan w Górnośląskiej Wyższej Szkole Przedsiębiorczości, wykłada projektowanie gier na kierunku: Gry i Grafika Interaktywna, projektant gier i kulturoznawca. Bada przedstawianie przeszłości na różnych polach kultury popularnej. Jego głównym osiągnięciem badawczym jest prowadzony w Instytucie Kultury Polskiej na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego projekt "Przedstawianie przeszłości w teatrze muzycznym Polski i Austrii oraz jego recepcja", wnioski z którego podsumowuje w niniejszej publikacji. Pisze też scenariusze do komputerowych i fabularnych gier historycznych dla wydawnictw z Polski i ze świata.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wznowienie biografii Marcelego Nenckiego, patrona Instytutu Biologii Doświadczalnej PAN, który w 2018 roku obchodzi 100-lecie swojego istnienia, a w 2017 roku świętował 170 rocznicę urodzin uczonego. Marceli Nencki, jeden z najwybitniejszych przyrodników polskich XIX wieku, zajmował się zagadnieniami na pograniczu chemii i medycyny, był autorem wielu prac m.in. z chemii fizjologicznej i bakteriologii, pracował na stanowisku profesora uniwersytetu w Bernie, a następnie sprawował funkcję kierownika Zakładu Chemii Instytutu Medycyny Doświadczalnej w Petersburgu. Zapisał się w historii nauki jako badacz biosyntezy kwasu moczowego, współodkrywca struktury hemu oraz podobieństw budowy chlorofilu i hemoglobiny. Autorka tej biografii Aniela Szwejcerowa była przez wiele lat pracownikiem, a następnie kierownikiem Biblioteki Instytutu Biologii Doświadczalnej PAN im. M. Nenckiego. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rocznik prezentuje najnowsze wyniki badań z zakresu historii sztuki. Założony w 1990 roku przez Jana Białostockiego. W piśmie zamieszczane są artykuły wybitnych polskich i zagranicznych naukowców. Czasopismo wydawane jest w języku angielskim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Margins and Marginalization The concepts spelled out in the title Margins and Marginalization usually carry negative connotations. They are associated with having to live outside the main current of events, or with the peripheral and thus inessential aspects of an artwork. Such an understanding assumes a sharp division into major, central, important elements, and minor or marginal ones. However, the validity of such division has been questioned by some contemporary theoreticians and artists. Its arbitrariness and relativist character had been also pointed out in the past. The aim of the 2014 volume is to investigate the occurrence of the titular concepts in the theory and practice of both old and contemporary art. We wish to examine different conceptualizations of margins and marginalization and we are open to a broad range of approaches to his topic.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń. The periodical (annual) Rozprawy Komisji Językowej Łódzkiego Towarzystwa Naukowego / Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society was established in 1954. Articles featured in Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society concentrate on issues from numerous linguistic fields which present various research methodologies. Treatises and articles are of theoretical-methodological and material representing nature. Apart from papers in Polish studies, Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society publishes also Slavonic articles and compendious works with reference to Indo-European state. The authors of articles are mainly linguists from Lodz; however, besides them there are scientists from outside Lodz and abroad who represent all generations.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Na jakich ogólnokulturowych kategoriach myślowych ufundowana jest historiografia? Jaka jest natura historyczności? - te dwa pytania wyznaczają horyzont badawczy książki. Odpowiedzi na pytanie o naturę historyczności autor poszukuje poza tekstami historyków, licząc na to, że historyczność przejawi się tam w "czystej formie", ujawniając kulturowy, świadomościowy fundament historiografii jako formy piśmiennictwa. Autor dokonuje konceptualizacji idei historyczności, śledzi historię idei i postępującą w europejskiej XIX-wiecznej myśli ewolucję rozumienia historyczności. Inspiracji szuka u F. Nietzschego i G. H. Meada, szeroko i wnikliwie odwołuje się do tekstów źródłowych A. Smitha, Th. Malthausa, J. Benthama, D. Ricardo, J.S. Milla, podejmując frapujący dialog z myślicielami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
ENGLISH When speaking about Jesus, are we confined only to belief? If we examine historical sources, can we come to the conclusion that Jesus of Nazareth was non-existent? What do the facts tell us? “How can I know…?” is a review of fascinating documents of the first centuries of our era. The conclusions of their analysis are a challenge to everyone who is sincerely seeking the truth. One cannot remain indifferent. POLSKI Czy mówiąc o Jezusie jesteśmy zdani tylko na wiarę? Czy analizując źródła historyczne możemy dojść do wniosku, że Jezus z Nazaretu jest wielkim nieobecnym? Jak wyglądają fakty? „Skąd mogę wiedzieć...?” to przegląd fascynujących dokumentów z pierwszych wieków naszej ery. Wnioski z ich analizy stanowią wyzwanie dla każdego szczerego poszukiwacza prawdy. Nie da się przejść obok nich obojętnie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Pierwszy rocznik „Prac Polonistycznych ukazał się w Łodzi w 1937 roku, z inicjatywy wybitnych humanistów związanych z Wolną Wszechnicą (ze Stefanią Skwarczyńską na czele). Pismo na trwałe związało się z Łodzią i regionem, ale od początku było periodykiem o charakterze ogólnopolskim. Po wojnie, nie przestając pełnić funkcji forum środowiska macierzystego, zyskiwało z każdym wydanym tomem coraz większy zasięg oddziaływania i coraz mocniejszą pozycję ogólnopolską. Przyjęto i konsekwentnie realizowano zasadę, aby publikować w kolejnych rocznikach artykuły literaturoznawców z rozmaitych ośrodków i środowisk, oraz aby byli to najlepsi specjaliści w zakresie danej problematyki. W ciągu ponad siedemdziesięciu lat istnienia „Prace Polonistyczne” zyskały uznanie i wysoką rangę ze względu na to, że każdy rocznik w zgodnej opinii badaczy wydatnie wzbogacał wiedzę o rodzimej literaturze. Rozprawy opublikowane w „Pracach Polonistycznych” weszły w dziesiątkach pozycji do podstawowej bibliografii każdej epoki literackiej i każdej dziedziny literaturoznawstwa. Od blisko dwudziestu lat redakcja „Prac Polonistycznych” (najpierw pod kierunkiem Krystyny Poklewskiej, a od ponad dekady — Wiesława Pusza) nadaje tomom charakter monograficzny. Ukazały się roczniki poświęcone dorobkowi autorskiemu: Z. Herberta, J. Słowackiego, J. Tuwima, wydano tomy tematyczne: Przypomnienia i promocje; U zbiegów stuleci; Zaskoczenia; „Jakaż to nuża wisi nade mną”, czyli w okowach ciała i duszy; Romantycy — fantastyka — podróż; Tobie — teraz. W kręgu literackich ofiarowań; Z powodu okoliczności, pod wpływem chwili; Pory dnia, pory roku; Potomność i potomkowie. Zapisać się w pamięci, zapisać się w nazwisku; Jak literat z literatem. Słowem i czynem, na tak i na nie; Z warsztatów badaczy literatury oświecenia. Aktualia. W ostatnich latach pismo wzbogaciło się o nowe działy; do „Rozpraw i artykułów” doszły „Edycje”, „Na marginesach lektur” i „Przekłady”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Czy mówiąc o Jezusie jesteśmy zdani tylko na wiarę? Czy analizując źródła historyczne możemy dojść do wniosku, że Jezus z Nazaretu jest wielkim nieobecnym? Jak wyglądają fakty? „Skąd mogę wiedzieć...?” to przegląd fascynujących dokumentów z pierwszych wieków naszej ery. Wnioski z ich analizy stanowią wyzwanie dla każdego szczerego poszukiwacza prawdy. Nie da się przejść obok nich obojętnie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej