Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(943)
IBUK Libra
(69)
Forma i typ
Książki
(852)
Czasopisma
(87)
E-booki
(69)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Druki ulotne
(3)
Publikacje informacyjne
(2)
Rękopisy
(1)
Dostępność
dostępne
(1014)
tylko na miejscu
(178)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(530)
Dla pracowników AWF
(451)
Czytelnia
(178)
Czytelnia - po rezerwacji
(40)
Autor
Kruczek Zygmunt
(17)
Kobendza Ryszard Lucjan
(11)
Alejziak Wiesław
(9)
Bogucki Andrzej
(8)
Zieleniewski Jan
(8)
Ehrlich Andrzej
(7)
Jaczynowski Lech
(7)
Ryba Bogusław
(7)
Wryk Ryszard (1951- )
(7)
Zaborniak Stanisław
(7)
Gowarzewski Andrzej
(6)
Kieżun Witold
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Ryba Bogusław (1932- )
(6)
Jaczynowski Lech (1946- )
(5)
Kotarbiński Tadeusz
(5)
Kozłowski Waldemar Antoni
(5)
Sznajder Andrzej
(5)
Wiatr Jerzy Józef
(5)
Łobożewicz Tadeusz
(5)
Bełz Grzegorz
(4)
Bierut Bolesław
(4)
Cendrowski Zbigniew
(4)
Chrostowski Aleksander
(4)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(4)
Gołembski Grzegorz (1947- )
(4)
Hanusz Halina
(4)
Jaworski Zygmunt (1925- )
(4)
Kozioł Leszek
(4)
Lewicka Maria
(4)
Nawara Henryk
(4)
Nowakowski Andrzej
(4)
Nowakowski Andrzej (1951- )
(4)
Bigiel Wojciech
(3)
Błacha Ryszard
(3)
Chudoba Tadeusz (1932-2010)
(3)
Czupiał Jerzy
(3)
Denek Kazimierz
(3)
Filipowicz Zygmunt (1907-2003)
(3)
Gomułka Władysław
(3)
Hądzelek Kajetan (1930- )
(3)
Johann Maria
(3)
Kostera Monika (1963- )
(3)
Koźmiński Andrzej K
(3)
Kurnal Jerzy
(3)
Meyer Beata
(3)
Mikos von Rohrscheidt Armin (1966- )
(3)
Mirkiewicz Agnieszka
(3)
Moska Waldemar (1962- )
(3)
Neuhorn Sławomir
(3)
Obodyński Kazimierz (1941-2015)
(3)
Okoń Wincenty
(3)
Perechuda Kazimierz
(3)
Ponczek Mirosław (1947-2014)
(3)
Skalski Dariusz (1960- )
(3)
Smoleń Andrzej
(3)
Smołalski Antoni
(3)
Stoner James A. F
(3)
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich
(3)
Szmel Bożena Lidia
(3)
Tomik Rajmund
(3)
Wankel Charles
(3)
Woltmann Bernard
(3)
Włodarczyk Bogdan
(3)
Żyśko Jolanta
(3)
Bakalarz Dariusz
(2)
Boguszewski Marek
(2)
Bombol Małgorzata
(2)
Bondarczuk Aleksander
(2)
Borkowski Jan
(2)
Borys Tadeusz
(2)
Butowski Leszek
(2)
Bączek Jakub B
(2)
Chądzyński Jacek
(2)
Dołowy Anna
(2)
Drozdek-Małolepsza Teresa
(2)
Dutkiewicz-Kruczek Marzenna
(2)
Forsythe Charles E
(2)
Gawkowski Robert (1962- )
(2)
Gilbert Daniel R
(2)
Gniewkowski Wacław
(2)
Gocłowska Sylwia
(2)
Gordon Andrzej
(2)
Gordon Andrzej (1945- )
(2)
Grobelny Jacek
(2)
Grzeganek-Więcek Brygida
(2)
Humble John W
(2)
Jarosz Edward
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Kapica Rafał (kultura fizyczna)
(2)
Kasprzak Rafał
(2)
Kałużny Krzysztof
(2)
Klepacki Zbigniew M
(2)
Kodłubański Wojciech (1958- )
(2)
Korpak Bartłomiej
(2)
Kosiewicz Jerzy
(2)
Kowalewski Stanisław (1901-1984)
(2)
Kozak Czesław
(2)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(2)
Krawczyk Zbigniew
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(52)
2010 - 2019
(183)
2000 - 2009
(244)
1990 - 1999
(137)
1980 - 1989
(78)
1970 - 1979
(161)
1960 - 1969
(65)
1950 - 1959
(27)
1940 - 1949
(12)
1930 - 1939
(16)
1920 - 1929
(11)
1910 - 1919
(5)
1900 - 1909
(6)
1880 - 1889
(1)
1870 - 1879
(1)
1840 - 1849
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(12)
2001-
(11)
1945-1989
(8)
1989-2000
(5)
Kraj wydania
Polska
(956)
Stany Zjednoczone
(12)
Wielka Brytania
(10)
Czechy
(8)
Niemcy
(5)
nieznany (0ol)
(4)
nieznany (ber)
(2)
Rosja
(2)
Ukraina
(2)
Kanada
(2)
nieznany (xxr)
(2)
nieznany (1ol)
(1)
Bułgaria
(1)
nieznany (gwr)
(1)
Włochy
(1)
Litwa
(1)
Monako
(1)
Holandia
(1)
nieznany (plx)
(1)
Szwajcaria
(1)
Język
nieznany (xxx)
(552)
polski
(361)
angielski
(65)
niemiecki
(9)
czeski
(8)
rosyjski
(5)
bułgarski
(1)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Ekonomiści
(1)
Geriatrzy
(1)
Menedżerowie
(1)
Opiekunowie medyczni
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Ratownicy medyczni
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Studenci
(1)
Temat
Sport
(183)
Turystyka
(147)
Kluby sportowe
(102)
Organizacje sportowe
(95)
Organizacja i zarządzanie
(94)
Organizacje
(89)
Zarządzanie
(78)
Organizacja
(65)
Kultura fizyczna
(58)
Sport clubs
(53)
Wychowanie fizyczne
(47)
Ekonomia
(37)
Marketing
(31)
Historia sportu
(27)
Piłka nożna
(25)
Organizations
(22)
Przedsiębiorstwo
(21)
Prawo
(20)
Socjologia
(19)
Sokół (organizacja)
(19)
Wioślarstwo
(19)
Odpoczynek
(18)
Organizacje młodzieżowe
(17)
Akademicki Związek Sportowy
(16)
Organizacja studiów
(16)
Czas wolny
(15)
Gimnastyka
(15)
Ruch turystyczny
(14)
Studenci
(14)
Partie polityczne
(13)
Rekreacja
(13)
Wycieczki szkolne
(13)
Grupy społeczne
(12)
Komunizm
(12)
Organizacja szkolnictwa
(12)
Pedagogika
(12)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(12)
Szkolnictwo
(12)
Edukacja
(11)
Organizacja nauczania i wychowania
(11)
Szkolnictwo wyższe
(11)
Warszawa
(11)
Obozy młodzieżowe
(10)
Organizacje sokole
(10)
Towarzystwo Gimnastyczne "Sokół"
(10)
Biura podróży
(9)
Historia kultury fizycznej
(9)
Kolarstwo
(9)
Krajoznawstwo
(9)
Nauka
(9)
Organizacja nauki i pracy
(9)
Pilot wycieczek
(9)
Usługi
(9)
Wycieczki
(9)
Biznes
(8)
Narciarstwo
(8)
Organizacje międzynarodowe
(8)
Podręczniki akademickie
(8)
Administracja
(7)
Administration
(7)
Historia
(7)
Hotelarstwo
(7)
Imprezy sportowe
(7)
Laws
(7)
Lekka atletyka
(7)
Lekkoatletyka
(7)
Młodzież
(7)
Młodzież szkolna
(7)
Organizacje turystyczne
(7)
Physical culture
(7)
Polska
(7)
Psychologia
(7)
Szermierka
(7)
Agroturystyka
(6)
Athletics
(6)
Gry i zabawy
(6)
Medycyna
(6)
Obozy wędrowne
(6)
Organizacja nauczania
(6)
Polska Zjednoczona Partia Robotnicza
(6)
Praca
(6)
Tourism
(6)
Turystyka górska
(6)
Wczasy młodzieżowe
(6)
konferencja krajowa
(6)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(5)
Gry i zabawy ruchowe
(5)
Konferencja krajowa
(5)
Kultura
(5)
Marketing sportowy
(5)
Organizacja imprez sportowych
(5)
Organizacja kultury fizycznej
(5)
Physical education
(5)
Rada Europy
(5)
Reklama
(5)
Sporty wodne
(5)
Służba zdrowia
(5)
Tenis
(5)
Trening sportowy
(5)
Unia Europejska
(5)
Temat: czas
1901-
(9)
2001-
(4)
1989-
(3)
1901-2000
(2)
1945-
(2)
1989-2000
(2)
2001-0
(2)
1918-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Unia Europejska
(1)
Województwo Mazowieckie
(1)
Gatunek
Praca doktorska
(25)
Praca zbiorowa
(10)
Podręczniki akademickie
(6)
Podręczniki
(4)
Czasopisma polskie
(3)
Prasa sportowa
(3)
Informatory
(1)
Komentarz [Typ publikacji]
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Prasa specjalistyczna
(1)
Sprawozdania
(1)
Wykłady [Typ publikacji]
(1)
Zjazdy [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Nauka i badania
(1)
1012 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Autorzy w przekrojowy sposób opisują sytuację polskich organizacji imigranckich w wybranych krajach europejskich (Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Norwegii, Szwecji, Holandii, Włoszech i Hiszpanii) na podstawie przeprowadzonych dogłębnych badań terenowych, takich jak: 1. badanie techniką sondażu internetowego (CAWI) – ilościowe badanie zaangażowania społecznego, stosunku do polskich organizacji imigranckich oraz charakterystyki społeczno-demograficznej Polaków mieszkających w wybranych krajach europejskich, 2. wywiady pogłębione z przedstawicielami instytucji zajmujących się koordynacją, kreowaniem i realizacją polityki polonijnej, 3. wywiady pogłębione z przedstawicielami instytucji zajmujących się koordynacją, kreowaniem i realizacją polityk imigracyjnych i integracyjnych w wybranych krajach europejskich, 4. wywiady pogłębione z ekspertami w zakresie polskich organizacji imigranckich w wybranych krajach europejskich na temat oceny kondycji polskich organizacji imigranckich, 5. studia przypadków polskich organizacji imigranckich w wybranych krajach europejskich, mające na celu szczegółowe zbadanie działalności wybranych organizacji ze szczególnym uwzględnieniem ich kondycji oraz czynników na tę kondycję wpływających, 6. badanie techniką sondażu instytucjonalnego polskich organizacji imigranckich w wybranych krajach europejskich. Prezentowana publikacja ma charakter nowatorski. Przedstawia pierwsze tego typu przekrojowe badania polskich organizacji imigranckich. Pozwala ponadto na dokonywanie porównań oraz uogólnień, które umożliwiają formułowanie nowych propozycji teoretycznych zmierzających do zbudowania modelu wyjaśniającego sytuację organizacji imigranckich. ****** Polish Immigrant Organisations in Europe. In Search of a New Model The authors describe the situation of Polish immigrant organisations in selected European countries (Germany, France, Great Britain, Ireland, Norway, Sweden, the Netherlands, Italy and Spain) on the basis of field research. Their aim is to explore and explain the conditions under which they operate. This seminal publication presents the first cross-disciplinary research on Polish immigrant organisations. It allows to compare and generalise, enabling the authors to formulate new theoretical proposals, which aim to build a model explaining the situation of immigrant organisations.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rola wiedzy w zarządzaniu współczesnymi organizacjami − funkcjonującymi w dynamicznej, złożonej, nieprzewidywalnej rzeczywistości globalnych rynków − jest bezdyskusyjna. Dzisiaj zdobycie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej w coraz większym stopniu zależy nie od tradycyjnych zasobów – jak praca, ziemia czy kapitał – ale właśnie od zasobów wiedzy. Zarówno w teorii, jak i w praktyce zarządzania rozwijane są koncepcje i metody zorientowane na identyfikację zasobów wiedzy w organizacji, intensyfikację procesów weryfikacji wiedzy organizacyjnej i jej rozwoju oraz na wykorzystanie wiedzy do zwiększania konkurencyjności organizacji. W prezentowanym tomie zawarto szesnaście opracowań, których autorzy – badacze z ośrodków naukowych z całego kraju oraz praktycy zarządzania − analizują znaczenie czynnika wiedzy dla współczesnych organizacji: ich funkcjonowania, rozwoju, osiągania przewagi konkurencyjnej i szeroko rozumianego sukcesu. Przedmiotem większości tekstów są takie koncepcje, metody i systemy zorientowane na wiedzę, jak: • metody zarządzania wiedzą, • systemy zarządzania wiedzą, • organizacja ucząca się i inteligentna, • zdolność uczenia się przedsiębiorstwa, • organizacja zwinna, • organizacja odporna na kryzys. Dominują teksty o charakterze empirycznym; w artykułach przytoczono badania zrealizowane w Polsce w organizacjach różniących się typem działalności, wielkością i formą własności, a także w klastrach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.51531 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Prezentowana praca odwołuje się do założeń teorii organizacji i zarządzania, a pośrednio dotyczy teorii marketingu i metodologii badań marketingowych. Przedmiotem rozważań autora były uwarunkowania organizacyjno-metodologiczne oraz efekty badań, w tym także metodyczne aspekty pomiaru skuteczności badań marketingowych w firmach. Główny cel rozprawy to identyfikacja i klasyfikacja kategorii uwarunkowań postulowanego modelu skuteczności badań marketingowych w ujęciu teoretycznym, a następnie konstrukcja empiryczno-operacyjnego modelu pomiarowego i przeprowadzenie analitycznej diagnozy uwarunkowań (w tym wyjaśnienie związków pomiędzy czynnikami i efektami badań wraz ze wskazaniem kluczowych determinant) skuteczności badań marketingowych w firmach w sferze organizacyjnej i metodologicznej. Na strukturę rozprawy składają się dwie główne części, z których pierwsza (rozdział 1) to rozważania o charakterze teoretycznym, wyjaśniającym i koncepcyjnym. Wiele kwestii terminologicznych związanych z problematyką skuteczności badań omówiono właśnie w tym rozdziale; jego treść nawiązuje do zagadnień najważniejszych z punktu widzenia podjętego problemu badawczego. Drugą część rozprawy (rozdziały 2, 3 i 4) stanowią głównie empiryczno-analityczne podstawy umożliwiające weryfikację problemów badawczych i hipotez stawianych w świetle postulowanego modelu konceptualnego skuteczności badań marketingowych. W tej części przedstawiono jednocześnie model operacyjny i metodologię prowadzonych badań empirycznych, zawarto też analizę wyników badań empirycznych oraz uwzględniono uogólniające wnioski, których opis kontynuowany jest w zakończeniu. Podsumowując, pierwsza część pracy przedstawia kluczowe założenia teoretyczne dotyczące istoty, funkcji i procesów badań marketingowych oraz zagadnienia nawiązujące do znaczenia skuteczności badań marketingowych w firmach. Ponadto zawiera ona autorską refleksję nad określonymi uwarunkowaniami skuteczności badań marketingowych. Druga część książki przedstawia wyniki badań empirycznych, na podstawie których zdiagnozowano problem skuteczności badań marketingowych w firmach. Do najważniejszych rezultatów pracy należy zaliczyć: skupienie uwagi na słabo ustrukturalizowanej i opisanej w literaturze krajowej i zagranicznej problematyce skuteczności badań marketingowych; zidentyfikowanie, klasyfikację, systematyzację uwarunkowań organizacyjno-metodologicznych i efektów badawczych; wskazanie najważniejszych determinant owej skuteczności; zaproponowanie i opracowanie modelu i metody pomiaru skuteczności badań marketingowych oraz diagnozę związków występujących pomiędzy poszczególnymi uwarunkowaniami i efektami skuteczności badań marketingowych na gruncie statystycznych analiz i zastosowanych modeli równań strukturalnych (SEM).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podmiot gospodarczy w turbulentnych warunkach otoczenia potrzebuje efektywnie funkcjonującego systemu nadzoru. Rady nadzorcze są istotnym elementem takiego systemu we współczesnej korporacji. Zainteresowanie, jakie budzą, systematycznie rośnie. Jednocześnie panuje stosunkowo silne przekonanie, o potrzebie zasadniczych zmian w ich funkcjonowaniu. W literaturze i wśród praktyków zarządzania formułowane są liczne zalecenia, mające uczynić z rady nadzorczej efektywnie działający organ, który nie zarzucając swoich podstawowych funkcji – nadzorczych i stanowiących – dostrzeże i inne sposoby pełnienia swojej misji. Niniejsza praca wpisuje się w ten nurt badawczy, zwracając przy tym szczególną uwagę na działania rad nadzorczych w specyficznych warunkach kryzysu spółki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja darmowa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Oddajemy w Państwa ręce kolejny tom z serii Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu „Zmiana warunkiem sukcesu.” Z założenia proponujemy zróżnicowaną tematykę, tak aby stworzyć forum wymiany poglądów dotyczących różnych koncepcji i aspektów rozwoju organizacji i podnoszenia jej potencjału. Na przykład metoda analizy sieci organizacyjnej − jest jednym ze sposobów podnoszenia potencjału organizacji. Dzięki niej istnieją możliwości identyfikacji potencjału poszczególnych osób tworzących zespoły oraz pokazania uwarunkowań przypisywania ich do zespołów. Inny ciekawy pogląd na rozwój potencjału organizacji daje artykuł poruszający zagadnienie emocji i pracy emocjonalnej. Obecnie od pracowników oczekuje się, że będą prezentowali swoje reakcje emocjonalne zgodnie ze standardami przyjętymi w danej kulturze i obowiązującymi w danej organizacji, gdyż są przypisane do określonej roli zawodowej. Artykuł kończą uwagi dotyczące kierunków badań, jakie warto podjąć dla lepszego zrozumienia emocjonalnych aspektów funkcjonowania organizacji, z uwzględnieniem krótko- i długoterminowych skutków pracy emocjonalnej w perspektywie jednostkowej i dla całej organizacji. Kolejnym ważnym elementem w funkcjonowania organizacji jest podejmowanie decyzji strategicznych w optyce okazji i opcji realnych. Poszukiwania autora koncentrują się na znalezieniu wyróżników współczesnej strategii, a zbiór poruszanych wątków zamknął się w kontekście trzech logik, a mianowicie: pozycjonowania, kompetencji oraz szans. Ciekawym spojrzeniem na możliwości rozwoju potencjału organizacji jest wskazanie współzależności występujących pomiędzy modelem doskonałości, poziomem dojrzałości i jakością przywództwa w organizacji. Zgodnie z przyjętą w publikacji koncepcją artykuły prezentują nie tylko aspekty teoretyczne oraz rozważania modelowe oparte na studiach literaturowych, ale także wyniki badań empirycznych. Pośród zamieszczonych w tomie prac znajdziecie Państwo artykuł poświęcony efektowi synergii wynikającej z powiązania zarządzania zmianą i zarządzania projektami oraz ciekawe opracowania z branży edukacyjnej i budowlanej. W imieniu redakcji życzę Państwu interesującej i inspirującej lektury. Joanna Martusewicz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W miarę narastania współczesnych globalnych problemów społecznych, ekologicznych i ekonomicznych koncepcja społecznej odpowiedzialności wszystkich podmiotów społeczno-gospodarczych staje się coraz bardziej powszechna. Dotyczy ona nie tylko przedsiębiorstw, ale również podmiotów pozostałych sektorów gospodarki oraz poszczególnych obywateli. Kierowanie się w działalności zasadami społecznej odpowiedzialności (CSR) powinno stanowić imperatyw zarówno dla organizacji, jak i dla jednostek, z nadrzędnym celem, jakim jest poprawa jakości życia obecnych i przyszłych pokoleń. W ostatnich latach można zauważyć wyraźne związki pomiędzy ideą społecznej odpowiedzialności a ideą zrównoważonego rozwoju. Zrównoważony rozwój jest koncepcją o charakterze nowego paradygmatu, integrującą trzy główne obszary funkcjonowania społeczeństw, tj. ekologiczny, ekonomiczny i społeczny, a społeczna odpowiedzialność zintegrowana z innymi rodzajami odpowiedzialności staje się jednym z podstawowych narzędzi implementacji nowego paradygmatu rozwoju na poziomie organizacji. Przekazywana Czytelnikowi publikacja zawiera przegląd aktualnych badań dotyczących społecznej odpowiedzialności w kontekście zrównoważonego rozwoju. W publikacji wyróżniono trzy względnie jednorodne moduły tematyczne, poświęcone głównym kategoriom odpowiedzialności społecznej i zrównoważonego rozwoju. Koncentrują się one kolejno na: • roli i znaczeniu społecznej odpowiedzialności w realizacji zrównoważonego rozwoju i podnoszeniu poziomu jakości życia, głównie w aspekcie regionalnym przy uwzględnieniu następujących kontekstów: demografii, regionalnego kapitału społecznego i produktu turystycznego czy specyfiki obszarów wiejskich; • zagadnieniach społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwie; zawarte w tej części artykuły mają charakter zarówno przeglądowy, jak i empiryczny; ich lektura pozwoli Czytelnikowi prześledzić ewolucję koncepcji CSR, zapoznać się z jej wymiarem implementacyjnym oraz zidentyfikować związki pomiędzy CSR a ideą zrównoważonego rozwoju; • odpowiedzialności społecznej w szeroko rozumianych organizacjach non-profit; w tej części pracy poruszono m.in. zagadnienia odpowiedzialności jednostek administracji publicznej, podmiotów systemu zdrowotnego oraz uczelni i organizacji pozarządowych. Projekty artykułów zamieszczonych w tej publikacji były przedmiotem dyskusji naukowych podczas V Ogólnopolskiej Konferencji pn. Zrównoważony rozwój organizacji, która odbyła się w dniach 16-18 czerwca 2014 r. w Karpaczu. Redaktorzy tej publikacji wyrażają wdzięczność uczestnikom konferencji za możliwość twórczej wymiany poglądów, recenzentom za inspirujące i krytyczne uwagi oraz autorom za przygotowanie artykułów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jakość jest atrybutem otaczającego nas świata, stanowi kryterium wyboru w podejmowaniu różnorodnych decyzji, co wpływa na funkcjonowanie rynku. Zmieniające się rynkowe warunki gospodarowania wymuszają proces ciągłego dostosowywania wewnętrznych działań w firmie. Tematem monografii jest zarządzanie jakością w organizacji (nazywane również zarządzaniem projakościowym), w szczególności czynniki wewnętrzne, ich ważność i oddziaływanie na rezultaty zarządzania jakością, które parametryzują sukces podejmowanych działań organizacyjnych w tym obszarze zarządzania. Analizę literatury przedmiotu i teoretyczne rozważania uzupełniono wynikami badań empirycznych przeprowadzonych w autoryzowanych salonach sprzedaży i serwisu samochodów osobowych w Polsce. Wewnętrzne czynniki projakościowego zarządzania w organizacji wzbogacono o aspekty ryzyka, które w znacznej mierze wpływa na sukces funkcjonowania każdej organizacji na rynku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Corporate wellness to zarówno filozofia zarządzania, jak i zbiór konkretnych instrumentów wspierających dobrostan pracowników w przedsiębiorstwie. Podejście to zyskuje w ostatnich latach na popularności, zwłaszcza w kontekście warunków rynku pracownika oraz konieczności zabiegania o pozyskanie i zatrzymanie wykwalifikowanych zasobów ludzkich w firmie. Dotyczy ono nie tylko korporacji komercyjnych, lecz także instytucji publicznych. Monografia powstała na podstawie studiów literaturowych i badań przeprowadzonych przez autorkę w wybranym uniwersytecie publicznym. Jest próbą odpowiedzi na pytanie, z jakich elementów powinny składać się działania corporate wellness, aby kompleksowo odpowiadać na potrzeby pracowników oraz jak je wprowadzać i integrować ze sobą w spójny program. Omówiono funkcjonowanie modelu wymiarów wellness w badanej organizacji, a także w jaki sposób poszczególne elementy oferty wellness są wykorzystywane i oceniane przez pracowników. W publikacji zaprezentowano ponadto interesujące rozwiązania z zakresu corporate wellness, które mogą być stosowane w przedsiębiorstwach różnego typu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Prowadzenie działalności gospodarczej w obecnych czasach wymaga nie tylko dobrego pomysłu na biznes, znajomości reguł rządzących rynkiem, wyczucia działań konkurencji, ale przede wszystkim informacji. Informacje te mogą pochodzić zarówno z otoczenia przedsiębiorstwa, jak i z jego wnętrza. Przy czym mówiąc o informacjach wewnętrznych, mamy na myśli nie tylko koszty, przychody, wynik czy rentowność. Do tych informacji bardzo często dołączane są dane o dokonaniach całej jednostki, jak również jej poszczególnych segmentów w układzie ex ante oraz ex post. Istotnym zagadnieniem dotyczącym jakości generowanych danych są standardy bądź wytyczne sprawozdawczości, które ułatwiają zrozumienie tych informacji oraz umożliwiają ich porównywanie. Rachunek kosztów i rachunkowość zarządcza należą do podsystemów rachunkowości, które dostarczają informacji dla potrzeb menedżerów. Stąd też opracowanie poruszające zagadnienia wykorzystania tych koncepcji zawiera myśl przewodnią, której głównym nurtem są narzędzia i techniki pozwalające na adekwatne przetwarzanie informacji. Przedstawione w niniejszej publikacji zagadnienia można przyporządkować do dwóch głównych grup tematycznych: 1) nowe kierunki sprawozdawczości – wyznaczane przez: dostosowanie do wielkości podmiotu (sprawozdawczość mikrojednostek), projekty międzynarodowe (np. wytyczne Międzynarodowych Ram Raportowania Zintegrowanego), dyrektywy unijne (w zakresie sprawozdawczości środowiskowej) oraz rodzaj podmiotu (np. sprawozdawczość organizacji pożytku publicznego), 2) pomiar dokonań – poruszane tu kwestie dotyczą m.in.: ewolucji zbilansowanej karty wyników, budowy mierników oceny zarządu lub dokonań sfery zaopatrzenia, oceny dokonań organizacji pożytku publicznego oraz wykorzystania benchmarkingu w pomiarze i zarządzaniu dokonaniami przedsiębiorstwa. Pozostałe zagadnienia przedstawione w publikacji można scharakteryzować jako prezentację specyficznych rozwiązań rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej w przedsiębiorstwach odmiennych branż lub o różnych profilach działalności. Autorzy mają nadzieję, że przedstawione przez nich koncepcje i zastosowania zostaną wykorzystane w praktyce gospodarczej bądź staną się przyczynkiem do dalszych dyskusji i poszukiwań jeszcze bardziej skutecznych zastosowań rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej. Edward Nowak, Zdzisław Kes
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka jest rezultatem kilkumiesięcznych badań etnograficznych prowadzonych w trzech oddziałach szpitalnych. Omówiono w niej realia pracy i trudności, z jakimi mierzą się pracownicy szpitala, a które często są niezauważalne dla pacjentów i ich rodzin. Ukazano zakulisowy świat placówki medycznej, gdzie następuje wzajemne uzgadnianie znaczeń i kontekstów wykonywanej pracy, a także przybliżono organizacyjną codzienność widzianą oczami przedstawicieli personelu medycznego. Z perspektywy etnografii organizacji, oddając głos swoim badanym, autorki przeanalizowały specyfikę oddziału jako organizacji, społecznie konstruowaną przestrzeń, style kierowania, proces komunikowania pomiędzy przedstawicielami personelu medycznego oraz niepewność i emocje, jakich doświadczają reprezentanci zawodów medycznych. Publikacja jest jednym z nielicznych polskich etnograficznych opracowań uwarunkowań i kontekstów pracy w oddziałach szpitalnych. Polecana jest przede wszystkim menedżerom zarządzającym placówkami ochrony zdrowia, ale również praktykom zajmującym się komunikowaniem w medycynie, wspierającym i szkolącym pracowników ochrony zdrowia w zakresie pracy z emocjami oraz zarządzania zespołem medycznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Prezentujemy Państwu publikację będącą plonem konferencji pn. „Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce” zorganizowanej w październiku 2014 roku przez Katedrę Zarządzania Strategicznego Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Tym razem zgodnie z polityką Wydawnictwa przedstawiamy opracowanie pokonferencyjne. Obecnie publikujemy artykuły będące wynikiem przemyśleń i badań autorów, ale w niektórych wypadkach możliwe stało się też uwzględnienie wyników dyskusji toczących się w trakcie konferencji. Sądzimy, że mogło to zwiększyć wartość niektórych opracowań. Konferencja odbywa się regularnie, w cyklu dwuletnim, a w roku 2014 była to już 9 jej edycja. Staramy się o to, by były to spotkania poświęcone warunkom i perspektywom zarządzania strategicznego. Zarządzanie strategiczne jako relatywnie młoda dziedzina nauk o zarządzaniu przechodzi w ostatnim czasie gruntowną ewolucję, charakterystyczną dla fazy dojrzewania. Zależy nam na tym, by jak intensywniej włączać się w dyskusję na ten temat i inspirować do niej krajowe środowisko naukowe. Sądzimy, że szczególnie obiecującym wymiarem owej dyskusji jest łączenie podejścia teoretycznego z praktycznym. Zarządzanie strategiczne jest bez wątpienia nauką stosowaną. Tym samym jej rozwój powinien następować w ścisłym związku z praktyką gospodarczą, odpowiadając na jej wymogi i oczekiwania. Bez tego nie ma szans na faktyczne wykorzystanie propozycji naukowych w rzeczywistości gospodarczej. W trakcie naszych konferencji staramy się promować dociekania teoretyczne, modelowe, studia literaturowe, bez których nie ma szans na autentycznie przełomowe, nowatorskie propozycje naukowe. Równocześnie zainteresowani jesteśmy empirycznymi badaniami praktyki funkcjonowania zarządzania strategicznego we wszelkich możliwych formach, od badań cząstkowych, nieraz zawężonych do studiów przypadków, po reprezentatywne badania o charakterze ilościowym. W ten nurt wpisują się też tradycyjne dla naszych konferencji wizyty praktyków zarządzania strategicznego. Uważamy, że stwarzają one dodatkową szansę wymiany poglądów na temat możliwości zarządzania rozwojem przedsiębiorstw pomiędzy światem nauki i biznesu. Mamy nadzieję, że przedstawiony tom uznacie Państwo za wartościowy i inspirujący do dalszych analiz. Jednocześnie już dziś zapraszamy wszystkich zainteresowanych dyskusją na temat teorii i praktyki zarządzania strategicznego na kolejną konferencję, którą nasza Katedra planuje zorganizować jesienią 2016 roku. Andrzej Kaleta, Krystyna Moszkowicz, Letycja Sołoducho-Pelc
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza monografia dotyczy kluczowych problemów działalności przedsiębiorstw, które odnoszą się do szeregu czynników efektywnego wykorzystania zasobów materialnych i niematerialnych dla budowania przewagi konkurencyjnej na rynku. Wskazują one na potrzebę eksponowania oceny operacyjnych, finansowych oraz inwestycyjnych nośników efektywności ekonomicznej podmiotów gospodarczych, nadto kluczowych ich kompetencji. Prezentowana monografia składa się z 20 artykułów naukowych, które wydają się użyteczne nie tylko w rozpoznaniu prawidłowości działania przedsiębiorstw na rynku kapitałowym, lecz także we wskazaniu przyczyn i konsekwencji podejmowania szeregu decyzji wzmacniających efektywność ekonomiczną jednostek gospodarczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rozprawa naukowa niezbędna dla informatologów, naukoznawców i bibliotekarzy. Publikacja darmowa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Opracowanie zbiorowe. Powstało pod redakcją Zbigniewa Żmigrodzkiego z inicjatywy Instytutu Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydawnictwa SBP. Plik pdf jest zamknięty w postaci rastrowej złożonej ze skanów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej