Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(215)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(212)
E-booki
(5)
Czasopisma
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(241)
tylko na miejscu
(66)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(139)
Dla pracowników AWF
(77)
Czytelnia
(67)
Czytelnia - po rezerwacji
(28)
Autor
Maszczak Tadeusz
(8)
Bronikowski Michał
(5)
Demel Maciej (1923-2017)
(5)
Przewęda Ryszard (1926-2022)
(5)
Sulisz Seweryn
(4)
Trześniowski Roman (1909-2004)
(4)
Śniadecki Jędrzej (1768-1838)
(4)
Dąbrowski Andrzej (wychowanie fizyczne)
(3)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(3)
Suchodolski Bogdan
(3)
Szpinda Zofia
(3)
Zwierzchowska Anna
(3)
Bodasińska Anna
(2)
Bondarowicz Marian
(2)
Cendrowski Zbigniew
(2)
Cichy Ireneusz
(2)
Cyganiuk Jadwiga Mirosława
(2)
Czubak Marzena
(2)
Demel Maciej
(2)
Eisenberg Arlene
(2)
Franczyk Anna
(2)
Gawlik Krystyna (1954- )
(2)
Gałkowski Tadeusz
(2)
Gniewkowski Wacław (1911-1990)
(2)
Gutkowska-Wyrzykowska Ewelina
(2)
Kamińska Aleksandra
(2)
Korczak Janusz
(2)
Krajewska Katarzyna
(2)
Molak Adolf (1914-1975)
(2)
Muszkieta Radosław (1964- )
(2)
Nawara Henryk
(2)
Nawara Urszula
(2)
Nowocień Jerzy
(2)
Nowocień Jerzy (1948- )
(2)
Oleśniewicz Piotr
(2)
Przybyla Olga
(2)
Raczek Joachim
(2)
Smolińska-Theiss Barbara (1949- )
(2)
Sozański Henryk
(2)
Spionek Halina
(2)
Staniszewski Tadeusz
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Ślężyński Jan
(2)
Żegnałek Kazimierz (1943- )
(2)
Arasymowicz Stanisław
(1)
Babicka-Wirkus Anna
(1)
Banaszek Magdalena
(1)
Barański Kazimierz (1923-1994)
(1)
Barth Grzegorz (1975- )
(1)
Barwińska-Szczutkowska Gabriela
(1)
Baumgarten Otto
(1)
Bergier Józef
(1)
Białas Marcin
(1)
Bielski Janusz
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bochenek Marcin
(1)
Bogucki Jacek
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Brzeziński Wł
(1)
Brzeziński Włodzimierz
(1)
Brzeziński Włodzimierz (1929-2004)
(1)
Bukowiec Marian (1943- )
(1)
Campbell Don
(1)
Carr Janet
(1)
Charzewska Jadwiga
(1)
Chełmecki Jerzy
(1)
Chromiński Zdzisław ( -2005)
(1)
Cichocka Barbara Anna
(1)
Cichy Elżbieta
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Cieśliński Igor
(1)
Cieśliński Ryszard (1940-2017)
(1)
Cooper Agata
(1)
Covey Stephen R
(1)
Cynarski Wojciech Jan (1965- )
(1)
Czauderna-Miedziejko Jadwiga
(1)
Dauer Victor Paul (1901-2000)
(1)
Debesse Maurice
(1)
Dega Wiktor
(1)
Denisiuk Ludwik
(1)
Dobosz Janusz
(1)
Dobson James
(1)
Dorożyńska-Nidecka M
(1)
Dryll Elżbieta
(1)
Dyner Władysław Jan
(1)
Dziedzic Jan
(1)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(1)
Długosielska Maria
(1)
Egger Kurt
(1)
Eider Jerzy
(1)
Ekiert-Grabowska Dorota
(1)
Elandt-Pogodzińska Hanna
(1)
Elżbieta Czacka (błogosławiona ; 1876-1961)
(1)
Elżbieta Czacka (błogosławiona ; 1876-1961). Pisma
(1)
Fontana David
(1)
Fox Dorothea
(1)
Frołowicz Tomasz
(1)
Fuks Agata
(1)
Gandelʹsman Aleksandr Borisovič (1902-1992)
(1)
Gawlicz Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(45)
2000 - 2009
(55)
1990 - 1999
(54)
1980 - 1989
(21)
1970 - 1979
(16)
1960 - 1969
(8)
1950 - 1959
(2)
1940 - 1949
(1)
1920 - 1929
(2)
1900 - 1909
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(211)
nieznany (0ol)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Stany Zjednoczone
(2)
nieznany (1ol)
(1)
Francja
(1)
Niemcy
(1)
Litwa
(1)
Czechy
(1)
Język
polski
(110)
nieznany (xxx)
(99)
angielski
(6)
niemiecki
(2)
Temat
Wychowanie fizyczne
(95)
Dziecko
(52)
Pedagogika
(34)
Sport
(31)
Dzieci
(25)
Wychowanie w rodzinie
(25)
Wychowanie
(23)
Kultura fizyczna
(17)
Psychologia
(17)
Niepełnosprawni
(15)
Gry i zabawy ruchowe
(14)
Młodzież
(14)
Wychowanie dzieci
(13)
Wychowanie przedszkolne
(12)
Dzieci i młodzież
(10)
Physical education
(10)
Sport dzieci i młodzieży
(10)
Dziecko upośledzone
(9)
Gry i zabawy
(9)
Wychowanie fizyczne dzieci
(9)
Aktywność fizyczna
(8)
Psychologia dziecka
(8)
Rodzina
(8)
Socjologia
(8)
Sport szkolny
(8)
Dziecko trudne
(7)
Wychowanie dziecka
(7)
Edukacja
(6)
Higiena
(6)
Motoryka u dzieci
(6)
Nauczyciel wychowania fizycznego
(6)
Prawa dziecka
(6)
Sprawność fizyczna
(6)
Children
(5)
Edukacja sportowa
(5)
Materiały konferencyjne
(5)
Nauczanie
(5)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(5)
Prawo
(5)
Turystyka
(5)
Aktywność ruchowa
(4)
Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Gimnastyka korekcyjna
(4)
Młodzież szkolna
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Odpoczynek
(4)
Olimpizm
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(4)
Chorzy w rodzinie
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko niewidome
(3)
Dziecko upośledzone umysłowo
(3)
Dziecko z zespołem Downa
(3)
Education
(3)
Edukacja wczesnoszkolna
(3)
Gimnastyka
(3)
Gry
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Konferencja krajowa
(3)
Koszykówka
(3)
Metodyka wychowania fizycznego
(3)
Motoryka
(3)
Niepełnosprawni umysłowo
(3)
Niepełnosprawność intelektualna
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Podręczniki
(3)
Rehabilitacja
(3)
Rekreacja ruchowa
(3)
Rozwój dziecka
(3)
Rozwój fizyczny
(3)
Ruch olimpijski
(3)
Sport dzieci
(3)
Sprawność motoryczna
(3)
Szkolnictwo
(3)
Szkolnictwo podstawowe
(3)
Szkolnictwo specjalne
(3)
Trening sportowy
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie seksualne
(3)
Agresywność u dzieci
(2)
Alkoholizm
(2)
Antropologia
(2)
Czynniki środowiskowe
(2)
Domy dziecka
(2)
Dzieci niepełnosprawne
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Fair play
(2)
Higiena dziecka
(2)
Interakcja społeczna
(2)
Kolonie letnie
(2)
Kondycja fizyczna
(2)
Kręgosłup
(2)
Kształcenie
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Metodyka
(2)
Miłość
(2)
Temat: czas
1901-
(4)
2001-
(4)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Europa
(1)
Lubelskie (województwo)
(1)
Gatunek
Praca doktorska
(17)
Praca zbiorowa
(2)
Prasa pedagogiczna
(2)
Biografie [Typ publikacji]
(1)
Dysertacje i rozprawy akademickie [Typ publikacji]
(1)
Komentarz [Typ publikacji]
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografie i Opracowania
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Psychologia
(1)
220 wyników Filtruj
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.177 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.55760, A.55660, A.53861, A.55223, A.53641, A.58037, A.53862, A.54300, A.59227 (9 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.53640 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.57991 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.35301, A.54965, A.35212, A.35116, III.39450 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.35302 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.57898 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.41445 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.667 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.859 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.29617 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.47201, A.43673, A.47200, A.43676, A.43668, A.47104, A.43680, A.44575, A.43663, A.43677, A.43672, A.46684, A.47106, A.43674, A.43675, A.43679, A.43669, A.43662, A.43678, A.47199, A.43665, A.47105, A.46686, A.43671, A.43664, A.43666, A.47581, A.46685, A.43659, A.43661, A.43667 (31 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.49340 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.43682 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.37346, A.51578 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.37134, A.36798 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.36471, A.36797 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.21535/6, A.21535/1, A.21535/9, A.21535/2, A.21753, A.21535/8, A.34348, A.22256, A.52912, A.28494, A.21535/3, A.21535/10, A.21535/7, A.21535/4 (14 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.41780 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.48788 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Publikowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Celem czasopisma jest umożliwianie i pobudzanie dyskusji na poziomie akademickim wokół najważniejszych dla współczesności problemów edukacyjnych, popularyzowanie dorobku polskiej pedagogiki wśród pedagogów obcojęzycznych (artykuły w językach obcych) i ułatwianie polskim pedagogom poznania tego, co dzieje się w pedagogice w innych krajach, poprzez publikowanie tłumaczeń prac obcojęzycznych. Znajdujemy tu zarówno prace już uznanych autorów, jak i początkujących adeptów nauki. Czasopismo kierowane jest do osób zainteresowanych problematyką szeroko rozumianej edukacji, a zwłaszcza do nauczycieli akademickich i studentów różnych obszarów humanistyki i nauk społecznych. The Polish journal issued since 1956, publishes articles presenting theories of broadly defined pedagogy and research findings on functioning of the individual in society. The articles discuss various pedagogical subdisciplines, including pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactic methods, psychology of education, philosophy of education, aesthetic education, etc. The journal seeks to allow and stimulate academic discussions on the most important current issues in education. It promotes achievements in Polish pedagogy among foreign language educators (articles in foreign languages). It also familiarises Polish educators with current trends in the field of pedagogy in other countries by publishing translations of articles in foreign languages. The journal contains papers by already well-established authors, as well as papers by new adepts of the field. The journal seeks to serve all interested in issues of broadly defined education, especially academic teachers and university students of Humanities and Social Science.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej