Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(1843)
IBUK Libra
(33)
Forma i typ
Książki
(1823)
E-booki
(33)
Czasopisma
(15)
Rękopisy
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(2182)
tylko na miejscu
(485)
wypożyczone
(25)
nieokreślona
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(1089)
Dla pracowników AWF
(1035)
Czytelnia
(488)
Czytelnia - po rezerwacji
(85)
Autor
Kupisiewicz Czesław
(20)
Okoń Wincenty
(20)
Bondarowicz Marian
(13)
Bronikowski Michał
(12)
Czabański Bogdan
(11)
Karpiński Ryszard
(11)
Maszczak Tadeusz
(11)
Sieniek Czesław
(11)
Sulisz Seweryn
(11)
Zatoń Krystyna
(11)
Charzewska Jadwiga
(10)
Gaulhofer Karl
(10)
Kalinowski Adam
(10)
Pawlak Mirosław
(10)
Staniszewski Tadeusz
(10)
Koszczyc Tadeusz
(9)
Krawczyk Marian
(9)
Streicher Margarete
(9)
Bartkowiak Edmund
(8)
Denek Kazimierz
(8)
Dybińska Ewa
(8)
Kierczak Urszula
(8)
Kołodziej Jerzy
(8)
Kołodziej Maria
(8)
Królak Adam
(8)
Lachowicz Lesław
(8)
Strzyżewski Stanisław
(8)
Szot Zbigniew
(8)
Huciński Tadeusz (1946-2021)
(7)
Kowalski Paweł
(7)
Naglak Zbigniew
(7)
Niewiadomski Michał
(7)
Siwiński Wiesław
(7)
Czerwiński Janusz
(6)
Eider Jerzy
(6)
Grządziel Grzegorz
(6)
Iskra Janusz
(6)
Umiastowska Danuta
(6)
Warchoł Krzysztof (kultura fizyczna)
(6)
Bielczyk Zygmunt
(5)
Denisiuk Ludwik
(5)
Gajdzica Zenon
(5)
Gifford Clive
(5)
Janikowska-Siatka Maria
(5)
Kałużny Krzysztof
(5)
Klinik Anna
(5)
Kochanowicz Kazimierz
(5)
Migasiewicz Juliusz
(5)
Nicklaus Jack (1940- )
(5)
Nowocień Jerzy (1948- )
(5)
Oleśniewicz Piotr
(5)
Panfil Ryszard
(5)
Półturzycki Józef
(5)
Rejman Marek
(5)
Skalski Dariusz (1960- )
(5)
Spieszny Michał
(5)
Stępiński Miłosz
(5)
Szczepański Stanisław
(5)
Wróblewski Piotr
(5)
Żukowski Ryszard (1932-2017)
(5)
Bartkowiak Edmund (1935- )
(4)
Bergier Józef
(4)
Burtny Kazimierz
(4)
Czajkowski Zbigniew
(4)
Dembiński Jacek
(4)
Gabryś Tomasz
(4)
Glos Tadeusz
(4)
Hamre Bridget K
(4)
Iskra Janusz (1959- )
(4)
Jaczynowski Lech (1946- )
(4)
Jaworski Jerzy
(4)
Jaworski Zygmunt (1925- )
(4)
Kamiński Mieczysław
(4)
Kantanista Adam
(4)
Kapera Rudolf
(4)
Klocek Tomasz
(4)
Kruszewski Krzysztof
(4)
Kunysz Piotr
(4)
Makris Maria
(4)
Mintz Susan L
(4)
Paterka Stanisław
(4)
Pianta Robert C
(4)
Player Gary (1935- )
(4)
Pośpiech Jerzy
(4)
Roszko Roman
(4)
Sozański Henryk (1939- )
(4)
Stawczyk Zdobysław
(4)
Strykowski Wacław
(4)
Stuła Aleksander
(4)
Superlak Edward
(4)
Szade Dorota
(4)
Trześniowski Roman (1909-2004)
(4)
Wiesner Wojciech
(4)
Wlaźnik Kazimiera
(4)
Wołoszyn Stefan (1911-2004)
(4)
Wójcicki Andrzej
(4)
Śledziewski Dariusz
(4)
Śliwerski Bogusław
(4)
Żmuda Władysław
(4)
Banaszak Sławomir
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(31)
2010 - 2019
(304)
2000 - 2009
(457)
1990 - 1999
(318)
1980 - 1989
(160)
1970 - 1979
(206)
1960 - 1969
(143)
1950 - 1959
(79)
1940 - 1949
(29)
1930 - 1939
(50)
1920 - 1929
(33)
1910 - 1919
(20)
1900 - 1909
(25)
1890 - 1899
(5)
1880 - 1889
(3)
1870 - 1879
(1)
1820 - 1829
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(1547)
Niemcy
(98)
Wielka Brytania
(85)
nieznany (xxr)
(40)
Stany Zjednoczone
(35)
Austria
(14)
nieznany (0ol)
(12)
nieznany (xxx)
(12)
Szwecja
(6)
nieznany (cs)
(4)
Węgry
(4)
nieokreślony (s.l.)
(3)
nieznany (yu)
(3)
Australia
(2)
Litwa
(2)
nieznany (001)
(1)
nieznany (1ol)
(1)
Chorwacja
(1)
Dania
(1)
Finlandia
(1)
Japonia
(1)
nieznany (plr)
(1)
Rosja
(1)
Hiszpania
(1)
Szwajcaria
(1)
Ukraina
(1)
Kanada
(1)
Język
nieznany (xxx)
(1073)
polski
(395)
angielski
(173)
niemiecki
(140)
rosyjski
(49)
francuski
(16)
czeski
(9)
węgierski
(3)
chorwacki
(1)
wiele języków
(1)
hiszpański
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(2)
Animatorzy czasu wolnego
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Temat
Wychowanie fizyczne
(456)
Sport
(307)
Nauczanie
(205)
Pływanie
(140)
Pedagogika
(102)
Gimnastyka
(89)
Lekkoatletyka
(85)
Kultura fizyczna
(73)
Piłka nożna
(70)
Narciarstwo
(52)
Dziecko
(47)
Gry i zabawy ruchowe
(46)
Edukacja
(44)
Koszykówka
(44)
Gra w golfa
(41)
Psychologia
(40)
Piłka ręczna
(39)
Golf (sport)
(37)
Niepełnosprawni
(37)
Golf
(35)
Nauczanie początkowe
(34)
Siatkówka (sport)
(33)
Trening sportowy
(33)
Podstawy wychowania i nauczania
(29)
Żeglarstwo
(28)
Gry sportowe
(27)
Szkolnictwo wyższe
(26)
Program nauczania
(25)
Gry i zabawy
(24)
Nauczanie i trening
(24)
Podręczniki akademickie
(24)
Biegi
(22)
Tenis
(22)
Jazda konna
(20)
Młodzież
(20)
Narciarstwo zjazdowe
(20)
Podręczniki
(20)
Sporty zimowe
(19)
Gry zespołowe
(18)
Nauka
(17)
Sporty walki
(17)
Szkolnictwo podstawowe
(17)
Dydaktyka ogólna
(16)
Edukacja zdrowotna
(16)
Tenis ziemny
(16)
Nauczyciele
(15)
Wychowanie
(15)
Młodzież szkolna
(14)
Nauczanie akademickie
(14)
Nauczanie programowane
(14)
Taniec
(14)
Walka wręcz
(14)
Medycyna
(13)
Metodyka
(13)
Rekreacja
(13)
Sporty wodne
(13)
Szkolnictwo
(13)
Uniwersytety i uczelnie
(13)
Dydaktyka
(12)
Dzieci
(12)
Gimnastyka sportowa
(12)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(12)
Physical education
(12)
Szermierka
(12)
Sztuki walki
(12)
Aktywność fizyczna
(11)
Fizjologia
(11)
Organizacja nauczania i wychowania
(11)
Teoria sportu
(11)
Trening
(11)
Materiały konferencyjne
(10)
Metodyka wychowania fizycznego
(10)
Nauczanie dorosłych
(10)
Nauczanie pozaszkolne
(10)
Pedagogika specjalna
(10)
Praca doktorska
(10)
Ćwiczenia gimnastyczne
(10)
Ćwiczenia siłowe
(10)
Dziecko niepełnosprawne
(9)
Gry
(9)
Konferencja krajowa
(9)
Metody nauczania
(9)
Program nauczania WF
(9)
Samoobrona
(9)
Sport szkolny
(9)
Turystyka
(9)
Boks
(8)
Education
(8)
Karate
(8)
Ratownictwo wodne
(8)
Rehabilitacja
(8)
Rytmika
(8)
Snowboarding
(8)
Socjologia
(8)
Studenci
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Akrobatyka
(7)
Dżu-dżitsu
(7)
Gimnastyka na przyrządach
(7)
Gimnazjum
(7)
Temat: czas
1901-
(6)
2001-0
(2)
1801-
(1)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Lubelskie (województwo)
(1)
Piotrków Trybunalski
(1)
Gatunek
Praca doktorska
(28)
Poradniki
(8)
Podręczniki akademickie
(7)
Przewodniki
(5)
Podręczniki
(4)
Prasa pedagogiczna
(4)
Podręcznik
(3)
Podręczniki [Typ publikacji]
(3)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(3)
Poradniki [Typ publikacji]
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Biografie [Typ publikacji]
(1)
Komiksy
(1)
Konferencje
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Monografie
(1)
Praca habilitacyjna
(1)
Prasa sportowa
(1)
Programy nauczania dla szkół wyższych
(1)
Słownik
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wyrażenia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Nauka i badania
(1)
1876 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A.59204 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.58765 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.57864 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.28135/4, A.28132/4, A.28128/4, A.28130/4, A.28134/4, A.28127/4, A.28136/4, A.28133/4, A.28131/4, A.27972/4, A.28129/4, A.27973/4, A.59770 (13 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.45765/4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.56501 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.56503 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.37106, A.54845, A.57973, A.49967, A.41476, A.46376 (6 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.47259 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.33791 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Seria: Nowa Edukacja (3), ISSN 2720‑1112 Autorzy tekstów zamieszczonych w monografii "Nauczyciele – nauczycielom. Przestrzenie edukacji" podejmują różne wątki w ramie pojęciowej wyznaczanej kategorią szeroko pojętej edukacji. Przyglądają się edukacji, szkole i nauczaniu z różnych perspektyw, przyjmując spojrzenie w skali makro lub mikro. Treść książki ukazuje wielowymiarową specyfikę współczesnej szkoły, przywództwa edukacyjnego i różnych aspektów nauczania. Ten przekaz, skierowany do środowiska akademickiego i studentów, ale też dyrektorów szkół, nauczycieli, uczniów i osób związanych z szeroko rozumianą edukacją, obejmuje wskazania dotyczące większej troski o współczesny wymiar edukacji. W zbiorze znajdują się artykuły poświęcone współczesnej szkole i edukacji, a także teksty koncentrujące się na poszczególnych zagadnieniach związanych z nauczaniem przedmiotowym, takich jak neuronauki w edukacji, sztuczna inteligencja, nauczanie matematyczne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.58437, A.47525, A.58439, A.58438 (4 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.49984 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.47526 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W wielojęzycznej i wielokulturowej Europie, z którą wiąże się wiele programów europejskich, ten tom młodych naukowców jest bardzo potrzebny. Świadczy o tym, że młodzi ludzie widzą sens Unii Europejskiej, doceniają programy europejskie i aktywnie w nich uczestniczą. Chcą również przybliżyć Polskę, jej język i kulturę innym narodom. Sprzyja temu aktywna wymiana naukowców i studentów między krajami Unii. W tym aspekcie podejmowane badania są jak najbardziej uzasadnione. Jest to, co trzeba podkreślić, już czwarty tom z cyklu Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców. Są w nim przedstawione dwa ujęcia: spojrzenie Polaków na cudzoziemców i cudzoziemców na nas. Znaczna część artykułów poświęcona jest też glottodydaktyce języków obcych, a przede wszystkim nauczaniu języka polskiego jako obcego. Nie znam drugiej takiej publikacji, w której na ten temat wypowiadaliby się tylko młodzi naukowcy. Z recenzji prof.zw. dr hab. Bożeny Ostromęckiej-Frączak
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niniejszy raport poświęcono problematyce efektywności innowacyjnych narzędzi dydaktycznych, które są wykorzystywane w nauczaniu przedsiębiorczości i budowaniu sprzyjających jej postaw. Opracowanie jest skutkiem pracy zespołu autorów z Uniwersytetu Gdańskiego, którzy realizowali projekt Case Simulator na różnych jego etapach bądź od lat z powodzeniem wykorzystują inne, niestandardowe formy transferu wiedzy i umiejętności. Celem autorów było nie tylko wykazanie, że istnieje realne zapotrzebowanie na nowoczesne formy kształcenia i przedstawienie ich wybranych metod, ale przede wszystkim udowodnienie, iż na bazie prowadzonych badań dobrze zaplanowane kształcenie, łączące pracę z praktycznie ujętymi studiami przypadku oraz osadzoną w sieci symulacją biznesową, jest bardzo skuteczne w nauczaniu przedsiębiorczości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.48585 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.31415, A.34071, A.31414, A.51412 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.36486 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Dwumiesięcznik 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Miesięcznik 2001-2014, Dwumiesięcznik, 1990[?]-2000, Miesięcznik (nie ukazuje sie w lipcu i sierpniu), 1989
R. 37 nr 1 = 339 (1989)-.
Zawartość zasobu Czasopisma P.379, C.379
1989, 37 nr 1-10
1990, 38 nr 1-10
1992, 39 nr 1-5
1993, 40 nr 1-5
1994, 41 nr 1-5
1995, 42 nr 1-5
1996, 43 nr 1-5
1997, 44 nr 1-5
1998, 45 nr 1-5
1999, 46 nr 1-5
2000, 47 nr 1-5
2001, 48 nr 1-12
2002, 49 nr 1-12
2003, 50 nr 1-12
2004, 51 nr 1-12
2005, 52 nr 1-12
2006, 53 nr 1-12
2007, 54 nr 1-12
2008, 55 nr 1-10
2009, 56 nr 1-11 + CD
2010, 57 nr 1-11
2011, 58 nr 1-11
2012, 59 nr 1-11
2013, 60 nr 1-11
2014, 61 nr 1-11
2015, nr 1-6
2016, nr 1-6
2017, nr 1-6
2018, nr 1-6
2019, nr 1-6
2020, nr 1(34)-6(38)
2021, nr 1(39)-6(44)
2022, nr 1(45)-6(50)
2023, nr 1(51)-
Zawartość zasobu Czasopisma P.450, C.450 Magazyn pod Rektoratem
1989, 37 nr 1-10
1990, 38 nr 1-10
1992, 39 nr 1-5
1993, 40 nr 1-5
1994, 41 nr 1-5
1995, 42 nr 1-5
1996, 43 nr 1-5
1997, 44 nr 1-5
1998, 45 nr 1-5
1999, 46 nr 1-5
2000, 47 nr 1-5
2001, 48 nr 1-12
2002, 49 nr 1-12
2003, 50 nr 1-12
2004, 51 nr 1-12
2005, 52 nr 1-12
2006, 53 nr 1-12
2007, 54 nr 1-12
2008, 55 nr 1-10
2009, 56 nr 1-11 + CD
2010, 57 nr 1-11
2011, 58 nr 1-11
2012, 59 nr 1-11
2013, 60 nr 1-11
2014, 61 nr 1-11
2015, nr 1-6
2016, nr 1-6
2017, nr 1-6
2018, nr 1-6
2019, nr 1-6
2020, nr 1(34)-6(38)
2021, nr 1(39)-6(44)
2022, nr 1(45)-6(50)
2023, nr 1(51)-
Zawartość zasobu Czasopisma P.380, C.380 Magazyn pod Rektoratem
1989, 37 nr 1-10
1990, 38 nr 1-10
1992, 39 nr 1-5
1993, 40 nr 1-5
1994, 41 nr 1-5
1995, 42 nr 1-5
1996, 43 nr 1-5
1997, 44 nr 1-5
1998, 45 nr 1-5
1999, 46 nr 1-5
2000, 47 nr 1-5
2001, 48 nr 1-12
2002, 49 nr 1-12
2003, 50 nr 1-12
2004, 51 nr 1-12
2005, 52 nr 1-12
2006, 53 nr 1-12
2007, 54 nr 1-12
2008, 55 nr 1-10
2009, 56 nr 1-11
2010, 57 nr 1-11
2011, 58 nr 1-11
2012, 59 nr 1-11
2013, 60 nr 1-11
2014, 61 nr 1-11
2015, nr 1-6
2016, nr 1-6
2017, nr 1-6
2018, nr 1-6
2019, nr 1-6
2020, nr 1(34)-6(38)
2021, nr 1(39)-6(44)
2022, nr 1(45)-6(50)
2023, nr 1(51)-
Ostatnio wpłynęły zeszyty:
Czytelnia Ogólna: 2023 nr 1 (51), nr 2 (52), nr 5 (55)
dublety czasopism: 2023 nr 1 (51), nr 2 (52), nr 5 (55)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza publikacja stanowi trzeci tom z cyklu PLEJ, czyli PsychoLingwistycznych Eksploracji Językowych. Jej celem, podobnie jak poprzednich, jest popularyzacja najnowszych osiągnięć w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych wśród młodych badaczy. Ze względu na charakter artykułów, książka ta została podzielona na trzy części. Pierwsza z nich skupia artykuły dotyczące procesów uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga zbiera artykuły przedstawiające wyniki badań nad procesem przyswajania oraz nauczania języków obcych; trzecia natomiast traktuje o praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorka akcentuje potrzebę poszerzania przestrzeni semantycznej w dyskursie podręcznikowym oraz konieczność uprawnienia przez szkołę otwartości poznawczej, co daje dzieciom/uczniom prawo do: - wyrastania z egocentrycznego oglądu świata i poszerzania horyzontów własnej egzystencji o cele ogólne i wybiegające w przyszłość; - poznawania siebie, rozumnego pielęgnowania indywidualności sprzężonej z empatią, odpowiedzialnością i troską o dobro ogólne; - budowanie własnej tożsamości w dialogu z innymi, przy poszanowaniu inności w zróżnicowanej kulturowo wspólnocie oraz roztropnego spożytkowania czasu i przestrzeni oraz radzenia sobie z przeciwnościami losu. Książka zawiera wyniki wnikliwych analiz zrekonstruowanych przez autorkę dyskursów podręcznikowego i dziecięcego oraz ich dramatyczną konfrontację. Paradygmat kognitywistyczny, rozumiany jako nowy kontekst teoriopoznawczy w badaniach edukacyjnych, stworzył możliwość uchwycenia podręcznikowych i uczniowskich sposobów kategoryzacji, dominujących typów racjonalności (taksonomicznej lub potocznej), a także stereotypowego i aksjologicznego opisu rzeczywistości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W publikacji skupiono się na zagadnieniach związanych z nauczaniem oraz uczeniem się języków, nie tylko obcych. Jej różnorodność tematyczna jest najlepszym dowodem na to, jak szerokie są obecnie zainteresowania młodych badaczy. W pierwszej części skupiono się na ukazaniu uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga dotyczy badań w obrębie uczenia się oraz nauczania języków obcych; w trzeciej skoncentrowano się na praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych. Informacje te pozwolą na zaprojektowanie nowego kursu pisania w języku angielskim, którego celem jest nie tylko zmiana podejścia studentów do pisania na bardziej pozytywne, ale także zapewnienie wsparcia przy pisaniu akademickim. Zaproponowana metoda „stacji uczenia się” pozwala zarówno na indywidualną pracę każdego ucznia, jak i na wymianę informacji z partnerem lub członkiem grupy. Wprowadzany regularnie na zajęciach językowych trening strategiczny pozwoli uczniom nie tylko na pogłębienie swojej wiedzy o efektywnych strategiach uczenia się, ale także zwiększy ich szanse na sukces w nauce języka obcego. Zgodnie z wynikami badań nauczyciele z wyższą inteligencją emocjonalną są wyżej oceniani przez swoich uczniów. Książka jest skierowana przede wszystkim do studentów kierunków neofilologicznych, zainteresowanych zgłębianiem problemów natury psycholingwistycznej, a także pragnących doskonalić swój warsztat nauczyciela języka obcego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Z doświadczenia wiemy, że najlepsze efekty przynosi uczenie się przez działanie, tworzenie i kreowanie, poprzez aktywne uczestniczenie w danym projekcie. Im więcej pasji wkładamy w proces dydaktyczny, tym lepsze jego efekty. Im bardziej angażujemy się w to, co robimy, tym łatwiej nam to przychodzi. Zaangażowanie zdaje się być pojęciem kluczowym dla osiągania dobrych efektów kształcenia się, winno więc stać w centrum procesu nauczania - tę tezę starają się udowodnić autorzy zamieszczonych w publikacji tekstów. W Aneksie znajdują się scenariusze zajęć nagrodzone i wyróżnione w ramach konkursu Twórz zespoły – zaangażuj – stwórz warunki uczenia się, który odbył się na Uniwersytecie Łódzkim w ramach projektu Twórczy Uniwersytet.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W numerze znajdują się artykuły poświęcone filozofii pedagogiki, opisujące dylematy edukacyjne doby rozwiniętej technologii, skomplikowane relacje „Ja – Inni”, problemy relacji międzyludzkich w szkole, na uczelni. Autorzy poruszają też kwestię stereotypu płci obowiązującego w nauczaniu matematyki oraz roli młodzieżowego slangu w budowaniu szkolnej wspólnoty.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej