Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(261)
IBUK Libra
(17)
Forma i typ
Książki
(251)
E-booki
(17)
Czasopisma
(10)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(223)
tylko na miejscu
(88)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(173)
Dla pracowników AWF
(51)
Czytelnia
(88)
Czytelnia - po rezerwacji
(1)
Autor
Tomczak Błażej
(17)
Chuda Renata
(16)
Lipoński Wojciech
(16)
Sawala Krzysztof (1958- )
(16)
Tomczak Przemysław
(16)
Migała Mariusz (1971- )
(8)
Kierczak Urszula
(6)
Jandziś Sławomir
(5)
Stuła Aleksander
(5)
Kuśnierz Cezary
(4)
Mecner Krzysztof (1963?-2023)
(4)
Nowacki Roman
(4)
Skolik Beata
(4)
Iskra Janusz (1959- )
(3)
Kapłon Jerzy
(3)
Kunysz Piotr
(3)
Migała Mariusz
(3)
Wieczorek Edward (1954- )
(3)
Zapletal Miloš (1930- )
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Bielski Janusz
(2)
Będziński Romuald
(2)
Charaśna-Blachucik Justyna
(2)
Cytowska Beata (1964- )
(2)
Duda Henryk (1961- )
(2)
Iskra Janusz
(2)
Jakubowski Witold (1963- )
(2)
Johann Maria
(2)
Kamińska Aleksandra
(2)
Lipoński Wojciech (1942- )
(2)
Nowak Paweł (kultura fizyczna)
(2)
Nowakowska-Siuta Renata (1970- )
(2)
Nowakowski Andrzej
(2)
Oleśniewicz Piotr
(2)
Pawłucki Andrzej (1948- )
(2)
Pikuła Norbert (1975- )
(2)
Ponczek Mirosław (1947-2014)
(2)
Puciato Daniel
(2)
Płonka-Syroka Bożena
(2)
Soroka Paweł
(2)
Szczegielniak Jan
(2)
Szczepański Stanisław
(2)
Tanaś Maciej
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Zdunek Wojciech
(2)
Adamczyk Monika D
(1)
Adamek Irena
(1)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Antoniak Piotr (1959- )
(1)
Apanel Danuta
(1)
Atlas Janusz (1949-2010)
(1)
Ayranova Sophia
(1)
Babicka-Wirkus Anna
(1)
Barner Jakub
(1)
Barnsley Anna
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Barysz Maria (1954- )
(1)
Bassett Simon
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bednarek Józef
(1)
Beier Frederick J
(1)
Bek Wioletta
(1)
Bekier Leopold
(1)
Bellotto Bernardo (1721-1780)
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Biernat Elżbieta (sport)
(1)
Blada Ewa
(1)
Blenkinsop Oliver
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogacz Katarzyna
(1)
Bohdan Tomasz
(1)
Borysiuk Zbigniew
(1)
Bosiacki Roman
(1)
Botwina Ryszard (socjologia)
(1)
Buława-Halasz Joanna
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Błajet Piotr
(1)
Błasiak Władysław (1948- )
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Ceranka Szymon
(1)
Chabior Agata
(1)
Chmielewski Marek
(1)
Chmielewski Marek (medycyna)
(1)
Chruściel Maria (1927- )
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chrzanowski Bartłomiej
(1)
Cichocka Aleksandra
(1)
Cybula Piotr (1977- )
(1)
Czechowska-Świtaj Teresa
(1)
Czwordon Józef
(1)
Daniel Jerzy
(1)
Dittmann Kenneth
(1)
Dobrowolska Barbara (1964- )
(1)
Dolecki Marcin
(1)
Doroszuk Joanna
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Drzemczewski Jerzy (1941- )
(1)
Dudzikowa Maria (1938-2018)
(1)
Durczok Kamil
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(37)
2010 - 2019
(135)
2000 - 2009
(70)
1990 - 1999
(28)
1980 - 1989
(2)
1950 - 1959
(1)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(268)
nieznany (0ol)
(7)
nieznany (1ol)
(1)
Język
polski
(217)
nieznany (xxx)
(46)
angielski
(4)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Fizjoterapeuci
(1)
Jachtowy sternik morski
(1)
Sportowcy
(1)
Studenci
(1)
Żeglarze jachtowi
(1)
Temat
Sport
(53)
Turystyka
(34)
Pedagogika
(30)
Edukacja
(23)
Historia sportu
(22)
Wychowanie fizyczne
(19)
Medycyna
(18)
Kultura fizyczna
(15)
Sporty świata
(15)
Rehabilitacja
(14)
Socjologia
(14)
Niepełnosprawni
(13)
Psychologia
(13)
Historia
(8)
Nauczanie
(7)
Piłka nożna
(7)
Promocja zdrowia
(7)
Rekreacja
(7)
Nauczyciele
(6)
Osoby z niepełnosprawnością
(6)
Sporty zimowe
(6)
Szkolnictwo wyższe
(6)
Turystyka górska
(6)
Psychologia
(5)
Ekonomia
(5)
Fizjoterapia
(5)
Igrzyska olimpijskie
(5)
Lekkoatletyka
(5)
Nauczyciel
(5)
Nauka
(5)
Prawo
(5)
Uzdrowiska
(5)
Edukacja
(4)
Sport
(4)
Aktywność fizyczna
(4)
Biomechanika
(4)
Czas wolny
(4)
Dzieci i młodzież
(4)
Edukacja fizyczna
(4)
Nauczyciel wychowania fizycznego
(4)
Nowotwory
(4)
Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze
(4)
Starzenie się
(4)
Sztuka
(4)
Uniwersytety i uczelnie
(4)
Zdrowie
(4)
Pedagogika
(3)
Album
(3)
Cyberprzestrzeń
(3)
Edukacja medialna
(3)
Edukacja zdrowotna
(3)
Gerontologia
(3)
Gry i zabawy
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Historia turystyki
(3)
Kluby sportowe
(3)
Krajoznawstwo
(3)
Kształcenie
(3)
Ludzie starzy
(3)
Narciarstwo
(3)
Nauczanie akademickie
(3)
Odpoczynek
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Przewodniki turystyczne
(3)
Psychologia sportu
(3)
Snowboard
(3)
Studenci
(3)
Styl życia
(3)
Szkolnictwo
(3)
Tourism
(3)
Uczniowie
(3)
Wydawnictwa Wyższych Uczelni
(3)
Filozofia sportu
(2)
Historia medycyny
(2)
Historia sportu
(2)
Medycyna
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Postawa sportowa
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Arteterapia
(2)
Autyzm
(2)
Balneologia
(2)
Biologia
(2)
Dydaktyka
(2)
Dzieci niepełnosprawne
(2)
Dzieci przewlekle chore
(2)
Dziecko
(2)
Edukacja szkolna
(2)
Fair play
(2)
Filozofia
(2)
Fizykoterapia
(2)
Fotografia polska
(2)
Geriatria
(2)
Gimnastyka
(2)
Higiena
(2)
Historia medycyny
(2)
Historia rehabilitacji
(2)
Historia sztuki
(2)
Implantologia
(2)
Integracja szkolna
(2)
Temat: czas
1901-
(5)
2001-0
(3)
2001-
(2)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-2000
(1)
1945-
(1)
1989-2000
(1)
99-0 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Biała Podlaska (Polska)
(1)
Gdańsk (Polska)
(1)
Gdynia (Polska)
(1)
Mazury
(1)
Singapur
(1)
Sopot (Polska)
(1)
Sudety (Polska ; góry)
(1)
Warszawa
(1)
Warszawa (Polska)
(1)
Gatunek
Encyklopedie
(13)
Poradniki
(6)
Czasopisma naukowe
(2)
Podręcznik akademicki
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Przewodniki turystyczne
(2)
Zjazdy [Typ publikacji]
(2)
Czasopisma polskie
(1)
Encykopedie
(1)
Konferencje
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poezja polska
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Przewodniki
(1)
Statystyki [Typ publikacji]
(1)
Słownik
(1)
Wykłady [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
278 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.46414 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zamieszczono teksty dotyczące początków badań zjawisk promieniotwórczości prowadzonych na ziemiach polskich przed odzyskaniem niepodległości, niektórych metod promieniotwórczych stosowanych w okresie międzywojennym oraz dziejów badań radiacyjnych w Polsce po II wojnie światowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. II.49837 (1 egz.)
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.46415 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.54623 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Uniwersyteckie badania naukowe wykazały, iż regularne rozwiązywanie zadań logiczno-matematycznych wpływa korzystnie na rozwój intelektu, kształtuje umiejętność logicznego myślenia oraz buduje wyobraźnię. Książka zachęca Czytelnika do podjęcia tematu rozwoju inteligencji w sposób twórczy, z entuzjazmem, w różnym aspekcie ducha, serca i umysłu. Książka składa się z dwóch części teoretycznej i praktycznej. W ramach pierwszej części Autor publikuje następujące podrozdziały: Intelligentia, Program Rozwoju Inteligencji, Definicja inteligencji, Iloraz inteligencji (IQ), Inteligencja emocjonalna (EQ), Skala IQ, Mensa oraz Rodzaje inteligencji. Natomiast w drugiej części, praktycznej, Autor zamieścił Rozwiązania i Wyniki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowana książka stanowi autobiografię Prof. Janusza Gajdy Moje życie, podobnie jak życie każdego człowieka, choć jest niepowtarzalne, jednocześnie stanowi swoisty dokument określonej epoki. Stąd i ta moja autobiografia będzie drobnym przyczynkiem do oceny przebytej przeze mnie drogi, postrzegania ludzi, siebie i stosunku do świata, ale tak że zaistniałych przemian społeczno-kulturowych. Mam nadzieje, że tak też będzie odebrana, a moi najbliżsi przyjmą ją z wyrozumiałością i być może znajdą w niej inspirację do refleksji nad własnym losem. Autor Moje życie. Fakty, wspomnienia, refleksje autor podzielił na trzy części. W pierwszej zatytułowanej: Fakty i wspomnienia opisał swoje dzieciństwo i młodość oraz poszczególne okresy pracy zawodowej: w technikach rolniczych, w nadzorze pedagogicznym i w zapleczu naukowym oraz w szkolnictwie wyższym. W drugiej – zatytułowanej Próba oceny i refleksji nad przebytą drogą – skoncentrował się na trzech zagadnieniach: swoich miłościach, pasjach i zainteresowaniach oraz próbie zbilansowania przebytej drogi. Trzecia część – Aneksy – zawiera nieco poszerzone drzewo genealogiczne ilustrujące losy swojej rodziny w Polsce i USA, bibliografię swoich publikacji jako uzupełnienie opisanych w książce faktów. Wersja papierowa książki zawiera płytę CD.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy zbiorek felietonów tym się różni od wcześniej wydanych, że żaden zamieszczony w nim tekst nie przekracza trzech akapitów. Przeczytanie jednego zajmuje około czterdziestu pięciu sekund.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Koncepcja edukacji fizycznej „Zdrowie, Sport, Rekreacja”, to programy nauczania wychowania fizycznego dla czterech etapów edukacyjnych. Jest to jedyny obecnie na rynku edukacyjnym spójny program kształcenia w zakresie wychowania fizycznego dla wszystkich etapów edukacji przygotowany w oparciu o nową podstawę programową wprowadzoną do realizacji 01 września 2009 r. Książka „Zdrowie. Sport. Rekreacja. Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej” jest pierwszą częścią tej koncepcji. Zawiera ona program wychowania fizycznego dla klas I – III w oparciu o nową podstawę programową oraz przykłady podstawowych dokumentów pracy nauczyciela czyli: -rozkłady materiału- szczegółowy plan pracy dla kolejnych klas; - standardy wymagań i zasady oceniania; - przykładowe konspekty zajęć; - materiały do diagnozy i ewaluacji. Prezentowany w poradniku materiał może być wzorem i inspiracją dla nauczycieli w tworzeniu własnych dokumentów dostosowanych do realiów życia konkretnej placówki oświatowej. Podane przykłady planowania pracy, ćwiczeń, zabaw, gier i osnów lekcyjnych powinny nie tylko pomóc w prowadzeniu zajęć wychowania fizycznego, ale zachęcić także do poszukiwania własnych, ciekawych rozwiązań. Książka powinna być pomocą w planowaniu i organizacji zajęć wychowania fizycznego zarówno dla nauczycieli nauczania początkowego jak i specjalistów z zakresu wychowania fizycznego realizujących zajęcia edukacji fizycznej wydzielonych z edukacji wczesnoszkolnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Oddajemy do rąk książkę, która powstała w wyniku prac zespołu instruktorskiego. Mamy nadzieję będzie ona pomocą w pracy wychowawczej w różnych pionach metodycznych. Połączyliśmy zagadnienia mowy nienawiści i Druha Wicka celowo. Uważamy, że działalność Patrona harcerstwa może stać się przykładem dla naszych zuchenek, zuchów, harcerek, harcerzy instruktorek i instruktorów w podejmowaniu pracy nad własnym rozwojem, w tym pracy nad umiejętnością nadawania rzeczywistości innych narracji. Narracji zbudowanych o braterstwo i szacunek do drugiego człowieka. Jeszcze nie tak dawno, różni specjaliści rozdzielali nasze rzeczywistości na świat realny i wirtualny, twierdząc, że żyjemy w nich oddzielnie. Jednak już teraz wiemy, że znaczna część z nas, a zwłaszcza dzieci i młodzieży żyje równocześnie w obu światach, które się wzajemnie przeplatają, uzupełniają. Tak naprawdę dopiero poznajemy mechanizmy tej rzeczywistości, pojawiają się nowe zachowania, mody, standardy, również zachowania nieporządne. Do jednych z nich należy „mowa nienawiści”, która niestety występuje też wśród braci harcerskiej. W 2019 roku Druhna Naczelniczka ZHP i Druh Przewodniczący ZHP zwrócili uwagę na to zjawisko. hm Anna Nowosad w opublikowanym rozkazie zaakcentowała: „Zło i przemoc przybierają różne formy. Jedną z nich jest agresja słowna. Możemy podjąć działania, które taką agresję w naszym otoczeniu ograniczą, a nawet zupełnie wyeliminują… Podejmijcie stojące przed nami wyzwanie – wyeliminujmy z naszych zachowań mowę nienawiści.” hm Dariusz Supeł w swym liście podkreślił: “Słowami potrafimy wyrażać miłość, przyjaźń, radość, dobroć, zaufanie, poważanie, zrozumienie i szacunek dla drugiego człowieka. Mamy tyle pięknych słów, wyrzućmy, więc te złe i raniące.”
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ruch Open Access zdobywa rosnącą popularność, pojawia się jednak wokół niego wiele mitów i niekoniecznie uzasadnionych nadziei. Celem tej książki jest przyjrzenie się temu zjawisku i jego ocena z punktu widzenia polskiego badacza. W tym celu w pierwszym rozdziale zastanowimy się nad przyczynami powstania tego ruchu, a następnie w rozdziale drugim sprecyzujemy, czym jest Open Access oraz pokrewne inicjatywy, często mylnie z nim utożsamiane. Rozdział trzeci będzie analizą ruchu otwartego dostępu z punktu widzenia różnych grup interesu związanych z nauką. Wreszcie rozdziały czwarty i piąty skoncentrują się na praktycznych aspektach publikowania artykułów w otwartym dostępie z punktu widzenia polskiego badacza. W rozdziale szóstym dokonamy krótkiego podsumowania informacji o ruchu Open Access. Impuls poleca ebooki
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Teksty zamieszczone w książce stanowią propozycję interpretacji różnorodnych obrazów obcości i cielesności, eksponując ich aspekty nienormatywne, liminalne, transgresyjne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza książka jest próbą przedstawienia najczęściej stosowanych metod i technik w badaniach pedagogicznych. Każda z metod poddana jest bardziej lub mniej szczegółowej charakterystyce łącznie z przypisywaną jej wartością poznawczą, w tym z zarówno przysługującymi jej zaletami jak i niedomaganiami pod względem merytorycznym. Szeroko omawia warunki, od spełnienia których uzależnia się poprawne zastosowanie poszczególnych metod i technik badawczych. Publikacja jest adresowana szczególnie do studentów studiów pedagogiki i młodszych pracowników naukowo-dydaktycznych, podejmujących prace badawcze dotyczące szeroko rozumianej problematyki pedagogicznej. Może być przydatna także w pisaniu prac dyplomowych i magisterskich, rozpraw doktorskich i habilitacyjnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W książce zawarto obszerne relacje z pobytu w Arabii Saudyjskiej w latach 2010–2012. Motywami przewodnimi prezentowanego dziennika autoetnograficznego są szok kulturowy oraz wyzwania związane z długoterminowym zanurzeniem się w odległą rzeczywistość społeczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja omawia badania zrealizowane przez Instytut Medycyny Pracy w Łodzi na losowej próbie ponad 1200 nauczycieli szkół publicznych z całego kraju. W książce przedstawiono wyniki aktualnej diagnozy stanu pozytywnych (salutogennych) i negatywnych (stresorów) czynników środowiska pracy nauczycieli. Dane uzupełniono o analizę jakości relacji nauczyciel – uczeń, także w zakresie przemocy w tym wymiarze. Omówiono również konsekwencje oddziaływania warunków pracy na nauczycieli, w tym poziom wypalenia zawodowego. Publikacja zawiera także propozycje praktycznych rozwiązań w kwestii redukcji ujemnego wpływu środowiska pracy nauczyciela na jego dobrostan. Niniejsza książka na podstawie wyników aktualnych reprezentatywnych badań na dużej próbie nauczycieli opisuje, jak spostrzegają oni pozytywne i negatywne czynniki występujące w ich miejscu pracy. Podjęto w niej dyskusję na temat związków między warunkami pracy nauczyciela a relacją nauczyciel – uczeń. Ponieważ z założenia prezentowana publikacja ma mieć wymiar praktyczny, czytelnika zainteresowanego metodologią zrealizowanych badań odsyłamy do aneksu, gdzie przedstawiono podstawowe informacje dotyczące schematu badawczego, doboru próby i zastosowanych narzędzi. […] Pragniemy, aby głównymi odbiorcami książki były osoby zajmujące się planowaniem i organizacją pracy nauczycieli na różnych poziomach – od systemowego po zarządzanie konkretną placówką oświatową. Staraliśmy się zatem uzyskać kompromis – przedstawiamy rzetelne dane naukowe jednak w przystępnej formie, świadomie rezygnując z niektórych dyskusji teoretycznych czy bardziej skomplikowanych metod analizy uzyskanych wyników. […] […] Struktura książki obejmuje rozdziały wprowadzające do zagadnień stresorów i czynników salutogennych w środowisku pracy oraz rozwiązań na rzecz wspierania dobrostanu nauczyciela w środowisku pracy. W kolejnych rozdziałach omówiono wpływ warunków pracy na nauczyciela, uwzględniając zarówno negatywne (np. poziom wypalenia zawodowego), jak i pozytywne (np. chęć ponownego wyboru zawodu) konsekwencje. Następnie dokładnie scharakteryzowano poszczególne stresory psychospołeczne w środowisku pracy. Każdy z rozdziałów dotyczących tego tematu zawiera krótkie wprowadzenie teoretyczne i odniesienie do wcześniejszych badań. Przedstawiono w nich także wybrane wyniki naszych badań i zaproponowano rozwiązania praktyczne mające na celu zapobieganie negatywnym skutkom oddziaływania określonego stresora w środowisku pracy, jego eliminację bądź redukcję. Podjęto także problematykę przemocy w relacji nauczyciel – uczeń i jej powiązania ze stanem psychospołecznych warunków pracy nauczyciela. Następnie, zachowując podobną strukturę, omówiono salutogenne elementy środowiska pracy. W rozwiązaniach praktycznych skoncentrowano się na tym, jak wspierać pozytywne aspekty środowiska pracy nauczycieli. Osobny rozdział poświęcono fizycznym warunkom pracy nauczycieli, które także, chociaż w ograniczonym zakresie, były diagnozowane w naszych badaniach prezentowanych w niniejszej publikacji. Książkę zamykają rozważania ukazujące, jak działania na rzecz dobrostanu nauczycieli mogą być realizowane w formie dobrze zaplanowanego, ustrukturyzowanego programu promocji zdrowia. […] Jacek Pyżalski Dorota Merecz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka Bogusława Śliwerskiego stanowi kolejne potwierdzenie niezwykle wysokiego statusu tego naukowca we współczesnych naukach o edukacji. Stoi – pod każdym względem – na bardzo wysokim poziomie merytorycznym, posiadając przy tym wszystkie te cechy, które charakteryzują dzieła wybitne: oryginalność idei, swobodę i wartkość narracji, integralność wywodów, odwoływanie się do bogatej i reprezentatywnej literatury przedmiotu, erudycyjność, wreszcie „mądrą metanarracyjność”. […] Jest przy tym dzieło to wspaniałą i udaną próbą potwierdzenia statusu naukowego pedagogiki jako dyscypliny z istoty swojej interdyscyplinarnej, która pozostając na styku idei i rzeczywistości, krystalizuje wiele problemów teoretycznych i społecznych. Jednocześnie podręcznik ten zawiera – bardzo trafną – autorefleksję pedagoga nad tożsamością pedagogiki jako nauki i jako praktyki społecznej, przy jednoznacznym opowiedzeniu się za ideą „kulturowego krytycyzmu” i orientacją na tworzenie „lepszego świata”. To także tożsamość, której integralną częścią jest rezygnacja z jakiegokolwiek autorytaryzmu i orientacja na rozwój podmiotowości młodych ludzi. Z recenzji prof. dr. hab. Zbyszko Melosika Seria autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce: 1. Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości 2. Dydaktyka. Podrecznik akademicki 3. Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podrecznik akademicki
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wstęp Marzyłam o tzw. wcześniejszej emeryturze. Miałam dość łączenia pracy zawodowej z obowiązkami domowymi, które sprowadzały się do odgrywania roli zarówno mamy, jak i taty, przejścia przez trudny okres nauki mojej córki, zaliczenia gdzieś tam po drodze studiów zaocznych itd. Miałam po prostu dość, czułam się zmęczona i wyczerpana. Stąd kiedy pojawiła się perspektywa przejścia na emeryturę w wieku 55 lat, miałam zamiar z niej skorzystać. No ale cóż. Mimo przepracowanych 38 lat musiałam poczekać, aż osiągnę odpowiedni wiek. Bardzo podobała mi się perspektywa, że ukończę 55 lat i pan listonosz co miesiąc przyniesie mi zwitek banknotów. Miałam nadzieję, że spory, a ja będę odpoczywać, czytać książki, oglądać telewizję, a jak mnie będzie stać – jeździć na wycieczki po świecie. Sielanka! Długie wieczory przemyśleń i nagle naszła mnie refleksja. Należę do rodziny osób długowiecznych i jak mi, daj Boże, przyjdzie żyć jeszcze z 30 lat, to – biorąc pod uwagę zaplanowane zajęcia – zanudzę się na śmierć...
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W pracy przedstawiono wybrane zagadnienia związane z możliwością stosowania biopaliw w transporcie - także lotniczym. Opracowanie skierowane jest do rzeszy odbiorców którzy dysponują już podstawową wiedzą z zakresu paliw, w tym biopaliw. Opracowanie stanowi raport-kompendium podstawowej wiedzy wskazującej m.in. na powody korzystania z paliw pochodzących ze źródeł odnawialnych. Poruszono także zagadnienia dotyczące ekonomicznych i prawnych aspektów stosowania biopaliw. Wskazano główne wady oraz zalety paliw pochodzących ze źródeł odnawialnych, a także zwrócono uwagę na trudności związane z ich użyciem w układach pierwotnie przeznaczonych do pracy z tradycyjnymi paliwami kopalnymi. Zaproponowano procedurę oceny materiału w celu określenia wpływu nowego środowiska (biopaliwa) na właściwości i strukturę polimerowych elementów elastycznych stosowanych powszechnie w konstrukcjach układów zasilania paliwem silników lotniczych. Przeprowadzono wybrane badania strukturalne z wykorzystaniem metod mikroskopowych, oznaczono parametry chropowatości, gęstość, wyznaczono właściwości wytrzymałościowe wybranych materiałów przed i po ekspozycji w środowisku paliw. Badania przeprowadzono dla trzech, powszechnie dostępnych, materiałów polimerowych i wykazano możliwy charakter zmian ich właściwości. Na podstawie otrzymanych wyników podjęto próbę selekcji materiałów, wskazując na to, czy warto poddać je kosztownym testom normatywnym, odnoszącym się do badania kompatybilności materiałowej poprzez akredytowane laboratoria badawcze.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
U osób po złamaniu kości ważne jest, aby zmniejszyć ból i zminimalizować niepełnosprawność. Duże znaczenie ma także wdrożenie odpowiedniej diety i innych czynników związanych ze stylem życia. Aspekt ten jest ważny również w przypadku wszystkich osób starszych, zarówno w profilaktyce osteoporozy, jak i w jej leczeniu. Istotne jest też zachowanie równowagi wapniowo-fosforanowej w diecie. Autorka omawia w poradniku normy zapotrzebowania na wapń u kobiet i mężczyzn, czynniki, które zwiększają i zmniejszają wykorzystanie wapnia z diety, przedstawia także przykładowe modele dietetyczne, które pomogą w spożyciu odpowiednich ilości wapnia i produktów mlecznych w omawianej grupie osób. W poradniku Czytelnik znajdzie też przykładowe jadłospisy, które staną się dla niego inspiracją do wzbogacenia codziennej diety.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czy wiesz, czym naprawdę jest cholesterol? Cholesterol należy do grupy związków zwanych lipidami (tłuszczami), przy czym w organizmie człowieka występuje głównie w połączeniu z białkami, tworząc tzw. lipoproteiny, i to właśnie je oznacza się w rutynowym badaniu krwi. W praktyce jednak używa się uproszczonych określeń: cholesterol całkowity, cholesterol LDL (low-density lipoprotein, lipoproteina niskiej gęstości) i cholesterol HDL (high-density lipoprotein, lipoproteina wysokiej gęstości)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rehabilitacja – zaraz po właściwym rozpoznaniu i leczeniu – to kluczowy element w powrocie do pełnej lub częściowej sprawności u pacjentów po udarach. Zgodnie z podpisaną przez Polskę Deklaracją Helsingborską wczesną rehabilitacją powinni zostać objęci wszyscy pacjenci po udarach. Niestety z różnych powodów nadal nie zawsze się to udaje. Poradnik Rehabilitacja po udarze mózgu – opracowany przez magistra fizjoterapii Marcina Szwajnocha – ma na celu próbę przyczynienia się do poprawy tych statystyk. Odpowiada na najważniejsze pytania nasuwające się opiekunom oraz samemu pacjentowi po incydencie udarowym. Poradnik został przygotowany w taki sposób, aby oprócz odpowiedzi dawać także praktyczne wskazówki dotyczące ćwiczeń. Adresowany jest zarówno do opiekunów i samych pacjentów po incydentach udarowych, jak i specjalistów – ma na celu usystematyzowanie wiedzy i ułatwienie komunikacji z pacjentem.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej