Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(590)
IBUK Libra
(65)
Forma i typ
Książki
(543)
E-booki
(65)
Czasopisma
(47)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dostępność
dostępne
(502)
tylko na miejscu
(117)
wypożyczone
(11)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(310)
Dla pracowników AWF
(184)
Czytelnia
(117)
Czytelnia - po rezerwacji
(19)
Autor
Reyman Edmund Jan
(21)
Sills David L
(17)
Kluszczyński Wydawnictwo
(16)
Karolczuk Monika
(12)
Pawlak Mirosław
(8)
Kosiewicz Jerzy (1949- )
(7)
Suchodolski Bogdan
(7)
Wątroba Janusz
(7)
Halawa Marek
(5)
Kapuścik Janusz
(5)
Iskra Janusz
(4)
Kotarbiński Tadeusz
(4)
Kruszewski Zbigniew Paweł (1949- )
(4)
Nowak Andrzej
(4)
Nowak Stefan
(4)
Pieter Józef
(4)
Siewiorek Robert
(4)
Sosińska-Kalata Barbara
(4)
Tataruch Rafał
(4)
Watała Cezary (1959- )
(4)
Denek Kazimierz
(3)
Dooley Jenny
(3)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(3)
Evans Virginia (1945- )
(3)
Eychler Barbara (1930-2015)
(3)
Femiak Joanna (1972- )
(3)
Guszkowska Monika
(3)
Hartley Susanne
(3)
Krawczyk Zbigniew
(3)
Lenartowicz Michał (wychowanie fizyczne)
(3)
Ossowski Stanisław
(3)
Sady Wojciech (1952- )
(3)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Antos Elżbieta
(2)
Babbie Earl R. (1938- )
(2)
Babik Wiesław (1956- )
(2)
Bieńkowa Maria Barbara
(2)
Butler J. A. V
(2)
Cotton David
(2)
Cynarski Wojciech Jan (1965- )
(2)
Dawkins Richard (1941- )
(2)
Dobrov G. M
(2)
Fidrych Bruno
(2)
Gottschall Jonathan (1972- )
(2)
Hochfeldowa Anna
(2)
Iniewski Ferdynand
(2)
Jakubowski Jacek (1954- )
(2)
Jankowski Krzysztof W
(2)
Kamińska Aleksandra
(2)
Kasperczyk Tadeusz (1948- )
(2)
Kierebińska Helena
(2)
Konecki Krzysztof
(2)
Kozłowski Jan (1951-2018)
(2)
Krahelska Halina
(2)
Krause Ewa
(2)
Kuśnierz Cezary
(2)
Land Geoffrey
(2)
Leclercq René
(2)
Mylik Mirosław (1961- )
(2)
Nowak Stefan (1925-1989)
(2)
Obodyński Kazimierz (1941-2015)
(2)
Oleśniewicz Piotr
(2)
Owen Roger
(2)
Perenc Lidia
(2)
Pomykało Wojciech (1931- )
(2)
Price Derek John de Solla
(2)
Rudniański Jarosław
(2)
Skarga Barbara
(2)
Stachowicz Marcin
(2)
Stupnicki Romuald
(2)
Tauszyńska Anna Danuta
(2)
Uklejska Maria
(2)
Wrzosek Adam
(2)
Zenderowski Radosław
(2)
Zieleniewski Jan
(2)
Zięba Marcin
(2)
Ślusarek Krzysztof
(2)
Ackoff Russell L
(1)
Adler Isidoro
(1)
Afeltowicz Łukasz
(1)
Akelaitis Artūras
(1)
Alejziak Bożena
(1)
Aleknavičiūtė-Ablonskė Vaida
(1)
Allard Régis
(1)
Almog Oz
(1)
Amsterdamski Stefan
(1)
Anderson Mike (1955- )
(1)
Armas Audrius
(1)
Art Piotr
(1)
Asbury Kathryn
(1)
Auerbach Carol
(1)
Ašmarin Boris Andreevič
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Babiński Leon
(1)
Bacia Ewa
(1)
Bagge Erich
(1)
Bailey Richard (1966- )
(1)
Balawajder Edward
(1)
Banach Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(203)
2000 - 2009
(128)
1990 - 1999
(43)
1980 - 1989
(38)
1970 - 1979
(74)
1960 - 1969
(64)
1950 - 1959
(30)
1940 - 1949
(12)
1930 - 1939
(27)
1920 - 1929
(4)
1910 - 1919
(5)
1900 - 1909
(7)
1880 - 1889
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(572)
Wielka Brytania
(24)
Niemcy
(15)
Stany Zjednoczone
(14)
Litwa
(10)
nieznany (0ol)
(3)
nieznany (1ol)
(3)
nieznany (plr)
(2)
Kanada
(2)
nieznany (0dp)
(1)
Austria
(1)
nieznany (aus)
(1)
Dania
(1)
Etiopia
(1)
nieznany (jar)
(1)
Luksemburg
(1)
Nowa Zelandia
(1)
Rosja
(1)
Ukraina
(1)
Czechy
(1)
nieznany (xxr)
(1)
Język
polski
(269)
nieznany (xxx)
(249)
angielski
(95)
niemiecki
(17)
litewski
(6)
francuski
(5)
estoński
(1)
wiele języków
(1)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Temat
Nauka
(326)
Nauki społeczne
(80)
Sport
(53)
Socjologia
(51)
Edukacja
(38)
Filozofia
(30)
Nauki polityczne
(27)
Pedagogika
(27)
Science
(24)
Szkolnictwo wyższe
(24)
Wychowanie fizyczne
(24)
Psychologia
(23)
Kultura fizyczna
(22)
Badania naukowe
(18)
Medycyna
(18)
Nauki przyrodnicze
(16)
Statystyka
(13)
Encyklopedie polskie
(12)
Język angielski
(12)
Nauki biologiczne
(12)
Biologia
(11)
Historia
(11)
Materiały konferencyjne
(11)
Nauki ekonomiczne
(11)
Prawo
(11)
Polska
(10)
Studenci
(10)
Ekonomia
(9)
Metodologia
(9)
Nauki biomedyczne
(9)
Organizacja nauki i pracy
(9)
Technika
(9)
Uniwersytety i uczelnie
(9)
Zarządzanie
(9)
Badania
(8)
Medicine
(8)
Polska Akademia Nauk
(8)
Turystyka
(8)
Biografie
(7)
Etyka
(7)
Fizjologia
(7)
Fizjoterapia
(7)
Informacja naukowa
(7)
Nauczanie
(7)
Nauki humanistyczne
(7)
Socjologia sportu
(7)
Języki obce
(6)
Law
(6)
Nauki o zdrowiu
(6)
Niepełnosprawni
(6)
Prasa polska
(6)
Ustawy i zarządzenia
(6)
Data mining
(5)
Dzieci
(5)
ECTS
(5)
Education
(5)
Ekologia
(5)
Historia Polski
(5)
Kultura
(5)
Nauka języków
(5)
Nauki o sporcie
(5)
Organizacja i zarządzanie
(5)
Podręczniki
(5)
Pływanie
(5)
Socjologia nauki
(5)
Sztuka pisania
(5)
Uczeni
(5)
Wychowanie
(5)
Bibliografia
(4)
Biografia
(4)
Biznes
(4)
Edukacja sportowa
(4)
Europejski System Transferu Punktów
(4)
Interpretacja danych statystyczna
(4)
Język polski
(4)
Kształcenie
(4)
Logika
(4)
Management
(4)
Physiology
(4)
Praca
(4)
Pracownicy naukowi
(4)
Psychology
(4)
Rehabilitacja
(4)
Rehabilitacja (med.)
(4)
Rozprawy akademickie
(4)
Uczenie się
(4)
Zdrowie
(4)
Nauka
(3)
Antropologia
(3)
Badania jakościowe (nauki społeczne)
(3)
Bibliotekarstwo
(3)
Biometria
(3)
Ciało ludzkie
(3)
Ciało ludzkie (filozofia)
(3)
Dydaktyka
(3)
Eksploracja danych
(3)
Erasmus
(3)
Farmakologia
(3)
Filozofia sportu
(3)
Fizyka
(3)
Temat: czas
1901-
(6)
1401-1500
(2)
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1501-1600
(1)
1801-1900
(1)
1945-
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Singapur
(1)
Szwajcaria
(1)
Warszawa (Polska)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(13)
Dysertacja - streszczenie
(9)
Czasopisma [Typ publikacji]
(8)
Czasopisma polskie
(5)
Podręczniki akademickie
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Czasopisma naukowe
(3)
Podręczniki
(3)
Podręczniki [Typ publikacji]
(3)
Praca doktorska
(3)
Prasa specjalistyczna
(3)
Zjazdy [Typ publikacji]
(3)
Informatory [Typ publikacji]
(2)
Monografia
(2)
Poradniki
(2)
Prace popularne [Typ publikacji]
(2)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(2)
Wykłady [Typ publikacji]
(2)
Aforyzmy francuskie
(1)
Biografie [Typ publikacji]
(1)
Informatory
(1)
Mianownictwo [Typ publikacji]
(1)
Monografie
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Prace doktorskie
(1)
Prasa bibliotekarska
(1)
Wydawnictwa informacyjne polskie
(1)
Wyrażenia
(1)
Wyrażenia [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(8)
Filozofia i etyka
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Historia
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Matematyka
(3)
Religia i duchowość
(3)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
655 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.57265 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Rozprawa naukowa niezbędna dla informatologów, naukoznawców i bibliotekarzy. Publikacja darmowa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Życie prywatne elit Drugiej Rzeczypospolitej / Sławomir Koper. - Warszawa : Bellona, między 2009 i 2011. - 320 stron : ilustracje ; 18 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.58924 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Na książkę zbiorową Tematy trudne. Sytuacje badawcze składa się dziewięć tekstów autorstwa przedstawicieli antropologii kulturowej, socjologii, pedagogiki, historii oraz psychologii klinicznej. Autorzy wychodzą od swoich doświadczeń badawczych, koncentrując się wokół jednego zagadnienia, które połączyło ich na różnych etapach pracy – tytułowych tematów trudnych. Składają się na nie cudze traumy i problemy lżejszego kalibru; to teren, gdzie badacz wpada w swoisty system manipulacji, rozgrywek wewnętrznych i staje się ich elementem często poza swoją wolą i świadomością; są to również miejsca i sprawy, gdzie występują różnego rodzaju konflikty i napięcia. Poszczególne rozdziały ukazują wysiłek podjęty przez badaczy, aby przekraczać znane im możliwości poznawcze, ponieważ sytuacje „trudne“, w jakich się znaleźli, czasami wymagają od nich zmiany postawy, przemyślenia metodologii, weryfikacji praktyki badawczej oraz refleksji nad wymogami etycznymi towarzyszącymi ich pracy. Książka ukazuje więc, jak badacze mierzą się z barierami poznania, rozumienia i opisu. Dowodzą tym samym rozwoju wiedzy, ponieważ sięgają w rozumieniu rzeczywistości dalej i głębiej. Publikacja odkrywa zaplecze pracy naukowej, pokazując naukowców w trakcie refleksji nad własną praktyką badawczą.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Oddawany w ręce Czytelników tom Współczesne problemy w nauce, dydaktyce i praktyce rachunkowości zawiera wybrane artykuły przygotowane na Ogólnopolski Zjazd Katedr Rachunkowości, który odbył się w Poznaniu w dniach 20-22 września 2017 r. Organizatorem Zjazdu, odbywającego się pod hasłem Rachunkowość 2.0. Współczes- ne problemy w nauce, dydaktyce i praktyce rachunkowości, była Katedra Rachunkowości Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Jest to jeden z trzech zbiorów artykułów przygotowanych na konferencję. Autorzy nadesłali w sumie ponad 90 opracowań, a organizatorzy zarekomendowali artykuły do publikacji, doceniając ich wartość merytoryczną. Po uwzględnieniu anonimowych recenzji ustalono ostateczną listę opracowań do druku. Celem zjazdu była wymiana doświadczeń i poglądów na temat nauki, dydaktyki i praktyki rachunkowości, a efektem przeprowadzonych prac jest między innymi publikacja, którą z wielką przyjemnością prezentujemy. W nauce o rachunkowości podejmowane są próby opracowania nowych modeli, koncepcji, metod wyceny czy prezentacji informacji w sprawozdaniach finansowych, niezbędnych w warunkach szybko zmieniającej się rzeczywistości gospodarczej. Artykuły przygotowane przez uczestników konferencji, a jednocześnie pracowników katedr rachunkowości z uczelni z całej Polski, dotyczą ważnych zarówno dla praktyki, jak i dla teorii rachunkowości zagadnień. Rozważania prowadzone w poszczególnych artykułach charakteryzują się różnym poziomem szczegółowości oraz prezentują aspekty zarówno teoretyczne, jak i praktyczne. Również problematyka poruszona w opracowaniach jest bardzo zróżnicowana, co przesądziło o uszeregowaniu artykułów w kolejności alfabetycznej, według nazwisk autorów – niemniej jednak można pokusić się o podział opracowań na cztery grupy. Pierwsza, największa, grupa artykułów dotyczy sprawozdawczości, głównie sprawozdawczości finansowej, w tym audytu sprawozdań finansowych, sprawo- zdawczości zintegrowanej, zawierającej nie tylko dane finansowe. W tej grupie znajdują się też artykuły dotyczące nowych rozwiązań w sprawozdawczości finansowej. Druga grupa opracowań związana jest z szeroko rozumianą rachunkowością zarządczą, a trzecia z ogólnymi problemami rachunkowości, takimi jak zmieniające się wymogi prawne czy zagrożenia związane z nierzetelnymi informacjami przekazywanymi interesariuszom, rozliczanie podatków czy nauczanie rachunkowości. Organizatorzy konferencji chcieliby w tym miejscu podziękować polskiemu przedstawicielstwu ACCA za dofinansowanie niniejszej publikacji. Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego Ogólnopolskiego Zjazdu Katedr Rachunkowości Marek Cieślak
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
O tym, że nauka polega na rozwiązywaniu problemów, pisało już wielu autorów. Jednak kto rozwiązuje owe problemy? Jakie mechanizmy wykorzystuje się w tym celu? Odpowiedź na te pytania nie jest wcale oczywista. Kiedy spojrzymy na standardową wizję nauki, łatwo dostrzeżemy w niej opowieść, w której główne role odgrywają jednostki dokonujące przełomowych odkryć. Jest to historia gigantów, którzy wyznaczają nowe ścieżki rozwoju ludzkości - historia, która jest zarazem heroiczna i sentymentalna. Jednocześnie jest to wizja, która zakłada, że nauka to praca przede wszystkim (jeżeli nie wyłącznie) intelektualna. Problem w tym, że ta wizja w żaden sposób nie przystaje do funkcjonowania współczesnej nauki. Jak zatem to wszystko działa? Jaka jest rola jednostki w procesie naukowym? Jakie funkcje pełnią czynniki społeczne i materialne? Jak rzeczywiście wygląda praktyka rozwiązywania problemów? To pytania, od których wychodzi autor pracy "Modele, artefakty, kolektywy". Książka ta jest oryginalną próbą syntezy współczesnych studiów nad nauką i technologią. Autor rozpoczyna od klasycznych podejść filozoficznych Thomasa Kuhna i Ludwika Flecka, rekonstruuje najważniejsze elementy socjologii wiedzy naukowej, by przejść do współczesnych antropologicznych i kognitywnych analiz praktyk badawczych. Efektem jest nie-heroiczna i nie-sentymentalna wizja nauki, w której kluczowe role odgrywają kolektywny wymiar procesu badawczego oraz interakcje uczonych z elementami ich materialnego środowiska - zarówno skomplikowanymi instrumentami laboratoryjnymi, maszynami obliczeniowymi, jak i prozaicznymi przedmiotami codziennego użytku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Jednym z istotnych czynników wpływających na procesy innowacyjne zachodzące w przedsiębiorstwach jest transfer technologii, który może mieć charakter nie tylko krajowy, lecz także międzynarodowy. W publikacji podjęto problematykę krajowego i międzynarodowego transferu technologii na tle innowacji dokonywanych w Polsce i w państwach Unii Europejskiej, zwracając uwagę na rolę jednostek otoczenia biznesu w dyfuzji innowacji w tych krajach. Sformułowano też rekomendacje mające na celu usprawnienie procesu transferu technologii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka stanowi motywację do traktowania profesji pracy socjalnej jako czegoś ważniejszego niż jedynie zawodu. Podkreślenie misyjności i jednoczesne pogłębione zdefiniowanie społecznych ról pracowników socjalnych, to ważne treści i dokonania zarazem niniejszej publikacji. Podobnie jak wskazanie kluczowej dla pracy socjalnej zasady: umiej dowartościować klienta i pomóc mu, ale odnajdź także własną wartość! Jest impulsem do stawiania pytań o istotę pracy socjalnej i próbę mierzenia się z jej najtrudniejszym i wymagającym największej wrażliwości dylematem, którym jest stałe, rozważne i spolegliwe podejmowanie decyzji za tych, którzy systematycznie demonstrują deficyty swojej podmiotowości. Autor nie daje gotowych odpowiedzi, ale zachęca do szukania rozwiązań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka przybliża kwestię kształtującej się „nowej ekonomii politycznej”, którą autor określa mianem gospodarki postindustrialnej. Istnieją cztery zjawiska, które razem wzięte stanowią temat niniejszej książki: równość, ryzyko, praca i „nowa ekonomia polityczna”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Studium poświęcone rozwojowi polityki społecznej w Europie Środkowo-Wschodniej, zawierające wcześniej publikowane informacje na temat historii i bardziej współczesnego, po roku 1989, funkcjonowania ubezpieczeń społecznych, traktowanych jako podstawowy „rdzeń” polskiego państwa opiekuńczego, czyli tak zwanego welfare state. Praca opiera się w dużym stopniu na metodologiach i teoriach należących do szeroko rozumianego obszaru badawczego nauk politycznych i ogólnie nauk społecznych, a także anglojęzycznych badań interdyscyplinarnych z dziedziny sowietologii oraz regionalnych studiów porównawczych Europy Środkowo-Wschodniej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Od kilkudziesięciu lat funkcjonuje w nauce światowej pojęcie „GIScience”, zaś w polskiej literaturze naukowej i na konferencjach związanych z Systemami Informacji Geograficznej pojawiło się ono jako „nauka o geoinformacji” lub jego angielski odpowiednik – „GIScience”. Naukowa dyskusja na jego temat trwa od wielu lat w literaturze światowej, a w jednym z jej nurtów stawiano pytanie o możliwości uznania GIScience za dyscyplinę naukową. […] Nauka o geoinformacji ma odniesienie do różnych koncepcji filozoficznych, które były szczegółowo opisane w literaturze przez filozofów i socjologów nauki, a także przedstawicieli różnych dyscyplin, w tym również geografii. Niniejsza publikacja nie ma na celu włączania się w dyskusję nad dziełami filozofów nauki, ale przypomnienie ich najważniejszych poglądów z punktu widzenia nauk geograficznych oraz nauki o geoinformacji. Nie bez znaczenia jest fakt, że wiele kluczowych publikacji z zakresu filozofii i metodologii nauk pojawiło się w przed pierwszą połową XX w., czyli w czasie przed „rewolucją cyfrową i internetową”, dlatego dyskusja na temat nauki o geoinformacji powinna uwzględniać nowe wyzwania stojące przed nauką i łączące się z tym nowe paradygmaty. Są one ściśle związane z nowymi technologiami wykorzystywanymi w badaniach naukowych oraz z gwałtownym przyrostem danych. Ze Wstępu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.53425 (1 egz.)
E-book
W koszyku
The authors discuss truth and falsehood in science and the arts. They view truth as an irreducible point of reference, both in striving for elementary knowledge about the world and in seeking methods and artistic means of achieving this goal. The multilevel and multiple-aspect research presented here, conducted on material from different periods and different cultures, shows very clearly that truth and falsehood lie at the foundation of all human motivation, choices, decisions, and behaviors. At the same time, however, it reveals that every bid to extrapolate the results of detailed studies into generalizations aimed at universalization – by the very fact of their discursivation – either subjects the discussion to the rules of formal logic or situates it outside the realm of truth and falsehood. Autorzy podejmują refleksję nad prawdą i fałszem w nauce i sztuce. Przypisują prawdzie status nieredukowalnego punktu odniesienia – tak w próbach dotarcia do elementarnej wiedzy o świecie, jak i w poszukiwaniach metod i środków artystycznych niezbędnych do osiągnięcia tego celu. Zaprezentowane tu wielopoziomowe i wieloaspektowe badania, prowadzone z wykorzystaniem materiałów pochodzących z różnych epok i różnych kultur, wyraźnie dowodzą, że prawda i fałsz stanowią podstawę wszelkiego rodzaju ludzkich motywacji, wyborów, decyzji i zachowań. Jednocześnie ujawniają, że każda próba ekstrapolacji wyników poszukiwań szczegółowych na poziom uogólnienia o ambicjach uniwersalizujących – przez sam fakt ich dyskursywizacji – albo podporządkowuje prowadzone rozważania regułom logiki formalnej, albo sytuuje je poza prawdą i fałszem. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Publikacja stanowi analizę badań w zakresie realizowanego projektu w ramach programu Ministra pn. „Akademickie Centrum Kreatywności” w ramach projektu systemowego „Wsparcie systemu zarządzania badaniami naukowymi oraz ich wynikami” (Priorytet I, Działanie 1.1., Poddziałanie 1.1.3. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007–2013). Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007–2013. Publikacja jest dystrybuowana bezpłatnie. Niniejsze opracowanie jest końcowym efektem projektu „Nauczanie języka niemieckiego metodą narracyjną w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym” zrealizowanego w 2015 roku w ramach programu „Akademickie Centrum Kreatywności”. Składa się z publikacji książkowej i płyty CD, przedstawiających różnorodne aspekty projektu oraz jego efektywność. Zawiera ono również istotne opinie studentów realizujących ten program w tzw. szkołach ćwiczeń oraz ich dyrektorów i opiekunów grup. Publikacja ta została w całości sfinansowana ze środków przeznaczonych na ten projekt. (Fragment Wstępu ). Wersja elektroniczna nie zawiera płyty CD
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej