Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(51)
IBUK Libra
(34)
Forma i typ
Książki
(50)
E-booki
(34)
Muzyka
(1)
Dostępność
dostępne
(58)
tylko na miejscu
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(22)
Dla pracowników AWF
(32)
Czytelnia
(6)
Czytelnia - po rezerwacji
(4)
Autor
Baliński Jacek
(4)
Antoń Irena
(3)
Chodkowski Andrzej
(3)
Chybiński Adolf
(3)
Dziębowska Elżbieta
(3)
Strowski Bartek
(3)
Biegański Krzysztof
(2)
Biliński Wojciech
(2)
Blake Mark
(2)
Grys Iwona
(2)
Kański Józef
(2)
Lipiec Józef (1942- )
(2)
Prosnak Jan
(2)
Reiss Józef Władysław
(2)
Siedlecka Bożena
(2)
Staniek Marzena
(2)
Szot Zbigniew
(2)
Śledziński Stefan
(2)
Adorno Theodor Wiesengrund
(1)
Brannigan Paul
(1)
Campbell Don
(1)
Chopin Fryderyk
(1)
Chylińska Teresa
(1)
Cygańska Anna Katarzyna
(1)
Deberny Katarzyna
(1)
Duda Krystyna (muzyka)
(1)
Fredyk Artur
(1)
Gancarczyk Paweł
(1)
Gielata Ireneusz
(1)
Gołębiewski Łukasz
(1)
Gryglewski Krzysztof
(1)
Grzesiek Michał
(1)
Górecka-Płoska Alina
(1)
Głasek Barbara
(1)
Habela Jerzy
(1)
Haraschin Stanisław
(1)
Harasiuk Anna
(1)
Hałat Aleksandra
(1)
Hince Peter
(1)
Hunter Davies
(1)
Hądzelek Kajetan
(1)
Jarociński Stefan
(1)
Karbowniczek-Smith Małgorzata
(1)
Kowalski Piotr H
(1)
Król Halina
(1)
Kuliś Jakub
(1)
Kuźmińska Olga
(1)
Laskiewicz Henryk
(1)
Lipka-Nowak Dorota
(1)
Mandau Monika
(1)
Markiewicz Malwina
(1)
Markowski Andrzej (1924-1986)
(1)
Murek Marianna
(1)
Niemira Maria
(1)
Nowocień Jerzy (1948- )
(1)
Ostaszewska Aneta
(1)
Ostrovskij A. L
(1)
Paul Gudrun
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Penderecki Krzysztof
(1)
Penderecki Krzysztof (1933-2020). Ekecheiria
(1)
Pigła Włodzimierz
(1)
Piotrowski Remigiusz
(1)
Pisarski Jakub
(1)
Popielewska Hanna
(1)
Porada Zbigniew (1946- )
(1)
Prokopowicz Maria
(1)
Radczwill Minna
(1)
Schaeffer Bogusław
(1)
Schwabe Christoph
(1)
Schäffer Bogusław
(1)
Sewen Marek
(1)
Smol Ewelina
(1)
Soszyński Piotr
(1)
Spiegel Walter
(1)
Spisak Michał
(1)
Spisak Michał (1914-1965). Hymn olimpijski
(1)
Spóz Andrzej
(1)
Stachnik Józef
(1)
Stroms Ger
(1)
Strumiłło Tadeusz
(1)
Stępień Agnieszka
(1)
Szawerna-Dyrszka Anna
(1)
Szyłłejko Joanna
(1)
Słota Jarek
(1)
Trebunia Tutka Krzysztof
(1)
Truszczyńska-Baszak Aleksandra
(1)
Trynka Paul
(1)
Turski Zbigniew
(1)
Turski Zbigniew (1908-1979). Symfonia "Olimpijska"
(1)
Tyrmand Leopold
(1)
Urbaś Henryk
(1)
Wayda Fryderyka
(1)
Wiśniewski Cyprian
(1)
Wiśniewski Jerzy
(1)
Zamoyski Adam
(1)
Zaorski Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(30)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(7)
1950 - 1959
(5)
1940 - 1949
(2)
1910 - 1919
(1)
1900 - 1909
(1)
Kraj wydania
Polska
(77)
Niemcy
(3)
nieznany (pol)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
nieznany (xxx)
(38)
polski
(35)
angielski
(4)
niemiecki
(3)
starogrecki
(1)
Temat
Muzyka
(35)
Sport
(4)
Sztuka
(4)
Taniec
(4)
Gimnastyka
(3)
Muzyka instrumentalna ludowa
(3)
Rytmika
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Dokument elektroniczny
(2)
Górale
(2)
Konferencja krajowa
(2)
Muzyka ludowa polska
(2)
Muzyka operowa
(2)
Podhale
(2)
Ruch
(2)
Terapia ruchowa
(2)
Śpiewnik
(2)
Śpiewnik ludowy
(2)
Aerobik
(1)
Akademia Wychowania Fizycznego
(1)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja muzyczno-ruchowa
(1)
Ekecheiria
(1)
Encyklopedia muzyki
(1)
Estetyka
(1)
Etnografia
(1)
Film
(1)
Filozofia
(1)
Fizyka
(1)
Fortepian
(1)
Geografia
(1)
Gimnastyka artystyczna
(1)
Grecja
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Historia
(1)
Historia sportu
(1)
History of sport
(1)
Hymn olimpijski
(1)
II Symfonia Olimpijska
(1)
Igrzyska Olimpijskie
(1)
Igrzyska olimpijskie
(1)
Instrumentaliści
(1)
Kino
(1)
Kultura
(1)
Leczenie muzyką
(1)
Muzyka ludowa
(1)
Muzyka polska
(1)
Muzyka rozrywkowa
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nurowski, Piotr Jan (1945-20110)
(1)
Nuty
(1)
Olimpiady
(1)
Olimpizm
(1)
Oświecenie
(1)
Penderecki, Krzysztof (1933-2020). Ekecheiria
(1)
Physical education
(1)
Pieśni polskie
(1)
Piosenka niemiecka
(1)
Plastyka
(1)
Polska muzyka olimpijska
(1)
Przyroda
(1)
Płyta kompaktowa
(1)
Rekreacja
(1)
Rock
(1)
Romantyzm
(1)
Rytm
(1)
Spisak, Michał (1914-1965). Hymn olimpijski
(1)
Studenci
(1)
Słownik muzyczny
(1)
Turski, Zbigniew (1908-1979). Symfonia Olimpijska
(1)
Urazy
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Zaburzenia postawy ciała
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(9)
Druki muzyczne
(1)
Praca doktorska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(1)
85 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Na książkę tę składają się interpretacje literackich przedstawień muzyki w wybranych utworach polskich poetów z drugiej połowy wieku XX i początku następnego stulecia. O jej powstaniu zdecydowała fascynacja dwoma odrębnymi dziedzinami twórczości artystycznej – poezją oraz muzyką. Książka składa się z trzech części. W pierwszej zamieszczono teksty poświęcone Jarosławowi Iwaszkiewiczowi, Mironowi Białoszewskiemu i Aleksandrowi Watowi. W części drugiej znalazły się interpretacje utworów Julii Hartwig, Wojciecha Wencla, Bolesława Taborskiego oraz tekst o poetyckim dialogu Adama Zagajewskiego ze Zbigniewem Herbertem, natomiast w trzeciej – studia o wierszu Witolda Wirpszy i o utworach Wisławy Szymborskiej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Po ponad dwóch latach wytężonych prac, w czerwcu 2018 roku światło dzienne ujrzała bezprecedensowa książka „To nie jest hip-hop. Rozmowy”, w której znalazło się 20 obszernych wywiadów z nietuzinkowymi przedstawicielami polskiej branży hiphopowej. Jak się miało okazać niedługo po premierze, efekty pracy Jacka Balińskiego i Bartka Strowskiego spotkały się z uznaniem w opiniotwórczych mediach, takich jak „Polityka”, „Rzeczpospolita” czy „Wprost”. Wszyscy zaproszeni do tej przewrotnie zatytułowanej książki goście wywodzą się z hip-hopu i mają dla niego ogromne zasługi, a przy tym hip-hop jest dla nich tylko jedną z płaszczyzn, na których się realizują. Z jednej strony, obok znakomitych raperów, producentów muzycznych i DJ-ów, w „To nie jest hip-hop. Rozmowy” znaleźli się również wydawcy, menedżerowie czy inżynierowie dźwięku. Z drugiej strony, obok prawnika czy wykładowcy akademickiego są tutaj przedsiębiorcy z branży kreatywnej i informatycznej czy filmowiec. Najciekawsze jest w tym, że obie strony reprezentują te same osoby. „Gdy zlecałem przelew do drukarni za pierwszy nakład, kończyłem jeszcze studia i byłem pełen obaw, czy ta olbrzymia wówczas inwestycja się chociaż zwróci. Na szczęście okazało się, że czytelnicy byli wręcz spragnieni takiej pozycji, a szef wytwórni Asfalt Records Marcin »Tytus« Grabski podczas panelu dyskusyjnego w prestiżowym CSW Zamek Ujazdowski nazwał książkę »biblią polskiego hip-hopu«. Duże zainteresowanie publikacją sprawiło, że już dwukrotnie musieliśmy ją wznawiać, a do tego oczywiście wydaliśmy dwie następne części” – mówi wydawca, współautor i redaktor prowadzący Jacek Baliński. Poza wysoką wartością merytoryczną, książka wyróżnia się również schludnym składem i designem. Komplet zdjęć wykonał Maciej Bogucki, natomiast za ilustracje odpowiada Mateusz Holak. Wznowione wydanie „To nie jest hip-hop. Rozmowy” zostało poprawione i pozbawione nielicznych błędów z pierwszej edycji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Powołaniem Chopina było bez wątpienia komponowanie, co do tego nikt nie ma najmniejszych wątpliwości. Ale, co może mniej oczywiste, ten słynny kompozytor i wirtuoz fortepianu posiadał też inne talenty. Znakomicie rysował, posiadał zdolności aktorskie, a także całkiem nieźle pisał. Co prawda, jak poetów romantycznych, cierpiał na podejrzliwość wobec werbalnej ekspresji ("Tyle rzeczy za piórem powstaje" - pisał do swego przyjaciela, Wojciecha Grzymały) i zamiast listów do rodziny, wolał pisać nuty, ale i tak pozostawił po sobie mnóstwo listów, notatki, laurki, wiersze, fragmenty dziennika. A sądząc po ich stylu, przywiązywał do nich i do przekazywanych treści wielką wagę, nigdy nie pisał od niechcenia. Smakował sens słów, dobierając je niesłychanie trafnie. Umiejętność doboru określeń i naturalny dowcip wskazują, że słuch muzyczny ujawniał się u Chopina również w budowaniu frazy językowej Pisząc używał cudownej polszczyzny inteligenckiej Warszawy. Kiedy chciał wyrazić coś bardzo istotnego, potrafił łamać reguły. Ale wszystko, co pisał, pełne jest Chopina. Chopina, który kształtował się w czasie romantyzmu, po upadku naszego państwa w 1795 roku. Chopina, który odczuwał, że egzystować znaczy jednocześnie być przedmiotem i podmiotem. Że dopiero wtedy człowiek istnieje, kiedy żyje i dla siebie i dla innych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Po sukcesie pierwszej części, którą chwalono m.in. w „Polityce”, „Rzeczpospolitej” czy „Wprost”, pod koniec września 2019 roku ukazała się kontynuacja wyjątkowej książki „To nie jest hip-hop. Rozmowy”. Jacek Baliński oraz Bartek Strowski po raz kolejny zaprosili 20 zasłużonych dla polskiego hip-hopu postaci, by wyciągnąć z nich to, czego nie wyciągnął wcześniej nikt inny. Autorzy zadbali o wyselekcjonowanie bardzo różnorodnego grona rozmówców, stąd obok najbardziej popularnych raperów można tu znaleźć znamienite osobistości stojące zazwyczaj na drugim planie. Blisko 70 (!) godzin nagrań przełożyło się na ponad 450-stronicową publikację, która poziomem nie tylko dorównuje swojej poprzedniczce, ale wręcz bije ją na głowę. „Zależało nam z Bartkiem na tym, aby nasi goście czuli się przy nas swobodnie i żeby mogli się otworzyć. Chcieliśmy ich namówić na szczerą i wyczerpującą rozmowę o tych wszystkich czynnikach, które wpływają na to, że każdy z nich jest tak fascynujący i intrygujący. Jestem przekonany, że wspólnymi siłami udało nam się stworzyć coś ważnego” – mówi wydawca, współautor i redaktor prowadzący Jacek Baliński. Starannie przeprowadzone i wyczerpujące wywiady nie są jedynym atutem książki; jest ona bowiem atrakcyjna również od strony wizualnej. Autorami analogowych fotografii oraz ilustracji są najlepsi w swoim fachu, odpowiednio: Ania Bystrowska i Jacek Rudzki Znajomy Grafik.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Jacek Baliński i Bartek Strowski w poprzednich dwóch tomach książki udowodnili, że wiedzą, jak przeprowadzić rzeczowe wywiady z ludźmi, którzy nadają ton rapowej scenie. Trzecia część „To nie jest hip-hop. Rozmowy” po prostu musiała powstać. Taco Hemingway, Oskar i Steez83 (PRO8L3M), KęKę, Pezet, Miuosh, Włodi – długo by wymieniać znakomitości, które uświetniły dwie pierwsze książki. Polski hip-hop jest jednak na tyle bogatym i fascynującym zjawiskiem, że autorzy nie mieli najmniejszego problemu z wyselekcjonowaniem następnych piętnastu osób, z którymi mogliby porozmawiać na potrzeby trzeciego wolumenu. „To nie jest hip-hop. Rozmowy III” kontynuuje tradycje poprzedniczek, goszcząc na swoich łamach zarówno niezwykle popularnych raperów, jak i mniej medialnych, ale równie istotnych: producentów, DJ-ów, projektantów czy wydawców. Baliński i Strowski starannie przygotowali się do każdego z wywiadów, czego efektem było pełne zaangażowanie i zaufanie ze strony Rozmówców. Dość powiedzieć, że blisko 350-stronicowa książka powstała na bazie aż 75 godzin nagrań. „Praca nad tą częścią była bardzo intensywna, ale przy tym szalenie satysfakcjonująca. Po kilku spotkaniach miałem wręcz wrażenie, że na nowo wymyśliliśmy formułę wywiadu. Przyświecała nam z Bartkiem idea, by zadawać jak najmniej pytań, a jak najwięcej słuchać i dać jak największą swobodę Rozmówcom. Po raz kolejny podnieśliśmy sobie poprzeczkę i uważam, że trzeci tom jest najlepszy ze wszystkich dotychczasowych” – mówi wydawca, współautor i redaktor prowadzący Jacek Baliński. Seria książek „To nie jest hip-hop. Rozmowy” od początku duży nacisk kładzie na oprawę wizualną, dlatego ponownie za zdjęcia odpowiedzialna jest Ania Bystrowska, a za ilustracje Jacek Rudzki Znajomy Grafik. Nazwiska te są dla czytelników gwarancją najwyższego poziomu i nietuzinkowych pomysłów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
„Jesteś magikiem – z mojej chaotycznej, fristajlowej gadki wyciągasz jedynie istotne informacje i ubierasz je w zdania, które czyta się z lekkością” – tak brzmiał fragment SMSa, którego do autora książki wystosował jeden z rozmówców w trakcie autoryzacji. To prawdopodobnie najlepsza rekomendacja, by sięgnąć po czwarty tom „To nie jest hip-hop. Rozmowy”. Ponad 350-stronicowa publikacja stanowi zbiór 15 wyczerpujących i niezwykle rzetelnie przygotowanych wywiadów, z których najdłuższy trwał… blisko 8 godzin. Jacek Baliński po raz kolejny spotkał się z ważnymi dla polskiej sceny rapowej postaciami w celu przybliżenia czytelnikom ich historii. Wzorem trzech poprzednich i wciąż cieszących się dużym zainteresowaniem tomów, również i w tym pojawiają się osoby reprezentujące różne oblicza najpopularniejszego w Polsce gatunku muzycznego. Raperzy, producenci, DJ-e, wydawcy, menedżerowie – mniej lub bardziej aktywni, z krótszym lub dłuższym stażem, ale zawsze nietuzinkowi. „To nie jest hip-hop. Rozmowy IV” to idealna propozycja dla odbiorców ceniących sobie starannie opracowane, angażujące i inspirujące treści, które zostaną z nimi na dłużej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Vade Nobiscum to cyklicznie wydawana monografia wieloautorska pod auspicjami Studenckiego Koła Naukowego Historyków UŁ. Trzymają Państwo w dłoniach XXIII tom tego cyklu. W każdym tomie studenci i doktoranci z całej Polski poruszają inną, wybraną tematykę z zakresu historii i nauk pokrewnych. W tej części znajdują się artykuły dotyczące wybranych problemów badawczych XIX i XX stulecia. Teksty zawarte w publikacji mają charakter interdyscyplinarny i stanowią cenne przyczynki dla dalszych badań. Znajdują się tu artykuły poświęcone historii historiografii oraz historii politycznej, a także dziejom medycyny, gospodarki i muzyki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Wspólną ramą odniesienia dla artykułów zamieszczonych w tomie 64/3 Przeglądu Socjologicznego jest szeroko rozumiana problematyka kultury rozważana w odniesieniu do różnych aspektów współczesności. Autorzy tekstów koncentrują się zwłaszcza na tematyce konsumpcji kulturowej, socjologii muzyki oraz przemianach religijności. Punktem wyjścia dla rozważań na temat, często ostatnio dyskutowanego, zjawiska konsumpcji kulturowej jest analiza oparta o charakterystykę struktury współczesnego społeczeństwa (po)nowoczesnego i związanej z tym płynności gustów odbiorców. Na uwagę zasługuje tu zwłaszcza dyskutowane w tekstach pojęcie wszystkożerności, jak się zdaje, niewystarczająco wykorzystywane w polskiej socjologii kultury. Z kolei intencją Autorów artykułów prezentujących dorobek socjologii muzyki było przede wszystkim przedstawienie Czytelnikowi tej, ciągle mało znanej w socjologii polskiej, subdyscypliny. Teksty mają charakter informacyjno-analityczny. Ich lektura daje wyobrażenie o pracach badawczych i zainteresowaniach teoretycznych socjologów muzyki oraz umożliwia wgląd do szerokiej literatury przedmiotu. Ostatni zamieszczony w tym tomie Przeglądu Socjologicznego tekst poświęcony jest problematyce religijności w Rosji. W artykule przedstawiony jest zarówno kontekst historyczny jak i zachodzące współcześnie w społeczeństwie rosyjskim procesy przemian religijności. Rozpatrywane tu kwestie, w perspektywie szerzej rozumianych zmian kulturowych i społecznych, można rozważać nie tylko w odniesieniu do zaprezentowanego studium przypadku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The aim of this book is to investigate how traits of a mythical hero are manifested in modern culture and, to be more precise, in social beliefs about Michael Jackson. These beliefs are traces leading to complex levels of understanding the phenomenon of pop culture and its taboo. Pop culture makes up its own mythologies and creates its own heroes, but it does so with a reference to the more complex cultural wholeness. This book is an attempt to follow these references and reflect on them. Celem tej książki jest zbadanie, w jaki sposób cechy mitycznego bohatera przejawiają się we współczesnej kulturze, a ściślej w przekonaniach społecznych na temat Michaela Jacksona. Przekonania te są śladami prowadzącymi do złożonych poziomów zrozumienia zjawiska popkultury i jej tabu. Popkultura tworzy własne mitologie i tworzy własnych bohaterów, ale czyni to w odniesieniu do bardziej złożonej kulturowej całości. Niniejsza książka jest próbą prześledzenia tych odniesień i refleksji nad nimi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Nowa książka Remigiusza Piotrowskiego przybliża wojenne losy aktorów, pisarzy, poetów i muzyków. Opowiada o ich przeżyciach z września 1939 roku oraz z Powstania Warszawskiego, o latach spędzonych w okupowanej stolicy i na Kresach, o rozmaitych zajęciach, które znajdowali, aby przeżyć trudne lata, o sposobach zdobywania pieniędzy, spotkaniach towarzyskich, codziennych dylematach, małych radościach i prowadzonej w podziemiu walce. Autor pokazuje koleje życia zapomnianego, choć słynnego przed wojną aktora uwięzionego w Auschwitz. Znanej pisarki, która – by związać koniec z końcem – otworzyła sklep z tytoniem. Reżysera zaangażowanego w pracę wywiadowczą dla Armii Krajowej czy piosenkarza śpiewającego na powstańczych barykadach. Zagląda za kulisy życia codziennego twórców, którym przyszło usługiwać w kawiarniach lub występować na jawnych, licencjonowanych przez Niemców scenach. Pasje, przedwojenna sława i zawodowe ambicje polskich artystów w zderzeniu z bezwzględną polityką okupantów schodziły na dalszy plan, nierzadko okazywały się przekleństwem, a czasami – szansą na ułożenie sobie życia. Postawa i wybory wielu z nich do dziś budzą kontrowersje… Remigiusz Piotrowski (ur. w 1984 roku w Łodzi) – ukończył filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim. Autor bloga Tropy historii. Przez kilka lat zajmował się dziennikarstwem internetowym związanym z dwiema jego największymi pasjami: piłką nożną i historią pierwszej połowy XX wieku. Autor wydanych także przez PWN książek: Ślepy Maks. Historia łódzkiego Ala Capone, Literaci w przedwojennej Polsce. Pasje, nałogi, romanse oraz Rozkaz: Trzaskać! Zapomniane akcje polskiego podziemia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Rocznik, którego głównym celem jest prezentacja najnowszych polskich osiągnięć badawczych we współczesnej muzykologii. Publikowane teksty dotyczą historii muzyki powszechnej i polskiej (od średniowiecza do XX wieku), teorii i estetyki muzyki, akustyki, antropologii i archeologii muzycznej oraz etnomuzykologii polskiej i obcej. W odrębnym dziale prezentowane są dokonania zagranicznych muzykologów. Pismo, dzięki szerokiemu zakresowi poruszanych zagadnień, adresowane jest do szerokiego kręgu czytelników w kraju i za granicą, zainteresowanych problematyką poszczególnych dziedzin współczesnej muzykologii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Życie na rock’n’Grohlowo Kim, do k**** nędzy, jest Dave Grohl?! Grał w Scream i Nirvanie, założył Foo Fighters, bębnił dla Iggy’ego Popa, Paula McCartneya, The Prodigy, Tenacious D oraz wielu innych. Perkusista, gitarzysta, wokalista i reżyser. Kompozytor. Samouk. DAVE GROHL. Nowe, rozszerzone wydanie najrzetelniejszej biografii na rynku! Poznaj kompletną historię jednego z największych geniuszy rocka! Oto moje (po)wołanie jest porywającą opowieścią, której bohaterami są zespoły takie jak Nirvana, Foo Fighters, Queens of the Stone Age i Them Crooked Vultures. A łączy je postać Dave’a Grohla. Będziecie mieli okazję przeczytać szczere wyznanie na temat Kurta Cobaina oraz poznać kulisy zatargu, który nieomal doprowadził do rozpadu Nirvany. Ponadto Dave Grohl opowie o konflikcie zagrażającym Foo Fighters w osiągnięciu globalnego sukcesu, a także o mrocznych czasach, które mogły sprawić, że jego kariera zakończyłaby się nagle i bez ostrzeżenia. Dave Grohl dał się poznać jako jeden z najbardziej charakterystycznych i szanowanych muzyków przełomu XX i XXI wieku. Oto moje (po)wołanie wspaniale podsumowuje jego niesamowitą rockandrollową podróż. Nowe wydanie uzupełnione jest o nigdy wcześniej niepublikowane rozdziały. Bazując na ekskluzywnych wywiadach z muzykiem, rozmowach z takimi osobistościami, jak Josh Homme (frontman Queens of the Stone Age), Ian MacKaye (legenda podziemnej sceny D.C.) czy Butch Vig (producent albumu Nevermind Nirvany) oraz na materiałach sięgających dziesięć lat wstecz, Brannigan napisał pierwszą dogłębną i rzetelną biografię Dave’a Grohla.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podjęta tematyka rozważań sytuuje się na styku dwóch dużych obszarów dociekań pedagogicznych. Z jednej strony obejmuje problem pedeutologiczny, dociekając, w jakie kompetencje powinien być wyposażony współczesny nauczyciel, z drugiej zaś – aktualne problemy teorii wychowania estetycznego przez zawężenie podmiotu badań do nauczycieli muzyki. W pierwszej rozdziale skoncentrowano się na roli technologii informacyjno-komunikacyjnej we współczesnej pedagogice, ze specjalnym uwzględnieniem edukacji estetycznej, co każe również zastanowić się nad obecnością nowych mediów w sztuce. Przedstawione są tu stanowiska zarówno pedagogów, jak i teoretyków sztuki (tu głównie Ryszarda W. Kluszczyńskiego) na temat udziału nowych mediów w obydwu rozpatrywanych obszarach. Drugi rozdział dotyczy pojęcia kompetencji informatycznych nauczyciela muzyki. Opisano w nim kompetencje oraz poddano analizie dokumenty określające postulowany stan kompetencji informatycznych nauczycieli muzyki, a także ich naturalne rozwinięcie, jakim są programy kształcenia kandydatów na nauczycieli muzyki w uczelniach regionu łódzkiego. W kolejnym rozdziale zawarto metodologię badań, zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Oprócz przedmiotu badań, celów, metod, technik, narzędzi, omówiono również samą organizację badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wyruszyliśmy do salonu i zobaczyliśmy dzikie tłumy, zastanawiając się, co się stało. Okazało się, że to wszystko z naszego powodu. Ludzie zaczęli tak napierać na witrynę, że w pewnym momencie pękła szyba i na ulicy rozsypało się szkło. Obsługa wpuszczała po kilka osób, ale po paru chwilach wszystko się skończyło, bo dalsze składanie autografów mogło się dla nas skończyć śmiercią lub kalectwem. Oddział Zamknięty nie uznawał półśrodków W mechanizmie muzyków istniał tylko piąty bieg, po czym następowała straceńcza jazda aż do zatarcia silnika. W pierwszej biografii zespołu znajdzie się miejsce na hotelowe rozróby, prywatki, jakich nie przeżył nikt, i ocean alkoholu, ale przede wszystkim muzykę – równie ostrą i bezkompromisową jak jej twórcy. Żadna kapela nie przemawiała do młodzieży tak wprost, prowokując do myślenia i zapraszając do zabawy bez oglądania się na siermiężną szarzyznę ulic. Kręgosłup tej historii to pełen zwierzęcego magnetyzmu Krzysztof Jaryczewski, zdolny z marszu tworzyć pokoleniowe hymny, i Wojciech Łuczaj-Pogorzelski, strażnik rockowego riffu, zdystansowany wobec świata naturszczyk gitary. Dawniej bliscy sobie jak bracia, napiętnowani marzeniami, dziś podzieleni ścianą prawników. Ponad cztery dekady triumfów i katastrof, gdzie nie ma miejsca na neutralne pastele, letnie temperatury i emocjonalną Saharę. Każdy oddział zamknięty to bowiem miejsce, w którym ekstrema są codziennością. Ponad czterdzieści lat minęło jak jeden dzień. Zobaczmy, jak wyglądał ten ich cudny świat.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zagadnienia Rodzajów Literackich to wielojęzyczne czasopismo zostało powołane przez założycieli przede wszystkim dla prezentacji problematyki genologicznej w ujęciach badaczy z Polski i z całego świata. Redakcja podjęła też publikację, w każdym zeszycie, materiałów do przyszłego słownika rodzajów literackich. Oprócz tego ukazywały się tu również artykuły komparatystyczne i teoretycznoliterackie. Obecnie redaktorzy zachowując dotychczasowy profil pisma, otwierają szerzej łamy dla wszelkiego typu studiów literaturoznawczych bez względu na tematykę i założenia metodologiczne. Pojawiać się będą w "Zagadnieniach Rodzajów Literackich" także teksty o tematach kulturoznawczych, które będą penetrować bliższe i dalsze konteksty literatury. "ZRL" to jedyne w Polsce czasopismo wielojęzyczne, w którym kształtuje się międzynarodowa współpraca literaturoznawców Wschodu i Zachodu. Na jego wzór powstał swego czasu w USA genologiczny periodyk „Genre” (o czym anonsowali w artykule wstępnym z pierwszego tomu jego redaktorzy).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej