Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(303)
IBUK Libra
(12)
Forma i typ
Książki
(287)
Czasopisma
(16)
E-booki
(12)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(288)
tylko na miejscu
(105)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(210)
Dla pracowników AWF
(55)
Czytelnia
(105)
Czytelnia - po rezerwacji
(25)
Autor
Woynarowska Barbara
(10)
Nowak Paweł (kultura fizyczna)
(7)
Andruszkiewicz Anna
(4)
Charzewska Jadwiga
(4)
Jarosz Mirosław
(4)
Karski Jerzy B
(4)
Kozdroń Ewa
(4)
Banaszkiewicz Mariola
(3)
Fuhrman Joel (1953- )
(3)
Macko Magdalena
(3)
Makowska Bożena
(3)
Maszczak Tadeusz
(3)
Muszkieta Radosław
(3)
Napierała Marek
(3)
Respondek Wioleta
(3)
Rychlik Ewa
(3)
Wolnicka Katarzyna
(3)
Wrona-Wolny Weronika
(3)
Żukow Walery
(3)
Żukowska Zofia (1932-2012)
(3)
Asienkiewicz Ryszard
(2)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(2)
Burgerstein Leon
(2)
Czaplicki Zdzisław
(2)
Demel Maciej (1923-2017)
(2)
Drabik Józef
(2)
Drabik Józef (1939-2019)
(2)
Dziak Artur (1933- )
(2)
Filipowicz Zygmunt (1907-2003)
(2)
Jaworski Zygmunt (1925- )
(2)
Jopkiewicz Andrzej (wychowanie fizyczne)
(2)
Kasperczyk Tadeusz (1948- )
(2)
Kaźmierczak Arkadiusz
(2)
Kruczek Zygmunt
(2)
Kuczek Grażyna
(2)
Leś Anna
(2)
Lipowski Mariusz
(2)
Maszorek-Szymala Anna
(2)
Muzyka Wojciech
(2)
Nowocień Jerzy (1948- )
(2)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(2)
Ostaszewski Krzysztof
(2)
Palewicz Roman
(2)
Pawlikowska-Piechotka Anna (1952- )
(2)
Puszczałowska-Lizis Ewa
(2)
Resiak Małgorzata
(2)
Sawicki Bogusław (1952- )
(2)
Sokołowska Maria
(2)
Sokołowski Marek
(2)
Sygit Marian (1948- )
(2)
Szczepaniak Renata (kultura fizyczna)
(2)
Sznajder Andrzej
(2)
Tatarczuk Józef
(2)
Tokarski Zbigniew (pedagog)
(2)
Walas Bartłomiej
(2)
Wilanowski Aleksander
(2)
Wojciechowski Jacek
(2)
Wojtyczek Beata
(2)
Zawadzka Bożena
(2)
Zdziarski Maciej (1979- )
(2)
Abram Maciej
(1)
Achtelik Aleksandra
(1)
Adamek Dariusz
(1)
Andraščikova Štefania
(1)
Austin Phylis (1943- )
(1)
Bakota Daniel
(1)
Bakzlarz Dariusz
(1)
Bartkowiak Grażyna (1951- )
(1)
Baska Alicja
(1)
Bassford Katherine
(1)
Bates Iwona
(1)
Bazaliński Dariusz
(1)
Beck Józef (tłumacz)
(1)
Benzaia Diana
(1)
Białek Ewa (1946- )
(1)
Białkowska Magdalena
(1)
Bielski Janusz
(1)
Biswack S
(1)
Blada Ewa
(1)
Blair Steven N. (1939- )
(1)
Bodasińska Anna
(1)
Bogusz-Kaliś Wioletta
(1)
Bojarska-Ferenc Mariola
(1)
Bonds Lilian Verner
(1)
Boonen Aniek
(1)
Bowman Katy
(1)
Broniecka Anna
(1)
Bryła Paweł
(1)
Brzozowski Tomasz Michał (1954- )
(1)
Buchholz Aleksandra
(1)
Budziosz Jan
(1)
Budzyńska-Topolowska Janina (1919?-2015)
(1)
Bugaj Rafał
(1)
Bugajski Andrzej
(1)
Bulicz Ełła
(1)
Bulič Ella Georgievna
(1)
Bury Michael
(1)
Buśko Krzysztof
(1)
Bąk Stanisław Andrzej
(1)
Błachnio Dariusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(145)
2000 - 2009
(86)
1990 - 1999
(39)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(9)
1960 - 1969
(1)
1930 - 1939
(2)
1910 - 1919
(1)
1900 - 1909
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(290)
Wielka Brytania
(7)
Stany Zjednoczone
(7)
nieznany (0ol)
(3)
Austria
(2)
Niemcy
(2)
nieznany (plr)
(2)
nieznany (ber)
(1)
Kanada
(1)
Język
polski
(199)
nieznany (xxx)
(86)
angielski
(21)
niemiecki
(2)
litewski
(1)
Odbiorca
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Temat
Promocja zdrowia
(267)
Zdrowie
(77)
Sport
(43)
Edukacja zdrowotna
(36)
Aktywność fizyczna
(32)
Kultura fizyczna
(30)
Medycyna
(28)
Wychowanie fizyczne
(26)
Dietetyka
(24)
Turystyka
(24)
Żywienie
(23)
Rekreacja
(22)
Zdrowie publiczne
(22)
Odżywianie
(17)
Higiena
(14)
Psychologia
(13)
Zdrowy styl życia
(12)
Otyłość
(11)
Socjologia
(11)
Styl życia
(10)
Ćwiczenia fizyczne
(10)
Dieta
(9)
Marketing
(9)
Profilaktyka zdrowia
(9)
Health promotion
(8)
Nadwaga
(8)
Zdrowe odżywianie
(8)
Choroby
(7)
Fizjologia
(7)
Odchudzanie
(7)
Pielęgniarstwo
(7)
Gimnastyka
(6)
Ludzie starzy
(6)
Młodzież
(6)
Promocja
(6)
Sportowcy
(6)
Sprawność fizyczna
(6)
Wysiłek fizyczny
(6)
Promocja zdrowia
(5)
Fizjoterapia
(5)
Kobieta
(5)
Medycyna niekonwencjonalna
(5)
Medycyna społeczna
(5)
Odpoczynek
(5)
Pedagogika
(5)
Promocja handlowa
(5)
Przepisy kulinarne
(5)
Rehabilitacja
(5)
Rekreacja ruchowa
(5)
Seniorzy
(5)
Zachowania zdrowotne
(5)
Anthropomotorics
(4)
Antropomotoryka
(4)
Edukacja fizyczna
(4)
Gimnastyka lecznicza
(4)
Health
(4)
Higiena szkolna
(4)
Kobiety
(4)
Kręgosłup
(4)
Medicine
(4)
Olimpizm
(4)
Osoby z niepełnosprawnością
(4)
Recreation
(4)
Reklama
(4)
Starzenie się
(4)
Studenci
(4)
Służba zdrowia
(4)
Wegetarianizm
(4)
Wychowanie zdrowotne
(4)
Styl życia
(3)
Aktywność ruchowa
(3)
Alkohol
(3)
Anatomia
(3)
Antropometria
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko
(3)
Edukacja
(3)
Fitness
(3)
Gerontologia
(3)
Higiena ogólna
(3)
Jakość życia
(3)
Kondycja fizyczna
(3)
Konferencja krajowa
(3)
Mięśnie
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Nordic walking
(3)
Ontogeneza
(3)
Ortopedia
(3)
Profilaktyka zdrowotna
(3)
Promocja sportu
(3)
Spadek wagi
(3)
Trening sportowy
(3)
Uczniowie
(3)
Uzdrowiska
(3)
Zarządzanie
(3)
Żywność
(3)
Kultura fizyczna
(2)
Aktywnośc fizyczna
(2)
Antropologia
(2)
Biegi
(2)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Praca doktorska
(12)
Materiały konferencyjne
(6)
Poradniki
(6)
Monografia
(3)
Poradnik
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Czasopisma medyczne
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(2)
Zjazdy [Typ publikacji]
(2)
Czasopisma naukowe
(1)
Czasopisma polskie
(1)
Encyklopedie
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
315 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Marketing sportu / Andrzej Sznajder. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, cop. 2015. - 310 s. : il. ; 24 cm.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.53611, A.53613, A.53612 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.50584 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Chcę mieć zdrowe nogi / Artur Dziak. - Wyd. 7. - Warszawa : Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich, 1987. - 143, [1] s. : il. ; 21 cm.
(Zdrowie dla Wszystkich)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.53107 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania Naukowe / Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu ; nr 1)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.52562 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.53469 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.158 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.51847 (1 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.50487, II.50871 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy marketingu żywności / red. Maria Jeznach. - Warszawa : Wydaw. SGGW, 2007. - 176, [1] s. : il. ; 24 cm.
Czytelnia: II.48839 Higiena
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II.48839 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja darmowa Plik pdf jest zamknięty w postaci rastrowej złożonej ze skanów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja darmowa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
zaangażowania opartego na wielokierunkowej komunikacji, kokreacji i wszechstronnej współpracy. W tym duchu rozwija się model nauki obywatelskiej, która zakłada włączanie obywateli we współtworzenie wiedzy (citizen science). W przekonaniu autorów publikacji stwarza to szansę na zapobieganie rozprzestrzenianiu się dezinformacji i pseudonauki, a także może odegrać znaczącą rolę zarówno w przeciwdziałaniu wykluczeniu naukowemu, jak i w procesie demokratyzacji nauki. Książka ma dwie unikalne cechy. Po pierwsze, zagadnienie komunikacji naukowej zostało po raz pierwszy na polskim gruncie zaprezentowane tak szeroko, kompleksowo, ujmując nie tylko jej koncepcję, lecz także wyniki badań empirycznych. Po drugie, kwestie dotyczące komunikacji badano, wykorzystując do tego konsultacje społeczne inspirowane metodą World Wide Views (WWV). Zastosowano więc unikatowe, włączające obywateli podejście badawcze, które zostało opracowane i zaimplementowane w projekcie międzynarodowym H2020 CONCISE – Communication role on perception and beliefs of EU Citizens about Science.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
W niniejszym numerze czasopisma zamieszczono pięć artykułów naukowych oraz jedną informację o książce. Przedmiotem pierwszego artykułu było przedstawienie metod i warunków hodowli drożdży Rhodotorula spp., prowadzonych w celu otrzymania karotenoidów, w tym β-karotenu, które wykazują cenne właściwości prozdrowotne i dużą siłę barwiącą. Kolejne opracowanie dotyczyło prezentacji różnych form promocji sprzedaży słowackiej żywności na rynku krajowym oraz działań informacyjnych skierowanych do społeczeństwa w celu wspierania krajowych producentów żywności, a tym samym krajowej gospodarki. W następnej pracy przedstawiono problemy natury technologicznej i jakościowej oraz wyzwania stojące przed przemysłem piekarniczym związane z zapotrzebowaniem na produkty bezglutenowe o wysokiej wartości odżywczej. W czwartym opracowaniu scharakteryzowano wybrane przyprawy, kładąc szczególny nacisk na ich stosowanie w dietach leczniczych. W ostatniej pracy autorka przybliżyła możliwość wykorzystania pulsacyjnego pola elektrycznego (PEF) jako alternatywnej metody wstępnej obróbki produktów żywnościowych, pozwalającej na uszkodzenie membran komórkowych przed odwadnianiem osmotycznym, bez udziału wysokich temperatur i w efekcie skrócenia procesu suszenia czy zamrażania produktu. Redaktor NIT prof. dr hab. inż. Tomasz Lesiów zachęca do zapoznania się z wymienionymi pracami oraz do sięgnięcia po książkę autorstwa Tomasza Rokickiego zatytułowaną Transport intermodalny w łańcuchu dostaw – uwarunkowania organizacyjne, techniczne i ekonomiczne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W publikacji podjęto problematykę wykorzystywania informacji związanych ze zdrowiem w marketingu produktów żywnościowych, skupiając się przede wszystkim na oświadczeniach zdrowotnych i żywieniowych umieszczanych na etykietach. Wybór tematu wynikał z jednej strony z rosnącego znaczenia pozacenowych atrybutów produktów żywnościowych, do których zaliczają się dane o właściwościach odżywczych i zdrowotnych, a z drugiej – z luki badawczej w tym obszarze w polskiej literaturze przedmiotu. Monografia może być użyteczna zarówno dla uczonych zajmujących się marketingiem produktów żywnościowych lub naukami o żywności i żywieniu oraz studentów pokrewnych kierunków, jak i dla praktyków zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwach przetwórstwa i dystrybucji produktów z segmentu tzw. „zdrowej żywności”. ZE WSTĘPU Książka bardzo interesująca, oryginalna, warta rozpowszechnienia. Brak na polskim rynku wydawniczym tak kompleksowego opracowania. Podjęty przez Autora problem badawczy jest ważny i nietypowy. Zaletami monografii są zarówno wnikliwe studia literaturowe, jak i wyniki badań własnych Autora. Zgromadzony materiał jest bardzo bogaty i wartościowy. Publikacja ma znaczące walory aplikacyjne. Z RECENZJI DR HAB. RENATY NESTOROWICZ, PROF. UEP '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Nowe wydanie cieszącego się od lat niesłabnącym zainteresowaniem podręcznika do nauczania podstaw i specjalizacyjnych zagadnień marketingu. Publikacja ukazuje związki marketingu z zarządzaniem, mikro- i makroekonomią, psychologią, socjologią, przemysłem i handlem. Jest bogato ilustrowana rysunkami i przykładami doświadczeń polskich przedsiębiorstw. Zawiera indeks rzeczowy i bibliografię, a po każdym rozdziale pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne i studium przypadku. Ogromną zaletą książki jest przystępny język i przejrzysta struktura wykładu. Szerzej niż w innych podręcznikach nawiązuje do podstawowych funkcji zarzadzania (planowania, organizowania, przewodzenia i kontrolowania) omawia politykę i kalkulacje cen, rolę logistyki w dystrybucji, zarządzanie produktami przemysłowymi i usługami oraz marketing międzynarodowy. Podręcznik został napisany z myślą o studentach kierunków: ekonomia, finanse i rachunkowość, międzynarodowe stosunki gospodarcze, turystyka, zarządzanie, zarządzanie i inżyniera produkcji, zarządzanie publiczne oraz studiów podyplomowych i doktoranckich. Istotną cechą podręcznika jest połączenie elementów klasycznego marketingu z nowymi trendami. Treść książki obejmuje (…) aspekty funkcjonalne, menedżerskie i strategiczne marketingu. W części aplikacyjnej uwzględniono główne specyficzne obszary zastosowań marketingu: sfera usług, rynki przemysłowe, organizacje non-profit oraz rynki międzynarodowe. Marketing jest rozpatrywany z jego szerokim kontekstem społecznym i środowiskowym. (…) Publikacja reprezentuje ogromne walory dydaktyczne jako podręcznik. Poza przejrzystością na uwagę zasługują wprowadzone na końcu rozdziałów: pytania, case study i zadania do wykonania przez Czytelnika. prof. zw. dr hab. Marek Prymon Prof. zw. dr hab. Eugeniusz Michalski jest kierownikiem Katedry Zarządzania na Wydziale Nauk Ekonomicznych Politechniki Koszalińskiej. Był również dyrektorem Instytutu Ekonomii i Zarządzania oraz kierownikiem Katedry Marketingu Międzynarodowego PK. Wykłady prowadził w Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Politechnice Gdańskiej i Uniwersytecie Gdańskim. Jest autorem lub współautorem 21 książek i 118 artykułów naukowych z zakresu ekonomiki i organizacji przedsiębiorstwa, marketingu i zarządzania – opublikowanych w kraju i za granicą. Za podręcznik „Marketing” wraz z towarzyszącym mu aneksem internetowym (pierwszym tego rodzaju w Polsce) został uhonorowany Nagrodą Indywidualną Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w 2004 roku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zdrowie, choroba i medycyna w społeczeństwie globalnym. Niniejszy tom „Przeglądu Socjologicznego” jest prezentacją problematyki socjologii zdrowia, choroby i medycyny, podejmowanej przez polskich badaczy reprezentujących różne ośrodki. Ich celem jest przedstawienie najnowszych wyników badań własnych oraz analiz literaturowych obejmujących problemy medycyny i zdrowia, mających wpływ na postrzeganie sytuacji zdrowotnej polskiego społeczeństwa i stanu polskiego sektora ochrony zdrowia. Artykuły prezentowane w tomie, odwołując się do teorii socjologicznych i badań empirycznych, omawiają najważniejsze zagadnienia zdrowia, choroby i medycyny widziane w perspektywie globalnych procesów cywilizacyjnych. Dominujące tematy i wątki skupiają się wokół takich zagadnień, jak: a) swoistość i budowanie tożsamości socjologii medycyny w Polsce wobec trendów światowych; b) analiza zdarzeń dotyczących zdrowia i choroby w kontekście procesów epidemiologicznych, emigracyjnych i medykalizacji życia codziennego; c) zmiany w modelach relacji lekarz – pacjent, wynikające z nowych technologii komunikowania i zastosowania Internetu w organizacji usług zdrowotnych; d) choroby przewlekłe w analizach socjologii niepełnosprawności; e) opis zależności między religią a zdrowiem w perspektywie medycyny konwencjonalnej i niekonwencjonalnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Z wielką przyjemnością oddajemy w Państwa ręce publikację pt. Polityka ekonomiczna, wydaną w ramach Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Opracowanie składa się z 58 artykułów (w tym 5 w języku angielskim), w których Autorzy prezentują wyniki badań dotyczących zagadnień związanych z funkcjonowaniem współczesnych systemów gospodarczych w zakresie polityki gospodarczej. Tematyka podjęta w artykułach jest stosunkowo szeroka – mieści się w czterech obszarach problemowych. Pierwszy przedstawia rozważania związane z polityką innowacyjną, wolnością prowadzenia działalności gospodarczej oraz for-mami współpracy przedsiębiorstw. Drugi obszar dotyczy polityki transportowej, w tym infrastruktury i konkurencji. Trzeci obejmuje opracowania z zakresu polityki społecznej i zdrowotnej państwa – na poziomie zarówno krajowym, jak i lokalnym. Czwartą grupę stanowią artykuły dotyczące rolnictwa, w tym szczególnie wspólnej polityki rolnej i przemian w strukturze agrarnej. Publikacja przeznaczona jest dla pracowników naukowych szkół wyższych, specjalistów zajmujących się w praktyce problematyką ekonomiczną, studentów studiów ekonomicznych oraz słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich. Artykuły składające się na niniejszy zbiór były recenzowane przez samodzielnych pracowników naukowych uniwersytetów, w większości kierowników katedr polityki ekonomicznej. W tym miejscu chcielibyśmy serdecznie podziękować za wnikliwe i rzetelne recenzje, często inspirujące do dalszych badań. Oddając po-wyższą publikację do rąk naszych Czytelników, wyrażamy nadzieję, że ze względu na jej wszechstronny charakter spotka się ona z zainteresowaniem i przyczyni do rozpoczęcia inspirujących dyskusji naukowych. Jerzy Sokołowski, Grażyna Węgrzyn
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
„Nauczanie i promocja języka polskiego w świecie. Diagnoza – stan – perspektywy” to pozycja obowiązkowa na półkach nauczycieli, wykładowców, lektorów, działaczy polonijnych, animatorów kultury, dziennikarzy, dyplomatów – jednym słowem wszystkich, którym prestiż języka polskiego w świecie leży na sercu i od których los i status języka polskiego na świecie zależy. Publikację stworzył zespół autorski w składzie: Władysław Miodunka, Jolanta Tambor, Aleksandra Achtelik, Romuald Cudak, Danuta Krzyżyk, Jan Mazur, Bernadeta Niesporek-Szamburska, Kazimierz Ożóg, Adam Pawłowski, Dorota Praszałowicz, Anna Seretny, Roman Szul, Agnieszka Tambor, Tadeusz Zgółka (współpraca: Małgorzata Smereczniak, Karolina Graboń). Autorzy to jednocześnie zespół ekspertów powołany przez JM Rektora UŚ na mocy umowy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego w styczniu 2017 roku w celu opracowaniu strategii nauczania i promocji języka polskiego w świecie, która miała uwzględniać: - nauczanie języka polskiego jako obcego we wszystkich grupach wiekowych, na wszystkich poziomach, zarówno w systemie oświaty i szkolnictwa wyższego, jak i w innych formach; - promocję języka polskiego w świecie, wraz ze wskazaniem priorytetowych kierunków geograficznych i obszarów merytorycznych oraz narzędzi promocji; - koordynację działań oraz określenie zadań poszczególnych instytucji; - wskazanie zakresu niezbędnych zmian legislacyjnych i sposobów finansowania. Prace nad strategią ukończono w lipcu 2017 roku, książka ukazuje się w lipcu 2018 roku. Odległość czasowa niezbyt wielka, ale brzemienna w wydarzenia. Przede wszystkim w październiku 2017 roku została powołana do życia Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej, instytucja, która przejęła zadania Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynrodowej, ale też kilku innych działów, wydziałów i departamentów resortowych. Przed publikacją autorzy starali się wprowadzić konieczne zmiany, uwzględniające nową sytuację, choć nie zawsze było to możliwe. Autorzy diagnozują aktualny stan nauczania i promocji języka polskiego w świecie i sugerują najlepsze sposoby rozwikłania problemów, podpowiadają najlepsze rozwiązania. Zdajemy sobie sprawę, że szybka realizacja niektórych proponowanych zmian nie jest możliwa, gdyż wymagałaby ogromnych zmian systemowych – są to jednak plany maksimum, które pokazują bolączki i rzeczy ważne dla nauczycieli, uczniów, studentów, rodziców dzieci polskiego pochodzenia i cudzoziemców z różnych powodów uczących się języka polskiego (np. migrantów, uchodźców, ale też reemigrantów, którzy wchodzą w polski system edukacyjny), ważne także dla miłośników polskiej literatury, polskiego teatru i polskiego kina, przebywających za granicą, gdzie dostęp do dóbr kultury bywa bardzo ograniczony; dla polskich turystów, podróżników, pasażerów, którzy próżno oczekują polskich zapowiedzi w samolotach, polskojęzycznej obsługi w pociągach czy polskich napisów na takich lotniskach. Fragmenty tej publikacji będą przydatne na specjalnościach glottodydaktycznych, na podyplomowych studiach kształcących przyszłych nauczycieli języka polskiego jako obcego. Powinni po nią sięgnąć nauczyciele i wykładowcy, ale też studenci. Inspirację z tego opracowania winni czerpać ci, od których pewne zmiany, decyzje, możliwości wcielenia w życie proponowanych rozwiązań zależą. Opracowanie pokazuje stan na przełomie lat 2017 i 2018 – stan, który systemowo wciąż jest taki sam. Daje podstawę do przemyślenia, wskazuje, co można naprawić szybko i łatwo, a co wymaga o wiele większego wysiłku. Chcemy zdecydowanie podkreślić – a to bardzo ważne – że opracowanie pokazuje też wszystkie dotychczasowe osiągnięcia, sukcesy i mocne strony polskiej edukacji glottodydaktycznej oraz promocji Polski i języka polskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zamieszczone w zeszycie artykuły, które są efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych w różnych ośrodkach akademickich, zawierają wiele ciekawych poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W zgromadzonych tu publikacjach Czytelnik może znaleźć sporo oryginalnych ujęć teoretycznych dotyczących prawnych aspektów promocji zatrudnienia osób bezrobotnych, metod poradnictwa zawodowego i pośrednictwa pracy, zasad i przepisów prawnych ochrony własności intelektualnej oraz kierunków rozwoju edukacji w zakresie ergonomii i ochrony środowiska w sektorze turystycznym i energetycznym. Głównym celem tej publikacji jest zebranie wybranych, ważniejszych elementów, które decydują o efektywnym i kreatywnym zarządzaniu zasobami materialnymi i niematerialnymi w przedsiębiorstwie. Zeszyt ten może posłużyć jako skrótowy, lecz pełen wnikliwych spostrzeżeń podręcznik i przewodnik po zagadnieniach produktywności, ergonomii oraz ochrony pracy. Problematyka zawarta w artykułach ergonomicznych została zaprezentowana na II Międzynarodowym Kongresie Ergonomii w Poznaniu w 2015 roku, zorganizowanym przez Polskie Towarzystwo Ergonomiczne i Politechnikę Poznańską. Teksty te są rezultatem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, jak również stanowią pokłosie ożywionej dyskusji odbywającej się w trakcie obrad Kongresu, prezentując wiele interesujących informacji. (...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem przygotowanego podręcznika jest zaprezentowanie najważniejszych zasad oraz technik marketingowych służących zwiększaniu skuteczności działania przedsiębiorstwa na rynku. Przesądziło to o treści podręcznika, w którym definiowane koncepcje, strategie oraz trendy zostały zilustrowane wieloma przykładami praktycznymi. Ich zadaniem jest ułatwienie rozumienia zasad marketingu, a zarazem pobudzenie do kreowania własnych rozwiązań. W naszym przekonaniu zawarte w podręczniku treści mogą być użyteczne zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, także technicznych, humanistycznych i artystycznych, jak i dla osób działających w praktyce, czyli pracowników przedsiębiorstw oraz instytucji. Rozdział pierwszy prezentuje istotę oraz genezę marketingu, a także marketing jako koncepcję zarządzania przedsiębiorstwem, wskazując również na kierunki rozwoju. W rozdziale drugim przedstawiono odrębności marketingu w odniesieniu do podstawowych rynków, a mianowicie rynku dóbr konsumpcyjnych, rynku instytucjonalnego, sektora usług i organizacji non profit. Rozdział trzeci zawiera rozważania na temat procesu tworzenia i wdrażania strategii marketingowych, jest wzbogacony klasyfikacją i oceną różnych typów strategii. Kontynuacja tej problematyki, odniesiona do strategii konkurowania oraz budowania przewagi konkurencyjnej z uwzględnieniem modelu M. Portera, stanowi treść rozdziału czwartego. Istotą marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem jest wiedza na temat zachowań konsumentów oraz segmentów rynkowych. W rozdziale piątym scharakteryzowano zachowania konsumentów, omówiono proces decyzyjny na różnych rynkach, krytycznie opisano trendy zachowań konsumentów, a także odwołano się do ekonomii behawioralnej i wyników badań neuromarketingowych. W rozdziale szóstym przedstawiono istotę oraz kryteria segmentacji, a także ich znaczenie w pozycjonowaniu produktów i marek. Rozdział siódmy poświęcono omówieniu metod badania potrzeb oraz zachowań konsumentów. Wiedząc, że konsumenci są w centrum zainteresowania marketingowego przedsiębiorstwa, przybliżono sposoby pozyskiwania informacji oraz metody badań ilościowych i jakościowych. W rozdziale ósmym zaprezentowano zagadnienia związane z produktem, cyklem jego życia, zarządzaniem portfelem produktów, zadaniami menedżera produktu, strategią wprowadzania nowego produktu na rynek oraz strategią opakowania. Rozdział dziewiąty skupia uwagę Czytelnika na sposobach budowania pozycji marki oraz zarządzania wizerunkiem przedsiębiorstwa. W rozdziale dziesiątym opisano strategie cenowe, wskazując na znaczenie wartości w procesie budowania oferty przedsiębiorstwa. Kolejny, jedenasty rozdział zawiera rozważania na temat zarządzania dystrybucją. Obok treści związanych ze strategią dystrybucji pokazano trendy, które są obserwowane w tym obszarze. Rozdziały dwunasty i trzynasty przedstawiają sposoby i formy komunikacji. W pierwszym z nich skoncentrowano się na wyjaśnieniu form i narzędzi komunikacji masowej, a w drugim przedstawiono sposoby komunikacji bezpośredniej. Podstawą działań operacyjnych przedsiębiorstwa jest z reguły plan marketingowy. Rozdział czternasty zawiera omówienie procedury, etapów oraz struktury planu marketingowego w przedsiębiorstwie. W rozdziale końcowym, piętnastym, wskazano na istotę i znaczenie kontroli działalności marketingowej ze szczególnym uwzględnieniem pomiaru wyników i audytu marketingowego oraz organizacyjnych aspektów kontroli marketingu. Wychodząc z założenia, że przygotowany podręcznik ma służyć zdobywaniu wiedzy z zakresu marketingu oraz umiejętności jej praktycznego wykorzystania, na końcu każdego z rozdziałów zawarto pytania oraz zadania do samodzielnego rozwiązania. Duża część proponowanych zadań może być wykonywana w zespołach, co ma służyć zdobywaniu kwalifikacji w zakresie pracy grupowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej