Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(321)
IBUK Libra
(30)
Forma i typ
Książki
(306)
E-booki
(30)
Czasopisma
(11)
Druki ulotne
(3)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Rękopisy
(1)
Dostępność
dostępne
(238)
tylko na miejscu
(106)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(169)
Dla pracowników AWF
(57)
Czytelnia
(106)
Czytelnia - po rezerwacji
(16)
Autor
Marzyńska Teresa
(14)
Myśliwiec Karol
(14)
Estreicher Karol
(11)
Cynarski Wojciech Jan (1965- )
(10)
Vasari Giorgio
(10)
Zuchora Krzysztof (1940- )
(9)
Dulewicz Andrzej
(7)
Lewicka-Morawska Anna
(5)
Osińska Barbara
(4)
Trzeciak Przemysław
(4)
Barucki Tadeusz
(3)
Bednorz Achim
(3)
Bieliński Piotr
(3)
Boberska Marta
(3)
Chrzanowski Tadeusz
(3)
Friedrich Wilhelm
(3)
Gołaszewska Maria
(3)
Grabowski Janusz
(3)
Hegel Georg
(3)
Kalina Roman Maciej (1949- )
(3)
Landman Adam
(3)
Szymankiewicz Janusz
(3)
Toman Rolf
(3)
Świtek Gabriela
(3)
Baraniewski Waldemar
(2)
Bartosiak Mariusz
(2)
Bujak Zbigniew
(2)
Cynarski Wojciech J
(2)
Derwojedowa Anna
(2)
Eco Umberto
(2)
Gaetano Milanesi
(2)
Harasymowicz Jan
(2)
Hądzelek Kajetan (1930- )
(2)
Jeż-Lisowski Bolesław ( -1999)
(2)
Kosiewicz Jerzy (1949- )
(2)
Kozakiewicz Stefan
(2)
Kruszewski Artur
(2)
Królak Wiesława
(2)
Kubalska-Sulkiewicz Krystyna
(2)
Kuziak Michał
(2)
Lisowska Zofia (1912-1994)
(2)
Machowski Marek
(2)
Michałowski Kazimierz
(2)
Mittelstädt Kuno
(2)
Nakayama Masatoshi (1913-1987)
(2)
Pałkiewicz Jacek
(2)
Perlin Janina
(2)
Pindor Zbigniew
(2)
Porada Zbigniew (1946- )
(2)
Prosnak Jan
(2)
Płoskonka Przemysław
(2)
Royce Anya Peterson (1940- )
(2)
Rzepczyński Sławomir
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Tymieniecka-Suchanek Justyna
(2)
Wojnar Irena (1924-2021)
(2)
Wojtyczka Izabela
(2)
Włodarczyk Wojciech
(2)
Łumiński Jacek
(2)
Academia Polonica
(1)
Adam Marek
(1)
Alberowa Zofia (1924-1999)
(1)
Alscher Ledger
(1)
Ambroży Tadeusz (1964- )
(1)
Andrejczuk Magdalena
(1)
Antos Janusz
(1)
Argan Giulio Carlo
(1)
Arnold Joanna
(1)
Arsenʹev Vladimir Klavdievič (1872-1930)
(1)
Augustyniak Piotr
(1)
Awdziejczyk Tomasz
(1)
Banach Andrzej
(1)
Bania Zbigniew
(1)
Baranowa Agna
(1)
Bałuk-Ulewiczowa Teresa (1951- )
(1)
Bałus Wojciech
(1)
Bellotto Bernardo (1721-1780)
(1)
Benisz Henryk (1960- )
(1)
Berezińska Dorota
(1)
Bergier Józef
(1)
Bergman Eleonora
(1)
Bełtowska Lucyna
(1)
Białostocki Jan
(1)
Białostocki Jan (1921-1988)
(1)
Bibrowski Mieczysław
(1)
Bielawska Alicja (1980- )
(1)
Bielski Janusz
(1)
Bilińska Agnieszka (1961- )
(1)
Biliński Włodek (1961- )
(1)
Billcliffe Roger
(1)
Birkenmajer Ewa
(1)
Bittner Ireneusz (1928- )
(1)
Bińczycka Agnieszka
(1)
Bińkowska Iwona
(1)
Bobrow Ryszard
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Boguszewski Dariusz (nauki o kulturze fizycznej)
(1)
Bokus Barbara
(1)
Borkowska Hanna
(1)
Botton Alain de (1969- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(84)
2000 - 2009
(79)
1990 - 1999
(57)
1980 - 1989
(42)
1970 - 1979
(28)
1960 - 1969
(18)
1950 - 1959
(8)
1940 - 1949
(3)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(1)
1910 - 1919
(1)
1900 - 1909
(7)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1914-1918
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(306)
Wielka Brytania
(16)
Stany Zjednoczone
(8)
Niemcy
(6)
nieznany (0ol)
(3)
nieznany (0dp)
(2)
Grecja
(2)
nieokreślony (s.l.)
(2)
Austria
(1)
Chorwacja
(1)
Japonia
(1)
nieznany (l a)
(1)
Hiszpania
(1)
Czechy
(1)
nieznany (xxr)
(1)
Język
polski
(166)
nieznany (xxx)
(130)
angielski
(35)
niemiecki
(6)
czeski
(1)
francuski
(1)
chorwacki
(1)
włoski
(1)
nieznany (ol)
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Sztuka
(177)
Sport
(59)
Sztuki walki
(42)
Malarstwo
(37)
Encyklopedia
(31)
Historia sztuki
(28)
Sporty walki
(25)
Turystyka
(19)
Architektura
(13)
Wschodnie sztuki walki
(11)
Literatura
(10)
Sztuka włoska
(10)
Filozofia
(9)
Karate
(9)
Psychologia
(9)
Socjologia
(9)
Sztuka przetrwania
(9)
Walka wręcz
(8)
Historia sportu
(7)
Martial arts
(7)
Sztuka pisania
(7)
Sztuka polska
(7)
Kultura fizyczna
(6)
Muzealnictwo
(6)
Nauka
(6)
Sztuka
(5)
Album
(5)
Historia
(5)
Historia malarstwa
(5)
Judo
(5)
Kultura
(5)
Pedagogika
(5)
Sztuka europejska
(5)
Wychowanie fizyczne
(5)
Zuchora, Krzysztof (1940- )
(5)
Albumy
(4)
Estetyka
(4)
Estetyka sztuki
(4)
Igrzyska olimpijskie
(4)
Poezja polska
(4)
Rzeźba
(4)
Samoobrona
(4)
Taniec
(4)
Sport
(3)
Antropologia
(3)
Arteterapia
(3)
Czas wolny od pracy
(3)
Edukacja
(3)
Golf
(3)
Ju-jitsu
(3)
Muzeum Sportu i Turystyki (Warszawa)
(3)
Muzyka
(3)
Odpoczynek
(3)
Olimpizm
(3)
Physical education
(3)
Picasso, Pablo (1881-1973)
(3)
Praca doktorska
(3)
Psychoterapia
(3)
Rekreacja
(3)
Sporty siłowe
(3)
Sztuka grecka
(3)
Sztuka stosowana
(3)
Terapia sztuką
(3)
Warszawa
(3)
Wojsko
(3)
Historia
(2)
Aikido
(2)
Anthropology
(2)
Art history
(2)
Artyzm
(2)
Barok
(2)
Bellotto, Bernardo (1721-1780)
(2)
Bezpieczeństwo narodowe
(2)
Budo
(2)
Ciało ludzkie
(2)
Encyklopedia sztuki
(2)
Etnografia
(2)
Fotografie
(2)
Grafika użytkowa
(2)
Igrzyska Olimpijskie
(2)
Igrzyska olimpijskie w starożytności
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Leczenie sztuką
(2)
Lisowska, Zofia (1912-1994)
(2)
Literatura piękna
(2)
Medycyna
(2)
Military
(2)
Museology
(2)
Muzea
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Plakat
(2)
Plakaty sportowe
(2)
Poezja
(2)
Religia
(2)
Rozprawy akademickie
(2)
Sociology
(2)
Szermierka
(2)
Sztuka i czas
(2)
Sztuka i nauka wojenna
(2)
Temat: czas
1901-
(4)
1945-
(2)
2001-
(2)
2001-0
(2)
1401-
(1)
1501-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Drohobycz (Ukraina)
(1)
Stare Miasto (Warszawa, Polska ; dzielnica)
(1)
Warszawa
(1)
Warszawa (Polska)
(1)
Gatunek
Praca doktorska
(5)
Album
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Czasopisma polskie
(2)
Podręczniki [Typ publikacji]
(2)
Albumy
(1)
Czasopisma literackie
(1)
Czasopisma popularnonaukowe
(1)
Katalogi
(1)
Poezja polska
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Rozprawa habilitacyjna
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura fizyczna i sport
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
351 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I.1307 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.49465 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.51207 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.54425 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.53946 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.54395 (1 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.49064 (1 egz.)
Brak okładki
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.58022, A.58050 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rocznik prezentujący najnowsze wyniki badań z zakresu historii sztuki. Założony w 1990 przez Jana Białostockiego. W piśmie zamieszczane są artykuły wybitnych polskich i zagranicznych naukowców. Czasopismo wydawane jest w języku angielskim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Współcześnie znaczenia i funkcje choreografii niezwykle się rozszerzają i to nie tylko w ramach praktyki artystycznej, lecz także tej wychodzącej poza taniec (choreographing space, choreographing problems czy choreographing empathy). Choreografia to termin pozwalający adekwatnie opisywać zdarzenia kulturowe (ethical choreography, choreography of communication, choreography of consciousness, choreography of multiculture itp.), a nawet zjawiska naturalne (np. choreography of bacteria). Kulturowe, społeczne i polityczne konsekwencje tych metafor są dziś szeroko eksplorowane oraz dyskutowane w przestrzeni praktyk zarówno artystycznych, jak i badawczych. Zebrane w tej publikacji artykuły odsłaniają kilka możliwych obszarów, w których choreografia okazuje się adekwatnym językiem opisu, strategią działania, matrycą poznawczą lub metodą badawczą. Ponadto są dla siebie nawzajem nielinearnym, sieciowym wprowadzeniem – kładą fundament pod nasze współczesne rozumienie choreografii, a także swego rodzaju choreograficzne myślenie, służące zaistnieniu jej w kolejnych kontekstach. Interesuje nas wielopoziomowa i wieloaspektowa interakcja heterogenicznych czynników, która staje się możliwa dzięki obecności w każdej z zamieszczonych tu prac odpowiednich strategii choreograficznych. Są one zatem rozpoznawalne w działaniach artystycznych przytaczanych przez autorów, w przyjętych przez nich interdyscyplinarnych metodologiach i nieoczywistych relacjach, jakie pojawiają się pomiędzy kolejnymi rozdziałami. Ze Wstępu Teksty dotyczą współcześnie obieranych strategii choreograficznych, nowego podejścia do współczynników tańca i widowiska tanecznego, a także pracy z tancerzem i tworzenia relacji z publicznością. W Polsce publikacja ta jest niezmiernie potrzebna i istotna dla zapoznania się z dokonaniami światowymi oraz przeszczepienia na rodzimy grunt niezbędnych narzędzi badawczych i metodologii do zbadania nowych zjawisk choreograficznych. Głównym kręgiem odbiorców stanie się środowisko polskich tancerzy, performerów, choreografów zajmujących się współczesnymi zjawiskami tanecznymi. Na pewno zainteresują się nią też miłośnicy i krytycy tego typu prezentacji tanecznych. Z recenzji prof. dr. hab. Tomasza Nowaka Publikacja została zrealizowana we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca w ramach „Programu wydawniczego 2017″.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zamieszczone w niniejszym tomie materiały stanowią pokłosie sesji naukowej: "Rzeźba na Śląsku w 2. połowie XVII w." zorganizowanej 20.01.2017. w Muzeum Miedzi w Legnicy. Przedsięwzięcie to miało szczególny charakter, bowiem rzeźba barokowa - potraktowana jako temat przewodni - rzadko staje się obiektem zainteresowań badawczych. Niniejsza książka nie pretenduje do prezentacji kompleksowych dziejów rzeźby na Śląsku na przestrzeni 2. połowy XVII w. Omawiane przez autorów zagadnienia dotyczą jednak obiektów, artystów, lub problemów pomijanych do tej pory, bądź słabo rozpoznanych, w istotnym stopniu uzupełniając i korygując stan badań, zawarty przede wszystkim w w wydanej przed ponad trzema dekadami syntezie rzeźby barokowej na Śląsku pióra prof. Konstantego Kalinowskiego. Śląsk - który w tym czasie wchodził w skład Monarchii Habsburskiej - pomimo peryferyjnego położenia względem Wiednia oraz Pragi poszczycić się może zabytkami rzeźby stojącymi na wysokim poziomie wykonania, łączącymi różnorodne inspiracje. Oprócz związków artystycznych z Czechami oraz Austrią działali tu również rzeźbiarze pochodzący, bądź posługujący się formami charakterystycznymi dla rzeźby południowoniemieckiej, morawskiej, flamandzkiej, czy francuskiej, czego owocem jest bogata mozaika artystyczna o szerokim spektrum stylowym. Znalazło się w niej miejsce dla nurtów klasycyzujących oraz dzieł antyklasycznych, w tym tzw. śląskiej maniery barokowej, silnie eksponującej walory ekspresyjne i zrośniętej z miejscową tradycją sztuki. Zjawiska artystyczne zapoczątkowane w rzeźbie śląskiej pomiędzy 1650, a 1700 r. miały swoją wspaniałą kulminację w 1. połowie XVIII w. Dokładniejsze rozpoznanie rzeźby siedemnastowiecznej - czemu służy także i ta publikacja - pozwala pełniej nakreślić kontekst dla erupcji ilościowej oraz jakościowej rzeźby, jakie miały miejsce na Śląsku około 1700 r.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jeszcze do niedawna sztukę sakralną XIX wieku uważano za wytwór niższej kategorii, pozbawiony większej wartości artystycznej i treściowej głębi. Książka stara się pokazać, że było wręcz przeciwnie, że mianowicie architekturze kościelnej w epoce historyzmu przypisywano znaczenia symboliczne niemniej poważne niż w czasach wcześniejszych. Po upadku witruwianizmu jako obowiązującej wykładni budownictwa, co nastąpiło w drugiej połowie XVIII stulecia, na nowo zdefiniowano podstawy architektury, wskazując na rolę charakteru i „mówiącej" formy. Na tej podstawie skonstruowano koncepcję znaczenia stylów historycznych, rozwijaną w kręgu wszystkich konfesji chrześcijańskich. Natomiast w obrębie katolicyzmu sięgać zaczęto do średniowiecznych traktatów teologicznych i liturgicznych, odnajdując w nich podstawy dla symbolicznej wykładni całego budynku kościelnego, jego części i zdobiących go dekoracji. W książce zanalizowano zapomniane i nieprzywoływane od końca XIX wieku teksty rozpraw na temat symbolicznej wymowy świątyń katolickich, pochodzące z Francji, Niemiec, Polski i częściowo Wielkiej Brytanii. Dokonano też próby interpretacji owego materiału w kontekście fundamentalnych pojęć takich jak styl, sacrum i reprezentacja.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W serii Nauka Sztuki – Sztuka Nauki publikowane będą prace promujące i rozwijające perspektywę badawczą, w której twórczość naukowa i artystyczna stanowią komplementarne i wzajemnie nieredukowalne sfery aktywności, które mimo swojej autonomii mogą się z jednej strony kreatywnie inspirować, z drugiej zaś ukazywać nowe ścieżki indywidualnego i kulturowo-cywilizacyjnego rozwoju. Seria ma służyć inicjowaniu, rozwijaniu i promocji interdyscyplinarnych badań humanistycznych, wymagających wypracowywania precyzyjnego warsztatu teoretyczno-metodologicznego i rzetelnej analizy materiału badawczego. Zebrane w inicjującej serię monografii teksty obejmują zróżnicowaną problematykę teoretyczną i metodologiczną – ich wspólnym motywem jest szeroko rozumiana korelacja nauki i sztuki. Sztuka nie jest traktowana jedynie jako przedmiot naukowego badania, ale również jako przestrzeń doświadczania procesu twórczego i komunikacyjnego. Tak pomyślane forum wymiany obejmuje wzajemne uzupełnianie się humanistycznych badań naukowych z twórczą praktyką artystyczną i komunikacyjną w kształtowaniu szerokiej perspektywy poznawczej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Nowa, niezwykle cenna publikacja na rynku wydawniczym. W pierwszej części omówiono zagadnienia ogólne dotyczące budowy skóry i jej starzenia, część druga zawiera charakterystykę surowców farmakognostycznych z uwzględnieniem mechanizmów działania składników roślinnych i ich zastosowania w kosmetykach przeciwstarzeniowych, w części III przedstawiono produkty i półprodukty kosmetyczne stosowane w kosmetykach przeciwstarzeniowych oraz w leczeniu dermatologicznym. Podręcznik adresowany jest do studentów kosmetologii, farmacji i nauk pokrewnych. Będzie również pomocny w codziennej praktyce specjalistów pracujących w tych dziedzinach, zwłaszcza lekarzy dermatologów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wspomnienia nie tylko myśliwskie Tomasza Motyla to zbiór retrospekcji opisujących przeżycia i doświadczenia autora. Jednak, jak zauważa Teres Zaniewska, „ […] to coś znacznie więcej niż tylko podróż do przeszłości i opowieść o zdarzeniach z dystansu czasowego. Każda z dziesięciu miniatur […] opowiada o pewnych wydarzeniach zewnętrznych, w których autor uczestniczył, ale także w głębszych swych warstwach o losie człowieka, o sile i nieuchronności przeznaczenia”. Autor odkrywa przed czytelnikiem losy swojej rodziny związane z wydarzeniami drugiej wojny światowej i powstaniem warszawskim, które zna z przekazów ustnych swoich rodziców. Pokazuje też codzienność funkcjonowania w stanie wojennym z perspektywy myśliwego. Oprócz trudnych i nostalgicznych tematów w najnowszej książce Profesora nie zabrakło wspomnień związanych z polowaniami i zdobytymi podczas nich trofeami, spotkaniami z przyjaciółmi, zagranicznymi wyjazdami czy odwołań do twórczości Juliana Fałata. Publikacja została opatrzona reprodukcjami obrazów Tomasza Motyla wykonanymi pastelami – „W ten sposób czytelnik obcuje tu ze swoistą syntezą sztuk – słowa i obrazu” – pisze wspomniana wcześniej Teresa Zaniewska.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest pierwszą pozycją, omawiającą sztukę i kulturę tego kraju, przykładając do niej normy europejskie i odcinając się od podejścia etnograficznego, jakie jest stosowane zazwyczaj w odniesieniu do Czarnego Lądu. Zjawiska artystyczne opisywane są na szerokim tle społeczno-historycznym, ukazującym złożoną przeszłość i współczesność kraju. Pozwala to na zaakcentowanie odrębności i specyfiki sztuki południowoafrykańskiej. Obejmuje okres od momentu wylądowania żeglarzy holenderskich pod wodzą Jana van Riebeecka w 1652 r. na klifowej plaży Przylądka Dobrej Nadziei do chwili obecnej. Znajdziemy w niej opisy sztuki kolonialnej, poprzez wiktoriańską do modernistycznej; od malarstwa realistycznego do abstrakcyjnego i neofiguratywnego, od pionierskich prac czarnych artystów poprzez rodzajowe malarstwo z czarnych gett do zaangażowanej politycznie twórczości lat 80. i 90. oraz przez kręgi awangardy. Zastosowane interpretacje sztuki i kultury artystycznej wykorzystują aparat wypracowany na gruncie rozmaitych metod współczesnej humanistyki, przede wszystkim jednak sztuka tego czasu widziana jest tu w szerszym kontekście zmian historycznych zachodzących Afryce Południowej, a także nieustannych „gier” toczonych w zamkniętym kręgu historii, kultury i władzy w opresyjnych systemach kolonializmu, postkolonializmu i apartheidu. Dzieło sztuki nie jest więc traktowane jako autonomiczna konstrukcja formy artystycznej, lecz jako dynamiczna struktura uwikłana w rozmaite mechanizmy władzy itp.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tematem przewodnim numeru jest architektura nowoczesna i współczesna. Znajdują się w nim artykuły polskich badaczy poświęcone m. in. kabalistycznym wątkom w projektach Daniela Libeskinda, stylowi neogotyckiemu w architekturze sakralnej XIX wieku, poszukiwaniu stylu narodowego w projektowaniu użytkowym na początku XX wieku, analizie architektury i urbanistyki w czasie II wojny światowej na ziemiach polskich, powojennej odbudowie Warszawy, nowym technikom i dostępnym materiałom w polskiej architekturze okresu odwilży, a także realizacjom sakralnym w pierwszych latach po wojnie. Zeszyt zawiera również teksty omawiające sposoby popularyzacji architektury modernistycznej na łamach polskich czasopism ilustrowanych dla dzieci i młodzieży oraz opisujące architekturę willową Poznania doby PRL.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Do rąk Czytelników oddajemy trzeci już monograficzny numer interdyscyplinarnego czasopisma "Zoophilologica" 2017/3, zawierający artykuły autorów, którzy ani wprost, ani w jednolity sposób nie definiują statusu i podmiotowości zwierząt, ale podejmują próby badania owego zagadnienia poprzez pryzmat własnych dziedzin badawczych – z ich specyficzną siatką pojęciową i metodologią. Wszyscy oni próbują – każdy w inny sposób rozkładając akcenty – penetrować, analizować i rozważać warunki, w jakich dochodzi do tworzenia i rozpoznania pozaludzkiego podmiotu. Ich praca stanowi skromny wkład dla określenia wieloaspektowej istoty podmiotowości zwierząt, ale bez wątpienia stanie się cenna w kontekście pytania o to, kim jesteśmy my sami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
„Drzwi Watykanu” to niezwykły przewodnik. Spacer po największej i najpiękniejszej świątyni chrześcijaństwa oraz po Muzeach Watykańskich, które są dumą naszej cywilizacji, historii i sztuki. Podróż po Watykanie w stylu Grand Tour – w jaką wyruszali dawniej młodzi arystokraci i intelektualiści europejscy, by dokształcić się i zdobyć wiedzę o kulturze oraz obyczajach. Ebook został wydany specjalnie z okazji nadzwyczajnego Roku Świętego 2015 – ogłoszonego przez papieża Franciszka jako Jubileusz Miłosierdzia – dlatego oprócz artystycznej historii najmniejszego państwa świata przybliża również historię Świętych Drzwi oraz tradycję związaną z latami jubileuszowymi. Przewodnik dla koneserów, bo pisany przez watykanistkę z pozycji krytyka i historyka sztuki. Agnieszka Zakrzewicz mieszka w Rzymie i pisze o Watykanie od dwudziestu lat.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
The authors discuss truth and falsehood in science and the arts. They view truth as an irreducible point of reference, both in striving for elementary knowledge about the world and in seeking methods and artistic means of achieving this goal. The multilevel and multiple-aspect research presented here, conducted on material from different periods and different cultures, shows very clearly that truth and falsehood lie at the foundation of all human motivation, choices, decisions, and behaviors. At the same time, however, it reveals that every bid to extrapolate the results of detailed studies into generalizations aimed at universalization – by the very fact of their discursivation – either subjects the discussion to the rules of formal logic or situates it outside the realm of truth and falsehood. Autorzy podejmują refleksję nad prawdą i fałszem w nauce i sztuce. Przypisują prawdzie status nieredukowalnego punktu odniesienia – tak w próbach dotarcia do elementarnej wiedzy o świecie, jak i w poszukiwaniach metod i środków artystycznych niezbędnych do osiągnięcia tego celu. Zaprezentowane tu wielopoziomowe i wieloaspektowe badania, prowadzone z wykorzystaniem materiałów pochodzących z różnych epok i różnych kultur, wyraźnie dowodzą, że prawda i fałsz stanowią podstawę wszelkiego rodzaju ludzkich motywacji, wyborów, decyzji i zachowań. Jednocześnie ujawniają, że każda próba ekstrapolacji wyników poszukiwań szczegółowych na poziom uogólnienia o ambicjach uniwersalizujących – przez sam fakt ich dyskursywizacji – albo podporządkowuje prowadzone rozważania regułom logiki formalnej, albo sytuuje je poza prawdą i fałszem. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
La presente monografia si propone di raccogliere la sfida di riuscire a parlare dell’italianità attraverso l’intervento di vari autori – studiosi e appassionati dell’Italia – che la descrivono e ne analizzano gli aspetti sotto svariati punti di vista: a partire da quello storico-culturale (i misteri della sua tormentata storia) arrivando a quello letterario-artistico (i mille risvolti della sua letteratura, del cinema, dell’arte figurativa e del teatro), passando ovviamente anche per l’elemento popolare e tradizionale (le ineffabili sfumature delle contaminazioni tradizionali e culinarie, le innumerevoli altre forme del ricco patrimonio culturale a cui l’italianità, come le altre culture del mondo, è legata). La domanda principale che accomuna i vari interventi qui raccolti e proposti riguarda il problema della definizione di italianità, tenendo conto della sua ricezione lungo l’arco dei secoli. Per riuscire a mantenere un discorso quanto più possibile lineare, si è deciso di raggruppare la trattazione in quattro blocchi tematici: la contemporaneità, la prospettiva storica, il patrimonioartistico-letterario– ivicompresoilramocinematografiae, infine, un originale percorso tra Italia e Polonia, alla ricerca di mutue e reciproche influenze storico-culturali che possono accumunare i due Paesi. Pur basandosi su un approccio di tipo eclettico, la monografia si prefigge il compito di restituire un’immagine omogenea e coerente della complessità delle varie manifestazioni dell’italianità, grazie a riflessioni in campi di studio differenti e quanto più vari possibile. Senza pretendere l’esaustività completa, questa raccolta di saggi tenta di incrociare diverse prospettive del fenomeno per arrivare a costituire un invito a ulteriori studi in proposito.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej