Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(89)
IBUK Libra
(37)
Forma i typ
Książki
(79)
E-booki
(37)
Czasopisma
(10)
Dostępność
dostępne
(81)
tylko na miejscu
(12)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(57)
Dla pracowników AWF
(24)
Czytelnia
(12)
Czytelnia - po rezerwacji
(1)
Autor
Kieres Ewa
(6)
Patterson Robert
(6)
Kruczek Zygmunt
(4)
Zybert Elżbieta Barbara
(4)
Nowak Edward
(3)
Pietruch-Reizes Diana
(3)
Piotrowski Jan Paweł (1950- )
(3)
Sosińska-Kalata Barbara
(3)
Walas Bartłomiej
(3)
Babik Wiesław
(2)
Babik Wiesław (1956- )
(2)
Bojar Bożena
(2)
Drzewiecki Marcin
(2)
Kodłubański Wojciech (1958- )
(2)
Materska Katarzyna
(2)
Merski Janusz
(2)
Nalazek Mirosław
(2)
Nicholas David
(2)
Paner Jan Lech
(2)
Piróg Wojciech
(2)
Artowicz Elżbieta
(1)
Babil Wiesław
(1)
Banacka Marianna
(1)
Bartuszek Przemysław
(1)
Bańkowski Edward (1942- )
(1)
Bernaczyk Michał
(1)
Bieniasz Ewa
(1)
Biliński Lucjan
(1)
Broniewski Kajetan
(1)
Cavdarov S
(1)
Chlubek Dariusz (1964- )
(1)
Chmielowiec-Lewczuk Magdalena
(1)
Chuchro Ewa (1969-2013)
(1)
Czapnik Grzegorz
(1)
Davidson Rob
(1)
Dobrowolski Zdzisław
(1)
Dombek Ewa
(1)
Doroba Sylwia
(1)
Dąbrowska Anna
(1)
Dąbrowski Adam
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Fazlagić Amir Jan (1971- )
(1)
Ferrier Denise R
(1)
Franke Jerzy
(1)
Frączek Renata
(1)
Ganakowska Urszula
(1)
Gardzińska Anna
(1)
Gerstein Marc S
(1)
Giljarevskij R. S
(1)
Gogołek W
(1)
Goryński Paweł
(1)
Gruszka Zbigniew
(1)
Góral Jerzy
(1)
Górska Elżbieta
(1)
Głodek Paweł
(1)
Głowacki Marian
(1)
Haake Rolf
(1)
Hajduk-Popławska Krystyna
(1)
Idzikowski Jacek
(1)
Jabłoński Mariusz
(1)
Jabłoński Wojciech
(1)
Janiak Małgorzata
(1)
Jankowski Witold B
(1)
Kawecka-Gryczowa Alodia
(1)
Kes Zdzisław
(1)
Klaus Georg
(1)
Kocowski Bronisław
(1)
Korsak Wojciech
(1)
Korycińska Paloma (1976- )
(1)
Kotuła Sebastian
(1)
Kowalak Robert
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Kruczka Zygmunta
(1)
Krynojewski Franciszek R
(1)
Kuberska Ewelina
(1)
Kurek Włodzimierz (1947- )
(1)
Leska Maria
(1)
Leski Kazimierz
(1)
Maizell Robert E
(1)
Mazur Sławomir
(1)
Michajlov A. I
(1)
Muchowska Beata
(1)
Mul'čenko Z. M
(1)
Nahotko Marek
(1)
Nalimov Vasilij Vasil'evič
(1)
Nałęcz Sławomir
(1)
Nestorowicz Renata
(1)
Nieplowicz Maria
(1)
Nosarzewski Łukasz
(1)
Pacek Jarosław (1975- )
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(1)
Piotrowski Jan Paweł
(1)
Piłacik Joanna
(1)
Polkowska Maria
(1)
Polkowski Lech T
(1)
Przastek-Samokowa Maria
(1)
Przybysz-Stawska Magdalena
(1)
Remerowa K
(1)
Salski Aleksander
(1)
Sawoniak Henryk
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(49)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(16)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(14)
1960 - 1969
(4)
1930 - 1939
(2)
Kraj wydania
Polska
(118)
nieznany (0ol)
(2)
Niemcy
(2)
nieznany (1ol)
(1)
Luksemburg
(1)
nieznany (pln)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(69)
nieznany (xxx)
(48)
angielski
(2)
niemiecki
(2)
rosyjski
(1)
Temat
Informacja naukowa
(38)
Turystyka
(22)
Słownik terminologiczny
(7)
Słowniki terminologiczne
(7)
Finanse
(6)
Informacja turystyczna
(6)
Nauka
(6)
Słownik polsko-angielski
(6)
Bazy danych
(5)
Ekonomia
(5)
Zarządzanie informacją
(5)
Bibliografia
(4)
Bibliotekarstwo
(4)
Economy
(4)
Informacja gospodarcza
(4)
Informacja publiczna
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
Marketing
(3)
Medycyna
(3)
Nauka o informacji
(3)
Promocja handlowa
(3)
Słowniki angielskie
(3)
Słowniki polsko-angielskie
(3)
Tourism
(3)
Zarządzanie
(3)
Centra informacji turystycznej
(2)
Gospodarka turystyczna
(2)
Informacja w turystyce
(2)
Information management
(2)
Informatologia
(2)
Internet
(2)
Konferencja międzynarodowa
(2)
Organizacja i zarządzanie
(2)
Organizacje turystyczne
(2)
Polska Organizacja Turystyczna
(2)
Promocja
(2)
Research information
(2)
Rozwój regionalny
(2)
Sport
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
System informacji
(2)
Systemy informacyjno-wyszukiwawcze
(2)
Systemy informatyczne
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Teoria informacji
(2)
Unia Europejska
(2)
Uniwersytety i uczelnie
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
ośrodki informacji
(2)
Środowisko informacyjne
(2)
Marketing turystyczny
(1)
Reklama
(1)
Turystyka
(1)
Adnotacja
(1)
Badania naukowe
(1)
Benchmarking
(1)
Białka
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Biblioteki publiczne
(1)
Bibliotekoznawstwo
(1)
Biochemia
(1)
Bioenergetyka
(1)
Biura podróży
(1)
Cybernetyka
(1)
Czasopisma naukowe
(1)
Dostęp do informacji
(1)
Dydaktyka
(1)
Edukacja
(1)
Efektywność kształcenia
(1)
Geografia turystyczna
(1)
Higher education
(1)
Historia
(1)
Informacja
(1)
Informacja dla zarządzania
(1)
Informacja genetyczna
(1)
Informacja handlowa
(1)
Informacja niejawna
(1)
Informacja wizualna
(1)
Informacja zarządcza
(1)
Informacje
(1)
Informacje i opracowania statystyczne
(1)
Information
(1)
Information science
(1)
Informatyka
(1)
Język informacyjne
(1)
Język informacyjno-wyszukiwawczy
(1)
Języki informacyjno
(1)
Języki informacyjno-wyszukiwawcze
(1)
Komunikacja naukowa
(1)
Księgarstwo
(1)
Marketing turystyczny
(1)
Mazovia
(1)
Mazowsze
(1)
Medicine
(1)
Metabolizm
(1)
Mikrofilm
(1)
Myślenie strategiczne
(1)
Nauczanie
(1)
Nowe technologie
(1)
Nursing
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(10)
Czasopisma naukowe
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Wykłady [Typ publikacji]
(1)
126 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
W publikacji przedstawiono działalność pracowników i doktorantów Katedry Informatologii i Bibliologii Uniwersytetu Łódzkiego w latach 2006–2015. Autorki omówiły dorobek badawczy i dydaktyczny kadry w podanym okresie, kreśląc również zarys dziejów bibliotekoznawstwa łódzkiego i przypominając zasługi jego najważniejszych przedstawicieli. W części drugiej zaprezentowały szczegółowy wykaz utworów wydanych w tym czasie. Monografii towarzyszą indeksy: przedmiotowy, tytułów oraz wydawców. Publikacja skierowana jest zarówno do pracowników pokrewnych naukowo ośrodków badawczych, jak i do innych osób, zainteresowanych bibliologią, bibliotekoznawstwem, informacją naukową, czytelnictwem, literaturą popularną i wiedzą o prasie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Epidemia COVID-19 rozpoczęła się w grudniu 2019 r. w Wuhan w Chinach, a następnie wirus SARS-CoV-2 rozprzestrzenił się po całym świecie. Wielowymiarowe konsekwencje pandemii, widoczne w szczególności w sferze gospodarczej, wywołały spadek aktywności koniunkturalnej. Podejmowane w naszym kraju działania stabilizacyjne powinny być zbieżne z oddziaływaniem w warunkach zmian koniunktury generowanych przez czynniki wynikające z systemu ekonomicznego. Celem pracy jest próba oceny skuteczności fiskalnych i pieniężnych narzędzi w stabilizowaniu sytuacji makroekonomicznej Polski w okresie pandemii. W artykule przedstawiono cele i instrumenty polityki stabilizacji. Nastepnie omówiono tzw. tarcze antykryzysowe, a także podjęto próbę pomiaru ich skuteczności w zakresie stabilizacji makroekonomicznej polskiej gospodarki. W zakończeniu sformułowano najważniejsze wnioski.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zasób wiedzy podmiotów funkcjonujących na rynku jest niedoskonały i zróżnicowany. W książce przedstawiono możliwości działań niwelujących asymetrię wiedzy dotyczącej żywności, zarówno po stronie producenta, jak i konsumenta. Część empiryczna poświęcona została aktywności informacyjnej klienta, czyli poszukiwaniu i analizie informacji o produkcie na poszczególnych etapach procesu decyzyjnego oraz przekazywaniu takich informacji innym konsumentom. Celem pracy jest ustalenie zależności między poziomem wiedzy konsumentów a ich aktywnością informacyjną oraz związków tej zależności z asymetrią wiedzy między konsumentami a producentami żywności. Badania prowadzono od grudnia 2014 do kwietnia 2015 r. w Wielkopolsce. Zastosowano podejście interdyscyplinarne, ponieważ podjęta tematyka wywodzi się z zagadnień mikroekonomicznych (z ekonomiki informacji), w mniejszym stopniu analizowane kwestie odnoszą się do teorii ryzyka i niepewności, czerpią również z innych obszarów nauki: zarządzania czy ekonomii behawioralnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem tej książki jest omówienie najważniejszych - z bibliotekarskiego punktu widzenia - witryn Internetu. Przedstawione zostaną elektroniczne kolekcje, katalogi zasobów bibliotecznych w Internecie, katalogi centralne, katalogi wirtualne, witryny stowarzyszeń i instytucji bibliotekarskich, internetowy rynek książki, czasopisma online, sieciowe źródła normalizacji, internetowe muzea i galerie. Osobny rozdział stanowi prezentacja serwisów informacyjnych Internetu, czyli nauka łowienia informacji w Sieci. Omówione zostały najważniejsze szperaczki, multiszperaczki, katalogi tematyczne, przewodniki i indeksy oraz podane sposoby ich wykorzystania. Najlepsze z nich funkcjonalnie nie ustępują już serwisom komercyjnym. Pełnotekstowe serwisy informacyjne - dawniej dostępne tylko elitarnej społeczności online - za sprawą Internetu trafiły do rąk przeciętnego użytkownika i są dostępne we wszystkich bibliotekach przyłączonych do Internetu. Jest to warsztat niezwykły - szczególnie we wszystkich poszukiwaniach faktograficznych. Plik pdf jest zamknięty w postaci rastrowej złożonej ze skanów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja darmowa Plik pdf jest zamknięty w postaci rastrowej złożonej ze skanów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Tematyką niniejszej książki jest wdrażanie i funkcjonowanie systemu scoutingu wiedzy w ramach uczelni wyższej. Zawiera ona szereg modeli wdrażania zmian oraz praktycznych wskazówek, odnoszących się m.in. do zasad działania scoutingu wiedzy, pozyskiwania zasobów niezbędnych dla jego uruchomienia oraz innych wyzwań, którym trzeba sprostać, by osiągnąć jego efektywność. Uczelniany scouting wiedzy to rozwiązanie nowe w warunkach polskich. Stanowi ono ważne uzupełnienie istniejących na uczelniach struktur i działań dotyczących komercjalizacji wiedzy. Jego celem jest systematyczny i aktywny monitoring, a następnie wstępna ocena efektów prac badawczych i innych składników wiedzy. Polega on na wprowadzeniu do struktur organizacyjnych uczelni tzw. scoutów technologicznych. Nie zastępują oni działalności istniejących centrów transferu technologii, ale poprzez swoją pracę wspierają je i podnoszą efektywność ich działań. Scouting wiedzy stosowany jest w wiodących europejskich uczelniach i instytucjach badawczych, m.in. na Uniwersytecie w Oxfordzie, Politechnice w Turynie, Politechnice w Eindhoven czy Biomedicum w Helsinkach. Wśród uczelni wyższych w Polsce pionierem wdrażania uczelnianego scoutingu wiedzy jest Uniwersytet Łódzki. Opracowanie niniejsze stanowi podsumowanie doświadczeń Uniwersytetu Łódzkiego w tym zakresie. Posiada zarówno walory teoretyczne, jak i praktyczne, poszerzając dotychczasową wiedzę związaną z zarządzaniem kapitałem intelektualnym uczelni wyższych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Prezentowana praca odwołuje się do założeń teorii organizacji i zarządzania, a pośrednio dotyczy teorii marketingu i metodologii badań marketingowych. Przedmiotem rozważań autora były uwarunkowania organizacyjno-metodologiczne oraz efekty badań, w tym także metodyczne aspekty pomiaru skuteczności badań marketingowych w firmach. Główny cel rozprawy to identyfikacja i klasyfikacja kategorii uwarunkowań postulowanego modelu skuteczności badań marketingowych w ujęciu teoretycznym, a następnie konstrukcja empiryczno-operacyjnego modelu pomiarowego i przeprowadzenie analitycznej diagnozy uwarunkowań (w tym wyjaśnienie związków pomiędzy czynnikami i efektami badań wraz ze wskazaniem kluczowych determinant) skuteczności badań marketingowych w firmach w sferze organizacyjnej i metodologicznej. Na strukturę rozprawy składają się dwie główne części, z których pierwsza (rozdział 1) to rozważania o charakterze teoretycznym, wyjaśniającym i koncepcyjnym. Wiele kwestii terminologicznych związanych z problematyką skuteczności badań omówiono właśnie w tym rozdziale; jego treść nawiązuje do zagadnień najważniejszych z punktu widzenia podjętego problemu badawczego. Drugą część rozprawy (rozdziały 2, 3 i 4) stanowią głównie empiryczno-analityczne podstawy umożliwiające weryfikację problemów badawczych i hipotez stawianych w świetle postulowanego modelu konceptualnego skuteczności badań marketingowych. W tej części przedstawiono jednocześnie model operacyjny i metodologię prowadzonych badań empirycznych, zawarto też analizę wyników badań empirycznych oraz uwzględniono uogólniające wnioski, których opis kontynuowany jest w zakończeniu. Podsumowując, pierwsza część pracy przedstawia kluczowe założenia teoretyczne dotyczące istoty, funkcji i procesów badań marketingowych oraz zagadnienia nawiązujące do znaczenia skuteczności badań marketingowych w firmach. Ponadto zawiera ona autorską refleksję nad określonymi uwarunkowaniami skuteczności badań marketingowych. Druga część książki przedstawia wyniki badań empirycznych, na podstawie których zdiagnozowano problem skuteczności badań marketingowych w firmach. Do najważniejszych rezultatów pracy należy zaliczyć: skupienie uwagi na słabo ustrukturalizowanej i opisanej w literaturze krajowej i zagranicznej problematyce skuteczności badań marketingowych; zidentyfikowanie, klasyfikację, systematyzację uwarunkowań organizacyjno-metodologicznych i efektów badawczych; wskazanie najważniejszych determinant owej skuteczności; zaproponowanie i opracowanie modelu i metody pomiaru skuteczności badań marketingowych oraz diagnozę związków występujących pomiędzy poszczególnymi uwarunkowaniami i efektami skuteczności badań marketingowych na gruncie statystycznych analiz i zastosowanych modeli równań strukturalnych (SEM).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Zmiany zachodzące na rynku, związane z coraz większą konkurencją, powodują, że przedsiębiorcy szukają rozwiązań dotyczących nie tylko utrzymania się na rynku, lecz również rozwoju w celu poprawienia swojej pozycji względem innych jednostek gospodarczych. Rachunek kosztów, rachunkowość zarządcza i controlling stanowią istotny element systemu podejmowania decyzji w przedsiębiorstwach. Są one stosowane nie tylko w dużych, ale również w średnich oraz małych przedsiębiorstwach. Każda działalność jednostki gospodarczej generuje koszty, które powinny być pod stałą kontrolą zarządzających. Jest to temat wciąż aktualny w artykułach naukowych publikowanych w Polsce i na świecie. Jest stałym przedmiotem zainteresowania zarówno teoretyków, jak i praktyków.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rachunkowość jednostek gospodarczych i instytucji jest zorientowana na dostarcza-nie informacji zarówno wewnętrznym, jak i zewnętrznym użytkownikom. Informacje te dotyczą procesów gospodarczych i rezultatów działalności wykorzystywanych w dokonywaniu ocen i podejmowaniu decyzji. To czyni rachunkowość najważniejszym elementem systemu informacyjnego jednostek gospodarczych. Rachunkowość stanowi również podstawę informacyjną dla controllingu. Rachunkowość ukierunkowana na controlling ma za zadanie informacyjne wspomaga¬nie procesu podejmowania decyzji i oceny działalności poszczególnych jednostek organizacyjnych na poziomie całego przedsiębiorstwa. Zapewnia także obsługę in-formacyjną wszystkich funkcji zarządzania: planowania, organizowania, motywowania i kontrolowania. Rola rachunkowości w systemie informacyjnym controllingu wynika z jej za-dania, którym jest pomiar rezultatów działalności jednostki gospodarczej oraz po-szczególnych ośrodków odpowiedzialności. Rezultaty tego pomiaru są prezentowane nie tylko w sprawozdaniach finansowych, ale także w wewnętrznych raportach sporządzanych okresowo oraz na bieżąco według potrzeb. Jakość informacji dostarczanych przez rachunkowość w dużym stopniu przesądza o skuteczności działań podejmowanych w ramach controllingu. Rachunkowości uważanej za najważniejszy system informacyjny controllingu jest poświęcony niniejszy zeszyt Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Zawiera on artykuły naukowe dotyczące różnych etapów procesu informacyjnego rachunkowości. Część artykułów porusza zagadnienia teoretyczne dotyczące koncepcji, zasad i procedur przetwarzania informacji w systemie rachunkowości. Część zaś prezentuje problemy i przykłady praktycznego prowadzenia rachunkowości ukierunkowanej na controlling w określonych jednostkach gospodarczych oraz instytucjach. Pragniemy wyrazić nadzieję, że niniejszy tom będzie stanowić pewien wkład do doskonalenia sposobu przetwarzania informacji w systemie rachunkowości, mającej odgrywać ważną rolę w zasilaniu informacyjnym controllingu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Opracowanie przedstawia wnioski (wnioskowanie dedukcyjne i indukcyjne) z oceny formy i zakresu informacji niefinansowych prezentowanych przez przedsiębiorstwa branży energetycznej. Przeprowadzona analiza stanowi także próbę oceny poszczególnych obszarów raportowanych danych niefinansowych w kontekście podstawowych cech jakościowych sprawozdania finansowego. Obiektem badań są sprawozdania czterech największych spółek energetycznych w Polsce: PGE, Enei, Energi i Tauronu. Artykuł jest oparty na studiach polskich i zagranicznych artykułów, aktów prawnych oraz weryfikacji zawartości wybranych raportów zarządczych sporządzonych przez przedsiębiorstwa branży energetycznej. Prezentowane przez przedsiębiorstwa branży energetycznej informacje niefinansowe wpływają na wybrane cechy jakościowe sprawozdania z działalności, takie jak: użyteczność, przydatność, przejrzystość, czytelność, spójność, terminowość, porównywalność, wiarygodność.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Prowadzenie działalności gospodarczej w obecnych czasach wymaga nie tylko dobrego pomysłu na biznes, znajomości reguł rządzących rynkiem, wyczucia działań konkurencji, ale przede wszystkim informacji. Informacje te mogą pochodzić zarówno z otoczenia przedsiębiorstwa, jak i z jego wnętrza. Przy czym mówiąc o informacjach wewnętrznych, mamy na myśli nie tylko koszty, przychody, wynik czy rentowność. Do tych informacji bardzo często dołączane są dane o dokonaniach całej jednostki, jak również jej poszczególnych segmentów w układzie ex ante oraz ex post. Istotnym zagadnieniem dotyczącym jakości generowanych danych są standardy bądź wytyczne sprawozdawczości, które ułatwiają zrozumienie tych informacji oraz umożliwiają ich porównywanie. Rachunek kosztów i rachunkowość zarządcza należą do podsystemów rachunkowości, które dostarczają informacji dla potrzeb menedżerów. Stąd też opracowanie poruszające zagadnienia wykorzystania tych koncepcji zawiera myśl przewodnią, której głównym nurtem są narzędzia i techniki pozwalające na adekwatne przetwarzanie informacji. Przedstawione w niniejszej publikacji zagadnienia można przyporządkować do dwóch głównych grup tematycznych: 1) nowe kierunki sprawozdawczości – wyznaczane przez: dostosowanie do wielkości podmiotu (sprawozdawczość mikrojednostek), projekty międzynarodowe (np. wytyczne Międzynarodowych Ram Raportowania Zintegrowanego), dyrektywy unijne (w zakresie sprawozdawczości środowiskowej) oraz rodzaj podmiotu (np. sprawozdawczość organizacji pożytku publicznego), 2) pomiar dokonań – poruszane tu kwestie dotyczą m.in.: ewolucji zbilansowanej karty wyników, budowy mierników oceny zarządu lub dokonań sfery zaopatrzenia, oceny dokonań organizacji pożytku publicznego oraz wykorzystania benchmarkingu w pomiarze i zarządzaniu dokonaniami przedsiębiorstwa. Pozostałe zagadnienia przedstawione w publikacji można scharakteryzować jako prezentację specyficznych rozwiązań rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej w przedsiębiorstwach odmiennych branż lub o różnych profilach działalności. Autorzy mają nadzieję, że przedstawione przez nich koncepcje i zastosowania zostaną wykorzystane w praktyce gospodarczej bądź staną się przyczynkiem do dalszych dyskusji i poszukiwań jeszcze bardziej skutecznych zastosowań rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej. Edward Nowak, Zdzisław Kes
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Recenzowany kwartalnik naukowy „Nowa Biblioteka. Usługi, Technologie Informacyjne i Media”, publikowany przez Instytut Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, zawiera artykuły, komunikaty, materiały, sprawozdania oraz recenzje i omówienia publikacji z zakresu szeroko pojętej bibliologii i informatologii. Od 2013 roku periodyk uwzględniany jest w części B wykazu czasopism punktowanych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego – za publikację przyznawane są 4 punkty. Każdy z tomów czasopisma ma charakter monograficzny. Prezentowany numer 2/2018, pod redakcją Renaty Frączek, opatrzony jest tytułem „Metody ilościowe: bibliometria, naukometria, informetria, webometria”. Teksty opublikowane w tym tomie w dziale Artykuły i komunikaty dotyczą rozważań teoretycznych związanych z zagadnieniami ilościowymi, a także zawierają wyniki badań i analiz z wykorzystaniem tych metod. Do pierwszej grupy zaliczyć można dwa teksty autorstwa Anny Małgorzaty Kamińskiej. Pierwszy omawia miary i narzędzia analiz sieci społecznościowych i ich znaczenie w bibliometrii i webomertii, kolejny natomiast – modele i metody struktur grafów do analiz bibliometrycznych i webometrycznych. Anna Matysek w swoim artykule skupiła się na ilościowej analizie otwartych czasopism z zakresu nauk humanistycznych, ze szczególnym uwzględnieniem bibliologii i informatologii, a Izabela Swoboda przeanalizowała Polską Bibliografię Bibliologiczną z uwzględnieniem piśmiennictwa z zakresu komputeryzacji bibliotek. Karolina Żuk skoncentrowała się na analizie bibliometrycznej publikacji z lat 2007–2016 autorstwa członków Kola Naukowego Bibliotekoznawców działającym przy Instytucie Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Nieco inny charakter ma tekst Agnieszki Gołdy. Autorka skupiła się na analizie stylów bibliograficznych stosowanych w czasopismach zamieszczonych na wykazie czasopism punktowanych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Współczesna rachunkowość zmienia się wraz z rozwojem rzeczywistości gospodarczej, a jej metody i rozwiązania odzwierciedlają nowe potrzeby ekonomiczne i informacyjne otoczenia społeczno-gospodarczego. Nowa rzeczywistość gospodarcza XXI w. spowodowała ewolucję potrzeb kadry zarządzającej, a wzrost przejrzystości i jakościowo poprawnej zawartości informacyjnej raportów jest dziś przedmiotem badań oraz intensywnych prac organizacji międzynarodowych odpowiedzialnych za tworzenie globalnych standardów raportowania informacji finansowej i niefinansowej. Od lat między rachunkowością a jej otoczeniem obserwuje się rodzaj sprzężenia zwrotnego – rachunkowość aktywnie uczestniczy w kreowaniu otaczającej przedsiębiorstwa rzeczywistości gospodarczej i jednocześnie tę rzeczywistość odwzorowuje. Wpływa ona na otoczenie (kształtuje je), a zarazem silnie reaguje na zachodzące w nim modyfikacje (pozostaje pod wpływem otoczenia, w którym jest stosowana). Zmiany w regulacjach prawnych w krajach Unii Europejskiej, w tym również Polski oraz całego świata, idą w kierunku rozszerzenia oraz ujednolicenia zakresu informacji generowanych i raportowanych przez systemy rachunkowości. Niniejsza publikacja stanowi głos w dyskusji nad kierunkami i perspektywami rozwoju współczesnej rachunkowości. Przedstawione w niej zagadnienia ukazują niezwykle szeroki zakres i wagę problemów oraz obszarów rozwoju współczesnej rachunkowości. Nie wyczerpują one jednak poruszanej tematyki, lecz jedynie identyfikują wyzwania stojące przed współczesną rachunkowością.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia wpisuje się w nurt badań nad zrównoważonym rozwojem, odpowiedzialnością społeczną i środowiskową biznesu. Reprezentuje pole naukowe rachunkowości i sprawozdawczości w zakresie zużycia dóbr nierynkowych, takich jak powietrze, środowisko przyrodnicze, cisza czy krajobraz. Odpowiada na rosnącą wśród interesariuszy potrzebę raportowania informacji niefinansowych. Książka poświęcona jest kosztom społecznym w teorii i sprawozdawczości jednostki gospodarczej na przykładzie przedsiębiorstwa wydobywczego KGHM S.A. Autorka próbuje odpowiedzieć na pytanie, czy w nauce rachunkowości występują metody wyceny mogące służyć do wyceny kosztów społecznych powstających w wyniku negatywnego oddziaływania przedsiębiorstw na otoczenie. W odpowiedzi przedstawia propozycję wyceny i prezentacji w sprawozdawczości niefinansowej kosztów społecznych jednostki gospodarczej na przykładzie KGHM S.A.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zeszyt jest próbą przedstawienia Czytelnikowi stanowiska autorów do współczesnej wiedzy o finansach i zarządzaniu organizacjami złożonymi. Celem autorów artykułów jest poszukiwanie odpowiedzi: jak te organizacje mogą być skonstruowane, zorganizowane oraz jak mogą funkcjonować w sytuacji, gdy tempo zmian zachodzących w sferze społeczno-gospodarczej powodują powstawanie nieznanych dotąd zjawisk i procesów, nasuwają nowe problemy, których rozwiązywać nie da się bez odpowiednich badań i nowej wiedzy. Rozwój wspomnianych nauk, dzięki badaniom naukowym i wiedzy praktycznej, utwierdza nasze przekonanie, ze większość zasad, twierdzeń, metod i procedur posiada ściśle określony przedmiot i zakres racjonalnego zastosowania. Zmieniający się świat często zmusza nas do weryfikacji, a nawet odrzucenia obowiązujących dotąd rozwiązań organizacyjnych, czy standardów postępowania badawczego – dochodzimy bowiem do wniosku, ze mają one ograniczony zakres adekwatności, odpowiedniości do rzeczywistości. Każdy z prezentowanych artykułów składających się na niniejszy numer "Zeszytów Naukowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie”, czterdziesty szósty z kolei, tym razem jest ukierunkowany na dostosowywanie analizy świata organizacji i finansów do zmian i tempa rozwoju ekonomicznego i społecznego. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W dużej mierze są one poświęcone problematyce pomiaru rentowności czynników wytwórczych i zagadnieniom analizy dyskryminującej przedsiębiorstwa; badaniu efektywności funkcjonowania rad nadzorczych, skuteczności systemu motywacyjnego potencjału pracy oraz funkcjonalności systemu informacji marketingowej; charakterystyce metod analizy i oceny nowych form turystyki poznawczej; jak również badaniom nad sposobami ograniczenia ubóstwa i kwestiom dynamizowania rozwoju regionalnego (...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej