Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(33)
Księgozbiór
(17)
Forma i typ
E-booki
(33)
Czasopisma
(14)
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Czytelnia - po rezerwacji
(3)
Autor
Bednarek Piotr
(2)
Dyczkowska Joanna
(2)
Kowalak Robert
(2)
Kowalewski Marcin
(2)
Antonyuk Nataliya
(1)
Borowska-Stefańska Marta
(1)
Chalip Laurence
(1)
Chełmecki Bartłomiej
(1)
Cierlica Elżbieta
(1)
Fazlagić Amir Jan (1971- )
(1)
Fedun Oleksandra
(1)
Gawron Grzegorz
(1)
Henry Ian P. (1951- )
(1)
Jaczynowski Lech (1946- )
(1)
Kaźmierczak Magdalena
(1)
Kliber Paweł
(1)
Klukowski Maciej
(1)
Kotyński Juliusz
(1)
Kowalewski Marian
(1)
Kowalewski Stanisław (1901-1984)
(1)
Kowalski Michał
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Kubisiak Paweł
(1)
Maczuga Martyna
(1)
Malaga Krzysztof
(1)
Matysek-Jędrych Anna
(1)
Michałkiewicz Anna
(1)
Mierzejewska Wioletta
(1)
Miodek Wioleta
(1)
Modzelewski Wojciech Tomasz
(1)
Motowidlak Urszula
(1)
Nita Bartłomiej
(1)
Nowak Dariusz
(1)
Nowak Edward
(1)
Nowak Marta
(1)
Nycz Małgorzata
(1)
Owoc Mieczysław Lech
(1)
Papish Nataliya
(1)
Pasieczny Jacek
(1)
Redslob Alain
(1)
Remlein Marzena
(1)
Reńda Aleksandra
(1)
Rosiak Tomasz
(1)
Sieklucki Dominik
(1)
Stefańska Magdalena
(1)
Szulc Marta
(1)
Szustowski Bartosz
(1)
Thibault Lucie (1962- )
(1)
Wieteska-Rostek Małgorzata
(1)
Wiśniewski Szymon
(1)
Wnuk-Pel Tomasz
(1)
Woźniak-Jęchorek Beata
(1)
Wronkowski Dominik
(1)
Żemigała Marcin
(1)
Żyśko Jolanta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(46)
nieznany (gwr)
(1)
nieznany (plr)
(1)
Rumunia
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(34)
angielski
(13)
Temat
Zarządzanie
(11)
Management
(10)
Prawo
(6)
Nauka
(5)
Law
(4)
Ustawy i zarządzenia
(4)
Polska
(3)
Sport
(3)
Sport management
(3)
Zarządzanie sportem
(3)
Informacja naukowa
(2)
Information management
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Turystyka
(2)
Zarządzanie informacją
(2)
Management
(1)
Biura podróży
(1)
Czasopisma naukowe
(1)
Economic situation
(1)
Economy
(1)
Education
(1)
Edukacja
(1)
Ekonomika
(1)
Entrepreneurship
(1)
Finanse
(1)
Gospodarka
(1)
Information science
(1)
Informatologia
(1)
Innowacje
(1)
Kluby sportowe
(1)
Konkurencja
(1)
Laws
(1)
Marketing
(1)
Medicine
(1)
Medycyna
(1)
Menedżerowie
(1)
Organizacja przedsiębiorstwa
(1)
Organizacje
(1)
Physical culture
(1)
Polskie związki sportowe
(1)
Prasa polska
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Research information
(1)
Science
(1)
Sport clubs
(1)
Sytuacja gospodarcza
(1)
Szefowie przedsiębiorstw
(1)
Tourism
(1)
Travel
(1)
Zarządzanie przedsiębiorstwem
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(13)
Czasopisma [Typ publikacji]
(5)
Praca doktorska
(3)
Prasa ekonomiczna
(2)
Czasopisma medyczne
(1)
Czasopisma polskie
(1)
Prasa specjalistyczna
(1)
50 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
The presented journal of Management Sciences is devoted to the problems of marketing management in organizations, including the role of information systems and the marketing tools used in creating consumer behavior in various markets. The energy market, the tourism market and the specific culture market are discussed by researchers. In addition, the issue of the possibility of using the audit in business practice of intangible assets management is analyzed. The articles are based both on theoretical and empirical research. The first article titled Information sources affecting consumer behaviour in the electricity market by M. Czarnecka discusses the problem of the consumer position in the transactions in the electricity market in Poland. Based on the research carried out by the author, it can be argued that the consumers knowledge and skills concerning an evaluation of the electricity market, the institutions operating therein and their market offer are very low. The author of the article Museum’s marketing communication tools – results of empirical research by J. Macalik identifies the key conditions for museums to implement effective marketing communications activities. She presents the results of a quantitative survey of marketing managers in Polish museums on the marketing communication and recognizes conditions for effective communication activities of marketing and non- -marketing nature. The next article named Model of a City Destination Card as a marketing tool of selected European cities by M. Drozdowska, M. Duda-Seifert, A. Faron concerns the issue of the city tourism, which belongs to the strongest trends in the international tourism market − especially in Europe. The comparative study of offered tourist cards, developed on the secondary analysis of data, has been conducted. The value of the destination card as a marketing tool for a city has also been proven based on the appraisal of customers opinion. The fourth article is titled Branding as an essential element of the of destination management process using the example of selected states and was written by M. Marczak. The author proves that the development of branded products based on the most important natural and anthropogenic values undoubtedly contributes to the improvement of the image of a given region or country, and thereby to the increased competitiveness of its tourism. The last article named Communication audit and knowledge management audit as kinds of internal audits in the management of intangible assets of an organization by R. Winkler presents the possibility of using audit in business practice of intangible assets management with regard to communication system and knowledge management system. The author underlines that effective organization management requires a skilful use of information reflecting the functioning of all subsystems of a given institution.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
In the fourth issue of Management Sciences 2018 we present articles which are both crucial and critical review of the different subjects and which conclude valuable final research. In particular, the subject of this issue will cover several problems identified in strategic management: open strategizing, synergy in strategic analysis and strategic renewal.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Global economy, which became a sign of the times, caused several implications both on macro and micro economic levels. Globalisation intensified cross-national interactions resulting in the free flow of capital, it changed market rules (market unification and trade liberalisation), it stimulated standardisation of products and services as well as a mass culture promotion. Those phenomena contributed to a new trend of sustainable development with an aim to ensure that resources involved in business activities together internal processes and business models are in harmony. Thus an organisation is able to meet current needs of stakeholder groups respecting the global ecosystems – without compromising abilities of future generations to reach their own goals. The global economy created also new opportunities for those companies which operate in highly innovative industries. Open innovation and technology progress set new directions and pushed forward new ideas.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of “Management Sciences” covers different perspectives on the challenges of human resources, which are the result of the evolution of the personnel function itself and its institutionalization in global and European contexts and the growing international mobility among workers and their diversity). The international dimensions of HRM, apparent in both theoretical works and projects implemented in practice, are presented by the authors of this journal. In the context of this wide global perspective, the Polish specificity of some fields of HRM was considered.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
The aim of the article is to specify how Shared Services Centers (SSC), can use talent management practices to retain employees. For this purpose, theoretical studies including contemporary scientific literature as well as empirical studies covering a survey of 249 respondents who were current employees of Shared Service Centers located in the city of Poznań were carried out. The subjective scope of the study has been narrowed down to minimize the risk of interpretational error resulting potentially from differences in the industry context. The author places talent management in the process of employee retention, and then discusses the results of empirical research. He defines the perception of talent management concept by employees, and also indicates statistically significant differences that may affect the shaping of intra-organizational processes.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
We are pleased to present the current issue of the Management Sciences journal. The current issue is dominated by articles related to human capital management. In particular, articles are related to the controlling approach to human capital, knowledge management as well and the commitment and job satisfaction. The issue also addresses aspects of business models in the context of dynamic capabilities and stock market investments. We hope that the presented articles will contribute to further scientific discussion. At the same time, we would like to encourage to publish on the quarterly forum.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The concept of performance measurement and management is nowadays very important and widely discussed not only in academic literature, but also in practice. In order for organizations to gain and sustain competitive advantage it is essential to measure, monitor on a constant basis, evaluate and finally manage performance in various areas of economic activity. Due to the fact that the term “performance” is very wide and ambiguous, there are a lot of instruments and techniques of performance measurement and management oriented toward the achievement of companies’ goals. In the Research Papers there are shown chosen problems of performance measurement and management, important for both theoretical considerations and practical applications. The major objective of this study is to discuss various concepts and applications of contemporary performance measurement and management. Major groups of problems discussed in the study include in particular: 1) management accounting and its tools such as life cycle costing, activity-based costing and budgeting, 2) performance assessment in the context of value creation, 3) internal audit and management control, 4) performance measurement and management in agriculture, 5) intangible aspects of performance measurement. The papers in the book were prepared for the Sixteenth Scientific Conference “Accounting and Controllership”. The conference was organized by the Department of Cost and Management Accounting at the Wrocław University of Economics on October 10-12, 2011.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
The book aims to determine the level of ABC diffusion and identify the barriers to adopting this system in Polish companies. lt focuses mainly on: (a) the factors which facilitate ABC implementation, (b) the ways that information from ABC is used, the key reasons underlying inadequate interest in ABC implementation, and the key difficulties related to ABC implementation. “Since the topic of ABC has been around for many decades, same businesses have received benefits in implementing it while others have not. This issue is raised in an interesting way in the book and it fills a gap in current knowledge. The book provides a critical review of the topics on ABC. This book is not only informative, but the discussion makes the reader well-aware of the advances in ABC. Practical implications and quality innovative ideas are presented. In summary, the book expresses the case for ABC excellently”. Prof. Kanitsorn Terdpaopong, Rangsit University, Bangkok, Thailand
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
At present, we observe very fast progress in the development of information and communication technologies affecting all the sectors of our life. New economy (called also knowledge-based economy) is becoming more and more important. It is often combined with information and communication technologies, technical progress, and innovations. In information society and knowledge-based economy, knowledge is treated as a one of the most valuable assets. One can observe a tendency to know more and more. New information and communication technologies offer better, faster, and more powerful tools and techniques; on the other hand, these new possibilities create new needs. The Department of Artificial Intelligence Systems since the beginning of 1990s has managed seventeen conferences recently focused on different knowledge acquisition and management topics. In 2010 the event took place in Książ Castle (Lower Silesia, close to Wałbrzych) in the very original scenery, where our discussions were located in historical locations, reminding participants about the mixture of cultures and scientific disciplines representing different sorts and approaches to knowledge exchange. The researchers participating personally or virtually in this conferences represented academic centres from Europe and overseas (Belarus, France, Ireland, and Australia). Apart from traditional sessions, the conference was enriched by video presentations with the participation of our guests from Europe as well as Poland. The following persons presented papers in this way: Krzysztof Michalik (Poland), who spoke about “Diagnosis of industry sets using expert systems”, Eunika Mercier-Laurent from France, who presented some ideas about “Knowledge EcoInnovation” (later published also a larger book about it), and Markus Helfert representing Ireland, who delivered a talk about “Current and future trends in knowledge management”. This year from over 20 submitted papers, 15 were accepted and included as research papers in this volume. The papers appear in the alphabetical order of authors’ names. The proceedings consist of papers divided into three areas: - methods of artificial intelligence: papers written by Roman Karpovich, Małgorzata Nycz, Maciej Pondel, Maria Radziuk, Tatyana Solodukha and Boris Zhelezko; - applications of intelligent systems: papers authored by Jerzy Korczak and Marcin Iżykowski, Antoni Ligęza, Maria Mach, Jerzy Surma, Paweł Weichbroth; - knowledge management: papers prepared by Iwona Chomiak-Orsa, Eunika Mercier- Laurent, Mieczysław L. Owoc, Radosław Wójtowicz, Radosław Zatoka and Cezary Hołub.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Contemporary organizations operate in an increasingly turbulent environment that generates not only predictable changes, but also “black swans”. Winning organisations must be agile, flexible and constantly learning. Changes in the management system cover each of its components, from strategy, through systems, processes, structure, staff, organisational culture and other elements. The management science follow changes both in business environment and in management of organisations. The most important trends are described and new theories emerge. The monograph includes 29 articles written by 50 authors presenting different theoretical and empirical studies. In five parts of that book the most important challenges and trends concerning strategie management; modern approaches, methods and measures in management; sustainability and CSR; HR Management; and other were indicated. We believe that content of that book leads us to better understanding challenges and trends of contemporary organisations and management.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Zmiany zachodzące na rynku, związane z coraz większą konkurencją, powodują, że przedsiębiorcy szukają rozwiązań dotyczących nie tylko utrzymania się na nim, lecz również rozwoju, co ma służyć poprawie ich pozycji względem innych jednostek gospodarczych. Zarządzanie kosztami i pomiar dokonań stanowią istotny element systemu podejmowania decyzji w przedsiębiorstwach. Są one stosowane w przedsiębiorstwach nie tylko dużych, ale również średnich i małych. Każda działalność jednostki gospodarczej generuje koszty, które powinny być pod stałą kontrolą zarządzających. Jest to temat wciąż aktualny w artykułach naukowych publikowanych w Polsce i na świecie, poruszany zarówno przez teoretyków, jak i praktyków. Niniejszy zeszyt Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu jest poświęcony zagadnieniom zarządzania kosztami i pomiarowi dokonań. W związku z tym zawarte w nim artykuły dotyczą dwóch odrębnych tematycznie obszarów: • zarządzania kosztami, • zarządzania dokonaniami. W obrębie każdego z nich zaprezentowano problemy zarówno teoretyczne, jak i praktyczne dotyczące systemów kosztów w podejmowaniu decyzji, mierników dokonań, raportowania dokonań. Artykuły poświęcone zarządzaniu kosztami mają głównie charakter praktyczny. Ukazują przypadki jego zastosowania w szpitalu, podmiocie świadczącym usługi komunalne, szkole wyższej oraz w organach administracji podatkowej. Skupiają się również na rozważaniach poświęconych kontroli kosztów w jednostkach mikro, wprowadzonych do ustawy o rachunkowości w 2014 roku. Teksty związane z tematyką zarządzania dokonaniami są połączeniem rozważań teoretycznych z empirycznymi. Dociekania teoretyczne dotyczą zagadnień pomiaru dokonań, raportowania dokonań, zastosowania narzędzi, jakimi są zrównoważona karta dokonań, budżetowanie, oraz kreowania wartości przedsiębiorstwa. Artykuły związane z wdrożeniem zarządzania dokonaniami w jednostkach gospodarczych dotyczą takich podmiotów, jak: zakład gospodarowania odpadami, jednostki samorządu terytorialnego, podmioty lecznicze, banki. Redaktorzy zeszytu mają nadzieję, że opublikowane w nim artykuły będą inspiracją do poszukiwań nowych rozwiązań w obszarze zarządzania kosztami i dokonaniami, a jednocześnie pomogą rozwiązać problemy związane z ich wykorzystaniem w wybranych organizacjach. Robert Kowalak, Marcin Kowalewski, Piotr Bednarek
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Przestrzeń jest współcześnie ważnym czynnikiem wzrostu i rozwoju społeczno-gospodarczego. Sposób jej zagospodarowania często przesądza o konkurencyjności miejsc i podmiotów. W związku z tym gospodarka przestrzenna na początku XXI wieku odgrywa istotną rolę w rozwoju miast i regionów. W niniejszej publikacji zostały zaprezentowane różne podejścia do gospodarki przestrzennej w kontekście jej wpływu na rozwój współczesnych miast i regionów. Zebrano w niej wyniki badań i przemyśleń autorów zajmujących się aspektami gospodarki przestrzennej: ekonomicznymi, społecznymi, politycznymi, prawnymi oraz środowiskowymi. Czytelnik znajdzie tu wiele informacji oraz studia przypadków dotyczące m.in.: rewitalizacji, odnowy i gentryfikacji obszarów zurbanizowanych, budowy zielonej gospodarki i zielonej infrastruktury, wdrażania koncepcji inteligentnych miast, relacji miasto-rzeka. Duży nacisk kładziony jest na zagospodarowanie przestrzeni miejskich na konkretnych przykładach, ze szczególnym uwzględnieniem funkcji handlowej. Autorzy poruszają także problematykę suburbanizacji i rozlewania się miast oraz ich konsekwencji dla zagospodarowania przestrzennego, nawiązując m.in. do możliwości współpracy międzygminnej w tym zakresie. Kolejny wątek to polityka transportowa oraz wpływ infrastruktury na rozwój lokalny. W publikacji znajdziemy też wyniki badania nastawienia władz małych miast do planowania strategicznego. Autorzy prezentują również zagadnienia partycypacji społecznej i jej roli w kształtowaniu krajobrazu miejskiego, a także opracowania dotyczące: metodologii tworzenia terytorialnego foresightu strategicznego, aspektu teoretycznego partnerstwa publiczno-prywatnego, koncepcji powstawania regionalnych funduszy kapitałowych oraz mechanizmu zintegrowanych inwestycji terytorialnych. Nie zabrakło artykułów traktujących o polityce spójności i zmniejszaniu nierówności społecznych. Redaktorzy mają nadzieję, że publikacja, zawierająca nawiązania do nowych koncepcji naukowych oraz liczne studia przypadków, okaże się interesująca. Być może będzie ona inspiracją do dalszych badań oraz zachęci do dyskusji osoby zajmujące się różnymi aspektami gospodarki przestrzennej. Alicja Zakrzewska-Półtorak, Piotr Hajduga, Małgorzata Rogowska
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Contemporary management control and reporting both face challenges. Consequently, a new and more sophisticated scientific approach is needed. From one point of view, interdisciplinary studies and theories are necessary. From another point of view, empirical research and practical issues call for a more specific and specialized approach. This complexity is reflected by the content of this book, which covers topics that emerge from present world’s complexity. Therefore, the authors focus on ever-important issues (such as the strategic approach and its support by management control and reporting, survival of companies), and more modern issues (e.g. cultural aspects, measurement and reporting adjusted to branches, spheres and organizations and specific issues of management control and reporting). The strategic approach to managerial control and financial statements and their role for company’s survival is presented in papers by J. Dyczkowska (who addresses the question whether annual reports communicate strategic issues and focuses her study on reporting practices of high-tech companies), A. Bieńkowska, Z. Kral, A. Zabłocka-Kluczka (who explain the role of responsibility centers in strategic controlling), P. Kroflin (who explores the value-based management and management reporting examining impacts of value reporting on investment decisions and company value perception) and A. Reizinger-Ducsai (who discusses bankruptcy prediction and financial statements). The problems of management control and reporting and their adjustment to specific conditions and organizations are undertaken by T. Dyczkowski (who introduces his NGO performance model), Z. Kes and K. Nowosielski (who present the case study of the process of cost assignment in a local railway company providing passenger transportation services), S. Łęgowik--Świącik, M. Stępień, S. Kowalska and M. Łęgowik-Małolepsza (who analyse the efficiency of the heat market enterprise management process in terms of the concept of the cost of capital), and M. Pietrzak and P. Pietrzak (who discuss the problem of performance measurement in the public higher education). The cultural aspect of managerial control and reporting is explored in papers written by M. Nowak (who presents cultural determinants of accounting, performance management and costs problems showing the issue from Polish perspective using G. Hofstede and GLOBE cultural dimensions) and P. Bednarek, R. Brühl and M. Hanzlick (who provide a literature overview of planning and cross-cultural research). The specific problems and concepts of managerial control and reporting are investigated by M. Ciołek (who discusses the lean thinking and overhead costs), E. Nowak (who analyses the role of costs control role in controlling company operation), Ü. Pärl, R. Koyte, S. Näsi (who examine middle managers’ mediating role in MCS implementation), R.L. Sichel (who discusses the relevance of intellectual property for management control), J. Paranko and P. Huhtala (who analyse the productivity measurement at the factory level). Marta Nowak
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The book contains a series of eight long case studies on various business issues in emerging markets (for instance Polish, Chinese, Nigerian). The authors focus on a variety of topics from marketing, through business operations, finance, leadership, innovation, business development, internationalization and decisions to human resources management. Also, the perspective of the analyzed issues is varied, in the initial case studies, the microeconomic approach dominates, then the mezoeconomic and macroeconomic approach. The team of authors included both academics, with extensive teaching experience in English-speaking studies, and business practitioners whose practical knowledge allows them to explore contemporary business challenges in emerging markets. We are putting this book in the hands of lecturers and students of economics, finance, and management, believing that it will be a source of inspiration, discussion and will allow to better explore contemporary business. At the same time, we hope that by offering this book, we are filling a gap in the publication market, which has been dominated by case studies dedicated to well-known companies, well-known brands, and mature markets.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The aim of this book is to present the most important issues related to sustainable development (SD) and corporate social responsibility (CSR). They are discussed from a macro and micro perspective, both in the form of theoretical foundations of these concepts and practical examples of companies operating in Central and Eastern European countries that have implemented these ideas in their daily operations and translated them into corporate and functional strategies. The book consists of four parts. The first one is theoretical in its assumptions and is devoted to explaining the key concepts of sustainable development (SD) and corporate social responsibility (CSR). The authors describe the determinants of sustainable development in the contemporary world, including the most important ones, such as globalization, climate change, poverty, unlimited consumption, as well as limited access to natural resources - all in relation to the goals of sustainable development. The chapter also discusses the concept of corporate social responsibility (CSR), which is now recognized as the process by which business contributes to the implementation of sustainable development. How sustainable development (SD) and corporate social responsibility (CSR) are incorporated into the organization's strategies and influence the corporate strategy on the corporate and functional areas of the organization is presented in the last chapter of the first part of the e-book. The next part of the e-book helps readers understand the concepts of SD and CSR in the field of organizational strategy - in strategic management, and at the level of functional strategies—marketing, human resources, marketing research, accounting and operational management. The authors explain the reasons why companies need to consider the local and global perspective when setting SDGs, and the existence of potential conflicts within them. Taking into account the area of ​​marketing, the authors point to the increase in environmental and social awareness of all stakeholders, which translates into changes in the criteria for decision-making by managers and risk assessment. The issue of sustainability is also the subject of market research. Companies producing products and services, institutions dealing with environmental or consumer protection, scientists and students conduct many research projects related to, inter alia, much more. How to use secondary data for analysis and how to prepare, conduct, analyze and interpret the results of primary research in that area are discussed in detail in the next chapter of this section. The concept of SD also refers to the basic functions of human resource management (HRM)—recruitment, motivation, evaluation and control. They should take into account SD not only for the efficiency of the organization and long-term economic benefits, but also for ethical reasons. Thanks to the SHRM, the awareness and behavior of the entire organization can strongly express sustainable goals in the planning and implementation of the overall corporate strategy. The growing importance of the idea of ​​SD and the concept of CSR also resulted in the need for accounting and finance to develop solutions enabling the provision of information on the methods and results of implementing these concepts in entities operating on the market. This part of the book also examines manufacturing activities in the context of sustainability. As a result, many problems arise: waste of resources, mismanagement, excessive energy consumption, environmental pollution, use of human potential, etc. The chapter presents such concepts as: zero-waste, lean-manufacturing, six-sigma, circular production, design and recycling products in the life cycle as well as ecological and environmentally friendly production. The next two parts of the e-book contain examples of companies from Central and Eastern Europe that used SD goals in their strategies, questions and tasks for readers.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
We are pleased to present the current issue of the Management Sciences journal which is the quarterly publication of the Wroclaw University of Economics. Starting with this issue, we will present articles in English only. That, we believe will allow us to increase our readership and enrich scientific discussion. According to the concept of the functioning of our magazine, the presented articles deal with both, theoretical aspects and model considerations based on literature studies, and the results of empirical research. The subject matter of the presented issue includes, among others: • lean management, • knowledge management, • project management • and also practical aspects of management in such areas of business as utilities services and information security. We hope that the presented publications will be an inspiration for your research or will help to improve management processes in practice. At the same time, on behalf of the editorial committee, I encourage Dear Readers to publish your own research work in our journal.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia jest próbą kompleksowego podejścia do tematu społecznie odpowiedzialnego działania mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Problem badawczy sprowadza się do pytania, jakie czynniki i w jakim stopniu determinują społecznie odpowiedzialne zarządzanie w sektorze MŚP w Polsce. Sformułowane przez autorkę wnioski, a także zalecenia zawarte w monografii mogą okazać się użyteczne dla przedsiębiorstw sektora MŚP. Znajomość determinant zarządzania społecznie odpowiedzialnego może przyczyniać się do kształtowania społecznie odpowiedzialnych organizacji. Ponadto poznane determinanty mogą wspomóc proces przetworzenia koncepcji CSR w taki sposób, by była ona odpowiednia do specyfiki funkcjonowania mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. W rozdziale pierwszym opisano główne czynniki wzrostu zainteresowania koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu wśród organizacji. W rozdziale tym szczegółowo omówiono istotę oraz teoretyczny kontekst społecznej odpowiedzialności oraz wskazano na podstawowe korzyści, jakie z niej wynikają. W rozdziale drugim opisano specyfikę funkcjonalną i zarządczą sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Wyjaśniono istotę zarządzania społecznie odpowiedzialnego w MŚP. Scharakteryzowano zarządzanie społecznie odpowiedzialne w ujęciu procesowym, uwzględniając przy tym specyfikę małych i średnich przedsiębiorstw. Opisano tu również najważniejsze obszary społecznej odpowiedzialności i proces zarządzania interesariuszami w MŚP. Na koniec opisano systemowe podejście do zarządzania zgodnego z CSR w organizacjach mikro, małych i średnich. W rozdziale trzecim na podstawie źródeł literaturowych określono i scharakteryzowano zewnętrzne i wewnętrzne determinanty społecznie odpowiedzialnego zarządzania w sektorze przedsiębiorstw mikro, małych i średnich na świecie i w Polsce. Kolejne rozdziały poświęcono metodyce, wynikom, ocenie i wnioskom płynącym z badań empirycznych przeprowadzonych w polskim sektorze przedsiębiorstw mikro, małych i średnich. Przedstawiono wyniki badań dotyczące znajomości pojęcia CSR oraz sposobów jego definiowania wśród badanych przedsiębiorstw. Ponadto przeprowadzono ocenę ważności i charakteru przesłanek oraz działań społecznie odpowiedzialnych podejmowanych przez MŚP w poszczególnych obszarach CSR. Przedstawiono również hierarchię ważności czynników determinujących zarządzanie społecznie odpowiedzialne w przedsiębiorstwach mikro, małych i średnich. W dalszej kolejności zaprezentowano wyniki analizy współzależności między czynnikami wpływającymi na społecznie odpowiedzialne zarządzanie a wybranymi cechami, takimi jak rodzaj prowadzonej działalności, liczba zatrudnionych pracowników oraz struktura kapitału. Na koniec przedstawiono także analizę współzależności między wdrożonymi znormalizowanymi systemami zarządzania a zaangażowaniem badanych organizacji w inicjatywy CSR.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The aim of the e-book is to present the theoretical, cognitive and practical aspects of the essence and complexity of operational management in a production company. The presented modern production methods together with the challenges and problems of contemporary enterprises should better help to understand the issues of sustainable development, with particular emphasis on waste. The book consists of six chapters devoted to relevant and topic issues relating to the core business of an industrial enterprise. Chapter 1 The nature of the industrial enterprise is an introduction to further considerations and deals with the essence of the basic aspects of the company. Both popular and less known definitions of an enterprise, its features, functions and principles of operation are presented. An important part of the chapter is the presentation and formulation of strategic, tactical and operational goals. Moreover, the division of enterprises is presented with the use of various criteria and the features of the industrial market, which make it distinct. Chapter 2 The operational management evolution and its role in the industrial enterprise discusses the evolution and concept of production and operational management. The management levels were also presented, indicating their most important functions. An integral part of the chapter is the essence of the production system, viewed through the prism of the five elements. Chapter 3 Functions and role in operations management presents the issues concerning the organization of production processes, production capacity and inventory management. This part also presents considerations on cooperation and collaboration between enterprises in the process of creating value. Chapter 4 Traditional methods used in operational activities focuses on methods such as benchmarking, outsourcing, core competences, JIT, MPR I and MRP II, as well as TQM and kaizen. Knowledge of these methods should contribute to understanding the activities of modern enterprises, the way of company functioning, the realization of production activities, as well as aspects related to building a competitive position. Chapter 5 Modern methods used in production-operations management discusses the less common and less frequently used production methods, based on a modern and innovative approach. In particular, it was focused on: Shop Floor Control and cooperative manufacturing, environment-conscious manufacturing (ECM) and life-cycle assessment ( LCA), waste management and recycling, Electronic Data Interchange (EDI), virtual enterprise, World Class Manufacturing (WCM), Quality Function Deployment (QFD) and House of Quality (HOQ), theory of constraints (TOC), Drum Buffer Rope (DBR), group technology (GT) and cellular manufacturing (CM), Demand Chain Management and competitive intelligence (CI). In the last section discusses: the role of sustainable statistical process control and Computer-Aided Process Planning in context formatting of information management. Chapter 6 Problems of sustainable development and challenges related to production and operations management describes the problem and challenges related to production and operations activities. In particular, attention was paid to the threats related to changes in global warming, the growing scale of waste, or the processes of globalization. It was pointed out that the emerging problem may be both a threat and a chance for the development of enterprises. An integral part of the chapter are also considerations on technical progress, innovation and the importance of human capital in operational activities.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W publikacji zamieszczono artykuły uczestników konferencji naukowych organizowanych w latach 2016-2017 przez Studenckie Koło Naukowe Logistyki i Innowacji LOGIN, działające przy Katedrze Logistyki na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego. Tematami przewodnimi tych zjazdów były Lean w logistyce oraz Logistyka wobec współczesnych wyzwań. Celem monografii jest więc przybliżenie zmian, jakie zaszły we współczesnej logistyce, a także bieżących tendencji rozwojowych. Dostarcza ona niezbędnych danych do dalszych badań naukowych w zakresie logistyki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This paper attempts to describe selected elements regarding the situation on the agricultural property market and the assumptions of the policy in this respect in Poland. Particular attention was paid to legislative changes related to agricultural property trading. Statistical data from the Property Market Analysis and Monitoring System (AMRON), the Central Statistical Office, the Agency for Restructuring and Modernization of Agriculture (ARiMR) and the National Center for Agricultural Support, were used. The purpose of the study was to attempt to assess changes in land prices in Poland after systemic transformation. Attention was also paid to the issue of changes in the conditions for purchasing a property after the entry of the amended provisions of the Act on shaping the agricultural system came into force. An attempt was made to answer the question whether the introduced restrictions caused the prices of agricultural properties in Poland to change in spatial terms.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej