Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(37)
Księgozbiór
(36)
Forma i typ
E-booki
(37)
Książki
(34)
Czasopisma
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(29)
tylko na miejscu
(8)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(24)
Dla pracowników AWF
(7)
Czytelnia
(8)
Czytelnia - po rezerwacji
(1)
Autor
Jakubowski Witold (1963- )
(2)
Mruk Henryk
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Ptaszek Grzegorz
(2)
Tymieniecka-Suchanek Justyna
(2)
Bohdan Tomasz
(1)
Boyle Raymond
(1)
Brzoza-Kolorz Katarzyna
(1)
Charko-Klekot Paulina
(1)
Croucher Stephen Michael (1978- )
(1)
Cyrklaff-Gorczyca Magdalena
(1)
Czarnek-Wnuk Paulina
(1)
Deckert Mikołaj
(1)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(1)
Fedorowicz Małgorzata (1968- )
(1)
Filipiak Marian (1935- )
(1)
Frei Peter
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(1)
Gofron Andrzej
(1)
Gregor Bogdan
(1)
Gumbrecht Hans-Ulrich
(1)
Gzyra Dariusz
(1)
Góralska Małgorzata
(1)
Głuszek-Szafraniec Dagmara
(1)
Haynes Richard
(1)
Hollmann Wildor
(1)
Huk Tomasz
(1)
Jardanowski Piotr
(1)
Jaworski Zygmunt (1925- )
(1)
Kaczorowska-Spychalska Dominika
(1)
Karpińska-Krakowiak Małgorzata
(1)
Kaźmierczak Magdalena
(1)
Kocot Monika
(1)
Kornacka-Grzonka Monika
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Krajewska Beata
(1)
Körner Swen
(1)
Kępiński Marian (1940- )
(1)
Lenartowicz Michał (wychowanie fizyczne)
(1)
Leška Dušan
(1)
Majdzińska-Koczorowicz Aleksandra
(1)
Makaruk Michał
(1)
Markowska Barbara
(1)
Matecki Piotr
(1)
Mazurkiewicz-Pizło Anna
(1)
McWhirter Alasdair
(1)
Michalak Jan
(1)
Michoń Piotr
(1)
Modrzyński Robert
(1)
Musiał Janusz
(1)
Męcfal Sylwia
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Pedersen Paul Mark (1970- )
(1)
Piotrowski Ryszard
(1)
Rąglewska Patrycja
(1)
Sahaj Tomasz
(1)
Sajna Radosław
(1)
Serwański Tomasz
(1)
Sitkowska Katarzyna
(1)
Skibska Joanna
(1)
Skworz Andrzej (1963- )
(1)
Sowa Jan (1976- )
(1)
Subhi Mahmood Akram M
(1)
Szafranek Ewa
(1)
Sznajder Andrzej
(1)
Szostok-Nowacka Patrycja
(1)
Szulc Bogdan M. (1945- )
(1)
Tałuć Katarzyna
(1)
Turała Maciej
(1)
Urych Ilona
(1)
Waniak-Michalak Halina
(1)
Wojciechowska Justyna (filologia polska)
(1)
Wolański Krzysztof
(1)
Worsowicz Monika
(1)
Wyszowska Izabela
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(45)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(63)
nieznany (0ol)
(3)
Wielka Brytania
(3)
Niemcy
(2)
Stany Zjednoczone
(2)
Język
polski
(53)
angielski
(10)
nieznany (xxx)
(4)
niemiecki
(2)
słowacki
(1)
Odbiorca
Dziennikarze sportowi
(1)
Menedżerowie sportu
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Sport
(12)
Mass media
(8)
Socjologia
(8)
Marketing sportowy
(5)
Media
(5)
Edukacja medialna
(4)
Komunikacja
(4)
Pedagogika
(4)
Psychologia
(4)
Kultura fizyczna
(3)
Kultura masowa
(3)
Mass media i sport
(3)
Media społecznościowe
(3)
Dziennikarstwo
(2)
Dziennikarstwo sportowe
(2)
Fonoholizm
(2)
Internet
(2)
Journalism
(2)
Kultura
(2)
Marketing
(2)
Media i komunikacja
(2)
Media i sport
(2)
Młodzież
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Piłka nożna
(2)
Reklama
(2)
Socjologia sportu
(2)
Sponsoring
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Uzależnienie (psychologia)
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Zachowanie uzależniające
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Edukacja
(1)
Kultura masowa
(1)
Mass media i sport
(1)
Mass media w edukacji
(1)
Pedagogika
(1)
Popkultura w edukacji
(1)
Advertisement
(1)
Antropologia kulturowa
(1)
Cyberprzestrzeń
(1)
Cyfryzacja
(1)
Czasopisma
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Czasopisma sportowe polskie
(1)
Dzieci
(1)
Edukacja
(1)
Europa
(1)
Filozofia sportu
(1)
Historia sportu
(1)
Igrzyska olimpijskie
(1)
Informatyzacja
(1)
Internauci z niepełnosprawnością
(1)
Komentatorzy sportowi
(1)
Kompetencja medialna
(1)
Komputery i osoby z niepełnosprawnością
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja w organizacjach
(1)
Komunikowanie się
(1)
Konferencja krajowa
(1)
Kreatywność w nauczaniu
(1)
Kultura popularna
(1)
Leki
(1)
Marketing kulturowy
(1)
Mass media cyfrowe
(1)
Mass media i kultura
(1)
Mass media w edukacji
(1)
Medycyna
(1)
Multimedia
(1)
Narkomania
(1)
Narkotyki
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciel
(1)
Nauka
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Olimpizm
(1)
Opole (woj. opolskie ; okręg)
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Papierosy
(1)
Pedagogika sportu
(1)
Pedagogika twórczości
(1)
Physical education program
(1)
Physical education program of education medium Arab countries
(1)
Prawo
(1)
Promocja sportu
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Science
(1)
Seniorzy
(1)
Siecioholizm
(1)
Socjologa
(1)
Sponsoring sportowy
(1)
Sportowcy
(1)
Słownik mediów
(1)
Słownik nauk ekonomicznych
(1)
Słownik nauk humanistycznych
(1)
Słownik nauk medycznych
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(14)
Czasopisma naukowe
(1)
Czasopisma polskie
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(1)
73 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Z recenzji dr hab. Agnieszki Szymańskiej: „Niniejsza książka jest przede wszystkim bardzo obszernym studium przekazu polskich mediów w kluczowym dla (…) sytuacji w Polsce roku wyborczym 2015. Podwójne wybory, które w rezultacie przyniosły tzw. dobrą zmianę, były bowiem czasem, w którym polityczne karty w rozgrywce o przyszłość Polski i kierunek jej dalszego rozwoju zostały rozdane na nowo. (…) wartość książki oddawanej do rąk czytelników odnosi się do jej wymiaru dokumentacyjnego. Jej treść składa się bowiem na niezwykle wnikliwy opis czasu, który objęła badaniem. Opis ponad wszelką wątpliwość rzetelny i bezstronny, a o takie publikacje dzisiaj najtrudniej. Jestem przekonana, że książka ta nie tylko jest interesująca dla nas dziś, ale będzie stanowić cenne źródło informacji na temat historycznego dla Polski roku 2015 dla wielu przyszłych pokoleń badaczy polskiej sfery publicznej oraz relacji mediów i polityki. Jej lektura powinna dać do myślenia poza tym nie tylko medioznawcom i politologom, ale nade wszystko ludziom mediów i samym politykom.”
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia proponowana czytelnikom łączy w sobie elementy różnych dyscyplin naukowych: socjologii, politologii, medioznawstwa, ale przede wszystkim jej istotnym elementem jest zastosowana metoda badawcza – studium przypadku. Szczególny nacisk został położony na etykę badawczą oraz obszar badawczy, który można zaliczyć do tzw. trudnych do eksploracji. „Jest to opracowanie świeże, oparte na nadzwyczaj rzetelnej pracy terenowej, dostarczające transparentnych warsztatowo analiz uzyskanych danych w kilku najważniejszych wymiarach. Agregacja danych ze studiów przypadków pokazuje z jednej strony cechy powtarzalne zjawiska prasy lokalnej (niskie kompetencje dziennikarzy, ich uwikłanie w konflikty interesów, instrumentalne traktowanie lokalnych mediów przez znaczące osoby z otoczenia), ale z drugiej strony uwidacznia rozmaitość wariantów i odcieni, w jakich działania tych mediów przebiegają w rzeczywistości. (… ) Relacje między instytucjami zostały starannie i profesjonalnie wyprowadzone z mikropoziomu interakcji lokalnych. Skomponowany wielowarstwowo: poziom empiryczny (z kontekstami), prezentacja, analiza szczegółowa, agregacja danych, analiza w pojęciach systemowych, wywód zawarty w monografii Prasa lokalna w relacjach z kluczowymi aktorami społecznymi. Studia przypadków jest wzorcowym przykładem przenikania się pracy empirycznej i teoretycznej. Książka ta zasługuje na opublikowanie i intensywną akcję promocyjną, gdyż powinna się znaleźć w wielu bibliotekach”. (z recenzji wydawniczej, dr hab. Grażyny Woronieckiej, prof. UW) „W recenzowanej rozprawie podjęty został niezmiernie ważny, zarówno z metodologicznego, jak i poznawczego punku widzenia temat, a zarazem bardzo trudny do realizacji, ponieważ mieszczący się w obszarze zjawisk w znacznym stopniu niejawnych, dziejących się «za kulisami» życia społecznego, a tym samym «trudno dostępnych» badawczo”. (z recenzji rozprawy doktorskiej, prof. zw. dr hab. Danuty Walczak-Duraj)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Współcześnie konsumpcja przestaje być kojarzona wyłącznie przez pryzmat użytkowania dóbr – to złożony proces komunikacji społecznej związany z wymianą znaczeń i symboli, wskazujący na określone praktyki konsumenckie podkreślające styl życia konsumentów. Teorie dotyczące konsumpcji i zachowań konsumenckich stają się coraz bardziej ukierunkowane na rozpoznanie działań jednostkowych i po-zostają pod silnym wpływem nauk społecznych i humanistycznych. Zmianie ulega także rozumienie samej kategorii konsumenta. Jednym ze współczesnych sposobów interpretacji jest ujmowanie konsumenta jako nadawcy komunikatu wysyłającego określone sygnały do innych osób, ale także do samego siebie. W sensie socjopsychogennym stanowi to projektowanie różnych wymiarów jaźni odzwierciedlonej i subiektywnej, często związanych z obrazem konsumenta poszukującego własnej tożsamości. Zatem konsumpcja staje się nie tylko procesem ekonomicznym, ale i kulturowym, poprzez który jednostki i grupy projektują jaźnie, nawiązują i podtrzymują relacje społeczne oraz przekazują znaczenia. Interdyscyplinarne ujęcia konsumpcji i jej wszechstronne uwarunkowania pozwalają uniknąć często uproszczonego sposobu analizy złożonych zjawisk w zachowaniach konsumenckich. Znaj-duje to odzwierciedlenie w prezentacji czytelnikowi artykułów w niniejszym nu-merze Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, w których autorzy przedstawiają konsumpcję w wielowymiarowych ujęciach z perspektywy różnych dyscyplin naukowych: ekonomii, marketingu, socjologii czy psychologii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W niniejszym opracowaniu podjęty został problem rozwoju mediów i komunikowania masowego w Europie. Tytuł opracowania – „Europa multimedialna” – odnosi się do wielości mediów, które dzisiejszym Europejczykom dostarczają informacji i rozrywki, pomagają zrozumieć otaczającą ich, złożoną rzeczywistość itd. Multimedialność to jednak przede wszystkim zastany etap rozwoju mediów. Procesy komunikowania masowego przebiegają bowiem według następującego schematu: stadium elitarne – stadium popularyzacji – stadium specjalizacji – stadium multimedialne. Dziś mamy właśnie do czynienia ze stadium multimedialnym, przynajmniej gdy chodzi o kontynent europejski i inne rozwinięte regiony świata. Istota i objawy multimedialności, widoczne na tak zwanym Starym Kontynencie, przedstawione są właśnie w niniejszym opracowaniu. Książka składa się z dwóch rozdziałów: w pierwszym mowa jest o rozwoju prasy drukowanej, a więc najbardziej tradycyjnego spośród tradycyjnych mediów, zaś w drugim – o mediach elektronicznych, Internecie, koncernach multimedialnych i europejskiej sferze publicznej. Dochodzi tu zatem do zderzenia tradycji z nowoczesnością, historii ze współczesnością, prasy drukowanej z nowymi mediami elektronicznymi. Obszernym dodatkiem do rozdziału pierwszego jest Case study 1 – analiza treści trzech regionalnych dzienników hiszpańskich (katalońskiego „Avui”, baskijskiego „El Correo” oraz galicyjskiego „La Voz de Galicia”), ukazująca ich rolę w kształtowaniu nowoczesnych regionalizmów w odniesieniu do współczesności hiszpańskiej i europejskiej. Dodatkiem zaś do drugiego rozdziału jest Case study 2 – analiza rynków telewizyjnych państw Unii Europejskiej w epoce cyfryzacji i multimedialności. Skoro dochodzi w tym opracowaniu do zderzenia tradycji z nowoczesnością, to także forma powinna być konsensusem między tradycją a nowoczesnością. Stąd właśnie dwie wersje książki: tradycyjna – drukowana, dostępna głównie w bibliotekach naukowych, przede wszystkim uniwersyteckich, oraz nowoczesna – elektroniczna (e-book), dostępna w Internecie. To, co łączy te dwie wersje, to darmowy dostęp – oto kolejny z objawów (czy też wymogów) nowoczesności na koniec pierwszej dekady XXI wieku! Radosław Sajna
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Professor Alina Kwiatkowska’s untimely departure prevented her from seeing this publication project through to the end. This book is dedicated to her memory and it is only suitable to have the volume summarised in Professor Kwiatkowska’s own words, coming from a draft of the former editor’s introductory chapter: “The present collection of papers was inspired by the international conference on lntersemiotic Translation held at the University of Łódź in 2013. Organized by the Institute of English Studies, it brought together many enthusiastic participants, who gathered to discuss the issues that many traditional scholars would consider to be niche and rather exotic. The volume includes a selection of papers from that conference, complemented by same additional contributions.” Mikołaj Deckert Monika Kocot Aleksandra Majdzińska-Koczorowicz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Do rąk Czytelników oddajemy trzeci już monograficzny numer interdyscyplinarnego czasopisma "Zoophilologica" 2017/3, zawierający artykuły autorów, którzy ani wprost, ani w jednolity sposób nie definiują statusu i podmiotowości zwierząt, ale podejmują próby badania owego zagadnienia poprzez pryzmat własnych dziedzin badawczych – z ich specyficzną siatką pojęciową i metodologią. Wszyscy oni próbują – każdy w inny sposób rozkładając akcenty – penetrować, analizować i rozważać warunki, w jakich dochodzi do tworzenia i rozpoznania pozaludzkiego podmiotu. Ich praca stanowi skromny wkład dla określenia wieloaspektowej istoty podmiotowości zwierząt, ale bez wątpienia stanie się cenna w kontekście pytania o to, kim jesteśmy my sami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Seria: Fotografia, film, sztuka mediów (2), ISSN 2956-4786 W książce podjęto próbę odpowiedzi na pytania dotyczące przemian pejzażu współczesnej kultury wizualnej – tego, jak techniki i technologie informatyczne, nowe media cyfrowe wpływają na formę i funkcje obrazów technicznych – a w szczególności na medium fotografii, status autora i stosowane strategie artystyczne. Celem autora niniejszej pozycji jest przybliżenie problematyki dotyczącej ewolucji formy i treści obrazu technicznego, z założeniem, iż technologie cyfrowe wywołują rewolucyjne transformacje w przestrzeni mediów obrazowania optyczno-mechanicznego, w sposobie percepcji świata oraz w sposobie uczestnictwa we współczesnej kulturze wizualnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Drodzy Czytelnicy, składamy na Wasze ręce kolejne już opracowanie z serii „Informatyka Ekonomiczna”. Niniejszy zeszyt, jak każdy z wcześniej opublikowanych, ma unikatowy charakter. Niepowtarzalną oraz godną polecenia wartością opracowania jest fakt, iż składa się ono z rozważań zawartych w artykułach Autorów, których domeną jest spoglądanie na Informatykę z wielu perspektyw. Przedłożone artykuły prezentują zatem wszechstronne spojrzenie na różnorakie aspekty wykorzystania rozwiązań z obszaru nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych za-równo w ujęciu naukowym, jak i z perspektywy rozwiązań gospodarczych. Jako Komitet Wydawniczy, cieszymy się, że trafiają do nas artykuły z różnych ośrodków naukowo-badawczych w Polsce, a chęć publikowania zgłaszają doświadczeni praktycy. Nie wszystkie nadesłane publikacje spełniają jednak wymogi formalnomerytoryczne, co jeszcze bardziej podnosi znaczenie i wartość publikacji, które otrzymały podwójne pozytywne recenzje i zostały wybrane do opublikowania w aktualnym numerze „Informatyki Ekonomicznej”. Redaktorzy niniejszego wydania pragną wyrazić podziękowania wszystkim Autorom, którzy zechcieli podzielić się swoimi doświadczeniami oraz poglądami. Ponadto składają podziękowanie Recenzentom za wnikliwe i rzeczowe oceny przedkładanych prac. Iwona Chomiak-Orsa, Tomasz Turek
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikowany numer czasopisma „Nowa Biblioteka” poświęcony jest książce regionalnej w ujęciu synchronicznym i diachronicznym. Autorki zamieszczonych tekstów swoją uwagę skoncentrowały na analizie zbiorów i działalności wydawniczej bibliotek funkcjonujących w danym regionie, z uwzględnieniem np. obecności w ich zbiorach publikacji o tematyce regionalnej (Bernadeta Iwańska-Cieślik: Biblioteki stowarzyszeniowe we Włocławku w latach 1815–1918; Beata Langer: Serie wydawnicze publikowane przez wybrane biblioteki wojewódzkie w latach 2000–2015). Do tej grupy wypowiedzi należy zaliczyć również dwa komunikaty o przedsięwzięciach z zakresu edukacji regionalnej zainicjonowanych przez pracowników „Biblioteki pod Atlantami” w Wałbrzychu (Iwona Bany, Sława Janiszewska: Formy edukacji regionalnej w „Bibliotece pod Atlantami” w Wałbrzychu, Agnieszka Heidinger, Iwona Bany: Kultywowanie pamięci o Marianie Jachimowiczu przez „Bibliotekę pod Atlantami” w Wałbrzychu). Agata Arkabus (Treści z zakresu edukacji regionalnej w podstawach programowych w latach 1999–2017) i Adriana Piechota (Źródła informacji w pracy nauczyciela regionalisty na przykładzie Gimnazjum nr 9 w Bytomiu) zanalizowały stopień obecności oraz sposoby wykorzystania treści regionalnych w pracy nauczycieli. Jedno ze źródeł mogących stanowić pomoc w inicjatywach edukacyjnych omówiła Marzena Przybysz w artykule Działalność Zespołu ds. Bibliografii Regionalnej na rzecz popularyzacji wiedzy o regionie). Na celowe wykorzystanie publikacji o tematyce lokalnej, przypisujące książce regionalnej określone funkcje, zwróciły uwagę Bogumiła Warząchowska oraz Nikoleta Saluk. Pierwsza autorka w artykule „Książka zła” – edukacyjne funkcje czasopism katolickich w II Rzeczypospolitej na przykładzie periodyków diecezji katowickiej (prolegomena) dokonała analizy zawartości czasopism katolickich wydawanych w diecezji katowickiej o okresie II Rzeczypospolitej. Zaprezentowała artykuły, które traktowały książkę jako narzędzie w realizacji określonych zadań. Nikoleta Saluk w tekście Funkcje książek i prasy regionalnej w sieci. Studium przypadku na wybranych przykładach opisała funkcjonowanie książki i obecność informacji o niej w lokalnych mediach sieciowych. Lucyna Sadzikowska (Nadskawie. A literary anthology, that is a literary bouquet of flowers from the region of Wadowice) dokonała wnikliwej analizy historycznoliterackiej antologii, na którą złożyły się teksty autorów związanych z regionem wadowickim. W numerze 3/2018 zamieszczono siedem sprawozdań i cztery recenzje.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Kolejny numer interdyscyplinarnego czasopisma „Zoophilologica” 2018/4 nosi tytuł „Polowanie”. Artykuły tu zamieszczone poruszają różnorodne zagadnienia dotyczące myślistwa, a ich autorzy reprezentują humanistykę i przyrodoznawstwo, co wpisuje czwarty zeszyt monograficzny w „trzecią kulturę”. Reprezentują oni różne dyscypliny naukowe: biologię, zoologię, ekologię, filmoznawstwo, literaturoznawstwo, językoznawstwo, filozofię i prawo. Stąd też na polowanie patrzą z własnej perspektywy badawczej, przyjmując przy tym różne optyki badawcze: dalszą i bliższą, teoretyczną i praktyczną, dosłowną i metaforyczną. Autorzy poszukują odpowiedzi m.in. na pytania: czy polowanie w XXI wieku ma jakikolwiek sens? Czy jest z naukowego / etycznego punktu widzenia uzasadnione? Dlaczego polowanie wzbudza tyle emocji i kontrowersji? Czy udział dzieci i młodzieży w polowaniu jest szkodliwy? Czy jest jakaś etyczna różnica pomiędzy polowaniem a kłusownictwem? Jaką rolę odgrywa(ło) myślistwo w kulturze ludowej? Jakie myślistwu towarzyszą mity, stereotypy i uprzedzenia? Dlaczego polowanie i towarzyszące mu obrzędy można uznać za rodzaj niezaplanowanego wyrafinowanego performance’u („teatru śmierci”)? Jak polowania prezentują pisarze / reżyserzy / malarze / autorzy tekstów piosenek? Zapewne nie udało się w wyczerpujący sposób odpowiedzieć na wszystkie postawione pytania. Warto jednak zwrócić uwagę na wspólny mianownik aksjologiczno-etyczny łączący większość zamieszczonych tutaj rozważań, polemik, refleksji, ocen i stanowisk. Jest nim zdecydowany sprzeciw moralny wobec praktykowanego we współczesnym świecie łowiectwa dla rozrywki i sportu, czyli przyjemności. Zwłaszcza biolodzy skutecznie, bo z udziałem wiedzy empirycznej, demaskują hipokryzję myśliwych i obalają wciąż pokutujący w potocznej świadomości mit o tym, że polowanie jest wyższą koniecznością sprzyjającą kontroli populacji dzikich zwierząt.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Z dużą przyjemnością przedstawiamy kolejny numer kwartalnika „Informatyka Ekonomiczna. Business Informatics”. Niniejszy numer zawiera artykuły przedstawiające wyniki badań naukowych autorów dotyczących zastosowania nowoczesnych rozwiązań ICT w informatyce biznesowej. Dynamiczny rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych znajduje swoje odzwierciedlenie w codziennej praktyce biznesowej polskich przedsiębiorstw. Szybko upowszechniają się technologie mobilne, media społecznościowe są zaś coraz częściej wykorzystywane w praktyce biznesowej. Obserwujemy szybki rozwój prac badawczych w zakresie odkrywania wiedzy zarówno z tradycyjnych baz danych, jak i z tekstów. Na problematykę analizowania dużych wolumenów danych nie tylko biznesowych, ale i medycznych również zwrócono uwagę w niniejszym numerze. Czytelnik odnajdzie w nim także artykuły poświęcone zagadnieniom ontologii. Przez wielu naukowców nadal prowadzone są prace badawcze nad wspomaganiem procesów produkcyjnych w przedsiębiorstwach. Badacze koncentrują się na zagadnieniach projektowania czy wdrażania systemów informatycznych w przedsiębiorstwach, a inni skupiają swoją uwagę na problematyce miękkich aspektów zarządzania, jak kapitał ludzki czy tzw. social business.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.260 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Początki rozwoju winiarstwa w Polsce są przedmiotem sporu wśród znawców problemu. Według jednych winiarstwo ma prawie tysiącletnią historię na ziemiach polskich, zaś według innych zarówno rozwój winiarstwa jak i enoturystyki jest procesem rozpoczętym w Polsce niedawno, bo zaledwie dekadę temu. Skłaniając się bardziej w stronę tego drugiego stanowiska można stwierdzić, że współczesne winiarstwo i enoturystyka odpowiadają nowym potrzebom i oczekiwaniom społeczeństwa wobec wyjazdów urlopowych i podróży turystycznych. Autorka pracy wychodzi z założenia, że enoturystyka w Polsce jest nową formą spędzania czasu, której oferta skierowana jest do wymagających, znających wina i zamożnych turystów, w przeciwieństwie do stosunkowo niedawnej epoki PRL, charakteryzującej się tanim, wątpliwej jakości i dostępnym dla wszystkich winem. Ze względu na fakt, że enoturystyka jest kierunkiem stosunkowo nowym w turystyce krajowej, należy badać oraz rozwijać wiedzę na ten temat zarówno z punktu widzenia lokalnej czy regionalnej go-spodarki jak i metod zarządzania winnicą, zwłaszcza w obszarze komunikacji marketingowej i budowania relacji z konsumentami. W rozdziale pierwszym monografii w syntetyczny sposób przedstawiono historię powstania wina i zmiany w jego postrzeganiu oraz konsumpcji na przestrzeni lat. Wskazano rolę wina w Polsce w różnych epokach historycznych. Zdefiniowano wino jako produkt i po-kazano jego symbolikę. Omówiono również współczesny rynek wina w Europie. Zaprezentowano także wielowymiarowość zarządzania biznesem winiarskim w odniesieniu do klasycznych funkcji zarządzania. W kolejnej części książki, opisany został rozwój winiarstwa w XXI wieku w Polsce, wskazano także uwarunkowania jego rozwoju. Wyodrębniono najważniejsze czynniki, które spowodowały wzrost zainteresowania uprawami winorośli, zakładaniem winnic i produkcją wina ze strony inwestorów, a także czynniki oddziałujące na wzrost zainteresowania ze strony popytowej, czyli turystów. W roz-dziale trzecim książki zaprezentowano znaczenie turystyki i jej dynamikę zmian oraz oceniono jej znaczenie dla gospodarki regionu. Zdefiniowano w tej części enoturystykę oraz wskazano korzyści i koszty związane z jej rozwojem w regionie z różnych perspektyw: właścicieli winnic (przedsiębiorstw winiarskich), lokalnej społeczności oraz władz samorządowych. Rozdział czwarty poświęcono charakterystyce sfery popytu na rynku wina. W tej części pracy przedstawiono wyniki badań własnych przeprowadzonych wśród 723 konsumentów wina, oceniono ich wiedzę, zainteresowania i znajomość oferty enoturystycznej w Polsce oraz oczekiwania wobec tego specyficznego produktu, jakim jest wino. W ostatnim rozdziale, piątym tej książki, zaprezentowano specyfikę komunikacji marketingowej, realizowanej przez właścicieli winnic, polegającej na budowaniu relacji z konsumentami. Dokonano przeglądu stron WWW gospodarstw winiarskich i omówiono wykorzystanie mediów społecznościowych (SM) przez właścicieli największych powierzchniowo winnic w Polsce w celu diagnozy wykorzystania social mediów w praktyce gospodarczej i przydatności w prowadzonej działalności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od redakcji Drugi zeszyt tegorocznego numeru „Zagadnień Rodzajów Literackich“ ma układ tematyczny — składają się nań artykuły dotyczące wielorakich procesów konwergencyjnych zachodzących zarówno w samej literaturze, jak i w relacji z nią. Głównym przedmiotem refleksji nad przestrzeniami tekstów pragniemy uczynić często stosowane we współczesnym dyskursie naukowym pojęcie konwergencji. Wykorzystuje się je obecnie w różnych dziedzinach, od badań matematyczno-przyrodniczych, przez językoznawcze, politologiczne, socjologiczne, po studia z zakresu nowych mediów, komunikacji i antropologii kulturowej. Na ile rzeczywiście dochodzi do nakładania się i przenikania procesów kulturowych i jak bardzo — jeśli w ogóle — zjawisko to ma wpływ na stan literatury oraz jej teorii? Bieżącemu numerowi ZRL przyświeca cel analitycznego przyjrzenia się w perspektywie badań literackich pewnym mechanizmom i ich efektom charakterystycznym dla czasów digitalizacji kultury, gwałtownego rozwoju technologii użytkowej i idącej za tym hipotetycznej homogenizacji kultury. Proponowane czytelnikowi artykuły skupiają się na różnorodnych problemach, częstokroć prezentując odmienne stanowiska badawcze do wyjściowego zagadnienia. Dostrzeżenie nieoczywistości i zróżnicowania procesów konwergencyjnych łączy się w niniejszym tomie z próbą sprostania płynności oraz wieloaspektowości konwergencji, która z założenia wprowadza intermodalność, interdyscyplinarność i wielojęzykowość w to, co tekstowe. Autorzy studiów tu zawartych stawiają pytania między innymi o status poetyki w dobie konwergencji i wpływ procesów związanych z digitalizacją na struktury i cechy gatunkowe czy dyskursywne, podejmują namysł nad problemem ontologii dzieła hybrydycznego, szukają przykładów konwergencji w poezji konkretnej, e-poezji, liberaturze, tekstach logowizualnych, blogach okołoliterackich, serwisach społecznościowych, historiografii czy mieście — rozumianym jako przestrzeń tekstów/tekst. Przenikanie się dziedzin widać także w doborze narzędzi i metodologii naukowych — pragmalingwistyka sąsiaduje z klasyczną genologią, antropologia z pedagogiką, a teorie literatury z komparatystyką i badaniami nad nowymi mediami. Liczymy, że rozpiętość tematyczna w połączeniu z rozmaitością perspektyw badawczych uczyni ten zeszyt „Zagadnień Rodzajów Literackich“ ważnym i ciekawym w lekturze (wielo)głosem w coraz wyraźniej zaznaczającym swoje miejsce w humanistyce XXI wieku dyskursie okołokonwergencyjnym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka rozrywki obecnej w środkach masowej komunikacji nie jest tematem nowym w dyskursie naukowym. Nie było jednak dotąd całościowych opracowań traktujących o ludyczności w radiu komercyjnym. Autorka publikacji w sposób kompleksowy opisuje sposoby realizowania funkcji rozrywkowej przez wybrane rozgłośnie reprezentujące polski rynek radiowy. Skupia się na trzech podstawowych obszarach działalności stacji: antenowym (programowym), pozastudyjnym (w postaci organizowanych wydarzeń muzycznych czy sportowych) i nowomedialnym (na stronach internetowych, w mediach społecznościowych czy aplikacjach mobilnych). Ich połączenie tworzy swoisty rozrywkowy konglomerat, przestrzeń wypełnioną ludycznością, w której mogą zanurzyć się odbiorcy. * Pisanie o radiu żywym zwłaszcza jest trudne, mamy bowiem do czynienia z fenomenem migotliwym, zmiennym, a przede wszystkim ulotnym. Łatwiej jest analizować kontynuację radia w jego rozmaitych odsłonach w Internecie, to wiemy. Z tego więc punktu widzenia każde podjęcie rozważań dotyczących metodologii radiowego medium jest wartościowe. I tak jest w tym przypadku. Nowe w tej pracy jest pewne przekierowywanie uwagi na radio formatowane, prywatne (gros medioznawczych opisów i podjętych badań cząstkowych/całościowych/historycznych odnosi się do radia/mediów publicznych). Z recenzji prof. dr hab. Violetty Wejs-Milewskiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
The subject of development and implementation of ICT is a source of many scientific considerations. On the other hand, investing in modern ICT solutions is one of the main of organizational improvement directions. Therefore, the subject of management systems is still current and an important topic of publication. The editors would like to thank the authors for the next articles, thanks to which the magazine is alive and developing. An extremely valuable feature of the Business Informatics series is the fact that the studies contained in it are the presentations of various views and points of view on the application of modern ICT solutions. Perspectives and views presented by the Authors often allow the Readers to broaden their own reflections related to the created view on the possibilities and directions of application of information and communication technologies in economic practice. It is also important that not all publications sent
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zagadnienia Rodzajów Literackich To wielojęzyczne czasopismo zostało powołane przez założycieli przede wszystkim dla prezentacji problematyki genologicznej w ujęciach badaczy z Polski i z całego świata. Redakcja podjęła też publikację, w każdym zeszycie, materiałów do przyszłego słownika rodzajów literackich. Oprócz tego ukazywały się tu również artykuły komparatystyczne i teoretycznoliterackie. Obecnie redaktorzy zachowując dotychczasowy profil pisma, otwierają szerzej łamy dla wszelkiego typu studiów literaturoznawczych bez względu na tematykę i założenia metodologiczne. Pojawiać się będą w "Zagadnieniach Rodzajów Literackich" także teksty o tematach kulturoznawczych, które będą penetrować bliższe i dalsze konteksty literatury. "ZRL" to jedyne w Polsce czasopismo wielojęzyczne, w którym kształtuje się międzynarodowa współpraca literaturoznawców Wschodu i Zachodu. Na jego wzór powstał swego czasu w USA genologiczny periodyk „Genre” (o czym anonsowali w artykule wstępnym z pierwszego tomu jego redaktorzy).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Przegląd Socjologiczny” jest najstarszym czasopismem socjologicznym w Polsce. Został założony przez Floriana Znanieckiego, klasyka socjologii polskiej i światowej, w roku 1930. Ukazuje się jako kwartalnik. Od kilkunastu lat poszczególne zeszyty „Przeglądu Socjologicznego” poświęcane są w większości wybranym zagadnieniom socjologicznym. Ponadto publikowane są zeszyty będące wyborem artykułów nadsyłanych do redakcji. Jeden zeszyt w roku jest anglojęzyczny z udziałem autorów zagranicznych. Publikowane są wyłącznie teksty oryginalne, wszystkie artykuły są oceniane przez recenzentów zewnętrznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej