Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(59)
IBUK Libra
(35)
Forma i typ
Książki
(57)
E-booki
(35)
Czasopisma
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(50)
tylko na miejscu
(16)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(43)
Dla pracowników AWF
(7)
Czytelnia
(16)
Czytelnia - po rezerwacji
(1)
Autor
Kozioł Leszek
(17)
Ehrlich Andrzej
(5)
Praca zbiorowa
(3)
Stoner James A. F
(3)
Wankel Charles
(3)
Gilbert Daniel R
(2)
Lipiec Jacek
(2)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(2)
Stoner James A. F
(2)
Adamczuk Franciszek
(1)
Barabasz Adela
(1)
Basiuk T
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Berndt Ralph
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Bianchi Anna Maria
(1)
Bolesta-Kukułka K
(1)
Bosiacki Stefan
(1)
Celuch Krzysztof
(1)
Chelladurai Packianathan
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czapiewski Leszek
(1)
Czekaj Jan
(1)
Daszyńska-Zygadło Karolina
(1)
Deluga Włodzimierz (1947-2022)
(1)
Dresler Zbigniew
(1)
Drucker Peter F
(1)
Drzazga Marek
(1)
Dziadkiewicz Anna
(1)
Freeman R. Edward
(1)
Freeman R. Edward
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Glinka Beata
(1)
Gołembski Grzegorz (1947- )
(1)
Gregorczyk Sylwester
(1)
Góralczyk Andrzej
(1)
Głuszek Ewa
(1)
Hensel Przemysław
(1)
Hęćka-Sadowska Aleksandra
(1)
Kaczmarski Marek
(1)
Kaliciuk Stanisław (1932- )
(1)
Karlöf Bengt (1939- )
(1)
Katolik Jerzy
(1)
Kaźmierczak Magdalena
(1)
Kirejczyk Edward
(1)
Klein Michel
(1)
Kluzek Marta
(1)
Komorowski Jan (1955- )
(1)
Kornak Aleksander S
(1)
Kostera Monika
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Kowalski Arkadiusz Michał
(1)
Kozłowski Jerzy
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kubiak Jarosław
(1)
Kubisiak Paweł
(1)
Kuleszyński Zdobysław
(1)
Lemkowska Malwina
(1)
Lichtarski Jan
(1)
Marcinek Krzysztof
(1)
Marciniak Jarosław
(1)
Marcinkiewicz Cezary
(1)
Masłyk-Musiał Ewa (1945- )
(1)
Methlie Leif B
(1)
Milian Lech (1932- )
(1)
Miller John A. (1948- )
(1)
Mizerka Jacek
(1)
Miś Alicja
(1)
Naramski Mateusz
(1)
Nowak Alojzy Z
(1)
Olszewski Henryk
(1)
Pawlak Zbigniew
(1)
Perechuda Kazimierz
(1)
Pluto Wiesław
(1)
Pniewski Krzysztof
(1)
Polak Przemysław
(1)
Polakowski Mariusz
(1)
Pomykalski Andrzej (1941- )
(1)
Popowska Bożena
(1)
Rapacz Andrzej
(1)
Romanowska Maria (1947- )
(1)
Sarnowski Janusz
(1)
Skalik Jan
(1)
Skuza Agnieszka
(1)
Smoleń Andrzej
(1)
Staniszewska Aleksandra
(1)
Staszkiewicz Piotr Wojciech
(1)
Stigliano Giuseppe
(1)
Strategor
(1)
Sumisławski Jan
(1)
Szczyrba Zdenšk
(1)
Szlęzak-Matusewicz Joanna
(1)
Szromek Adam R
(1)
Tokarz Anna
(1)
Trzcieniecki Jerzy
(1)
Urbanek Grzegorz
(1)
Urbanek Piotr
(1)
Wagner Dariusz (1938-2012)
(1)
Waliszewski Krzysztof
(1)
Wiśniewska Dorota
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(19)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(90)
nieznany (0ol)
(1)
Niemcy
(1)
Wielka Brytania
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(50)
nieznany (xxx)
(25)
angielski
(16)
czeski
(1)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Handlowcy
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Temat
Zarządzanie
(44)
Przedsiębiorstwo
(19)
Ekonomia
(15)
Turystyka
(11)
Marketing
(10)
Finanse
(8)
Przedsiębiorstwa
(8)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(8)
Zarządzanie przedsiębiorstwem
(6)
Kadry
(5)
Organizacja i zarządzanie
(5)
Organizacja
(4)
Biznes
(3)
Marketing turystyczny
(3)
Planowanie strategiczne
(3)
Innowacje
(2)
Management
(2)
Marketing i zarządzanie
(2)
Małe i średnie przedsiębiorstwa
(2)
Personel
(2)
Pracownicy
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Przedsiębiorstwa międzynarodowe
(2)
Przedsiębiorstwo publiczne
(2)
Socjologia
(2)
Handel detaliczny
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Informatyzacja
(1)
Kadry kierownicze
(1)
Przedsiębiorstwa międzynarodowe
(1)
Start-up (biznes)
(1)
Zarządzanie przedsiębiorstwem
(1)
Analiza strategiczna
(1)
Audyt
(1)
Benchmarking
(1)
Budżet
(1)
Budżetowanie
(1)
Decyzje
(1)
Edukacja podyplomowa
(1)
Entrepreneurship
(1)
Gospodarka turystyczna
(1)
Handel
(1)
Handel detaliczny
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
Informacja dla zarządzania
(1)
Informatyka
(1)
Informatyzacja
(1)
Innowacje organizacyjne
(1)
Jakość usług
(1)
Kadry kierownicze
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Konferencje
(1)
Konsumenci
(1)
Marketing targowy
(1)
Motywacja pracowników
(1)
Nauka
(1)
Nieuczciwa reklama
(1)
Organizaacja
(1)
Organizacja przedsiębiorstwa
(1)
Patenty
(1)
Polityka personalna
(1)
Pracownicy przedsiębiorstw
(1)
Prasa polska
(1)
Prawo administracyjne
(1)
Prawo autorskie
(1)
Prawo gospodarcze
(1)
Produkcja
(1)
Promocja
(1)
Przedsiębiorczość (ekonomia)
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Przedsiębiorstwa turystyczne
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(1)
Przemysł
(1)
Psychologia pracy
(1)
Public relations
(1)
Płynność finansowa
(1)
Rekrutacja
(1)
Reprografia
(1)
Rewolucja przemysłowa
(1)
Ryzyko inwestycyjne
(1)
Science
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
Sprzedaż
(1)
Spółki przedsiębiorcze
(1)
Start-up
(1)
Start-up (biznes)
(1)
Strategia
(1)
Studia podyplomowe
(1)
System ocen okresowych
(1)
Szefowie przedsiębiorstw
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Targi
(1)
Uniwersytety i uczelnie
(1)
Warsztaty Menedżerskie
(1)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(1)
Zakupy
(1)
Zarządzanie finansami
(1)
Zarządzanie personelem
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Czasopisma polskie
(1)
Opracowanie
(1)
Prasa ekonomiczna
(1)
Prasa specjalistyczna
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
94 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty AWF w Krakowie, ISSN 1429-8635 ; nr 31)
W książce podjęto próbę określenia istoty, struktury i praktycznego zarządzania potencjałem pracy (kompetencjami) w przedsiębiorstwie turystycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II.49190 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.51244 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.36219, A.31200, A.36218, A.31198, A.36144, A.31199, A.54570 (7 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.36220 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.51951 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.45645 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tematyka prezentowanego zbioru opracowań jest stosunkowo szeroka i zróżnicowana, co może wywoływać wrażenie pewnej przypadkowości i eklektyczności ich doboru. Właściwość ta jest jednak trwałym, trudnym do uniknięcia, elementem tożsamości nauk o przedsiębiorstwie, jest warunkiem odpowiednio wszechstronnego, całościowego poznawania natury przedsiębiorstwa oraz mechanizmów rządzących jego powstawaniem i rozwojem. Dwa początkowe opracowania (J. Czupiała i G. Osbert-Pociechy) mają charakter stosunkowo ogólny i traktują o ważnych tendencjach i warunkach rozwoju współczesnego zarządzania. Kolejne trzy opracowania (Cz. Zająca, D. Tenety-Skwiercz, A. Sokołowskiej) poświęcone są nabierającej znaczenia problematyce społecznej odpowiedzialności biznesu. Wspólnym mianownikiem kolejnej grupy artykułów (K. Grzesik, A. Pietroń-Pyszczek, A. Jagody, A. Cierniak-Emerych) jest spojrzenie z różnych perspektyw na miejsce człowieka w organizacji (przedsiębiorstwie) oraz na pełnione przezeń i wobec niego funkcje. Przedmiotem kolejnych trzech opracowań (M. Trenkner, M. Morawskiego, E. Tabaszewskiej) jest wyjątkowo nośna współcześnie problematyka zarządzania wiedzą, przy czym opracowanie M. Trenkner jest granicznym między tym i poprzednim obszarem przedmiotowym. Trzy dalsze artykuły (Sz. Kłopockiego, A. Połomskiej-Jesionowskiej, M. Kwiecińskiej) podejmują doniosłe zagadnienia więzi międzyorganizacyjnych w sferze gospodarczej i pozagospodarczej. Dla ostatnich czterech opracowań trudno znaleźć wspólny mianownik, przy czym one także znakomicie mieszczą się w jakże rozległej tematyce nauki o przedsiębiorstwie. Autorzy, przyjmując w pełni odpowiedzialność za treść i sposób prezentacji poruszanych zagadnień, będą wdzięczni Czytelnikom za wszelkie, kierowane pod ich adresem uwagi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowane w publikacji doniesienia koncentrują się na kilku grupach zagadnień szczegółowych, związanych z przeobrażeniami procesów zarządczych. Pierwsza grupa podejmuje szeroką i zawsze aktualną problematykę zmian organizacyjnych. Prezentują ten obszar zagadnień następujące artykuły: Z doświadczeń projektowania zmian w systemie taryfowym przedsiębiorstwa, Najpierw żal po stracie, a dopiero później zmiana – czyli kiedy jest możliwa zmiana w organizacji, Partycypacja pracowników jako sposób minimalizowania oporu ludzi przed zmianami organizacyjnymi – komunikat z badań, Turbulencja otoczenia w badaniach empirycznych, Teoria sieci i teoria rozwoju w zarządzaniu organizacjami świadczącymi usługi publiczne, Od zarządzania procesowego do X-Engineeringu – transformacja przedsiębiorstw w kierunku sieciowości procesów, Organizacja konwencjonalna versus ewoluująca: przeszkody i bariery, Ewolucja i kierunki restrukturyzacji modelu zarządzania państwowymi zasobami leśnymi o charakterze narodowym. W drugim obszarze zagadnień mieszczą się artykuły poświęcone wyodrębnionym procesom zarządczym. Prezentują one spektrum zróżnicowanych obiektów, których procesy zarządcze zostały poddane zarówno analizie teoretycznej, jak i empirycznej weryfikacji. Reprezentują tę grupę m.in. następujące prace: Determinanty rozwoju procesów zorientowanych na klienta w gminie. Studium przypadku, Wykorzystanie komunikacji jako narzędzia zarządczego w zmieniających się organizacjach, Kierunki usprawniania współpracy w outsourcingu personalnym, Kierunki zmian inteligentnych systemów wytwórczych. Pozostałe artykuły odnoszą się do zjawisk i problemów, jakie wprost lub pośrednio wynikają ze zmian zachodzących we współczesnych przedsiębiorstwach. Mieszczą się w tej grupie następujące artykuły: Od kooperacji do kooperencji – przełamywanie barier w zakresie procesów zarządzania zaufaniem w relacjach, Zaufanie i wiarygodność w sieciach międzyorganizacyjnych, Nowy sposób myślenia o karierze zawodowej warunkiem sukcesu, Czynniki ograniczające efektywność controllingu w przedsiębiorstwie, Nadmiar informacji. Próba identyfikacji problemu w małych i średnich przedsiębiorstwach, Międzyorganizacyjny efekt synergiczny jako kryterium oceny układu outsourcingowego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zasoby niematerialne organizacji od czasu publikacji Barneya znajdują się w centrum zainteresowania badaczy zajmujących się zarządzaniem, a zwłaszcza zarządzaniem strategicznym. Zasobowa teoria firmy ewoluuje wraz z licznymi badaniami odwołującymi się do jej założeń. Początkowo zainteresowania poznawcze ukierunkowane były głównie na zasób wiedzy i organizacyjne uczenie się, a aktualnie eksplorowane są intensywniej pozostałe zasoby, szczególnie kapitał relacyjny. Ukierunkowanie badań na wnętrze organizacji i endogeniczne uwarunkowania jej funkcjonowania, strategii i zmian tworzy fundamenty pozwalające na lepsze zrozumienie istoty organizacji i mechanizmów, które w niej tkwią, wspomagając bądź ograniczając potencjał rozwoju. Niniejsza publikacja jest wyrazem nieustającego wysiłku badaczy, skierowanego na wyjaśnianie rzeczywistości organizacyjnej z perspektywy zasobów. Artykuły zostały pogrupowane pod kątem merytorycznym, tworząc jednorodne problemowo części: 1. Wiedza i organizacyjne uczenie się oraz kultura organizacyjna, 2. Reputacja, marki, relacje, 3. Ludzie w organizacji: postawy, przywództwo, 4. Zachowania organizacji i w organizacji. Autorzy postawili wiele ważnych poznawczo pytań. Podjęli także wątki metodyczno-metodologiczne. Ale myślą przewodnią opracowania są paradoksy oraz paradygmaty odnoszone do poszczególnych obszarów problemowych. Liczymy, że lektura tego zbioru będzie inspiracją do stawiania kolejnych pytań badawczych, do rozwijania istniejących teorii, do konstruowania zaleceń aplikacyjnych, do prowadzenia badań empirycznych i w końcu stanie się inspiracją do rozwijania nauki o zarządzaniu w sposób satysfakcjonujący zarówno akademików, jak i praktyków. Życząc owocnej lektury, dziękujemy Autorom za wysiłek włożony w przygotowanie publikacji, a Recenzentom za zaangażowanie na rzecz ich jakości. Ewa Stańczyk-Hugiet, Joanna Kacała
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zasadniczym celem pracy jest ustalenie wpływu zarządzania talentami na orientację na uczenie się przedsiębiorstw. Jego realizacja wymagała opracowania spójnych koncepcji obu zagadnień oraz ich empirycznej weryfikacji. Autorka ocenia programy i procesy zarządzania talentami w Polsce, zajmuje się problemem modelowania organizacji uczącej się oraz przedstawia wyniki swoich badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer czasopisma „Nauki o Zarządzaniu”. Zawiera on zbiór różnorodnych problemowo artykułów, choć dominuje w nim głównie nurt związany z zarządzaniem strategicznym. Tak jest choćby w teoriopoznawczym artykule „Klient w strategiach organizacji biznesowych”. Jego autorzy (E. Stańczyk-Hugiet oraz J. Niemczyk) poszukują głównego wyznacznika strategii organizacji biznesowych. Prowadząc swoją analizę, wskazani badacze przyjmują perspektywę historyczną kształtowania się poszczególnych koncepcji zarządzania strategicznego i w tych perspektywach lokują klienta. Całość rozważań zakończona jest przedstawieniem koncepcji ekosystemu organizacji, w której to klient jest centralnym węzłem wpływającym na strategię zarządzania organizacjami biznesowymi. W artykule „Ewolucja koncepcji przewagi konkurencyjnej – od podejścia planistycznego do zwinnego przedsiębiorstwa” zastosowano metodę analizy krytycznej wybranej literatury z zakresu zarządzania strategicznego. K. Malewska i M. Sajdak opisują ewolucję koncepcji przewagi konkurencyjnej z perspektywy zmian zachodzących w wa-runkach funkcjonowania przedsiębiorstw. Autorki podejmują również próbę sformułowania definicji przewagi konkurencyjnej dla współczesnej koncepcji zwinnego przedsiębiorstwa. Artykuł E. Kanak pt. „Identyfikacja i ocena strategii rynkowych deweloperów na wrocławskim rynku nieruchomości mieszkaniowych” ma charakter empiryczny. Autorka przedstawia w nim wyniki swoich badań przedsiębiorstw deweloperskich realizujących inwestycje związane z budownictwem mieszkaniowym na rynku wrocławskim oraz podejmuje się identyfikacji i oceny misji, celów rynkowych oraz rodzajów strategii rynkowych tych przedsiębiorstw. Z kolei S. Urban oraz M. Michałowska w swoim artykule identyfikują działania podejmowane przez sektor małych i średnich przedsiębiorstw w województwie lubuskim w warunkach koncentracji i integracji w handlu wewnętrznym. Przeprowadzone przez autorów analizy wskazują na wyróżniające sposoby wzmacniania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw sektora MSP oraz identyfikują kluczowe czynniki sukcesu branży. T. Dyczkowski i J. Dyczkowska, autorzy artykułu pt. „Zarządzanie partycypacyjne a satysfakcja z pracy w małych i średnich przedsiębiorstwach”, prezentują wyniki swoich badań empirycznych dotyczących relacji między stopniem włączenia pracowników przedsiębiorstw sektora MSP w działania zarządcze a strategiami wynagradzania oraz satysfakcją pracowników z wynagrodzeń. W artykule „Zastosowanie koncepcji organizacji uczącej się w procesie zarządzania organizacją pozarządową” E. Gałka na podstawie analizy literatury przedmiotu wskazuje zalecenia dotyczące skutecznego zarządzania organizacją pozarządową z perspektywy koncepcji organizacji uczących się. Z kolei P. Bandurowski w swoim artykule „Polityka migracyjna Unii Europejskiej w kontekście różnic kulturowych na przykładzie Polski” podejmuje problemy związane z kreowaniem polityki migracyjnej. Ta istotna w kontekście zjawiska starzenia się społeczeństw Unii Europejskiej kwestia rozpatrywana jest przez autora z perspektywy różnic kulturowych. W artykule „Ana-liza sieci w badaniach struktury organizacji” A. Zbieg, B. Żak i P. Zaręba przedstawiają metodę prowadzenia badań i analiz sieci społecznych w organizacji. Celem tych badań jest zdefiniowanie relacji pomiędzy pracownikami wewnątrz firmy. Przedstawiona na wybranym przykładzie przez autorkę metoda analizy służyć może określeniu wybranych relacji między uczestnikami organizacji, w tym sposobów przepływu informacji oraz koordynacji w strukturach organizacyjnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niniejszy numer Management Forum obejmuje szeroki przegląd problemów współczesnego zarządzania – od zagadnień doskonałości i odnowy strategicznej poprzez poszukiwanie źródeł konkurencyjności aż po narzędzia jej budowania. Pierwszy artykuł, autorstwa Katarzyny Bratnickiej, porusza tematykę charakterystyk kontekstualnych ukierunkowujących odnowę strategiczną. Autorka argumentuje, że wielkość i wiek przedsiębiorstwa są ważnymi elementami kontekstu, pozytywnie powiązanymi z odnową strategiczną oraz że wpływają one na wybór dotyczący odnowy strategicznej, tworząc zależność krzywoliniową. Następny artykuł, autorstwa Mikołaja Pindelskiego i Rafała Mrówki, dotyczy zagadnienia big data, czyli dużych zbiorów danych, które można potencjalnie wykorzystywać w tworzeniu przewag konkurencyjnych, rozwijaniu nowych obszarów konkurowania czy zmianie paradygmatów w myśleniu o organizacji i strategii. Zdaniem autorów dynamiczne obrazowanie dużych zbiorów danych może być istotnym wsparciem w zarządzaniu, a zwłaszcza w identyfikacji problemów organizacji oraz w podejmowaniu decyzji. Kolejny artykuł porusza problem niepowodzeń we wdrażaniu projektów organizacyjnych. Jego autor Jan Skalik uważa, że wynikają one z nieznajomości specyfiki projektów organizacyjnych, zasad zarządzania projektami i niedocenianiem roli wymogów jakościowych, które powinny być spełnione w całym procesie zmieniania organizacji. Proponuje on określenie istoty i warunków osiągania doskonałości w zarządzaniu projektami organizacyjnymi oraz jej oceny przy pomocy modelu IPMA Project Excellence. Kolejny artykuł, napisany przez Sylwię Stańczyk, dotyczy zagadnienia rutyn organizacyjnych. Autorka wskazuje w nim zależności między kulturą organizacyjną a rutynami organizacyjnymi, dochodząc do wniosku, że na poziomie artefaktów są one częścią kultury organizacyjnej, a ich przejawy stanowią podzbiór artefaktów kulturowych. W następnym artykule Ewa Stańczyk-Hugiet inwentaryzuje dotychczasowy dorobek badań dotyczących selekcji będącej głównym mechanizmem ewolucyjnym, aby odnaleźć mocne podstawy dla przyjętego założenia, że selekcja nie odnosi się wyłącznie do sił zewnętrznych (selekcja przez otoczenie), ale ma charakter złożony, warunkowany wielopoziomową perspektywą patrzenia na ten mechanizm. Autorka uważa, że rozpoznanie tego mechanizmu na poziomie mikro pozwoli lepiej zrozumieć i wyjaśnić proces ewolucji organizacji. W kolejnym artykule Łukasz Wawrzynek prezentuje koncepcję wykorzystania narzędzia wieloczynnikowej analizy DEMATEL, która może zostać wykorzystana do identyfikowania w sposób wymierny czynników kształtujących przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa. Autor zauważa, że szczególnym obszarem poszukiwania konkurencyjności staje się dla organizacji czas zmian, zwłaszcza w kontekście odnowy organizacyjnej, która wymaga dodatkowego skupienia się na czynnikach kształtujących przyszłą konkurencyjność. W ostatnim artykule Agnieszka Zakrzewska-Bielawska porusza tematykę koopetycji, czyli jednoczesnej współpracy i konkurencji między tymi samymi organizacjami, która daje im obopólne korzyści. Na podstawie przeprowadzonych badań autorka stwierdza, że skala i rodzaj korzyści uzyskiwanych z koopetycji zależy od jej zakresu i intensywności relacji składowych, proponuje również wzorce relacji koopetycyjnych w odniesieniu do osiąganych korzyści i atrybutów konkurencyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Człowiek od pierwszych dni swojego rozumnego działania musi dokonywać wyborów między różnymi racjami. Kiedy owe racje są równorzędne – bądź to w ich niedogodności, bądź to w ich atrakcyjności – stają się tym, co encyklopedycznie nazywane jest dylematem. Mając na względzie, że większość dorosłego życia ludzie czynni zawodowo spędzają w organizacjach, przewodnim tematem naszego XIII przedsięwzięcia z cyklu Sukces w zarządzaniu kadrami w edycji z 2016 roku (pierwsza publikacja z tego zakresu pojawiła się w 1993 roku) są Dylematy zarządzania kadrami w organizacjach krajowych i międzynarodowych. Dylematy są przez nas traktowane zarówno jako stały element praktyki gospodarczej organizacji, jak i nieodłączny komponent metodycznych i konceptualnych rozważań podejmowanych w pracach badawczych. Tradycyjnie przyjęliśmy zatem, że głównym celem realizowanego projektu jest zaprezentowanie wyników badań teoretycznych i empirycznych, podzielenie się doświadczeniami badawczymi oraz wywodzącymi się z praktyki gospodarczej, podjęcie dyskusji i wymiana myśli oraz wskazanie nowych obszarów badań. Rezultatem przyjętego przez nas przedsięwzięcia badawczego są dwa tomy artykułów. Pierwsza publikacja została poświęcona zagadnieniom zarządczo-ekonomicznym, a druga – zarządczo-psychologicznym. Podział ten odpowiada profilom naukowo-badawczym organizatorów projektu, tj. Katedry Zarządzania Kadrami Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Instytutu Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego, a ukształtował się też w wyniku wieloletniej współpracy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia obejmuje 34 opracowania. Zespół autorski składa się z doświadczonych badaczy od lat zajmujących się problematyką nadzoru korporacyjnego. Oprócz tego jest kilku młodych autorów, dla których zamieszczone w monografii rozważania stanowią przyczynek dla przygotowywanych rozpraw doktorskich i habilitacyjnych. Na uwagę zasługuje wielowątkowy i wielowymiarowy charakter rozważań, prowadzonych w poszczególnych opracowaniach. Dominującym tematem jest problematyka kryzysu gospodarczego i wynikających stąd implikacji dla nadzoru korporacyjnego. Temat ten jest przedstawiany w różnych ujęciach: analizy przypadków, oceny istniejącego otoczenia regulacyjnego, proponowanych kierunków reform systemu. Bardzo ważnym wkładem w dyskusję na temat funkcjonowania nadzoru korporacyjnego są prezentowane przez niektórych autorów wyniki własnych badań empirycznych, prowadzonych na różnych próbach badawczych oraz opracowania o charakterze teoretycznym i metodologicznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W prezentowanych artykułach przedstawiono wciąż jeszcze słabo rozpoznane i nie najlepiej praktycznie rozwiązywane problemy funkcjonowania przedsiębiorstw ery postindustrialnej. Autorzy przyjęli założenie, że rozwój gospodarki postindustrialnej (w obszarze społecznym określanej jako społeczeństwo informacyjne) wnosi znaczące zmiany niemal w każdym wymiarze zarządzania i organizacji pracy. Powszechne staje się wykorzystanie nowoczesnych technologii informatycznych, automatyzacji i robotyzacji w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Wymaga to zastosowania nowych zasad i metod zarządzania oraz aplikacji analizy technicznej, zarządzania przez innowacje, zarządzania projektami innowacyjnymi, współtworzenia wartości z organizacjami zewnętrznymi w zakresie logistyki, wiedzy, wspólnych usług. Jeszcze większe zmiany obserwuje się w obszarze organizacji pracy. Relację człowiek–materia zastępuje relacja człowiek–informacja lub człowiek–człowiek w sektorze usług. Informacja i wiedza stają się zasadniczym czynnikiem wytwórczym i produktem zarazem. Dematerializacja pracy powoduje, że można ją wykonać w różnych miejscach i w różnym czasie. Zmieniające się stosunki i warunki pracy, a w szczególności formy zatrudnienia i czasu pracy, systemy wynagradzania, charakter pracy, wymagają kreatywności, innowacyjności, zaangażowania, stałego uczenia się. Problematyka artykułów składających się na ten Zeszyt koncentruje się wokół kwestii metodycznych, a więc wyceny i prezentacji wartości nieruchomości gruntowych, planowania i wykorzystania nowoczesnych technologii w przedsiębiorstwach, korzystania z ulg podatkowych przez przedsiębiorców, koncepcji zarządzania energią w przedsiębiorstwie, oceny płynności finansowej przedsiębiorstwa na podstawie rachunku przepływów pieniężnych, koncepcji doskonalenia i rekonstrukcji systemu czasu pracy w przedsiębiorstwie, analizy wpływu fizycznych czynników środowiska pracy na obciążenia pracą pracownika czy sposobu wykorzystania środowiska przyrodniczego przy projektowaniu wnętrz biurowych. Warto podkreślić, że w artykułach uwzględniono rezultaty empirycznych badań własnych Autorów. Z tego powodu mogą stanowić interesującą i pożyteczną pozycję zarówno dla teoretyków, jak i studentów czy praktyków.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ekonomia, a zarządzanie w szczególności, to nauka, której zasadniczym celem i przedmiotem badań jest rozpoznanie przyczyn oraz wartości rzeczy w zjawiskach i procesach gospodarczych. Fundamentalny charakter tych właśnie wartości można uzasadnić dwojako: poprzez wskazanie modelu dobrze funkcjonującego przedsiębiorstwa, gospodarki czy całego społeczeństwa, na którym się on opiera, albo poprzez diagnozowanie tego, jak jest w gospodarce i czego nam brakuje. Mamy tu więc teoretyzowanie i twórcze myślenie z jednej strony oraz badania analityczne ze strony drugiej. Obie czynności są niezbędne, by efektywnie działać. Pierwsza wyznacza kierunek działania, druga określa, czy jesteśmy do niego zdolni. W przedłożonych pracach dominowało podejście diagnostyczne i decyzyjne, ograniczone w swym zakresie do wybranych obszarów działalności przedsiębiorstwa lub instytucji. (...) W treści publikacji można wyróżnić kilka nurtów i wątków badawczych, a mianowicie: analiza skuteczności strategii kontrariańskich inwestowania na rynku kapitałowym, strategia wynagradzania pracowników w różnych typach przedsiębiorstw, czy polityka kształcenia studentów w zakresie rachunkowości i przedsiębiorczości, z uwzględnieniem cyfrowych narzędzi i procesów komunikacyjnych, ocena efektywności instrumentów administracji podatkowej i prowadzonej przez nią polityki w zakresie rozrachunków z pracownikami z tytułu wynagrodzeń, ewaluacja wykorzystania zmiennej zarządzania i wskaźnika produktywności pracy do oceny zagrożenia przedsiębiorstwa upadłością, jak również zastosowanie nowej formuły obliczeniowej badania efektywności spółdzielni mieszkaniowych oraz wykorzystanie instrumentów i narzędzi IT w zarządzaniu relacjami z klientami (CRM). (...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Współczesna gospodarka zmienia się w dotychczas niespotykanym tempie, wyznaczanym przez dwa wzajemnie napędzające się zjawiska – usieciowienie i cyfryzację. Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem w warunkach cyfrowej gospodarki sieciowej stanowi ogromne wyzwanie dla menedżerów, bowiem wymaga od nich m.in. nowego sposobu myślenia, dostępu do specyficznych zasobów i umiejętności oraz innego postrzegania potencjału strategicznego przedsiębiorstwa w „zdigitalizowanym” świecie. Prezentowana monografia jest próbą przybliżenia czytelnikowi uwarunkowań i mechanizmów zarządzania strategicznego w nowej rzeczywistości współczesnego świata. Obok rozważań teoretycznych przedstawiono w niej wiele praktycznych przykładów cyfrowego myślenia strategicznego, także w organizacjach typu non-profit.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematykę innowacji w jej poszczególnych obszarach tematycznych z uwzględnieniem uwarunkowań i determinant zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Celem jest prezentacja poglądów i badań specjalistów zajmujących się teorią i praktyką szeroko rozumianych innowacji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, instytucje i doświadczenie zawodowe, jak też inspirowanie dalszych analiz i działań. W treści publikacji wyróżniono kilka nurtów, w których pomieszczono artykuły omawiające wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozważania na temat innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem otoczenia instytucjonalnego. Wątki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotyczą szerokiego spektrum innowacji w procesie zarządzania, a mianowicie kontekstu nadzoru właścicielskiego, strategii zarządzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania działalności innowacyjnej czy przedsiębiorczości. W ramach tego nurtu przedstawiono również genezę polityki innowacyjnej krajów rozwijających się na przykładzie Indii. Nurt drugi został zawężony do problematyki innowacji w zarządzaniu organizacjami należącymi do sektora usług turystycznych. Innowacyjność organizacji działających w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy, jak i praktyków gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przez firmy specjalizujące się w turystyce, ale też ze wzrostu oczekiwań klientów. Kolejny nurt oscyluje wokół problematyki zarządzania wiedzą w kontekście metodologii zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa ukierunkowanego na generowanie postępu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on także kwestie zarządzania wiedzą w obszarach zarządzania jakością, polityki informacyjnej czy analizy instrumentów wspomagających zarządzanie wiedzą w urzędach administracji samorządowej. Interesującym ujęciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest wątek badawczy dotyczący dydaktyki kognitywnej w kontekście nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna być inspiracją do dalszych badań i rozważań na temat potencjału innowacyjnego, zdolności innowacyjnej, działalności innowacyjnej czy innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Zaostrzone regulacje prawne (zasada „zanieczyszczający płaci”) i rosnące standardy odpowiedzialności biznesu powodują, że problematyka zapobiegania szkodom w środowisku i ich finansowania przez przedsiębiorstwa jest wciąż niewystarczająco rozpoznana. Monografia stanowi teoretyczno-empiryczne studium w nowatorski sposób rozwijające dyskusję nad trudnym i złożonym zagadnieniem ryzyka środowiskowego oraz metod jego kontroli w przedsiębiorstwach. O oryginalności opracowania przesądza konstruktywistyczne podejście do pojęcia ryzyka służące wypracowaniu nowych praktyk w zakresie środowiska jako dobra wspólnego, jak również badanie empiryczne dotyczące postrzegania ryzyka i wykorzystania ubezpieczeń środowiskowych przez duże przedsiębiorstwa prowadzące działalność w Polsce. W szerszym zakresie tematem monografii jest coraz istotniejsza problematyka ochrony środowiska i odpowiedzialności za jego zanieczyszczenie, a zwłaszcza ubezpieczeniowych metod finansowania realizacji ryzyka środowiskowego wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa obok stosowania fizycznych środków jego kontroli. Autorka rozpoznaje nie tylko stan prawny czy politykę ekologiczną państwa, ale także determinanty postrzegania ryzyka środowiskowego przedsiębiorstwa, wśród których wymienia m.in. wiedzę, posiadane systemy, prezentowane wartości i doświadczenie. Ponadto bada rynek ubezpieczeń, porównując dostępne instrumenty, a także zarysowuje pożądane kierunki edukacji i polityki w tym zakresie. Wnioski mogą pomóc przedsiębiorcom sprostać wymogom odpowiedzialności finansowej za szkody w środowisku i uratować wizerunek, a także wesprzeć na różnych poziomach strategię zrównoważonego rozwoju. Publikacja jest skierowana głównie do akademickich badaczy problematyki zarządzania ryzykiem i ubezpieczeń, dydaktyków, ekspertów i konsultantów, ubezpieczycieli, przedsiębiorców i polityków mających wpływ na gospodarkę, zwłaszcza zainteresowanych wspieraniem zrównoważonego rozwoju. Wydanie dofinansowane ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach programu Doskonała nauka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia Aspekty ekonomiczne zarządzania firmą odzieżową stanowi kompendium wiedzy na temat światowego, europejskiego oraz polskiego przemysłu odzieżowego. Jest to oryginalny materiał zawierający analizy oraz zestawienia informacji dotyczące potencjału, historii i oceny firm odzieżowych. Obserwacje poparto doskonale udokumentowanym i umiejętnie zaprezentowanym materiałem badawczym z wykorzystaniem programu SPSS IBM IMAGO PRO. Analiza ukierunkowana jest nie tylko na wyniki ekonomiczno-finansowe poszczególnych firm, ale dotyczy również szeroko rozumianego zarządzania w branży mody. Prezentowane wyniki i treść poszczególnych rozdziałów mieści się w dziedzinie nauk ekonomiczno-społecznych, a zastosowane metody statystyczne pozwalają na uogólnianie wiedzy na populację generalną polskich przedsiębiorstw odzieżowych i ocenę potencjału całej branży. Duży nacisk położony został na aspekty ekonomiczne oraz problematykę jakości wyrobów i usług. Dużo uwagi poświęcono zagadnieniu spełniania wymagań Unii Europejskiej przez firmy odzieżowe. Przemysł odzieżowy opisany jest w aspektach sytuacji makroekonomicznej, potencjału i zmian związanych z asortymentem oraz wolumenem produkcji, preferencjami zakupowymi klientów firm odzieżowych, działalnością innowacyjną, a także różnymi sposobami podejścia do zarządzania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej