Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(636)
IBUK Libra
(32)
Forma i typ
Książki
(593)
Czasopisma
(43)
E-booki
(32)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(577)
tylko na miejscu
(192)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(411)
Dla pracowników AWF
(130)
Czytelnia
(192)
Czytelnia - po rezerwacji
(53)
Autor
Woynarowska Barbara
(15)
Guszkowska Monika
(7)
Nowak Paweł (kultura fizyczna)
(7)
Charzewska Jadwiga
(5)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(5)
Jarosz Mirosław
(5)
Kozdroń Ewa
(5)
Marć Małgorzata
(5)
Wojtyniak Bogdan
(5)
Żukowska Zofia (1932-2012)
(5)
Andruszkiewicz Anna
(4)
Goryński Paweł
(4)
Jaworski Zygmunt (1925- )
(4)
Karski Jerzy B
(4)
Kruk Wacław
(4)
Mazur Joanna
(4)
Perenc Lidia
(4)
Wojtyczek Beata
(4)
Banaszkiewicz Mariola
(3)
Chambers Graeme
(3)
Ciszek Bogdan
(3)
Demel Maciej (1923-2017)
(3)
Denys Andrzej (1939- )
(3)
Dziak Artur (1933- )
(3)
Fuhrman Joel (1953- )
(3)
Grant Allison Wynn (1961- )
(3)
Jopkiewicz Andrzej (wychowanie fizyczne)
(3)
Kamiński Bogdan (medycyna)
(3)
Krawczyk Zbigniew (1930- )
(3)
Leowski Jerzy
(3)
Maciejewski Ryszard (medycyna)
(3)
Macko Magdalena
(3)
Makowska Bożena
(3)
Maszczak Tadeusz
(3)
Migała Mariusz
(3)
Muszkieta Radosław
(3)
Napierała Marek
(3)
Nowocień Jerzy (1948- )
(3)
Palewicz Roman
(3)
Respondek Wioleta
(3)
Rychlik Ewa
(3)
Sęk Helena (1938- )
(3)
Waugh Anne
(3)
Wojciechowska Małgorzata (nauki o zdrowiu)
(3)
Wolnicka Katarzyna
(3)
Wrona-Wolny Weronika
(3)
Ziemlański Światosław (1930-2008)
(3)
Śliż Daniel
(3)
Żukow Walery
(3)
Abramowska Barbara Ewa
(2)
Adamska-Wełnicka Anna
(2)
Antos Elżbieta
(2)
Asienkiewicz Ryszard
(2)
Barlak Marianna
(2)
Bazaliński Dariusz
(2)
Binkowska-Bury Monika
(2)
Blair Steven N. (1939- )
(2)
Brodniewicz Aleksander (1904-1986)
(2)
Burgerstein Leon
(2)
Cendrowski Zbigniew
(2)
Czaplicki Zdzisław
(2)
Demel Maciej
(2)
Drabik Józef
(2)
Drabik Józef (1939-2019)
(2)
Fijałkowski Adam
(2)
Gajda Robert (żywienie)
(2)
Gortat Mateusz
(2)
Hartmann-Tews Ilse
(2)
Heszen-Niejodek Irena (1942- )
(2)
Horoch Andrzej
(2)
Januszewicz Paweł
(2)
Jegier Anna
(2)
Kasperczyk Tadeusz (1948- )
(2)
Kaźmierczak Arkadiusz
(2)
Klukowski Krzysztof (1945- )
(2)
Kopiczko Anna
(2)
Kosińska Maria
(2)
Kuczek Grażyna
(2)
Kulik Teresa Bernadetta (1951- )
(2)
Lipowski Mariusz
(2)
Lis Wojciech (prawo)
(2)
Mamcarz Artur (1958- )
(2)
Maszorek-Szymala Anna
(2)
Mazur Artur
(2)
Mazurek Krzysztof Leszek
(2)
Mossor-Pietraszewska Teresa
(2)
Muzyka Wojciech
(2)
Nazar Krystyna (1939-2014)
(2)
Niebrój Lesław
(2)
Nowakowska Halina (medycyna)
(2)
Ogińska-Bulik Nina
(2)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(2)
Osiński Wiesław (1948- )
(2)
Ossowski Zbigniew (sport)
(2)
Ostaszewski Krzysztof
(2)
Ostrowska-Tryzno Anna (1976- )
(2)
Pacian Anna
(2)
Pawlikowska-Piechotka Anna (1952- )
(2)
Piątkowska Monika (1980- )
(2)
Puszczałowska-Lizis Ewa
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(76)
2010 - 2019
(281)
2000 - 2009
(159)
1990 - 1999
(66)
1980 - 1989
(15)
1970 - 1979
(27)
1960 - 1969
(13)
1950 - 1959
(6)
1940 - 1949
(4)
1930 - 1939
(4)
1920 - 1929
(1)
1910 - 1919
(3)
1900 - 1909
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(601)
Stany Zjednoczone
(16)
Niemcy
(11)
Wielka Brytania
(11)
nieznany (0ol)
(8)
Litwa
(4)
Austria
(3)
nieznany (plr)
(2)
nieznany (xxx)
(2)
nieznany (1ol)
(1)
Belgia
(1)
nieznany (ber)
(1)
Dania
(1)
nieznany (jar)
(1)
Nowa Zelandia
(1)
Rosja
(1)
nieznany (spr)
(1)
Kanada
(1)
nieznany (xxr)
(1)
Język
polski
(404)
nieznany (xxx)
(178)
angielski
(52)
niemiecki
(11)
francuski
(2)
litewski
(2)
rosyjski
(2)
czeski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Epidemiolodzy
(1)
Lekarze
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Temat
Promocja zdrowia
(268)
Zdrowie
(214)
Medycyna
(87)
Sport
(86)
Zdrowie publiczne
(85)
Aktywność fizyczna
(56)
Kultura fizyczna
(52)
Psychologia
(51)
Edukacja zdrowotna
(48)
Dietetyka
(39)
Wychowanie fizyczne
(38)
Higiena
(37)
Odżywianie
(36)
Socjologia
(30)
Pielęgniarstwo
(29)
Rekreacja
(29)
Żywienie
(27)
Służba zdrowia
(24)
Profilaktyka zdrowia
(21)
Zdrowy styl życia
(21)
Turystyka
(20)
Fizjologia
(19)
Rehabilitacja
(19)
Ćwiczenia fizyczne
(18)
Styl życia
(16)
Fizjoterapia
(15)
Sprawność fizyczna
(15)
Odchudzanie
(14)
Otyłość
(14)
Zdrowe odżywianie
(14)
Kobieta
(13)
Ludzie starzy
(13)
Młodzież
(13)
Niepełnosprawni
(13)
Wysiłek fizyczny
(13)
Choroby
(12)
Kobiety
(12)
Dzieci
(11)
Health
(11)
Starzenie się
(11)
Dieta
(10)
Medycyna społeczna
(10)
Ochrona zdrowia
(10)
Prawo
(10)
Ruch
(10)
Seniorzy
(10)
Sportowcy
(10)
Stres
(10)
Zachowania zdrowotne
(10)
Aktywność ruchowa
(9)
Degradacja środowiska
(9)
Fitness
(9)
Gimnastyka
(9)
Medicine
(9)
Medycyna sportowa
(9)
Nadwaga
(9)
Pedagogika
(9)
Uzdrowiska
(9)
Health promotion
(8)
Medycyna niekonwencjonalna
(8)
Odpoczynek
(8)
Podręczniki akademickie
(8)
Public health
(8)
Studenci
(8)
Żywność
(8)
Zdrowie
(7)
Ekologia
(7)
Osoby z niepełnosprawnością
(7)
Recreation
(7)
Trening sportowy
(7)
Zdrowie psychiczne
(7)
Psychologia
(6)
Anatomia
(6)
Antropometria
(6)
Chorzy
(6)
Dziecko
(6)
Epidemiologia
(6)
Etyka
(6)
Gerontologia
(6)
Gimnastyka lecznicza
(6)
Nauki o zdrowiu
(6)
Physical activity
(6)
Rekreacja ruchowa
(6)
Socjologia sportu
(6)
Uczniowie
(6)
Wychowanie zdrowotne
(6)
Promocja zdrowia
(5)
Alkoholizm
(5)
Biologia
(5)
Fizjologia człowieka
(5)
Higiena szkolna
(5)
Kondycja fizyczna
(5)
Kręgosłup
(5)
Materiały konferencyjne
(5)
Mięśnie
(5)
Motoryka
(5)
Physical education
(5)
Postawa wobec zdrowia
(5)
Przepisy kulinarne
(5)
Psychologia sportu
(5)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Szwajcaria
(1)
Unia Europejska
(1)
Gatunek
Praca doktorska
(33)
Materiały konferencyjne
(10)
Poradniki
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Czasopisma medyczne
(6)
Podręczniki akademickie
(6)
Podręczniki [Typ publikacji]
(5)
Poradnik
(4)
Zjazdy [Typ publikacji]
(4)
Czasopisma [Typ publikacji]
(3)
Czasopisma polskie
(3)
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Podręczniki
(3)
Prace popularne [Typ publikacji]
(3)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(3)
Podręcznik
(2)
Podręcznik akademicki
(2)
Poradniki [Typ publikacji]
(2)
Przepisy kulinarne
(2)
Czasopisma naukowe
(1)
Encyklopedie
(1)
Prasa pedagogiczna
(1)
Prasa specjalistyczna
(1)
Rozprawa habilitacyjna
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(7)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
668 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
W zmiennym otoczeniu, w którym jedynym pewnikiem jest zmiana, ciągłe dążenie do doskonałości staje się koniecznością dla organizacji, które chcą się rozwijać, osiągać sukcesy i budować trwałą przewagę konkurencyjną. W dzisiejszych czasach powiedzenie „kto stoi w miejscu, ten się cofa” nabiera nowego znaczenia. Zaniechanie działań na rzecz doskonalenia powoduje radykalne i w wielu wypadkach nieodwracalne straty dla pozycji konkurencyjnej organizacji. Aby temu zapobiec, konieczne są ciągłe działania ukierunkowane na doskonalenie całej organizacji, poszczególnych aspektów jej funkcjonowania oraz na innowacje. Tym zagadnieniom poświęcony jest niniejszy numer „Management Forum”. Jeden z powyższych wątków stał się przedmiotem zainteresowania autorów pierwszego artykułu, którzy zaprezentowali koncepcję zdrowia organizacyjnego. Konstrukt ten został ukazany jako czynnik determinujący i organizujący funkcjonowanie organizacji, z uwzględnieniem wszystkich interesariuszy, a szczególnie pracowników. W artykule autorzy wskazują na istnienie związków pomiędzy pięcioma wymiarami zdrowia organizacyjnego, tj.: elastycznością, odmłodzeniem, egzekwowaniem, komplementarnością i uzupełnianiem. Zaangażowanie pracowników to kluczowy element w drodze do doskonałości. Istotną rolę w kształtowaniu zaangażowania pracowników odgrywa sfera emocji, ponieważ to ona decyduje o akceptacji działań, co z kolei jest konieczne do wykorzystania potencjału logicznego myślenia. Autor drugiego artykułu wskazuje, że doskonałość to zgodność w różnorodności, którą stanowią zachowania i decyzje pracowników organizacji. Zagadnienie zaangażowania pracowników zainspirowało autorkę trzeciego artykułu do przeanalizowania roli bezpośredniej partycypacji pracowniczej w procesach doskonalenia przedsiębiorstw. Na podstawie dwóch badań z lat 2003-2005 oraz z roku 2013 autorka analizowała zmiany form partycypacji pracowniczej i sformułowała pogląd, że zmiany te wynikają z rozwoju gospodarki opartej na wiedzy. Doskonałość z perspektywy konkretnego obszaru działań może jawić się nie tylko jako szansa, ale również jako zagrożenie. Autorka kolejnego z prezentowanych artykułów przedstawiła zagadnienie doskonałości w negocjacjach. Artykuł zawiera prezentację koncepcji dotyczących pożądanego profilu cech i umiejętności negocjatorów oraz wyniki badań, które wskazują, że doskonałość w negocjacjach może być zagrożeniem dla pozytywnego wyniku negocjacji. Problematyka zmian organizacyjnych oraz postaw przedsiębiorców wobec zmian była inspiracją dla autorki piątego artykułu, która prezentuje wyniki badań ukazujących związek pomiędzy optymizmem przedsiębiorcy a akceptacją sytuacji zmian w organizacji i otwartością na ich wdrażanie. Przy wykorzystaniu analizy statystycznej autorka wskazała na istnienie istotnych korelacji pomiędzy poziomem komponentów postawy wobec zmian a poziomem optymizmu przedsiębiorcy. Innowacje jawią się jako krytycznie istotny aspekt funkcjonowania współczesnego przedsiębiorstwa. Wartościowe naukowo są nie tylko rozważania o koncepcji innowacyjności, ale również ukazywanie dobrych praktyk we wdrażaniu innowacji. Autorzy ostatniego z prezentowanych artykułów przeanalizowali wprowadzenie unikatowej usługi serwisowej w firmie Seco/Warwick Europe SA. Opis wdrożenia nowej usługi, wskazania dotyczące odpowiedzi na przyszłe potrzeby klienta oraz obszerna charakterystyka funkcjonalności wprowadzanego rozwiązania stanowią połączenie teorii i praktyki w zakresie rozwoju i innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.46522, A.54417 (2 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.47034 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Uniwersytet Łódzki chce przyczynić się do rozwiązywania problemu aktywizacji seniorów w Łodzi i najbliższych okolicach oraz szerzej zaangażować w politykę prosenioralną regionu w ramach tzw. trzeciej misji uczelni, czyli docierania z ofertą edukacyjną do odbiorców spoza środowiska akademickiego. W odpowiedzi na potrzeby dojrzałych dorosłych nasza Uczelnia, w ramach projektu „Senior w zagrożeniu”, przygotowała broszurę Senior to brzmi dumnie!, która promuje zdrowe i bezpieczne zachowania i udowadnia, że dojrzały wiek nie jest przeszkodą w byciu szczęśliwym i spełnionym! Mamy nadzieję, że będzie ona stanowiła ciekawe źródło informacji i inspiracji podczas pro-mowania aktywności osób starszych, a także będzie wzmacniać działania instytucjonalne i międzypokoleniowe na poziomie lo-kalnym i regionalnym! Kierownik projektu „Senior w zagrożeniu” Agnieszka Wierzbicka '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace związane z szeroko pojętą aktywnością fizyczną i ruchem człowieka, wychowaniem fizycznym, wychowaniem zdrowotnym, sportem, rekreacją i turystyką oraz rehabilitacją i fizjoterapią. Obecnie czasopismo wydawane jest w czterech tomach rocznie i w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2010 roku otrzymało 2 punkty. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus oraz EBSCO. Tom 36 zawiera zbiór tekstów będących efektem badań i przemyśleń filozofów, socjologów, filologów, antropologów, kulturoznawców, słowem tych wszystkich, dla których zagadkowość fenomenu ludzkiej cielesności stanowi poznawcze wyzwanie (ze wstępu).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Kwartalnik, 2000-
Wcześniejsza częstotliwość: Miesięcznik, 1950-1999, Kwartalnik, 1947-1949, Dwumiesięcznik, 1946, Miesięcznik, 1938-1939, Dwutygodnik, 1929-1937, Miesięcznik, 1922-1928, Tygodnik, 1920-1921
R. 1, no 1 (3 stycz. 1920)-.
Zawartość zasobu Czasopisma B.s.
2009, nr 4
2012, nr 4
2013, nr 1
2014, nr 1-4
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.57921 (1 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.48528 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.40730 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie Sejmiku zawiera wnioski z sytuacji ludzi niepełnosprawnych zamieszkujących w województwie podkarpackim. Wskzuje na ich potrzeby i stopień realizacji. Na Sejmiku poruszono również problem rehabilitacji dzieci oraz budowy Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjnego dla Dzieci i Młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.46506 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.46524, A.51588 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.51197 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Numer poświęcony różnym zagadnieniom z zakresu szeroko pojętej pedagogiki. Zawiera również omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Autorami artykułów są zarówno uznani naukowcy, jak i młodzi badacze stawiający pierwsze kroki w tej dziedzinie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Żywienie człowieka. Podstawy nauki o żywieniu to pierwszy tom wielokrotnie wznawianego podręcznika akademickiego poświęconego problematyce żywienia człowieka. Pozostałe tomy podręcznika to Żywienie człowieka zdrowego i chorego oraz Żywienie a zdrowie publiczne. Zgodnie z tytułem pierwszy tom prezentuje kompleksowo ujęte podstawowe wiadomości z zakresu nauki o żywieniu człowieka. Jest to jedyny na polskim rynku podręcznik akademicki prezentujący aktualną wiedzę z zakresu nauki o żywieniu człowieka, wykorzystywany przez studentów wielu kierunków studiów związanych z żywnością, żywieniem i zdrowiem. Jej autorami jest szerokie grono najwybitniejszych krajowych nauczycieli akademickich i specjalistów reprezentujących różne dyscypliny nauki związane z odżywianiem się człowieka. Książka Żywienie człowieka. Podstawy nauki o żywieniu przeznaczona jest dla studentów uczelni przyrodniczych, medycznych, uniwersytetów i innych, a także żywieniowców, dietetyków, lekarzy i organizatorów turystyki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Żywienie człowieka zdrowego i chorego. to drugi tom wielokrotnie wznawianego podręcznika akademickiego poświęconego problematyce żywienia człowieka. Pozostałe tomy podręcznika to Żywienie człowieka. Podstawy nauki o żywieniu oraz Żywienie a zdrowie publiczne. Zgodnie z tytułem drugi tom prezentuje wiedzę z zakresu współczesnej nauki o żywieniu, dietetyki i zdrowia publicznego. Autorzy omówili: zasady i praktyczne wskazówki prawidłowego żywienia w różnych okresach życia; rolę żywienia w profilaktyce i leczeniu najczęściej występujących chorób, jak niedożywienie i otyłość, jadłowstręt i bulimia, choroby metaboliczne, choroby układu krążenia i pokarmowego, onkologiczne, alergie pokarmowe, intensywna terapia żywieniowa; żywienie pozajelitowe i dojelitowe; praktyczne wskazówki do żywienia człowieka chorego. Książka została tak pomyślana, aby pomóc czytelnikowi racjonalnie żywić siebie i innych, uwzględniając różne uwarunkowania związane z wiekiem, stanem fizjologicznym, trybem i warunkami życia; rozumieć rolę żywienia w patogenezie, profilaktyce i leczeniu najczęściej występujących chorób oraz prawidłowo stosować żywienie pozajelitowe i dojelitowe, poznać organizacyjne i technologiczne aspekty optymalizacji praktycznego żywienia osób zdrowych i chorych. Książka Żywienie człowieka zdrowego i chorego jest przeznaczona dla studentów uniwersytetów przyrodniczych, medycznych, i innych uczelni wyższych realizujących przedmioty z zakresu żywienia, a także dla osób praktycznie zajmujących się tym zagadnieniem - lekarzy, dietetyków, żywieniowców, technologów żywności oraz personelu szpitali, sanatoriów i domów opieki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Monografia ma charakter studium właściwości psychicznych istotnych w zawodzie nauczyciela wychowania fizycznego. Za takie uznano kompetencje społeczne, inteligencję emocjonalną oraz kondycję psychiczną. Celem badania było: 1. określenie poziomu kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej oraz kondycji psychicznej studentów Wydziału Wychowania Fizycznego Akademii Wy-chowania Józefa Piłsudskiego w Warszawie, 2. ustalenie ich zróżnicowania ze względu na płeć oraz kierunek studiów, 3. poznanie osobowościowych uwarunkowań tych właściwości psychicznych i relacji między nimi. Przedmiotem zainteresowania były też zmiany zachodzące w kompetencjach społecznych, inteligencji emocjonalnej oraz zdrowiu psychicznym studentów po roku studiowania, a także zmiany pod wpływem celowych oddziaływań psychologicznych w postaci warsztatów psychologicznych. W pracy podjęto próbę stworzenia modelu zawodowego współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego w percepcji studentów. Badaniami objęto trzy grupy studentów. Pierwszą grupę stanowili studenci wychowania fizycznego (wf) badani jednokrotnie w latach 2011-2014. Zostali oni porównani pod względem kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej ze studentami innych kierunków studiów. Drugą grupę stanowili studenci wf, którzy rozpoczęli studia w roku akademickim 2015/16. W tej grupie badanie kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej powtórzono po roku. Trzecią grupę stanowili studenci wf uczestniczący w warsztatach psy-chologicznych badani w 2016-2017 roku. W pierwszej grupie zbadano ogółem 987 osób, studentów pierwszego roku i pierwszego stopnia: wydziału wychowania fizycznego, studentów turystyki i rekreacji, dziennikarstwa i transportu, w tym 537 mężczyzn i 450 kobiet w wieku 18-26 lat. Drugą grupę stanowiła młodzież akademicka studiująca na pierwszym roku studiów licencjackich wychowania fizycznego w czerwcu 2016 roku, a następnie powtórzono badania po roku, czyli w czerwcu 2017. W badaniach w pierwszej turze wzięły udział 184 osoby, w tym 122 mężczyzn i 62 kobiety w wieku 17-25 lat. W powtórzonych po roku badaniach uczestniczyły 132 osoby, w tym 49 stu-dentek i 83 studentów. Grupę uczestników warsztatów tworzyły 33 osoby, w tym 18 kobiet oraz 15 mężczyzn w wieku 19-35 lat. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w dwóch grupach różniących się pod względem wieku i poziomu studiów. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w latach 2016-2017. W badaniach zastosowano następujące standardowe kwestionariusze psychologiczne: Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS A. Matczak, Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE N.S. Schutte, J.M. Malouffa, L.E. Hall, D.J. Haggerty`ego, J.T. Cooper, C.J. Goldena, L. Dornheim w polskiej adaptacji A.Ciechanowicz, A. Jaworowskiej, A. Matczak oraz Kwestionariusz Ogólnego Stanu Zdrowia GHQ-28 Goldberga w polskiej adaptacji Z. Makowskiej i D. Merecz, a także Inwentarz osobowości NEO-FFI P.T. Costy, R.R. McCrae polskiej adaptacji B. Zawadzkiego, J. Strelau, P. Szczepaniaka, M. Śliwińskiej, Wielowymiarowy Kwestionariusz Samooceny MSEI E. J. O'Briena i S. Epsteina w adaptacji D. Fecenec. Posłużono się także autorską ankietą zawierającą pytania dotyczące przyszłych planów zawodowych, doświadczenia w pracy z klientem oraz modelu zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego. Pierwszy blok analiz empirycznych odsłania profile kompetencji studentów i studentek. Kandydaci na nauczycieli wychowania fizycznego podejmujący studia w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie są zróżnicowani pod względem badanych właściwości. Jednak w grupie mężczyzn przeważają osoby o wynikach wysokich w za-kresie kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Wśród studentek obserwujemy w przewadze wyniki niskie i przeciętne. Obie płcie odznaczają się dobrą kondycją psychiczną. Wyniki badań potwierdzają, że kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna stanowią czynniki naturalnej selekcji do podejmowanych studiów. Pra-ca nauczyciela wychowania fizycznego i specjalisty w zakresie turystki i rekreacji wymaga rozwiniętych kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Aktywność fizyczna nie różnicowała nasilenia kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego. Płeć różnicowała kompetencje psychiczne i inteligencję emocjonalną, wyższe wyniki zanotowano u mężczyzn. Studentki znamiennie częściej niż studenci uskarżały się na dolegliwości związane z psychicznym funkcjonowaniem. Młodsi, pierwszoroczni studenci odznaczali się wyższą inteligencją emocjonalną niż młodzież akademicka podejmująca studia na początku XXI wieku (2016 versus 2011; 2013 versus 2011). Ustalono predyktory kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Większych kompetencji społecznych w sytuacji ekspozycji możemy oczekiwać u studentów mniej neurotycznych i bardziej otwartych na nowe doświadczenia. Natomiast dużej inteligencji emocjonalnej możemy oczekiwać u studentów otwartych na nowe doświadczenia, o dużych kompetencjach w sytuacji ekspozycji i o wysokiej samoocenie. Ustalono także związki pomiędzy zdrowiem psychicznym, kompetencjami społecznymi i inteligencją emocjonalną. Dotyczą one jednak tylko niektórych ba-danych wymiarów, a ich siła nie jest duża. Im mniejsze kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna tym większe nasilenie zaburzeń funkcjonowania. Badania longitudinalne (porównanie wyników pomiaru na pierwszym i drugim roku studiów) pozwoliły dostrzec wagę naturalnego treningu społecznego w kształtowaniu kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i troski o zdrowie psychiczne młodzieży. Częściowo poprawie uległa kondycja psychiczna badanych osób. Jeśli zaś chodzi o inteligencję emocjonalną to wyniki badań sugerują raczej konieczność celowego oddziaływania w zakresie oczekiwanych zmian. Warsztaty psychologiczne stanowiły narzędzie interwencji w kierunku polepszania zarówno kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej jak i pod-noszenia kondycji psychicznej. Kompetencje społeczne zmieniły się na korzyść u badanych osób, jednak nie wszystkie ich wymiary. Inteligencja emocjonalna mierzona przy użyciu narzędzia INTE nie uległa zmianie. W wyniku uczestnictwa w warsztatach psychologicznych „Komunikacja w świetle przeżywanych uczuć i emocji, Przebaczenie, O potrzebie miłości” zaobserwowano także pewne korzystne zmiany w zdrowiu psychicznym młodzieży. Doświadczenie pracy z klientem różnicowało niektóre badane zmienne tj. kompetencje społeczne w sytuacji ekspozycji społecznej oraz w wymiarze codziennego funkcjonowania. Korzystniej wypadały osoby posiadające doświadczenie w pracy z klientem. Nie dostrzeżono natomiast różnic w zakresie kompetencji społecznych między tymi studentami, którzy planują pracę w zawodzie nauczyciela lub trenera, a tymi, którzy nie są w tej kwestii zdecydowani lub mają inne plany zawodowe. Studenci deklarujący chęć pracy w zawodzie trenera cechowali się większą inteligencją emocjonalną od swoich rówieśników. Zdrowie psychiczne chętnych do bycia nauczycielami było zdecydowanie lepsze od studentów, którzy nie widzieli swojej przyszłości jako nauczyciele wychowania fizycznego. Ostatni wątek pracy dotyczy modelu nauczyciela wychowania fizycznego. W percepcji badanych studentów nauczyciele wychowania fizycznego powinni ce-chować się takimi właściwościami jak: odpowiedzialność, przyjaźń, pomaganie, cierpliwość, współpraca, pewność siebie, wytrwałość, trzeźwe myślenie, sumienność. Model zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego to model społeczny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W książce ukazano wpływ czynników kulturowych na postawy ludzi wobec własnego zdrowia i wyglądu. Koncepcja hierarchicznego uporządkowania relacji między płcią kulturową a kulturowo definiowanym wiekiem oraz ich oddziaływania na siebie pozwoliła na wprowadzenie i zastosowanie w badaniach nowej kategorii socjologicznej, tj. upłciowionego wieku (gendered age). Dało to możliwość pogłębionej analizy przekonań, ocen i zachowań kobiet oraz mężczyzn w różnym wieku w odniesieniu do własnego wyglądu i zdrowia. W części empirycznej zaprezentowano definicje kobiecości i męskości funkcjonujące u ludzi będących w różnych fazach życia. Scharakteryzowano także stan świadomości badanych na temat wpływu kulturowych koncepcji płci, wieku i upłciowionego wieku na ich postrzeganie swego wyglądu i zdrowia. Wykorzystano ponadto koncepcję zakładającą definiowanie wyglądu i zdrowia jako indywidualnych zasobów kapitału ludzkiego zyskujących współcześnie na znaczeniu. Publikacja poszerza ogólną wiedzę o genderowych uwarunkowaniach zjawisk społecznych. Mieści się w obszarze takich dziedzin, jak gender studies, socjologia płci, socjologia ciała i zdrowia. Jest adresowana nie tylko do naukowców - socjologów, antropologów, kulturoznawców, psychologów czy lekarzy, lecz także do osób zainteresowanych podjętą problematyką.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.56372, A.56371, A.56373, A.44034, A.43924, A.51686, A.51685, A.51684 (8 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II.49319 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A.59156 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka zawiera analizę wybranych pytań dotyczących problematyki praw pacjenta zadawanych przez użytkowników serwisu "Prawo i Zdrowie", studentów kierunków medycznych, słuchaczy podyplomowych studiów z zakresu ochrony zdrowia, praktyków oraz przedstawicieli organizacji działających w zakresie ochrony praw pacjenta. Większość pytań uzupełniają dodatkowe uwagi, w których omówiono szczególnie ważne kwestie, do niektórych dodano fragment przedstawiający zagrożenia, wskazując na brak jednoznaczności interpretacyjnej przepisów, rozbieżności pomiędzy poglądami doktryny prawa a kierunkiem orzecznictwa sądowego lub stosowanej praktyki, a także ewentualne sankcje prawne grożące za naruszanie przyjętych w prawie rozwiązań. Jest to pierwsze na polskim rynku opracowanie proponujące konkretne sposoby rozwiązywania codziennych problemów pacjentów, lekarzy i innych osób związanych z ochroną zdrowia w zakresie szeroko pojętych praw pacjenta.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace obejmujące różne dziedziny społecznych i humanistycznych nauk o wychowaniu fizycznym, sporcie, rekreacji, turystyce, zdrowiu i rehabilitacji. Czasopismo w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2013 roku otrzymało 5 punktów. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus, CEJSH (the Central European Journal of Social Sciences and Humanities) oraz EBSCO. Do druku przyjmowane są artykuły zarówno w języku polskim, jak i w językach kongresowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Corporate wellness to zarówno filozofia zarządzania, jak i zbiór konkretnych instrumentów wspierających dobrostan pracowników w przedsiębiorstwie. Podejście to zyskuje w ostatnich latach na popularności, zwłaszcza w kontekście warunków rynku pracownika oraz konieczności zabiegania o pozyskanie i zatrzymanie wykwalifikowanych zasobów ludzkich w firmie. Dotyczy ono nie tylko korporacji komercyjnych, lecz także instytucji publicznych. Monografia powstała na podstawie studiów literaturowych i badań przeprowadzonych przez autorkę w wybranym uniwersytecie publicznym. Jest próbą odpowiedzi na pytanie, z jakich elementów powinny składać się działania corporate wellness, aby kompleksowo odpowiadać na potrzeby pracowników oraz jak je wprowadzać i integrować ze sobą w spójny program. Omówiono funkcjonowanie modelu wymiarów wellness w badanej organizacji, a także w jaki sposób poszczególne elementy oferty wellness są wykorzystywane i oceniane przez pracowników. W publikacji zaprezentowano ponadto interesujące rozwiązania z zakresu corporate wellness, które mogą być stosowane w przedsiębiorstwach różnego typu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej