Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(515)
IBUK Libra
(27)
Forma i typ
Książki
(507)
E-booki
(27)
Czasopisma
(7)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(600)
tylko na miejscu
(65)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(310)
Dla pracowników AWF
(267)
Czytelnia
(66)
Czytelnia - po rezerwacji
(29)
Autor
Jaskot Kazimierz
(14)
Denek Kazimierz
(10)
Radecki Edward
(9)
Koszczyc Tadeusz
(8)
Krawczyk Marian
(7)
Jonkisz Julian
(6)
Glos Tadeusz
(5)
Kierczak Urszula
(5)
Nowakowski Andrzej
(5)
Barabasz Zbigniew
(4)
Hądzelek Kajetan
(4)
Jaworski Zygmunt (1925- )
(4)
Mazur Andrzej
(4)
Woźnicki Jerzy (1947- )
(4)
Białek Urszula
(3)
Hanusz Halina
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Krasuski Józef
(3)
Lewandowski Marek
(3)
Maszczak Tadeusz
(3)
Obodyński Kazimierz
(3)
Okoń Wincenty
(3)
Oleśniewicz Piotr
(3)
Smołalski Antoni
(3)
Starościak Wojciech
(3)
Sulisz Seweryn
(3)
Szczepański Stanisław
(3)
Wolfart-Piech Joanna
(3)
Woynarowska Barbara
(3)
Wołczyk Jerzy
(3)
Zadarko Emilian
(3)
Boguszewski Marek
(2)
Bronikowski Michał
(2)
Buchta Krystyna
(2)
Cendrowski Zbigniew
(2)
Czerwiński Janusz
(2)
Gaj Jerzy
(2)
Godlewska Małgorzata
(2)
Gordon Andrzej
(2)
Januszkiewicz Franciszek
(2)
Jaślikowska-Sadowska Teresa
(2)
Kalecińska Joanna
(2)
Kluczyński Jan
(2)
Kmiecik-Baran Krystyna
(2)
Konopnicki Jan
(2)
Kowalczyk Grażyna
(2)
Kowalewski Marian
(2)
Kruszewski Krzysztof
(2)
Kruszewski Krzysztof (1939-2015)
(2)
Kurzak Marzena
(2)
Kutzner Janina
(2)
Lachowicz Lesław
(2)
Lisicki Tomasz
(2)
Maclure J. Stuart
(2)
Marchewka Anna
(2)
Matusiak-Gordon Elżbieta
(2)
Mazur Joanna
(2)
Murawska Anna
(2)
Nowacki Tadeusz
(2)
Poznański Karol (1931-2022)
(2)
Pęcherski Mieczysław
(2)
Roge-Wiśniewska Małgorzata (1974- )
(2)
Roguski Mirosław
(2)
Romanowska Alicja
(2)
Rudik P. A
(2)
Sawicki Aleksander (1930-2022)
(2)
Sieniek Czesław
(2)
Skórecki Tomasz
(2)
Spionek Halina
(2)
Szymański Leonard
(2)
Tomik Rajmund
(2)
Umiastowska Danuta
(2)
Waardenburg Jean-Jacques
(2)
Wiech Anna
(2)
Wiech Zdzisław
(2)
Wlaźnik Kazimiera
(2)
Wroczyński Ryszard
(2)
Wróblewski Piotr
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Zatoń Krystyna
(2)
Łobożewicz Tadeusz
(2)
Śliwerski Bogusław
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Śmiglewska Mirosława
(2)
Świątek Maciej
(2)
Adamski Przemysław (edukacja)
(1)
Antoszczuk Gabriela
(1)
Arcimowicz Andrzej
(1)
Auerbach Carol
(1)
Awib Saleh Ammar
(1)
Babicka-Wirkus Anna
(1)
Baley James A
(1)
Baran Lidia
(1)
Bartosiak Grażyna
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Bartusiak Irena
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Bensch Krystyna
(1)
Berghoff Sonja
(1)
Biech Elaine
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(109)
2000 - 2009
(151)
1990 - 1999
(59)
1980 - 1989
(43)
1970 - 1979
(80)
1960 - 1969
(35)
1950 - 1959
(14)
1940 - 1949
(6)
1930 - 1939
(12)
1920 - 1929
(3)
1910 - 1919
(5)
1900 - 1909
(10)
1880 - 1889
(1)
1840 - 1849
(1)
1820 - 1829
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(492)
Niemcy
(17)
nieznany (xxr)
(8)
Stany Zjednoczone
(7)
Wielka Brytania
(5)
nieznany (xxx)
(4)
nieznany (0ol)
(3)
Belgia
(1)
Dania
(1)
Litwa
(1)
Luksemburg
(1)
Rosja
(1)
Szwajcaria
(1)
Język
nieznany (xxx)
(328)
polski
(143)
angielski
(33)
niemiecki
(20)
rosyjski
(8)
francuski
(6)
ukraiński
(1)
Temat
Wychowanie fizyczne
(158)
Szkolnictwo wyższe
(136)
Szkolnictwo
(91)
Edukacja
(44)
Kultura fizyczna
(39)
Pedagogika
(37)
Nauczanie
(36)
Studenci
(30)
Nauka
(29)
Sport
(28)
Szkolnictwo podstawowe
(25)
Uniwersytety i uczelnie
(20)
Szkolnictwo specjalne
(19)
Nauczyciele
(14)
Program nauczania
(13)
Organizacja szkolnictwa
(12)
Warszawa
(12)
Nauczanie akademickie
(11)
Gimnastyka
(9)
Materiały konferencyjne
(9)
Młodzież szkolna
(9)
Seminarium
(9)
Szkolnictwo zawodowe
(9)
Szkolnictwo średnie
(9)
Akademia Wychowania Fizycznego
(8)
Akademicki Związek Sportowy
(8)
Pracownicy naukowi
(8)
Psychologia
(8)
Seminarium krajowe
(8)
Turystyka
(8)
Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego (Warszawa)
(7)
Edukacja zdrowotna
(7)
Kształcenie
(7)
Socjologia
(7)
Wychowanie
(7)
Dydaktyka
(6)
Oświata
(6)
Physical education
(6)
Biografie
(5)
Dziecko trudne
(5)
ECTS
(5)
Europejski Fundusz Społeczny
(5)
Historia
(5)
Konferencja krajowa
(5)
Lekkoatletyka
(5)
Nauczyciele akademiccy
(5)
Niepełnosprawni
(5)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(5)
Program nauczania WF
(5)
Reforma szkolnictwa
(5)
Students
(5)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(5)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(5)
Zarządzanie
(5)
Akademia Wychowania Fizycznego (Wrocław)
(4)
Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego(Poznań)
(4)
Dziecko
(4)
Europejski System Transferu Punktów
(4)
Gimnazjum
(4)
Gry i zabawy
(4)
Higher education
(4)
Higiena szkolna
(4)
Krajoznawstwo
(4)
Młodzież
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Niepełnosprawni umysłowo
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Prawo
(4)
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
(4)
Promocja zdrowia
(4)
Sprawność fizyczna
(4)
Szkoły
(4)
Uczelnie wyższe
(4)
Wycieczki szkolne
(4)
Edukacja
(3)
Absolwenci szkół wyższych
(3)
Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego(Warszawa)
(3)
Education
(3)
Edukacja i państwo
(3)
Erasmus
(3)
Fizjoterapia
(3)
Higiena
(3)
Komisja Edukacji Narodowej
(3)
Medycyna
(3)
Organizacja i zarządzanie
(3)
Pamiętniki polskie
(3)
Piłka nożna
(3)
Podstawy naucz.i wych
(3)
Podstawy wychowania i nauczania
(3)
Proces Boloński
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Szkolnictwo wojskowe
(3)
Uniwersytety polskie
(3)
Wieś
(3)
Szkolnictwo
(2)
Absolwenci AWF
(2)
Absolwenci uniwersytetów i uczelni
(2)
Agresywność
(2)
Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha (Kraków)
(2)
Temat: czas
1901-
(3)
1801-
(2)
1945-
(2)
1989-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Barwałd Średni (Polska)
(1)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Nowy Sącz (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Piotrków Trybunalski
(1)
Radom (woj. mazowieckie)
(1)
Singapur
(1)
Warszawa (Bielany)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(14)
Praca doktorska
(10)
Czasopisma [Typ publikacji]
(3)
Monografia
(2)
Przewodniki
(2)
Wykłady [Typ publikacji]
(2)
Czasopisma naukowe
(1)
Informatory [Typ publikacji]
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki
(1)
Zjazdy [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Nauka i badania
(2)
542 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Książka przeznaczona jest dla osób, które chciałyby poprzez wędrówki stworzyć młodym ludziom okazję do kształtowania wrażliwości ekologicznej. Książka może być wykorzystana w pracy szkolnych kół i klubów turystycznych, a także służyć jako specjalistyczna lektura wychowawcom, w tym osób z różnymi niepełnosprawnościami, które pragną rozszerzyć wiedzę swoich podopiecznych o otaczającym ich środowisku, a w szczególności o przyrodzie i obszarach chronionych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.44752 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.46400 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.59583, A.59582 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II.49265 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, ISSN 0239-6009 ; z. 56)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.47010 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.50239 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.57298 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.41753 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorka akcentuje potrzebę poszerzania przestrzeni semantycznej w dyskursie podręcznikowym oraz konieczność uprawnienia przez szkołę otwartości poznawczej, co daje dzieciom/uczniom prawo do: - wyrastania z egocentrycznego oglądu świata i poszerzania horyzontów własnej egzystencji o cele ogólne i wybiegające w przyszłość; - poznawania siebie, rozumnego pielęgnowania indywidualności sprzężonej z empatią, odpowiedzialnością i troską o dobro ogólne; - budowanie własnej tożsamości w dialogu z innymi, przy poszanowaniu inności w zróżnicowanej kulturowo wspólnocie oraz roztropnego spożytkowania czasu i przestrzeni oraz radzenia sobie z przeciwnościami losu. Książka zawiera wyniki wnikliwych analiz zrekonstruowanych przez autorkę dyskursów podręcznikowego i dziecięcego oraz ich dramatyczną konfrontację. Paradygmat kognitywistyczny, rozumiany jako nowy kontekst teoriopoznawczy w badaniach edukacyjnych, stworzył możliwość uchwycenia podręcznikowych i uczniowskich sposobów kategoryzacji, dominujących typów racjonalności (taksonomicznej lub potocznej), a także stereotypowego i aksjologicznego opisu rzeczywistości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.48649 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II.49260 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.32735/T.1, A.32736/T.1, A.32733/T.1, A.32730/T.1, A.32734/T.1, A.48512, A.32732/T.1, A.32729/T.1, A.34751 (9 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.47031/T.1 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.32731/T.1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.33482, A.33485, A.48513, A.33486, A.33488, A.33483, A.33481, A.33484 (8 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.47213 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.33487 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.35846, A.35857, A.35852, A.35853, A.35862, A.35856, A.35860, A.35849, A.35858, A.35854, A.35847, A.48514, A.35848, A.35851, A.35850, A.35855, A.35859, A.35861 (18 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.47664 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.35845 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Nieuczciwość akademicka jest zjawiskiem, którego wysoką częstość wśród studentów potwierdzają badania prowadzone w Polsce, Europie i poza jej granicami. Stanowi ona problem z uwagi na prowadzenie do obniżenia prezentowanej przez studentów wiedzy oraz przenoszenie nagradzających doświadczeń związanych z oszustwami na kolejne obszary życia. Celem niniejszej publikacji jest zaprezentowanie obecnej wiedzy na temat psychologicznych wyznaczników, przewidywania oraz przeciwdziałania nieuczciwości akademickiej wśród studentów, przybliżenie wyników przeprowadzonych w powyższych obszarach badań oraz sformułowanie na ich podstawie wniosków o możliwościach aplikacyjnych w środowisku akademickim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.39938, A.39939, A.39948, A.39937, A.39944, A.39942, A.39940, A.39941, A.48515, A.39946, A.39949, A.39947, A.39945, A.39943 (14 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.48577 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.39950 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W wielojęzycznej i wielokulturowej Europie, z którą wiąże się wiele programów europejskich, ten tom młodych naukowców jest bardzo potrzebny. Świadczy o tym, że młodzi ludzie widzą sens Unii Europejskiej, doceniają programy europejskie i aktywnie w nich uczestniczą. Chcą również przybliżyć Polskę, jej język i kulturę innym narodom. Sprzyja temu aktywna wymiana naukowców i studentów między krajami Unii. W tym aspekcie podejmowane badania są jak najbardziej uzasadnione. Jest to, co trzeba podkreślić, już czwarty tom z cyklu Bogactwo językowe i kulturowe Europy w oczach Polaków i cudzoziemców. Są w nim przedstawione dwa ujęcia: spojrzenie Polaków na cudzoziemców i cudzoziemców na nas. Znaczna część artykułów poświęcona jest też glottodydaktyce języków obcych, a przede wszystkim nauczaniu języka polskiego jako obcego. Nie znam drugiej takiej publikacji, w której na ten temat wypowiadaliby się tylko młodzi naukowcy. Z recenzji prof.zw. dr hab. Bożeny Ostromęckiej-Frączak
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Clearly, wherever myth forms part of an educational syllabus, value judgements have been made by those who chose the texts, with regard to content, approach, usage, emphases, purpose and many other elements. [...] the present volume examines the reception of such myth within formal education in the twentieth and twenty-first centuries […]. It focuses for the most part on school education, but with forays into post-high school where relevant, and includes a wide geographical and chronological range. With regard to the latter limitations, the general emphasis is on modern day, and the current situation, but as a result of individual historical circumstances in each example (Lisa Maurice, Editor of the Volume). This is a task of paramount importance, as educational processes have a lasting influence on us – all the more so as we are exposed to them already in childhood, when the capacity for critical thinking is being formed by none other than school curricula shaped and developed in specific circumstances. This volume makes us aware of these complex processes, their implications, and the opportunities they create for the future of Classical Antiquity (Katarzyna Marciniak, Editor of the Series).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer kwartalnika „Nauki o Zarządzaniu”, mając nadzieję, iż różnorodność podejmowanej w nim tematyki będzie stanowiła wartość czasopisma i każdemu z czytelników pozwoli na odnalezienie interesujących zagadnień. W publikacji poruszono m.in. problematykę funkcjonowania zagranicznych spółek zależnych polskich przedsiębiorstw. Kwestia ta jest przedmiotem rozważań w artykule Krzysztofa Ćwika. Z kolei Ewa Głuszek oraz Joanna Kacała w przy-gotowanym przez siebie opracowaniu omówiły projektowanie modeli dojrzałości organizacji. Autorka kolejnego tekstu – Joanna Mróz – zajęła się opisem i modelowym ujęciem zarządzania talentami w organizacji. Techniki komunikacyjne oraz rozpoznanie możliwości ich wykorzystania w procesie wdrażania zmian to temat podjęty przez Renatę Winkler. Dwa z prezentowanych w numerze artykułów zawierają opisy studiów przypadku. W pierwszym z opracowań Dariusz Kantor omawia działania samorządu gminy w kontekście zwiększenia efektywności jednostek samorządu terytorialnego. W drugim artykule, zatytułowanym Development of e-services through projects – case study, Grzegorz Krzos wraz z Markiem Krasińskim identyfikują rolę realizacji projektów w rozwoju organizacji. Autorzy kolejnego tekstu – Edyta Janiak oraz Marek Krasiński – stawiają tezę, iż na polskich uczelniach technicznych kształcenie w obszarze zarządzania prowadzone jest w niewystarczającym zakresie. Uważają oni, że na pewnym etapie kariery zawodowej inżynierów wiedza taka jest niezbędna. Jednocześnie wskazują na rolę kształcenia ustawicznego. W numerze omówiono ponadto problemy przedsiębiorstw przemysłu wydobywczego. Dorota Molek-Winiarska zaprezentowała wyniki badań dotyczące zarówno przyczyn, jak i skutków stresu zawodowego wśród pracowników firm sektora wy-dobywczego. Nawiązując do zidentyfikowanych źródeł stresu, autorka wskazała możliwości realizacji programów redukujących to negatywne zjawisko. W innym z artykułów zespół autorski (Anita Zbieg, Jan Kudełko, Agata Juzyk oraz Leszek Zaremba) podjął temat wartości specyficznych dla firmy wydobywczej oraz zagadnienie zarządzania nimi. Zgodnie z przyjętą koncepcją funkcjonowania naszego pisma artykuły prezentują nie tylko aspekty teoretyczne oraz rozważania modelowe, oparte na studiach literaturowych, ale także wyniki badań empirycznych. W imieniu redakcji kwartalnika życzę Państwu wartościowej lektury i jednocześnie zachęcam do publikowania na naszych łamach. Witold Szumowski '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.41256 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Niniejszy tom zawiera teksty dotyczące szerokiego spectrum zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem systemu edukacji w nowym typie społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy. Większość artykułów dotyczy szkolnictwa wyższego, które zarówno w Strategii Lizbońskiej, jak i w Procesie Bolońskim, zostało uznane za główny motor rozwoju społeczno-ekonomicznego. W nurcie tych rozważań mieszczą się teksty następujących Autorów: M. Wójcickiej, J. Kochanowskiego, K. Karczmarczuka, A. Boczkowskiego. Z kolei K. Musiał i A. Dziedziczak-Foltyn opisują próby wprowadzenia zmian w różnych systemach szkolnictwa wyższego. Tym niemniej jakość szkolnictwa wyższego i jego rola w modernizacji społecznej zależy od wcześniejszych etapów kształcenia, stąd też reformy dotyczą także innych elementów systemu edukacji. Dobitnie pokazuje to artykuł M. Zahorskiej omawiający przebieg i rezultaty reformy oświatowej w Polsce. W tym kontekście interesujący wydaje się tekst E. Wejbert-Wąsiewicz i E. Pęczkowskiej opisujący wydawałoby się uboczny problem (z punktu widzenia modernizacji społecznej), ale faktycznie dość kluczowy, gdyż pokazujący społeczno-kulturowe bariery wprowadzania zmian w systemie edukacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej