Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(2505)
IBUK Libra
(45)
Forma i typ
Książki
(2445)
Czasopisma
(56)
E-booki
(45)
Publikacje naukowe
(19)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Rękopisy
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(2659)
tylko na miejscu
(321)
wypożyczone
(80)
nieokreślona
(13)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(1162)
Dla pracowników AWF
(1454)
Czytelnia
(321)
Czytelnia - po rezerwacji
(136)
Autor
Tomaszewski Tadeusz
(29)
Włodarski Ziemowit
(24)
Strelau Jan
(21)
Guszkowska Monika
(20)
Pieter Józef
(19)
Radzicki Józef
(16)
Gracz Jacek (1947- )
(15)
Szewczuk Włodzimierz
(15)
Gerstmann Stanisław
(14)
Wołoszynowa Lidia
(14)
Przetacznik-Gierowska Maria
(13)
Sankowski Tadeusz
(13)
Żebrowska Maria
(12)
Kozielecki Józef
(11)
Przetacznikowa Maria
(10)
Reykowski Janusz
(10)
Brzeziński Jerzy
(9)
Pietrasiński Zbigniew
(9)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(8)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(8)
Harwas-Napierała Barbara
(8)
Mika Stanisław
(8)
Rychta Tadeusz Jan
(8)
Tyszkowa Maria
(8)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(8)
Abramowska Barbara Ewa
(7)
Babska Zofia
(7)
Bilikiewicz Adam
(7)
Fraisse Paul
(7)
Guilford Joy Paul
(7)
Kurcz Ida
(7)
McCann Vivian
(7)
Piaget Jean
(7)
Rudik Petr Antonovič
(7)
Skorny Zbigniew
(7)
Trempała Janusz
(7)
Baley Stefan
(6)
Cratty Bryant J
(6)
Katz David
(6)
Materska Maria (1942- )
(6)
Obuchowska Irena
(6)
Obuchowski Kazimierz
(6)
Papaioannou Athanasios
(6)
Putkiewicz Zygmunt
(6)
Rychta Tadeusz
(6)
Schlosberg Harold
(6)
Theodorakis Yannis
(6)
Woodworth Robert S
(6)
Wundt Wilhelm
(6)
Aronson Elliot
(5)
Blecharz Jan
(5)
Dorsch Friedrich
(5)
Ebbinghaus Hermann
(5)
Geblewicz Eugeniusz (1904-1974)
(5)
Goudas Marios
(5)
Gurycka Antonina
(5)
Hellpach Willy
(5)
Hilgard Ernest R
(5)
Hošek Václav
(5)
Jung Carl Gustav
(5)
Jurkowski Andrzej
(5)
Kołakowska Tamara
(5)
Krawczyński Marcin
(5)
Kreutz Mieczysław
(5)
Matczak Anna (1938- )
(5)
Okóń Jan
(5)
Olszewska Gertruda
(5)
Pieron Henri
(5)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(5)
Sęk Helena
(5)
Wasilewski Erazm ( -2012)
(5)
Witwicki Władysław
(5)
Wojciszke Bogdan
(5)
Attwood Tony (1952- )
(4)
Basiaga-Pasternak Joanna
(4)
Boring Edwin Garrigues
(4)
Brzezińska Anna Izabela
(4)
Butcher James N
(4)
Carson Robert C
(4)
Chmielnicka-Plaskota Aleksandra
(4)
Ciechanowicz Anna
(4)
Cleary Denis
(4)
Czajkowski Zbigniew
(4)
Czerniawska Ewa (1955- )
(4)
Dietrich Włodzimierz
(4)
Doliński Dariusz
(4)
Dubowik Ewa
(4)
English Horace B
(4)
Ferguson George A
(4)
Garczyński Stefan
(4)
Geblewicz Maria
(4)
Giese Fritz
(4)
Huciński Tadeusz (1946-2021)
(4)
James William
(4)
Jankowski Kazimierz
(4)
Janus Edyta
(4)
Jarosz Marek
(4)
Karolak Wiesław (1949- )
(4)
Karolczak-Biernacka Barbara
(4)
Kosiewicz Jerzy (1949- )
(4)
Rok wydania
2020 - 2024
(120)
2010 - 2019
(357)
2000 - 2009
(312)
1990 - 1999
(306)
1980 - 1989
(260)
1970 - 1979
(363)
1960 - 1969
(463)
1950 - 1959
(110)
1940 - 1949
(93)
1930 - 1939
(50)
1920 - 1929
(53)
1910 - 1919
(21)
1900 - 1909
(30)
1890 - 1899
(2)
1880 - 1889
(4)
1870 - 1879
(1)
1860 - 1869
(1)
1820 - 1829
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1901-2000
(5)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(2042)
Niemcy
(173)
Stany Zjednoczone
(114)
Wielka Brytania
(51)
nieznany (xxr)
(51)
nieznany (xxx)
(33)
nieznany (0ol)
(16)
nieznany (cs)
(13)
Litwa
(12)
Kanada
(9)
Grecja
(7)
nieznany (1ol)
(6)
Włochy
(4)
Rumunia
(3)
Austria
(2)
Dania
(2)
nieznany (il)
(2)
nieznany (l)
(2)
nieznany (0dp)
(1)
Australia
(1)
Bułgaria
(1)
Chiny
(1)
nieznany (esp)
(1)
Węgry
(1)
nieznany (l a)
(1)
Holandia
(1)
nieznany (nzr)
(1)
nieznany (plr)
(1)
nieznany (spr)
(1)
Szwecja
(1)
nieznany (t a)
(1)
Ukraina
(1)
Czechy
(1)
Język
nieznany (xxx)
(1010)
polski
(693)
angielski
(376)
niemiecki
(280)
rosyjski
(64)
francuski
(63)
czeski
(17)
litewski
(5)
nieznany (ol)
(3)
rumuński
(3)
nieznany (ng)
(2)
ukraiński
(2)
bułgarski
(1)
węgierski
(1)
włoski
(1)
wiele języków
(1)
hiszpański
(1)
Odbiorca
Psycholodzy
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Psychiatrzy
(3)
Neurolodzy
(2)
Pediatrzy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Katecheci
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Psychologia
(1647)
Psychologia sportu
(317)
Sport
(315)
Socjologia
(120)
Medycyna
(98)
Pedagogika
(86)
Psychologia społeczna
(78)
Psychologia wychowawcza
(72)
Psychoterapia
(63)
Osobowość
(62)
Psychiatria
(61)
Dziecko
(52)
Niepełnosprawni
(49)
Psychologia dziecka
(46)
Stres
(46)
Fizjologia
(44)
Psychologia
(41)
Filozofia
(41)
Psychologia rozwojowa
(40)
Psychology
(38)
Wychowanie fizyczne
(38)
Dzieci
(35)
Psychologia eksperymentalna
(35)
Rehabilitacja
(33)
Psychoanaliza
(32)
Psychopatologia
(32)
Zdrowie
(31)
Kultura fizyczna
(30)
Podręczniki akademickie
(30)
Psychofizjologia
(27)
Praca
(25)
Młodzież
(24)
Sportowcy
(24)
Psychologia kliniczna
(23)
Piłka nożna
(22)
Aktywność fizyczna
(21)
Fizjoterapia
(18)
Edukacja
(17)
Promocja zdrowia
(17)
Turystyka
(17)
Agresja
(16)
Psychologia pracy
(16)
Alkoholizm
(15)
Mózg
(15)
Nauczanie
(15)
Praca doktorska
(15)
Trening sportowy
(15)
Biologia
(14)
Kobieta
(14)
Medycyna sportowa
(14)
Pedagogika specjalna
(14)
Wychowanie
(14)
Nauczyciele
(13)
Rodzina
(13)
Komunikacja interpersonalna
(12)
Nauka
(12)
Niepełnosprawni umysłowo
(12)
Psychomotoryka
(12)
Sociology
(12)
Socjologia sportu
(12)
Sport psychology
(12)
Starzenie się
(12)
Stosunki interpersonalne
(12)
Uzależnienia
(12)
Wychowanie w rodzinie
(12)
Zaburzenia psychiczne
(12)
Education
(11)
Nauki społeczne
(11)
Physiology
(11)
Psychofizyka
(11)
Psychologia dzieci i młodzieży
(11)
Studenci
(11)
Uczenie się
(11)
Antropologia
(10)
Arteterapia
(10)
Etyka
(10)
Komunikacja społeczna
(10)
Kultura
(10)
Lęk
(10)
Medicine
(10)
Motoryka
(10)
Pielęgniarstwo
(10)
Seksuologia
(10)
Seniorzy
(10)
Agresywność
(9)
Filozofia sportu
(9)
Historia sportu
(9)
Osoby z niepełnosprawnością
(9)
Samopoznanie
(9)
Sprawność fizyczna
(9)
Statystyka
(9)
Tenis
(9)
Zarządzanie
(9)
Bibliografia
(8)
Człowiek
(8)
Dysertacja
(8)
Gimnastyka
(8)
Gry i zabawy
(8)
Motywacja
(8)
Neurologia
(8)
Temat: czas
1901-
(4)
1801-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Legnicko-Głogowski Okręg Miedziowy (Polska)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Szwajcaria
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Praca doktorska
(70)
Materiały konferencyjne
(10)
Podręczniki [Typ publikacji]
(9)
Podręczniki akademickie
(8)
Podręczniki
(7)
Poradnik
(7)
Praca zbiorowa
(6)
Prace popularne [Typ publikacji]
(5)
Poradniki
(4)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(4)
Czasopisma naukowe
(3)
Podręcznik akademicki
(3)
Prasa pedagogiczna
(3)
Czasopisma polskie
(2)
Dysertacja - streszczenie
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Czasopisma [Typ publikacji]
(1)
Czasopisma amerykańskie
(1)
Czasopisma medyczne
(1)
Dysertacje i rozprawy akademickie [Typ publikacji]
(1)
Literatura polska dla młodzieży
(1)
Monografie [Typ publikacji]
(1)
Nowele polskie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki [typ publikacji]
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Prace doktorskie
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Słownik
(1)
Zjazdy [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
2550 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Autorzy pracy – na podstawie analizy historii życia osób, które doświadczyły ograniczenia sprawności – stawiają sobie za cel prześledzenie, w jaki sposób przemiany zachodzące w dynamicznie ujętym środowisku społecznym jednostki wpływają na kształt tych fragmentów jej biografii, które wiążą się z aktywnością zawodową. Posługując się metodą analizy biograficznej, prezentują i analizują losy sześciu osób z ograniczeniami sprawności, których historie życia (ujęte w aspekcie aktywności zawodowej) przypisują do jednego z czterech odmiennych, opisanych w pracy modeli trajektorii życia: „wznoszącej się”, „zablokowanej”, „opadającej” i „naprzemiennej”. (...) (...) Przedstawione [w części teoretycznej] myśli są niewątpliwie ważnym czynnikiem dla stymulowania rozwoju refleksyjności społecznej w obszarze dyskursu dotyczącego aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych, czy niepełnosprawności w ogóle. W tym kontekście warte są szerszego upublicznienia. Krzysztof Puchalski Instytut Medycyny Pracy im. prof. J. Nofera w Łodzi, SWPS w Warszawie (...) chciałabym wyraźnie podkreślić walory pracy – jest jasno skonstruowana, przekonująco wprowadza wątek patrzenia na karierę zawodową z indywidualnego punktu widzenia, dostarcza dowodu (w postaci konkretnych historii życia), że różnorodność awansu zawodowego wśród osób niepełnosprawnych jest podobna do tej, z jaką mamy do czynienia wśród osób sprawnych. Tak więc to my, „sprawni”, musimy zmienić swój punkt widzenia. prof. dr hab. Elżbieta Hornowska Instytut Psychologii UAM w Poznaniu, SWPS w Warszawie Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wydana w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii III: OSOBY Z OGRANICZENIEM SPRAWNOŚCI NA RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W publikacji skupiono się na zagadnieniach związanych z nauczaniem oraz uczeniem się języków, nie tylko obcych. Jej różnorodność tematyczna jest najlepszym dowodem na to, jak szerokie są obecnie zainteresowania młodych badaczy. W pierwszej części skupiono się na ukazaniu uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga dotyczy badań w obrębie uczenia się oraz nauczania języków obcych; w trzeciej skoncentrowano się na praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych. Informacje te pozwolą na zaprojektowanie nowego kursu pisania w języku angielskim, którego celem jest nie tylko zmiana podejścia studentów do pisania na bardziej pozytywne, ale także zapewnienie wsparcia przy pisaniu akademickim. Zaproponowana metoda „stacji uczenia się” pozwala zarówno na indywidualną pracę każdego ucznia, jak i na wymianę informacji z partnerem lub członkiem grupy. Wprowadzany regularnie na zajęciach językowych trening strategiczny pozwoli uczniom nie tylko na pogłębienie swojej wiedzy o efektywnych strategiach uczenia się, ale także zwiększy ich szanse na sukces w nauce języka obcego. Zgodnie z wynikami badań nauczyciele z wyższą inteligencją emocjonalną są wyżej oceniani przez swoich uczniów. Książka jest skierowana przede wszystkim do studentów kierunków neofilologicznych, zainteresowanych zgłębianiem problemów natury psycholingwistycznej, a także pragnących doskonalić swój warsztat nauczyciela języka obcego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W dniach 25-26 kwietnia we Wrocławiu odbyła się Ogólnopolska Konferencja Naukowa QOL 2017 pt. „Paradygmaty badawcze jakości życia w ekonomii, zarządzaniu i psychologii”. Konferencja o zasięgu międzynarodowym jest organizowana cyklicznie od 1999 r. przez Katedrę Statystyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Jej pomysłodawcą jest wieloletni kierownik Katedry Statystyki prof. Walenty Ostasiewicz. Ze względu na bardzo duże zainteresowanie krajowych środowisk akademickich w tym roku po raz pierwszy konferencja miała zasięg ogólnopolski. Głównym jej celem było stworzenie ogólnopolskiego forum przedstawicieli możliwie wszystkich ośrodków zajmujących się problematyką jakości życia. W wielu krajach Europy, a także w Kanadzie i Australii, badania w zakresie jakości życia organizowane są instytucjonalnie. Poza instytucjami rządowymi funkcjonują organizacje pozarządowe, zwykle powiązane w sieci, dzięki którym możliwe jest przeprowadzanie konsultacji narodowych i debat okrągłych stołów. W Polsce takiego zorganizowania nie ma, choć publikowane są niezwykle wartościowe prace, które zazwyczaj są artykułami pojedynczych autorów. Celem wrocławskiego spotkania było nie tylko wzajemne poznanie się, prezentacja prac, wymiana poglądów, ale i wspólna dyskusja nad kierunkami i perspektywami przyszłych badań w Polsce. Podczas konferencji wygłoszono 63 referaty, których tematyka obejmowała nie tylko tytułową problematykę jakości życia w ekonomii, zarządzaniu i psychologii, ale również zagadnienia dotyczące metodologii badań jakości życia, nierówności oraz zdrowia i jakości życia. Na konferencji, oprócz referatów zawierających oryginalne wyniki, były również prezentowane referaty przeglądowe, informacje o realizowanych projektach i o zastosowaniach metod statystycznych w praktyce. W wyniku integracji środowiska naukowego powstały dwie monografie na temat jakości życia. Jedna dotyczy zarządzania jakością życia oraz jej pomiaru (red. E. Frątczak, T. Panek, T. Słaby), druga jest związana z problemami nierówności ekonomicznych (red. S.M. Kot). Ponadto rozszerzone wersje niektórych prezentowanych referatów Autorzy przygotowali w postaci artykułów naukowych. Te, które uzyskały pozytywne recenzje, zostały zamieszczone w niniejszym opracowaniu. Pragnę podziękować Autorom za ich prace, a Recenzentom za cenne uwagi i sugestie, które przyczyniły się do utrzymania odpowiedniego poziomu naukowego naszej publikacji. Słowa podziękowania kieruję również do pracowników Wydawnictwa za ich współpracę, okazywaną pomoc i uprzejmość. Edyta Mazurek
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W historii, tradycji i funkcjonowaniu warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego rok 2019 jest szczególnie ważny. Jest to bowiem rok Jubileuszu 90-lecia uczelni. Stanowi okazję do wspomnień i refleksji z przeszłości, ale także do planów, dnia dzisiejszego i perspektywy jutra. Inspiruje wyobraźnię i kreatywność, skłania do podsumowań i ocen. W przypadku rozwoju i funkcjonowania instytucji przypominane są osoby i wydarzenia, które odegrały szczególnie znaczące role. Jubileusz jest okazją do pokazania rozwoju warszawskiej myśli humanistycznej o wychowaniu fizycznym i sporcie w dziejach uczelni, której wyznaczono społeczną rolę w kształceniu kadr wychowania fizycznego. Jaki udział mają pedagodzy i psycholodzy w jej rozwoju w perspektywie 90-lecia? Celem tej monografii jest przedstawienie dorobku naukowego pedagogów i psychologów wniesionego w rozwój nauk o kulturze fizycznej i rozwój warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego. Ta uczelnia była pierwszym i przez wiele lat jedynym ośrodkiem kształcącym i badawczym w zakresie wychowania fizycznego. O konieczności i zasadności powołania centralnego ośrodka kształcenia na potrzeby wychowania fizycznego wypowiedział się Sejm Nauczycielski w 1919 r. Powstały w 1929 r. Centralny Instytut Wychowania Fizycznego stał się zaczynem rozwoju nauk o kulturze fizycznej. Jako instytucja centralna stanowił wzór dla kolejnych inicjatyw powstających w naszym kraju. W monografii podkreślamy warszawską myśl pedagogiczną i psychologiczną o wychowaniu fizycznym i sporcie, lecz w istocie rzeczy jest to myśl ogólnopolska, ponieważ promieniowała na cały kraj. Warszawska uczelnia otrzymała jako pierwsza uprawnienia do nadawania stopni naukowych doktora i doktora habilitowanego oraz tytułu naukowego profesora. To w niej zdobywali stopnie i tytuł naukowy pracownicy naukowo-dydaktyczni powstałych po II wojnie światowej szkół wychowania fizycznego. Warszawska AWF przez dziesiątki lat stanowiła źródło wiedzy, inicjatyw naukowo-badawczych i programowych. Warszawska uczelnia zapoczątkowała tworzenie zakładów, katedr i pracowni, w których realizowano projekty naukowo-badawcze. Wyznaczała także kierunki badań naukowych. To środowisko warszawskiej AWF rozpoczęło badania wychowawczych wartości sportu, fair play jako źródło wartości moralnych, humanistycznych przesłanek olimpizmu i ruchu olimpijskiego. To tu została powołana pierwsza pracowania olimpizmu (1978r.). Do realizacji projektów resortowych, węzłowych i innych warszawska uczelnia zapraszała nauczycieli akademickich innych uczelni wychowania fizycznego i ośrodków naukowo-badawczych. W ten sposób warszawska myśl naukowa stawała się powszechną. Oczywiście rozwijała się we współpracy z innymi ośrodkami uniwersyteckimi, w których kształcono studentów na potrzeby wychowania fizycznego. Warszawską myśl o wychowaniu fizycznym i sporcie szczególnie wzmocniły uczelnie Poznania i Krakowa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja darmowa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Poszukujesz efektywnych ćwiczeń z komunikacji międzyludzkiej do aktywizacji grupy? Nasz e-book "Mini Trening Komunikacji Interpersonalnej" to właściwa odpowiedź. Zaprojektowany dla tych, którzy pragną, by ich komunikat docierał skutecznie do innych, niezależnie od tego, czy są szkoleniowcem, nauczycielem czy pracują w biznesie. Zawiera 15 sprawdzonych zadań grupowych w trzech kluczowych obszarach: komunikacji werbalnej, aktywnym słuchaniu oraz mowy ciała. Łatwe do wdrożenia w domu, w szkole, w biurze i na szkoleniu; doskonałe do samorozwoju i edukacji. Rekomendowany dla specjalistów z zakresu edukacji i biznesu, ale również dla każdego pragnącego doskonalić swoje umiejętności komunikacyjne. E-book ten jest dedykowany szkoleniowcom, trenerom (TUS), wykładowcom, psychologom, pedagogom, nauczycielom, doradcom zawodowym oraz mediatorom, ale także wszystkim, którzy pragną rozwijać swoje umiejętności komunikacyjne w praktyce.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jednym z twierdzeń najczęściej powtarzanych przez teoretyków i praktyków zarządzania jest to mówiące, że ludzie są najważniejszym zasobem organizacji, warunkującym jej przetrwanie i rozwój. Jednocześnie jest to też bezsprzecznie jeden z najtrudniejszych dla menedżerów obszar zarządzania - z uwagi na nieprzewidywalność i ograniczoną sterowalność całego społecznego podsystemu organizacji. W obliczu tego wyzwania poszukiwane są skuteczne praktyki zarządzania zasobami ludzkimi. Menedżerowie pełnią w tym procesie bardzo ważną funkcję. Dążą do przywództwa, podejmują próby tworzenia skutecznych systemów motywowania oraz wykorzystują zróżnicowane narzędzia zarządzania kadrami, a wszystko to w imię budowania kapitału ludzkiego. Co ciekawe - te starania nie zawsze jednak przynoszą oczekiwane skutki. Ukształtowany z czasem charakter relacji przełożony – podwładny może okazać się bardziej lub mniej proefektywnościowy. Tworzenie skutecznych systemów motywowania i wspieranie zaangażowania pracowników w warunkach różnorodności postaw i nietrwałości struktur organizacyjnych wynikającej ze zmienności otoczenia są wciąż uznawane za największe wyzwania współczesnego zarządzania zasobami ludzkimi. Ludzie różnie interpretują te same bodźce, a zatem celowe działania skutkują wielością indeterministycznych, trudnych do przewidzenia zmian w całej organizacji. Ostatecznie pojawiające się paradygmaty nierzadko nie znajdują potwierdzenia w praktyce organizacyjnej, przepełnionej wieloma sprzecznościami. Należy pogodzić się chyba z faktem, że paradoksy są wpisane w rzeczywistość organizacyjną, której uczestnicy wciąż balansują pomiędzy dychotomicznymi wyborami, często wykluczającymi się, ale też w rezultacie uzupełniającymi istotę trwania i rozwoju. Niniejsza publikacja to zestawienie różnorodnych artykułów przygotowanych na potrzeby Szkoły Letniej Zarządzania 2016, zatytułowanej „W świecie paradoksów i paradygmatów zarządzania”. Opracowania są utrzymane w optyce postaw, zachowań i relacji pomiędzy ludźmi w organizacji, a główne perspektywy rozważań obejmują: 1) przywództwo i role menedżerskie, 2) kompetencje pracownicze, 3) kapitał ludzki oraz 4) wybrane praktyki zarządzania kadrami, głównie nakierowane na motywację i zaangażowanie pracowników. Żywimy nadzieję, że lektura po-może czytelnikom nieco lepiej odnaleźć się w świecie paradoksów i paradygmatów ludzkiej strony zarządzania. Ewa Głuszek, Sylwia Stańczyk
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Problem starości i funkcjonowania ludzi starszych jest w dzisiejszych czasach przedmiotem licznych dyskusji społecznych, bowiem dane demograficzne wskazują, że w wielu krajach wzrasta procent ludzi w wieku senioralnym. Dlatego przygotowanie i edukacja społeczeństwa do starości stanowić powinny nowe wyzwanie społeczne. Tym bardziej, że codzienna praktyka wskazuje, iż stosunek społeczeństwa do ludzi starszych jest bardzo różny, a ponadto uwarunkowany jest wieloma czynnikami. Zaliczyć do nich można najbliższe otoczenie, w którym senior funkcjonuje, sytuacje społeczne, w których się znajduje, sytuacje ekonomiczne, rodzinne i zdrowotne oraz sposób, w jaki nawiązuje kontakty społeczne, a także witalność życiowa, jaką przejawiają starsi ludzie. Kluczowym celem publikacji jest próba oceny postaw w stosunku do ludzi starszych oraz analiza jakości ich życia. Poznanie postaw wobec seniorów jest bardzo ważne, gdyż stereotypowe poglądy są często istotną przyczyną niewłaściwego traktowania ludzi starszych. W konsekwencji mogą negatywnie przekładać się na sposób ich funkcjonowania, powodując spadek samooceny i poczucia kontroli nad własnym życiem, co w rezultacie może prowadzić do obniżenia się poczucia jakości życia seniorów. Zamieszczone w monografii rozważania teoretyczne i badania naukowe zostały opracowane przez przedstawicieli różnych dyscyplin naukowych. Przekłada się to na interdyscyplinarny charakter publikacji, przez co może ona stanowić ciekawą i wartościową pozycję dla wszystkich osób zajmujących się różnorodnymi aspektami starości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pismo recenzowane o profilu interdyscyplinarnym, istniejące od 1957 roku. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną. Publikuje artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin humanistycznych: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii i językoznawstwa. Zamieszcza również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Archiwalne zeszyty "Przeglądu Humanistycznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej stronie Central and Eastern European Online Library
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pismo recenzowane o profilu interdyscyplinarnym, istniejące od 1957 roku. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną. Publikuje artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin humanistycznych: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii i językoznawstwa. Zamieszcza również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Archiwalne zeszyty "Przeglądu Humanistycznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej stronie Central and Eastern European Online Library
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja bezpłatna powstała w ramach projektu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej w Warszawie nr WUE/0041/IV/05 pt. Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych. Książka wyszła w jednej z trzech serii publikacji prezentujących rezultaty i wyniki badań zespołu naukowców SWPS pod kierunkiem prof. Anny Izabeli Brzezińskiej finansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS). Celem projektu było uzyskanie wiedzy odnośnie do zasobów osób niepełnosprawnych (ON), odkrycie istnienia stereotypów i uprzedzeń wobec ON oraz ukazanie kierunków zmiany nastawienia wobec ON podejmujących aktywne życie zawodowe. Badania były ukierunkowane na wykrycie barier, jakie współcześnie tkwią w mentalności ON, ich rodzin i osób związanych z ich zatrudnianiem. Książka ukazała się w Serii II: PRZECIW WYKLUCZANIU Z RYNKU PRACY
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W numerze [Contents] Marta Witkowska, Patrycja Naumczyk, Krzysztof Jodzio: Nadciśnienie tętnicze w ujęciu neuropsychologicznym [Neuropsychology of hypertension], s. 7–22; Judyta Gulatowska, Paweł Ostaszewski, Maciej Trojan: Stabilność grupy społecznej jako czynnik wpływający na nasilenie wokalizacji 22 kHz u szczurów [Social group stability as a factor influencing 22 kHz ultrasound vocalizations in rats], s. 23–36; Karol Lewczuk: Dwie strony medalu? Impulsywność oraz skłonność do ryzyka w kontekście Regulacyjnej Teorii Temperamentu oraz efektywności podejmowania decyzji [Two sides of the same coin? Impulsivity and venturesomeness in the context of Regulative Theory of Temperament and decision making effectiveness], s. 37–54; Julia Małgorzata Szymańska: Osobowość a centralność wybranych aspektów religijności [Personality and centrality of chosen religiosity dimensions], s. 55–68; Sławomir Postek, Maria Ledzińska: Temperamentalne predyktory stresu informacyjnego w grupie menadżerów wysokiego szczebla [Temperamental predictors of information stress in high ranking managers], s. 69–87.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
WSTĘP Jedno z pierwszych pytań, które stawiam studentom Podyplomowych Studiów Psychologii Sportu w warszawskiej AWF na pierwszym wykładzie z przedmiotu Psychologia sportu jako nauka dotyczy tego, czy psychologia sportu stanowi samodzielną subdyscyplinę psychologii. Zwykle zgadzamy się, że ma ona swoisty przedmiot badania. Zgodnie z definicją sformułowaną w 1996 przez FEPSAC (Europejską Federację Psychologii Sportu) psychologia sportu zajmuje się badaniem psychologicznych podstaw, procesów i efektów aktywności sportowej. Czy posługuje się jednak „własnymi”, specyficznymi dla sportu narzędziami pomiaru? Odpowiedź na to pytanie jest twierdząca w odniesieniu do światowej psychologii sportu, istnieje bowiem wiele narzędzi do badania specyficznych dla sportu bądź ujawniających się w aktywności sportowej właściwości psychicznych np. lęku związanego ze współzawodnictwem sportowym, motywacji osiągnięć czy strategii radzenia sobie ze stresem w rywalizacji sportowej. Zdecydowanie trudniej jest wskazać dostępne w języku polskim skale i kwestionariusze odnoszące się do zachowania w kontekście sportowym. Zwykle zachęcam wtedy studentów do przystosowania do warunków polskich istniejących narzędzi jak i tworzenia własnych skal do badania istotnych w aktywności sportowej właściwości psychicznych. W niniejszej monografii przedstawiamy efekty pracy młodych psychologów sportu, którzy podjęli trud adaptacji kulturowej znanych i uznanych narzędzi pomiarowych jak Skala do badania lęku związanego ze współzawodnictwem SCAT i Skala do badania intensywności stanu lęku CSAI-2R Martensa, Inwentarz Pewności Siebie w Sporcie TSCI Vealey, Skala Zachowań Trenerskich CBS-S autorstwa Cote’a, Yardleya i Haya, Skala Przywództwa w Sporcie LSS Chelladuraia i Saleha, Kwestionariusz Radzenia Sobie ze Stresem w Sporcie CICS Goudreau i Blondina, Skala Uzależnienia od Ćwiczeń EDS Hausenblas i Symons Downs, Kwestionariusz Motywacji do Tańca, którego autorami są Maraz, Király, Urbán, Griffiths i Demetrovics, Kwestionariusz Odporności Psychicznej Sportowca SMTQ Shearda i współautorów, Kwestionariusza Stanu Flow w Sporcie Jackson i Marsh oraz Kwestionariusza do badania wypalenia w sporcie – Athlete Burnout Questionnaire (ABQ) autorstwa T. D. Raedeke’a i A. L. Smitha. Prezentujemy także oryginalne narzędzia do badania perfekcjonizmu i poczucia lokalizacji kontroli w sporcie. Wszystkie prezentowane tu skale zostały ocenione pod względem psychometrycznym i spełniają wymagania stawiane psychologicznym narzędziom badawczym. W imieniu wszystkich autorów wyrażam nadzieję, że stworzone przez nas narzędzia okażą się przydatne polskim psychologom sportu i aktywności fizycznej, zarówno zajmującym się prowadzeniem badań naukowych jak i działalnością praktyczną. Zależy nam na tym, by były one dostępne dla wszystkich psychologów zainteresowanych ich wykorzystaniem, dlatego Autorzy już w monografii udostępniają zaprezentowane od strony psychometrycznej skale. Prosimy równocześnie, by stworzonymi przez nas narzędziami posługiwały się jedynie osoby do tego uprawnione, posiadające tytuł zawodowy psychologa lub studiujące psychologię. Monika Guszkowska
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Poznaj niezależnego i błyskotliwego stratega, twórczego i wrażliwego mentora oraz optymistycznego i ciepłego doradcę. Poznaj artystę, logika, entuzjastę, prezentera… Dowiedz się, czym wyróżniają się poszczególne typy osobowości, i sprawdź, czy rozpoznasz wśród nich swoich znajomych i bliskich. Czy rozpoznasz wśród nich siebie? Książka ta jest wprowadzeniem do typologii osobowości ID16. Dzięki niej poznasz profile poszczególnych typów osobowości i dowiesz się, jaki procent populacji stanowią. Typologie osobowości odwołujące się do teorii Carla Gustava Junga (do których należy ID16) są narzędziem powszechnie stosowanym w praktyce pedagogicznej, coachingu, zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz poradnictwie zawodowym i małżeńskim. Stanowią one również podstawę wielu programów wspierających rozwój osobisty i doskonalących relacje międzyludzkie. Jungowskie testy osobowości stały się standardowym narzędziem stosowanym przez większość globalnych przedsiębiorstw w procesie rekrutacji oraz w rozwoju zawodowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Pole zainteresowań naukowych pisma stanowią teoretyczne i historyczne zagadnienia sztuk plastycznych, multimediów, filmu, dramatu i muzyki. Kolejne tomy mają charakter zbiorowych prac monograficznych. Podejmowane są w nich zagadnienia istotne z punktu widzenia współczesnej sztuki w powiązaniu aktualnymi zagadnieniami rozważanymi na gruncie nauk humanistycznych (np. globalizacją, posthumanizmem, cyberkulturą, zagadnieniami nowej wspólnoty itp.). Pismo jest rocznikiem. Publikuje teksty autorów polskich z większości ośrodków naukowych. Dążymy do uwzględniania prac młodych badaczy. Zamieszczanych jest też wiele artykułów autorów zagranicznych, np. z Anglii, Niemiec, Stanów Zjednoczonych, Słowenii, Ukrainy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Human Movement jest czasopismem naukowym wydawanym wspólnie przez Akademię Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, Akademię Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu oraz Akademię Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie. Pismo prezentuje poglądy z wszystkich dziedzin nauki zajmujących się człowiekiem w ruchu w szerokim znaczeniu, zarówno biologicznym, jak i humanistycznym. Od roku 2011 czasopismo ukazuje się cztery razy w roku. W punktacji MNiSW czasopismo otrzymało 9 pkt. oraz 5,92 pkt. w Index Copernicus(2010). Periodyk znajduje się w bazach danych: SPORTDiscus, Index Copernicus, Sponet, Altis, SCOPUS oraz CAB Abstracts i Global Health.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Human Movement jest czasopismem naukowym wydawanym wspólnie przez Akademię Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, Akademię Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu oraz Akademię Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie. Pismo prezentuje poglądy z wszystkich dziedzin nauki zajmujących się człowiekiem w ruchu w szerokim znaczeniu, zarówno biologicznym, jak i humanistycznym. Od roku 2011 czasopismo ukazuje się cztery razy w roku. W punktacji MNiSW czasopismo otrzymało 9 pkt. oraz 5,92 pkt. w Index Copernicus(2010). Periodyk znajduje się w bazach danych: SPORTDiscus, Index Copernicus, Sponet, Altis, SCOPUS oraz CAB Abstracts i Global Health.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zdrowie, choroba i medycyna w społeczeństwie globalnym. Niniejszy tom „Przeglądu Socjologicznego” jest prezentacją problematyki socjologii zdrowia, choroby i medycyny, podejmowanej przez polskich badaczy reprezentujących różne ośrodki. Ich celem jest przedstawienie najnowszych wyników badań własnych oraz analiz literaturowych obejmujących problemy medycyny i zdrowia, mających wpływ na postrzeganie sytuacji zdrowotnej polskiego społeczeństwa i stanu polskiego sektora ochrony zdrowia. Artykuły prezentowane w tomie, odwołując się do teorii socjologicznych i badań empirycznych, omawiają najważniejsze zagadnienia zdrowia, choroby i medycyny widziane w perspektywie globalnych procesów cywilizacyjnych. Dominujące tematy i wątki skupiają się wokół takich zagadnień, jak: a) swoistość i budowanie tożsamości socjologii medycyny w Polsce wobec trendów światowych; b) analiza zdarzeń dotyczących zdrowia i choroby w kontekście procesów epidemiologicznych, emigracyjnych i medykalizacji życia codziennego; c) zmiany w modelach relacji lekarz – pacjent, wynikające z nowych technologii komunikowania i zastosowania Internetu w organizacji usług zdrowotnych; d) choroby przewlekłe w analizach socjologii niepełnosprawności; e) opis zależności między religią a zdrowiem w perspektywie medycyny konwencjonalnej i niekonwencjonalnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej