Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(44)
IBUK Libra
(11)
Forma i typ
Książki
(39)
E-booki
(11)
Czasopisma
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Rękopisy
(1)
Dostępność
dostępne
(35)
tylko na miejscu
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(28)
Dla pracowników AWF
(1)
Czytelnia
(9)
Czytelnia - po rezerwacji
(6)
Autor
Bochenek Marcin
(2)
Gutkowska-Wyrzykowska Ewelina
(2)
Głowacz Arkadiusz
(2)
Kamińska Aleksandra
(2)
Madalińska-Michalak Joanna
(2)
Nowakowska-Siuta Renata (1970- )
(2)
Oleśniewicz Piotr
(2)
Przanowska Małgorzata
(2)
Wojciechowski Krzysztof Hubert (1936- )
(2)
Woźnicki Jerzy (1947- )
(2)
Żegnałek Kazimierz (1943- )
(2)
Apanel Danuta
(1)
Bielski Janusz
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Blandzi Seweryn
(1)
Chmielecka Ewa
(1)
Drzewiecki Marcin
(1)
Dębowski Horacy
(1)
Gajak-Toczek Małgorzata
(1)
Gehmlich Volker
(1)
Hall Katarzyna
(1)
Iwanowska-Maćkowiak Mariola
(1)
Jagielska Katarzyna (resocjalizacja)
(1)
Jąder Mariola
(1)
Kowalska Jolanta (nauki kultury fizycznej)
(1)
Koźbiał Ewa
(1)
Krawcewicz Stanisław (1930-1987)
(1)
Kudlorz Paweł
(1)
Kuruliszwili Sergo
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Marciniak Zbigniew (1952- )
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Michałowski Rafał (1973- )
(1)
Mikulski Antoni Jan (1878-1951)
(1)
Myka Wojciech (1989- )
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława (1956- )
(1)
Nowocień Jerzy (1948- )
(1)
Piekarska Małgorzata (edukacja)
(1)
Pikuła Norbert (1975- )
(1)
Romaniuk Konrad (1979- )
(1)
Rygas Andrzej (kultura fizyczna)
(1)
Sakłak Wojciech
(1)
Sienkiewicz Łukasz
(1)
Soszyński Piotr
(1)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(1)
Szkurłat Elżbieta
(1)
Szulc Tadeusz (1942- )
(1)
Szwałek Krzysztof
(1)
Sławiński Stanisław (1948- )
(1)
Tomczak Andrzej (wojskowość)
(1)
Trześniowski Roman (1909-2004)
(1)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(1)
Wieczorkowski Kazimierz
(1)
Wierciński Andrzej
(1)
Wojciechowski Tadeusz (edukacja)
(1)
Wojtasik Bożena (1954- )
(1)
Ziółkowski Artur
(1)
Łukasik Joanna Małgorzata
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Żukowska Zofia (1932-2012)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(35)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
1950 - 1959
(1)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(54)
nieznany (0ol)
(1)
Język
polski
(53)
nieznany (xxx)
(1)
Temat
Edukacja
(27)
Pedagogika
(15)
Kształcenie
(11)
Szkolnictwo wyższe
(9)
Nauka
(8)
Nauczanie
(6)
Nauczyciele
(6)
Uniwersytety i uczelnie
(5)
Kształcenie zawodowe
(4)
Nauczyciel wychowania fizycznego
(4)
Education
(3)
Edukacja online
(3)
Edukacja wczesnoszkolna
(3)
Internet w edukacji
(3)
Kwalifikacje zawodowe
(3)
Nauczanie akademickie
(3)
Nauczyciel
(3)
Szkolnictwo
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Dydaktyka
(2)
Dzieci i młodzież
(2)
ECTS
(2)
Edukacja europejska
(2)
Edukacja szkolna
(2)
Efektywność kształcenia
(2)
Kursy e-learningowe
(2)
Organizacja i zarządzanie
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Projekty edukacyjne
(2)
Studenci
(2)
Turystyka
(2)
Turystyka kwalifikowana
(2)
Akredytacja
(1)
Autonomia uniwersytetów i uczelni
(1)
Bazy danych
(1)
Benchmarking
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Cyfryzacja
(1)
Deklaracja bolońska (1999)
(1)
E-learning
(1)
Education. Teachers
(1)
Edukacja fizyczna
(1)
Edukacja i państwo
(1)
Edukacja integracyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja oparta na kompetencjach
(1)
Edukacja permanentna
(1)
Edukacja przedszkolna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Ekonomia
(1)
Elektrycy
(1)
Emancypacja w edukacji
(1)
Erasmus
(1)
Europejski System Transferu Punktów
(1)
Filozofia
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry symulacyjne
(1)
Health education
(1)
Informacja zarządcza
(1)
Integracja szkolna
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kompetencje społeczne i komunikacyjne
(1)
Kształcenie i szkolenie zawodowe
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie komplementarne
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kształcenie w Europie
(1)
Kształcenie wyższe
(1)
Kształcenie za granicą
(1)
Lifelong learning
(1)
Matematyka
(1)
Metody nauczania
(1)
Metodyka nauczania
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego -- Polska -- 21 w.
(1)
Nauki humanistyczne
(1)
Nauki ścisłe
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Orientacja zawodowa
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika dyskursywna
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Personel
(1)
Physical education
(1)
Physical education in the USA
(1)
Physical education teacher in the USA
(1)
Physical fitness
(1)
Podstawa programowa
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Poszukiwanie pracy
(1)
Praca
(1)
Pracownicy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Prawo
(1)
Proces Boloński
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Praca doktorska
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Poradniki
(2)
Prasa pedagogiczna
(2)
Informatory
(1)
Konferencje
(1)
Wykłady [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
55 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.51942, A.51941, A.51943 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.51694 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.51982 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.52552, A.52550, A.52551, A.52553 (4 egz.)
Dla pracowników AWF
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II.50519 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.52549 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.52578, A.52577 (2 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.341 (1 egz.)
Brak okładki
Rękopis
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia - po rezerwacji
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. D.859 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.51990 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.55813 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. A.53875 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Ideą przewodnią trzeciego tomu Prac Komisji Edukacji Geograficznej Polskiego Towarzystwa Geograficznego, który oddajemy do rąk Czytelników, jest prezentacja wyników badań dotyczących aktualnych problemów edukacji geograficznej w wybranych krajach na świecie oraz w Polsce. Problemy te dotyczą zarówno teoretycznych założeń i koncepcji programów kształcenia geograficznego, przyjmowanych celów i metod tego kształcenia, miejsca geografii w systemach edukacyjnych innych krajów, wyników analiz porównawczych, jak również niektórych praktycznych rozwiązań funkcjonujących w ramach edukacji geograficznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W ostatnich latach szkolnictwo w krajach europejskich przechodzi bardzo intensywną ewolucję. Zmiany obejmują organizację oświaty, ale sięgają także głębiej – do koncepcji, założeń i celów procesu kształcenia. W tym kontekście istotny okazuje się problem pozycji, jaką zajmuje, ale przede wszystkim roli, jaką odgrywa szkolna geografia. Pozytywny wkład tego przedmiotu w kształcenie młodego człowieka jest bezsprzeczny. Niestety, obserwuje się coraz częstsze przypadki kontestowania statusu geografii jako obowiązkowego, niezależnego i wartościowego przedmiotu nauczania. Niniejsza książka stanowi wielowymiarowe studium porównawcze pozycji i zadań stawianych szkolnej geografii w Polsce, Anglii, we Francji i w Niemczech. Pojawienie się opracowań osadzonych w szerszym, międzynarodowym kontekście z pewnością przyczyni się do wymiany doświadczeń i skorzystania z istniejących wzorców dobrej praktyki edukacyjnej, co przyniesie pozytywne skutki przede wszystkim w przypadku młodych ludzi opuszczających mury szkolne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Praca omawia badania dotyczące publicznych liceów ogólnokształcących w Łodzi w kontekście doskonalenia warunków sprzyjających podnoszeniu jakości kształcenia i doskonalenia ich oferty edukacyjnej. Przedstawione w książce badania zostały zainicjowane przez władze edukacyjne Łodzi. Badania miały dostarczyć władzom edukacyjnym miasta informacji na temat publicznych liceów ogólnokształcących w Łodzi w celu zmierzenia się z wyzwaniem, jakim jest dbałość o doskonalenie warunków sprzyjających podnoszeniu jakości kształcenia i doskonalenia oferty edukacyjnej w tego typu szkołach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Niniejszy tom zawiera teksty dotyczące szerokiego spectrum zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem systemu edukacji w nowym typie społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy. Większość artykułów dotyczy szkolnictwa wyższego, które zarówno w Strategii Lizbońskiej, jak i w Procesie Bolońskim, zostało uznane za główny motor rozwoju społeczno-ekonomicznego. W nurcie tych rozważań mieszczą się teksty następujących Autorów: M. Wójcickiej, J. Kochanowskiego, K. Karczmarczuka, A. Boczkowskiego. Z kolei K. Musiał i A. Dziedziczak-Foltyn opisują próby wprowadzenia zmian w różnych systemach szkolnictwa wyższego. Tym niemniej jakość szkolnictwa wyższego i jego rola w modernizacji społecznej zależy od wcześniejszych etapów kształcenia, stąd też reformy dotyczą także innych elementów systemu edukacji. Dobitnie pokazuje to artykuł M. Zahorskiej omawiający przebieg i rezultaty reformy oświatowej w Polsce. W tym kontekście interesujący wydaje się tekst E. Wejbert-Wąsiewicz i E. Pęczkowskiej opisujący wydawałoby się uboczny problem (z punktu widzenia modernizacji społecznej), ale faktycznie dość kluczowy, gdyż pokazujący społeczno-kulturowe bariery wprowadzania zmian w systemie edukacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podjęta tematyka rozważań sytuuje się na styku dwóch dużych obszarów dociekań pedagogicznych. Z jednej strony obejmuje problem pedeutologiczny, dociekając, w jakie kompetencje powinien być wyposażony współczesny nauczyciel, z drugiej zaś – aktualne problemy teorii wychowania estetycznego przez zawężenie podmiotu badań do nauczycieli muzyki. W pierwszej rozdziale skoncentrowano się na roli technologii informacyjno-komunikacyjnej we współczesnej pedagogice, ze specjalnym uwzględnieniem edukacji estetycznej, co każe również zastanowić się nad obecnością nowych mediów w sztuce. Przedstawione są tu stanowiska zarówno pedagogów, jak i teoretyków sztuki (tu głównie Ryszarda W. Kluszczyńskiego) na temat udziału nowych mediów w obydwu rozpatrywanych obszarach. Drugi rozdział dotyczy pojęcia kompetencji informatycznych nauczyciela muzyki. Opisano w nim kompetencje oraz poddano analizie dokumenty określające postulowany stan kompetencji informatycznych nauczycieli muzyki, a także ich naturalne rozwinięcie, jakim są programy kształcenia kandydatów na nauczycieli muzyki w uczelniach regionu łódzkiego. W kolejnym rozdziale zawarto metodologię badań, zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Oprócz przedmiotu badań, celów, metod, technik, narzędzi, omówiono również samą organizację badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI JAK KSZTAŁCIĆ SOCJOLOGÓW? Niniejszy zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony problemom dydaktycznym. Jakkolwiek dydaktyka dominuje w codziennej działalności nauczycieli akademickich, rzadko jest przedmiotem debaty ponadlokalnej (czyli dotyczącej bieżących spraw organizacyjnych), analizującej sens i charakter studiów socjologicznych. Jesteśmy w trakcie przemian szkolnictwa wyższego ze względu na nowe Ustawy oraz wdrażanie doświadczeń i ustaleń Unii Europejskiej (proces boloński, krajowe ramy kwalifikacyjne). Przemiany te są odpowiedzią na wyzwania współczesności. Są też przedmiotem dyskusji w środowisku socjologów, w ramach Konferencji Instytutów Socjologii, na konferencjach (m.in. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej – listopad 2010) i na Zjeździe w Krakowie (wrzesień-2010). Takie właśnie są źródła prezentowanych tekstów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W publikacji zaprezentowano sylwetkę Tadeusza Czapczyńskiego, jednego z wybitnych polonistów międzywojnia, działacza oświatowego, autora podręczników i książek dla nauczycieli, badacza literatury i literata. Szczególnie ważna - zarówno w refleksji nad historią dydaktyki, jak i dla projektowania zmian we współczesnej oświacie - jest jego antropocentryczno-kulturowa wizja kształcenia polonistycznego (literackiego i językowego), która w sposób zasadniczy przyczyniła się do odejścia od dydaktyki bazującej na pamięciowym reprodukowaniu treści w kierunku nauczania angażującego młodych ludzi w proces kształcenia. Ponadto jego studia literaturoznawcze są dowodem na to, że umiejętnie łączył pracę badawczą z warsztatem nauczyciela. Mimo bogatej i różnorodnej aktywności Czapczyńskiego, jego dorobek nie doczekał się dotąd szerszego omówienia. Autorka wydobywa go z zapomnienia, mając nadzieję, że dzięki temu Czytelnicy lepiej poznają tę niezwykłą postać.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści. ******** Kwartalnik Pedagogiczny (The Pedagogical Quarterly) is a national quarterly published since 1956. The journal contains theoretical articles on broadly defined pedagogy and discusses the results of research on functioning of an individual in the society. The materials published in the quarterly relate to various sub-disciplines of pedagogy, among others pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactics, psychology of education, philosophy of education, as well as aesthetic education. The authors of texts written in Polish or English are outstanding Polish and foreign specialists.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej