Hałat Aleksandra
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
E-booki
(1)
Autor
Praca zbiorowa
(153)
Suchodolski Bogdan
(94)
Bochenek Adam
(93)
Reicher Michał
(71)
Konopka Stanisław
(69)
Hałat Aleksandra
(-)
Tatarkiewicz Władysław
(67)
Nitsch Kazimierz
(64)
Estreicher Karol
(62)
Engels Friedrich
(57)
Kruczek Zygmunt
(57)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(56)
Gowarzewski Andrzej
(56)
Wolański Napoleon
(56)
Drozdowski Zbigniew
(55)
Kolberg Oskar
(55)
Dziak Artur
(54)
Marx Karl
(49)
VVedenskij B. A
(49)
Vavilov S. I
(49)
Walczak Bogdan
(48)
Zgółkowa Halina
(48)
Zuchora Krzysztof (1940- )
(48)
Kosiewicz Jerzy (1949- )
(47)
Okoń Wincenty
(47)
Baraniecki Leszek
(45)
Kotarbiński Tadeusz
(45)
Pieter Józef
(43)
Sozański Henryk (1939- )
(43)
Basińska Teresa
(42)
Ignasiak Zofia (1947- )
(42)
Wolarski Wojciech
(42)
Żukowska Zofia (1932-2012)
(42)
Jaworski Zygmunt (1925- )
(41)
Rosławski Adam
(41)
Talaga Jerzy
(40)
Bakulev A. N
(39)
Piasecki Eugeniusz
(38)
Śledziewski Dariusz
(38)
Bondarowicz Marian
(37)
Szot Zbigniew
(36)
Kosiewicz Jerzy
(34)
Krawczyk Zbigniew
(34)
Krawczyk Zbigniew (1930- )
(34)
Lipoński Wojciech
(34)
Paryski Witold Henryk
(34)
Saysse-Tobiczyk Kazimierz
(34)
Szafkowski Zbigniew
(34)
Trześniowski Roman (1909-2004)
(34)
Wohl Andrzej
(34)
Woynarowska Barbara
(34)
Zaborniak Stanisław
(34)
Kupisiewicz Czesław
(33)
Kutzner-Kozińska Maria
(33)
Wroczyński Ryszard
(33)
Affelt Waldemar
(32)
Demel Maciej
(32)
Kowalczyk Teresa
(32)
Prochorov A. M
(32)
Siwiński Wiesław
(32)
Starosta Włodzimierz
(32)
Wojnowski Jan
(32)
Łobożewicz Tadeusz
(32)
Charzewska Jadwiga
(31)
Diem Carl
(31)
Maj Jan
(31)
Orłowski Witold
(31)
Włodarski Ziemowit
(31)
Dega Wiktor
(30)
Kalinowski Adam
(30)
Maszczak Tadeusz
(30)
Nowocień Jerzy (1948- )
(30)
Obodyński Kazimierz
(30)
Perkowski Krzysztof
(30)
Tomaszewski Tadeusz
(30)
Czabański Bogdan
(29)
Nowakowski Andrzej
(29)
Sieroń Alfons
(29)
Stalin Iosif Vissarionovič
(29)
Pawlak Mirosław
(28)
Umiastowska Danuta
(28)
Wit Andrzej
(28)
Bém Jan
(27)
Lew-Starowicz Zbigniew
(27)
Schaff Adam
(27)
Stawczyk Zdobysław
(27)
Surén Hans
(27)
Wołoszynowa Lidia
(27)
Śliwerski Bogusław
(27)
Czajkowski Zbigniew
(26)
Kamiński Bogdan (medycyna)
(26)
Kerssenbrock Klement
(26)
Missiuro Włodzimierz
(26)
Plato
(26)
Przewęda Ryszard (1926-2022)
(26)
Thulin Josef Gottfried
(26)
Traczyk Władysław Z
(26)
Bielczyk Zygmunt
(25)
Czerwiński Janusz
(25)
Doroszewski Witold
(25)
Eider Jerzy
(25)
1 wynik Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedmiotem niniejszej monografii jest problematyka związana z kreatywnym kształtowaniem interpretacji pianistycznej w muzyce kameralnej z uwzględnieniem różnorodnych transkrypcji. Celem pełnego ujęcia tematu autorka podjęła się usystematyzowania terminologii pojęcia transkrypcji. Przedstawiła również rodowód wybranych, wchodzących w skład dzieła artystycznego utworów, na tle twórczości kameralnej ich twórców: J. Brahmsa i D. Szostakowicza. Niniejsza rozprawa objęła również obszar wiedzy dotyczący zależności pomiędzy ewoluowaniem utworów kameralnych z udziałem fortepianu a rozwojem brzmienia fortepianu na przełomie XVIII i XIX wieku. Podjęty w niniejszej monografii aspekt - interpretacji pianistycznej względem zmieniającego się w utworze medium wykonawczego - został zaprezentowany na przykładzie transkrypcji substancjalnej, za pomocą wybranych elementów dzieła muzycznego: dynamiki, artykulacji, agogiki oraz niektórych elementów ekspresji muzycznej. Analiza omawianej problematyki została zaprezentowana z wykorzystaniem zróżnicowanych pod względem stylistycznym utworów: Sonaty Es-dur op.120 nr 2 na klarnet i fortepian oraz jej transkrypcji na altówkę i fortepian, jak również transkrypcji na skrzypce i fortepian historyczny, i Sonaty d-moll op.40 D. Szostakowicza na wiolonczelę i fortepian oraz jej transkrypcji na kontrabas i fortepian Jamesa Rapporta. Z uwagi na potrzebę ukazania twórczej roli pianisty względem możliwości wykonawczych i brzmieniowych instrumentów współinterpretujących dzieło kameralne, dokonano wyboru w obrębie duetów instrumentalnych z udziałem instrumentów zarówno smyczkowych jak i dętych. Typ transkrypcji substancjalnej posłużył w niniejszej pracy jako środek do ukazania czynników przyczyniających się do zindywidualizowania gry fortepianowej w muzyce kameralnej oraz przedstawienia jej odmiennego oblicza w zależności od charakterystyki wybranego instrumentu współinterpretatora.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej