Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(162)
IBUK Libra
(12)
Forma i typ
Książki
(153)
E-booki
(12)
Czasopisma
(7)
Druki ulotne
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(172)
tylko na miejscu
(21)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(82)
Dla pracowników AWF
(51)
Czytelnia
(21)
Czytelnia - po rezerwacji
(41)
Autor
Hanusz Halina
(8)
Obodyński Kazimierz
(6)
Barabasz Zbigniew
(5)
Korpak Bartłomiej
(5)
Wryk Ryszard (1951- )
(5)
Lisicki Tomasz
(4)
Zadarko Emilian
(4)
Żukowska Zofia (1932-2012)
(4)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(3)
Krawczyk Zbigniew (1930- )
(3)
Nowakowski Andrzej
(3)
Pięta Wiesław
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Cieśliński Ryszard (1940-2017)
(2)
Czarny Wojciech
(2)
Dąbrowski Andrzej (wychowanie fizyczne)
(2)
Grabowski Henryk (1935- )
(2)
Jaczynowski Lech (1946- )
(2)
Jaworski Zygmunt (1925- )
(2)
Jekiel Justyna Magdalena (1974- )
(2)
Kocemba Włodzimierz
(2)
Kosiewicz Jerzy
(2)
Krause Ewa
(2)
Milicerowa Halina (1907-1995)
(2)
Muszkieta Radosław
(2)
Osowska Małgorzata
(2)
Piekarski Stanisław
(2)
Stachowicz Marcin
(2)
Szczepański Stanisław
(2)
Trześniowski Roman (1909-2004)
(2)
Wlazło Edward
(2)
Wojtyczek Beata
(2)
Adamska-Kuźmicka Iwona
(1)
Alejziak Bożena
(1)
Andruszkiewicz Anna
(1)
Arcimowicz Andrzej
(1)
Banaszkiewicz Mariola
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Batyk Iwona M
(1)
Bednarski Marek (nauki o kulturze fizycznej)
(1)
Bielczyk Zygmunt (1913-2011)
(1)
Biernat Elżbieta
(1)
Biernat Elżbieta (sport)
(1)
Biliński Jacek
(1)
Binkowska-Bury Monika
(1)
Bochenek Anna
(1)
Bochenek Anna (pedagog)
(1)
Brudz Anna
(1)
Buchta Krystyna
(1)
Buśko Krzysztof
(1)
Bystrzanowski Julian
(1)
Błachowski Stefan (1889-1962)
(1)
Błaszczuk Waldemar
(1)
Chałupka Marcin
(1)
Cieszkowski Stanisław
(1)
Cynarski Wojciech Jan (1965- )
(1)
Czerwiński Janusz
(1)
Członkowska-Naumiuk Małgorzata
(1)
Dąbrowska Anna (kultura fizyczna)
(1)
Fijewski Adam
(1)
Filipowicz Zygmunt (1907-2003)
(1)
Gawkowski Robert (1962- )
(1)
Gehmlich Volker
(1)
Giaro Tomasz
(1)
Gorski Bogusław (1935-2023)
(1)
Gostev R. G
(1)
Gryglewicz Andrzej
(1)
Grymanowski Jaromir
(1)
Grzelak Magdalena Maria
(1)
Gus'kov S. I
(1)
Guszkowska Monika
(1)
Gutkowska Agnieszka
(1)
Gąsienica Roj Władysław
(1)
Hamre Bridget K
(1)
Janiszewski Mirosław
(1)
Jaskot Kazimierz (1936-2005)
(1)
Jaworowicz Jerzy
(1)
Jaślikowska-Sadowska Teresa
(1)
Jonkisz Julian (1924-2010)
(1)
Junger Jan
(1)
Jóźwiak Aleksandra
(1)
Kaliński Mirosław
(1)
Kalka Ewa
(1)
Katarzyna Grzeszkiewicz-Radulska
(1)
Kawczyńska-Butrym Zofia (1939- )
(1)
Klamut Marian (1930- )
(1)
Klimczak Kinga
(1)
Klukowski Krzysztof (1945- )
(1)
Korczak Cezary W
(1)
Kostorz Jerzy (1968- )
(1)
Kruszewski Marek (kulturystyka)
(1)
Królicki Jerzy (kultura fizyczna)
(1)
Kuk Anna
(1)
Kuk Anna (psychologia)
(1)
Kuligowski Bogdan
(1)
Kuraś Zygmunt ( -2010)
(1)
Kłyszejko Walenty (1909-1987)
(1)
Lamiah Baker
(1)
Laskiewicz Henryk
(1)
Latko Kaja
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(55)
2000 - 2009
(54)
1990 - 1999
(19)
1980 - 1989
(14)
1970 - 1979
(17)
1960 - 1969
(7)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(165)
nieznany (0ol)
(3)
Rosja
(3)
Stany Zjednoczone
(1)
nieznany (xxx)
(1)
Język
polski
(99)
nieznany (xxx)
(62)
angielski
(5)
rosyjski
(3)
francuski
(1)
Temat
Studenci
(112)
Wychowanie fizyczne
(42)
Sport
(35)
Kultura fizyczna
(30)
Psychologia
(16)
Pedagogika
(14)
Socjologia
(14)
Szkolnictwo wyższe
(14)
Akademicki Związek Sportowy
(13)
Physical education
(10)
Sprawność fizyczna
(10)
Students
(10)
Nauka
(8)
Aktywność fizyczna
(7)
Promocja zdrowia
(6)
Rekreacja
(6)
Sprawność motoryczna
(6)
Turystyka
(6)
Uniwersytety i uczelnie
(6)
Wydolność fizyczna
(6)
Akademia Wychowania Fizycznego
(5)
Edukacja
(5)
Higiena
(5)
Historia sportu
(4)
Nauczyciele akademiccy
(4)
Osobowość
(4)
Physical activity
(4)
Sociology
(4)
Studenci AWF
(4)
Zdrowie
(4)
Aktywność ruchowa
(3)
Fizjologia
(3)
Higher education
(3)
Historia kultury fizycznej
(3)
Physical culture
(3)
Physical fitness
(3)
Praca doktorska
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Sportowcy
(3)
Styl życia
(3)
Wydawnictwa Wyższych Uczelni
(3)
Akademicki Związek Sportowy (Częstochowa)
(2)
Aksjologia
(2)
Anthropology
(2)
Antropologia
(2)
ECTS
(2)
Education
(2)
Europejski System Transferu Punktów
(2)
Gimnastyka
(2)
Gry sportowe
(2)
Informatory
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Kariera
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Medycyna
(2)
Medycyna sportowa
(2)
Metodologia badań
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciel wychowania fizycznego
(2)
Nauki społeczne
(2)
Physical efficiency
(2)
Pielęgniarstwo
(2)
Planowanie kariery
(2)
Recreation
(2)
Seria podręczników dla studentów studiów pielęgniarskich
(2)
Sport akademicki
(2)
Student press
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Testy
(2)
Warszawa (Polska)
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Promocja zdrowia
(1)
Studenci
(1)
Styl życia
(1)
AZS
(1)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Academic teachers of higher physical education schools
(1)
Agroturystyka
(1)
Akademia Wychowania Fizycznego (Poznań)
(1)
Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego(Poznań)
(1)
Akademicki Związek Sportowy (Poznań)
(1)
Akademicki Związek Sportowy (Szczecin)
(1)
Akademicki Związek Sportowy (Warszawa)
(1)
Akademicki Związek Sportowy (Zakopane)
(1)
Akademickie Kluby Turystyczne
(1)
Aktywność kulturalna
(1)
Aktywność społeczna
(1)
Alkohol
(1)
Anatomia
(1)
Architektura i rekreacja
(1)
Athletics
(1)
Badania naukowe
(1)
Bazy namiotowe
(1)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Biomechanics
(1)
Biomechanika
(1)
Biometric tests
(1)
Biuro Podróży i Turystyki Almatur
(1)
Body build changes
(1)
Budowa ciała
(1)
Temat: czas
1901-
(8)
2001-
(3)
1945-
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Częstochowa
(1)
Gatunek
Praca doktorska
(34)
Albumy
(1)
Czasopisma [Typ publikacji]
(1)
Czasopisma naukowe
(1)
Informatory [Typ publikacji]
(1)
Poradnik
(1)
Prace doktorskie
(1)
Zjazdy [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Nauka i badania
(1)
174 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.52858 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.56225, A.51831, A.43821, A.43310, A.43309, A.54636 (6 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.49292 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.38826, A.38813, A.38821, A.38817, A.38814, A.38812, A.38816, A.38824, A.38827, A.38828, A.38823, A.38818, A.38820, A.38829, A.38815, A.38825, A.38822, A.38811, A.38819 (19 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.48359 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.884 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.156 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.705 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ćwiczenia cielesne dla młodzieży szkolnej wraz z oceną względną / oprac. Szczęsny Połomski. - Łódź : nakład autora, 1928 (Łódź : Druk. Państwowa). - 156, III, [2] s., [2] k. tabl. : il. ; 24 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. H.944, INKF II.2644 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Jednym z najbardziej fascynujących okresów historii Rzeczpospolitej jest dwudziestolecie międzywojenne. Z chwilą odzyskania przez Polskę niepodległości w 1918 roku wszystko należało budować od początku. Wśród wielu zadań do wykonania, było uzyskanie poprawy stanu zdrowotności narodu polskiego. Lata zaborów, a przede wszystkim czas trwania I wojny światowej, spowodowały w tym zakresie ogromne spustoszenie. Wielkim problemem społecznym okazały się choroby płuc i na ogół towarzyszące im schorzenia reumatyczne. Sytuacja wymaga-ła zdecydowanych działań organizacyjnych i ogromnych nakładów finansowych, nie tylko na bezpośrednie leczenie chorób, ale i na profilaktykę zdrowotną. Tymczasem rząd polski – ze względu na szczupłość budżetu – miał bardzo ograniczone możliwości tworzenia infrastruktury leczniczo-wypoczynkowej, w postaci szpitali, sanatoriów czy domów zdrowia. Poszukiwano zatem rozwiązań, które umożliwiłyby przeniesienie kosztów organizowania i utrzymywania tego typu ośrodków, bezpośrednio na zainteresowane środowiska zawodowe. Bardzo szybko uzna-no, że najprostszą metodą rozwiązania tego typu problemów będzie zachęcanie Polaków posiadających stałe dochody do dobrowolnych opodatkowań, w ramach wszelkiego rodzaju „inwestycyjnych” towarzystw, stowarzyszeń i fundacji. Rosły więc oczekiwania w odniesieniu do różnych grup zawodowych, które w drodze dobrowolnych opodatkowań mogły wspierać proces realizacji najbardziej potrzebnych w tym zakresie inwestycji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Monografia ma charakter studium właściwości psychicznych istotnych w zawodzie nauczyciela wychowania fizycznego. Za takie uznano kompetencje społeczne, inteligencję emocjonalną oraz kondycję psychiczną. Celem badania było: 1. określenie poziomu kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej oraz kondycji psychicznej studentów Wydziału Wychowania Fizycznego Akademii Wy-chowania Józefa Piłsudskiego w Warszawie, 2. ustalenie ich zróżnicowania ze względu na płeć oraz kierunek studiów, 3. poznanie osobowościowych uwarunkowań tych właściwości psychicznych i relacji między nimi. Przedmiotem zainteresowania były też zmiany zachodzące w kompetencjach społecznych, inteligencji emocjonalnej oraz zdrowiu psychicznym studentów po roku studiowania, a także zmiany pod wpływem celowych oddziaływań psychologicznych w postaci warsztatów psychologicznych. W pracy podjęto próbę stworzenia modelu zawodowego współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego w percepcji studentów. Badaniami objęto trzy grupy studentów. Pierwszą grupę stanowili studenci wychowania fizycznego (wf) badani jednokrotnie w latach 2011-2014. Zostali oni porównani pod względem kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej ze studentami innych kierunków studiów. Drugą grupę stanowili studenci wf, którzy rozpoczęli studia w roku akademickim 2015/16. W tej grupie badanie kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej powtórzono po roku. Trzecią grupę stanowili studenci wf uczestniczący w warsztatach psy-chologicznych badani w 2016-2017 roku. W pierwszej grupie zbadano ogółem 987 osób, studentów pierwszego roku i pierwszego stopnia: wydziału wychowania fizycznego, studentów turystyki i rekreacji, dziennikarstwa i transportu, w tym 537 mężczyzn i 450 kobiet w wieku 18-26 lat. Drugą grupę stanowiła młodzież akademicka studiująca na pierwszym roku studiów licencjackich wychowania fizycznego w czerwcu 2016 roku, a następnie powtórzono badania po roku, czyli w czerwcu 2017. W badaniach w pierwszej turze wzięły udział 184 osoby, w tym 122 mężczyzn i 62 kobiety w wieku 17-25 lat. W powtórzonych po roku badaniach uczestniczyły 132 osoby, w tym 49 stu-dentek i 83 studentów. Grupę uczestników warsztatów tworzyły 33 osoby, w tym 18 kobiet oraz 15 mężczyzn w wieku 19-35 lat. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w dwóch grupach różniących się pod względem wieku i poziomu studiów. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w latach 2016-2017. W badaniach zastosowano następujące standardowe kwestionariusze psychologiczne: Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS A. Matczak, Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE N.S. Schutte, J.M. Malouffa, L.E. Hall, D.J. Haggerty`ego, J.T. Cooper, C.J. Goldena, L. Dornheim w polskiej adaptacji A.Ciechanowicz, A. Jaworowskiej, A. Matczak oraz Kwestionariusz Ogólnego Stanu Zdrowia GHQ-28 Goldberga w polskiej adaptacji Z. Makowskiej i D. Merecz, a także Inwentarz osobowości NEO-FFI P.T. Costy, R.R. McCrae polskiej adaptacji B. Zawadzkiego, J. Strelau, P. Szczepaniaka, M. Śliwińskiej, Wielowymiarowy Kwestionariusz Samooceny MSEI E. J. O'Briena i S. Epsteina w adaptacji D. Fecenec. Posłużono się także autorską ankietą zawierającą pytania dotyczące przyszłych planów zawodowych, doświadczenia w pracy z klientem oraz modelu zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego. Pierwszy blok analiz empirycznych odsłania profile kompetencji studentów i studentek. Kandydaci na nauczycieli wychowania fizycznego podejmujący studia w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie są zróżnicowani pod względem badanych właściwości. Jednak w grupie mężczyzn przeważają osoby o wynikach wysokich w za-kresie kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Wśród studentek obserwujemy w przewadze wyniki niskie i przeciętne. Obie płcie odznaczają się dobrą kondycją psychiczną. Wyniki badań potwierdzają, że kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna stanowią czynniki naturalnej selekcji do podejmowanych studiów. Pra-ca nauczyciela wychowania fizycznego i specjalisty w zakresie turystki i rekreacji wymaga rozwiniętych kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Aktywność fizyczna nie różnicowała nasilenia kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego. Płeć różnicowała kompetencje psychiczne i inteligencję emocjonalną, wyższe wyniki zanotowano u mężczyzn. Studentki znamiennie częściej niż studenci uskarżały się na dolegliwości związane z psychicznym funkcjonowaniem. Młodsi, pierwszoroczni studenci odznaczali się wyższą inteligencją emocjonalną niż młodzież akademicka podejmująca studia na początku XXI wieku (2016 versus 2011; 2013 versus 2011). Ustalono predyktory kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Większych kompetencji społecznych w sytuacji ekspozycji możemy oczekiwać u studentów mniej neurotycznych i bardziej otwartych na nowe doświadczenia. Natomiast dużej inteligencji emocjonalnej możemy oczekiwać u studentów otwartych na nowe doświadczenia, o dużych kompetencjach w sytuacji ekspozycji i o wysokiej samoocenie. Ustalono także związki pomiędzy zdrowiem psychicznym, kompetencjami społecznymi i inteligencją emocjonalną. Dotyczą one jednak tylko niektórych ba-danych wymiarów, a ich siła nie jest duża. Im mniejsze kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna tym większe nasilenie zaburzeń funkcjonowania. Badania longitudinalne (porównanie wyników pomiaru na pierwszym i drugim roku studiów) pozwoliły dostrzec wagę naturalnego treningu społecznego w kształtowaniu kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i troski o zdrowie psychiczne młodzieży. Częściowo poprawie uległa kondycja psychiczna badanych osób. Jeśli zaś chodzi o inteligencję emocjonalną to wyniki badań sugerują raczej konieczność celowego oddziaływania w zakresie oczekiwanych zmian. Warsztaty psychologiczne stanowiły narzędzie interwencji w kierunku polepszania zarówno kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej jak i pod-noszenia kondycji psychicznej. Kompetencje społeczne zmieniły się na korzyść u badanych osób, jednak nie wszystkie ich wymiary. Inteligencja emocjonalna mierzona przy użyciu narzędzia INTE nie uległa zmianie. W wyniku uczestnictwa w warsztatach psychologicznych „Komunikacja w świetle przeżywanych uczuć i emocji, Przebaczenie, O potrzebie miłości” zaobserwowano także pewne korzystne zmiany w zdrowiu psychicznym młodzieży. Doświadczenie pracy z klientem różnicowało niektóre badane zmienne tj. kompetencje społeczne w sytuacji ekspozycji społecznej oraz w wymiarze codziennego funkcjonowania. Korzystniej wypadały osoby posiadające doświadczenie w pracy z klientem. Nie dostrzeżono natomiast różnic w zakresie kompetencji społecznych między tymi studentami, którzy planują pracę w zawodzie nauczyciela lub trenera, a tymi, którzy nie są w tej kwestii zdecydowani lub mają inne plany zawodowe. Studenci deklarujący chęć pracy w zawodzie trenera cechowali się większą inteligencją emocjonalną od swoich rówieśników. Zdrowie psychiczne chętnych do bycia nauczycielami było zdecydowanie lepsze od studentów, którzy nie widzieli swojej przyszłości jako nauczyciele wychowania fizycznego. Ostatni wątek pracy dotyczy modelu nauczyciela wychowania fizycznego. W percepcji badanych studentów nauczyciele wychowania fizycznego powinni ce-chować się takimi właściwościami jak: odpowiedzialność, przyjaźń, pomaganie, cierpliwość, współpraca, pewność siebie, wytrwałość, trzeźwe myślenie, sumienność. Model zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego to model społeczny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W niniejszej publikacji omówiono i przeanalizowano szczegółowo jeden z elementów programu „Uczenie się przez całe życie” – program Erasmus, dzięki któremu studenci mają możliwość czasowego przebywania na dowolnej uczelni w całej Europie. Celem opracowania jest przedstawienie, jak przebiega realizacja programu Erasmus na wrocławskich uczelniach wyższych, oraz zbadanie satysfakcji zagranicznych studentów przybywających do Wrocławia w ramach programu Erasmus. Studenci z zagranicy odpowiadali w badaniu ankietowym na pytania dotyczące oceny jakości oferty wrocławskich wyższych uczelni oraz naszego miasta, a także dotyczące wpływu pobytu we Wrocławiu na ich edukację i sytuację na rynku pracy. Analiza realizacji programu Erasmus we Wrocławiu została osadzona w szerszym kontekście działań i programów Unii Europejskiej w obszarze edukacji oraz wspierania rozwoju kapitału ludzkiego, a także inicjatyw związanych z realizacją Europejskiej Strategii Zatrudnienia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Z doświadczenia wiemy, że najlepsze efekty przynosi uczenie się przez działanie, tworzenie i kreowanie, poprzez aktywne uczestniczenie w danym projekcie. Im więcej pasji wkładamy w proces dydaktyczny, tym lepsze jego efekty. Im bardziej angażujemy się w to, co robimy, tym łatwiej nam to przychodzi. Zaangażowanie zdaje się być pojęciem kluczowym dla osiągania dobrych efektów kształcenia się, winno więc stać w centrum procesu nauczania - tę tezę starają się udowodnić autorzy zamieszczonych w publikacji tekstów. W Aneksie znajdują się scenariusze zajęć nagrodzone i wyróżnione w ramach konkursu Twórz zespoły – zaangażuj – stwórz warunki uczenia się, który odbył się na Uniwersytecie Łódzkim w ramach projektu Twórczy Uniwersytet.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rekreacja ruchowa jest przez wielu badaczy uznawana za najważniejszy rodzaj rekreacji, o szczególnym znaczeniu dla życia i zdrowia człowieka. Autorzy monografii szczegółowo omówili teoretyczne kwestie związane z tą formą spędzania wolnego czasu, przedstawili stanowiska zarówno polskich, jak i zagranicznych badaczy oraz zaprezentowali wyniki przeprowadzonej w roku akademickim 2020/2021 wśród studentów Wydziału Ekonomicznego SGGW ankiety. Badania dotyczyły czasu przeznaczanego na uprawianie rekreacji fizycznej, motywacji i barier, a także zróżnicowania w podejmowaniu tego typu aktywności na poszczególnych kierunkach studiów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W pięćdziesiątym trzecim numerze czasopisma „Ekonometria” opublikowano dziewięć artykułów. Pierwsza praca, autorstwa Pawła Baranowskiego i Jana Sztaudyn-gera, dotyczy zmian w czasie reguł Taylora wraz ze wskazaniem wykorzystania w polityce pieniężnej w Polsce. Artykuł Adama Sagana i Mariusza Grabowskiego prezentuje rolę informacji wnoszonej na podstawie metaanalizy do oceny dopasowania i trafności predykcyjnej modeli TAM. Mariusz Kubus przedstawia zagadnienia agregowanego klasyfikatora kNN z selekcją zmiennych. Wpływ liczebności próby i metody zastępowania braków odpowiedzi na miary dopasowania są zagadnieniem omawianym w artykule Łukasza Skowrona i Marcina Gąsiora. Kolejna autorka, Urszula Garczarek-Bąk, wskazuje użyteczność badań eye trackignowych w pomiarze utajonych determinant zachowań zakupowych młodych nabywców. Jacek Szołtysek i Grażyna Trzpiot prezentują wyniki badań motywów mobilności akademickiej studentów z wykorzystaniem drzew decyzyjnych. Anna Czapkiewicz i Paweł Jamer w swoim artykule zamieścili wnioski z badania wpływu indeksów zmienności na zmiany współzależności między wybranymi rynkami finansowymi. Grafy a teoria stabilnych alokacji to temat opracowania Doroty Kozioł-Kaczorek i Łukasza Pietrycha. W ostatnim artykule czasopisma Natalia Nehrebecka i Anna Białek-Jaworska zawarły ocenę determinant inwestycji przedsiębiorstw w środki trwałe, analizując zależność od cash flow i warunków kredytowych. W numerze zawarto również sporządzoną przez Antoniego Smoluka recenzję książki Geniusze. Lwowska Szkoła Ma¬tematyczna autorstwa Mariusza Urbanka. Agnieszka Stanimir
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozwój zrównoważony, a zwłaszcza implementacja opartej na nim strategii tworzy wiele wyzwań dla praktyki ochrony środowiska przyrodniczego i gospodarowania jego zasobami (w tym usługami). Pojawiają się one na wielu płaszczyznach, między innymi w postaci ekonomiki ochrony środowiska, którą uznać można za najwcześniejszą w polskiej literaturze, wywodzącą się jeszcze z sozologii, część badań nad nową proekologiczną strategią rozwoju społeczno-ekonomicznego, a także w formie studiów nad rolą postępu technicznego w ekonomii środowiska i zasobów naturalnych. Trzeci praktyczny wymiar problemów ochrony środowiska i korzystania ze środowiska przyrodniczego dotyczy – zyskującego na znaczeniu – aspektu społecznego. Powyższe grupy zagadnień pojawiły się w wielu opracowaniach przygotowanych i przedstawionych na konferencji. Problemy ekonomiki ochrony środowiska przyrodniczego i gospodarowania jego zasobami przyjęły postać między innymi: (1) związków pomiędzy rolnictwem a środowiskiem przyrodniczym i gospodarowania glebą, (2) gospodarowania odpadami komunalnymi, (3) gospodarowania wodą i ściekami, (4) wyzwań niskiej emisji i termoizolacji budynków, (5) „zielonych” miejsc pracy, a także (6) zagrożonych inwestycji i ubezpieczeń ekologicznych czy (7) analizy wskaźników efektywności ekonomiczno-ekologicznej realizowanych przedsięwzięć. Postęp techniczny jest kolejną, istotną płaszczyzną, na której pojawiają się i są rozwiązywane problemy praktyczne w zakresie ochrony środowiska przyrodniczego i użytkowania jego zasobów czy usług. Uczestnicy konferencji podjęli w tym zakresie między innymi takie zagadnienia, jak: (1) techniczne problemy gospodarowania odpadami, (2) techniczne wyzwania energetyki odnawialnej, a także: (3) ekoinnowacyjne zachowania konsumentów czy (4) ekoinnowacje w produkcji żywności. Wymiar społeczny ochrony środowiska przyrodniczego i gospodarowania jego zasobami (w tym usługami) rozwija się szybko w ostatnich latach wraz ze zmianami w świadomości ekologicznej ludzi. Ta swoista „socjologia ekologiczna” pojawia się co-raz częściej w badaniach naukowych i prezentowanych publikacjach. Wśród uczestników konferencji przyjęły one postać między innymi: (1) społecznej odpowiedzialności biznesu, (2) partycypacji obywatelskiej czy (3) ekologicznego zarządzania zespołami ludzkimi. Zachęcając Czytelników do zapoznania się z przedstawionymi opracowaniami, wy¬razić można dwa oczekiwania – interesującej lektury oraz nadziei, że ta niezwykle istotna, z punktu widzenia rozwoju zrównoważonego i trwałego, problematyka będzie się na¬dal szybko rozwijać, z korzyścią dla środowiska przyrodniczego i ludzkiej cywilizacji. Agnieszka Becla
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka stanowi wprowadzeni e do analizy statystycznej. Pozwala na zdobycie wiedzy z zakresu statystyki opisowej i wnioskowania statystycznego, kładąc przy tym nacisk nie na matematyczne podstawy omawianych metod, ale na warunki ich stosowania oraz ich ograniczenia. Zawiera także propozycje rozwiązań, gdy optymalna w danej sytuacji metoda nie może być zastosowana - oprócz wzorcowych, „podręcznikowych” przykładów omawiane i analizowane są również te bardziej „życiowe”, które nie spełniają modelowych wymogów podstawowych metod analizy. Zaprezentowane zagadnienia są zilustrowane konkretnymi przykładami, opartymi na realnych danych z badań kwestionariuszowych. Rozwiązanie tych problemów badawczych jest krok po kroku przedstawione z zastosowaniem IBM SPSS Statistics – poczynając od przesłanek wyboru danej metody statystycznej, przez omówienie ścieżki postępowania w IBM SPSS Statistics i odniesienie do tabel wynikowych, a kończąc na merytorycznej interpretacji wyników. Publikacja będzie szczególnie przydatna dla młodych badaczy - nie tylko studentów i akademików, lecz także praktyków. Z uwagi na przykłady wykorzystane do zilustrowania omawianych metod będzie szczególnie użyteczna dla osób zajmujących się zagadnieniami nauk społecznych, aczkolwiek będzie też stanowić dobry przewodnik po analizie statystycznej w innych dziedzinach nauki. Dla bardziej wprawnych i szukających możliwości pogłębienia swojej wiedzy Czytelników wskazujemy literaturę przedmiotu rozszerzającą omawiane kwestie. Dodatkowa porcja wiedzy została przekazana w przypisach. Nie zaburza to lektury początkującym w analizie statystycznej, a jednocześni e nie zostawia bez podpowiedzi bardziej zaawansowanych Czytelników. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Numer specjalny (część II): Psychologia kulturowa [Special issue (part II): Cultural psychology] Redaktor numeru: Anna Kwiatkowska [Editor: Anna Kwiatkowska] W numerze [Contents] Grażyna Wieczorkowska-Wierzbińska, Jerzy Wierzbiński, Anna Olga Kuźmińska: Porównywalność danych sondażowych zebranych w różnych krajach [Comparability of survey data collected in different countries], doi: 10.7366/1896180020142901, s. 128–143; Anna Kwiatkowska, Joanna Roszak, Renata Sikora, Ben C. H. Kuo, Konstantin Karpinskij, Tatiana Gushchina, Greta Gober: Kulturowa adaptacja Międzykulturowej skali radzenia ze stresem (Cross-Cultural Coping Scale, CCCS) Kuo, Roysircara i Newby-Clarka [Cultural adaptation of Cross-Cultural Coping Scale – CCCS, by Kuo, Roysircar and Newby-Clark], doi: 10.7366/1896180020142902, s. 144–164; Kuba Kryś, Karolina Hansen: Tylko głupcy uśmiechają się do obcych? Analiza różnic kulturowych w postrzeganiu społecznym inteligencji i szczerości osób uśmiechniętych [Only the stupid smile at strangers? Analysis of cultural differences in social perception of intelligence and honesty of smiling individuals], doi: 10.7366/1896180020142903, s. 165–178; Monika Biłas-Henne, Paweł Boski: Bufor wielokulturowy [Multicultural buffer], doi: 10.7366/1896180020142904, s. 179˜–199; Katarzyna Lubiewska: Znaczenie kolektywizmu i indywidualizmu dla zachowań rodzicielskich matek oraz przywiązania polskich i niemieckich nastolatków w perspektywie hipotezy kulturowego dopasowania [Cultural fit hypothesis: The impact of individualism-collectivism on maternal parenting and adolescent attachment in Germany and Poland], doi: 10.7366/1896180020142905, s. 200–219; Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Jarosław Piotrowski, Piergiorgio Argentero, Sergiu Baltatescu, Gopa Bardhwaj, Marcin Bukowski, Rachel Calogero, Melania Chargazia, Amanda Clinton, Murnizam Hj. Halik, Dzintra Ilisko, Narine Khachatryan, Martina Klicperova-Baker, Monika Kovacs, Eva Letovancova, Kadi Liik, Jarosław Michałowski, Ivo Nord, Elena Paspalanova, Pablo Perez de Leon, José Techera, Mariano Rojas, Joanna Różycka, Beate Seibt, Iryna Semkiv, Habib Tiliouine, Ha Khanh Truong, Alain Van Hiel, Kees van den Bos, Eduardo Wills-Herrera: Kulturowe wymiary postaw roszczeniowych [Cultural dimensions of entitlement], doi: 10.7366/1896180020142906, s. 220–240.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja poświęcona jest problematyce odpowiedzialności dyscyplinarnej studentów. To temat pomijany w naukowym dyskursie. Niniejszy numer jest próbą uzupełnienia tej luki nie tylko w wymiarze teoretycznym, ale przede wszystkim praktycznym. Warto bowiem pamiętać, że kary orzeczone wobec studentów w postępowaniu dyscyplinarnym mogą mieć bardzo poważne konsekwencje, łącznie z wydaleniem z uczelni. Zarówno członkowie komisji dyscyplinarnych oraz rzecznicy, jak i osoby obwinione oraz ich pełnomocnicy stają przed wieloma wątpliwościami, które wynikają z niezwykle oszczędnych i niejasnych regulacji dotyczących postępowania dyscyplinarnego. Rozważania, które znalazły się w artykułach, są realnym wsparciem dla osób sprawujących uczelniany wymiar sprawiedliwości oraz tych, którzy staną przed jego obliczem. W tomie znalazły się trzy artykuły poruszające aksjologiczno-prawny wymiar odpowiedzialności dyscyplinarnej, ze szczególnym uwzględnieniem granic deliktu dyscyplinarnego, także w kontekście wolności wypowiedzi czy twórczości naukowej skonfrontowanej z zakazem dyskryminacji. Kolejne teksty poruszają tematy przedawnienia wszczęcia postępowania w sprawie o studencki delikt dyscyplinarny, aspektów proceduralnych postępowania dyscyplinarnego oraz katalogu kar wymierzanych w tym postępowaniu. The publication is devoted to the issues of disciplinary liability of students. This topic is overlooked in the scientific discourse. This issue is an attempt to fill this gap not only in theoretical but also in practical terms. It is worth remembering that penalties imposed against students in disciplinary proceedings may have very serious consequences, including expulsion from the university. Both members of disciplinary committees and spokespersons as well as accused persons and their attorneys face many doubts that result from extremely sparing and unclear regulations concerning disciplinary proceedings. The considerations contained in the articles are a real support for people exercising the university justice system and those who will be brought before it. The volume contains three articles dealing with the axiological and legal dimension of disciplinary liability, with particular emphasis on the limits of disciplinary tort, also in the context of freedom of expression or scientific creativity confronted with the prohibition of discrimination. Subsequent texts deal with the limitation of the initiation of proceedings in a case of student disciplinary tort, procedural aspects of disciplinary proceedings and a catalog of penalties imposed in these proceedings.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W artykułach zawartych w niniejszym numerze Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu ukazano nowe obszary zastosowań badań marketingowych i wskazano na zwiększające się potrzeby informacyjne różnego typu pod-miotów decyzyjnych na współczesnym rynku oraz na wzrost znaczenia badań marketingowych w zarządzaniu. Autorzy artykułów umieszczonych w prezentowanej publikacji wskazują na dy¬lematy pomiaru jakości życia w relacji do zdrowia i związane z tym implikacje dla badań marketingowych. Zaprezentowana została również kategoria świadomości ekologicznej klientów w aspekcie jej pomiaru. Ponadto przedmiotem rozważań są metody i techniki badań marketingowych wykorzystywanych w kreowaniu innowacji na rynku żywności funkcjonalnej. Wskazano także na trudności w pozyskiwaniu informacji od konsumentów w przypadku innowacyjnych produktów żywnościowych. Autorzy prezentują również wyniki badania motywów uprawiania sportu i rekreacji ruchowej. […] Autorami artykułów umieszczonych w prezentowanym numerze są pracownicy wiodących uczelni ekonomicznych w Polsce, a także wydziałów ekonomicznych i zarządzania uniwersytetów oraz politechnik. Przekazując niniejszy numer czasopisma, wyrażamy przekonanie, że wyniki ba-dań i analiz prezentowane w artykułach będą interesujące zarówno dla pracowników naukowych, jak i menedżerów oraz pracowników agencji badawczych. Krystyna Mazurek-Łopacińska, Magdalena Sobocińska
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej