Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(21)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(21)
E-booki
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(25)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(13)
Dla pracowników AWF
(10)
Czytelnia
(3)
Czytelnia - po rezerwacji
(2)
Autor
Woynarowska Barbara
(2)
Awib Saleh Ammar
(1)
Babicka-Wirkus Anna
(1)
Buchta Krystyna
(1)
Feinberg Walter
(1)
Geryk Marcin
(1)
Horbowski Adam
(1)
Jaskot Kazimierz (1936-2005)
(1)
Kawecki Ireneusz
(1)
Krawczyk Zbigniew
(1)
Krawczyk Zbigniew (1930- )
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Kubińska Zofia
(1)
Lisicki Tomasz
(1)
Matuszek Leokadia
(1)
Mazur Joanna
(1)
Pilch Tadeusz
(1)
Poplucz Jan
(1)
Radochoński Mieczysław
(1)
Soltis Jonas F
(1)
Szen-Ziemiańska Joanna
(1)
Tomczyszyn Dorota
(1)
Trzmielewska Weronika
(1)
Wlazło Edward
(1)
Wnuk-Lipińska Elżbieta (1944-1997)
(1)
Żukowska Zofia (1932-2012)
(1)
Żurek Grzegorz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(7)
1970 - 1979
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
nieznany (xxx)
(12)
polski
(11)
angielski
(1)
Temat
Szkolnictwo
(9)
Socjologia
(7)
Studenci
(5)
Pedagogika
(4)
Psychologia
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Uniwersytety i uczelnie
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Dziecko wiejskie
(2)
Edukacja
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Nauczanie
(2)
Pracownicy naukowi
(2)
Socjologia szkolnictwa i oświaty
(2)
Zdrowie
(2)
Doktoranci
(1)
Działalność naukowa
(1)
Nauka
(1)
Nauki społeczne
(1)
Prace badawczo-rozwojowe
(1)
Psychologia nauki
(1)
Socjologia nauki
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Uniwersytety i uczelnie
(1)
Absolwenci
(1)
Aktywność społeczna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Biała Podlaska (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Doktoranci
(1)
Dolnośląskie województwo
(1)
Działalność naukowa
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Education
(1)
Etnografia
(1)
Grupa dziekańska
(1)
Grupy społeczne
(1)
Higiena
(1)
Interakcjonizm symboliczny
(1)
Interesariusze
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Libijczycy
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Medycyna
(1)
Młodzież wiejska
(1)
Nauczanie akademickie
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Nauka
(1)
Nauki społeczne
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Osobowość
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Physical education
(1)
Postawy
(1)
Prace badawczo-rozwojowe
(1)
Pracownicy akademiccy
(1)
Prawa dziecka
(1)
Reforma oświaty
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Sociology
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjologia edukacji
(1)
Socjologia nauczania
(1)
Socjologia wychowania
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Students
(1)
Szkolnictwo i oświata
(1)
Trening interpersonalny
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uniwersytety i Uczelnie
(1)
Wieś
(1)
Wyższa Szkoła Wychowania Fizycznego w Katowicach
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Praca doktorska
(2)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Nauka i badania
(1)
24 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.54222 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.58419 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Wypłata świadczeń z tytułu szkód na osobie z ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej stanowi w ostatnim czasie istotne wyzwanie dla rynku ubezpieczeniowego. Odnotowuje się znaczny wzrost liczby i wartości roszczeń z tego tytułu. W badaniach i ocenach tych tendencji na rozwiniętych rynkach ubezpieczeniowych pojawiają się dwie istotne kwestie. Pierwsza to wpływ postaw poszkodowanych na intensyfikację liczby i wartości roszczeń, druga to coraz większy udział świadczeń za szkody o charakterze niemajątkowym (ból i cierpienie) w ogólnej wartości świadczeń, do których wypłaty zobowiązani zostają ubezpieczyciele. Postawy poszkodowanych determinowane są przez szereg czynników, w tym przez czynniki niezależne od ubezpieczycieli. Szkody o charakterze niemajątkowym są w zasadzie niewymierne, co wydaje się sprzeczne z podstawowymi ideami ubezpieczenia. Oba zagadnienia wprowadzają element niepewności do procesu likwidacji szkód, a w efekcie także do procesu zarządzania ryzykiem, tak ubezpieczyciela, jak i podmiotu zagrożonego odpowiedzialnością cywilną. Jednocześnie szkody na osobie mają szczególny wymiar społeczno-ekonomiczny. Oddziałują na kondycję i położenie samej jednostki (poszkodowanego) i jej najbliższego otoczenia, mają jednak, co oczywiste, negatywne implikacje dla społeczeństwa i gospodarki, poprzez chociażby obniżenie produktywności czy obciążenie systemu pomocy społecznej – dlatego niezwykle istotna jest ich pełna kompensacja.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Niniejszy tom zawiera teksty dotyczące szerokiego spectrum zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem systemu edukacji w nowym typie społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy. Większość artykułów dotyczy szkolnictwa wyższego, które zarówno w Strategii Lizbońskiej, jak i w Procesie Bolońskim, zostało uznane za główny motor rozwoju społeczno-ekonomicznego. W nurcie tych rozważań mieszczą się teksty następujących Autorów: M. Wójcickiej, J. Kochanowskiego, K. Karczmarczuka, A. Boczkowskiego. Z kolei K. Musiał i A. Dziedziczak-Foltyn opisują próby wprowadzenia zmian w różnych systemach szkolnictwa wyższego. Tym niemniej jakość szkolnictwa wyższego i jego rola w modernizacji społecznej zależy od wcześniejszych etapów kształcenia, stąd też reformy dotyczą także innych elementów systemu edukacji. Dobitnie pokazuje to artykuł M. Zahorskiej omawiający przebieg i rezultaty reformy oświatowej w Polsce. W tym kontekście interesujący wydaje się tekst E. Wejbert-Wąsiewicz i E. Pęczkowskiej opisujący wydawałoby się uboczny problem (z punktu widzenia modernizacji społecznej), ale faktycznie dość kluczowy, gdyż pokazujący społeczno-kulturowe bariery wprowadzania zmian w systemie edukacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI JAK KSZTAŁCIĆ SOCJOLOGÓW? Niniejszy zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony problemom dydaktycznym. Jakkolwiek dydaktyka dominuje w codziennej działalności nauczycieli akademickich, rzadko jest przedmiotem debaty ponadlokalnej (czyli dotyczącej bieżących spraw organizacyjnych), analizującej sens i charakter studiów socjologicznych. Jesteśmy w trakcie przemian szkolnictwa wyższego ze względu na nowe Ustawy oraz wdrażanie doświadczeń i ustaleń Unii Europejskiej (proces boloński, krajowe ramy kwalifikacyjne). Przemiany te są odpowiedzią na wyzwania współczesności. Są też przedmiotem dyskusji w środowisku socjologów, w ramach Konferencji Instytutów Socjologii, na konferencjach (m.in. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej – listopad 2010) i na Zjeździe w Krakowie (wrzesień-2010). Takie właśnie są źródła prezentowanych tekstów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej